Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ελληνική γλώσσα και διαδίκτυο.
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Paraskevas Stavropoulos
Λέκτωρ


Εγγραφή: 21 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 39

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 23, 2003 2:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Οι περισσότερες των ελληνικών λέξεων έχουν την ιδιαιτερότητα της συγκρότησης τους από άλλες μικρότερες ελληνικές. π.χ τηλεπικοινωνία = (τήλε ; επικοινωνία) = (επί-κοινωνία εξ΄ αποστάσεως...). Το γεγονός αυτό ευνοεί την ευκολότερη αντίληψη της λέξης, άρα και την ακριβέστερη χρήση της



Το ίδιο συμβαίνει και με άλλες γλώσσες. Εξάλλου όταν "πλάθεται" μία λέξη από λογίους είναι εύκολο να τη δημιουργήσεις με κάποια λογική έτσι ώστε να είναι ετυμολογικά καθαρή η προέλευσή της (π.χ. βλ. λέξεις όπως λεωφορείο, μικρόβιο, συσκότιση κλπ)
_________________
"παντού όπου προβάλλεται πολύ έντονα η δύναμη μιας πίστης, συμπεραίνουμε οτι υπάρχει μια αδυναμία στην απόδειξή της." --- Νίτσε
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 23, 2003 6:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Χμμμ Απάντηση με Συμπερίληψη

Παιδιά,
πριν γράψω να ξεκαθαρίσω πως δεν είμαι ούτε φιλόλογος, ούτε γλωσσολόγος, ούτε έχω σχέση με αυτούς τους τομείς, απλά έχω μία διαμορφωμένη άποψη επί του θέματος η οποία συνεχώς εξελίσσεται.
Σε αυτα που διάβασα, θα ήθελα να κάνω κάποια σχόλια...
Η γλώσσα, η οποιαδήποτε γλώσα με το αντίστοιχο αλφάβητο, είχα την εντύπωση πως δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετούν τον άνθρωπο. Τουλάχιστον, προσωπικά, όσες γλώσσες μιλάω από τα ένα μου με βοήθησαν να εκφράσω ενάγκες, επιθυμίες κ.τ.λ. και στη συνέχεια τις χρησιμοποίησα για να εκφράσω συνθετότερες σκέψεις, συλλογισμούς, ανησυχίες. Επομένως αβίαστα καταλήγω στο συμπέρασμα ότι η κάθε γλώσσα δομείται για να εξυπηρετήσει τους χρήστες της. Η βάση της κάθε γλώσσας είναι η ανάγκη για την επικοινωνία που θα συντελέσει στην επιβίωση αρχικά του ανθρώπου. Από εκεί και πέρα οικοδομείται η γλώσσα για να εξυπηρετήσει τις ανησυχίες του ανθρώπου, επομένως η γλώσσα ως υπηρέτης της σκέψης (και δεν εννοώ της απλής) αναπτύσσεται πολύ αργότερα.
Χωρίς να γνωρίζω, υποθέτω πως και ο πιο απομονωμένος λαός του πλανήτη εκφράζει την πείνα λεκτικά, αλλά στοιχηματίζω πως την εσωτερική τελείωση την εκφράζουν πολλοί λιγότεροι λαοί.
Νομίζω πως έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο αυτή τη στιγμή, έχω εκφράσει την άποψη πως τα greeklish, δε μεν ενοχλούν και πως υπάρχουν φορές που τα χρησιμοποιώ και νομίζω πως όλοι κάποια φορά τα έχουμε χρησιμοποιήσει. Ωστόσο εδώ πέρα γίνεται λόγος για αλλαγή αλφβήτου, για χρήση στην καθημερινή ζωή κτλ κτλ, έχουμε ξεφύγει τελείως;;;
Πόσοι νομίζετε πως χρησιμοποιούν Η/Υ και ξέρουν τι είναι τα greeklish; Πόσοι νομίζετε πως είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν τη γλώσσα τους στα καλά καθούμενα, γιατί μία μερίδα των τελευταίων γενεών χρησιμοποιεί υπό ειδικές συνθήκες το λατινικό αλφάβητο; Έχουμε φτάσει στο επίπεδο αυτό που όταν τα τηλέφωνα άρχισαν να χρησιμοποιούνται ευρέως, όλοι οι "ειδικοί" έκαναν λόγο για το θάνατο του γραπτού λόγου!!!!
Πολλή κουβέντα για το τίποτα νομίζω πως γίνεται... Ας παραδεκτούμε όλοι πως υπάρχουν λόγοι που δικαιολογούν τη χρήση της ελληνικής γραφής στο διαδίκτυο με λατινικούς χαρακτήρες και ας προσπαθήσουμε όλοι να σεβαστούμε τον σκοπό που τη χρησιμοποιούμαι και μιλώντας προσωπικά αυτός είναι η επικοινωνία και η ανταλλαγή απόψεων.

