Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Παραλογισμός και Ρητορική
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 28, 2014 10:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ανθρώπινη φύση, όπως και η φύση των άλλων όντων (ακόμα και των υλικών σωματιδίων) είναι μυστηριώδης και ακατάληπτη στην λογική μας.
Δεν είναι θέμα καλής ή κακής φύσης, αλλά θέμα μιας ανθρώπινης φύσης που έχει τη δυνατότητα του "καλού" και του "κακού".
Εξάλλου δεν είναι όλοι οι άνθρωποι όπως τους περιγράφεις. Οι περισσότεροι είναι "καλοί" άνθρωποι.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vag_el
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Ιούν 2009
Δημοσιεύσεις: 3707
Τόπος: Leykada

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 28, 2014 11:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σίγουρα τον ρόλο στην κοινωνία τον έχει η παιδεία που θα αποκτήσει κάποιος ,πρώτα απο το οικογενειακό του περιβάλλον και έπειτα απο τον κοινωνικό του περίγυρο.
Αυτό ίσχυε ,τουλάχιστον εγώ το έζησα σε μικρή και εφηβική ηλικία,όπου όπως είπες η αλληλεπίδραση των κοινωνικών ομάδων συνδεόταν με την ωρίμανση του κοινωνικού ιστού.
Σήμερα,δυστυχώς μιλάμε για μορφώματα κοινωνίας, και το χειρότερο είναι πως δεν κατανοούμε πως εμείς οι ίδιοι επιλέξαμε να φτιάχνουμε μορφώματα.
Θα με οδηγήσει ,στον σκεπτικό μου κατόπιν ,η όλη φωτογραφία που έχουμε λάβει και έχουμε αποκτήσει μέσα μας ,κυρίως μεσω του ιντερνετ,στο συμπέρασμα που με λίγα απλά λόγια με κατευθύνει να πώ και να δυσανασχετήσω για το άν πράγματι η κοινωνία πάσχει.Δε θέλω να πιστεύω πως μόνον φάρμακο είναι ο νόμος ή ο φόβος για τον νόμο,θα διακινδυνεύσω να πω πως η υπερβολική δόση ειλικρίνειας ,έγινε τέρας αλληλένδετο με την ξενοφοβία της ύπνωσης.
Το γιατί άραγε στην Ελβετία έχουν κατώτερο μισθό 3300 Ε ή γιατι δε λέμε πως η εγκληματικότητα σε χωρες του Ισλάμ αγγίζει τριψήφιους αριθμούς,ή ακόμη πως στην χώρες της Αραβίας δεν έχουν φαγητό ,νερό και φάρμακα .Θέλω να καθορίσω ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ παράγοντα ,λοιπόν πως αυτός ο υπερκερασμός ειλικρίνειας δεν είναι και τόσο ειλικρινής........η θέση μάχης σε αυτά τα επεισόδια ,τείνει να γίνεται απάνθρωπος και ολιγομερής .
Συνεπάγεται πως ειναι δύσκολο ,όχι όμως για όλους ,το να βρίσκεσαι απο τη μια στιγμή στην άλλη ,στην άλλη άκρη όπου σε/μας χρειάζονται άνθρωποι που υποφέρουν.Δεν χρειάζονται έναν η δύο ,χρειάζονται σπίτι ,χρειάζονται τροφή ,φάρμακα και παιδεία.
Ορώ λοιπόν και οριοθετώ την ατίθαση αυτή μορφή υπεράσπισης του εαυτού μας,ως μέγιστο ειλικρινούς ανθρώπου ,που όμως του διαφεύγουν κάποιοι τέτοιοι παράγοντες .Φυσικά ,τέμνονται οι ορίζοντες και χαλιναγωγούνται τα ήθη της λειτουργίας παράνομων αντιδραστικών στοιχείων,που όμως αυτή η αντίδραση κατευνάζει και προσμιγνύει τα γεγονότα ως άριστα νομοθετικά τεκτενόμενα.
Εχουμε λοιπον τη σμίκρυνση βάρους ,στις περιπτώσεις όπου η συνείδηση υπερισχύει των νόμων,και τότε είναι που πραγματικά η εαυτός μας εξιλεώνεται και χαροποιεί και διασκεδάζει τις στιγμές που φτιάχτηκαν για όλους μας.
Υπο κατασκευή στο νού μας,υπο ανέγερση λοιπόν αυτό το οίκημα που ,δυστυχω΄ς έγινε εκμετάλευση απο φαρμακοβιομηχανίες και κρατικούς φορείς ,και που σίγουρα η νομοθετική διαδικασία δεν το περιλαμβάνει,το εμπεριέχει όμως η συνείδησή μας,κι άν κάτι είναι αυτό που πηγαίνει στραβά μέσα μας ,τότε σίγουρα και η κατοπινή απόδοση θα είναι οριστικά ιζηματογεννής σε αντιδράσεις.Φέρεται να κωδικοποιεί την εξαπάτηση ιδεών ,η ανύψωσης ιδεών που όμως με γνώμονα την συνήθεια και την βολή του καθένα μας δεν αποκονιορτοποιείται αλλά μετατρέπεται σε άλλα καθ ύψος μεταβολικά στοιχεία,όπως αποσάθρωση του κοινωνικού ιστού και της εμβέλειάς μας ως πρώτα μονάδες και έπειτα ώς μέλη συνόλου.
Το να φτιάξεις λοιπόν ένα σκαρί που μπορεί να ψαρεύει μέχρι και καρχαρίες δεν είναι επιστήμη ,είναι ωφέλεια για τον εαυτό σου και το προσωπικό σου συμφέρον ,το να φτιάξεις όμως ένα φάρμακο που θα το χρειαστεί ένας άνθρωπος που χωρίς αυτό δε θα ζούσε είναι.
Συμπληρωματικά ,οι ανέσεις και το υπερπολυτελές περιβάλλόν όψιμα γεννόμενο ,απο τον πλούτο ,ας μή γίνει Μηδεία απατηλή για όποιες τριτοκοσμικές καταστάσεις υφίστανται.Δε θέλω να γίνω ιδιαίτερα ευαίσθητος ή ευαισθητοποιημένος ,για να μη συνεργαστούν η ψεύτικη εικόνα ιδεών ,με την παράνομη αρχή και ΄ταξη της καταπάτησης,όσων ακόμη απέμειναν ονειροπόλοι,και σίγουρα δε θα ήθελα να καπηλευτούν την συνταγογράφηση κινήματος κάποια ''κόμματα'' ή και ομάδες πυρήνων που απόκοσμα αντιγράφουν για να κοσμήσουν το συμπαντικό εκλογικό γίγνεσθαι,αλλά να προσθέσω και να προσφέρω ακόμη και τη βοήθεια΄μου ανα χρειαστεί για καθε τι καλύτερο σ αυτον τον κόσμο που πεινά και διψά.Η δική μου βοήθεια έιναι ανοχύρωτη γιατί όσοι εκλογοποιοί μου στερούνε ,αλλά η καρδιά μου διψά ει για απζημίωση τέκνων.
Τι χρωστάμε ,ή τι χρωστάτε?
_________________
ανθάκια μου χλωμά,
που σας επήραν σε
κήπους μακρινούς να σας φυτέψουν,

