Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Εβραίοι το μεγάλο άλλοθι
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
LandS
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 19 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 51
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 29, 2005 1:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
LandS, άντε τώρα που τα βρήκαμε... να σου κάνω μια ερωτησούλα; Εσύ που ξέρεις τα πολλά κι ο νους σου κατεβάζει, για απάντησε στο εξής:

Περί τρόπων:

Έστω ότι υπάρχει κάποια ομάδα (λέμε ομάδα γιατί μπορεί να είναι φυλή ή όχι, απλά δηλαδή ομάδα ανθρώπων με κοινό συμφέρον), η οποία φέρεται ρατσιστικά. Και συνήθως, όπως ξέρουμε, ο ρατσιστής δεν κάνει διακρίσεις!... δηλαδή ο ρατσιστής εύκολα μπορεί να φερθεί ρατσιστικά προς οποιονδήποτε. Είτε αρέσει είτε όχι, ρατσισμός υπάρχει, ρατσιστές υπάρχουν, οπότε αυτό είναι δεδομένο, δηλαδή δεν το αποφεύγουμε, υπάρχουν ρατσιστές και κάποιοι από αυτούς μάλιστα είναι οργανωμένοι, και λειτουργούν ομάδικά, όχι σαν άτομα, οπότε είναι και επικίνδυνοι. Και είναι επίσης δεδομένο ότι σήμερα επειδή υπάρχουν κρυφές συγκρούσεις ο ρατσισμός πάντα υποβόσκει, οπότε βρίσκουν ευκαιρίες οι κύριοι αυτοί (όποιοι κι αν είναι) να προωθήσουν το φανατισμό και το μίσος.

Το θέμα που προκύπτει είναι το τι κάνουμε εμείς που δεν είμαστε ρατσιστές (λέμε). Έχουμε δύο επιλογές:
α. Τους αντιμετωπίζουμε. Μπορούμε όμως να τους αντιμετωπίσουμε μόνο με τα ίδια όπλα.
β. Τους επικρίνουμε μεν αλλά δεν τους αντιμετωπίζουμε. Δηλαδή οι κύριοι αυτοί εξακολουθούν να κάνουν αυτό που κάνουν.

Στην πρώτη περίπτωση, το πρόβλημα είναι ότι κάνουμε χρήση των ίδιων μεθόδων που αποκηρύσσουμε.
Στη δεύτερη περίπτωση, το πρόβλημα είναι ότι εξακολουθούμε να έχουμε το πρόβλημα.

Τι λες λοιπόν ότι πρέπει να γίνει; Απάντησε!


Θα ξεκινήσω από το δεύτερο με το οποίο όχι μόνο εξακολουθούμε να έχουμε το πρόβλημα, αλλά δια της ανοχής το επιτείνουμε.

Ως προς το πρώτο: Όχι δεν είναι απαραίτητη η χρήση των ίδιων μεθόδων που αποκηρύσσουμε.
Και επειδή στο ερώτημα γίνεται μια γενική περιγραφή περί ύπαρξης ρατσιστών χωρίς αναφορά στις μεθόδους, πριν απαντήσω θα ήθελα να ξέρω ποιες είναι συγκεκριμενα.
Διευκρίνισε!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
LandS
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 19 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 51
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 29, 2005 1:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Αυτό το λές γιατί ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ, ή γιατί ρώτησες και έμαθες ότι ΟΥΔΕΙΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΕΡΙ ΞΕΝΩΝ. Γιατί αν είναι το δεύτερο, έχω επιφυλάξεις...υπάρχουν αρκετοί που γράφουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, για να μην έχουν επαφές με τέτοια παιδάκια, ή άλλα ελληνάκια μιας κατώτερης τάξης.


