Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Περί ελευθερίας . . .
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 14, 2003 3:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η καλή πλευρά του θέματος είναι ότι το κόστος είναι μεγαλύτερο για να διατηρείς μια ή περισσότερες σχέσεις από το να μην διατηρείς καθόλου!
Άρα, το ανάποδο, το γράψιμο είναι σχεδόν τσάμπα!
Σε μια συζήτηση τέθηκε ζήτημα αξιοπιστίας ενός γνωστού μου για το αν μπορούσε να πληρώσει χρήματα που δανείστηκε. Όμως ο δανειστής του, μας αποστώμοσε όταν μας ζήτησε να μην ασχολούμαστε άλλό. Πως γίνεται αυτό του λέμε; Να! λεει, καμιά φορά τα χρήματα είναι απαραίτητα για να δημιουργείς τοίχο προστασίας! Ώπα, μα δεν σε ενδιαφέρει να πάρεις τα χρήματά σου πίσω του αποκριθήκαμε. Και απαντάει: Πρέπει να ζυγίζεις το ζήτημα, τα χρήματά σου από την μια μεριά και η ησυχία σου από την άλλη!
Πράγματι ο τύπος τον απέφευγε συστηματικά και ο δανειστής χαμογελούσε, το διασκέδαζε κιόλας!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 15, 2003 1:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο Bugman είπε: «η εξέταση του θέματος έχει τελειώσει» ! Μίλησε ως δικαστής («το δεδικασμένον λογίζεται ως αλήθεια») και όχι ως σκεπτόμενος. Στη φιλοσοφία, ο καθένας δικαιούται να ανοίγει θέματα, αλλά κανένας δεν δικαιούται να τα κλείνει.

Η ΑΘΗΝΑ το είδε συγκεκριμένα, προσπαθώντας να ολοκληρώσει το θέμα. Μόνο εκείνο που λέει ότι δε νιώθει ελεύθερη, ίσως ήθελε να πει ότι τις περισσότερες ώρες της δε νιώθει ελεύθερη. Όλοι μας ζούμε στο «μη χείρον βέλτιστον», αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι «αυτά που θέλουμε να ζήσουμε δεν υπάρχουν». Ούτε νομίζω ότι θα πρέπει να αισθάνεται κανείς ένοχος όταν είναι σε καλύτερη θέση, αφού αναμφίβολα υπάρχει η προσωπική ευθύνη: αν ήταν έτσι οι υπεύθυνοι για μας θα ήταν πάντα κάποιοι άλλοι οπότε έτσι αναιρείται αυτομάτως η βάση της ελευθερίας μας.
Η ελευθερία μας δεν χτίζεται στις επιλογές που μας δίνονται, όσο σε εκείνες που εμείς κατακτάμε (με το σπαθί!). Αν κάποιοι δεν μπορούν να κοιμηθούν στο μπαλκόνι, αυτό είναι κάτι που δεν κατακτήσαμε και θα έπρεπε ΟΛΟΥΣ να μας απασχολεί.

Μια παροιμία λέει: «λέει του γάτου φεύγα και του σκύλου πιάστον».
Ο Bugman έδωσε ένα καταπληκτικό μάθημα γραψίματος. Ο δανειστής εκμεταλλευόταν την οικονομική του δύναμη για να περιορίζει την ελευθερία του άλλου. Σου λέει, αν πάρω τα λεφτά μου καλώς, αν όχι θα τον εκδικηθώ με αυτόν τον τρόπο. Έκανες ένα έμμεσο μάθημα κυνισμού (θα μπορούσα να δεχτώ ότι λίγο πολύ όλοι το κάνουν), αλλά αν φτάσαμε σε αυτό το σημείο (που φτάσαμε!) είμαστε κομμάτι επικίνδυνοι (που είμαστε!). Να εκτιμήσω το ότι το ομολόγησες; Ναι, το καταλογίζω στα θετικά και δεν σε γράφω. Και ελπίζω να μη χρειαστεί να σε γράψω στο μέλλον, να μη διαπιστώσω ότι ακολουθείς την ίδια μέθοδο όχι στην οικονομία, αλλά στη φιλοσοφία. Εκείνο στην υπογραφή σου «η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί» μού έβαλε ψύλλους στ΄ αυτιά. (Πρόσεξε, μην το πάρεις προσωπικά.)