Κώστας Καρυωτάκης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 29, 2014 11:54 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δημόκριτε,
Το κακό είναι η φθορά. Ο αγώνας του ανθρώπου είναι ενάντια στη φθορά. Η φύση του ανθρώπου λοιπόν είναι να πηγαίνει ενάντια στη φθορά. Η γέννηση ενός παιδιού, είναι μια τέτοια ενέργεια κατά της φθοράς. Τα γονίδια διαφεύγουν από την φθορά του σώματος σε ένα νέο σώμα! Η διαιώνιση των γονιδίων είναι η εναντίωση στο κακό που προκαλεί η φθορά.
Ο κακός άνθρωπος κάνει ενέργειες, σκέψεις και δίνει λόγους που προκαλούν φθορά. Θεωρούμε τον άσχημο κακό, χωρίς καν δεύτερη σκέψη. Ξαφνιαζόμαστε στο αντίθετο, στον κακό με το "αγγελικό" πρόσωπο. Η φθορά δεν συμβαδίζει σε όλες τις όψεις ενός ανθρώπου. Μπορεί η φθορά να βρίσκεται στο σώμα, ένα καχεντρικό σώμα, ενώ το μυαλό να είναι λαμπρό, φωτεινό, καλό!
Ουσιαστικά με αυτή τη θεώρηση, της εναντίωσης στη φθορά, βλέπουμε πως το καλό θέλει κόπο. Είναι λοιπόν πρόβλημα δύναμης για κάποιον, ώστε να παραμένει καλός. Για το λόγο αυτό ο κακός βρίσκεται σε αδυναμία, και για την ώρα δεν μπορεί να αντιστρέψει τη ρότα του. Το κακό δεν το ξεριζώνουμε αλλά με συμπαράσταση βοηθάμε το άτομο να ξαναβρεί τη δύναμή του να κοιτάξει το καλό, τον αγώνα κατά της φθορά.

