Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 02, 2007 4:35 pm Θέμα δημοσίευσης: O φιλόσοφος |
|
|
Τι είναι ο φιλόσοφος; Ποια η διαφορά του απο τον επιστήμονα ή το στοχαστή; _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
sofkour Πρύτανης
Εγγραφή: 29 Νοέ 2006 Δημοσιεύσεις: 204 Τόπος: ΕΔΕΣΣΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 02, 2007 8:14 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φιλόσοφος είναι αυτός που αγαπά τη σοφία, τη γνώση επί παντός επιστητού.
Επιστήμονας είναι ο γνώστης - κάτοχος της επιστήμης την οποία σπούδασε και εργάζεται.
Στοχαστής είναι αυτός που σκέπτεται, ο διανοούμενος.
Επομένως,
Ο φιλόσοφος είναι και στοχαστής, αλλά, ίσως (όχι απαραίτητα) και επιστήμονας.
Ο επιστήμονας είναι και στοχαστής (τουλάχιστον στον τομέα της επιστήμης του), αλλά, ίσως (όχι απαραίτητα) και φιλόσοφος.
Ο στοχαστής μπορεί να είναι είτε φιλόσοφος είτε επιστήμονας, αλλά, μπορεί να είναι και τα δύο.
...- |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 3:11 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η απαντησή σου είναι κατ' εμέ αντιφατική. Δηλαδή ο φιλόσοφος εφόσον επιδιώκει τη γνώση θα πρέπει να είναι απαραιτήτως κι επιστήμων σύμφωνα με τα όσα λες. Αν ξαναδιαβάσεις τι έγραψες θα καταλάβεις την αντίφαση. _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
afham Διαχειριστής
Εγγραφή: 02 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 1894 Τόπος: Φωτονερόπετρα
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 5:45 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο φιλόσοφος έχει επίγνωση της τραγικότητάς του και δεν την αλλάζει με τίποτα. Οι άλλοι απλά νομίζουν ότι προοδεύουν. _________________ Στραβός είναι ο γιαλός
Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
sakaflias71 Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Σεπ 2006 Δημοσιεύσεις: 813 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 6:46 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μπορείτε να μου δώσετε μια απάντηση στο εξής:
Ο Σωκράτης έστρεψε την φιλοσοφία από την έρευνα του εξωτερικού κόσμου στην αναζήτηση του εσωτερικού και του μεταφυσικού. Ασχολήθηκε με το αν είναι διδακτή η αρετή και διάφορα τέτοια θέματα.
Μετά λοιπόν από τόση ενασχόληση και εκπαίδευση επι 2500 χρόνια της ανθρωπότητας με τα ηθικά θέματα και την αρετή γιατί ο κόσμος είναι τέτοιο κ...χανείο;
Γιατί οι άνθρωποι παραμένουν ημιάγριοι, σφάζουν για πλάκα, σκοτώνουν 5 επειδή τους πατησανε το τριφύλλι, βιάζουν, κλέβουν, δολοφονούν, βασανίζουν, παλουκώνουν κτλ κτλ
Τι ευθύνη έχουν οι "φιλόσοφοι" και άλλοι πνευματικοί πατέρες για την κατάντια του κόσμου; Είναι η φιλοσοφία αθώα για όσα γίνονται; Και εκείνοι οι πρώτοι (Σωκράτης, Πλάτωνας και παρεούλα) τι ακριβώς ευθύνη έχουν για το κατάντημα της ανθρωπότητας; _________________ Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 6:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τι ακριβώς εννοείς afham; Ποια είναι η τραγικότητα του φιλοσόφου; _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
afham Διαχειριστής
Εγγραφή: 02 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 1894 Τόπος: Φωτονερόπετρα
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 8:15 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η ερώτηση θα ήταν καλύτερα: "ποιά δεν είναι η τραγικότητα του φιλοσόφου;"
Ας ξεκινήσουμε με το "προπατορικό αμάρτημα" της φιλοσοφίας: Προσπαθώ να δαμάσω τη φύση με τη λογική μου. Και ύστερα μαθαίνουμε ότι η φύση μας κοιτάζει περιπαιχτικά, μας αφανίζει αδιάκριτα και ανακαλύπτουμε ότι στην τελική μας κάνει ο,τι θέλει και δεν μας έχει και ανάγκη για να υπάρχει. Μέσα στην τραγικότητα του ανθρωποκεντρισμού όμως ο φιλόσοφος δημιούργησε τα πιο εξαίσια αριστουργήματα. Και το ήξερε. Ότι εργάζεται για ένα ψίχουλο στην αιωνιότητα, για ένα θάνατο, για ένα τέλος. Και επειδή το ήξερε, αρίστευσε στο πνεύμα και την τέχνη. Για ποιόν όμως; Για εκείνους που τον αρνήθηκαν ή για τους αιώνες που δεν θα υπάρχει;
Αφού τα συλλογίστηκε αυτά ο φιλόσοφος γέλασε δυνατά και χόρεψε και δημιούργησε. Με παρέα τον Αδη και το Διόνυσο. Μόνο έτσι γίνεται. Και ωραίο είναι, αλλά μόνο ο φιλόσοφος το ξέρει.
