Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ .
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 791

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 11, 2019 8:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννη αν σου έλεγε ένα άτομο, ότι την τελειότητα σου, θα μπορούσες να την χρησιμοποιήσεις, για να βοηθήσεις ουσιαστικά ατελεις συνανθρώπους σου, θα αλαζε κάτι ?
Θα την δεχόσουν ?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 11, 2019 9:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είναι λίγο αόριστο και υπερβολικό :από πού κι ως πού είμαι τέλειος;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 791

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 12, 2019 2:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Είναι λίγο αόριστο και υπερβολικό :από πού κι ως πού είμαι τέλειος;



ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
Ολοκλήρωσε το σκεπτικό σου ,αν κατακτήσουμε την τελειότητα και δεν θα είμαστε άνθρωποι ,τότε σε τι θα έχουμε εξελιχθεί ?

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε :
Δεν ξέρω αλλά αν μου έλεγε κάποιος ότι ξέρει και μπορεί αύριο να με κάνει τέλειο,τότε θα ήξερα ότι ήρθε το τέλος μου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 12, 2019 7:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μα τότε δεν θα μπορώ να βοηθήσω κανέναν,αφού στην τελειότητα δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν ανάγκες (η ανάγκη είναι μια έλλειψη) ,άρα ούτε ανάγκη για βοήθεια.

Μόνο ατελή όντα μπορούν να βοηθήσουν άλλα ατελή όντα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 12, 2019 10:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
gianiss έγραψε:
Μα ούτε για τις ανθρωποθυσίες έχεις ακουστά , μέγα φιλόσοφε , παντογνώστη?

Για την μία αντικειμενική αλήθεια και ηθική (μια και την αναφέρεις τώρα) , αυτή που κάθε άνθρωπος σε ολόκληρη την οικουμένη, - τώρα και διαχρονικά δέχεται - , μιλώ δηλαδή για την δική σου “μοναδική” αλήθεια και ηθική , αυτή που μόνο εσύ εντόπισες να υπάρχει αντικειμενικά , έχεις να πεις κάτι σωστό , εκτός από βλακώδη σοφίσματα?

Για πες να μάθουμε και μεις κάτι αντικειμενικά σωστό και αληθές , μην ντρέπεσαι .
Μην με αφήνεις στο σκοτάδι Πάπα μου.

.



Συγχέεις το αληθινό με το εμπειρικό.Τα φαινόμενα απατούν,όμως. Κι αυτά τα φαινόμενα μπορεί να είναι και ηθικές αντιλήψεις,όπως η κατωτερότητα της γυναίκας ή οι ανθρωποθυσίες...η άγνοια και ο φόβος δεν είναι αλήθεια,είναι απόσταση απ' την αλήθεια.


Άλλα αντί άλλων.
Συνεχίζεις να αναμασάς την ίδια δογματική “δική” σου αλήθεια για το καλό , αδυνατώντας να δεχθείς την άκρως υποκειμενικότητα τέτοιων εννοιών , για αυτό μεταβάλλονται τοπικά και χρονικά στις κοινωνίες ανθρώπων .
Ναι ρε συ, η βίβλος των Εβραίων συμπεριλαμβάνει την γυναίκα στα “πράγματα” του άντρα , αυτή η αντίληψή πέρασε και στους χριστιανούς και τους μουσουλμάνους (σε πολλές χώρες υπάρχει μέχρι και σήμερα) , όπως και οι ανθρωποθυσίες ήταν στην αρχαιότητα ... “θεάρεστη” πράξη.

Οι άνθρωποι εκείνοι θεωρούσαν κοινωνικά καλό να θυσιάζουν ανθρώπους, ακόμα και τα παιδιά τους, για να εξευμενίζουν τους θεούς ή τα κακά πνεύματα (στο γεφύρι της Άρτας , μια τέτοια ιστορία αναφέρεται και δεν είναι αρχαία )
Οι χριστιανοί κάθε Κυριακή μία τέτοια θυσία αναπαριστούν εικονικά (ο Γιαχβέ θυσιάζει τον υιό του, για να ξεπλύνει την αμαρτία του ανθρώπου ) , όσο για την θέση της γυναίκας στις Ισλαμικές χώρες , ακόμα και σήμερα είναι “πράμα” του άντρα.