Μια ενδιαφέρουσα πλευρά του αγώνα κατά της φθοράς, του καλού δηλαδή, είναι η πρόκληση κακού για την επίτευξη καλού. Πάνω σε αυτό οι άνθρωποι είδαν ότι χωρίς μια ανθρώπινη συνθήκη, η φύση δεν μπορεί να αποτρέψει κάποιον στο να κάνει κακό για το δικό του καλό. Ακριβώς λοιπόν σε αυτό το σημείο θεμελιώθηκε η ηθική διάσταση, ότι η φθορά των άλλων είναι μη αποδεκτή, όπως δεν θα θέλαμε άλλοι να κάνουν για μας. Πάνω όμως σε αυτή την νόρμα παίζει κάτι που πραγματικά αποκαλύπτεται ως μεγάλο κακό που δεν προέρχεται πια από τη φύση αλλά από τις συνθήκες του ανθρώπου για να αντιμετωπίσει την φύση. Και αυτό είναι η επίγνωση του δυνατού ότι μπορεί να επιφέρει πλήγμα σε άλλους και να μην δεχτεί αυτός, έτσι ώστε τελικά η παράβαση του ηθικού νόμου να μην φθείρει τον "κακοποιό". Έτσι εδώ μιλάμε για εκείνον που κάνει το κακό, επειδή υπολογίζει πως είναι τόσο δυνατός που δεν μπορεί κανείς να τον ενοχλήσει γι' αυτό το κακό. Ένας ηγέτης πολλές φορές έρχεται σε αυτήν την θέση όταν μια απόφαση "χαρίζει" σε κάποιους εκείνα που στερεί από άλλους.
Δεν αναφέρθηκα καθόλου στη παιδεία, ή στο όποιο τρόπο προσαρμογής του ανθρώπου σε ηθικές επιταγές ώστε να χρησιμοποιεί την δύναμή του για το καλό (όσο μπορεί). Αυτό που θέλω να μείνει από αυτό το κείμενο είναι ότι η ηθική διάσταση για τη μη αποδεκτή φθορά των άλλων, είναι θεμέλιος λίθος σε μια δημοκρατία, και όταν αυτή χάνει την αξία της, κάθε λόγος περί δημοκρατία...πάει περίπατο. Παρόλα αυτά όπως έδειξα, ένας ηγέτης ενδεχομένως να προκαλέσει φθορά, δηλαδή κακό, με τη σύμφωνη γνώμη εκείνων που αντιμετωπίζουν το κακό. Αυτή ακριβώς η δυνατότητα του ανθρώπου να δεχτεί το κακό για να δώσει καλό, είναι και το μεγαλείο της ψυχής του! Για κάποιους αυτό μπορεί να είναι παραλογισμός, αλλά δείχνει ότι ο άνθρωπος δεν είναι ένα αυτόματο αλλά έχει το σθένος, τη δύναμη, όχι να κάνει κακό, αλλά να δεχτεί το κακό για το καλό άλλων. Σε αυτήν την περίπτωση δεν μετράει το κακό στο σώμα αλλά το καλό στην ιδέα. Να γιατί πάντα ο Έλληνας υποστήριζε και συνεχίζει να το κάνει, πως για μια ιδέα ζει! Ο Έλληνας είναι κύρια Ιδεαλιστής, και για το λόγο αυτό πιάνεται πάντα από λόγια και σε λόγια καταλήγει, ενώ τα έργα τα βλέπει δευτερεύουσας σημασίας....
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Δημόκριτος
Λέκτωρ


