Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Φύση και Ηθική
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24, 25, 26  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 19, 2015 7:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:

Μήπως παραείναι μεγάλο το σάλτο της αναγωγής από την ηθική - που είναι μία έκφανση, ιδιότητα του όντος - στο ίδιο το Ον; Και με κεφαλαίο κιόλας το Ον;


Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απολύτως εδώ, η θα σταματήσεις εδώ η θα κάνεις αναγωγή στο άπειρο.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 1:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Αυτό το πράγμα και εμένα με εντυπωσιάζει. Το πώς καταρρίπτονται ένας ένας, ένα σωρό μύθοι.

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό, το ότι αποφασίζεις να καταπιαστείς και να ερευνήσεις ένα θέμα σε βάθος - όποιο και να είναι αυτό - και βλέπεις πόσο παραμυθιασμένη είναι η σύγχρονη κοινωνία. Τρομάζεις στην κυριολεξία με το πόσο ήσυχοι κοιμούνται οι πλειοψηφία των ανθρώπων επάνω στους μύθους τους. Υπάρχει μια ολόκληρη "βιομηχανία βολικών μύθων".


Άλλο πάλι το θέμα με τους μύθους! Θα έλεγα πως είναι το ίδιο με αυτό που έλεγα προηγουμένως για την ηθική.

mark έγραψε:

Πώς, πότε και πού γεννήθηκε αυτή; (η ηθική) Πώς εξελίχθηκε και πώς εξελίσσεται με τον χρόνο;


Έτσι λοιπόν και με τους μύθους, ποιοι είναι αυτοί, πώς και γιατί γεννιούνται, πώς και γιατί καταρρίπτονται, ποια η χρησιμότητά τους, είναι καλό ή κακό να υπάρχουν, είναι σωστό να καταρρίπτει κανείς τους μύθους του κοσμάκη και άλλα τέτοια ερωτήματα.

Αλλά αυτό φαντάζομαι που απασχολεί πρωτίστως εσένα, όπως και εμένα, γιατί τον εαυτό μας βάζουμε πάνω από όλους και όλα, είναι αν και εμείς είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε κάποιον ή κάποιους από όλους αυτούς τους μύθους και δεν το γνωρίζουμε, πώς μπορούμε να το μάθουμε και αν θέλουμε να το μάθουμε. Γιατί και εσύ βλέπω, σύμφωνα με αυτά που γράφεις, πως αντιλαμβάνεσαι ανθρώπους να ζουν τον μύθο τους στην Ελλάδα και αλλού, πως δηλαδή αυτό σίγουρα συμβαίνει, οπότε το μεγάλο ερώτημα είναι "ρε, μήπως είμαι και εγώ σαν αυτούς τους άμοιρους που λυπάμαι και κατηγορώ, μήπως ζω και εγώ τον δικό μου μύθο;"

Η δημοκρατία για παράδειγμα, για να επαναφέρω το θέμα μας στην ηθική. Είναι όντως το δικαιότερο και ηθικότερο πολίτευμα ή κρύβεται ένας μύθος από πίσω της, ένας που καλλιεργείται, συντηρείται και διαιωνίζεται χιλιάδες χρόνια, για να εκμεταλλεύονται την πλέμπα οι ισχυροί, να την εφησυχάζουν και να τη χειραγωγούν ευκολότερα από οποιονδήποτε άλλον τρόπο; Να δίνουν δηλαδή τη ψευδαίσθηση στον κοσμάκη πως αυτός αποφασίζει και πως είναι ελεύθερος, πως είναι υποχρεωμένος βάση του δικαίου και της ηθικής όχι μόνο να ακολουθεί τις αποφάσεις της πλειοψηφίας, αλλά να τις στηρίζει κιόλας με όλες του τις δυνάμεις, ακόμα και αν βρίσκεται στη μειοψηφία και διαφωνεί με αυτές, ενώ στην πραγματικότητα να βαδίζει πάνω σε έναν δρόμο που έχει αποφασιστεί για αυτόν χωρίς αυτόν, από μια τάχαμου δημοκρατική κυβέρνηση, η οποία σε τίποτα δε διαφέρει από μια φασιστική, μόνο που φοράει έναν δημοκρατικό μανδύα.