Μα και βέβαια "υπάρχουν αρκετοί που γράφουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, για να μην έχουν επαφές με τέτοια παιδάκια, ή άλλα ελληνάκια μιας κατώτερης τάξης". Συμφωνώ απόλυτα στο ότι υπάρχουν.
Μόνο που δεν εξασκούν δικαίωμα αλλά προνόμιο. Το δικαίωμά τους να εξασκήσουν αυτό το προνόμιο δεν τους το αφαιρεί κανείς.
Το ζήτημα είναι ότι αυτοί που αναφέρεσε, δεν έχουν κανένα πρόβλημα με το χρώμα ή τη καταγωγή ή τη θρησκεία του συμαθητή ή της συμαθήτριας του παιδιού τους. Αρκεί ο "άλλος" γονιός να έχει τη δυνατότητα να εξασκήσει το προνόμιο.
Το Κολλέγιο, τα Ανάβρυτα και ο Μωραϊτης (ο Γείτονας ο Παναγιωτόπουλος κλπ.κλπ.) είναι "τίγκα".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
LandS
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 19 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 51
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 29, 2005 1:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Lands έγραψε:
Και για όποιον δεν κατάλαβε: Ακόμα και στον ορισμό του Σταφυλίδη θεωρώ ότι υπάρχει ρατσισμός. Πιο συγκεκριμμένα:
Παράθεση:
καθώς και απέναντι σε άτομα με ιδιάζουσα συμπεριφορά ............(Ομοφυλόφιλοι).......κ.λπ.)

Όχι "ιδιάζουσα συμπεριφορά" αλλά "ερωτικές προτιμήσεις".

Από πού έβγαλες το συμπέρασμα ότι το "ιδιάζουσα" έχει τη σημασία του "άρρωστου"; Ιδιάζων=ιδιαίτερος=χαρακτηριστικός,ξεχωριστός,προσωπικός(απ' το ίδιο λεξικό).Δε βλέπω τίποτα ρατσιστικό στο διαφορετικό,εσύ γιατί βλέπεις;


ΔΕΝ έβγαλα κανένα τέτοιο συμπέρασμα. ( ιδιάζων=άρωστος ) Ίσως να χρειάζεται να διευκρινίσω ότι δεν θεωρώ είτε την ομοφυλόφιλη είτε την ετεροφυλόφιλη σεξουαλική προτίμηση, αρώστια. Ούτε ότι η μη-ρατσιστική Κοινωνία ενσωματώνει τους ομοφυλόφυλους, με τον ίδιο τρόπο που ενσωματώνει τους πάσχοντες από AIDS. Στο θέμα αυτό ο καθένας μπορεί να έχει την άποψή του και είναι ελεύθερος να τη καταθέτει.
Από τα συνώνυμα της λέξης "Ιδιάζων", γιατί να χρησιμοποιούμε κάποιο από αυτά και πότε κάποιο άλλο και πότε τη λέξη;
Είναι εναλλάξιμα;
Λεω το ίδιο με "προσωπική επιλογή", "ξεχωριστή επιλογή", "χαρακτηριστική επιλογή", "ιδιάζουσα επιλογή" ;
Έχουν οι παραπάνω τέσσερις φράσεις την ίδια εννοιολογική απόσταση από το "αποκλίνουσα επιλογή";
Αν αλλάξω τη λέξη "επιλογή" με τη λέξη "συμπεριφορά", τι αλλάζω; τίποτα;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 29, 2005 2:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τώρα φθάσαμε στο "προνόμιο" και το "δικαίωμα".
Είναι πράγματι σημερινό φαινόμενο η ελευθερία μας να δέχεται διαβαθμίσεις με προνόμια!
"Κάνε ό,τι θέλεις, ελεύθερα....όχι από εκεί όμως γιατί ΔΕΝ έχεις το προνόμιο!"........οποιος έχει το προνόμιο είναι πιο ελεύθερος!

Στην ουσία άλλαξε το μπορώ με το έχω. Αφού έχεις τότε μπορείς!