Εγγραφή: 07 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 33

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 29, 2014 12:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προσωπικά δεν θεωρώ το ένα ανώτερο από το άλλο..Σίγουρα το καλό σαν πράξη είναι προτιμότερο στην πλειοψηφία, αλλά όπως ανέφερες απαιτεί κόπο..Δεν πιστεύω όμως ότι πράττουμε το κακό λόγο τεμπελιάς, είναι πολύ φτηνή δικαιολογία..πιο πιθανό μου φαίνεται να μας αρέσει ή να μας βολεύει..

Η στάση πάντως της φύσης απέναντι στις δύο αυτές έννοιες είναι μάλλον ουδέτερη..όπως έχω αναφέρει και προηγουμένως η ύπαρξή τους έχει απαραίτητη προϋπόθεση το ανθρώπινο στοιχείο..Όλα τα υπόλοιπα είναι στα πλαίσια του φυσικού..Το τσουνάμι, ο σεισμός, το ηφαίστειο, η πλημμύρα, η φωτιά, ο κεραυνός, κλπ που θα αφαιρέσουν ζωές ή θα καταστρέψουν περιουσίες ΔΕΝ φέρουν το στοιχείο του κακού, είναι μέσα στις λειτουργίες της φύσης..

Η έννοια του κακού κατ' εμέ ορίζεται ως το μη αναγκαίο, το ηθικά μη αποδεκτό ή ως πράξη με βίαιη επιβολή και ΠΑΝΤΑ παρουσία νοήμονος όντος..Απορρέει από ένα εκ των άνω κανόνων ή από συνδυασμό αυτών !!!!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημόκριτος
Λέκτωρ


Εγγραφή: 07 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 33

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 03, 2014 3:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να προσθέσω ότι ο πρώτος που λέμε ψέματα είναι ο εαυτός μας..Αυτόν παραμυθιάζουμε κάθε ημέρα..Δεν θέλω να μου απαντήσετε, παρά καθίστε μόνο και κάνετε έναν απολογισμό και αναλογιστείτε πόσα ψέματα έχετε πείσει τον εαυτό σας ότι ισχύουν !!!! Αναλήθειες που χρειάστηκε να αφομοιώσετε για να είστε πειστικοί όταν θα χρειαστεί να τις αραδιάσετε στους άλλους..Το ίδιο ακριβώς γίνεται και με την ηθική..έχουμε πείσει τον εαυτό μας ότι συμβαδίζει εξ ορισμού με τις προσταγές της και οι περισσότεροι από αυτούς που μας περιβάλλουν είναι από βλάκες έως κακοί και ανήθικοι..

Ποιος από εμάς δεν ζήλεψε τα πολλά χρήματα και την άνεση με το πρόσχημα ότι θα αφιερώναμε το υπόλοιπο της ζωής μας στη μελέτη με σκοπό την απόκτηση γνώσης, αλλά θα βοηθούσαμε και συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να "συγκινήσουμε" το σύμπαν που υποτίθεται ότι "ακούει" !!!! Ποιος από εμάς δεν δολοφόνησε ή βασάνισε στο μυαλό του, τον προϊστάμενο του, το αφεντικό του, τον μυώδη τύπο που του πούλησε τσαμπουκά ή τον παίχτη της αντίπαλης ομάδας που σκόραρε και το πανηγύρισε προκλητικά !!!! Ποιος από εμάς είναι αυτός που είδε το 17χρονο με τα βυζιά έτοιμα να εκραγούν, με σορτσάκι στο δρόμο ή με μαγιό στην παραλία και δεν σκέφτηκε να βάλει το δάχτυλο στο μέλι !!!!

Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς λοιπόν και να φερόμαστε ως αναζητητές της αλήθειας στους άσχετους με φιλοσοφίες και τα συναφή, ας αφήσουμε το σύμπαν και τους τριγύρω στην ησυχία τους προς το παρόν, ας κάνουμε μια στροφή στο βλέμμα μας προς τα μέσα σε εμάς τους ίδιους να δούμε τον οχετό που εσωκλείουμε, ας παραδεχτούμε πρωτίστως στον καλό μας εαυτούλη πόσο σκατάδες είμαστε, έρμαια των παθών, των ενστίκτων και των θέλω μας και από εκεί και έπειτα υπάρχουν δύο τινά : ή προσπαθούμε να μας αλλάξουμε σύμφωνα με τους ορισμούς της ηθικής δίχως παραμύθια αυτή τη φορά ή ας αποδεχτούμε τον εαυτό μας όπως είναι (ζώο)..

Τέλος έχω ακούσει μια ατάκα που τη λένε όλοι, πως η αλήθεια είναι μια..το λένε οι ψευδοκαταθλιπτικές γκόμενες του fb που έχουν διαβάσει ένα βιβλίο ψυχολογίας και νομίζουν ότι μπορούν να ψυχολογήσουν τα πάντα, το λένε και σοβαροί άνθρωποι..κανείς όμως δεν το εξηγεί..το λένε και άντε να καταλάβεις μετά τι έχει ο κάθε χαροκαμένος στο μυαλό του..Εγώ θα πω ότι η αλήθεια είναι μια όσο άσχημα και να χτυπάει..Τι και αν σταθήκαμε στα 2 πόδια, τι και αν αναπτύξαμε έναρθρο λόγο, λογική σκέψη, παράγαμε τέχνη, συγκροτήσαμε κοινωνίες, φτάσαμε στον Άρη ή δεν ξέρω κι εγώ που, κλπ κλπ παραμένουμε ΖΩΑ !!!! Το μόνο που κάνουμε είναι να χαϊδευόμαστε φουσκώνοντας από υπερηφάνεια με τα δήθεν κατορθώματα της επιστήμης και του ανθρώπου στο όνομα της προόδου..

Πηδάει ο άλλος με μηχανή τον Ισθμό εισπράττοντας 1 εκατομμύριο ευρώ και όλος ο κόσμος θαυμάζει το κατόρθωμα του ανθρώπου, την ίδια στιγμή που συνάνθρωποι μας λιμοκτονούν ή πεθαίνουν από λειψυδρία..Πανηγυρίζει όλος ο πλανήτης την προσεδάφιση ενός ρομπότ στον δορυφόρο του Δια, την ίδια χρονική στιγμή που γίνονται πυρηνικές δοκιμές στον πλανήτη που μας φιλοξενεί, και άλλα πολλά..Πόσο υποκριτές και πόσο ψεύτες πια ???? Κάνουμε όνειρα κοιτώντας τα αστέρια ξαπλωμένοι στο γρασίδι την ώρα που δίπλα μας σαπίζει ένα ανθρώπινο κουφάρι..


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Δημόκριτος στις Τετ Σεπ 24, 2014 2:11 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 03, 2014 11:44 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έλα βρε Δημόκριτε, σε αφήσαμε λίγο μόνο σου!

Απ' ότι έχω παρατηρήσει, σου αρέσει να βλέπεις μόνο τα αρνητικά στους ανθρώπους, παραβλέποντας πλήρως τα θετικά.

Γιατί δεν κοιτάζεις να παραδειγματιστείς από λαμπρούς ανθρώπους που υπάρχουν ή υπήρξαν, αντί να βλέπεις μόνο την άθλια πλειοψηφία; Αλλά και γιατί δεν προσπαθείς εσύ ο ίδιος να σταθείς λαμπρό παράδειγμα για τους άλλους;

https://www.youtube.com/watch?v=0G_KrxU5_sU
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημόκριτος
Λέκτωρ


Εγγραφή: 07 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 33

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 04, 2014 4:32 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εγώ μάλλον αποτελώ παράδειγμα προς αποφυγήν..Θετικά σίγουρα υπάρχουν στον άνθρωπο αλλά και πάλι είναι ψήγματα..Στο μόνο που μπορούμε να ποντάρουμε μπας και δούμε καμιά αλλαγή που θα μας εκπλήξει ευχάριστα είναι η καλλιέργεια της προαίρεσης του ανθρώπου, που και πάλι είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας !!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 04, 2014 1:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δημόκριτε!