Γιατί έτσι μου φαίνεται πως σκέφτεται ο περισσότερος κόσμος, υπάρχει ένας τρόμος μη χαθεί η δημοκρατία, μπορείς να μου πάρεις το σπίτι, τα λεφτά μου, τη δουλειά μου, τη γυναίκα και το παιδί μου, κάτω τα χέρια όμως από τη δημοκρατία, αυτή πρέπει να παραμείνει πάση θυσίας! Τα εγκώμια που κάνουν ενίοτε οι απανταχού κυβερνώντες στη χώρα μας, το λίκνο της δημοκρατίας όπως την ονομάζουν, είναι γιατί τους δώσαμε, μεταξύ άλλων, αυτή τη ρημάδα. Αλλά και οι πολιτικοί μας, όλων των κομμάτων, τη μεταχειρίζονται για να τρομοκρατήσουν τον λαό, λέγοντας πως αυτή έχει καταλυθεί και κατηγορεί ο ένας τον άλλο για αντιδημοκρατικές συμπεριφορές, και έτσι σπέρνουν τη διχόνοια. Γιατί δεν υπάρχει τίποτε πιο τρομακτικό από το να έχει χαθεί η δημοκρατία. Μεγάλη η αγωνία του κοσμάκη! Ο δημοκράτης είναι ο καλός, ο ηθικός και δίκαιος, ενώ ο αντιδημοκράτης ή αλλιώς ο φασίστας, ο κακός, ο ανήθικος και άδικος, και εμείς θέλουμε να είμαστε με τους καλούς, έτσι δεν είναι; Ποιος θέλει να είναι με τους κακούς; Αλλά και στη φύση (να πω και για αυτήν γιατί την ξέχασα, το θέμα μας άλλωστε είναι φύση και ηθική και όχι ηθική σκέτο), για παράδειγμα στις αγέλες των λιονταριών, πού συμβαίνει όχι μόνο να γίνεται το θέλημα της πλειοψηφίας, αλλά αυτό να θεωρείται πως είναι το ηθικό και το δίκαιο; Είναι τελικά η δημοκρατία παραφύσιν, ένα έκτρωμα της φύσης;

Είναι λοιπόν η δημοκρατία η αντανάκλαση της ηθικής στην πολιτική ή εμπίπτει και αυτή στη "βιομηχανία βολικών μύθων" όπως πολύ ωραία διατύπωσες παραπάνω;

https://www.youtube.com/watch?v=hwsufz9C4A8
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 2:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Συμφωνούμε,λοιπόν , Ιάσων (και συνεπώς διαφωνούμε ,Σκαπανέα) ότι δεν υπάρχει μεταφυσική,παρά μόνο στο βαθμό που παραβιάζεται η φύση. Μέχρι τώρα τέτοια παραβίαση δεν έχουμε δει.


Αυτό που λες, η παραβίαση της φύσης, μου φαίνεται πως είναι το υπερφυσικό και όχι το μεταφυσικό. Εκτός και αν οι δύο έννοιες είναι ταυτόσημες, υπάρχει δηλαδή μια ταυτολογία εδώ μεταξύ υπερφυσικού και μεταφυσικού. Αλλά αν είναι έτσι, τότε γιατί έχουμε δύο διαφορετικές λέξεις για το ίδιο πράγμα; Και αν δεν είναι έτσι, τότε ποια η διαφορά υπερφυσικού και μεταφυσικού;

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Κι επειδή η μόνη απόλυτη βεβαιότητα είναι η αλήθεια στην ενότητα έρωτας-θάνατος, ηθικό είναι το αληθινό.


Το αντίθετο του θανάτου είναι η γέννηση, αν δεν κάνω λάθος, και όχι ο έρωτας, του οποίου προϊόν μπορεί να είναι η γέννηση, ίσως όμως και όχι. Το σωστό δίπολο ενότητας λοιπόν, δεν είναι γέννηση-θάνατος; Δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρεις τον έρωτα ως αντίθετο του θανάτου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 5:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

mark έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Κι επειδή η μόνη απόλυτη βεβαιότητα είναι η αλήθεια στην ενότητα έρωτας-θάνατος, ηθικό είναι το αληθινό.

