Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

O φιλόσοφος

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 02, 2007 4:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: O φιλόσοφος Απάντηση με Συμπερίληψη

Τι είναι ο φιλόσοφος; Ποια η διαφορά του απο τον επιστήμονα ή το στοχαστή;
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
sofkour
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Νοέ 2006
Δημοσιεύσεις: 204
Τόπος: ΕΔΕΣΣΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 02, 2007 8:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φιλόσοφος είναι αυτός που αγαπά τη σοφία, τη γνώση επί παντός επιστητού.
Επιστήμονας είναι ο γνώστης - κάτοχος της επιστήμης την οποία σπούδασε και εργάζεται.
Στοχαστής είναι αυτός που σκέπτεται, ο διανοούμενος.

Επομένως,
Ο φιλόσοφος είναι και στοχαστής, αλλά, ίσως (όχι απαραίτητα) και επιστήμονας.
Ο επιστήμονας είναι και στοχαστής (τουλάχιστον στον τομέα της επιστήμης του), αλλά, ίσως (όχι απαραίτητα) και φιλόσοφος.
Ο στοχαστής μπορεί να είναι είτε φιλόσοφος είτε επιστήμονας, αλλά, μπορεί να είναι και τα δύο.
...-
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 3:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η απαντησή σου είναι κατ' εμέ αντιφατική. Δηλαδή ο φιλόσοφος εφόσον επιδιώκει τη γνώση θα πρέπει να είναι απαραιτήτως κι επιστήμων σύμφωνα με τα όσα λες. Αν ξαναδιαβάσεις τι έγραψες θα καταλάβεις την αντίφαση.
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 5:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο φιλόσοφος έχει επίγνωση της τραγικότητάς του και δεν την αλλάζει με τίποτα. Οι άλλοι απλά νομίζουν ότι προοδεύουν.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sakaflias71
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 812
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 6:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μπορείτε να μου δώσετε μια απάντηση στο εξής:

Ο Σωκράτης έστρεψε την φιλοσοφία από την έρευνα του εξωτερικού κόσμου στην αναζήτηση του εσωτερικού και του μεταφυσικού. Ασχολήθηκε με το αν είναι διδακτή η αρετή και διάφορα τέτοια θέματα.
Μετά λοιπόν από τόση ενασχόληση και εκπαίδευση επι 2500 χρόνια της ανθρωπότητας με τα ηθικά θέματα και την αρετή γιατί ο κόσμος είναι τέτοιο κ...χανείο;
Γιατί οι άνθρωποι παραμένουν ημιάγριοι, σφάζουν για πλάκα, σκοτώνουν 5 επειδή τους πατησανε το τριφύλλι, βιάζουν, κλέβουν, δολοφονούν, βασανίζουν, παλουκώνουν κτλ κτλ

Τι ευθύνη έχουν οι "φιλόσοφοι" και άλλοι πνευματικοί πατέρες για την κατάντια του κόσμου; Είναι η φιλοσοφία αθώα για όσα γίνονται; Και εκείνοι οι πρώτοι (Σωκράτης, Πλάτωνας και παρεούλα) τι ακριβώς ευθύνη έχουν για το κατάντημα της ανθρωπότητας;
_________________
Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 6:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τι ακριβώς εννοείς afham; Ποια είναι η τραγικότητα του φιλοσόφου;
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 8:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ερώτηση θα ήταν καλύτερα: "ποιά δεν είναι η τραγικότητα του φιλοσόφου;"

Ας ξεκινήσουμε με το "προπατορικό αμάρτημα" της φιλοσοφίας: Προσπαθώ να δαμάσω τη φύση με τη λογική μου. Και ύστερα μαθαίνουμε ότι η φύση μας κοιτάζει περιπαιχτικά, μας αφανίζει αδιάκριτα και ανακαλύπτουμε ότι στην τελική μας κάνει ο,τι θέλει και δεν μας έχει και ανάγκη για να υπάρχει. Μέσα στην τραγικότητα του ανθρωποκεντρισμού όμως ο φιλόσοφος δημιούργησε τα πιο εξαίσια αριστουργήματα. Και το ήξερε. Ότι εργάζεται για ένα ψίχουλο στην αιωνιότητα, για ένα θάνατο, για ένα τέλος. Και επειδή το ήξερε, αρίστευσε στο πνεύμα και την τέχνη. Για ποιόν όμως; Για εκείνους που τον αρνήθηκαν ή για τους αιώνες που δεν θα υπάρχει;

Αφού τα συλλογίστηκε αυτά ο φιλόσοφος γέλασε δυνατά και χόρεψε και δημιούργησε. Με παρέα τον Αδη και το Διόνυσο. Μόνο έτσι γίνεται. Και ωραίο είναι, αλλά μόνο ο φιλόσοφος το ξέρει.

