Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Διαλεκτικός Υλισμός
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
nicole
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιούλ 2005
Δημοσιεύσεις: 191
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 04, 2006 11:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Διαλεκτικός Υλισμός Απάντηση με Συμπερίληψη

Διάβασα ότι σε ένα από τα έργα του Βάρναλη ("ο Σολωμός χωρίς μεταφυσική", 1925) χρησιμοποιεί για πρώτη φορά την μέθοδο του διαλεκτικού υλισμού...
Νομίζω ότι ο διαλεκτικός υλισμός έχει σχέση με τον Μαρξ και αν θυμάμαι καλά και στον διαλεκτικό υλισμό έχει αναφερθεί και ο Ένγκελς...αλλά δεν ξέρω τι σημαίνει και πώς γίνεται να χρησιμοποιηθεί στην ποίηση...??
Εάν ξέρετε θα εκτιμούσα πολύ να μου εξηγούσατε και εμένα... Rolling Eyes Very Happy
Ευχαριστώ και καλημέρα.
_________________
"Ούτε ένα βήμα πίσω, ούτε για να πάρεις φόρα."

Άντυ Γκαρσία.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Hoikos
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 06 Μάρ 2006
Δημοσιεύσεις: 8
Τόπος: Αθήνα-Σαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 06, 2006 6:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο διαλεκτικός υλισμός είναι η βάση της μαρξιστικής θεωρίας. Είναι πολύ μεγάλο το θέμα για να αναπτυχθεί σε λίγες γραμμές και φυσίκα δεν το γνωρίζω αρκετά. Ωστόσο τις απαντησεις σου για τη χρήση του στην π΄΄ιση θα τη βρεις διαβάζοντας για τη φιλοσοφία που ανέπτυξε ο Μαρξ και ο Ένγκελς φτάνοντας στον κομμουνισμό.
_________________
Αν κάποιος ακούει μόνο το λογισμό του, αυτός ζημιώνεται, ζητά την καταστροφή του...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 08, 2006 4:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

το ζητημα ειναι τεραστιο αγαπητη...δε θα βρεις απαντηση στο site παρα μονο σε επιστημονικα η πανεπιστημιακα εγχειριδια η σε αλλα βιβλια...

πρεπει πρωτα να μαθεις τι ειναι υλισμος, μετα τι ειναι διαλλεκτικη και μετα καλη επιτυχια...... αξιζει παντως να ασχοληθεις...μετα θα μαθεις τι ειναι ιστορικος υλισμος και εκει υπαρχει ενδιαφερον

οσον αφορα την ποιηση δεν εχει καμια σχεση....
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Marx
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Μάρ 2006
Δημοσιεύσεις: 134
Τόπος: N smyrni

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 28, 2006 5:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Διαλεκτικος υλισμος ειναι επιστημονικη φιλοσοφικη κοσμοθεωρια,ενα απο τα συστατικα στοιχεια της μαρξιστικης διδασκαλιας.Η εμφανιση του διαλεκτικου υλισμου αποτελεσε πραγματικη επανασταση στην ιστορια της ανθρωπινης σκεψης,στην ιστορια της φιλοσοφιας.Η επανασταση αυτη ειχε μεσα της τη διαδοχικοτητα,την κριτικη επεξεργασια πανω σε καθετι το προοδευτικο και πρωτοποριακο που ειχε πραγματοποιησει στην ιστορια η ανθρωπινη σκεψη.Ουσιαστικο στοιχειο για τη διαμορφωση του διαλεκτικου υλισμου ηταν η επεξεργασια των επιστημονικων αποψεων για την πορεια της κοινωνικης εξελιξης και των νομων που την κυβερνουν.Ο διαλεκτικος υλισμος προβαλε και ηταν φιλοσοφικη συνθεση που αγκαλιαζε σε ενιαια αντιληψη ολο το πολυπλοκο συστημα των φαινομενων στη φυση,στην ανθρωπινη κοινωνια και στη νοηση.Ο διαλεκτικος υλισμος ειναι κατηγορηματικος εχθρος των οποιωνδηποτε αντιληψεων για τις υπερφυσικες ουσιες..Ειναι επιστημη που εξελισσεται με την καθε σημαντικη ανακαλυψη των φυσικων επιστημων..
_________________
Έτσι ζούμε.Για να τραγουδούμε το τραγούδι του θανάτου.Ακουμπώντας στο λυχνοστάτη του τίποτα...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 06, 2006 6:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είναι τόσο δε γνωστός, που για να τον μάθεις πρέπει να ψάξεις τόσο πολύ....μέχρι στιγμής ουδείς είπε τι είναι αλλά τι καλά κάνει ή πόσο δύσκολα το μαθαίνει κανείς...άρα ουδείς ξέρει τι είναι...ίσως ούτε και αυτοί που τον ανάφεραν!
βάλε στο google "μορφές υλισμού" και θα βρεις ότι ζητάς!
να έπεσα εδώ μια φορά!
http://www.ergatikiexousia.gr/Theory/LeninAndEmpiriocriticism.htm
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 06, 2006 7:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