Ένα ακόμα "μαθηματικό" σχόλιο, κάπου αναφέρεται
Παράθεση:
Αν είναι αναλφάβητος κάποιος, είναι κατά συνέπεια ανενημέρωτος- ακοινώνητος, δηλαδή idiot


Με μαθηματικά σύμβολα και με ταπεινά μου αγγλικά εκφράζεται ως εξής:

Αναλφάβητος -> ανενημέρωτος- ακοινώνητος = idiot = ηλίθιος... Ας σοβαρευτούμε λίγο!

Αυτά τα λίγα από μένα και ελπίζω να σας πειράζουν λιγότερο τα ορθογραφικά από τα greeklish!
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
makar_chatz
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 21 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 21

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 23, 2003 6:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

tai έγραψε:
Οι περισσότερες των ελληνικών λέξεων έχουν την ιδιαιτερότητα της συγκρότησης τους από άλλες μικρότερες ελληνικές. π.χ τηλεπικοινωνία = (τήλε ; επικοινωνία) = (επί-κοινωνία εξ΄ αποστάσεως...). Το αλφάβητο θα έπρεπε να ξέρεις (αποδεδειγμένο εδώ και χρόνια) ότι δεν είναι φοινικικό, ούτε σε μια τελεία.


Σύνθετες λέξεις δεν υπάρχουν και σε άλλες, όπως τα Γερμανικά;

Ποιος απέδειξε εδώ και χρόνια ότι το αλφάβητο δεν είναι φοινικικό; Τα ονόματα των γραμμάτων, άλφα, βήτα κλπ. ετυμολογούνται από τη Φοινικική και όχι από την Ελληνική.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 24, 2003 3:11 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

O tai λέει:
Παράθεση:
Αν είναι αναλφάβητος κάποιος, είναι κατά συνέπεια ανενημέρωτος- ακοινώνητος, δηλαδή idiot. Εκτός και εάν πιστεύεις, ότι η τηλεοπτική ενημέρωση αρκεί

Ο αναλφάβητος δεν σημαίνει και μουγκός ή κουφός. Σημαίναι ότι είναι κάποιος που κανει χρήση 99% προφορικού λόγου (αφήνω 1% για να διαβάζει τιμές, και λέξεις σαν ζωγραφιές).
Γενικά οι ενημερώσεις τύπου εφημερίδας ή τηλεόρασης είναι μονου δρόμου. Από την πηγή στον άνθρωπο. Η κουβέντα, η προφορική συζήτηση, έχει το στοιχείο της αμφίδρομης επικοινωνίας. Σε αυτήν την περίπτωση η σκέψη δεν χρειάζεται μόνο για να καταλαβαίνει κανείς τον άλλο αλλά και να κατευθύνει την κουβέντα με επιχειρήματα.
Σήμερα με το φόρουμ αυτό απλά αναδείξαμε τον γραπτό λόγο ως ένα μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας. Πολλοί όμως που θέλουν να φαίνεται αυτό σαν κουβέντα, χρησιμοποιούν γκρικλις δείχνοντας ότι δεν εστιάζουν την συζήτηση στο τρόπο γραφής αλλά στο περιεχόμενο.
Πράγματι όταν συζητάμε προφορικά δεν κάνουμε ορθογραφικά λάθη άρα δεν μειώνουμε την αξία αυτών που λέμε, για κάποιους που το βλέπουν έτσι.
Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα -η κατανόηση του λόγου μας από τους άλλους - μας καθορίζει τον βέλτιστο τρόπο έκφρασης.
Για παράδειγμα έχουμε δει όλοι σε αμερικάνικες ταινίες, πάνω από τα φανάρια να υπάρχει η φωτεινή επιγραφή WALK. Στην Ελλάδα δεν έχω δει κάτι τέτοιο. Σε αντίθεση τα πράσινα φανάρια έχουν έναν άνθρωπο σε στάση γρήγορου περπατήματος. Και στις δυο περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό.
Και κάτι τελευταίο για τους αναλφάβητους: Ας ψάξουμε ο καθένας μας να βρει κάποιον παππού ή γιαγιά (προ-προ-) αναλφάβητο. Εγώ προσωπικά είχα μια προγιαγιά που γνώρισα και ήταν αναλφάβητη, με εννιά παιδιά. Συζήταγα μαζί της (τώρα έχει πεθάνει) και πάντα είχε καλούς λόγους να πει. Σαν γιαγιά ήταν αποτελεσματική!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 24, 2003 4:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Σαν γιαγιά ήταν αποτελεσματική!


