Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Τι είναι Ψυχή;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
alkinooos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 562
Τόπος: kerkura

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 10, 2009 10:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για σένα bugman κατάλαβα ,αγάπη=χαρά....Εγώ δεν μπορώ να δώσω ορισμό,κάθε λέξη είναι ''μικρή'' και ''λίγη ''για να μου δώσει τον πλήρη ορισμό της Εννοιας,αγάπη....Γιατί νομίζω λέγοντας κάποιος ή κάποια την λέξη αγάπη θαρρώ πως εννοεί κατι παραπάνω από τον ορισμό της χαράς και μόνο....

...τα συναισθήματα μου Ειναι τόσο Δυνατά που δεν μπορώ και δεν θέλω να τα κλείσω σε μια λέξη....
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger
alkinooos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 562
Τόπος: kerkura

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 11, 2009 2:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

....Φαντάζομαι να είναι όλα τα συναισθήματα μου συν κάτι,συν κάτι,συν κάτι..Όταν μάθω αυτά τα ''κάτι'' ίσως και να μπορώ να δώσω έναν πλήρη ορισμό της έννοιας ,αγάπη. Για την ώρα δεν μπορώ,γιατί απλά δεν γνωρίζω....
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 12, 2009 10:07 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η αγάπη επειδή για να έρθει χρειάζεται τρία βήματα, και αυτά αποτελούν ιστορία, αφήνει μνήμες. Έτσι έχουμε την αγάπη που νιώθουμε και την αγάπησαν ανάμνηση. Γι΄αυτό όταν ένα συναίσθημα το συνδέσουμε με την ιστορία που το έφερε....μας φαίνεται κάτι παραπάνω.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
alkinooos
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 562
Τόπος: kerkura

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 12, 2009 6:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ίσως και να έχεις δίκιο bugman.Πάντως το ψάχνω .....
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 12, 2009 7:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ένα θέμα που αξίζει να δει κανείς από τον ορισμό είναι το πώς γίνεται να αγαπάει ο Χ την Ψ και να μην γίνεται το ανάποδο!
Το ρήμα "αγαπάω" στην προηγούμενη πρόταση μπορεί να σημαίνει "μου αρέσει" (όπως έγραψα και άλλη φορά το αγαπάω στην ενεργητική σημαίνει μου αρέσει). Εδώ όμως εννοώ ότι η Ψ αγαπήθηκε από τον Χ αλλά δεν συμβαίνει το αντίθετο, έτσι η Ψ αν και αγαπήθηκε....η ίδια δεν ένοιωσε αγάπη...για τον Χ.
Θα νιώσει αγάπη η Ψ για τον Χ όταν δώσει κάτι η Ψ, ο Χ χαρεί και εκείνη χαρεί από την χαρά του. Γι΄αυτό και τα ζευγάρια αγκαλιάζουν το ένα το άλλο! η αγκαλιά είναι το πιο εύκολο "κάτι" που μπορούμε να δώσουμε...και το πρώτο που συναντάμε όταν γεννηθούμε...έτσι αν και απλό είναι "βασικό". Όταν λοιπόν αναφερόμαστε σε αγαπημένα πρόσωπα, λέμε "ήμασταν όλο αγκαλιές" το οποίο σαν αντίθετό του έχει το "σκοτωνόμασταν όλη την ώρα". Πολλές φορές όμως δεν συμβαίνει ούτε το ένα, ούτε το άλλο, αλλά μια άλλη σχέση. Αυτή η άλλη σχέση μπορεί να δημιουργεί χαρά στο ένα μέλος από τα δύο, ή και στα δύο αλλά πάντα από το ίδιο άτομο προς το ίδιο άλλο. Αυτές οι σχέσεις είναι σχέσεις υποτέλειας, όπου κάποιος δίνει για να χαρεί στον "υποτελή" του..(οποιουδήποτε γένους), και αυτός δεν χαίρεται ποτέ, ή αν χαίρεται δεν έχει τρόπο να δώσει στον άλλο ώστε και αυτός να χαρεί και να γυρίσει την χαρά στον άλλο. Και αυτά μπορεί να γίνουν και μέσα στην οικογένεια...όπου ο γονιός δίνει στο παιδί ό,τι χρειάζεται, το παιδί χαίρεται και χαίρεται και ο γονιός...αλλά το παιδί δεν νιώθει αγάπη...γιατί δεν άφησε ο γονιός το παιδί να του δώσει κάτι, κάτι για το οποίο...αυτός ο γονιός θα χαρεί...και όχι θα κάνει πώς χαίρεται. Αυτό συμβαίνει συνήθως στα παιδιά που έχουν περάσει μια ηλικία που η παρουσία τους θεωρείται δώρο...και αντί αυτού θεωρείται (ενώ δεν είναι) δώρο οι επιδόσεις στο σχολείο. Και δεν είναι δώρο οι επιδόσεις στο σχολείο γιατί ...όλοι οι γονείς περιμένουν κάποια επίδοση...και όποια και αν είναι αυτή θα στιγματίσει το παιδί, καλό ή κακό ή μέτριο. Και αν είναι καλό δεν θα ευχαριστηθεί ο γονιός γιατί θα φοβάται μην πέσει η απόδοση....Για τα άλλα λοιπόν δεν συζητάω...μπορεί να το καταλάβει ο καθένας. Το να είναι λοιπόν αυτό που μπορεί να δώσει ένα παιδί στο γονιό και να τον κάνει να χαρεί; Το πιο μικρό, το καθημερινό, μια βλακεία...οτιδήποτε που θα κάνει τον γονιό να ξεφύγει από τα πρέπει...Και γι΄αυτά τα πράγματα χρειάζεται χρόνος, χρειάζεται τόπος για να δημιουργηθεί μια ιστορία αγάπης.

