Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
MERLIN Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Αύγ 2013 Δημοσιεύσεις: 349 Τόπος: MAHABRAHMA
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Σεπ 23, 2013 8:23 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΣΑΣ ΣΙΧΑΘΗΚΑ ΟΛΟΥΣ.
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΡΩΜΕΡΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΟΛ ΠΟΥ ΒΡΙΖΟΥΝ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ.
ΑΠΟΡΩ ΜΟΝΟ ΠΩΣ ΑΝΤΕΞΑ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΑΤΟΛΑΚΟ ΜΕ ΤΑ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΒΟΘΡΟΛΥΜΑΤΑ _________________ η Μαγεία, έχει τη δύναμη να βιώσει και να κατανοήσει τις εκδηλώσεις του Θεού, οι οποίες είναι απροσέγγιστες για την ανθρώπινη λογική
ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΤΩΝ ΘΝΗΤΩΝ ΝΑ ΑΡΝΗΘΩ
ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ ΝΑ ΔΑΜΑΣΩ
ΣΑΝ ΡΑΨΩΔΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΩ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Σεπ 23, 2013 10:07 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Merlin...
πάντα μετά από μια εβδομάδα καταρρέεις..
Κάνε κράτει άνθρωπε...Δεν έγινε τίποτα..από εδώ δεν αλλάξαμε τίποτα, έτσι είναι τα πράγματα όπως ήταν πριν δυο βδομάδες... _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
MERLIN Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Αύγ 2013 Δημοσιεύσεις: 349 Τόπος: MAHABRAHMA
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 8:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΟΧΙ ΦΙΛΕ BUGMAN.
ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΑΦΗΝΕΙ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΟ ΤΟ ΚΑΘΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΕΔΩΜΕΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΙΖΕΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΕΧΟΜΑΙ.
ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΟ ΦΟΡΟΥΜ ΔΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ
ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.
ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΦΟΡΟΥΜ ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΛΜΗΣΕ ΚΑΙ ΒΡΙΣΕΙ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΠΟΔΙ.
ΕΔΩΜΕΣΑ ΜΠΑΙΝΕΙ Ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΚΑΙ ΒΡΙΖΕΙ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΟΣ.
ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ
ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΣΟΒΑΡΟΙ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ ΤΥΠΟΥ ΣΚΑΠΑΝΕΑ ΣΠΥΡΟΥ ΚΤΛ ΕΝΩ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΤΙ ΥΒΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ (ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΓΩ ΑΛΛΑ ΚΙ ΕΣΥ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ) ΑΥΤΟΙ ΣΤΗ ΚΟΣΜΑΡΑ ΤΟΥΣ.
ΣΑ ΝΑ ΜΗ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.
ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΘΕΟ ΟΙ ΨΕΥΤΕΣ.
ΣΙΧΑΘΗΚΑ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΑΤΟΤΡΟΛ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΕΛΕΩ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΒΡΙΖΟΥΝ.
ΑΝ ΕΣΕΝΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕ ΣΕ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΝΑ ΣΕ ΒΡΙΖΟΥΝ ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕΙ.
ΑΝ ΔΩ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΘΑ ΞΑΝΑΣΥΜΜΕΤΕΧΩ.
ΕΓΩ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΣΠΑΕΙ ΤΑ ΝΕΥΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΗΔΕΝΙΚΟ Ο ΚΑΘΕ ΣΚΑΤΟΑΝΑΡΧΙΚΟΣ ΠΟΥ ΚΑΘΕΤΑΙ ΟΛΗ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΡΩΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΕΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ.
ΟΤΑΝ ΚΑΘΑΡΙΣΟΥΝ ΤΑ ΒΟΘΡΟΛΥΜΑΤΑ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ.