Και η δική μου γιαγιά αν και αμόρφωτη ήταν αποτελεσματική! Βέβαια μου πήρε χρόνο να την καταλάβω, αλλά όταν διάβασα το manual ήταν όλα μια χαρά. Laughing

Μου άρεσε το επίθετο που διάλεξες Bugman Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 24, 2003 1:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο αγράμματος δεν έχει την δυνατότητα να διαβάσει 5-10 βιβλία. Αυτό τον κάνει ανενημέρωτο. Αποφεύγοντας να διαβάσει κάποιες εφημερίδες να μπει σε κάποια fora
Δεν μπορεί παρά να ενημερώνεται από την τηλεόραση και από το ράδιο αρβύλα. Η γιαγιά μας ήταν καλή σε θέματα μορφώσεως χαρακτήρα, παράδοσης, καλών (ελληνικών) τρόπων, σεβασμού, και άλλων πολλών και χρησίμων πραγμάτων. Την επιστημονική, την φιλοσοφική , την πολιτική, την θρησκευτική σκέψη, ή τον τρόπο καλής έκφρασης την πήρε ο καθένας από τα βιβλία. Άλλωστε στην αμερικάνικη κοινωνία για πια γιαγιά μιλάμε?
afhamΤο έχεις το manual ακόμα? Γιατί το έχασα? Laughing
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 24, 2003 2:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

tai, και έτσι σωστός είσαι! Απλά στο και έχουμε διαφορά! Το βιβλίο είναι εφεύρεση νεοτάτη. Η φιλοσοφία αρχαιοτάτη.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 25, 2003 6:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φαίνεται πως αποτελεί διαδεδομένη επαγγελματική νόσο των σύγχρονων γλωσσολόγων, να υποβιβάζουν την ανθρώπινη γλώσσα σε τεχνικό κώδικα, μια απλή τεχνική επινόηση επικοινωνίας. Και να οι λέξεις, και να οι σημασίες, και να η ετυμολογία, και να οι έννοιες, και όλα να σταματούν εκεί, στη τεχνική θεώρηση. Δεν θα με πείσετε ποτέ. Η γλώσσα μου είναι ο μύθος μου. Το ψέμμα μου. Είναι η ψυχή μου. Αν ήταν η γλώσσα κάτι τεχνικό, τότε η επικοινωνία των πιθήκων θα ήτανε αξιοζήλευτη. Τότε θα ήταν καλύτερα να συνεννοούμαστε με την απλούστατη γλώσσα που υπάρχει, τη γλώσσα των υπολογιστών, αυτών των ηλίθιων μηχανημάτων με το αλφάβητο των δυο γραμμάτων. Ακόμα καλύτερα να συνεννούμασταν όπως οι πρόγονοί μας, με τα ρόπαλα. Εκεί να δεις αποτελεσματική επικοινωνία! Μπαμ και κάτω, μια κι έξω.

Ο Παρασκευάς χρειάστηκε να επενδύσει σε μια παρομοίωση, στο μύθο της κουκουβάγιας, για να περιγράψει με τη μεγαλύτερη σαφήνεια την «ρεαλιστικότατη» αλήθεια για την Σανσκριτική. Όχι, το δικό μου παιδί δεν είναι το πιο όμορφο. Αλλά κι αν είναι το πιο όμορφο, το ίδιο θα έκανε. Πιο όμορφο είναι, π.χ., των Κινέζων και των Γιαπωνέζων, με εκείνα τα άπειρα και υπέροχα ιδεογράμματα. Και καθόλου δεν με ενοχλεί τι πιστεύουν οι κουκουβάγιες, δικαίωμά τους να πιστεύουν ό,τι θέλουν. Εμένα με ενδιαφέρει ο δικός μου μύθος.