τι περιμενεις ρε bug man να κανουμε διαλλεξη περι διαλεκτικου υλισμου σε ενα φορουμ? τι ειμαστε να πουμε? μαγοι? καλα κανεις, οπως κι εμεις, που της λες που να ψαξει...
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 13, 2006 8:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο διαλεκτικός υλισμός είναι ένα ιδιαίτερο ρεύμα, δεν μπορεί να οριστεί ακριβώς, δεν υπάρχει κοινά αποδεκτός ορισμός, αλλά δικαιούμαστε να δώσουμε μια γενική περιγραφή. Μια προσπάθεια:
Πραγματικρατικό φιλοσοφικό σύστημα, στο οποίο το Παν (το Υπαρκτό) ισοδυναμεί με ύλη. (Τώρα το είναι ύλη, άλλη ιστορία...) Λένε περί Υλισμού του Δημοκρίτου, του Μαρξ κλπ.
Έχει αντιπαραβληθεί προς τον "σπιριτουαλισμό" (πνευματοκρατία), κατα κάποιον τρόπο βλέπει την ουσία (Ον) στην Ύλη. (Αυτό περί της φύσεως του Είναι, όχι γνωσιολογία.)
Ψυχή, Θεός, κλπ. στέλνονται... στο πυρ το εξώτερον. Τη σκέψη την θεωρεί με διάφορους τρόπους, άλλοι ως υλικές διεργασίες (Δημόκριτος), άλλοι ως ψευδαίσθηση (φαινομενολογία), ειδικά ο διαλεκτικός υλισμός την ανάγει στην ύλη.
Κυρίως ενδιαφέρεται για την ιστορία (πράξη), και γι΄ αυτό και δεν είναι απαλλαγμένος από έναν ιστορικό σχετικισμό.

Επειδή αναφέρθηκε ο Μαρξ:
Ο υλισμός του Μαρξ και του Έγκελς δεν είναι ούτε επιστήμη ούτε φιλοσοφία. Είναι ιδιαίτερη "στάση θεώρησης και ζωής" (γνώση - δράση), ένας "οικουμενισμός" που πρέπει να ιδωθεί ξεχωριστά. Όπως ο Μάρξ είπε "οι φιλόσοφοι περιορίστηκαν στο να ερμηνεύσουν τον κόσμο, εμείς θα τον μεταμορφώσουμε".

Αυτά τα ολίγα, ίσως όχι άμοιρα διαφωνίας...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 22, 2006 9:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

αν το παμε ετσι iason ουτε ο δημοκριτος ειναι φιλοσοφος αφου ηταν υλιστης. ο διαλεκτικος υλισμος ειναι φιλοσοφικο συστημα. και με το να τον δεχεσαι διαμορφωνεις τη σταση ζωης σου.
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 23, 2006 9:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Iason,
Η μεταμόρωση του όλου από το ελάχιστο...δηλαδή από τους Μαρξ και Έγκελς, ισοδυναμή με την αντίθετη άποψη, αυτής της δράσης του πνεύματος πάνω στην ύλη, του ελάχιστου δηλαδή πάνω στο όλο. Οι κύριοι αυτοί άλλα έλεγαν, ο κόσμος άλλα καταλάβαινε και η ιστορία άλλα έδειξε, για να μας πείσει ότι το ελάχιστο μπορεί να προκαλέσει αλλαγές, αλλά όχι σημαντικές αλλαγές.
Ο "οικουμενισμός" ήταν το άλοθι και η σημασία του την εποχή εκείνη ήταν εντελώς διαφορετική από αυτή που καταλαβαίνουμε σήμερα. Και ο Χίτλερ ήθελε με τον Αγωνα του να δει ένα άρειο έθνος να γίνεται οικουμενικό, με τη μέθοδο της "κάθαρσης". Παρόμοια κάθαρση ξεκίνησε ο Ναπολέον, και πάνω στις ιδέες αυτές στηρίχθηκαν οι Μαρξ και Έγκελς για να δειξουν ότι οικουμενισμός, μετά καθάρσεως γίνεται να συμβεί εφόσον επιτευχθεί η κατοχή του πολιτικού οπλοστασίου της αστικής τάξης. 'Ολη αυτή η "ανακατωσούρα" είναι μια "γραφή ιστορίας", η κατάληξη όλων των ενεργειών από και προς την ύλη.
Δείτε όμως πως οι κομμουνιστές κατά και μετά τον εμφύλιο πόλεμο, όταν τους πίεζαν να υπογράψουν ότι αποκυρήσουν τον κομμουνισμό, δεν στεκόντουσαν στο ύψος ενός κομμουνιστή, όπου και η αποκύρξη θα ήταν μια "κομμουνιστική" ενέργεια, που θα εγραφε μια νέα ιστορία....αλλά αντιστάθηκαν σε κάθε είδους πειστικούς και πιεστικούς βασανισμούς, για να κρατήσουν την ιδέα, το πνεύμα, αδιαφορόντας για την κακοποίηση της ύλης. Η ιδέα πάνω από όλα...αλλα έτσι δεν ήταν εκτός "διαλεκτικού υλισμού";
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 24, 2006 7:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