Ο ρατσιστής δεν θέλει να έχει: Συναναστροφές με οποιονδήποτε, Συναλλαγές με οποιονδήποτε....στην ουσία ο ρατσιστής ορθώνει ένα τοίχο "προνομίων", ώστε να θεωρεί τον εαυτό του "προνομιακό".
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
LandS
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 19 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 51
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 29, 2005 6:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Τώρα φθάσαμε στο "προνόμιο" και το "δικαίωμα".
Είναι πράγματι σημερινό φαινόμενο η ελευθερία μας να δέχεται διαβαθμίσεις με προνόμια!
"Κάνε ό,τι θέλεις, ελεύθερα....όχι από εκεί όμως γιατί ΔΕΝ έχεις το προνόμιο!"........οποιος έχει το προνόμιο είναι πιο ελεύθερος!
............................................................


Νομίζω ότι βοηθάει να διακρίνουμε τα μεταξύ τους διαφορετικά πράγματα και να μη τα συγχέουμε.

Διαφωνώ ότι η ελευθερία μας "δέχεται διαβαθμίσεις με προνόμια" και ότι "όποιος έχει το προνόμιο είναι πιο ελεύθερος". Αλίμονο αν είναι προνόμιο το να είσαι ελεύθερος.
Η ευημερία μας (σχετική ή/και απόλυτη, ρεαλιστική ή/και προϊόν βαυκαλισμού) δέχεται τις διαβαθμίσεις με προνόμια. Αυτός που έχει το προνόμιο, μπορεί να είναι ή να μην είναι περισσότερο ελεύθερος, σίγουρα όμως είναι περισσότερο προνομιούχος.

Bugman έγραψε:
.......................................................
Στην ουσία άλλαξε το μπορώ με το έχω. Αφού έχεις τότε μπορείς!
......................................................................


Στη καπιταλιστική κοινωνία, που τα πάντα εμπορευματοποιούνται, το παραπάνω ισχύει, αν είναι αυτό που εννοείς. Αν δεν εννοείς αυτό, ξέχνα το!

Bugman έγραψε:
.................
Ο ρατσιστής δεν θέλει να έχει: Συναναστροφές με οποιονδήποτε, Συναλλαγές με οποιονδήποτε....στην ουσία ο ρατσιστής ορθώνει ένα τοίχο "προνομίων", ώστε να θεωρεί τον εαυτό του "προνομιακό".

Άρα ως άνθρωποι, του είδους "ζώον πολιτικόν", που είναι στη φύση μας να έχουμε συναναστροφές και συναλλαγές μεταξύ μας, δεν μπορούμε όλοι να κατατασόμαστε αποκλειστικά σε ένα από τα δύο είδη ρατσιστή ή στα θύματα, ή και στα τρία ταυτόχρονα, κάποιοι πρέπει να έχουν διατηρήσει την ανθρώπινη ιδιότητα, και δεν είναι δυνατόν να είναι αυτοί τα θύματα.
Το τελευταίο επιχείρημά σου δεν το υιοθετώ απόλυτα, μάλιστα το θεωρώ πολύ υποκειμενικό. Δεν θα αφήσω όμως ανεκμετάλευτη την ευκαιρία να απαντήσω με αυτό σε προηγούμενη τοποθέτησή σου.
Χαίρε!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 29, 2005 9:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Θα ξεκινήσω από το δεύτερο με το οποίο όχι μόνο εξακολουθούμε να έχουμε το πρόβλημα, αλλά δια της ανοχής το επιτείνουμε.
Ως προς το πρώτο: Όχι δεν είναι απαραίτητη η χρήση των ίδιων μεθόδων που αποκηρύσσουμε. Και επειδή στο ερώτημα γίνεται μια γενική περιγραφή περί ύπαρξης ρατσιστών χωρίς αναφορά στις μεθόδους, πριν απαντήσω θα ήθελα να ξέρω ποιες είναι συγκεκριμενα. Διευκρίνισε!


Το ερώτημα είναι τι κάνουμε, οι μέθοδοι δεν έχουν σημασία. Το αν δηλαδή θα μιλήσουμε την ίδια γλώσσα, και θα κάνουμε τις ίδιες πράξεις.

