Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΠΛΑΤΩΝΑΣ- ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 27, 2006 11:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και αυτό το επαναλαμβάνω... Δεν έγραψα όλα, αυτά όλα έγραψα, τα οποία επιδέχονται διερεύνηση και έφτασαν μέχρι των ημερών μας:
Παράθεση:
Είναι η τριμερής διαίρεση της ψυχής, είναι η θεμελίωση της πλατωνικής γνωσιολογίας, η βάση της θεωρίας των ιδεών, η καταπληκτική και ποιητική παραβολή του Σπηλαίου, τα μεγάλα ηθικά διδάγματα των μύθων του Γύγη και της μεταθανάτιας περιπλάνησης της ψυχής, είναι τόσα άλλα

και προφανώς δεν εννοώ τα ποιητικά και όποια λογοτεχνικά σχήματα, εννοώ την τριμερή διαίρεση της ψυχής, τη θεωρία των ιδεών, την περιπλάνηση της ψυχής κλπ. κλπ. Αυτά ακριβώς χαρακτηρίζω αναπόδεικτες ιδεοληψίες...

Κι αν επιμένεις να αναφερθώ και στις απόψεις του για τους δούλους (τους Αλβανο-Πακιστανούς θα λέγαμε σήμερα): Τίποτα το υγιές δεν έχει η δουλική ψυχή και κανείς δεν πρέπει να βασίζεται ποτέ σ' αυτή τη γενιά. Κάνε λοιπόν μια εκκαθάριση από τα 36 βιβλία και πες σαφώς τί είναι αυτό που θεωρείς σημαντικό και άξιο μελέτης στις ημέρες μας. Επαναλαμβάνω, δεν τον θεωρώ ηλίθιο, ούτε και αντιαθλητικό ούτε και κακό συζητητή, αλλά επικίνδυνο ολιγαρχικό, ρατσιστή και ιδιοτελή, αυτό που χαρακτηρίστηκε από τα μέσα του 20ου αιώνα "φασίστας"... Αρα οι αναφορές των φυσικών προσόντων του Πλάτωνα που κάνεις περιττεύουν.

Έγραψα και με αφορμή τον Heidegger ότι, αν ένας φιλόσοφος έχει κάνει και έχει γράψει/πει τόσα στραβά στη ζωή του, δέχομαι με πολύ μεγάλη επιφύλαξη τα όσα τυχόν σωστά έχει κάνει ή έχει πει. Αυτή είναι πάγια άποψή μου! Φαντάσου να ήταν ο Χίτλερ καλός ζωγράφος... Ο Αμερικάνος ποιητής Ezra Pound, ξέρουμε όλοι ότι δεν ήταν ασήμαντος στην τέχνη του, τον έχωσαν όμως σε κλουβί για αρκετό χρόνο οι συμπατριώτες του, όταν τον συνέλαβαν ως προπαγανδιστή του Μουσολίνι, μετά την απόβαση στην Ιταλία και έμεινε στην ιστορία ως "φασίστας ποιητής".

Αν δεν είχε υιοθετήσει η χριστιανική εκκλησία τις ιδεοληψίες του Πλάτωνα, ελλείψει δικής "φιλοσοφίας", σίγουρα αντίστοιχη με εκείνη του Pound θα ήταν σήμερα η άποψή μας για τον μεγάλο...

ΥΓ: Και για να μην παρεξηγηθώ, ίδιες απόψεις έχω και για όσους "διανοούμενους" δραστηριοποιήθηκαν στο άλλο άκρο του πολιτικού φάσματος (που τελικά είναι το ίδιο άκρο του ολοκληρωτισμού) και αποδέχθηκαν σιωπηρά, ίσως και να ευνοήθηκαν από αυτά, τα διάφορα εγκλήματα που συνέβησαν...
_________________
http://sfrang.blogspot.com


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την sigmafi στις Τρι Ιούν 27, 2006 11:56 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 27, 2006 11:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να προσθέσω δύο ακόμα σημαντικές παραμέτρους που θίγει ο Κούρος:

Ο Επίκουρος έζησε στην εποχή της κατάργησης της Δημοκρατίας από τους Μακεδόνες και της θεοποίησης ηγεμόνων και βασιλιάδων, με πρώτο το Μεγαλέξαντρο. Η ενασχόληση με την πολιτική ήταν εκείνη την εποχή ουσιαστικά λατρευτικές εκδηλώσεις προς τους αγροίκους στρατηγούς... Ο Πλάτων βρέθηκε στην πρώτη Δημοκρατία του παγκόσμιου πολιτιμού και συνέβαλε, αυτός και το σόι του, που λέει ο Κούρος, στην καταστροφή της... 'Αλλο πράγμα λοιπόν η πολιτική επί Πλάτωνα και άλλο επί Επίκουρου...

Όσο για τα συγγράμματα του Επίκουρου που δεν διασώθηκαν, τι σύμπτωση μπορεί να είναι αυτή? Όλα όσα άρεσαν στους χριστιανούς για να επενδύσουν τη θρησκεία του ρωμαϊκού κράτους (Πλάτων, Αρίστος, Σενέκας κ.ά.) υπάρχουν πανόδετα και δερματόδετα, όσα δεν τους βόλευαν, χάθηκαν... Ίσως κι αυτά που σώθηκαν ή "διέσωσαν" οι καλόγεροι, να έχουν αλοιωθεί... Δεν θα εκπλαγώ αν βγει κανένα παλιό σύγγραμμα όπως το "ευαγγέλιο του Ιούδα" και περιέχει μέσα σωστές απόψεις που έπρεπε όμως τότε να εξαφανιστούν, γιατί δεν βόλευαν!
_________________
http://sfrang.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 27, 2006 12:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sigmafi γενικα οταν ο πλατων λεει δουλικη ψυχη δεν αναφερεται βεβαια τους ανηκωντες στην δουλικη ταξη,ουτε ηταν θεμα καταγωγης,αλλα στην ψυχη που ειναι δουλα του υλικου κοσμου ανεξαρτητου κοινωνικης ταξεως.η συγκεκριμενη φραση δεν αποτελει αποψη του πλατωνα δε,αφου στον συγκεκριμενο στιχο λεει τι λεγεται απ τους ανθρωπους για τους δουλους και οχι τι αυτος νομιζει.αν διαβαζες ολοκληρο τον στιχο θα το ξερες.
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 27, 2006 3:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
sigmafi γενικα οταν ο πλατων λεει δουλικη ψυχη δεν αναφερεται βεβαια τους ανηκωντες στην δουλικη ταξη, ουτε ηταν θεμα καταγωγης, αλλα στην ψυχη που ειναι δουλα του υλικου κοσμου ανεξαρτητου κοινωνικης ταξεως.


Μάλλον έχεις δίκιο, μπέρδεψα στο μυαλό μου τα τσιτάτα. Αλλού λέει ότι "οι δούλες και οι δούλοι θα απολαμβάνουν την ελευθερία των αφεντικών τους", εκεί που περιγράφει (στον Πολιτικό) τα "έκτροπα" που θα συμβαίνουν σε ένα φιλελεύθερο, δημοκρατικό καθεστώς. Και κάπου παρακάτω συνεχίζει "τα ζώα συνηθισμένα να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους, θα πέφτουν επάνω σ' όσους συναντάνε..." Τέτοια παραδείγματα φέρνει για να κατανοήσουν οι σύγχρονοί του την παρακμή της δημοκρατίας... Δούλους και ζώα μαζί, αν και νομίζω ότι για ζώα αναφέρει άλογα και γαϊδαρους, αλλά δεν βελτιώνει την κατάσταση. Δεν θυμάμαι πια καλά, από (σχολικής) μνήμης τα γράφω αυτά. Και καλά οι σύγχρονοί του, οι σημερινοί άνθρωποι που ξέρουμε τα πλεονεκτήματα και τα προβλήματα της δημοκρατίας, έχουμε ακούσει, όσοι δεν τα έζησαν, τα εγκλήματα των ολοκληρωτικών καθεστώτων, ποια ανάγκη έχουμε να μελετάμε τις ιδεοληψίες ενός λαμπρού μεν μυαλού, ο οποίος όμως συναρμολογούσε σ' αυτό το μυαλό ένα καθεστώς για να γίνει ο ίδιος ηγέτης?