ΕΧΕ ΓΕΙΑ. _________________ η Μαγεία, έχει τη δύναμη να βιώσει και να κατανοήσει τις εκδηλώσεις του Θεού, οι οποίες είναι απροσέγγιστες για την ανθρώπινη λογική
ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΤΩΝ ΘΝΗΤΩΝ ΝΑ ΑΡΝΗΘΩ
ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ ΝΑ ΔΑΜΑΣΩ
ΣΑΝ ΡΑΨΩΔΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΩ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 8:49 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ έγραψε: |
Γιατί πολύ απλά η ταπεινότητα δεν είναι μόνο μεταφυσικό εφόδιο ( αν είναι) αλλά τέχνη του ζείν και ομαλή συνύπαρξη με τους άλλους. Χωρίς ταπεινότητα η παρούσα ζωή γίνεται πιο δύσκολη, δεν χρειάζεται μόνο για να έχεις αμοιβή μεταφυσική. |
Μα το έγραψες ήδη: "ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟ ΕΦΟΔΙΟ (ΑΝ ΕΙΝΑΙ)..."
Όπως βλέπεις, ήδη η ταπεινότητα αναδύεται εν γένει από τη μεταφυσική.
Άρα ορθά ο Σκαπανέας σου επεσήμανε την λογική αντίφαση της πρότασής σου. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 9:52 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ έγραψε: | Δεν είναι απαραίτητο να έιναι μόνο εκ φύσεως και όχι επίκτητο διότι συμπεριφορικά και μόνο να το δείς, ένας άνθρωπος ο όποιος είναι ταπεινός σηματοδοτεί στους γύρω του και στο περιβάλλον του ότι δεν είναι απειλή και συν τοις άλλοις, η ταπεινότητα ειναι απαραίτητη για την συνεργασία των ανθρώπων. Ωπότε γιατί να είναι μόνο προσόν ενός ανθρώπου με μεταφυσικές ανυσηχίες?
Οσον αφορά την πρώτη πρόταση, νομίζω ότι έιναι αντίθετο σε ενα ταπεινο πνεύμα να ισχυρίζεται ότι γνωρίζει το τι γίνεται μετά θάνατον. Μάλλον είναι πιο ταπεινό να λέμε δεν ξέρω. |
Ώριμος ο προβληματισμός σου. Η ταπεινότητα συνιστά πρωτίστως ζήτημα ανθρωπιάς, ως ηθική που (οφείλει να) προηγείται του καθεαυτό φιλοσοφείν, είναι πανανθρώπινη αξία και πατέντα κανενός. Όσο για το δεύτερο, νομίζω ότι η ταπεινότητα εκ των πραγμάτων οφείλει να ισορροπήσει με την ανάγκη για ακριβολογία, δηλ. αυτός που βλέπει οξύτερα εξ ανάγκης κάποτε θα συγκρουστεί με αυτόν που δεν βλέπει το ίδιο καλά, οπότε το "δεν ξέρω" καθίσταται μια δυναμική έννοια δηλ. άλλη ποιότητα το να μη ξέρεις και άλλο το να ξέρεις ότι αυτός που λέει ή νομίζει ότι ξέρει δεν μπορεί να ξέρει και δεν δικαιούται να λέει ότι ξέρει. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 10:05 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Η ταπεινότητα συνιστά πρωτίστως ζήτημα ανθρωπιάς, ως ηθική που (οφείλει να) προηγείται του καθεαυτό φιλοσοφείν, είναι πανανθρώπινη αξία και πατέντα κανενός. Όσο για το δεύτερο, νομίζω ότι η ταπεινότητα εκ των πραγμάτων οφείλει να ισορροπήσει με την ανάγκη για ακριβολογία, δηλ. αυτός που βλέπει οξύτερα εξ ανάγκης κάποτε θα συγκρουστεί με αυτόν που δεν βλέπει το ίδιο καλά, οπότε το "δεν ξέρω" καθίσταται μια δυναμική έννοια δηλ. άλλη ποιότητα το να μη ξέρεις και άλλο το να ξέρεις ότι αυτός που λέει ή νομίζει ότι ξέρει δεν μπορεί να ξέρει και δεν δικαιούται να λέει ότι ξέρει. |
Περίεργο αλλά δεν περίμενα να εντάξεις την έννοια της σύγκρουσης σε ένα θέμα για την ταπεινότητα.