Ξέρω ό,τι αυθαιρετώ. Αλλά το σημαντικότερο είναι που ξέρω το ΓΙΑΤΙ αυθαιρετώ και το ΠΩΣ αυθαιρετώ. Καμιά γλώσσα δεν «παραδίδεται», η γλώσσα γίνεται, απόσταγμα, μιλιά τη μιλιά, γενιά τη γενιά, πόνο τον πόνο. Ο όρος «χρήστης της γλώσσας» δεν με καλύπτει. Χρήστης είμαι ενός PC, όχι γλώσσας, καμιάς γλώσσας. Και καλά κάνει όποιος αγαπά τη γλώσσα του, και καλά κάνω που αγαπώ και εγώ τη δική μου.

Η ανάπτυξη της γλώσσας συμβάδιζε πάντα με την ανάπτυξη της πνευματικότητας. Η γλώσσα είναι πνευματικό εργαλείο. Την αναπτύσσουμε, την εκλεπτύνουμε, όχι για χρηστικούς λόγους αλλά για να εκφράσουμε τα ανέκφραστα. Αγωνιούμε να πούμε αυτά που δεν λέγονται με καμιά γλώσσα. Ούτε σκέψη χωρίς γλώσσα, ούτε γλώσσα χωρίς σκέψη. Γι΄ αυτό οι Έλληνες καλλιέργησαν τόσο (και) την ποίηση, γιατι ήξεραν να διαβάζουν ανάμεσα στις γραμμές και ήξεραν να ακούν ανάμεσα στις λέξεις. Και φυσικά, αυτό το κάνουν κι άλλοι. Και μπράβο τους.
Αρνούμαι να υποβιβάσω το λόγο σε λογική, την τέχνη σε τεχνική. Έτσι, επειδή έτσι μού αρέσει. Με το έτσι θέλω. Και δεν έχω καμιά ανάγκη να αποδείξω τίποτε, ή να πείσω κανέναν. Έτσι απλά.

Ψεύτες δεν είμαστε. Μάς έκαναν. Όταν νόθευσαν το μύθο μας με την πραγματικότητά τους.

Ο μύθος της γλώσσας μου είναι η γλώσσα του μύθου μου.

Από κει και πέρα, καλά λές φίλε MoHDa, πολύ κουβέντα για το τίποτε. Η γιαγιά μου κουβέντιαζε πολύ λιγότερο απ΄ ό,τι ήξερε. Και χωρίς κανένα manual.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 25, 2003 8:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Iason μου άρεσε αυτό που είπες περί παράδοσης της γλώσσας (αχ και να το άκουγαν και οι φιλόλογοι που με πετσόκοβαν στους βαθμούς, λόγο ιδεών)
Ποια ανάγκη έφτιαξε την γλώσσα, ποια ανάγκη έκανε τα γκρικλις; Είναι το ίδιο; Όχι.
Και εμένα μου αρέσει να κοιτώ το σημαντικό. Εδώ όμως είναι μια περίπτωση του γραπτού λόγου αυτά που λέμε γκρίκλις. Η σπουδαιότητα της γλώσσας δεν έχει να κάνει με το μέσο. Ο γραπτός λόγος ακολούθησε τον προφορικό. Και μόνο με τον προφορικό μπορείς ας πούμε να φτιάξεις την Ιλιάδα. Ο γραπτός λόγος μέσω των βιβλίων αυξάνει το αναγνωστικό κοινό αλλά δεν είναι ο μόνος τρόπος μελέτης προς απόκτηση γνώσης! Υπάρχουν και οι ομάδες συζήτησης -και σε πηγαδάκια όπως λέμε!
Τα γρικλις δεν ακυρώνουν το νόημα αλλά τροποποιούν την γραφή -τεχνικά (τεχνική γραφής, δηλαδή λιγοστεύουν τα γράμματα, αφαιρούν ορθογραφικούς κανόνες, 7bit κλπ.)- και όχι τεχνητά (τέχνη του γραπτού λόγου).
Καλό Σαββατοκύριακο.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Paraskevas Stavropoulos
Λέκτωρ