Το καλό και το κακό, είναι αυτό που κάθε κοινωνία ανθρώπων ορίζει, είτε γιατί έτσι το αντιλαμβάνεται να είναι , είτε γιατί έτσι βολεύει κάποιους (ή κάποιον) να είναι .

Κατά καιρούς , κάποιοι φιλόσοφοι προσπάθησαν να ορίσουν το καλό και το κακό αντικειμενικά , με τρόπο που να μπορεί να γίνει παγκόσμια πραγματικότητα.
Δεν τα κατάφεραν .

Προφανώς εσύ ο μέγας φιλόσοφος κατέχεις την μεγάλη και μοναδική αλήθεια για το καλό και το κακό.

Έχεις καβαλήσει το καλάμι , και δεν το έχεις πάρει χαμπάρι.
Να μην σου στερήσω την ιδεατή αίγλη σου, προσγειώνοντας σε στην σκληρή πραγματικότητα .

Ζήσε τον μύθο σου ......

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 791

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 12, 2019 11:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Μα τότε δεν θα μπορώ να βοηθήσω κανέναν,αφού στην τελειότητα δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν ανάγκες (η ανάγκη είναι μια έλλειψη) ,άρα ούτε ανάγκη για βοήθεια.

Μόνο ατελή όντα μπορούν να βοηθήσουν άλλα ατελή όντα.


Καλή και εποικοδομητική μας μέρα .
Αντιλήφθηκα το σημείο ,όπου διχάζονται απόψεις μας και αυτό είναι πολύ καλό ,διότι μας δίδεται η ευκαιρία να το διορθώσουμε ,τουλάχιστον να προσπαθήσουμε και ότι θέλει προκύψει.
Κρατάω την συνειδητότητά σου για την τελειότητα η οποία είναι :

Να μην έχει καμία ανάγκη ,έλλειψη το ον που την έφτασε και κατόρθωσε να την κατακτήσει πλήρως .
Μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ,κανένας άνθρωπος δεν έφτασε και δεν μπορεί να φτάσει στην τελειότητα ?
Οπότε προτρέχω και γράφω αν είναι και δική σου άποψη, θα πρέπει να δούμε αν ο Σωκράτης ,ο Αριστοτέλης ,ο Ηράκλειτος και όλοι οι σοφοί άνθρωποι που περπάτησαν στον πλανήτη ,ήταν ατελή, ημιτελή , τέλεια όντα , η λίγο από όλα ?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 791

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 12, 2019 12:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προς προβληματισμό για όλους :
Λένε κάποιοι :
Ζήσε τον μύθο σου.
Ζήσε το παραμύθι σου ,
Ζήσε την αυταπάτη σου .
Άραγε αυτοί που το λένε για τους άλλους ,τι ζούνε ? , την αλήθεια ,η αυτό που νομίζουν ότι είναι αλήθεια ?
Η μήπως ζούνε μέρος της αλήθειας και νομίζουν ότι αυτό που ζούνε είναι όλη η αλήθεια ?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 12, 2019 1:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Λένε κάποιοι .... ότι την πρόταση “Δύο πράγματα στον κόσμο είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία” , την είπε ο Αϊνστάιν.

Μπορεί πράγματι να την είπε , μπορεί και όχι.
Τι νόημα έχει ποιος την είπε , αυτό που μετρά είναι αν είναι σωστή ή όχι .

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 12, 2019 9:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο ηθικά σχετικιστής θεωρεί καθετί πραγματικό ως "φυσικό" γιατί γι' αυτόν η φύση δεν υπάρχει ανεξάρτητα του ανθρώπου,ο άνθρωπος την κατασκευάζει.