Έλεγε η Maria, για κάποιους που ξοδεύουν 500 ευρώ στα μπουζούκια, και δεν έχουν να πληρώσουν τα κοινόχρηστά τους...Το οικονομικό της υπόθεσης δεν μετράει...αν και γι΄αυτό γίνονταν ο λόγος. Πώς φταίει η διαχείριση για την όποια κρίση. Για μένα τα μπουζούκια μπορεί να είναι ο τόπος όπου θα παίξει μια ιστορία αγάπης...η οποία θα στηριχθεί σε "χαζομάρες" όπως ανταλλαγές ματιών, χορός και κουνήματα...σαν προσφορές, και χαμόγελα...Και όλο αυτό να γεμίζει χαρά και τέτοια χαρά όπως η Αγάπη τον άνθρωπο. Αυτά τα 500 ευρώ δεν θα πάνε χαμένα...γιατί ο άνθρωπος θα έχει κέφι να δουλέψει...και θα τα βγάλει...Ενώ ένας άλλος, καλός διαχειριστής χρημάτων...θα έχει μεν χρήματα αλλά θα περιμένει στην στάση να πεθάνει...αφού όπου δεν υπάρχει αγάπη...επόμενο είναι να υπάρχει θάνατος! Και πάντα σε τέτοια άτομα...αργεί να πάει...Ακόμα και εκεί δεν τους την κάνει την χαρά..
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
steppenwolf
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 1812
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 12, 2009 9:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μπαγκμαν νομίζω οτι συμφωνούμε.
Η αγάπη είναι συνήθως να δείνεις και να παίρνεις.
Και δεν είναι αυτό μια σύμβαση ή ένας ωφελιμισμός. Απλά έτσι είναι. Αυτή είναι η υγιής μορφή αγάπης. Όταν λειτουργεί αμοιβαία. Και το ανθρώπινο ον λειτουργεί έτσι (στην αυθεντική του μορφή βέβαια και όχι στον τρόπο που το έχουν μάθει να σκέφτεται και να ερμηνεύει μέσα από ένα πλήθος στρεβλών αποδοχών που του σερβίρει η σύγχρονη ''μόδα''- το ''όνειρο του πλανήτη'' όπως το λέει και η Μπερναντετ Βίχιλ)

Το άλλο είδος αγάπης είναι εκείνο που πηγάζει από τον θαυμασμό.
Θαυμάζω και αποδέχομαι την τάδε σε βαθμό τέτοιο που θα διεκδικήσω την αποδοχή της.
Και αυτό (έως ένα λογικό μέτρο) είναι υγιές είδος αγάπης ή μάλλον έρωτα.....(αμην και πότε να μας το ξαναπροκαλέσει κάποια
Laughing ) γιατί ωθεί τον άνθρωπο να βελτιώνεται.

Και από εδώ και πέρα.... αρχίζει η παγίδα.
Το τρίτο είδος αγάπης είναι μια εμηνεία αυταπάτης του εκάστοτε υποκειμένου, που απλά νιώθει πάθος, έλξη, βίτσιο , ή ακόμα και πληγωμένο εγωισμό και αυτοπαραμυθιάζεται οτι αγαπάει .
όταν από την άλλη πλευρά είναι ένα άτομο που απλά θέλει να ''βολευτεί'' να μη ''μείνει στο ράφι'' ή να ''εκμεταλευτεί'' .... τοτέ.......... έχουμε μπροστά μας την συντριπτική πλειοψηφία των σχέσεων στην Ελλάδα ...δυχτυχώς![/b]
_________________
1. '' Τα πάντα ρει'' - όλα είναι πιθανά!
2. Αντικειμενικά είναι μόνο τα γεγονότα. Σχετικές και πρόσκαιρες οι ερμηνείες τους.
3.Ψυχή = Ο πάντα παρόν πίσω από το πλήθος των εναλασσόμενων τάσεων, στάσεων και απόψεων, βουβός παρατηρητής .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Panagiotis Fournatzis
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Νοέ 2008
Δημοσιεύσεις: 820

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 22, 2009 2:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

4 Η αγάπη μακροθυμεί, αγαθοποιεί, η αγάπη δεν φθονεί, η αγάπη δεν αυθαδιάζει, δεν επαίρεται,
5 δεν ασχημονεί, δεν ζητεί τα εαυτής, δεν παροξύνεται, δεν διαλογίζεται το κακόν,
6 δεν χαίρει εις την αδικίαν, συγχαίρει δε εις την αλήθειαν·
7 πάντα ανέχεται, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει.


proti pros korinthious epistoli, kefaleo 13, edafio 4
_________________
http://exerevnitis.sosblog.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 22, 2009 2:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"πάντα ανέχεται, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει. "


ΑΓΑΠΗ=ΔΟΥΛΕΙΑ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2011 9:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το ερώτημα ήταν: τι είναι ψυχή.
Μόνο αυτό δεν απαντήσατε.
Ας το διαλευκάνουμε λοιπόν:

Ο Ηράκλειτος ακολουθώντας τον Αριστοφάνη, πιστεύει ότι η ψυχή του ανθρώπου είναι μέρος του καθολικού Λόγου του αειζώου πυρός. Η λαμπερή και διαυγής ψυχή είναι σοφή, ενώ η υγρή ψυχή είναι σαν του ανώριμου ή του μεθυσμένου που έχει αστάθειες και παραπαίει. Ο άνθρωπος οφείλει να ανακαλύψει τις ενδιάμεσες καταστάσεις μεταξύ λαμπερής και υγρής ψυχής, ώστε να βρει τον εαυτό του. Η αναζήτηση του εσωτερικού εαυτού, γίνεται με τη δύναμη του Λόγου.
Κατά τον Πυθαγόρα η φιλοσοφία είναι η βάση για τον σχηματισμό μιας μορφής ζωής που θα οδηγήσει στην σωτηρία της ψυχής. Από αυτό φαίνεται ότι υπάρχει επίδραση από τα μυστικιστικά κείμενα των ορφικών. Η διαφορά με αυτούς είναι ότι οι ορφικοί επιτελούσαν κάθαρση της ψυχής με τελετές, ενώ οι πυθαγόρειοι με την μελέτη των επιστημών, ιδίως των μαθηματικών και της μουσικής.
Κατά τον Θαλή, η Γη επιπλέει σε νερό και περιβάλλεται από νερό, όλα τα πράγματα αποκτούν ψυχή δια μέσω του νερού, τα έμβια όντα το έχουν ως πρωταρχικό ζωτικό στοιχείο που αποτελεί την αυτοκίνησή τους και τίποτα βασικά δεν είναι άψυχο βάσει του νερού. Ο Russell λέει: η άποψη του Θαλή ότι τα πάντα προέρχονται από το νερό είναι αρκετά σοβαρή, αρκεί να σκεφτούμε ότι μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα, οι φυσικοί πίστευαν ότι κάθε τι παράγεται από το υδρογόνο.
Στον Πλάτωνα, μόνο η αθάνατη ψυχή φέρει μέσα της τις a priori (προεμπειρικές) δυνατότητες να ανακαλύψει τις ιδέες που είναι πρότυπες κι αναλλοίωτες αρχές και αλήθειες, βεβαιωτικές του Νου και της Διάνοιας. Απαντά στο πρώτο εριστικό ερώτημα με τη «θεωρία της ανάμνησης των ιδεών» η οποία έχει δύο όψεις: 1. Τη Θρησκευτική όψη, κατά την οποία η ανάμνηση δίνει τη δυνατότητα στον άνθρωπο να συγκρίνει αυτό για το οποίο αναρωτάται με αυτό που προαιώνια φέρει μέσα του από άλλες ζωές που έζησε κι έτσι η ψυχή του δύναται να ανασύρει και να θυμηθεί τα πάντα. 2. Η φιλοσοφική όψη της ανάμνησης που θέτει το ζήτημα «πώς γνωρίζουμε την υπερβατική πραγματικότητα;» Σε αυτή εισάγεται το ζήτημα της άφθαρτης ψυχής, η ουσία της οποίας συζητείται στον Διάλογο με τον Φαίδωνα.
Το εριστικό ερώτημα θέτει άπαξ το δίλημμα: ή έχουμε απόλυτη γνώση ή έχουμε απόλυτη άγνοια. Ανάμεσα σε αυτές τις ακραίες θέσεις εισχωρεί η θεωρία της ανάμνησης, θέτοντας τη μάθηση και τη γνώση ως ικανότητα ή δυνατότητα ανάμνησης. Απόλυτη γνώση έχει μόνο η ψυχή, ο άνθρωπος έχει λανθάνουσα υποκειμενική γνώση, δηλαδή γνώμη που φωτίζεται κι αναβαθμίζεται με κατάλληλη φιλοσοφική έρευνα και συζήτηση.
Ως απόδειξη της θεωρίας της ανάμνησης, ο Πλάτωνας φέρει το παράδειγμα του δούλου του Μένωνα, που ενώ δεν έχει πάει ποτέ σχολείο, ερμηνεύει κι επιλύει μαθηματικά προβλήματα και συνεπώς η ψυχή του έχει εκ των προτέρων γνώσεις κατά μυστήριο τρόπο.
Στον διάλογο του «Φαίδωνα». Κύρια πρόσωπα ο Σωκράτης, ο Σιμμίας και ο Κέβης. Ο Διάλογος χωρίζεται σε 5 τμήματα:
Α. Ο Φαίδωνας που ήταν παρών ακροατής στις ύστατες στιγμές του Σωκράτη, συζητά με τον Εχεκράτη τα αίτια της καθυστέρησης του θανάτου του Σωκράτη και τα τελευταία λόγια που ειπώθηκαν. Ο Κέβης, ένα άλλο πρόσωπο του διαλόγου, ερωτά τον Σωκράτη γιατί επιλέγει την αυτοκτονία αφού είναι πράξη ανεπίτρεπτη. Ο Σωκράτης απαντά ότι οι φιλόσοφοι πεθαίνουν διαρκώς, καθόσον αναζητούν όλα εκείνα που χωρίζουν την ψυχή από το σώμα και περιφρονώντας τις υλικές ηδονές που ‘ναι εμπόδια της ψυχικής εξέλιξης. Ο φιλόσοφος θα πρέπει να μην δυσανασχετεί, αλλά να επιδιώκει έναν επερχόμενο θάνατο όπου απαλλασσόμενος του σαρκικού σώματος, θα οδηγηθεί στον πραγματικό κόσμο των ιδεών. (Λίγο πριν πιει το κώνειο ο Σωκράτης είπε στους μαθητές του: τώρα ήρθε η ώρα να φύγουμε. Εγώ για να πεθάνω και σεις για να ζήσετε. Ποιος από τους δυο πάει σε καλύτερη κατάσταση, αυτό είναι μόνο στο Θεό φανερό).
Β. Στη συνέχεια ο Κέβης θέτει στον Σωκράτη το ζήτημα της ψυχής και της δυσπιστίας που προκαλεί στους ανθρώπους η σχέση της ψυχής με το φθαρτό σώμα. Ο Σωκράτης διατυπώνει σε αυτό τρία επιχειρήματα: α) το επιχείρημα εκ των εναντίον, δηλαδή κάθε τι που γίνεται ασθενέστερο ήταν πριν ισχυρότερο. Ομοίως και το φυσικό σώμα περνά από την αύξηση στην φθορά. Η ψυχή με τη σειρά της πριν μπει στο υλικό μας σώμα υπήρχε στον Άδη για να τηρείται πάντα η αιώνια κυκλική διαδικασία, η οποία αν δεν υπήρχε τότε οτιδήποτε θα κατέληγε στον οριστικό θάνατο, πράγμα που δεν συμβαίνει. β) το επιχείρημα εκ της ανάμνησης, όπου λέει ότι αφού η ψυχή εμπεριέχει γνώσεις προεμπειρικές και έξω από τις παρούσες αισθήσεις, αυτό σημαίνει ότι υπήρχε κάπου αλλού και πριν της γεννήσεως του υλικού σώματος. γ) Το επιχείρημα εκ της συγγενείας, ότι δηλαδή οι ιδέες είναι ουσίες αιώνιες, αμετάβλητες κι αθάνατες και συνεπώς έχουν κοινή συγγένεια μόνο με την ψυχή κι όχι με το υλικό φθαρτό σώμα το οποίο άρχεται απ’ αυτήν.
Γ. Στο τμήμα αυτό ο Σωκράτης έρχεται σε διαφωνία με τον Σιμμία και τον Κέβητα. Ο Σιμμίας διατύπωσε ότι η ψυχή ως αρμονία, θα πρέπει να καταστρέφεται στο τέλος μαζί με το φθαρτό σώμα. Ο Σωκράτης απαντά ότι αυτό είναι αδύνατον, διότι τότε η κακή ψυχή θα είναι δυσαρμονία και είναι απαράδεκτο να πούμε ότι η ψυχή επιδέχεται διαβαθμίσεις. Η αντίρρηση του Κέβητα συνίσταται στο πως είναι δυνατόν η ψυχή να παραμένει άφθαρτη και να μην αποθνήσκει μετά από τόσες πολλές μετενσωματώσεις, αφού κι ο υφαντής, για παράδειγμα, του οποίου τα υφάσματα φθείρονται, κάποια μέρα αποθνήσκει κι ο ίδιος.
Δ. Ο Σωκράτης απάντησε στο τμήμα αυτό ότι η ψυχή δεν είναι κάποιος θνητός, είναι παντελώς ανώλεθρος (αναλλοίωτη, αθάνατη, ακατάστρεπτη). Αυτό φαίνεται επειδή καμία ιδέα δεν συμπορεύεται με την αντίθετή της: αφού ο θάνατος είναι μη ζωή και η ψυχή είναι η μόνη
πραγματική ζωή, δεν μπορεί να ‘ναι και θάνατος μαζί. Ένα άλλο θέμα που σχολιάστηκε στον «Φαίδωνα» είναι η χρήση των ιδεών, δηλαδή η εξηγητική τους δύναμη. Η αφθαρσία της ιδέας αποδεικνύει την αθανασία της ψυχής. Οι προσωκρατικοί φιλόσοφοι, πιστεύει ο Πλάτωνας, ερμήνευσαν τα όντα στηριζόμενοι στις αισθήσεις τους και αυτός δεν είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος έρευνας. Ο πιο κατάλληλος είναι ο «δεύτερος πλους», είναι πιο επίπονος και αναζητά το λόγο ύπαρξης των όντων και στις ιδέες (μεταφυσικά) Τα αντικείμενα, λέει ο Πλάτωνας, που βλέπουμε όλοι μας καθημερινά δεν είναι τα πραγματικά όντα, είναι κι αυτά με τη σειρά τους σκιές και είδωλα ενός άλλου ανώτερου κόσμου (από τον δικό μας τον τρισδιάστατο θητά (εγκόσμια).
Αυτό πιστεύουν και οι σημερινοί παραψυχολόγοι, ότι τα τρισδιάστατα σαρκικά μας σώματα εμπεριέχουν σε αιθερική μορφή το τετραδιάστατο αστρικό μας σώμα (πνεύμα, για όσους γνωρίζουν) το οποίο είναι και το αληθινό μας σώμα. Κατά τον ύπνο αυτό αποχωρίζεται από το σαρκικό και διατηρεί επαφή με το σαρκικό μέσω της αργυρής χορδής και πλανάται τυχαία. Εκείνοι που γνωρίζουν και κάνουν συνειδητά αυτό, ώστε να ελέγχουν που θα πάει το αστρικό σώμα, λέγεται ότι κάνουν συνειδητή εξωσωματική εμπειρία ή κοινώς αστρικό ταξίδι. Υπό ειδικές συνθήκες κάποιος που πέθανε βίαια, πιστεύουν ότι το αστρικό του τετραδιάστατο σώμα ως μια γαλάζια σιλουέτα του σαρκικού, συνεχίζει να περιφέρεται για καιρό στον χώρο όπου ζούσε και να περνά μέσα από τρισδιάστατα αντικείμενα χωρίς εμπόδιο, σαν να είναι σκιά για τον δικό μας κόσμο. Στη γλώσσα της παραψυχολογίας αυτό ονομάζεται πολτεργκάιστ, ενώ η λαϊκή παράδοση το λέει φάντασμα. Υπό ορισμένες συνθήκες και ιδίως σε μικρά παιδιά γίνεται αντιληπτό, είναι αβλαβές, αλλά απλά προκαλεί τρόμο. (εξαμηνιαίο συλλεκτικό περιοδικό «παραψυχολογία», 2ο 6μηνο 2005).
Η Πολιτεία τελειώνει με το «μύθο του Ηρός» που μιλά περί «δικαίων και αδίκων ψυχών», οι οποίες αφού περνούν από κρίση, επιλέγουν στη συνέχεια από τον άλλο κόσμο που βρίσκονται τους επόμενους βίους που πρόκειται να αναλάβουν (μετεμψύχωση).
Με αυτό συμφωνεί η θιβετιανή θρησκεία των Λάμα και η φιλοσοφία τους. Υπάρχει ένας συγκεκριμένος χάρτης (κάρμα) ενεργειών, παραλείψεων και συμπληρώσεων ή επανορθώσεων που καλούμαστε να καλύψουμε μέσα από έναν ορισμένο κύκλο διαδοχικών μετεμψυχώσεων ώστε να ανέλθουμε διάσταση. Για κάθε μία μετενσάρκωση περνάμε από ειδικές αίθουσες ανασκόπησης, περισυλλογής και κρίσης ώστε να επιλέξουμε ως επανόρθωση τον επόμενο βίο μας. (Λόμπσαν Ράμπα, σειρά 22 βιβλία θιβετιανής φιλοσοφίας, εκδόσεις : Κάκτος).