Και για να κλείσω τη συμμετοχή μου σ' αυτό το θέμα: Αυτό που κάνει τον Πλάτωνα τελείως αδιάφορο για την εποχή μας είναι ότι δεν κατέληξε στο αυτονόητο συμπέρασμα, ότι είναι απαραίτητο να επεκταθεί και γενικευτεί η μόρφωση σε όλο το λαό! Και δεν αγνοούσε τη σημασία της μόρφωσης, αφού απαιτούσε μόρφωση για την "ηγετική τάξη", άρα γνώριζε την αξία της... Θα μπορούσε να γράψει ότι κανείς δεν θα γίνει γεωργός, βιοτέχνης, έμπορος κλπ. αν δεν έχει μάθει αυτά κι αυτά τα γράμματα... Φυσικά, πάλι ουτοπικό θα ήταν το σύστημά του, αφού δια της βίας δεν μορφώνεται κανείς (το βλέπουμε και σήμερα αυτό), αλλά τουλάχιστον θα λειτουργούσε η ουτοπία του προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα έμενε στην ιστορία ως ιδεαλιστής και ακτιβιστής της πλήρους και συνεχούς εκπαίδευσης...
_________________
http://sfrang.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 27, 2006 9:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sigmafi έγραψε:
Έγραψα και με αφορμή τον Heidegger ότι, αν ένας φιλόσοφος έχει κάνει και έχει γράψει/πει τόσα στραβά στη ζωή του, δέχομαι με πολύ μεγάλη επιφύλαξη τα όσα τυχόν σωστά έχει κάνει ή έχει πει. Αυτή είναι πάγια άποψή μου! Φαντάσου να ήταν ο Χίτλερ καλός ζωγράφος...


Και δική μου!

Πολλές φορές έχω επισημάνει ότι η αληθινή φιλοσοφία είναι πρωτίστως ένας δρόμος προς την αρετή και δευτερευόντως "έξυπνες σκέψεις".
Στα αρχαία χρόνια κάτι τέτοιο θεωρούνταν αυτονόητο, αλλά στα νεότερα χρόνια η αλήθεια του, λησμονήθηκε παντελώς.
¶ξιος άνθρωπος είναι αυτός που οι πράξεις του συνάδουν με τα λόγια του, αυτός δηλαδή που δεν μιλά μόνο για την αρετή αλλά είναι ενάρετος στην καθημερινότητα του και άξια φιλοσοφία είναι αυτήν που τον πυρήνα της ζωογονεί ένας πρακτικός λόγος, ενώ ο θεωρητικός της λόγος, αποτελεί απλώς το κατάλληλο ενδιαίτημα του πρώτου και όχι τον αυτοσκοπό της.
Η φιλοσοφία ως τέτοια ξεκίνησε από αυτόν εδώ τον τόπο, για να εκφυλιστεί στους νεότερους καιρούς σε ανούσιες "διανοητικές ακροβασίες".

Τόσο ο Πλάτωνας όσο και ο Επίκουρος (και οι δυό τους ήταν - σύμφωνα με τις μαρτυρίες - άνθρωποι που πληρούσαν τις πιο πάνω προδιαγραφές), έχουν να μας πουν πολλά σημαντικά για τις ζωές μας, γι'αυτό και θυμώνω sigmafi όταν βλέπω κάποιους, (άλλους σκόπιμα και άλλους όχι) να εκμετάλλέυονται και χρησιμοποιούν αυτούς τους δύο γίγαντες (αλλά όχι μόνο αυτούς) για άλλους σκοπούς.