Φτάσαμε στο σημείο να εκλεπτύνουμε τόσο πολύ την εξάρτηση και την ανελευθερία, που χρειάζεται να σκεφτείς σαν διάβολος για να αναλύσεις τους μύριους τρόπους με τους οποίους και οι άλλοι σε εξουσιάζουν και εσύ εξουσιάζεις τους άλλους. Καθημερινά, και ακόμα στα απλούστερα των πραγμάτων. Αν κάποτε το κάνεις για άμυνα, μπορεί να γίνει αποδεκτό, αυτόν όμως που το κάνει συστηματικά ή από πρόθεση τον έχω στην κόψη του σπαθιού. Και αξίζει τέτοια καθάρματα να τα αντιμετωπίζεις με το ίδιο όπλο. Και χωρίς κανένα έλεος.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Κλείτωρας
Καθηγητής


Εγγραφή: 17 Σεπ 2003
Δημοσιεύσεις: 61

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 19, 2003 10:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

κυρίες και κύριοι νομίζω πως σας διαφευγει κάτι. δεν ζούμε σε καιρούς ελευθερίας αλλά σε καιρους περσόνας όπου επιλέγουμε μεταξύ προεπιλεγμένων δοθέντων έχοντας έτσι ψευδαίσθηση ελευθερίας και όχι ελευθερία.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 19, 2003 12:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μήπως αυτό συμφέρει ορισμένους να πιστέψουμε. Δεν αποκλείω το γεγονός να ισχύει, αλλά και να ισχύει ακόμα μάλλον δε θα το λάβω υπόψη μου για την ομαλή πορεία της ζωής μου. Και όταν έλθει η σύγκρουση ας έλθει. Εδώ είμαστε! Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 19, 2003 1:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κλείτωρα, μιλάς ρεαλιστικά:
πράγματι οι επιλογές φαντάζουν ως προεπιλογές. Στα πολιτικά κόμματα, στα μαγαζιά της περιοχής σου, στον κόσμο μέσα στην δουλειά σου. Κάθε φορά περιμένεις να δεις και κάτι νέο. Αν έρθει.
Εδώ διαφοροποιούμε με τον Κλείτωρα: Υπάρχει δυνατότητα για εμφάνιση του νέου, του διαφορετικού. Το αν θα φάει τα μούτρα του ή όχι είναι άλλο πράγμα., έχει να κάνει με τις αντιστάσεις των προεπιλογών. Επειδή όμως για όλα υπάρχει η παρακμή, έτσι και οι προεπιλογές θα παρακμάσουν ΄και το νέο θα επιβληθεί ως νέα προεπιλογή.
Άρα, υπάρχουν προεπιλογές δυναμικά οριζόμενες. Μπορεί κάποιος λοιπόν να είναι στο στάδιο του επιλεγειν, αλλά μπορεί να είναι και στο στάδιο του κατασκευάζειν μια προεπιλογή. Σε κάθε περίπτωση, οι επιλογές (ως άθροισμα και ποσοστό έναντι των άλλων) είναι αυτές που χαρακτηρίζουν την σπουδαιότητα των προεπιλογών. Βλέπε τι συμβαίνει με τα ποσοστά τηλεθέασης!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 19, 2003 3:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κλείτωρα, έχεις ακούσει τη ρήση «φίλος ο Κρίτων, φιλτάτη δε η αλήθεια»;

Πες μου: συμμετέχεις σε αυτή τη συζήτηση ως ελεύθερος ή όχι;

Από την απάντησή σου θα κριθεί η αντιμετώπισή μου απέναντί σου. (Το ίδιο κάνω σε όλους, μην ανησυχείς... Laughing ) Πρόσεξε: δεν θέλω να μου πεις την άποψή σου περί της ελευθερίας (αυτή την είπες) αλλά αν εσύ τελικά έχεις μια απάντηση σε αυτό που ακριβώς ρωτώ: αν είσαι ελεύθερος σε αυτή τη συζήτηση ή όχι.

