Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Λογική και Πίστη
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 06, 2004 12:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Julianus, δε νομίζεις ότι θα έπρεπε κάποτε να ασχοληθούμε με τον «ορισμό» του Λόγου; Question
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 07, 2004 12:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να διαφωνήσω λίγο με τα λεγόμενα του Πορφυρού εδώ που αν κατάλαβα σωστά θεωρεί πως το σχίσμα των εκκλησιών προήλθε από καθαρά λίγο ως πολύ ιδεολογικούς η δογματικούς λόγους. Δεν είναι αλήθεια αυτό, τουλάχιστον όχι στην ολότητά του. Οι λόγοι ήταν καθαρά πολιτικοί και οικονομικοί. Το δόγμα ήταν απλά η δικαιολογία. Η αντιπαλότητα του Βυζαντίου με τα οικονομικά κέντρα της Δύσης Βενετία και Γένουα, και οι βλέψεις των τελευταίων όπως και του Βυζαντίου στους λεγόμενους ιερούς τόπους ήταν η ουσία. Εκκλησία και κράτος τότε ήταν συνώνυμες έννοιες. Όποιος κατείχε την πρώτη κατείχε και το δεύτερο. Αυτό είναι βασικό συμπέρασμα νομίζω. Έτσι λοιπόν με μια δήθεν θρησκευτική αποστολή (σταυροφορίες) έχουμε μια κατάκτηση ενός νευραλγικού και μάλιστα του πλουσιότερου εμπορικού κέντρου της ανατολής, δηλαδή της Κωνσταντινούπολης.
Με αυτήν την κατάκτηση η Γαληνοτάτη Δημοκρατία (Βενετία) πήρε όλο το διεθνές εμπόριο στα χέρια της. Το μόνο εμπόδιο που απέμενε ήταν οι Τούρκοι. Και με αυτούς πολέμησε σκληρά, όχι βέβαια για να σώσει τους Χριστιανούς που δεν ήταν παρά φτηνή δικαιολογία. Λίγα λόγια επίσης για τον ορισμό του λόγου που ζητάει ο Ιάσων. Κατ αρχήν αυτός σαν έννοια δεν είναι χριστιανική εφεύρεση αλλά ανήκει σαφώς στους Πυθαγόρειους που τον πρώτοχρησιμοποίησαν σαν όρο. Περικλείει αυτός και θεολογική αλλά και μαθηματική έννοια και αυτό γιατί οι Πυθαγόρειοι έλεγαν πως ο Θεός είναι μαθηματικός. Ο Θεός είναι λογικός έλεγε ο Πλάτων εννοώντας το ίδιο ακριβός πράγμα. Ερευνώντας λοιπόν τα φαινόμενα, δηλαδή βρίσκοντας τις αιτίες η λόγους συσχέτισης των πραγμάτων, αυτό που έκανες ήταν κατ αυτούς να αντικρίζεις τον ίδιο τον Θεό, που τον έβλεπαν να αποκαλύπτεται μέσο του λόγου σύνδεσης των πραγμάτων, γιατί αν αυτά συνδέονται δεν είναι τυχαία, και το τυχαίο ως γνωστόν δεν έχει νόμο ύπαρξης γιατί απλά είναι τυχαίο η αλλιώς χάος. Είναι μάλλον τεράστια υπόθεση το τι ακριβός εννοούσαν οι Πυθαγόρειοι εδώ με τον όρο λόγος, αλλά σε γενικές γραμμές ήταν κάπως έτσι όπως έγραψα πριν. Όταν η Γένεση αλλά και ο Ιωάννης χρησιμοποίησαν αυτό το εν αρχή ην ο λόγος, απλώς αντέγραφαν τον Πυθαγόρα αν αυτό δεν δείχνει κάτι πολύ περισσότερο. Μια σύνδεση δηλαδή του πρώιμου χριστιανισμού με τους Πυθαγόρειους, η οποία χάθηκε όταν ο Χριστιανισμός έγινε κι αυτός το εξής απλό. Εξουσία.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 07, 2004 2:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για τον λόγο ως αγωγό νοημάτων έχω αναφέρει εδώ: http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?t=144&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Με απλά λόγια κάθε γράμμα σε μια λέξη έχει μια αξία, όλα τα γράμματα μαζί έχουν μια συνολική αξία διαφορετική από το άθροισμα των επιμέρρους αξιών των γραμμάτων. Η διαφορά είναι η πρόσθετη νόηση που περιέχει η λέξη από τον δημιουργό της.
Λόγος είναι η κωδικοποίηση . Ανθρώπινος λόγος είναι η κωδικοποίηση που πετυχαίνει ο άνθρωπος, γραπτός ή προφορικός.
(Εξαιρώ τον λόγο ως μαθηματική έννοια, την οποία έχω δώσει εδώ http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=3109#3109 )
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 08, 2004 4:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλά, τώρα, θα ρίξω και το άλλο (και βαράτε αν αγαπάτε): και με τον ορισμό της «πίστης»; Shocked

Είναι π.χ. η πίστη ασύμβατη με το λόγο ή όχι; Διότι, έχουμε π.χ. το κλασικό χριστιανικό του Παύλου, ότι πίστις είναι η βεβαιότης περί των μη βλεπομένων. Αυτό είναι αντιλογικό ή δεν είναι; Question
Μήπως υπάρχουν πολλές πίστεις;