Επιτέλους ο "κοινωνικός καθορισμός" των ιδεών (όλοι οι πλούσιοι είναι ιδεαλιστές όλοι οι φτωχοί ρεαλιστές κ.ο.κ), έχει τα όριά του.
Μην παίζεις αθελά σου το παιχνίδι κάποιων, που ενώ δεν έχουν διαβάσει τίποτα για τον Πλάτωνα, ή έχουν διαβάσει μόνο αυτά που θα ισχυροποιήσει το οπλοστάσιο των επιχειρημάτων τους (βαρέθηκα ν'ακούω ας πούμε για την ύπαρξη των δούλων, λες και δεν μιλάμε για μία κοινωνία που υπήρξε 2500 χρόνια πριν) έχουν αποφασίσει να τον αποδυναμώσουν (λες και κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει ποτέ), προκειμένου απλώς να υπηρετήσουν την δική τους "υλιστική θεώρηση" του κόσμου και όχι βεβαίως από αληθινό φιλοσοφικό ενδιαφέρον.

Τέλος δεν μπορώ να μην το πω, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε κρίση (και αυτό αφορά κάθε είδους κρίση) χρήσιμο θα ήταν, να παραμερίζουμε πρώτα τις προσωπικές μας προκαταλήψεις, δυσάρεστες αναμνήσεις, εμπειρίες κλπ. (εντάξει όσο κάτι τέτοιο είναι εφικτό, ας προσπαθούμε όμως) και να εστιάζουμε στην ουσία (που είναι βέβαια οι ιδέες και η αξία που έχουν για τις ζωές μας, πέρα από το πως χρησιμοποιήθηκαν ή χρησιμοποιούνται αυτές οι ιδέες από ορισμένους ανθρώπους).
Αν ας πούμε (για να αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα) στην ζωή μας είχαμε κάποιες δυσάρεστες εμπειρίες με την εκκλησία και τους ταγούς της, δεν σημαίνει ότι γι'αυτό φταίει ο Χριστιανισμός (ούτε βεβαίως και ο Πλάτωνας που για κάποιους ήταν ένα είδος προδρόμου του).


Sigmafi ο πολιτισμός μας έχει φθάσει στο απόλυτο μηδέν, ο υλικός βόρβορος κοντεύει να πνίξει τα πάντα και γι'αυτό θεωρώ ότι οι ιδέες του Πλάτωνα που σφύζουν από πνευματικότητα και αληθινές Αξίες (είναι αληθινές επειδή είναι αιώνιες και η αιωνιότητα είναι η μοίρα του ανθρώπου), είναι επίκαιρες όσο ποτέ.
Εντάξει, κάποτε θεωρήθηκε και ίσως σωστά, ότι για όλα τα δεινά του ανθρώπου έφταιγε ο άκρατος ιδεαλισμός και ή άρχουσα τάξη που αναμασούσε αυτές τις ιδέες, για να απομακρύνει το βλέμμα των ανθρώπων από την δύσκολη πραγματικότητα, (ώστε η τελευταία να μην αλλάξει ποτέ και θιχτούν έτσι τα συμφέροντα της), αλλά σήμερα, μετά από κάποιους αιώνες "προοδευτικού" δήθεν και "ρεαλιστικού" προσανατολισμού, σε τι κατάσταση βρισκεται ο άνθρωπος; Σε καλύτερη μήπως; Κανένας δεν το πιστεύει...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
BOHALIS
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 17 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 9
Τόπος: PARIS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 31, 2006 6:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Για το εργο Απάντηση με Συμπερίληψη

Ειναι ενα απο τα κορυφαια φιλοσοφικα εργα ομως πρεπει να το μελεταμε με ουδετερη θεση διοτι σε καποιες αποψεις ειναι εγλωβισμενο στον χρονο της εποχης του,παρολα αυτα πιστευω οτι καθε φιλοσοφος πρεπει να κανει μια πολυ ενδελεχη μελετη πανω στο συγκεκριμενο εργο γιατι καποιες ιδεες ειναι παντα επικαιρες.
_________________
BOHALIS
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
Σελίδα 2 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center