Με ενδιαφέρει το θέμα της σύγκρουσης σε σχέση με την αδιαμφησβήτητη ανθρωπιά που εμπερικλείει η ταπεινότητα, διότι δυστυχώς και μάλιστα τόσο εγγύς στο σχόλιό σου, τείνει να παρεξηγηθεί ως υποχωρητικότητα και διάθεση συμβιβασμού άνευ διαπραγμάτευσης/"μάχης" από άτομα που νοιώθουν πως γεννήθηκαν για να καθορίζουν τους "μέσα" και τους "έξω" αυθαίρετα και κυρίως αυτόκλιτα. Σε αυτό το σημείο γίνεται σαφές πως η εξισορρόπηση πρέπει να είναι έγκαιρη διότι άλλως καταλήγει η ταπεινότητα να είναι "ανοικτή γυναικεία τσάντα στο λεωφορείο" λουκούμι για πορτοφολάδες.
Από το να διαμαρτύρεσαι διότι σου βούτηξαν τα τάλαρα και να απαιτείς δικαίως να τον πετάξουν εξω από το λεωφορείο ή να καλέσουν την αστυνομία καλύτερα απλά να τραβήξεις το φερμουάρ και ει δυνατόν στη μούρη του όταν δεις το βλέμμα του καρφωμένο εκεί (το κοπρόσκυλο). _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 10:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
spyros
έγραψε: | ΜΑΧΑΤΜΑ
ΧΑΝ
έγραψε: |
Γιατί πολύ απλά η ταπεινότητα δεν είναι μόνο μεταφυσικό εφόδιο ( αν είναι) αλλά τέχνη του ζείν και ομαλή συνύπαρξη με τους άλλους. Χωρίς ταπεινότητα η παρούσα ζωή γίνεται πιο δύσκολη, δεν χρειάζεται μόνο για να έχεις αμοιβή μεταφυσική. |
Μα το έγραψες ήδη: "ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟ ΕΦΟΔΙΟ (ΑΝ ΕΙΝΑΙ)..."
Όπως βλέπεις, ήδη η ταπεινότητα αναδύεται εν γένει από τη μεταφυσική.
Άρα ορθά ο Σκαπανέας σου επεσήμανε την λογική αντίφαση της πρότασής σου. |
!
Σπυρο, αναρωτιεμαι μερικες φορες πως θα ηταν ο κοσμος πραγματικα χωρις τη μεταφυσικη
Ενας κοσμος απολυτα λογικος γιατι αυτο επιβαλλει και επιτασσει η φυση με τις διεργασιες της
≠ Λογος Θεωρια Πραξη Βιωμα ≠
αυτος που σε ταϊζει αυτος σε καθοριζει _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 1:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Pflegeleicht έγραψε: | Περίεργο αλλά δεν περίμενα να εντάξεις την έννοια της σύγκρουσης σε ένα θέμα για την ταπεινότητα.
Με ενδιαφέρει το θέμα της σύγκρουσης σε σχέση με την αδιαμφησβήτητη ανθρωπιά που εμπερικλείει η ταπεινότητα, διότι δυστυχώς και μάλιστα τόσο εγγύς στο σχόλιό σου, τείνει να παρεξηγηθεί ως υποχωρητικότητα και διάθεση συμβιβασμού άνευ διαπραγμάτευσης/"μάχης" από άτομα που νοιώθουν πως γεννήθηκαν για να καθορίζουν τους "μέσα" και τους "έξω" αυθαίρετα και κυρίως αυτόκλιτα. Σε αυτό το σημείο γίνεται σαφές πως η εξισορρόπηση πρέπει να είναι έγκαιρη διότι άλλως καταλήγει η ταπεινότητα να είναι "ανοικτή γυναικεία τσάντα στο λεωφορείο" λουκούμι για πορτοφολάδες.