Για να μην μπερδεύεσαι,φίλε giannis,να σου υπενθυμίσω ότι ο πόνος και η ευδαιμονία έχουν κι αυτά τους φυσικούς τους νόμους κι ένα παιδάκι το οποίο ακρωτηριάζεται στην Αφρική από τους μάγους της φυλής του πονάει χωρίς φυσικό λόγο,πονάει λόγω άγνοιας και υπερφυσικού φόβου.Τα ίδια ισχύουν και για τη θέση της γυναίκας και για τις ανθρωποθυσίες και για τα κρεματόρια του Στάλιν και του Χίτλερ κ.λπ. και για κάθε άλλη αφύσικη και ανώμαλη δραστηριότητα ,που εν συντομία εμείς οι μη σχετικιστές ονομάζουμε "ανηθικότητα".

Αν έχεις αντιρρήσεις,να τις συζητήσουμε... πολιτισμένα,όμως.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 12, 2019 10:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:

Οπότε προτρέχω και γράφω αν είναι και δική σου άποψη, θα πρέπει να δούμε αν ο Σωκράτης ,ο Αριστοτέλης ,ο Ηράκλειτος και όλοι οι σοφοί άνθρωποι που περπάτησαν στον πλανήτη ,ήταν ατελή, ημιτελή , τέλεια όντα , η λίγο από όλα ?
[/color][/i]


Ατελείς όντας άνθρωποι,αλλά σοφοί άνθρωποι.Η ατέλεια μέσω της γνώσης και της αγάπης τους οδήγησε στην αρετή .Αλλά η αρετή δεν είναι τελειότητα,είναι καθημερινός μόχθος και ευθύνη παράλληλα,βέβαια,με το αίσθημα της αξιοπρέπειας.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 13, 2019 10:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ο ηθικά σχετικιστής θεωρεί καθετί πραγματικό ως "φυσικό" γιατί γι' αυτόν η φύση δεν υπάρχει ανεξάρτητα του ανθρώπου,ο άνθρωπος την κατασκευάζει.

Για να μην μπερδεύεσαι,φίλε giannis,να σου υπενθυμίσω ότι ο πόνος και η ευδαιμονία έχουν κι αυτά τους φυσικούς τους νόμους κι ένα παιδάκι το οποίο ακρωτηριάζεται στην Αφρική από τους μάγους της φυλής του πονάει χωρίς φυσικό λόγο,πονάει λόγω άγνοιας και υπερφυσικού φόβου.Τα ίδια ισχύουν και για τη θέση της γυναίκας και για τις ανθρωποθυσίες και για τα κρεματόρια του Στάλιν και του Χίτλερ κ.λπ. και για κάθε άλλη αφύσικη και ανώμαλη δραστηριότητα ,που εν συντομία εμείς οι μη σχετικιστές ονομάζουμε "ανηθικότητα".

Αν έχεις αντιρρήσεις,να τις συζητήσουμε... πολιτισμένα,όμως.


Δεν με ενδιαφέρει φίλε μου τι θεωρεί ο ένας και ο άλλος .
Ειδικά για την φύση , έχω σαφή άποψη που διαφέρει πάρα πολύ με αυτά που εσύ λες και πιστεύεις.
Σε είχα ρωτήσει αρχικά , αν υπάρχουν στο φυσικό κόσμο - αντικειμενικά – οι έννοιες του “καλού” και του “κακού”
Και απαντάς πάλι χρησιμοποιώντας ξανά ασαφής έννοιες όπως , “αλήθεια” , “δυστυχία”

Ο τρόπος που κατασπαράσσεται μια Ζέμπρα στην Αφρικανική σαβάνα από μια αγέλη αφρικανικών σκύλων είναι πάρα πολύ επώδυνη για την “δύστυχη” Ζέμπρα ..... και πολύ καλή για τα “κακά” ....τα αιμοβόρα σκυλιά .
Είναι μια ανατριχιαστική αλήθεια ακόμα και να στην περιγράψω , πόσο μάλλον να την παρακολουθείς με τα μάτια σου να εξελίσσεται ζωντανά.

Ποια είναι η “αλήθεια” για σένα , η δική σου αλήθεια αυτή που εσύ υπηρετείς όπως λες, για την μείωση της δυστυχίας των άλλων?
Ποιον άλλων ?
Των πλησίον σου?
Μόνο ο άνθρωπος υπάρχει στο φυσικό κόσμο σου?