Ο Αριστοτέλης στο «περί ψυχής» ως προς την Πυθαγόρεια μετεμψύχωση, απέκλεισε τη μεταφορά της ανθρώπινης ψυχής σε ζώο ή φυτό και χρησιμοποιώντας την Επικούρεια συλλογιστική δέχτηκε ότι ο ανθρώπινος Νους θα πρέπει να συγγενεύει μόνο με τον Θείο Νου. Δέλκτηκε την μετεμψύχωση (μεταφορά ψυχής από άνθρωπο σε άνθρωπο) κι όχι την μετενσάρκωση (μεταφορά ψυχής από άνθρωπο σε άλλο ζώο ή φυτό κι αντίστροφα).
Η Ψυχή κατά τον Αριστοτέλη είναι η αρχή της ζωής κάθε ζώντος πλάσματος που συνενώνει μέσα του όλες τις διαφορετικές λειτουργίες. Ζωή είναι η ικανότητα του ζώντος να προκαλέσει μια εσωτερική μεταβολή με βάση την κίνηση. Ψυχή έχουν και τα φυτά23 όπως και τα έμβρυα. Η ψυχή του ζώου είναι πολύ περίπλοκη όπως και του παιδιού ή του ανήλικου που δεν έχει κάνει ακόμη χρήση του λογικού. Τα ζώα προσανατολίζονται στο χώρο με την ικανότητα διάκρισης του κινδύνου από το αβλαβές, πράγμα που δεν έχει αναπτύξει ο άνθρωπος. Η ψυχή υπάρχει μέσα στο σώμα ως ύλη και είναι αυτή που του δίνει κίνηση, σκοπό και μορφή. Η σύνδεσή της με το σώμα είναι εφήμερη και ως μέρος του Καθαρού Λόγου έχει την δυνατότητα να γνωρίσει το «ακίνητον κινούν», το Αγαθό και την Αρετή. Επιπλέον η ψυχή είναι η αφετηρία κάθε υπεύθυνης κι ελεύθερης πράξης της οποίας φέρει την ευθύνη και στην οποία θα απονεμηθεί αμοιβή ή τιμωρία ανάλογα. Κι αφού στον παρόντα κόσμο δεν απονέμεται κάτι τέτοιο, η απονομή της δικαιοσύνης θα γίνει μετά το θάνατο για να επέλθει η μεταθανάτια αποκατάσταση της δίκαιης ισοστάθμισης24. Πίστευε πως η ψυχή είανι κι αυτή υλική μέσα στο σώμα αλλά σε λεπτότερη υφή.
Κατόπιν οι Στωικοί θεώρησαν την ψυχή, δια στόματος του Κλεάνθη του ΄Ασσιου, πως είναι μια ροή από καυτές αναθυμιάσεις που τρέφεται κι αυτή από το ζεστό αίμα όπως και το σώμα. Ο άνθρωπος δεν κληρονομεί μόνο τα σωματικά χαρακτηριστικά αλλά και τα ψυχικά από τους προγόνους του. Συνεπώς η μεταβίβαση αυτή δεν θα μπορούσε να είναι άλλη εκτός από υλική. Αφού το σώμα είναι ύλη τότε αλληλεπιδρά μόνο με κάτι που είναι ύλη κι αφού αλληλεπιδρά με την ψυχή τότε κι αυτή είναι ύλη.