Δεν έχεις άδικο όμως να μιλάς και για τις μεθόδους. Παράδειγμα οι ακροδεξιοί, που τα έχουν με τους εβραίους, τους γύφτους κλπ., και τους θεωρούν ως κάτι που πρέπει να ξεπατωθεί από προσώπου γης. Σε κάθε ευκαιρία θα κάνουν ότι μπορούν, θα δείρουν, θα σκοτώσουν, θα βρίσουν, θα κάνουν τραμπουκισμούς, θα ουρλιάζουν, θα προβοκάρουν. Εμείς τώρα τι κάνουμε με αυτούς; Θα τους... ξεπατώσουμε; Ή όχι; Αν αποπειραθούμε να τους ξεπατώσουμε θα γίνει το έλα να δεις βέβαια. Έχουμε το δικαίωμα να προσβάλλουμε το προνόμιό τους να προσβάλλουν τη δημοκρατία;
Αν όχι, είναι δεδομένο ότι θα έχουμε διαρκώς μεγαλύτερο πρόβλημα.
Αν δεν είναι απαραίτητη η χρήση ίδιων μεθόδων (πράγμα που ευχόμαστε), τι άλλες μέθοδοι υπάρχουν; Μιλάμε για τραμπούκους, που δεν σε αφήνουν ούτε να μιλήσεις.
Το τελευταίο που είπε ο Bugman το βλέπω όχι ως επιχείρημα αλλά ως πραγματικότητα. Αυτό κάνει ο «ψαγμένος» ρατσιστής: φροντίζει για τα προνόμιά του πριν έρθει η στιγμή να τα ασκήσει. Οπότε, εσύ για να αμυνθείς θα πρέπει και εσύ να προσβάλλεις προνόμια, ακόμα και εκ του μη όντος, όταν δηλαδή θα μπορείς αμέσως να κατηγορηθείς ότι χτυπάς κάτω από τη μέση (όπως δηλαδή κάνει εκείνος) και ότι χώνεσαι εκεί που δεν σου πέφτει λόγος.
Παράδειγμα: ζούμε σε μια καπιταλιστική κοινωνία όπως λες. Για να μπορούν αυτοί που έχουν, φροντίζουν να έχουν πριν χρειαστεί να μπορέσουν. Οπότε εσύ με τη λογική αυτή θα έπρεπε να μάχεσαι ώστε αυτοί να μην έχουν! Φαντάζεσαι τι είχε να γίνει; Να χτυπάς δηλαδή τον πλούσιο χωρίς να κάνει τίποτα;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 30, 2005 8:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