Είμαι αρκετά ευθύς, έτσι δεν είναι; Cool
Και εάν ισχύει το όχι, τότε θέλω να μου δώσεις τον δικό σου ορισμό της αληθείας.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
panelmax
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 19 Σεπ 2003
Δημοσιεύσεις: 2
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 19, 2003 7:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Phoenix έγραψε:
Εξήγηση για το πρόβειο.
Αυτά.
==@
Οσο για το θέμα της ελευθερίας,μια φορά κάποιος φίλος μας χάρισε κάποια περιστέρια,και επειδή αυτός έμεινε μακριά από κει που τα είχε,τα χε κλεισμένα μέσα σε ένα κλειστό χώρο.Οταν τα πήραμε μετά από κάποιες μέρες αρχίσαμε να τα ελευθερώναμε ένα ένα.Ηταν φανταστικα!!!Τα περιστέρια εννοώ.
Φαντάζομαι ότι κείνη την στιγμή νιώθανε την χαρά της ελευθερίας.
Ποτέ δεν ξαναπετάξανε με τόση δύναμη ξανά.
Εμπόδια,επίπεδα,σύνορα...Ελευθερία.
Οταν εκλείψουν τα όρια δεν θα πληκτρολογείτε,και δεν θα σας διαβάζω...
Οταν εκλείψουν τα όρια και θα πληκτρολογείτε και θα σας διαβάζω.




ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ...
Μα πώς μπορούν να εκλείψουν τα όρια από την Ελευθερία; Τότε, δεν θα μιλάμε περί Ελευθερίας, αλλά περί κάποιας άλλης έννοιας. Κι αυτό διότι, εάν δεν απατώμαι, η λέξη Ελευθερία, με λίγα λόγια σημαίνει: Ελαύνω προ των ορίων! Πόσο ανώτερη έννοια που δεν διδασκόμαστε στα σχολειά μας...
panelmax
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 20, 2003 3:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

PanelMax:
Άλλο ελευθερία και άλλο ελεύθερος.
Που σημαίνει το ένα είναι ιδέα και το άλλο είναι κατάσταση. Η ιδέα ως ιδέα είναι το πρότυπο. Η εφαρμογή δημιουργεί διάφορες παραλλαγές αυτού του προτύπου. Η αντίληψη της ελευθερίας είναι μετά την κατανόηση της λειτουργίας ή της θέσης ενός πράγματος η ενός ανθρώπου (οι πολλών αυτών).
Στην φυσική μιλάμε για βαθμούς ελευθερίας. Στα πιστόνια μιλάμε για ελευθερία και εννούμε την απόσταση που χωρίζει το πιστόνι από το χιτώνιο. Βάζουμε δηλαδή την λέξη ελευθερία να δείχνει την δυνατότητα παραλλαγής σε κάτι σε κάποιον. Λέμε αυτός ή αυτή είναι ελευθέρων ηθών διότι δεν ακολουθεί το πρέπον αλλά κάθε φορά αλλάζει και ξεφεύγει- ελευθερώνεται από τα ταμπού.
Η υπέρβαση των ορίων είναι στάση ελευθερίας. Όταν την στάση την βλέπεις σε αυτόν που ενεργεί. Το αποτέλεσμα μας ελεύθερης πράξης μπορεί να είναι πολύ κακό για όλους, για αυτόν που πράτει ή για τους άλλους. Τελικά ελευθερία είναι ένας ποιοτικός προσδιορισμός, και σαν τέτοιος δεν στέκει μόνος του.