Εγγραφή: 21 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 39

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 25, 2003 11:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Φαίνεται πως αποτελεί διαδεδομένη επαγγελματική νόσο των σύγχρονων γλωσσολόγων, να υποβιβάζουν την ανθρώπινη γλώσσα σε τεχνικό κώδικα, μια απλή τεχνική επινόηση επικοινωνίας. Και να οι λέξεις, και να οι σημασίες, και να η ετυμολογία, και να οι έννοιες, και όλα να σταματούν εκεί, στη τεχνική θεώρηση. Δεν θα με πείσετε ποτέ. Η γλώσσα μου είναι ο μύθος μου. Το ψέμμα μου. Είναι η ψυχή μου.
Ξέρω ό,τι αυθαιρετώ. Αλλά το σημαντικότερο είναι που ξέρω το ΓΙΑΤΙ αυθαιρετώ και το ΠΩΣ αυθαιρετώ. Καμιά γλώσσα δεν «παραδίδεται», η γλώσσα γίνεται, απόσταγμα, μιλιά τη μιλιά, γενιά τη γενιά, πόνο τον πόνο. Ο όρος «χρήστης της γλώσσας» δεν με καλύπτει. Χρήστης είμαι ενός PC, όχι γλώσσας, καμιάς γλώσσας. Και καλά κάνει όποιος αγαπά τη γλώσσα του, και καλά κάνω που αγαπώ και εγώ τη δική μου.

Η ανάπτυξη της γλώσσας συμβάδιζε πάντα με την ανάπτυξη της πνευματικότητας. Η γλώσσα είναι πνευματικό εργαλείο. Την αναπτύσσουμε, την εκλεπτύνουμε, όχι για χρηστικούς λόγους αλλά για να εκφράσουμε τα ανέκφραστα. Αγωνιούμε να πούμε αυτά που δεν λέγονται με καμιά γλώσσα. Ούτε σκέψη χωρίς γλώσσα, ούτε γλώσσα χωρίς σκέψη. Γι΄ αυτό οι Έλληνες καλλιέργησαν τόσο (και) την ποίηση, γιατι ήξεραν να διαβάζουν ανάμεσα στις γραμμές και ήξεραν να ακούν ανάμεσα στις λέξεις. Και φυσικά, αυτό το κάνουν κι άλλοι. Και μπράβο τους.
Αρνούμαι να υποβιβάσω το λόγο σε λογική, την τέχνη σε τεχνική. Έτσι, επειδή έτσι μού αρέσει. Με το έτσι θέλω. Και δεν έχω καμιά ανάγκη να αποδείξω τίποτε, ή να πείσω κανέναν. Έτσι απλά.

Ψεύτες δεν είμαστε. Μάς έκαναν. Όταν νόθευσαν το μύθο μας με την πραγματικότητά τους.

Ο μύθος της γλώσσας μου είναι η γλώσσα του μύθου μου.


Εμένα πάντως με κάλυψες. Η παραδοχή εκ μέρους σου σε σχέση με τη γλώσσα ορισμένων στάσεων (με έντονη συγκινησιακή φόρτιση) αποδεικνύει ότι η γλώσσα πέρα από τις επικοινωνιακές ανάγκες που εξυπηρετεί, επιτελεί και έναν ιδεολογικό/συμβολικό ρόλο. Κάνεις λάθος όταν λες ότι οι γλωσσολόγοι υποβιβάζουν τη γλώσσα σε έναν απλό τεχνικό κώδικα, ο γλωσσολόγος δεν δέχεται ούτε την άποψη ότι η γλώσσα είναι μια ...τανάλια ή ένα κατσαβίδι ούτε την άποψη ότι η γλώσσα είναι ένα... ιερό τέμενος, μια θαυματουργή εικόνα! (Πήρα τα δύο ακραία παραδείγματα για να τονίσω την εμμονή στη χρηστική ή στη συμβολική λειτουργία της γλώσσας.) Ο γλωσσολόγος (και πιο συγκεκριμένα ο κοινωνιογλωσσολόγος και ο ανθρωπογλωσσολόγος) μελετά και τη συμβολική και την ιδεολογική διάσταση της γλώσσας. Αν τα αγνοούσε τότε η επιστήμη του θα ήτανε λειψή.

Δε θα μιλήσω για την επαγγελματική νόσο των γλωσσολόγων γιατί δεν παραδέχομαι τον όρο νόσο ούτε παραδέχομαι ότι ο επιστήμονας "υποβιβάζει" τη γλώσσα. Ως επιστήμονας πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα επιστημονικά αποβάλλοντας οποιαδήποτε ταμπού, προκαταλήψεις, αισθητικές τοποθετήσεις. Φαντάσου ένα φοιτητής ιατρικής να μην συμμετέχει στην εξέταση πτωμάτων επειδή δεν του επιτρέπουν οι θρησκευτικές του πεποιθήσεις να βεβηλώσει ένα ανθρώπινο σώμα επειδή το θεωρεί ιερό. Αυτός δεν είναι επιστήμονας.