Στο σημείο αυτό, η άποψή μου πάνω στο θέμα της ουσίας της ψυχής είναι πως για να επιδράσει μια ουσία σε μια άλλη θα πρέπει οι ουσίες να έχουν ή κάποιο κοινό χαρακτηριστικό ή όλα τα χαρακτηριστικά κοινά. Είναι σίγουρο και κοινώς αποδεκτό πως η σωματική υγεία επηρεάζει την ψυχική κατάσταση και το αντίστροφο. Αυτό δείχνει πως οι δύο ουσίες ή έχουν κάτι κοινό ή είναι μία ουσία με δύο σκέλη εκ των οποίων το ένα μας είναι μόνο ορατό, το σώμα.
Αυτό που λέμε σήμερα ύλη, μετά από κοινή παραδοχή επιστημονικών πορισμάτων είναι ό,τι έχει ανιχνευτεί μαθηματικά ως σωματίδιο ή ενέργεια και σύμφωνα με ένα αριθμητικό όριο χρόνου και μεγέθους. Πέρα από αυτό το όριο αν η ύλη συνεχίζει να εκτυλίσσεται είναι υπερύψηλη και ακόμα μη ανιχνεύσιμη. Είναι αρκετά βάσιμο να πούμε ότι σε αυτό το χώρο κινείται η ψυχή. Είναι εκείνο το μέρος της ύλης που δεν έχει ακόμα ανακαλυφθεί. Οι σημερινές νευροεπιστήμες πιστεύουν πως το ανθρώπινο σώμα είναι ένας ηλεκτροχημικός οργανισμός ο οποίος στο επίπεδο της σκέψης παράγει στον εγκέφαλο ανεπαίσθητα ηλεκτρικά φορτία τα οποία μεταφέρουν κάποιο μήνυμα. Σε πολύ υψηλές πνευματικές λειτουργίες τα φορτία αυτά γίνονται μη ανιχνεύσιμα από οποιοδήποτε όργανο. Θα μπορούσαμε τότε να πούμε πως στο σημείο αυτό οι υλικές διεργασίες πέρασαν το φάσμα της ύλης και άγγιξαν την ψυχή.
Βλέπουμε τη σημερινή ψυχιατρική όπου με υλικά φάρμακα επεμβαίνει αποτελεσματικά στην ψυχική διάθεση. Βλέπουμε πάλι πως η βελτίωση της ψυχικής διάθεσης τονώνει την ευεξία του σώματος. Αφού η μία αιτία είναι ηλεκτροχημική και επηρεάζει την άλλη, αυτό δείχνει πως και η άλλη είναι ηλεκτροχημική. Επειδή όμως δεν την επηρεάζει πλήρως αυτό σημαίνει ότι οι ουσίες βρίσκονται σε πολύ γειτονικό χώρο και ο γλωσσικός διαχωρισμός που κάνουμε μεταξύ σώματος και ψυχής είναι η αιτία που τις κρατάει μακριά από το να τις ξεχωρίσουμε.
Ο Πλωτίνος είχε ιεραρχήσει το ον σε: Εν-πνεύμα-ψυχή –σώμα-ύλη.
Τα βυζαντινά χρόνια η ψυχή ακολούθησε την θεωρία της εκκλησίας. Οι χριστιανοί είπαν πως η ψυχή είναι η ζώσα πνοή που έδωσε ο Θεός στον άνθρωπο ο οποίος οφείλει να την παραδώσει καθαρή εις την 2α παρουσία.

Αν θέλετε τη γνώμη μου, βρίσκομαι μεταξύ Πλάτωνα, θιβετιανών και σημερινής παραψυχολογίας. Για να κάνω ένα συνδυασμό σε όλα αυτά ψυχή είναι ο λεγόμενος υπερνούς που βρίσκεται σε ανώτερη διάσταση παλμών «ύλης» και επικοινωνεί με το φυσικό σώμα μέσω του αστρικού σώματος με τη βοήθεια της αργυρής χορδής, για όσους ξέρουν. Κάθε υπερνούς στέλνει μια ομάδα από μαριονέτες (ανθρώπους) στην 3η διάσταση. Το αστρικό σώμα είναι εκείνη η γαλάζια σιλουέτα που αποχωρίζεται το σώμα μας κατά τη διάρκεια του ύπνου ή για μερικούς συνειδητά και κατ’ επιλογή (αστρικό ταξίδι). Κατά τον ύπνο π.χ. αν συναντήσει κάτι δυσάρεστο είναι η εικόνα του εφιάλτη και επιστρέφει στο φυσικό σώμα με τέτοια βία που δίνει την εντύπωση ότι ξυπνώντας πέφταμε από γκρεμό. Κατά το θάνατο το αστρικό σώμα (πνεύμα) αποχωρίζεται μόνιμα το φυσικό σώμα και πλανιέται…. (είναι άλλη συζήτηση). Κατά τον βίαιο θάνατο περιφέρεται με έντονη ενέργεια στο χώρο που πέθανε και υπό ορισμένες συνθήκες είναι ορατή ως γαλάζιο φόντο, αυτό που οι παραψυχολόγοι ονομάζουν πολτεργκάιστ. (το θέμα είναι τεράστιο κι όποιος θέλει μπορεί να απευθυνθεί στο ε-μαιλ μου).
_________________
The fate of all mankind I see
Is in the hands of fools

KING CRIMSON-EPITAPH 1969
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2011 1:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

εντυπωσιακο, αδερφε να θεσω ενα υποθεμα ψυχη-μνηνη πως μπορει η ψυχη ναχει μνημη, μπορει; κατ εμε οσο η ψυχη παει πακετο με υλη οκ αλλα αν οχι δεν το βλεπω.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2011 1:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έθεσες ένα πολύ ωραίο ερώτημα.
Πως η ψυχή διατηρεί μνήμες αν δεν είναι υλική;
Θα κάνω μια εξαίρεση και θα το απαντήσω στον αέρα γιατί είναι καίριο ερώτημα. Από το ερώτημά σου και μόνο φαίνεται ότι κατάλαβες όλα όσα διάβασες.

