Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Marx Πρύτανης
Εγγραφή: 14 Μάρ 2006 Δημοσιεύσεις: 134 Τόπος: N smyrni
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 02, 2006 12:59 pm Θέμα δημοσίευσης: Επίκουρος,ο μεγάλος ορθολογιστής φιλόσοφος.. |
|
|
Ο Επίκουρος πολύ λαθεμένα κατά την γνώμη μου συνδυάζεται μόνο με τον μετριοπαθή ηδονισμό.Ο άνθρωπος ήταν ορθολιγιστής(όλα τα ανέλυε με τη λογική και δεν πίστευε στις θρησκευτικομαγικές αντιλήψεις της εποχής του πιστεύοντας ότι μετά τον θάνατο δεν υπάρχει τίποτα και πως όλα εξηγούνται με τις επιστήμες).Επηρεασμένος από φιλοσόφους όπως ο Λεύκιππος και ο Δημόκριτος,ασχολήθηκε με την φυσικη και με άλλες επιστήμες..Ο Επίκουρος υπήρξε για την εποχή του μέγας άνθρωπος.Είδε εκείνο το οποίο ο Καρτέσιος έθετε υπό αμφισβήτηση,αλλά το δέχτηκε ο Γκασσέντι και το απέδειξε ο Νεύτων,ότι δηλαδή δεν μπορεί να υπάρχει κίνηση αν δεν υπάρχει κενός χώρος..Ο Επίκουρος έχει επηρεάσει πάρα πολύ.Ο ωφελισμός του 19ου αιώνα οφείλεται σ'αυτόν.Ακόμη κι ο Νίτσε επηρεάστηκε από τις θεωρίες του.Ο Μαρξ έδωσε μεγάλη σημασία στο γνωσιολογικό μέρος της φιλοσοφίας του Επίκουρου,το οποίο και ενσωμάτωσε στη θεωρία του διαλεκτικού υλισμού.Μέγας φιλόσοφος,και για μένα μαζί με τον Ηράκλειτο και τον Δημόκριτο υπήρξαν οι μεγαλύτεροι φιλόσοφοι της αρχαιότητας.. _________________ Έτσι ζούμε.Για να τραγουδούμε το τραγούδι του θανάτου.Ακουμπώντας στο λυχνοστάτη του τίποτα... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 02, 2006 9:33 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το ότι ο Επίκουρος έχει "περάσει" ως ηδονιστής είναι δουλειά των χριστιανών απολογητών, καθαρά. Οι επικούρειοι δεν είχαν ουδεμία σχέση με οποιονδήπτε ηδονισμό. Ο χριστιανισμός πολέμησε με εξαιρετική λύσσα τους Επικούρειους, διότι διέβλεψε "εκ φύσεως" ότι ο "πραγματισμός" της επικούρειας διδασκαλίας καταρρίπτει τον χριστιανικό (και γενικά τον θρησκευτικό) ιδεαλισμό και τον αφήνει ανεπανόρθωτα έκθετο απέναντι στον ορθό λόγο.
Ο Επίκουρος προέτεινε τον ορθότερο "υλισμό" που υπήρξε ποτέ. Ήταν άνθρωπος εξαιρετικής ηθικής, αλλά ως φιλόσοφος στάθηκε ιδιαίτερα αδικημένος καθώς οι αιώνιοι οπαδοί του μεγάλου του "αντιπάλου" Πλάτωνος και Πλατωνισμού ανέκαθεν τον φοβούνταν, και τον έθαβαν συστηματικά.
Στη σημερινή ιστορική συγκυρία -όπου ο άνθρωπος έχει διαφθείρει τον πλανήτη, τις κοινωνίες του, τα πάντα- μόνο μια τέτοια φιλοσοφία, πραγματιστική και προσγειωμένη στον "αντικειμενικό" κόσμο (όσο και ας υπόκειται στον υποκειμενισμό του αισθητού) θα μπορούσε να μας βοηθήσει, πέρα από τις φαντασιοπληξίες της μεταφυσικής και τον στείρο ιδεαλισμό που έχει απομακρύνει τον άνθρωπο από την πραγματικότητά του. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 05, 2006 11:53 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
κι εμενα ο ηρακλειτος κι ο επικουρος μου φαινονται οι πιο προσγειωμενοι και προσιτοι φιλοσοφοι. ειναι εκπληκτικοι και οι σκεψη τους παραμενει ακομα περα για περα επικαιρη! _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
pandora Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2005 Δημοσιεύσεις: 201 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 05, 2006 4:08 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Επικουρος. Ενας ακομη παρεξηγημενος φιλοσοφος.Οπως ειναι φυσικο δεν περασε απαρατηρητος απο το ματι του χριστιανισμου με αποτελεσμα να κανουν οτι ειναι δυνατοτερο για να αλλοιωσουν τη φιλοσοφια του σε τετοιο σημειο, που ακομη και σημερα οταν ακουει καποιος το ονομα του να σκεφτεται οτι εχει σχεση με ηδονες κλπ.....