Το να χρησιμοποιείς ωραίες λέξεις , που όμως αναφέρονται σε ασαφής έννοιες , τι νομίζεις πως προσφέρεις ?

Όσο για την θέση της γυναίκας , ναι φίλε μου , αν δεν το ξέρεις , η βίβλος των Εβραίων ορίζει ότι η γυναίκα είναι αντικείμενο του άντρα.
Αυτή , αν κατάλαβες, ήταν η “αλήθεια” - για πολλούς αιώνες - για Εβραίους , Χριστιανούς, Μουσουλμάνους.
Από την άλλη πλευρά, οι θυσίες ανθρώπων προς τους θεούς για προσωπική εύνοια ή εξιλέωση της οικογένειας ή ολόκληρης πόλης, θεωρείτο θεάρεστη πράξη ακόμα και αν αφορούσε το μονάκριβο παιδί .
Αν ζούσες εκείνες τις εποχές , σε τέτοιες κοινωνίες ανθρώπων, να είσαι 100% σίγουρος πως και εσύ τα ίδια μυαλά θα είχες και θα μαχόσουν για εκείνες τις ηθικές αξίες , για εκείνες τις μεγάλες αλήθειες , ενδεχομένως και με μεγαλύτερο μένος.

Με αρλούμπες σοφίσματα και ηθικές μεγαλοστομίες κουβέντα σοβαρή δεν γίνεται..

Το καλό , το κακό , το ηθικό, το δίκαιο , το αληθές , κ.α. , είναι έννοιες που ορίζονται από τον άνθρωπο και τις κοινωνίες των ανθρώπων , τοπικά και διαχρονικά , και γιαυτό μεταβάλλονται / αλλάζουν σύμφωνα με την εξέλιξη των κοινωνιών των ανθρώπων .

Δεν νοούνται αντικειμενικά αυθύπαρκτες στον φυσικό μας κόσμο.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 791

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 13, 2019 12:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλό ,κακό ,ηθική ,ανηθικότητα, συνείδηση ,ασυνειδησία, δίκαιο ,άδικο, όμορφο ,άσχημο, Τέλιο ,ατελές και για να μην γεμίσω την σελίδα με όλα τα ζεύγη αντίθετων εννοιών, όλα αυτά είναι υποκειμενικές αντιλήψεις του ανθρώπου για τον φυσικό μας κόσμο .
Αυτήν την αντίληψη την μετέφερε στις κοινωνίες .
Και όπως είπε κάποιος ανανεώνονται ,συμπληρώνονται ,αναβαθμίζονται ,τελειοποιούνται διαχρονικά σε αυτές ,ανάλογα με την εξέλιξη της υποκειμενικής αντίληψής του .
Επομένως αδυνατώντας να αντιληφθεί την πλήρη αντικειμενικότητα του φυσικού κόσμου ,υιοθετεί υποκατάστατα ,έννοιες ,με περιεχόμενα ,για να ικανοποιήσεις τις διαχρονικές ανάγκες του .
Αυτές προέρχονται ,πηγάζουν ,για να το γράψω συνοπτικά ,συνθετικά ,από την άγνοια της ανθρωπότητας για τον λόγω ύπαρξης της .

Αυτός (σκοπός ύπαρξης της ανθρωπότητας) μπορεί κάποτε να γίνει αντικειμενικός ,εάν οι κοινωνίες ,κατορθώσουν να συνυπάρχουν αρμονικά με το περιβάλλον .
Για να γίνει αυτό ,είναι απαραίτητο να αντιληφθεί το πώς αυτό λειτουργεί .
Μέχρι σήμερα διαθέτει μερική γνώση ,η οποία δεν ολοκληρώθηκε ,για το πώς λειτουργεί το περιβάλλον, ο φυσικός κόσμος και τα στοιχεία που τον συνθέτουν .