LandS, βλέπω ότι σαλαμοποιείς τις απαντήσεις.
Αυτό θα είχε νόημα αν μπορούσες να τις παραθέσεις παράλληλα (φαντάσου κίνηση κατά φάλαγγα). Εδώ όμως η ροή του κειμένου υπαγορεύει την διαδοχική "ανάκτηση" νοήματος. Στο πέρας βγαίνει το συμπέρασμα (η λέξη συμπέρασμα ακριβώς αυτήν την έννοια έχει).
Ας γίνω πιο κατανοητός΄σε αυτά που έγραψα στην προηγούμενη δημοσίευσή μου, με την μέθοδο της αντίστροφης τοποθέτησης:
Είναι γνωστό ότι οι ρατσιστές βλέπουν διαχωριστικές γραμμές μεταξύ ομοίων τους και άλλων. Οι άλλοι δεν είναι επιθυμητοί για συναναστροφές, ούτε καν για συναλλαγές. Ακραία συμπεριφορά ρατσιστή είναι το έγκλημα, η αφαίρεση της ζωής αυτών των άλλων. Υπάρχουν όμως και άλλες συμπεριφορές πιο ήπιες. Το κόλπο είναι να δυσκολέψεις τους "άλλους" ενώ παράλληλα θα διευκολύνεις τους δικούς σου. Σε μια δημοκρατία τα δικαιώματα είναι ελάχιστα γνωστά και αυτά που είναι γνωστά κινούνται στη σφαίρα του γενικού, δηλαδή στην εξιδίκευση χάνουν την σκοπιμότητά τους. (παράδειγμα το δικαίωμα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το έχουν όλοι, αλλά άμα σου λάχει να πάς στην Καβάλα, ενώ είσαι από την Καλαμάτα, τότε οικονομικοί λόγοι δε σου επιτρέπουν να γραφτείς και να παρακολουθήσεις, στην εξειδίκευση το θέμα χολαίνει).
Ο ρατσιστής λοιπόν πρέπει να προσελκύσει τους δικούς του και να διώξει τους "άλλους". Για μια θέση στο δημόσιο, η ράτσα "τέως συμβασιούχος" έχει προνόμια σε σχέση με τον άνεργο "ουδέποτε συμβασιούχο", ενώ δικαιώματα έχουν ακριβώς τα ίδια!
Η πραγμάτωση του ενδιαφέροντός μας αποδίδεται ως ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (ορισμός Bugman). Τα προνόμια ή θα σε βοηθήσουν ή δεν θα σε βοηθήσουν και το τελευταίο δεν είναι "ουδέτερη κατάταση", αλλά αρνητική κατάσταση. Τα προνόμια ή σε κάνουν κερδισμένο ή σε κάνουν χαμένο. Τα δικαιώματα δεν ορίζουν κέρδος, αλλά αποδοχή η αδιαφορία: Ασκείς το δικαίωμα ή όχι, κάθε φορά όμως κατά το συμφέρον σου.

Οι τρεις καταστάσεις: Ενεργός Ρατσιστής, Παθητικός Ραστιστής και Θύμα, είναι πράγματι "το όλον". Σε κάθε κατάσταση Χ θα υπάρχουν και τα τρία, σε ομάδες ανθρώπων ή μεμονομένα άτομα. Επειδή όμως "τρέχουμε" σε πολλές καταστάσεις ταυτόχρονα, μπορούμε να είμαστε ταυτόχρονα όλα μαζί, το καθένα φυσικά στην αντίστοιχη κατάσταση.
Οι εβραίοι εχθρεύονταν τους άραβες (για να αποκτήσουν έδαφος στην Παλαιστίνη) την εποχή που τους κυνήγαγε ο Χίλτερ, και τα έσοδά τους, για να χρηματοδοτήσουν τις κινήσεις τους, τα έβγαζαν από "αδιάφορους" πελάτες, που δεν έδιναν σημασία ούτε στον Χίτλερ, ούτε στους άραβες.

Αυτή την στιγμή οι αμερικάνοι ψάχνουν τα χρηματικά αποθέματα της τρομοκρατικής οργάνωσης Αλ-Κάϊντα, και εμείς μπορεί να είμαστε χρηματοδότες της, χωρίς να το ξέρουμε, χωρίς να μας ενδιαφέρει που πηγαίνουν τα χρήματά μας, που κερδίζουν οι προμηθευτές μας!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 01, 2005 3:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Iason έγραψε:
Ε όχι, δεν είναι υποχρεωτικό να μισείς αυτόν που σε αδικεί. Όταν κατανοείς δεν μισείς. Μισεί αυτός που δεν κατανοεί, που φοβάται.



Μισεί αυτός που θέλει το κακό κάποιου.Αλλά το κακό κάποιου είναι κάποιες φορές δίκαιο,όταν αυτός απειλεί τα δικαιώματα των άλλων απ' τα οποία δεν έχει,αρχικώς,αποκλειστεί.Κακό είναι για έναν φονιά να χάσει την ελευθερία του στη φυλακή,αλλά αναγκαίο κακό.Επειδή τον κατανοούμε τον βάζουμε μέσα,μισούμε δικαίως αυτό που είναι και αγαπάμε αυτό που θα μπορούσε να γίνει.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 03, 2005 10:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κλέφτης είναι αυτός που παίρνει το φυλαγμένο αντικείμενο του άλλου εφόσον η αρχή επιτρέπει να φυλλάσει ο άλλος, το αντικείμενο αυτό. Έτσι αν αλλάξει η αρχή τον προσδιορισμό του τι μπορεί να είναι "φυλαγμένο", αλλάζει την ιδιότητα "κλέφτης".