"Λαθε βιωσας" _________________ Μεταξυ των νικητων, δεν υπαρχουν εγκληματιες πολεμου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
analytis Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 26 Μάϊ 2006 Δημοσιεύσεις: 3 Τόπος: Hamburg
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 08, 2006 7:26 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Sxetika me ton Epikouro
Anamfisvhthta poly shmantikos filosofos, ta grapta tou exafanistikan sthn pleionothta tous(ta taktopoihsan oi xriatianoi, oi opoioi xrhsimopoiousan ton platwna gia na antiparatethoun ston epikourismo meta apo ena shmeio) antloume gnwsh apo apospasmata epistoles, poihmata, kai apo kritikh allwn arxaiwn filosofwn(eirwnia ths tyxhs) gia ton epikourismo.
Oi antilhpseis tou apisteuta proodeutikes gia thn epoxh tou, h fysikh, h hthikh tou alla kai h antilhpsh tou gia to theio xanaankalhfthikan meta apo dyo xiliethrides.Gynaikes kai sklavoi mporousan na parakolouthoun tis syzhhseis ston khpo tou.O thanatos antimetwpizotan xwris fovo.
H hthikh filosofia tou epikourou pisteuw oti kakws tautizetai me ton hdonismo se opoiadhpote morfh tou kai tha elega oti ligo apexei apo tis wfelimistikes thewries tou Bentham kai tou Mill. H apodesmeush apo ta theia kai to atomo-anthrwpos ws kentro ths theorias tou antikatoptrizoun se megalo vathmo ton sygxrono wfelimismo.
Ostoso o Epikouros prwspathei na anadixei ton tropo pou o idios odhghthike sthn eutyxia se antikeimenikh pananthrwpinh alhtheia.
Auto mporei na exei fenomenika doseis alhtheis alla enexei pagides. Telika o idios o epikouros kateleixe na latreuetai san hmitheos. Epishs dystyxws nomizw oti den kallierghse tis synthikes wste na anadixei ikanous mathites oi opoioi tha phgainan th filosofia tou akoma pio makria.
Den xerw an mporoume na to xrewsoume auto apolyta ston epikouro sthn istorikh sygyria h se otidhpote allo. Pantws mou fenetai oti dhmiourghse ena dogma sto opoio provalotan poly h idia h proswpikothta tou kai den emeine xwros gia thn synexeia.Antimetwpise thn episthmh san na vrhke to telos ths kai pisteuw oti o tropos pou oi epikourikoi anazhtousan thn euthxia htan arketa pathitikos.
O epikouros leei xarakthristika dwste mou faghto kai nero kai mporw na synagwnisto se eytixia me ton Dia!!Epishmenei epishs oti h eutyxia kataktatai otan niwthoume asfaleis, exoume dhladh trofh , kai prostateumenh stegh, apo ekei kai pera pisteuei oti h eutyxia diaforopoieite!!! kai den auxanetai allo. Nomizw oti auth h frash exei polla na dwsei stis koinonikes episthmes akoma kai shmera!!!O wfelimismos pleon exei sxedon tautistei me ton fileleutherismo(!). Apisteuto!!
Sxetika me ton Marx twra
Den diafwno oti prokeite gia poly megalo dianohth. Ekane th diatrivh tou panw stis diafores twn filosofiwn tou Dhmokritou kai tou epikourou. Katafere omws na xekinhsei apo ton ylismo kai na dhmiourghsei mia thewria h opoia ermhneutike me tropo tetoio wste otan efarmosthke prosomoiaze poly perissotero sthn platwnikh apolytarxikh poleitia kai kamia ma kamia sxesh den eixe me ton epikouro. Edwse axiakh morfh sthn ergasia parallhla me to xrono authereta(!!!) kai sthn paragwgh otan o Epikouros estiaze sto atomo kai thn hdonh h eyhmeria tou, dhladh sthn katanalwsh.