Και βέβαια, οι δύο ορισμοί θα συμπλακούν και θα γίνει ... της τρελής ... Wink
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 08, 2004 4:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μάλλον ο Παύλος ήταν τραπεζίτης. Διότι ακριβώς εκεί ποντάρει μια τράπεζα. Βάζεις χρήματα και πιστεύεις ότι θα σου δώσει τόκο. Αν δεν περάσει το τοκοφόρο διάστημα δεν βλέπεις τόκο. Σε αυτό το διάστημα είσαι βέβαιος για τον τόκο που δεν βλέπεις.
(σε αντίθεση όταν η τράπεζα σε δανίζει πρέπει να βλέπει τι έχεις, με αποδείξεις....έτσι η αμοιβαία εμπιστοσύνη είναι άλλου παπά ευαγγέλιο)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 08, 2004 9:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιάσων δεν βρίσκω γιατί κρίνεις με τόση επιείκεια μια τέτοιας ποιότητας δήλωση. Δεν είναι απλά αντιλογική αλλά μία επικίνδυνου μεγέθους βλακεία. Και αυτό γιατί η απόσταση μεταξύ της βεβαιότητας περί των μη βλεπομένων και του βλέπε ότι εγώ σου λεω να βλέπεις είναι ελάχιστη, αν υπάρχει και καθόλου τέτοια. Ο Μεσαίωνας δεν ήλθε τυχαία στην ανθρωπότητα αλλά σαν φυσική συνέπεια τέτοιου είδους δηλώσεων.
Αλλού θα πρέπει να ψάξουμε το αληθινό νόημα της πίστης και όχι εκεί. Αυτή έχει σχέση (αν δεν είναι ταυτόσημη) με την θέληση. Θέληση ή πίστη ότι μπορείς να υπάρξεις σε έναν ανασφαλή κόσμο. Πίστη ότι μπορείς να ερευνήσεις και να βρεις έστω και αν δεν ξέρεις πολλά. Ο οφθαλμός της πίστης είναι η λογική γιατί χωρίς αυτήν είναι τυφλή και πιστεύει ότι θέλει. Και τι είναι αυτό το «πράγμα» το οποίον θέλει? Ο ίδιος ο εαυτός βέβαια και η δύναμή του να υπάρχει. Αν τώρα θέλει να υπάρχει τυφλό κακό του κεφαλιού του.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 08, 2004 11:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[Η πιστη αρχιζει απο κει που παυει να υπαρχει σκεψη!
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 08, 2004 9:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Περί επιεικίας: Αχχχ, Ouliathis, σ΄ «αυτόν τον κόσμο τον τρελό τον χιλιομπαλωμένο», εγώ δεν βλέπω κανένα Κακό, ένα πράγμα βλέπω: Ηλιθιότητα. Την πίστη την ορίζω όπως την ορίζεις: Η ΘΕΛΗΣΗ ΓΙΑ ΖΩΗ.

Θεμελίνα μου, να σε «διορθώσω» ελαφρώς: πίστη και σκέψη συναπαρτίζουν τη Ζωή = Θέληση.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Θεμελίνα
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 317

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 08, 2004 10:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[Αναφερθηκα στην πιστη περι Θεου και αλλα παρομοια πιστευω.Οχι στη πιστη-θεληση για ζωη.
_________________
Aspasmos me ti sofia den einai i gnosi alla i katanoisi tis gnosis
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
πορφυρός
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 01 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 54
Τόπος: τσιγγάνος εκ πεποιθήσεως

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 09, 2004 3:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μπορείς να μου εξηγήσεις Θεμελίνα τη διαφορά μεταξύ των 'παρόμοιων πιστεύω' και την πίστη-θέληση για Ζωή; Γιατί από αρχής γεννήσεως της Ιστορίας η θέληση για ζωή, είτε το αναλύσεις υλικά πόσο μάλλον πνευματικά περιστρέφεται γύρω από το Άγνωστο. Η πίστη οτι υπάρχει το Γνωστό-Άγνωστο λέγεται Θεός-άρα υπάρχει (η Πίστη) εισαεί, η αναζήτηση του Αγνώστου Επιστήμη- πίστη για περιορισμό του Αγνώστου σε Γνωστό. Και τα δύο μαζί είναι Ζωή/Δημιουργία Ζωής. Συμφωνώ οτι πολλές φορές αλληλοσυγκρούονται ως έννοιες. Αυτό συμβαίνει επειδή ο Θεός και η Γνώση (και η βλακεία) τείνουν στο άπειρο μάλλον γιατί η Επιστήμη μειονεκτεί σε γνώση και η Θεοσοφία σε λογική.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 09, 2004 3:32 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πορφυρέ, η λογική σου ΠΙΣΤΕΥΩ είναι μονολιθική. Το πιστεύω βγαίνει από την εικόνα που μου δείχνεις όχι μόνο στην προηγούμενη αλλά και σε άλλες σου απαντήσεις.
Θα πεις ότι έχω μια προκατάλυψη..ε! αυτό είναι η πίστη.
Ξεκινάς από εκεί και με λογική προσπαθείς να δείξεις ότι καλώς πιστεύεις. Αν, δε, δεις το ανάποδο λες και το καταπληκτικό: Απίστευτο! Πώς είναι δυνατόν...!
Τελικά όμως το απίστευτο τι είναι; Το γεγονός, το γνωστό! έλα όμως που το γνωστό το λες πιστευτό!
Κάπου μπλέξαμε.....εκεί είναι το τραγελαφικό της πίστης.
Οπότε συμβουλεύω να το δούμε πάλι από την αρχή Wink
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3
Σελίδα 3 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center