Ομοίως για κάθε ιδιότητα, όπως ο φονιάς!

Αν δείξουμε πως την Αρχή (Νόμο) την επιβουλεύονται μια κλίκα ανθρώπων, σε ποια "καθαρή" αρχή θα απευθυνθούμε; Σε καμία!

Έτσι ή παραδεχόμαστε πως η Αρχή είναι καθαρή άρα η Ιδιότητα του καθένα είναι αληθώς προσδιορισμένη, ή ούτε η αρχή και ούτε οι ιδιότητες μπορούν να προσδιοριστούν.

Φίλε, Ιωάννη, μισούμε ή αγαπάμε όχι γιατί γνωρίζουμε την αλήθεια αλλά επιρρεασμένοι από την ιδιότητα που μας προσάπτουν και την ιδιότητα που προσάπτουμε στους άλλους.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 05, 2005 11:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σύμφωνα με αυτή τη λογική,ο εγκληματίας δε νιώθει ότι κάνει κάτι άδικο,ή μάλλον το νιώθει επειδή οι άλλοι τον απειλούν,βιώνει την αδικία όχι ως ποιοτικό χαρακτηριστικό των πράξεών του αλλά ως εξωγενή προσδιορισμό που προέρχεται απ' την πλειοψηφία.
Κι όμως,αυτό που κάνει δε θα ήθελε να το πάθει ο ίδιος,θα ένιωθε αδικημένος.Άρα γνωρίζει καλά ότι κι ο άλλος αδικείται,αφού το μόνο που αλλάζει είναι η κατεύθυνση της πράξης.Αν δε θέλω να με κλέβουν,ξέρω πως αν κλέψω αδικώ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 06, 2005 5:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο εγκληματίας (και όχι μόνο) δεν σκέφτεται πως είναι εγκληματίας επειδή δεν του αρέσει να του κάνουν αυτό που κάνει. Που θα σήμαινε πως πρέπει να του αρέσουν να κάνει ό,τι κάνουν οι άλλοι;

Καταλαβαίνει ότι είναι εγληματίας αν δικαστεί ως "εγληματίας". Μέχρι τότε είναι ευχαριστημένος που αυτός μπορεί να κάνει πράγματα που άλλοι δεν μπορούν!
Δηλαδή Ιωάννη, αν εσύ δεν πειράζεις κόσμο, δεν σημαίνει ότι ΔΕΝ θα σε πειράξουν. Και όταν το πάθεις αυτό θα αναρωτιέσαι: Πως γίνεται να μην πειράζω και οι άλλοι να με πειράζουν; Θα ήθελε αυτός που με πειράζει να τον πειράξουν και αυτόν;
Απαντήσεις:
1. Δεν θα σε πείραζε κανείς αν δεν γινόσουν εμπόδιο στο δρόμο του....και ποτέ δεν ξέρεις πότε θα γίνεις "εμπόδιο".
2. Ο,τι κάνουμε γίνεται γιατί πειραχτήκαμε!Για παράδειγμα: μας πειράζει να περπατάμε γυμνοί στο δρόμο και γι΄αυτό ντυνόμαστε! Μας πειράζει η ιδέα γιατί δεν το έχουμε συνηθίσει. Μπορεί κάποτε να μην μας πειράζει, να μας τα έχει πάρει όλα η εφορία και να λέμε τον καημό μας "στυλ naked".
3. Για να κερδίσεις πρέπει να πράξεις πρώτος. Άρα να εμποδίσεις την πρωτιά από τους άλλους. Φυσικά κάποιοι κερδίζουν και ως δεύτεροι, αλλά αυτό γίνεται γιατί πρόσκαιρα λαμβάνουν το πλεονέκτημα του πρώτου και "μόνου". Όπως ένα συνοικιακό μαγαζί δεν κλείνει γιατί άνοιξε στα πεντακόσια μέτρα υπεραγορά...κάποιοι θα ψωνίσουν μικροπράγματα για να γλιτώσουν τα πεντακόσια μέτρα.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 06, 2005 11:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Καταλαβαίνει ότι είναι εγληματίας αν δικαστεί ως "εγληματίας". Μέχρι τότε είναι ευχαριστημένος που αυτός μπορεί να κάνει πράγματα που άλλοι δεν μπορούν!