Δεν έχω άλλο ορισμό. Όλοι οι άλλοι είναι λειψοί και ψευτοακαδημαϊκοί. Τους έχω διδαχθεί από τα πρώτα έτη. Και γλυκανάλατοι επίσης. _________________ Στραβός είναι ο γιαλός
Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 04, 2007 1:46 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
αφχαμ φυσικα και δεν μας εχει αναγκη η φυση ομως αυτο δεν σημαινει οτι η τραγικοτητα δεν υπερβαινεται.τις εξωτερικες δυναμεις μπορει να μην μπορουμε να τις ελεγξουμε αλλα μπορουμε να ελεγξουμε τις εσωτερικες μας και τον εαυτο μας,να μην ειμαστε στο ελεος τουλαχιστον των παθων μας εκτος των αλλων.ο ανθρωπος μπορει να διονυσιαστει με απολυτο ελεγχο του εαυτου του,να διονυσιαστει αποστασιοποιημενος,απολλωνειακα δηλαδη.εδω ειναι η τρελα,να βουτας μεσα στη ζωη κυνηγωντας οχι τη ληθη του μεθυσμενου αλλα την διαυγεια του ησυχου παρατηρητη.το συχνο λαθος ειναι η γνωμη οτι η αποσταση σημαινει αποχη.αποσταση σημαινει ελεγχος απλα.ετσι μονο ο ανθρωπος ξεφευγει απ τις επιπτωσεις του βαρβαρου διονυσιασμου,της ανεγξελεγκτης τρελας δηλαδη.αν εχεις παρατηρησει το μονο που θελει καποιος πολυ συχνα ειναι να σπασει τα ορια του,τα ορια της αναγκης,αυτο προσπαθει με τον διονυσιασμο,μονο που ειναι παρωδικο και η επιστροφη αποτομη.φιλοσοφος ειναι για μενα αυτος που το ξεπερναει αυτο και βρισκει τροπο να ξεπερασει την αναγκη χωρις να σπασει τα ορια του και να διονυσιαζεται συνειδητα για να γνωρισει,σε συνεργασια με τη φυση,και οχι για να λυτρωθει.την λυτρωση την κυνηγαει οποιος πολεμαει την φυση. _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
epikritis Πρύτανης
Εγγραφή: 24 Φεβ 2006 Δημοσιεύσεις: 404 Τόπος: αττικη
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 04, 2007 5:41 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δε νομίζω sakaflia να αντέλεγες αν σου λεγα πως αυτά που περιγράφεις συνέβαιναν και πριν το Σωκράτη. Ας μην ψάχνουμε εξιλαστήρια θύματα εκεί που δεν είναι δόκιμο να τα ψάξουμε. Ο "φιλόσοφος" σαφώς εχει μερίδιο ευθύνης για τα κακώς κείμενα. Μερίδιο όμως.
Όσον αφορά την αποψη του afham θα ήθελα να κανω την εξής παρατήρηση: Νομίζω πως υπηρξαν φιλόσοφοι που δεν διακατέχονταν απο τραγικότητα. Ηράκλειτος ο εφέσιος για παράδειγμα. _________________ philosophy to the real world is what masturbation is to sex |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 05, 2007 2:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
φανταζεστε τον χαρο να πινει μπυρες και να γινεται κομματια ωστε να ξεχασει ενα ραντεβου που ειχε με καποιον θνητο?να πυροβολησει καποιος εναν αλλον στο κεφαλι και αυτος να μην πεθανει επειδη ο χαρος κοιμηθηκε.ουτε ο χαρος ελεγχει τα παντα και κανει οτι θελει ουτε παει διακοπες να ξεσκασει,ισα ισα ειναι πειθαρχημενος και παντα στην ωρα του.αυτο σημαινει οτι η συνεργασια με την φυση απαιτει πειθαρχια και τελειοτητα οσο γινεται.ο ανθρωπος μπορει να μην κυριαρχει τα παντα αλλα υπαρχει κατι παραπανω απ το να γινεται κομματια και να ζει στο ελεος της τυχης.να γινει τελειος ανθρωπος.για τον εαυτο του. _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|