Πρέπει να λύσουμε μια παρεξήγηση για αυτό που λέμε ύλη - πνεύμα - ψυχή κτλ.
Θα φέρω ένα παράδειγμα. Το ψάρι δεν βλέπει το νερό όπως εμείς δεν βλέπουμε τον αέρα. Αν το βγάλεις από το νερό θα το δει, όπως θα βλέπαμε και μεις την ατμόσφαιρα από το διάστημα. Το κάθε ον λοιπόν για να δει το ζωτικό του στοιχείο θα πρέπει να κάνει μια υπέρβαση. Έξω από το διάστημα μιλάμε για κενό, αλλά δεν είναι κενό. Το επόμενο σκαλοπάτι είναι ο αιθέρας που κατακλίζει τα πάντα. Σε αυτήν την γκάμα είναι ότιδήποτε πνευματικό. Δηλαδή, κάθε ον ονομάζει ύλη αυτό που του είναι αντιληπτό στον κόσμο του. Το άλλο το θεωρεί μη ύλη. Εδώ είναι η παρεξήγηση. Το ον στη φιλοσοφία είναι ΕΝΑ. Απλώς ο καθένας βλέπει τις διαβαθμίσεις του.
Η ψυχή συνεπώς είναι από την ίδια ουσία με το σώμα αλλά σε πολύ υψηλότερη δόνηση (στη γκάμα του αιθέρα) γιαυτό δεν γίνεται ακόμα αντιληπτή στο σημερινό εργαστήριο. Είναι ας πούμε σαν το παγόβουνο. Εμείς βλέπουμε το απέξω και τα ψάρια το απο μέσα. Το ον είναι ΕΝΑ. Έτσι και η ψυχή, είναι ύλη σε άλλη δόνηση.
Θυμάστε που αρκετοί άνθρωποι οι οποίοι είχαν κάποια επιθανάτια εμπειρία στο χειρουργείο που λέγανε ότι έβλεπαν από ψηλά το σώμα τους και τους γιατρούς να μιλάνε; Αυτό ακριβώς είναι το αστρικό σώμα (ή πνεύμα) που επικοινωνεί με το σώμα ακόμα και εξ΄αποστάσεως. Αυτό το λέω διότι τα δευτερόλεπτα εκείνα οι γιατροί λέγανε ότι ήταν σχεδόν ...νεκρός. Άρα πως θυμόταν ο εγκέφαλος μετά τι είδε; Θυμόταν επειδή ακριβώς η συνειδητότητα μπορεί να υπάρξει και έξω από το σώμα, αφού διατηρεί επαφή με την αργυρή χορδή. (για να πω και ένα πιο ρευστό παράδειγμα, θα ρώταγα: πως ένα ηχείο παράγει ήχο μέσω ενός ενισχυτή; Με ένα μικρόφωνο. Μα το μικρόφωνο επικοινωνεί με τον ενισχυτή με καλώδιο, θα μου πείτε. Μα έλα που υπάρχουν και ασύρματα μικρόφωνα. Άρα δεν χρειάζεσαι πάντα το ίδιο υλικό μέσο για να στείλεις πληροφορία κάπου. Μπορείς να την στείλεις και με ένα άλλο ''λιγότερο υλικό'' μέσο. Με την ακτινοβολία. Έτσι και η ψυχή, διατηρεί μια αμυδρή κοινή ουσία με το σώμα αφού και αυτή ύλη είναι, όπως και η ακτινοβολία που' ναι είναι και ύλη και κύμα, δηλαδή μια λεπτότερη μορφή ύλης)
Θυμάστε που σε άλλα περιστατικά κάποιοι μετά από δυνατό χτύπημα ή υψηλό πυρετό μιλούσαν γλώσες που κανονικά δε γνώριζαν; Εκεί έγινε σχάση υποσυνειδήτου και άνοιξαν οι μνήμες των προηγούμενων μετεμψυχώσεων. Γι' αυτό έλεγε ο Πλάτων ότι η γνώση είναι ανάμνηση. Πουθενά δεν υπάρχει παρθενογέννηση. Ακόμα και αυτοί που ακούνε φωνές (οι σχιζοφρενικοί) έχουν πάθει την ίδια σχάση. Όντως τις ακούνε, δεν είναι της φαντασίας τους. Απλώς, τους πλακώνουν στα χάπια αφού η επιστήμη έφτασε σε ένα σημείο να διάγει χωρίς τύψεις εκείνο που κάποτε ισχυριζόταν η μαγεία και το πλήρωνε με την πυρά.
Οι νέες θεωρίες της μικροφυσικής βρήκαν ότι υπάρχουν ταχύτητες ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ πολύ απομακρυσμένων σωματιδίων, πολύ μεγαλύτερες από εκείνη του φωτός. Συνεπώς είμαστε κοντά σε αυτό που λέμε πνεύμα.
Όταν κάποιος κληρονομήσει μια ψυχική ασθένεια, τι έχει κληρονομήσει; σώμα ή πνεύμα; Προφανώς σώμα κληρονόμησε. Το σώμα τους ενώνουν δύο άνθρωποι για να συλληφθεί μωρό. Δεν ενώνουν τις ψυχές τους. Όλα αυτά που λέμε ψυχολογικά προβλήματα, να δείτε που κάποια μέρα θα παραδεκτούν ότι είναι σωματικά και εδρεύουν στον εγκέφαλο. Ήδη κερδίζει χώρο ο υλισμός αφού νεότερες ανακαλύψεις για την σχιζοφρένεια, την κατάθλιψη και την δυσλεξία δείχνουν ότι υπάρχει υλική αιτία σε ένα ειδικό κέντρο του εγκεφάλου για το οποίο πρόβλημα έχουν βρει πολύ καλύτερα φάρμακα. Η ίδια η νευροθεολογία έχει βρει πολύ ανατρεπτικά πορίσματα, αναζητήστε την.... Χωρίς να ξέρει λοιπόν όλα αυτά ο Μαρξ, έπεσε μέσα κατα λάθος αφού φάνηκε πως είχε δίκιο ότι όλα είναι ύλη, κι ας μην τον συμπαθώ ιδιαίτερα.
Το θέμα είναι τεράστιο, όποιος θέλει να μιλήσει σοβαρά χωρίς ύβρεις, να απευθυνθεί στο ε-μαιλ μου.
_________________
The fate of all mankind I see
Is in the hands of fools