epikritis έγραψε:
αν το παμε ετσι iason ουτε ο δημοκριτος ειναι φιλοσοφος αφου ηταν υλιστης. ο διαλεκτικος υλισμος ειναι φιλοσοφικο συστημα. και με το να τον δεχεσαι διαμορφωνεις τη σταση ζωης σου.


Όχι, δεν το πάμε εμείς. Οι ίδιοι που τα είπαν αυτά το πήγαν. Μόνοι τους.

Bugman, υπήρξαν εποχές ιδεοληψίας στην ιστορία. Αρκετές. Ας ελπίσουμε ότι κάποτε επιτέλους θα στερέψουν οι μάρτυρες, οι θυσίες, και όλοι οι συναφείς φανατισμοί (καλοί ή κακοί, ασχέτως προθέσεων), και κάποτε τα ανθρώπινα κεφάλια θα προσγειωθούν στην πραγματικότητα.

Δεν αμφισβητώ την θεωρητική αξία του διαλεκτικού υλισμού, ούτε την "πρακτικότητά" του. Αμφισβητώ το ότι ενώ ο ιστορικός διαλεκτικός υλισμός επικαλείται τον ρεαλισμό τον παραβιάζει ο ίδιος.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 24, 2006 10:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

δεν καταλαβαινω iason τι θες να πεις. τι ακριβως επικαλειται ο διαλεκτικος υλισμος? ο ιστορικος υλισμος ειναι ενα δυνατο θεωρητικο εργαλειο. δεν η απολυτη αληθεια οπως την δεχτηκαν μερικοι. απο καπου μπαζει. θελει δουλεια. αυτο ομως δεν τον αναιρει....
με το εργαλειο αυτο ο μαρξ εκανε την εξης απιστευτη προβλεψη, ενα παραδειγμα...
ενω στην εποχη του υπηρχε ο ατομικος καπιταλιστης, προεβλεψε πως θα οδηγηθουμε στις συγχωνευσεις, τα μεγαλα τραστ, στις μεγαλες εταιριες, συγκεντρωση της ιδιοκτησιας σε λιγοτερα χερια, κοινωνικοποιηση και αλληλεξαρτηση της εργασιας. ολα αυτα οπως ελεγε θα ερθουν σε ριξη με την βαση του συστηματος, την ατομικη ιδιοκτησια. ολα αυτα γινανε και γινονται, τα βλεπουμε. τι ηταν ο μαρξ; μαντης; επεσε επισης μεσα στο οτι θα πληθυνουν οι προλεταριοι και ιδιοκτητες μεσων παραγωγης θα ειναι λιγοτεροι. σημερα μεχρι και ο διευθυντης μιας πολυεθνικης εταιριας που πληρωνεται αδρα θεωρειται εργαζομενος. δεν εχει προσβαση στην ιδιοκτησια των μεσων παραγωγης. επεσε εξω- προς το παρον- ως προς την προβλεψη του πως θα εξαθλιωνεται συνεχως η εργατικη ταξη. τετοια πραγματα αλλοι κλασικοι οικονομολογοι ουτε στον υπνο τους δεν τα χαν δει. μηπως δεν ειχαν στα χερια τους το καταλληλο εργαλειο;
επισης ο ιστορικος υλισμος καταδειχνει τους λογους μεταβασης απο την φεουδαρχια στον καπιταλισμο...
πολλα πραγματα και ενδιαφεροντα. μην τα ισοπεδωνουμε ολα....
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 25, 2006 8:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν βλέπω αυτά να ΄χουν σχέση με καμιά φιλοσοφία. Είναι απλά οικονομικά θέματα, που κανονικά όποιος καταλαβαίνει από οικονομία θα τα προέβλεπε. Άντε να πούμε ότι ο Μαρξ ήταν ένας ανοιχτόμυαλος οικονομολόγος. Και ήταν σε συγκριση με άλλους, παρότι ουδείς τέλειος.