Από το να διαμαρτύρεσαι διότι σου βούτηξαν τα τάλαρα και να απαιτείς δικαίως να τον πετάξουν εξω από το λεωφορείο ή να καλέσουν την αστυνομία καλύτερα απλά να τραβήξεις το φερμουάρ και ει δυνατόν στη μούρη του όταν δεις το βλέμμα του καρφωμένο εκεί (το κοπρόσκυλο). |
Περιέργως και γω θεωρώ αξιοπρόσεκτη την παρατήρησή σου, γιατί δεν μας έχεις συνηθίσει σε εύστοχα γραπτά.
Και η ταπεινότητα είναι έννοια άκρως παρεξηγημένη, λόγω της χριστιανικής υποτέλειας και όχι μόνο που έχει περάσει ως ταπεινό τον ανθρωπολογικό τύπο του μπουνταλά που χάφτει ότι του πασάρουν, που τρώει φάπα και γυρνάει να φάει και στο άλλο μάγουλο, και άλλα φαιδρά και υποτελή. Και δεν είναι μόνο θέμα έγκαιρης ενέργειας και ετοιμότητας, είναι ουσιαστικό θέμα εξουσίας και υποταγής, αλλά και προσωπικής και κοινωνικής ηθικής που μπορεί να πάει πολύ μακριά και βαθιά. Δεν χρειάζεται να είναι υποχωρητικότητα, την αδράνεια, την παθητικότητα, και ίσια ίσια που έτσι αποκτά δύναμη και αξία γιατί είναι συνειδητή και σκόπιμη, το αντίθετο μάλιστα που μπορεί να ολοκληρώνει την ηθική στάση. Ειδικά όπως τέθηκε το θέμα από την αρχή, ταπεινός δεν είναι ο χριστιανάκος που μουρτζοκλαίει τις αμαρτίες του ομφαλοσκοπώντας για να του συγχωρεθούν, είναι αυτός που έχοντας φιλοσοφήσει και μεταφυσικά αποδέχεται και τις δύο καταστάσεις του υπάρχειν/μη υπάρχειν, και δεν ζητά περισσότερα από αυτά που τού αναλογούν. Κάτι σαν το αντίδοτο της απληστίας, βασει της οποίας ο άπληστος, ακόμα κι αν προσποιείται ότι δεν είναι άπληστος σε αυτή τη ζωή θεωρεί ότι δικαιούται να είναι άπληστος... για την επόμενη - θεός κλπ. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 2:04 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο άπληστος δεν γίνεται τυχαία άπληστος, ούτε έχει κάποια βλάβη, ή κάποια αρρώστια. Απλά βλέπει τις δυνατότητες να κατέχει εκεί που ο μη άπληστος δεν τις βλέπει. Με φυσικούς όρους, ο άπληστος ζε με ένταση. Δεν είναι όμως ποιο δυνατός από τον μη άπληστο, επειδή αυτός δεν ζει με ένταση. Η δύναμη είναι στιγμιαία απόκριση..Έτσι και ο ταπεινός, ο μη άπληστος, η ήσυχος...όταν κρίνει ότι πρέπει να αντισταθεί ή να συγκρουσθεί...θα το κάνει.
Θα μπορούσαμε όμως να υποθέσουμε ότι υπάρχουν οι ατάραχοι και αδιάφοροι για τα γενόμενα δίπλα τους, μπροστά τους. Αυτά τα άτομα συνήθως τα λέμε τρελά ή χαζά, ή ότι ζουν στον κόσμο τους. Δεν δεχόμαστε την μη αντίδραση ως λογική αντίδραση.
Με όρους δεοντολογίας, το πρέπον είναι μια ελάχιστη αντίδραση, που ισοδύναμη με το ελάχιστο αποτέλεσμα, και η υπερβολή δεν ορίζεται από το μέγεθος της αντίδρασης (τη επίπτωσης του αποτελέσματος) αλλά από την ενέργεια που σπαταλάει κανείς παραπάνω απ΄όσο συνήθως χρειάζεται. Συνέπεια αυτού είναι ότι από έναν δυνατό περιμένουμε περισσότερα πράγματα, περισσότερες αντιδράσεις σε ζητήματα.