Ο πήχης είναι ψηλά! Μην απελπίζεσαι όμως, δεν είναι άφταστος, και άσε τους άλλους να λένε. Από αδυναμία τα λένε όλα αυτά. Μην τους ακούς και μην τους πιστεύεις! Κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους και νομίζουν πως δεν φαίνονται!

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?t=5093
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 07, 2014 12:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Οι αρχαίοι το ήξεραν ήδη: οι πλείστοι κακοί. Η φράση αποδίδεται στον Βία, που ήταν δικαστής. Η ανθρώπινη φύση δεν άλλαξε εδώ και καμιά διακοσαριά χιλιάδες χρόνια, τότε που ο άνθρωπος απέκτησε τον εγκεφαλο που σήμερα έχει.

Κακία ήταν το αρνητικό της αρετής. Ο εύκολος δρόμος, ο κατηφορικός. Απλό για έναν που θέλει να φιλοσοφήσει "φυσικά", σύνθετο για έναν που σκέπτεται ιδεαλιστικά, μεταφυσικά κλπ. Όλα εντάσσονται στο πλαίσιό τους.

Η κατανόηση του ζωικού παρελθόντος, της κτηνώδους φύσεως, οφείλει να είναι το 1ο βήμα. Η θρησκεία π.χ., και κάθε ιδεαλισμός που δογματίζει με βάση ένα εξωτερικό και όχι εσωτερικό αίτιο, μη αφήνοντας το μυαλό να πιάσει το μίτο από την αρχή του, από το φυσικό του παρελθόν και υπόβαθρο, έχει την τάση να αποκόπτει τη σκέψη του ανθρώπου από την ίδια του τη φύση. Έτσι φτάνει ο άνθρωπος σε μία σύγκρουση με τον εαυτό του. Το να απαλλαγείς από την ζωώδη φύση σου δεν το μπορείς, μπορείς όμως να την κατανοήσεις και να ελέγξεις τις συνέπειες, και να την κατευθύνεις. Προϋπόθεση όμως η αποδοχή και η κατανόησή της, με μία κλασική μεθοδολογική προσέγγιση: ανάλυση-μελέτη-ανασύνθεση. Όλα έχουν τη λογική τους, εάν ξέρεις να σκέφτεσαι - λογικά...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημόκριτος
Λέκτωρ


Εγγραφή: 07 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 33

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 07, 2014 12:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Χαίρομαι iason, που συγκλίνουν οι απόψεις μας..Ορθά ομιλείς για τη σύγχυση που προκαλεί από τη μια η φυσική υπόσταση του ανθρώπου και από την άλλη η ιδέα της ανωτερότητας και του σκοπού...."Φιλοσοφία εστί μελέτη θανάτου", όπως διατείνεται ο Σωκράτης δια χειρός Πλάτωνα..Η στροφή προς την κατανόηση της πραγματικής μας φύσης είναι η άκρη του νήματος για το γνώθι σαυτόν, ας αφήσουμε λοιπόν στην άκρη την υπερηφάνεια, τον εγωισμό και την αλαζονεία που απορρέουν από την λανθασμένη αυτή εντύπωση που έχουμε σχηματίσει για το είδος μας μπας και δούμε καμιά προκοπή..Διαμαρτυρόμαστε για τα δεινά που πλήττουν τον κόσμο, αλλά κανείς μας δεν σκέφτηκε ότι με τη στάση μας και τη ζωή που κάνουμε αποτελούμε γρανάζια στη μηχανή..Έχει βγει κανείς από εμάς άραγε από το σπήλαιο ή απλά μάθαμε ότι βρισκόμαστε μέσα όντας ακόμα αλυσοδεμένοι !!!!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3
Σελίδα 3 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center