Δεν αναιρώ τον διαλεκτικό υλισμό. Επισημαίνω την αντίφασή του.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Marx
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Μάρ 2006
Δημοσιεύσεις: 134
Τόπος: N smyrni

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 20, 2006 7:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο διαλεκτικός υλισμός βλέπει την σκέψη ως παράγωγο της ύλης..Πιστεύει ότι τα φαινόμενα στον κόσμο προκύπτουν απ΄την πάλη των αντιθέτων..(βλ.Ηράκλειτος).
_________________
Έτσι ζούμε.Για να τραγουδούμε το τραγούδι του θανάτου.Ακουμπώντας στο λυχνοστάτη του τίποτα...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 20, 2006 10:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ποια ειναι η αντιφαση του διαλεκτικου υλισμου βρε iason? αυτες οι προβλεψεις στην εποχη του δεν μπορουσαν να προβλεφθουν απο κανενα αν δεν τοποθετουσε την πολιτικη οικονομια σε ενα γενικοτερο πλαισιο μελετης της ιστοριας. ολοι οι μεγαλοι κλασικοι οικονομολογοι ( ανταμ σμιθ, ρικαρντο, μιλλ) αλλα λεγανε οτι θα γινουν και αλλα εγιναν. γιατι δε μπορεις να παραδεχθεις καποια πραγματα που αν μη τι αλλο εχουν επαληθευτει απο την ιδια την ιστορια?
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 20, 2006 10:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δηλαδή η πάλη ΔΕν είναι φαινόμενο...άρα ως έννοια δεν μπορεί να "σχηματιστεί", άρα και η έννοια "αντίθετα" είναι μια "φαινομενολογική" έννοια που λέγεται για να λέγεται και δεν έχει ουσία...νόημα.
Αν η πάλη των αντίθετων ήταν φαινόμενο τότε η πρότασή σου Marx θα μας έλεγε πως ένα φαινόμενο δημιουργεί τα φαινόμενα...και αυτό αποτελεί μια ταυτότητα..
Το ζήτημα είναι ...αν το αίτιο δρα ακόμα, ή έχει ενσωματωθεί σαν καταγραφή στην ύλη και η όλη δράση της τελευταίας είναι η προώθηση του μηνύματος, με την έννοια του "ελέγχου". Αν η θεωρία του Μαρξ προβλέπει έναν "αυτοέλεγχο" της ύλης τότε, η παρουσία ενός μόνιμου αιτίου δεν είναι απαραίτητη, και κάθε μη απαραίτητο μπορεί να θεωρηθεί και ανύπαρκτο. Μεταφέροντας τον λογισμό μας στο περιβάλλον της κοινωνίας, ο αυτοέλεγχος λέγεται κίνημα, μια μη συντονισμένη ενέργεια ενός "όχλου", χωρίς υποκινητές, που συμπληρώνει "φυσικά" την πορεία της κοινωνίας.
Αν έτσι ήταν τα πράγματα, θα αρκούσε η μελέτη των κοινωνικών συστημάτων για να προβλεφθούν τα "κινήματα", ώστε με κατάλληλους χειρισμούς να εξαφανίζονται;
Η δική μου απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι πως όχι, ό,τι είναι να γίνει θα γίνει και οι τυχόν παρεμβάσεις δεν είναι παρά "κινήματα" και αυτές. Οι σκέψεις μας και οι ενέργειές μας είναι αυτές που πρέπει να είναι πάντα και μόνο στο μυαλό μας μένουν και τριγυρνούν σκόρπιες σκέψεις, δίχως εφαρμογή, που δρουν ως μαγιά για τη εφαρμοσμένες σκέψεις μας.
O Marx δεν έπραξε κάτι διαφορετικό από τον καθένα μας, έκανε και αυτός αυτό που έπρεπε...και μεις με την σειρά μας θα κάνουμε το ίδιο, άσχετα με το τι σκεφτόμαστε και τι θα κάνουμε, απλά θα κάνουμε αυτό που πρέπει...για την συνέχεια του αυτοελέγχου της ύλης!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center