Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ο σκοπός της τέχνης.

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Αδαμάντιος Τσακαλούδης
Λέκτωρ


Εγγραφή: 23 Απρ 2011
Δημοσιεύσεις: 37
Τόπος: Θεσσαλονίκη.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 29, 2016 10:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Ο σκοπός της τέχνης. Απάντηση με Συμπερίληψη

Σκοπός της τέχνης είναι η αύξηση της υπεραισθητής γνώσης του συνεχούς-δηλαδή μιας άπειρης ένωσης με την οποία είμαστε άρρηκτα συνδεδεμένοι-και η οποία διαφαίνεται μέσω της αύξησης του Gestalt.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 29, 2016 12:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η τέχνη είναι η ωραία αρρώστια..Αυτός που την κάνει παιδεύται, και καταπονήται ψυχικά, και σωματικά, ενώ όλοι οι άλλοι ασχολούνται κύρια με τα αποτελέσματά της παρά με το δημιουργό, αναζητώντας, το πνεύμα του, παρά τον ίδιο!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Αδαμάντιος Τσακαλούδης
Λέκτωρ


Εγγραφή: 23 Απρ 2011
Δημοσιεύσεις: 37
Τόπος: Θεσσαλονίκη.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 01, 2016 3:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Η τέχνη είναι η ωραία αρρώστια..Αυτός που την κάνει παιδεύται, και καταπονήται ψυχικά, και σωματικά, ενώ όλοι οι άλλοι ασχολούνται κύρια με τα αποτελέσματά της παρά με το δημιουργό, αναζητώντας, το πνεύμα του, παρά τον ίδιο!


Το ουσιώδες, πιστεύω, στην τέχνη δεν είναι τόσο η αισθητική απόλαυση που αυτή αποφέρει, αλλά η γνώση μέσω της αλήθειας που αυτό εμπεριέχει.Οπότε, ο καλλιτέχνης όντας κοντύτερα στην αλήθεια θα αισθάνεται ικανοποιημένος και ψυχικά και σωματικά.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Κρίτων
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Αύγ 2007
Δημοσιεύσεις: 632

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 02, 2016 5:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Η τέχνη είναι η ωραία αρρώστια..Αυτός που την κάνει παιδεύται, και καταπονήται ψυχικά, και σωματικά, ενώ όλοι οι άλλοι ασχολούνται κύρια με τα αποτελέσματά της παρά με το δημιουργό, αναζητώντας, το πνεύμα του, παρά τον ίδιο!


Επειδή έχω κάποια μικρή σχέση με τέχνη συμφωνώ το αισθάνομαι αυτό το πράγμα και απο τον εαυτό μου αλλά δεν με έχει ενοχλήσει, η πραγματική τέχνη δεν γίνεται για την αυτοπροβολή του δημιουργού.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 02, 2016 11:07 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όσα ειπώθηκαν έχουν βάση. Αυτό όμως το "πραγματική τέχνη" ακούγεται κάπως αστείο. Αφού η τέχνη είναι επικοινωνία μέσω κωδίκων, η πραγματικότητα που είναι; Έχει σχέση η τέχνη με την πραγματικότητα; Π.χ. στις οπτικές τέχνες, αν μιλάμε για τον νατουραλισμό ναι, αλλά η τέχνη έχει ξεφύγει ήδη προ πολλού από αυτό το στάδιο, πέρασε και ο μοντερνισμός και τώρα στο μεταμοντέρνο γίνεται ένας χαμός.

Σήμερα τείνει να επικρατήσει μια "θεωρία του πηγαίου", όπου η πρωτοτυπία και το προσωπικό στοιχείο μετράνε κατά πρώτο λόγο, όχι τόσο κάποιος προκαθορισμένος "σκοπός", φεύγουμε δηλ. από το αντικείμενο και επιστρέφουμε στο υποκείμενο, κάτι περισσότερο ανθρωποκεντρικό ας πούμε.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Φεβ 03, 2016 12:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Αυτό όμως το "πραγματική τέχνη" ακούγεται κάπως αστείο.

Καθόλου αστείο, πραγματική τέχνη είναι ή έχει την τ'αση να είναι αυτή που μαρέσει ή τουλάχιστον την σέβομαι. Τα άλλα είναι μεν τέχνη αλλά όχι και τόσο πραγματική. Α ναι και η πιο πραγματική τέχνη είναι ανώτερη από την άλλη την τέχνη.


https://www.youtube.com/watch?v=IOEOaXNIY1A
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αδαμάντιος Τσακαλούδης
Λέκτωρ


Εγγραφή: 23 Απρ 2011
Δημοσιεύσεις: 37
Τόπος: Θεσσαλονίκη.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Φεβ 03, 2016 10:30 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Όσα ειπώθηκαν έχουν βάση. Αυτό όμως το "πραγματική τέχνη" ακούγεται κάπως αστείο. Αφού η τέχνη είναι επικοινωνία μέσω κωδίκων, η πραγματικότητα που είναι; Έχει σχέση η τέχνη με την πραγματικότητα; Π.χ. στις οπτικές τέχνες, αν μιλάμε για τον νατουραλισμό ναι, αλλά η τέχνη έχει ξεφύγει ήδη προ πολλού από αυτό το στάδιο, πέρασε και ο μοντερνισμός και τώρα στο μεταμοντέρνο γίνεται ένας χαμός.

Σήμερα τείνει να επικρατήσει μια "θεωρία του πηγαίου", όπου η πρωτοτυπία και το προσωπικό στοιχείο μετράνε κατά πρώτο λόγο, όχι τόσο κάποιος προκαθορισμένος "σκοπός", φεύγουμε δηλ. από το αντικείμενο και επιστρέφουμε στο υποκείμενο, κάτι περισσότερο ανθρωποκεντρικό ας πούμε.


Κατα την γνώμη μου, ένα έργο τέχνης θεωρείται ωραίο γιατί εμπεριέχει την αλήθεια η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την πραγματικότητα, δηλαδή κάτι το αντικειμενικό.
_________________
Η ύπαρξη είναι a priori ενώ η υπόσταση a posteriori ενός συμβάντος.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 04, 2016 11:08 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δηλ. ως σκοπό ορίζεις μία "αληθινή ωραιότητα"; Ωραίο ακούγεται. Ωραία αλήθεια.

Αυτό το αντικειμενικό στην τέχνη μπερδεύει κάπως τα πράγματα. Η αίσθηση του ωραίου είναι αναπόφευκτα υποκειμενική. Τώρα θα μου πεις, και λοιπόν, έστω κι έτσι, ας δώσει ένα έργο τέχνης ένα κομμάτι της αλήθειας, αφού το μπορεί. Κι αυτό κάνει εδώ που τα λέμε. Όταν το μπορεί, βασικά όταν το μπορεί ο καλλιτέχνης, γιατί το υποκειμενικό στοιχείο πάντα ενυπάρχει στην τέχνη, σε όλα τα στάδια, από την αρχή μέχρι το τέλος της, και η προσπάθεια είναι ακριβώς να γίνει αναγωγή στο διαχρονικό και αντικειμενικό - σε ένα κατά φαντασίαν αντικειμενικό, συνήθως, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί και υπερ-υποκειμενικό κατά κάποιον τρόπο άρα αληθινό.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center