Υπάρχει και πέραν του δέοντος η ωφελιμιστική πρακτική όπου η ενέργεια καθορίζεται εκ των υστέρων, με έλεγχο ωφέλειας. Εδώ ο ταπεινός είναι αυτός που η ωφέλεια του είναι μετρημένη κατάλληλα ώστε να μην χαλάσει την ωφέλεια των πολλών. Δεν προϋποθέτει την γνώση του ελάχιστου ωφέλιμου, αλλά την αντίληψη ότι η επιτυχία του, δεν ενοχλεί. Αυτή η φιλοσοφία προϋποθέτει ένα σημαντικό αξίωμα...ότι όλοι είμαστε καλοί, ότι σκεφτόμαστε το σύνολο, ότι θέλουμε περισσότεροι να περνούν καλύτερα..
Συγκρίνοντας αυτές τις θεωρίες, βλέπουμε ότι μόνο η πρώτη απαιτεί εκμάθηση του δέοντος άρα απαιτεί παραγωγή ανθρώπων από μια άμορφη κατάσταση σε μια μορφωμένη, με απλά λόγια απαιτείται μόρφωση, υποχρεωτικά σε ίδιο επίπεδο! Η δεύτερη απαιτεί γνώση του τώρα, της κατάστασης, άρα βασίζεται στην επικοινωνία. Προβλέπω πως αυτή δεύτερη θα αντικαταστήσει την πρώτη που σήμερα περπατάει, ανατρέποντας κάθε πρέπον ή δέον που είχε καθοριστεί από γραφές και αυθεντίες. Με μια έννοια αυτή η δεύτερη περίπτωση θα φέρει μια αυτορύθμιση.
Η ιδέα του ωφελιμισμού έχει ρίζα εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Utilitarianism _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 2:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason
έγραψε: | Ειδικά όπως τέθηκε το θέμα από την αρχή, ταπεινός δεν είναι ο χριστιανάκος που μουρτζοκλαίει τις αμαρτίες του ομφαλοσκοπώντας για να του συγχωρεθούν, είναι αυτός που έχοντας φιλοσοφήσει και μεταφυσικά αποδέχεται και τις δύο καταστάσεις του υπάρχειν/μη υπάρχειν, και δεν ζητά περισσότερα από αυτά που τού αναλογούν. |
!
Προφανως iason με αυτο το αναλογουν στο τελος δυσκολευεις την εννοια της ταπεινοτητας
Και οι κερδοσκοποι το ιδιο κανουν και εχουν βυθισει τον κοσμο σε τελμα
Και αυτοι το εχουν φιλοσοφησει το πραγμα και εχουν αποφασισει ( θεωρωντας δεδομενο το μη υπαρχειν ) οτι τους αναλογει ολος ο κοσμος και οτι ολοι οι άλλοι τους οφειλουν υποτελεια
Ταπεινοτητα κατα μια εννοια ειναι να κάνεις τη δουλεια σου οσο μπορεις καλυτερα ωστε να ειναι εργοδοτης σου ευχαριστημενος και να απαιτεις απο τον εργοδοτη σου αμοιβη καταλληλη ωστε να ζεις αξιοπρεπως, ειτε ως ατομο ειτε ως οικογενεια, ωστε να εισαι και συ ευχαριστημενος
Ο εξαναγκασμος σε δευτερες, τριτες, τεταρτες, ..., δουλειές ειναι εξαθλιωση και εξανδραποδισμος σε καιρο ειρηνης
≠ Λογος Θεωρια Πραξη Βιωμα ≠
αυτος που σε ταϊζει αυτος σε καθοριζει _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 3:04 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο εξαναγκασμός πολλές φορές είναι αποτέλεσμα συνήθειας. Π.χ. εξαναγκάζεται ο γονιός να δουλέψει δεύτερη δουλειά επειδή θέλει το παιδί του να σπουδάσει, ανεξάρτητα αν αυτό που θέλει θα αποδώσει στο παιδί αύριο, και έστω έμμεσα και στον ίδιο.