ΓΙ' ΑΥΤΟ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΒΟΥΛΗΣΗΣ κ.ο.κ.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Κλείτωρας
Καθηγητής


Εγγραφή: 17 Σεπ 2003
Δημοσιεύσεις: 61

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Σεπ 22, 2003 9:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Υπάρχει δυνατότητα για εμφάνιση του νέου, του διαφορετικού. Το αν θα φάει τα μούτρα του ή όχι είναι άλλο πράγμα., έχει να κάνει με τις αντιστάσεις των προεπιλογών. Επειδή όμως για όλα υπάρχει η παρακμή, έτσι και οι προεπιλογές θα παρακμάσουν ΄και το νέο θα επιβληθεί ως νέα προεπιλογή.

Ναι υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Πλην όμως το αν θα φάει τα μούτρα του εξαρτάται όχι μόνο από τις αντιστάσεις των προεπιλογών αλλά και από την δυναμική του νέου. Δυναμική όμως που εσκεμμένα περιορίζεται με σκοπό την επιλογή του νέου και την έγκρισή του για να φτάσει να γίνει προεπιλογή.
Αν δεν εγκριθεί δεν αναπτύσσεται και μένει στο συρτάρι. Για να εγκριθεί 2 τινά: 1. να συμφέρει το όποιο σύστημα 2. να επιβληθεί επαναστατικά. Π.χ.
Θα μπορούσαν οι μηχανές εσωτερικής καύσης να κινούνται με ξυλόπνευμα, υδρογόνο κλπ εδώ και 50 τουλάχιστον χρόνια. Δεν συμφέρει και δεν γίνεται. Θα γίνει εξ’ ανάγκης κάποια στιγμή αλλά αυτό δεν λέει τίποτα! Η τεχνολογία υπάρχει αλλά την είδατε εσείς πουθενά; Γιατί;

Παράθεση:
συμμετέχεις σε αυτή τη συζήτηση ως ελεύθερος ή όχι;
Ναι συμμετέχω ΩΣ ελεύθερος όμως αυτή η συζήτηση δεν επηρεάζει το κοινωνικό γίγνεσθαι παρά κατ’ ελάχιστο. Ας ήμουν σε κάποιο αμφιθέατρο ή σε κάποιο συνέδριο και τότε θα έβλεπες πως ο λόγος μου θα έπρεπε να προεγκριθεί τουλάχιστον θεματικά. Ή να στο πω αλλιώς. Αν υποθέσουμε πως ζητώ από το τάδε πανεπιστήμιο διάλεξη με θέμα τα ψευδή των βιβλίων της ιστορίας στο σχολείο. Πιστεύεις πως θα μου έδιναν την άδεια; Ουχί βέβαια όπως πολλάκις έχει συμβεί. Θα πρέπει να εκδώσω με δικά μου έξοδα κάποιο βιβλίο που ουδέποτε θα διαφημιστεί. Άρα συμπερασματικά (για μένα) η παρούσα ελεύθερη συμμετοχή μου, μας σε συζητήσεις σαν αυτές δεν είναι τίποτα περισσότερο από το αντίβαρο για να αποφευχθεί μια γενικότερη αντίδραση.

Παράθεση:
Μα πώς μπορούν να εκλείψουν τα όρια από την Ελευθερία; Τότε, δεν θα μιλάμε περί Ελευθερίας,