Το αντίθετο του θανάτου είναι η γέννηση, αν δεν κάνω λάθος, και όχι ο έρωτας, του οποίου προϊόν μπορεί να είναι η γέννηση, ίσως όμως και όχι. Το σωστό δίπολο ενότητας λοιπόν, δεν είναι γέννηση-θάνατος; Δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρεις τον έρωτα ως αντίθετο του θανάτου.

Το αντιθετο του θανατου ειναι η ζωη, διοτι εξ ορισμου θανατος = στερηση της ζωης
Και αρα μη θανατος ( = -θανατος ) = μη στερηση της ζωης = ζωη

Χωρις τη γεννηση λοιπον, που ειναι η δια του ερωτος ληψη της φυσικης ζωης, δεν νοειται στερηση της ζωης και αρα ... θανατος

Το σωστο λογικα διπολο ειναι :
Γεννηση ( "μακροσυρτη" διαδικασια δημιουργιας καταλληλου μηχανισμου για συγκεκριμενο περιβαλλον ) - Φθορα ( ; ) ( "μακροσυρτη" διαδικασια στερησης της ζωης ) που εχει ως αποτελεσμα το θανατο
[ το ερωτηματικο ; παει στο ονομα φθορα ]

Ο θανατος ως η μονιμη κατασταση κατοπιν μεταβασης εκτος του πλαισιου της Φυσικης Ζωης, αντιστοιχει με το "σταδιο" εκεινο της υπαρξης πριν απο τη γεννηση

Ο φυσικος θανατος λοιπον του οντος, συμφωνα με τα παραπανω, μας "αναγκαζει"( ; ) να δεχτουμε την προγεννητικη υπαρξη του οντος

Καθε διαφορετικη εκτιμηση του (φυσικου) θανατου και εμπλοκη του με άλλο τροπο στη φυσικη ζωη, σκοπο εχει τη συσκοτιση της πραγματικοτητας οτι η ζωη υπαρχει και εκτος της φυσικης της γηϊνης εκφανσης και ... κινειται ...


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 9:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
iason έγραψε:
ενώ στην ουσία θέλεις να ορίσεις την ηθική και δεν την έχεις ακόμα ορίσει, περιλαμβάνεις ηθικούς όρους.

Όρισα την ηθική σε σχέση με την αλήθεια του έρωτα και του θανάτου,που είναι η απόλυτη ηθική. Το αίτημα να οριστεί η απόλυτη ηθική με όρους που την υπερβαίνουν είναι το ίδιο με το να προσπαθήσω να ορίσω το Ον.Αυτό σημαίνει ότι ο Ον έχει σχετική ύπαρξη;

Μήπως παραείναι μεγάλο το σάλτο της αναγωγής από την ηθική - που είναι μία έκφανση, ιδιότητα του όντος - στο ίδιο το Ον; Και με κεφαλαίο κιόλας το Ον;



Το Ον δεν εκφράζεται ως ταυτότητα ουσίας κι ετερότητας; Ο έρωτας δεν είναι η ενότητα-Λόγος ταυτότητας κι ετερότητας ;Ο θάνατος δεν είναι η διάσπαση αυτής της ενότητας για μια άλλη; Άρα το Ον δεν εκφράζεται ως ηθική=Λόγος=αλήθεια;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 9:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
]
Διαστρεφεις αυθαιρετα ( ως συνηθως ) τη "φυσικη" πραγματικοτητα προτασσοντας τη (θεωρουμενη) φυσικοτητα του θανατου εναντι της (θεωρουμενης) φυσικοτητας της ζωης ( παραβιαζοντας ετσι καθε εννοια φυσικης δικαιοσυνης και ηθικης ) οταν ακομα και εξ ορισμου ο θανατος προϋποθετει αναντιρρητα τη ζωη




Και η ζωή προϋποθέτει το θάνατο σ' έναν αιώνιο κι ακατάλυτο δεσμό αντιθέτων αλλά δε θες να το αποδεχτείς.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 11:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
... Το Ον δεν εκφράζεται ως ταυτότητα ουσίας κι ετερότητας; Ο έρωτας δεν είναι η ενότητα-Λόγος ταυτότητας κι ετερότητας ;Ο θάνατος δεν είναι η διάσπαση αυτής της ενότητας για μια άλλη; Άρα το Ον δεν εκφράζεται ως ηθική=Λόγος=αλήθεια; ...