Όσο για την εμμονή σου στους μύθους και στις συναισθηματικές σου εξάρσεις για τη γλώσσα μπορείς να συνεχίσεις να τις έχεις. Αλίμονο μια κοινωνία να μην έχει κάποιες στάσεις απέναντι στη γλώσσα. Μόνο που καταλαβαίνεις ότι εδώ σταματάει η επιστημονική μας κουβέντα. De gustibus et coloribus non disputandum! (Για τις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός δεν μπορεί να γίνει επιστημονικός διάλογος. Μπορούμε να αρχίσουμε ο καθένας να μιλάμε σε άλλο επίπεδο. Εμένα πχ. μου αρέσει πολύ η λατινική και η αρχαία ελληνική. Ό,τι είναι γραμμένο σε μία από αυτές τις δύο γλώσσες μοιάζει να είναι σπουδαίο - κι ας λέει σαχλαμάρες ο συγγραφέας του, κάτι το οποίο δεν μπορώ να το παραδεχτώ.)
_________________
"παντού όπου προβάλλεται πολύ έντονα η δύναμη μιας πίστης, συμπεραίνουμε οτι υπάρχει μια αδυναμία στην απόδειξή της." --- Νίτσε
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 11, 2003 11:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δύο από τις πιό χαρακτηριστικές ιδιότητες αυτού του μεταελληνικού κόσμου στον οποίον ζεί εδώ και 16 αιώνες η ανθρωπότητα, είναι η υπερβολική ασάφεια και η μεγάλη δεξιοτεχνία στην παραποίηση. Αυτή η ίδια η προέλευση άλλωστε του συγκεκριμένου πολιτισμού που τώρα κυριαρχεί, προϋποθέτει αξιωματικά κάτι τέτοιο, αφού ένας πολύ πονηρός τρόπος για να κρύβει κανείς την όποια ανεπιθύμητη, για αυτόν, αλήθεια είναι να μιλάει ακατανόητα ή με ασάφεια, αλλά και να παραχαράζει ή να παραποιεί γεγονότα και νοήματα. Ο E. A. Ράουτερ παρατηρούσε από την δεκαετία του 60 κιόλας ότι όσο ασαφέστερα εκφράζεται κανείς, τόσο περισσότερο μένει κρυμμένο το ψέμα που υπάρχει στον λόγο του.(Η Κατασκευή Υπηκόων)
Οι αρχαίοι πρόγονοί μας, έδιδαν μεγάλη προσοχή στην ακριβολογία, για αυτό άλλωστε και έφθασαν την ανθρώπινη νόηση στα ύπατα ιστορικά της σημεία. Κάθε λέξη σήμαινε ένα πολύ συγκεκριμένο πράγμα, ούτε ένα χ παραπλήσιο, ούτε ένα ψ παρόμοιο. Από τους ομηρικούς κιόλας χρόνους, βρίσκουμε να χρησιμοποιούν εν συνόλω δώδεκα (12 !!!) ρήματα για το βλέπω και συγκεκριμένα τα βλέπειν, θεωρείν, ειδείν, οράν, λεύσσειν, αθρείν, θεάσθαι, σκέπτεσθαι, όσσεσθαι, δενδίλλειν, δέρκεσθαι και παπταίνειν, ένα διαφορετικό δηλαδή ρήμα για κάθε διαφορετικό κοίταγμα. Γίνεται σαφές εδώ λοιπόν ότι όποιος θέλει να πολεμήσει ενάντια στον πολιτισμό της ασάφειας και της παραποιήσεως, οφείλει, πριν από ο,τιδήποτε άλλο, να υπερασπισθεί και να παλινορθώσει το ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΝΟΗΜΑ των λέξεων και των όρων. Διαφορετικά ασταμάτητα θα ιδρώνουμε και θα ματώνουμε σε κύκλους, αναπαράγοντας κυκλικά την απέραντη αχρηστία.


Κλεμένο είναι.!!!! Twisted Evil
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6
Σελίδα 6 από 6

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center