KING CRIMSON-EPITAPH 1969
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vag_el
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Ιούν 2009
Δημοσιεύσεις: 3707
Τόπος: Leykada

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2011 11:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ Stefstath,

πρίν αποχωρήσω θέλησα να μπω΄στο θέμα αυτό που εκτός του οτι είναι απο μόνο του φιλοσοφικό είναι και ενδιαφέρον σε προσωπικό επίπεδο.

Πρίν αμολήσω κι εγώ όπως ο Σωκράτης και ο Αριστοτέλης τις εξυπνάδες μου,
θέλω να δηλώσω πως έν οιδα οτι ουδέν οίδα,

διότι ,αντιλαμβάνομαι σε προσωπικό και μετεμψυχωτικό επίπεδο τη δική μου διαμόρφωση εν μέσω ζωών .
Θέλω να πω πως η διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου με κάνει να είμαι πολύ επιφυλακτικός για το αν αυτό που συμβαίνει σε εμένα ,συμβαίνει ακριβώς το ίδιο και σε άλλους.

Γι αυτο και αποφεύγω συνήθως να Δασκαλέψω ,παρα μόνον να συμβουλέψωω σε περιπτώσεις ανάγκης ,και να ερμηνεύσω καταστάσεις κυρίως επεξηγήσεις ,ποιητικές αδείες,συμπεριφορές κ.ο.κ

Ο ΖωροΑστρικός κύκλος ,δηλώνει την κατάσταση του πνεύματος και της ψυχής ,του σώματος του ανθρώπου,που μόνον απο τα Μάτια των Θεών που βρίσκονται σε άλλη διαστάση και αόρατη ,μπορούν να δούν.
Εμείς οι άνθρωποι ,συνήθως είμαστε τυφλοί,με ότι δικαιολογία μπορεί να επιφέρει ο καθένας για να αποφύγει αυτήν την Κατηγορία,.
Ειμαστε τυφλοί, απο πλευράς νοημοσύνης,εξυπνάδας,κατανόησης,αγάπης και χίλια δυό αλλα αντικείμενα ψυχονοητικής κατάστασης που αποφέρονται εκ των δυσκολιών του Σήμερα.
Εργασιακό,παιδεία,Πόλεμος,εκβιασμοί,Συνταγματικά Δίκαια,Νομοι κτλ.

Αν λοιπόν κάποιος ,κι εγώ κάποιες φορές το έχω καταφέρει με την Βοήθειά Τους , να ανοιξει τους πνευματικούς του οφθαλμούς ωστε να δεί αυτόν τον Ζωροαστρικό κύκλο,κατ αρχήν θα μείνει έκθαμβος .
ειναι ένα φαινόμενο που κυριολεκτικά σε αφήνει με τις ώρες να το κοιτάς δίχως να κατανοείς τι κρύβεται στο Πνεύμα του ανθρώπου απο τον οποίο βγαινει.
το βλέπεις όμως και ειναι όμορφο κατ αρχήν ως θέαμα.
Αλλα ,στο θέμα που εξετάζουμε είναι η ψυχή και οι καταστάσεις της.

Αισθάνομαι λίγο άβολα για το θέμα της ψυχής ,και δε θα μιλήσω ενώπιον ανθρώπου,για κάτι που εκτος του οτι ειναι προσωπικό,ειναι κυρίως Θεικό,οπότε και ασχολείται ο Ϋψιστος με Αυτήν .
ΣΤα θέματα της Ιατρικής ομως ψυχανάλυσης και προβλημάτων,
οι σχιζοφρενείς και το θέμα των φωνών ,υπήρχαν απο ανέκαθεν και απο αρχαιοτάτων χρόνων ,όπου και είχαν την κατακραυγή της κοινωνίας ,καθώς σε τέτοια σημεία αποσύνθεσής της,βρίσκοντα μόνον όσοι ειχαν αμαρτήσει σε Χριστιανικά δεδομένα,η σε Τοπολατρικε΄ς θρησκείες,
είχαν φερθεί άσχημα σε ανθρώπους όποτε και η ψυχή τους ,τους τιμωρουσε για αυτές τους τις αδικίες.
Κατόπιν πολλών χρόνων και αφοτου η Επιστήμη ,έκανε βήματα προόδου ,οι άνθρωποι άρχισαν να μήν πιστεύουν στις Θεότητες και την πραγματική αιτία των ψυχονοσημάτων ,και κατέφευγαν σε Ιατρούς που μέ μέθοδες ψυχοθεραπείας κυρίως με την χρήση υποκατάστατων χημικών ,χάπια ενέσιμα και ηλεκτροσόκ,κατόρθωναν να ''Ηρεμούν'' τον ασθενή τόσο ώστε να μή γίνεται επικίνδυνος κοινωνικά.

Η θρησκευτική πλευρά και λύση των ψυχονοσημάτων,που την πιστεύω ακράδαντα είναι η Καθαρότητά της μέσα απο την λύτρωση που επιτυγχάνεται είτε με την εξομολόγηση στο Θεό,και τη συνέχιση της πορείας της ζωής μας με καλοσύνη και αρετή.
Ετσι και εκπαιδεύεται πάλι η ψυχή ,ωστε να έχει αρμονία με το σώμα και τον εγκέφαλο μας,και μπορούμε πάλι να προσπαθήσουμε για τις ευκαιρίες της ζωής μας που είναι το καλό,σε προσωπικό και κοινωφελές επίπεδο.