Άλλο παράδειγμα..Θέλει η κόρη μου να συνεχίσει τις σπουδές ενώ θα μπορούσε να πάρει αναβολή σπουδών για οικονομικούς λόγους, να πάει να δουλέψει και να γυρίσει και να συνεχίσει τις σπουδές...αλλά σου λέει και πώς θα διακόψω..τώρα που έχω ζεσταθεί και περνάω μαθήματα..Και να ο Bugman δυο δουλειές....Η μία να πληρώνει και η άλλη να γράφει (έχω πέσει στους 800.000 που θα πληρωθούν για το τελευταίο πεντάμηνο)... _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 3:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: |
Περιέργως και γω θεωρώ αξιοπρόσεκτη την παρατήρησή σου, γιατί δεν μας έχεις συνηθίσει σε εύστοχα γραπτά.
|
Δεν υπάρχει κατάλληλη φατσούλα να τοποθετήσω (τώρα κατανοώ τον gianiss που δεν τις έχει υιοθετήσει) αφού λείπει αυτή με τους ατμούς ...
iason έγραψε: | Pflegeleicht έγραψε: | Περίεργο αλλά δεν περίμενα να εντάξεις την έννοια της σύγκρουσης σε ένα θέμα για την ταπεινότητα.
Με ενδιαφέρει το θέμα της σύγκρουσης σε σχέση με την αδιαμφησβήτητη ανθρωπιά που εμπερικλείει η ταπεινότητα, διότι δυστυχώς και μάλιστα τόσο εγγύς στο σχόλιό σου, τείνει να παρεξηγηθεί ως υποχωρητικότητα και διάθεση συμβιβασμού άνευ διαπραγμάτευσης/"μάχης" από άτομα που νοιώθουν πως γεννήθηκαν για να καθορίζουν τους "μέσα" και τους "έξω" αυθαίρετα και κυρίως αυτόκλιτα. Σε αυτό το σημείο γίνεται σαφές πως η εξισορρόπηση πρέπει να είναι έγκαιρη διότι άλλως καταλήγει η ταπεινότητα να είναι "ανοικτή γυναικεία τσάντα στο λεωφορείο" λουκούμι για πορτοφολάδες.
Από το να διαμαρτύρεσαι διότι σου βούτηξαν τα τάλαρα και να απαιτείς δικαίως να τον πετάξουν εξω από το λεωφορείο ή να καλέσουν την αστυνομία καλύτερα απλά να τραβήξεις το φερμουάρ και ει δυνατόν στη μούρη του όταν δεις το βλέμμα του καρφωμένο εκεί (το κοπρόσκυλο). |
Περιέργως και γω θεωρώ αξιοπρόσεκτη την παρατήρησή σου, γιατί δεν μας έχεις συνηθίσει σε εύστοχα γραπτά.