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ στις Τετ Μάρ 13, 2019 12:31 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 791

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 13, 2019 12:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ατελείς όντας άνθρωποι,αλλά σοφοί άνθρωποι.Η ατέλεια μέσω της γνώσης και της αγάπης τους οδήγησε στην αρετή .Αλλά η αρετή δεν είναι τελειότητα,είναι καθημερινός μόχθος και ευθύνη παράλληλα,βέβαια,με το αίσθημα της αξιοπρέπειας.


Ποια αρετή ,ονόμασέ την ,για να σε αντιληφθώ .

Υποθέτω ότι εννοείς την σοφία ?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 13, 2019 1:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Ο τρόπος που κατασπαράσσεται μια Ζέμπρα στην Αφρικανική σαβάνα από μια αγέλη αφρικανικών σκύλων είναι πάρα πολύ επώδυνη για την “δύστυχη” Ζέμπρα ..... και πολύ καλή για τα “κακά” ....τα αιμοβόρα σκυλιά ...
Ποια είναι η “αλήθεια” για σένα , η δική σου αλήθεια αυτή που εσύ υπηρετείς όπως λες, για την μείωση της δυστυχίας των άλλων?
Ποιον άλλων ?
Των πλησίον σου?
Μόνο ο άνθρωπος υπάρχει στο φυσικό κόσμο σου?
...
Δεν νοούνται αντικειμενικά αυθύπαρκτες στον φυσικό μας κόσμο.



1) Ο πόλεμος για την επιβίωση στην άγρια φύση δεν είναι ανήθικος γιατί δεν έχει ως αυτοσκοπό τον πόνο του θύματος...τις περισσότερες φορές πεθαίνει σε λίγα λεπτά...ή την συνειδητή εκμετάλλευση του θύματος αλλά την αναπόδραστη ανάγκη της επιβίωσης.

2) Η αλήθεια της φύσης είναι η μόνη αντικειμενική αλήθεια,λοιπόν,δηλαδή να ζεις μειώνοντας όσο είναι δυνατόν μέσω του Λόγου τη δυστυχία γύρω σου.Η αντίθετη κατεύθυνση είναι η ανηθικότητα και η παρά φύσιν ζωή.Οσο ο άνθρωπος ωθείται από άγνοια και παράλογους φόβους ή υπέρμετρες επιδιώξεις θα ζει παρά φύσιν κι όχι αληθινά,κατά φύσιν.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 13, 2019 2:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
[color=olive]Καλό ,κακό ,ηθική ,ανηθικότητα, συνείδηση ,ασυνειδησία, δίκαιο ,άδικο, όμορφο ,άσχημο, Τέλιο ,ατελές και για να μην γεμίσω την σελίδα με όλα τα ζεύγη αντίθετων εννοιών, όλα αυτά είναι υποκειμενικές αντιλήψεις του ανθρώπου για τον φυσικό μας κόσμο .

...Αυτός (σκοπός ύπαρξης της ανθρωπότητας) μπορεί κάποτε να γίνει αντικειμενικός ,εάν οι κοινωνίες ,κατορθώσουν να συνυπάρχουν αρμονικά με το περιβάλλον .
Για να γίνει αυτό ,είναι απαραίτητο να αντιληφθεί το πώς αυτό λειτουργεί .
Μέχρι σήμερα διαθέτει μερική γνώση ,η οποία δεν ολοκληρώθηκε ,για το πώς λειτουργεί το περιβάλλον, ο φυσικός κόσμος και τα στοιχεία που τον συνθέτουν .


Η φύση λέει την αλήθεια χωρίς προσωπεία και αυτή η αλήθεια είναι ο πόλεμος στο ελάχιστο δυνατό για την εκπλήρωση των αναγκών όλων των πλασμάτων που λειτουργούν σε ένα σύστημα.Μέρος της φύσης είμαστε κι εμείς και αναλόγως πόσο καθαρή είναι η ματιά μας ,δηλαδή πόσο επιστημονικά και φιλοσοφικά αναπτυγμένοι είμαστε ,βγάζουμε τα συμπεράσματά μας από τη φύση,δηλαδή απ' την αλήθεια του κόσμου,και για τις δικές μας κοινωνίες σε σχέση με το πόσο φυσικές είναι ή άρρωστες.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 8 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center