_________________
ανθάκια μου χλωμά,
που σας επήραν σε
κήπους μακρινούς να σας φυτέψουν,

Κώστας Καρυωτάκης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
vag_el
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Ιούν 2009
Δημοσιεύσεις: 3707
Τόπος: Leykada

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2011 11:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

θα ήθελα να προσθέσω στο θέμα της σχιζοφρένειας και άλλα περιστάτικά,
καθώς οι περιπτώσεις της εξαρτώνται πάντοτε....

Δηλαδη οι κακές συμπεριφορές ,δεν ήταν πάντοτε αίτιο για όλους τους ασθενείς,
Υπήρχαν ασθενείς απλώς ευαίσθητοι ψυχικά,ταλαιπωρημε΄νοι η και αδικημένοι οι ίδιοι απο το περιβάλλον .
Απο πολέμους και βασανισμούς που τους έφερναν σε τέτοια σημεία που σχιζοφρενούσαν.
Οπότε και οι περιπτώσεις λύσεις αυτών των ψυχικών διαταραχών διαφέρουν.

_________________
ανθάκια μου χλωμά,
που σας επήραν σε
κήπους μακρινούς να σας φυτέψουν,

Κώστας Καρυωτάκης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2011 11:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Με έχεις μπερδέψει λίγο. Δεν ξέρω αν πρέπει να σου απαντήσω γιατί δεν ξέρω πότε θα αποχωρήσεις όπως λες. Αφού ρωτάς θα σου πω.
Συμφωνώ με τον Ζωροάστρη Ζαρατούστρα ο οποίος επηρέασε και τον Πλήθωνα, τον Ακινάτη και τον Νίτσε. Είναι ένα θέμα που έχω αναλύσει σε αυτό το φόρουμ υπό τον τίτλο: Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρας. Η θεωρία της αιώνια ανακύκλησης των πραγμάτων του Ζωροαστρισμού συμφωνεί ξέρεις και με την θεωρία αναπύρωσης του κόσμου των Στωικών και με την θεωρία του παλλόμενου σύμπαντος της αστρονομίας.
Έχεις δίκιο που λες ότι σε τελική ανάλυση κανείς δεν μπορεί να μιλήσει για την ψυχή τελεσίδικα. Γνώμη έχουμε κι όχι γνώση. Προσπαθούμε για γνώση.
Για τη θρησκεία και το θεό έχω καταθέσει τις απόψεις μου που δεν έχουν σχέση με τις θρησκείες που υπάρχουν. Αν λειτουργεί ως ανάγκη ψυχοθεραπευτικού και μόνο στηρίγματος η θρησκεία, τότε την δέχομαι. Αν έχει ως σκοπό τον ευνουχισμό της ανθρώπινης βούλησης, όπως συμβαίνει ήδη, τότε δεν μπορώ να πω ότι την συμμερίζομαι.

Στη συνέχεια μιλάς για τις περιπτώσεις που φέρονται κάποιοι ως σχιζοφρενείς εξαιτίας κακουχιών. Σίγουρα. Όλα τα μετατραυματικά σοκ αφήνουν βαθιές πληγές στο υποσυνείδητο και εμφανίζουν συμπτώματα όμοια των σχιζοφρενών. Μα εγώ μίλησα γενικά για αυτούς που ακούνε φωνές και συνήθως οι φωνές αυτές τους δικάζουν, τους πληγώνουν και τους απορρίπτουν όπως συμβαίνει με τους συνήθεις σχιζοφρενείς. Δεν μπορώ να πάρω όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις που υπάρχουν, ούτε είμαι ψυχαναλυτής. Μιλάω σε γενικά πλαίσια και κατά την κοινώς διάχυτη αντίληψη περί ψυχασθενειών.
_________________
The fate of all mankind I see
Is in the hands of fools

KING CRIMSON-EPITAPH 1969
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vag_el
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Ιούν 2009
Δημοσιεύσεις: 3707
Τόπος: Leykada

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 11, 2011 12:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη


Εγώ τώρα ,η θα πρέπει να μη σου απαντήσω δηλαδη,
και να φύγω,
η βάση του ΜΠΕΡΔΕΜΑΤΟΣ,
να σου λύσω την απορία που έχεις για τον τρόπο που σκέφτομαι.


Δε θα χάσω την εκτίμησή μου για σένα,

απλώς θα σου πώ τη διαφωνία μου στα περι ψυχής,

Δε θέτω γνώση για τη ψυχή ,''ξανα το λέω'' ως ένδειξη σεβασμού στο Θεο και τον ανθρωπο ,που Κύρια ασχολείται με αυτήν.
Η γνώση ,που θέτεις ως αντικείμενο,δε μας αφορά,εγω τουλάχιστον δε θα ασχοληθώ,διότι όλοι μας γνωρίζουμε τα περι ψυχής και δε κρύβομαι απο το δαχτυλάκι μου,αλλα όλοι κάνουμε τις ''πάπιες''.

Αν θέλουμε να βοηθήσουμε έναν άνθρωπο ,για να μήν υποφέρει και έχει ψυχοσωματικά προβλήματα,η και πνεύματος,τότε καταφεύγουμε σε μέθοδες άσκησης και εκπαίδευσης αυτής και του πνεύματος.

Αν δηλαδη κάποιος καθε βράδυ ,βγαίνει στα Μπαρ,και πίνει ενα μπουκαλι ουίσκυ ,λογικη συνέπεια μέσα στο χρόνο ειναι ,πως κάποια στιγμή εκτός των σωματικών προβληματων δε θα ξέρει και τι του γίνεται.

Αν οι άνθρωποι έχουν προβλήματα προσαρμογής στην Αρετη και τη Γνώση ,όσων διδάσκονται απο αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι και σήμερα,φυσική συνέπεια είναι το γκρέμισμα του Ειναι του και η ανάδειξη όλων όσων τον κάνουν να υποφέρει.

Εν πάση περιπτώσει ,επειδη δε θέλω να αναλύσω αλλο, τις καταστάσεις που εκτός του ότι είναι πολύπλοκες ειναι και αφηρημένες,
εχω πεί παρα πολλές φορές τα ίδια πράγματα ως βοών εν τη ερήμω.
Ακούγομαι αλλα η μοίρα του ανθρώπου μας απομακρύνει κάποιες φορές απο τα κοινά μας θέματα.

Γεια και χαρά και πάλι

_________________
ανθάκια μου χλωμά,
που σας επήραν σε
κήπους μακρινούς να σας φυτέψουν,

Κώστας Καρυωτάκης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Επόμενο
Σελίδα 21 από 23

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center