Και η ταπεινότητα είναι έννοια άκρως παρεξηγημένη, λόγω της χριστιανικής υποτέλειας και όχι μόνο που έχει περάσει ως ταπεινό τον ανθρωπολογικό τύπο του μπουνταλά που χάφτει ότι του πασάρουν, που τρώει φάπα και γυρνάει να φάει και στο άλλο μάγουλο, και άλλα φαιδρά και υποτελή. Και δεν είναι μόνο θέμα έγκαιρης ενέργειας και ετοιμότητας, είναι ουσιαστικό θέμα εξουσίας και υποταγής, αλλά και προσωπικής και κοινωνικής ηθικής που μπορεί να πάει πολύ μακριά και βαθιά. Δεν χρειάζεται να είναι υποχωρητικότητα, την αδράνεια, την παθητικότητα, και ίσια ίσια που έτσι αποκτά δύναμη και αξία γιατί είναι συνειδητή και σκόπιμη, το αντίθετο μάλιστα που μπορεί να ολοκληρώνει την ηθική στάση. Ειδικά όπως τέθηκε το θέμα από την αρχή, ταπεινός δεν είναι ο χριστιανάκος που μουρτζοκλαίει τις αμαρτίες του ομφαλοσκοπώντας για να του συγχωρεθούν, είναι αυτός που έχοντας φιλοσοφήσει και μεταφυσικά αποδέχεται και τις δύο καταστάσεις του υπάρχειν/μη υπάρχειν, και δεν ζητά περισσότερα από αυτά που τού αναλογούν. Κάτι σαν το αντίδοτο της απληστίας, βασει της οποίας ο άπληστος, ακόμα κι αν προσποιείται ότι δεν είναι άπληστος σε αυτή τη ζωή θεωρεί ότι δικαιούται να είναι άπληστος... για την επόμενη - θεός κλπ. |
Ας βάλουμε και καμιά τρικλοποδιά τώρα αφού σε επίπεδο ατόμου συμφωνούμε iason ουσιαστικά απόλυτα :
Ούτε μπουνταλάδες ούτε άπληστοι.
Επιθυμητός/ιδανικός ο τύπος :
ο "έχοντας φιλοσοφήσει και μεταφυσικά αποδέχεται και τις δύο καταστάσεις του υπάρχειν/μη υπάρχειν, και δεν ζητά περισσότερα από αυτά που τού αναλογούν."
Κάνω τώρα το τάκλιν. Σε τι ποσοστό θέλουμε μια κοινωνία (ακόμα και αν αυτή εκληφθεί ως το σύνολο της ανθρωπότητας) να αποτελείται από αυτόν τον ιδανικό τύπο ? Υποτίθεται θα θέλαμε να είναι όλοι έτσι και να μην υπάρχουν ούτε άπληστοι (μηδέν = κανένας άπληστος) και ούτε μπουνταλάδες καρπαζοεισπράχτορες. Σωστά ? Λάθος.
Οι (βιο)ποικιλότητα κινήτρων είναι μια από τις πιο πολύτιμες άμυνες των ανθρώπων είτε ως υπερσύνολο είτε ως επιμέρους κοινωνίες. Καθιστούν την υποκείμενη κοινωνία απρόβλεπτη ή/και απρόσβλητη ως θα ήταν εάν η συμπεριφορά της ήταν προκαθορισμένη και δεν εμπεριείχε καθόλου "πολεμική".
Στις καθημερινές καταστάσεις αυτό δεν είναι εύκολα διακριτό. Σε κλιμακούμενα αυξανόμενες ακραίες καταστάσεις αυτό έρχεται στο προσκήνιο πάρα πολύ γρήγορα. Συνήθως οι πρωταγωνιστές είναι αυτοί των οποίων τα κίνητρα έχουν ξεφύγει από τον μέσο όρο του πληθυσμού προ πολλού και απλά η ακραία κατάσταση τράβηξε την περόνη.
Η καθημερινότητα εκατομμυρίων εγωπαθών άπληστων ή μπουνταλάδων (ο εγωπαθής μπορεί να ενδίδει και στις δύο εκδοχές) δύναται να οδηγήσει μέσα από άπειρα μικρογεγονότα και κοινωνικές "παραστάσεις" πχ τους Σεφέρη και Ελύτη να πέσουν έξω από την τσόχα του σφαιριστηρίου ακριβώς επειδή η στέκα άλλοτε έπαιρνε τα φάλτσα και άλλοτε όχι συνήθως όμως δεν έβρισκε μεταπολεμικά τη μπάλα κι έτσι αυτός ο νεοελληνορθόδοξος αχταρμάς οδήγησε ορισμένους να δοξαστούν κι εμείς να νομίζουμε πως δοξαστήκαμε μαζί τους ...