Κοίτα πως γίνεται. Τι πολίτευμα μαθαίνουμε πως έχουμε σήμερα; Δημοκρατία! Αμ δε! Έχουμε ρεπούμπλικα που σημαίνει εκπροσώπηση μέσω αμετάκλητων αντιπροσώπων. Πόσοι όμως το γνωρίζουν; Τι μαθαίνουν στο σχολείο; Πόσο ξύλο θα φάω από τα ΜΑΤ αν οργανώσω πορεία διαμαρτυρίας γι αυτό το ψέμα;
Ζούμε λοιπόν σε καθεστώς ελευθεριότητας και όχι ελευθερίας! Που σημαίνει επιτρέπονται όλα αρκεί να μην θίγουν την άρχουσα τάξη. Σε αντίθεση με την ελευθερία όπου επιτρέπονται όλα αρκεί να μην θίγεται η ελευθερία του άλλου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 23, 2003 12:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κλείτωρα:
«συμμετέχεις σε αυτή τη συζήτηση ως ελεύθερος ή όχι; -- Ναι συμμετέχω ΩΣ ελεύθερος όμως αυτή η συζήτηση δεν επηρεάζει το κοινωνικό γίγνεσθαι παρά κατ΄ ελάχιστο». Για πες μου, αν αυτή η συζήτηση επηρέαζε πολύ, καίρια, το κοινωνικό γίγνεσθαι, πώς θα συμπεριφερόσουνα; Τι το διαφορετικό θα είχε η συμπεριφορά σου; Διότι αν θα είχες διαφορετική στάση τότε υποκρίνεσαι απέναντί μου (κάτι που εγώ δεν κάνω), ενώ αν δεν θα είχες διαφορετική στάση τότε εξήγησέ μου τι σε εμποδίζει να εκφραστείς.
Μπορούμε να σκεφτόμαστε ελεύθερα; Εάν μεν μπορούμε, τότε μπορούμε και να δρούμε ελεύθερα, από τη στιγμή που εμείς επιλέγουμε τη δράση μας, παρά τους εξωτερικούς περιορισμούς, δεν θα περιμένουμε τους «φίλους» μας να μας στρώνουν το χαλί, έτσι δεν είναι; Εάν δε δεν μπορούμε, τότε δεν έχει κανένα νόημα ούτε αυτή τη συζήτηση να κάνουμε, όλα είναι περιττά.
«Για μένα η παρούσα ελεύθερη συμμετοχή μου, μας σε συζητήσεις σαν αυτές δεν είναι τίποτα περισσότερο από το αντίβαρο για να αποφευχθεί μια γενικότερη αντίδραση.» Άρα εσύ με το να συμμετέχεις σε αυτή τη συζήτηση με έμμεσο τρόπο περιορίζεις και τη δική σου ελευθερία και των άλλων!
Και κάτι περί ορισμού. Δε μου αρέσει το ότι ελευθερία είναι να επιτρέπονται όλα. Μού θυμίζει τον εβραϊκό ορισμό "ελευθερία είναι ότι ο νόμος επιτρέπει". Διότι δε συζητώ με κανέναν το τι μού επιτρέπεται και τι όχι. Δεν το διαπραγματεύομαι. Εκείνος είναι ελεύθερος να έχει όποια άποψη θέλει, και εγώ ελεύθερος να έχω όποια άποψη θέλω. Κι όταν έρθει η ώρα της πράξης, «οψόμεθα ες Φιλίππους». Αν είμαστε ελεύθεροι στη σκέψη, καμιά άρχουσα τάξη δεν μπορεί να περιορίσει την ελευθερία μας. Συνεπώς, αν δεν είμαστε ελεύθεροι, δεν είμαστε ελεύθεροι επειδή δεν ορίζουμε σωστά την ελευθερία μας. (Πω πω τι είπα, μου άρεσε.) Να γιατί σε ρώτησα αν είσαι ελεύθερος εδώ: Είμαστε ελεύθεροι να ορίσουμε την ελευθερία μας όπως εμείς θέλουμε. Είμαστε ελεύθεροι λοιπόν ή όχι; Εάν όχι, να προσέξουμε την ελευθερία μας. Αν ναι, να προσέξουμε τον ορισμό της.
Ελευθερία δεν είναι η αλλαγή αφεντικού, είναι η αλλαγή καθεστώτος. Και αυτή δεν έρχεται ποτέ από τα αφεντικά. Εύκολο να γκρινιάζουμε για την ελευθερία, αλλά όχι και να ξεχνάμε τις ευθύνες μας. Wink
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Κλείτωρας
Καθηγητής


Εγγραφή: 17 Σεπ 2003
Δημοσιεύσεις: 61

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 23, 2003 1:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