Δεν έχω άλλο ορισμό. Όλοι οι άλλοι είναι λειψοί και ψευτοακαδημαϊκοί. Τους έχω διδαχθεί από τα πρώτα έτη. Και γλυκανάλατοι επίσης.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 04, 2007 1:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

αφχαμ φυσικα και δεν μας εχει αναγκη η φυση ομως αυτο δεν σημαινει οτι η τραγικοτητα δεν υπερβαινεται.τις εξωτερικες δυναμεις μπορει να μην μπορουμε να τις ελεγξουμε αλλα μπορουμε να ελεγξουμε τις εσωτερικες μας και τον εαυτο μας,να μην ειμαστε στο ελεος τουλαχιστον των παθων μας εκτος των αλλων.ο ανθρωπος μπορει να διονυσιαστει με απολυτο ελεγχο του εαυτου του,να διονυσιαστει αποστασιοποιημενος,απολλωνειακα δηλαδη.εδω ειναι η τρελα,να βουτας μεσα στη ζωη κυνηγωντας οχι τη ληθη του μεθυσμενου αλλα την διαυγεια του ησυχου παρατηρητη.το συχνο λαθος ειναι η γνωμη οτι η αποσταση σημαινει αποχη.αποσταση σημαινει ελεγχος απλα.ετσι μονο ο ανθρωπος ξεφευγει απ τις επιπτωσεις του βαρβαρου διονυσιασμου,της ανεγξελεγκτης τρελας δηλαδη.αν εχεις παρατηρησει το μονο που θελει καποιος πολυ συχνα ειναι να σπασει τα ορια του,τα ορια της αναγκης,αυτο προσπαθει με τον διονυσιασμο,μονο που ειναι παρωδικο και η επιστροφη αποτομη.φιλοσοφος ειναι για μενα αυτος που το ξεπερναει αυτο και βρισκει τροπο να ξεπερασει την αναγκη χωρις να σπασει τα ορια του και να διονυσιαζεται συνειδητα για να γνωρισει,σε συνεργασια με τη φυση,και οχι για να λυτρωθει.την λυτρωση την κυνηγαει οποιος πολεμαει την φυση.
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 04, 2007 5:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δε νομίζω sakaflia να αντέλεγες αν σου λεγα πως αυτά που περιγράφεις συνέβαιναν και πριν το Σωκράτη. Ας μην ψάχνουμε εξιλαστήρια θύματα εκεί που δεν είναι δόκιμο να τα ψάξουμε. Ο "φιλόσοφος" σαφώς εχει μερίδιο ευθύνης για τα κακώς κείμενα. Μερίδιο όμως.
Όσον αφορά την αποψη του afham θα ήθελα να κανω την εξής παρατήρηση: Νομίζω πως υπηρξαν φιλόσοφοι που δεν διακατέχονταν απο τραγικότητα. Ηράκλειτος ο εφέσιος για παράδειγμα.
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 05, 2007 2:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

φανταζεστε τον χαρο να πινει μπυρες και να γινεται κομματια ωστε να ξεχασει ενα ραντεβου που ειχε με καποιον θνητο?να πυροβολησει καποιος εναν αλλον στο κεφαλι και αυτος να μην πεθανει επειδη ο χαρος κοιμηθηκε.ουτε ο χαρος ελεγχει τα παντα και κανει οτι θελει ουτε παει διακοπες να ξεσκασει,ισα ισα ειναι πειθαρχημενος και παντα στην ωρα του.αυτο σημαινει οτι η συνεργασια με την φυση απαιτει πειθαρχια και τελειοτητα οσο γινεται.ο ανθρωπος μπορει να μην κυριαρχει τα παντα αλλα υπαρχει κατι παραπανω απ το να γινεται κομματια και να ζει στο ελεος της τυχης.να γινει τελειος ανθρωπος.για τον εαυτο του.
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center