Gia auto syntrofe Marx tha sou elega na prosexeis. Den xerw an psaxnesai filosofika monos sou. H politikh diadikasia pantws einai paralogh pantws kai thelei prosoxh otan entasesai se "grafeiokrateies". Ta lew giati exw pathei sto parelthon kai exw mathei. Ena megalo kommati ths politikhs skepshs akoma kathodigite apo Marxistikes idees(an mporei na tis pei kaneis marxistikes etsi opws exoun paramorfothei). Nomizw oti h proodeutikh politikh skepsi prepei na xekolhsei apo kapoia pragmata gia na vrai pragmatika to dromo ths. To pragma pou prepei na allaxei einai oi anthrwpoi kai apo autous h politikh diadikasia kai meta h politikh kai meta h koinwnia. Oi apopseis sou sto Foroum einai arketa doulemenes.....wstso exe to nou sou.
Yliko Vivliografeia gia ton epikouro
Yparxei ena vivlio tou Theodoridh nomizw oti legetai epikourismos h allh opsh tou arxaiou kosmou.
Epishs exei kykloforhsei ena vivlio me prwtotypa swsmena keimena sxetika me ton epikouro. Nomizw Epikouros einai o titlos
H lilh zwgrafou sto Antignwsh Dekanikia tou kapitalismou xrhsimopoiei poly ton theodoridh kai anaferetai ston epikouro arketa.
Internet-wikipedia kai apo ekei emfanizontai diafora alla site
Kapoios exei xanaanoiksei to khpo sthn athina twra den xerw ti rolo pezei kai ti prwtovoulia einai auth, pantws isws na aksizei ligo psaksimo
Sygnwmh gia ta greeklish alla den exw th dynatothta na grapsw ellhnika, En anamonh newn apopsewn. _________________ Η ηλιθιότητα είναι παγκόσμιο φαινόμενο |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Marx Πρύτανης
Εγγραφή: 14 Μάρ 2006 Δημοσιεύσεις: 134 Τόπος: N smyrni
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 09, 2006 12:34 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εγώ προτείνω ανεπιφύλακτα τις Εκδόσεις Κάκτος..Πολλά σχόλια και πολύ καλή δουλειά γενικά.Ειδικά το βιβλίο του Ηρακλείτου απο τον Κάκτο είναι φοβερό.. _________________ Έτσι ζούμε.Για να τραγουδούμε το τραγούδι του θανάτου.Ακουμπώντας στο λυχνοστάτη του τίποτα... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
pandora Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2005 Δημοσιεύσεις: 201 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 15, 2006 11:10 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καθως ξεφυλλιζα εχθες τον Αντιχριστο του Νιτσε διαβαζω το εξης:
"Ο Επικουρος ειναι ενας παρακμαζων τυπος: Για πρωτη φορα εχει χαρακτηριστει ετσι απο εμενα.Ο φοβος για τη λυπη, ακομα και στην ελαχιστη λυπη, αυτος ο φοβος δε μπορει να καταληξει αλλου, παρα μονο σε μια αγαπη της θρησκειας." _________________ Μεταξυ των νικητων, δεν υπαρχουν εγκληματιες πολεμου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 15, 2006 3:07 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
στο περα απο το καλο και το κακο ο νιτσε ονομαζει τον επικουρο κηποθεο και τον εξυψωνει με πολυ καλα λογια. λεει μαλιστα πως οι ελληνες δεν τον καταλαβαν και δεν αποκομισαν οτι καλο ειχε να τους δωσει. στον αντιχριστο, οντως τα λεει αυτα. εκει ομως ο νιτσε θελοντας να φερει τα πανω κατω (πχ να ταχθει υπερ του πονου, του πολεμου, υπερ της αντιθεσης στην ευσπλαχνια, στον οικτο, στον αλτρουισμο, και σε ολα γενικοτερα που θεωρουν οι πολλοι ως "καλα πραγματα" και "σωστα" ) χανει λιγο την μπαλα με αποτελεσμα να τους περνει ολους ο διαολος σ'αυτο το βιβλιο του και να τους κατηγορει ολους... _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
pandora Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2005 Δημοσιεύσεις: 201 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 15, 2006 8:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παντως δεν εχει και καποιο δικιο, ασχετα με τον Επικουρο, οταν λεει πως ο φοβος για τη λυπη καταληγει σε μια αγαπη της θρησκειας; _________________ Μεταξυ των νικητων, δεν υπαρχουν εγκληματιες πολεμου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Marx Πρύτανης