Προηγουμένως προφήτευσα το αναπόφευκτο, ότι θα έρθει και η αποφράδα στιγμή των ανώτερων μαθηματικών. Στο σχολείο όταν ο μαθηματικός παρέδωσε τη θεωρία των μιγαδικών αριθμών, θεώρησα τρελό κι αυτόν κι όλο του το σόι, και μετά τόσα χρόνια δεν άλλαξα γνώμη περί αυτής της τρέλας. Μού τον θύμισες παναθεμά σε, μετά τόσα χρόνια. Δεν μπορώ να δεχτώ αυτό που λες αλλά ούτε μπορώ να το αντιμετωπίσω. Razz

Το οντολογικό πρόβλημα σε όλη του τη δόξα, κι όποιος αντέξει. Προσεγγίζουμε τη no man's land της φιλοσοφικής εννοιολογίας, θα επανέλθω όμως - το ελπίζω!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 11:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
skapaneas έγραψε:
]
Διαστρεφεις αυθαιρετα ( ως συνηθως ) τη "φυσικη" πραγματικοτητα προτασσοντας τη (θεωρουμενη) φυσικοτητα του θανατου εναντι της (θεωρουμενης) φυσικοτητας της ζωης ( παραβιαζοντας ετσι καθε εννοια φυσικης δικαιοσυνης και ηθικης ) οταν ακομα και εξ ορισμου ο θανατος προϋποθετει αναντιρρητα τη ζωη




Και η ζωή προϋποθέτει το θάνατο σ' έναν αιώνιο κι ακατάλυτο δεσμό αντιθέτων αλλά δε θες να το αποδεχτείς.

Θα το δεχτω αν αυτο που λες το αποδεικνυεις εμπρακτως με τη ζωη σου στο δικο σου ατομικο κυκλο !!!


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 12:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:


Το αντίθετο του θανάτου είναι η γέννηση, αν δεν κάνω λάθος, και όχι ο έρωτας, του οποίου προϊόν μπορεί να είναι η γέννηση, ίσως όμως και όχι. Το σωστό δίπολο ενότητας λοιπόν, δεν είναι γέννηση-θάνατος; Δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρεις τον έρωτα ως αντίθετο του θανάτου.


Η γέννηση είναι σύνθεση του νέου απ' το παλιό κι ο έρωτας είναι συνθετική δύναμη.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 2:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:


Θα το δεχτω αν αυτο που λες το αποδεικνυεις εμπρακτως με τη ζωη σου στο δικο σου ατομικο κυκλο !!!



Ξέρεις εσύ καμιά ζωή που δε θανατώνει για να ζήσει;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 4:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
skapaneas έγραψε:
Θα το δεχτω αν αυτο που λες το αποδεικνυεις εμπρακτως με τη ζωη σου στο δικο σου ατομικο κυκλο !!!

Ξέρεις εσύ καμιά ζωή που δε θανατώνει για να ζήσει;

Τα φυτα !!


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 5:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:

mark έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Κι επειδή η μόνη απόλυτη βεβαιότητα είναι η αλήθεια στην ενότητα έρωτας-θάνατος, ηθικό είναι το αληθινό.

Το αντίθετο του θανάτου είναι η γέννηση, αν δεν κάνω λάθος, και όχι ο έρωτας, του οποίου προϊόν μπορεί να είναι η γέννηση, ίσως όμως και όχι. Το σωστό δίπολο ενότητας λοιπόν, δεν είναι γέννηση-θάνατος; Δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρεις τον έρωτα ως αντίθετο του θανάτου.