Αν πάλι φύγουμε από το στενό πλαίσιο των εθνών και δούμε συνολικά τον άνθρωπο τότε από τα 7 δισεκατομμύρια ανθρώπων μόνον 200.000 έκαναν αίτηση για ταξίδι χωρίς επιστροφή στον Άρη (ταξίδι απολύτως ωφέλιμο και κρίσιμο για την ανθρωπότητα που μπορεί να βρίσκεται έναν δύο αιώνες πριν την πλήρη εξαφάνισή της) και σίγουρα δεν ανήκουν στην κατηγορία που επιζητούμε να συναντούμε, στην ακίνδυνη από αστεροειδείς ,καθημερινότητά μας, με όνομα κατηγορίας : "δεν ζητά περισσότερα από αυτά που τού αναλογούν" ... _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 7:01 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Bugman
έγραψε: | Ο εξαναγκασμός πολλές φορές είναι αποτέλεσμα συνήθειας. Π.χ. εξαναγκάζεται ο γονιός να δουλέψει δεύτερη δουλειά επειδή θέλει το παιδί του να σπουδάσει, ανεξάρτητα αν αυτό που θέλει θα αποδώσει στο παιδί αύριο, και έστω έμμεσα και στον ίδιο.
Άλλο παράδειγμα..Θέλει η κόρη μου να συνεχίσει τις σπουδές ενώ θα μπορούσε να πάρει αναβολή σπουδών για οικονομικούς λόγους, να πάει να δουλέψει και να γυρίσει και να συνεχίσει τις σπουδές...αλλά σου λέει και πώς θα διακόψω..τώρα που έχω ζεσταθεί και περνάω μαθήματα..Και να ο Bugman δυο δουλειές....Η μία να πληρώνει και η άλλη να γράφει (έχω πέσει στους 800.000 που θα πληρωθούν για το τελευταίο πεντάμηνο)... |
!
Αυτος ο εξαναγκασμος δεν ειναι εξαναγκασμος αλλά περισσευμα αγαπης
Κανείς δε σε υποχρεωνει να το πραξεις..
Και δεν θα παψεις να επιβιωνεις αν δεν το πραξεις...
Το κάνεις επειδη αγαπας τα παιδια σου...
Και γιατι μ΄αυτο τον τροπο κάνεις τη ζωη σου καλυτερη...
Γιατι τι ειναι η ζωη, αν δεν λογιζεται σαν το συνολο των εργων που θεωρησες αναγκαια και καλά να πραξεις και τα επραξες ;
Αλλά να εξαναγκαζεσαι να κανεις και άλλες δουλειες γιατι ο εργοδοτης ή το συστημα σε εκμεταλλευονται, αυτο ειναι απο τα αγραφα ( και οχι απο τα Αγραφα )
≠ Λογος Θεωρια Πραξη Βιωμα ≠
αυτος που σε ταϊζει αυτος σε καθοριζει _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 8:00 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όπως και να το βαπτίσεις με αγάπη ή χωρίς....ο εξαναγκασμός είναι εξαναγκασμός. Διότι η ιδέα σε κρατάει δέσμιο όχι το συναίσθημα. Το συναίσθημα είναι φευγαλέο. Τα παιδιά δεν βλέπουν αυτή την δουλειά ως πράξη αγάπης αλλά ως αυτό που έπρεπε να πάρουν και το παίρνουν...Δεν πρόκειται να σου πουν ευχαριστώ..Για τις υποχρεώσεις σου δεν σου λέει κανείς ευχαριστώ. Το θέμα είναι ότι το παιδί δεν ξέρει ποια είναι η υποχρέωσή σου, αλλά την ορίζεις μόνος σου, και την δέχονται ως έχει! _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ligi Skoni Λέκτωρ
Εγγραφή: 17 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 33
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 24, 2013 8:42 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Bugman έγραψε: |
έτσι είναι τα πράγματα όπως ήταν πριν δυο βδομάδες... |
ΡΕ ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΕ !! ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΕ ΕΝΑΣ ΔΟΛΟΦΟΝΗΜΕΝΟΣ ΡΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΙΔΙΑ ΧΥΠΗΜΕΝΕ ?! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|