Εγγραφή: 14 Μάρ 2006 Δημοσιεύσεις: 134 Τόπος: N smyrni
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 17, 2006 7:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο Νίτσε κατέκρινε το γεγονός ότι ο Επίκουρος ήταν ηδονιστής,διότι πίστευε πως είναι ανούσιο και ανόητο να φοβάσαι στη ζωή σου τους πόνους..Δηλαδή πίστευε πως υπάρχουν πιο σημαντικά και σοβαρά πράγματα για να ασχοληθεί ένας φιλόσοφος.Σε κάποια σημεία τον υμνεί και σε άλλα τον κατακρίνει..Αντιφατικός όπως πάντα.. _________________ Έτσι ζούμε.Για να τραγουδούμε το τραγούδι του θανάτου.Ακουμπώντας στο λυχνοστάτη του τίποτα... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
pandora Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2005 Δημοσιεύσεις: 201 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 17, 2006 7:47 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μα αν αποφευγεις τον πονο, πως να "καταλαβεις" την ηδονη; Εκτος αυτου, επειδη αναφερθηκε πιο πανω "ο μετριοπαθης ηδονισμος"...γινεται να υπαρχει κατι τετοιο;; Η ηδονη δεν εχει βαθμιδες, η' ειναι ηδονη η' δεν ειναι. _________________ Μεταξυ των νικητων, δεν υπαρχουν εγκληματιες πολεμου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Kouros Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2004 Δημοσιεύσεις: 639 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 17, 2006 8:31 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
pandora έγραψε: | Μα αν αποφευγεις τον πονο, πως να "καταλαβεις" την ηδονη; Εκτος αυτου, επειδη αναφερθηκε πιο πανω "ο μετριοπαθης ηδονισμος"...γινεται να υπαρχει κατι τετοιο;; Η ηδονη δεν εχει βαθμιδες, η' ειναι ηδονη η' δεν ειναι. |
Ίσως γι'αυτό να μην είναι τυχαίο ότι η ηδονή είναι αναγραμματισμός της οδύνης.
Αλλά όλες οι ηδονές είναι το ίδιο; Ίδια η ηδονή του φαγητού με αυτήν του σεξ;
Ανέπτυξέ το αν θέλεις, μ'ενδιαφέρει. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
pandora Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2005 Δημοσιεύσεις: 201 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 18, 2006 10:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
[quote="Kouros"][Ίσως γι'αυτό να μην είναι τυχαίο ότι η ηδονή είναι αναγραμματισμός της οδύνης.
Αλλά όλες οι ηδονές είναι το ίδιο; Ίδια η ηδονή του φαγητού με αυτήν του σεξ;
Ανέπτυξέ το αν θέλεις, μ'ενδιαφέρει.[/quote]
Δεν ειναι ολες το ιδιο, ειναι διαφορετικες μεταξυ τους, αλλα αν ηδονη ειναι η υπερτατη ευχαριστηση που νιωθεις απο κατι, δεν μπορεις να πεις π.χ "ενιωσα λιγη ηδονη" κ.λ.π...αυτο ενοοω οταν λεω πως δεν εχει βαθμιδες. _________________ Μεταξυ των νικητων, δεν υπαρχουν εγκληματιες πολεμου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 19, 2006 8:19 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
εχει δικιο σε αυτο ο νιτσε. εγω ειπα πως υπερξε αντιφατικος σχετικα με τον επικουρο _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
pandora Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2005 Δημοσιεύσεις: 201 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 19, 2006 9:29 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καταρχην να πω για την προηγουμενη απαντηση μου (σχετικα με την ηδονη) οτι εχω κανει κατι λαθος, μπερδευτηκα τελειως. Τωρα σχετικα με το Νιτσε ειναι αντιφατικος οχι μονο με τον Επικουρο, αλλα Νιτσε ειναι αυτος τι να κανουμε... _________________ Μεταξυ των νικητων, δεν υπαρχουν εγκληματιες πολεμου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|