Το αντιθετο του θανατου ειναι η ζωη, διοτι εξ ορισμου θανατος = στερηση της ζωης
Και αρα μη θανατος ( = -θανατος ) = μη στερηση της ζωης = ζωη

Χωρις τη γεννηση λοιπον, που ειναι η δια του ερωτος ληψη της φυσικης ζωης, δεν νοειται στερηση της ζωης και αρα ... θανατος

Το σωστο λογικα διπολο ειναι :
Γεννηση ( "μακροσυρτη" διαδικασια δημιουργιας καταλληλου μηχανισμου για συγκεκριμενο περιβαλλον ) - Φθορα ( ; ) ( "μακροσυρτη" διαδικασια στερησης της ζωης ) που εχει ως αποτελεσμα το θανατο
[ το ερωτηματικο ; παει στο ονομα φθορα ]

Ο θανατος ως η μονιμη κατασταση κατοπιν μεταβασης εκτος του πλαισιου της Φυσικης Ζωης, αντιστοιχει με το "σταδιο" εκεινο της υπαρξης πριν απο τη γεννηση

Ο φυσικος θανατος λοιπον του οντος, συμφωνα με τα παραπανω, μας "αναγκαζει"( ; ) να δεχτουμε την προγεννητικη υπαρξη του οντος

Καθε διαφορετικη εκτιμηση του (φυσικου) θανατου και εμπλοκη του με άλλο τροπο στη φυσικη ζωη, σκοπο εχει τη συσκοτιση της πραγματικοτητας οτι η ζωη υπαρχει και εκτος της φυσικης της γηϊνης εκφανσης και ... κινειται ...


Να σου πω, και εμένα αρχικά μου ήρθε πως το αντίθετο του θανάτου είναι η ζωή, αλλά μετά από σκέψη κατέληξα πως είναι η γέννηση. Μετά από μέρες, χτες που πήγα να απαντήσω στον Ιωάννη, έγραψα αρχικά ότι είναι η ζωή, για να ξαναδιορθώσω τον εαυτό μου πως είναι η γέννηση. Σαν να έχω κολλήσει! Smile

Η σκέψη μου ήταν η εξής: γέννηση και θάνατος είναι αντίθετες έννοιες γιατί σηματοδοτούν τα δύο άκρα της ζωής, την αρχή και το τέλος. Λέμε ημερομηνία γέννησης και ημερομηνία θανάτου. Η ζωή είναι κάτι άλλο, το ενδιάμεσο διάστημα. Αυτός έζησε από τότε μέχρι τότε. Δηλαδή μεταξύ των δύο άκρων υπάρχει ζωή. Προφανώς και όταν κάποιος συναντά τον θάνατο, δηλαδή πεθαίνει, μπορούμε να πούμε πως του στερείται η ζωή. Αυτό όμως γίνεται κάποια πολύ συγκεκριμένη στιγμή, όπως και όταν του δίνεται η ζωή, δηλαδή κατά τη γέννησή του.

Αυτό που έκανες εσύ, με κάποιον περίεργο μαθηματικό τρόπο να καταλήξεις πως το αντίθετο του θανάτου είναι η ζωή, δεν το βρίσκω σωστό, γιατί στη "μη στέρηση της ζωής" μπορεί κάποιος να συμπεριλάβει και άλλες καταστάσεις, όπως για παράδειγμα "τη διατήρηση της ζωής", "τη φθορά της ζωής" που λες εσύ παρακάτω ή "τη γέννεση της ζωής" που λέω εγώ. Δεν είναι η φιλοσοφία μαθηματικά να μπορούμε να διαγράφουμε λέξεις σαν να ήταν νούμερα! Smile

Τώρα για τα άλλα που γράφεις, δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις, αλλά μου φαίνονται αντιφατικά και λάθος εκ πρώτης όψεως. Επειδή δε θεώρησες τη γέννηση ως το αντίθετο του θανάτου, νομίζεις πως έτσι δε νοείται ο θάνατος;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 5:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
mark έγραψε:


Το αντίθετο του θανάτου είναι η γέννηση, αν δεν κάνω λάθος, και όχι ο έρωτας, του οποίου προϊόν μπορεί να είναι η γέννηση, ίσως όμως και όχι. Το σωστό δίπολο ενότητας λοιπόν, δεν είναι γέννηση-θάνατος; Δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρεις τον έρωτα ως αντίθετο του θανάτου.