δεν θα μας επέτρεπαν να συζητήσουμε φίλε αν επηρέαζε τις μάζες αυτή η συζήτηση!
μπορούμε λες να δρούμε ελευθερα; και τότε γιατί με δέρνανε τα ματ τις προάλλες που έβριζα τον μπους; συμφωνώ πρέπει να προσέξουμε την ελευθερία μας. διότι ελευθεροι δεν είμαστε. νομίζουμε πως είμαστε αλλά έχουμε σωρους περιορισμών όπως πχ χρήμα. αν μπορείς ζήσε χωρίς. μπορείς; όχι. οπότε σκάσε και σκάβε! Very Happy
_________________
Εδιζησάμην εμεωυτόν
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 23, 2003 4:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο σκασμός και το σκάψιμο. Θέλεις να μιλήσουμε για αυτά τα δυο;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 23, 2003 8:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κλέιτωρ, κλείτωρ, γιατί τρως ξύλο;
Πρόσεξε: Και εγώ δεν συμπάθησα αυτό το γεράκι του πολέμου, τον κ. Μπους αλλά δεν έγινα και μάρτυρας γι' αυτήν την πεποίθηση. Ας γίνω για κάτι που να αξίζει ρε παιδί μου (π.χ. για το παιδί μου).
Τώρα γιατί έφαγες ξύλο από τα ματ. Θα στο πώ με τον κανόνα τον ωραίων γυναικών. Δυο γυναίκες πέρναγαν την πάρτη τους για ωραίες. Λέει η μία: Εμένα με βλέπουν οι άνδρες και τρώνε τούμπες. Λέει η άλλη: Αυτό δεν είναι τίποτα, εμένα με βλέπουν οι άνδρες και τρέχουν δέκα χιλιόμετρα μακρυά. Ε! καλά αυτό δεν είναι τίποτα απαντάει η πρώτη. Πώς δεν είναι λέει η δεύτερη, έχεις δει τον Μήτσο τι κάνει αυτούς που πιάνει να με κοιτάνε;
Βάσει λοιπόν του κανόνα των ωραίων γυναικών τώρα ξέρεις τι κάνουν τα ματ σε αυτούς που φωνάζουν συνθήματα κατά του αγαπημένου τους Μπούς! (βάλε Μήτσος όπου ματ και Γκόμενα τον Μπούς)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Κλείτωρας
Καθηγητής


Εγγραφή: 17 Σεπ 2003
Δημοσιεύσεις: 61

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 24, 2003 6:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιάσων δεν πιστευω να παρεξηγήθηκες; αν ναι συγνώμη αλλά μιλησα γενικά και οχι προσωπικά.
_________________
Εδιζησάμην εμεωυτόν
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 24, 2003 1:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κλείτωρα, κάθε άλλο! Μού αρέσει το "θράσος" σου. Εσύ το είπες "κυνισμό". Εγώ θα το έλεγα να μη μπερδεύεις τη σκάφη και τα σύκα. Και γω, ξεκαθαρίζω ότι όταν σου μιλώ απευθύνομαι στον συζητητή, όχι στο πρόσωπο - είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του ανώνυμου φόρουμ η αποσύνδεση προσωπικότητας και ιδεών.

Με την ευκαιρία που υπολαμβάνω, κατά τη γνώμη μου θα ήθελα κατ΄ αρχήν να μου μιλήσεις για τον ή τους λόγους που σε ωθούν να συμμετέχεις στη συζήτηση. Διότι με προβλημάτισε το που λες ότι όλοι σκάζουμε και σκάβουμε. Εσύ τι θέλεις να κερδίσεις από αυτό το "σκάψιμο" εδώ;
Προσωπικά, α) χαλαρώνω από τις άνοες εντάσεις της ημέρας, β) απολαμβάνω την επικοινωνία, έστω και με αγνώστους (όπως είπα έχει κι αυτό τη χάρη του), και γ) απολαμβάνω τις ιδέες των ανθρώπων. Cool

Α, να μην το ξεχάσω. Και είμαι έτοιμος για τα πάντα!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 4 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center