Tο ότι είναι ευχαριστημένος δεν αναιρεί τη συνείδηση ότι αδικεί.Είναι ευχαριστημένος που αδικεί.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 06, 2005 11:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτή την συνείδηση την έχει ο κάθε "αδικημένος" πως ο 'αλλος τον αδικεί.

Δεν μπορεί να λέει ένας "μου αρέσουν οι φράουλες" και ένας άλλος "συχαίνομαι τις φράουλες";
Για σένα λοιπόν οι φράουλες μπορεί να είναι ένα από τις δυο πιθανές "θέσεις" χαρακτηρισμού. Το ίδιο συμβαίνει για την "αδικεία", για κάποιον΄μια πράξη μπορέι να χαρακτηρίζεται αδικεία για ένα άλο όμως να μην είναι!
Γι΄αυτό βγήκαν νόμοι ΓΡΑΠΤΟΙ για να μην τα γυρίζει ο καθένας κατά πως τον συμφέρουν. Άλλο βέβαια που έγιναν τόσοι πολλοι νόμοι, που η γνώση τους αποτελεί κεφάλαιο που βγάζει χρήματα! Αυτό βέβαια ΔΕΝ αποτελεί αδικεία. Γιατί και να αποτελούσε ΜΕ ποιο νόμο ο αδαής περί νόμων μπορούσε να το στηρίξει; Σαν αδαής με κανέναν!

Αυτή είναι η κοινωνία μας....λουστείτε την!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 06, 2005 11:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Δεν μπορεί να λέει ένας "μου αρέσουν οι φράουλες" και ένας άλλος "συχαίνομαι τις φράουλες";



Μπορεί.Όπως μπορεί κι ένας να λέει "μου αρέσει να αδικώ" κι ένας άλλος "δε μου αρέσει να αδικώ".Και οι δυο,όμως, ξέρουν ότι πρόκειται για αδικία.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 07, 2005 12:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Απλά ο δεύτερος χρησιμοποιεί ένα ρήμα παθητικό "αδικήθηκα" σε ενεργητική φωνή "αδικώ".
Εγώ νομίζω ότι δεν υπάρχει ρήμα "Αδικώ"!
Η αδικία είναι κάτι που βγαίνει από το αποτέλεσμα.
Οπότε θα υπάρχει αυτός που λέει, "αδικήθηκα από" και "με αδίκησε"...αλλά όυδείς θα λέει αδίκησα!
Αντί του αδίκησα, λέμε δεν έκρινα.
Μάλιστα ο αδικημένος φωνάζει σε αυτόν απ΄τον οποίο αδικήθηκε: με με κρίνεις. Δηλαδή μή με λογαριάζεις,,,κάνεις λάθος. Κρίση είναι και η Δίκη. Το δεν κρίνω καλώς σημαίνει "αδικώ", διότι αν είχα κρίνει δεν θα υπήρχε αδικημένος από μένα! Ουσιαστικά λοιπόν το "αδικώ" δεν είναι ρήμα που δείχνει ενέργεια "με συνείδηση", αλλά ένας χαρακτηρισμός άλλης ενέργειας που παρήγαγε αδικημένο, ή αδικημένους.
(ας μας το πεικάποιος φιλόλογος....εώ δεν είμαι, αλλά στηρίζομαι στην γνώση μου από την χρήση της γλώσσας)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 4 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center