Η γέννηση είναι σύνθεση του νέου απ' το παλιό κι ο έρωτας είναι συνθετική δύναμη.


Δεν μπορεί να υπάρξει γέννηση χωρίς έρωτα;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 7:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
gianiss έγραψε:
Πλάκα μου κάνεις ρε μπαγάσα ε?
...
Θες πράγματι να σου απαντήσω σε μια τόσο αφελή ερώτηση ? Δεν το πιστεύω.

Έλα, μη μασάς, προσπαθώντας να αναλύσεις μια περίπλοκη κατάσταση σαν το ταό που λέει ο Ouliathis, θα φανείς και αφελής, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είσαι κιόλας. Θέμα μεθόδου, όπως είπαμε.



Να το λάβω πως δεν θες να σου απαντήσω ?


Παράθεση:
Εγώ δεν διακρίνω κανένα παραλογισμό στην φύση , αλλά σοφία και “λόγο” .

Παράθεση:

Δεν θα σε διορθώσω εγώ, η φύση η ίδια το έχει ήδη κάνει, απλά δεν το έχεις μάλλον καταλάβει, ή είναι από εκείνες τις τόσο σκληρές αλήθειες που προσπαθούμε συνήθως να προσπεράσουμε. Η φύση, αυτή η οποία κρύπτεσθαι φιλεί, είναι 100% λογική και ταυτοχρόνως είναι 100% παράλογη. Ο Ηράκλειτος, μια που τ΄ αναφέραμε, σού το έχει πει αλλά ίσως δεν το πρόσεξες όσο θα έπρεπε: οδός άνω κάτω μία και η αυτή. Όλα εξαρτώνται από την κίνησή σου: όταν ανεβαίνεις η φύση είναι ανηφόρα, όταν κατεβαίνεις είναι κατηφόρα.

Τόσο απλό είναι το Είναι. Οι κλέφτες του Ουλιάδη δεν είναι χαζοί, ξέρουν τι κάνουν. Wink



Δεν υπάρχει παραλογισμός στην φύση , στο δικό σου το νιονιό υπάρχει .
Όσο το τον Ηράκλειτο και τον “ξυνό λόγο” , δεν εννοούσε την κίνηση – στον συγκεκριμένο Λόγο – αλλά στην σχετικότητα της θέσης του παρατηρητή .
Είχε “εντοπίσει” την σχετικότητα της αλήθειας , αυτό που περιγράφει η ΓΘΣ.

Θεώρησε παράξενο ο Λόγος να είναι “ξυνός” , και η αλήθεια σχετική
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2015 7:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ


Ο δικός μας,όμως,λόγος αποτελεί δυνατότητα συντονισμού με τον παγκόσμιο Λόγο ,οπότε προκύπτει η τραγωδία της Ιστορίας,δηλαδή το ψέμα κι η αδικία.


Ο δικός μας λόγος , έχει την δυνατότητα συντονισμού με τον Λόγο του όντος, έτσι που ο Λόγος της ύπαρξης , να μπορεί να γίνει κατανοητός
Αυτό βέβαια ακούγεται ακατανόητο.
Ψευδές και άδικο μόνο για τα δικά μας μέτρα

Παράθεση:
Αν δεν υπάρχει ηθική στη φύση,τότε η ηθική είναι μεταφυσική (!) 



Γιατί υπάρχει αμφιβολία πως η ηθική είναι μεταφυσική ?

Τελικά τελικά , η συμπεριφορά του “αιμοβόρου” - κατά iason- λέοντα , έχει σχέση με την ηθική ή την ενστικτώδη – βάση γενετικού κώδικα συμπεριφοράς – δράση τους είδους του?

Για τον κυνηγό άνθρωπο , που θανάτωσε τον λέοντα , τίθεται θέμα ηθικής για την πράξη του?


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24, 25, 26  Επόμενο
Σελίδα 5 από 26

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center