Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 01, 2019 11:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Λοιπόν, ο εφοριακός να ανοίξει τα μάτια του! Ο έχων γράφει! Πέρα από την πλάκα, ο Ιωάννης θέλει σοβαρότητα, και με το δίκιο του.

Στη νομική επιστήμη υπάρχει η αρχή της αλήθειας: το δεδικασμένο λογίζεται ως η αλήθεια. Στη φιλοσοφία η ελευθερία έχει κόστος: δεν υπάρχει ούτε το δεδικασμένο! Οπότε μετά από αυτή την αποποίηση ευθύνης, διαβάζετε με δική σας ευθύνη:

Ο άνθρωπος είναι ον σύνθετο και πολύπλοκο, σε βαθμό που να μην κατανοεί τον εαυτό του. Σε όλες τις αρχαίες φιλοσοφίες, ανιχνεύεται η αρχή του "λευκού χάρτου": η φιλοσοφία είναι στη φύση της λογιστική διαδικασία. Σε μια κόλλα χαρτί σβήνουμε τα πάντα και αρχίζουμε να κάνουμε διάφορους λογαριασμούς, αλλά σίγουρα ξεκινώντας από το μηδέν. Μπορεί κανείς να διαφωνήσει με τους λογαριασμούς τους δικούς μου π.χ., αλλά όλοι θα συμφωνήσουμε για την αρχή: για το μηδέν. Αν αυτό δε γίνει, λογαριασμός δε γίνεται.

Ο άνθρωπος είναι μια μηχανή. Την επιστημονική λογική δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε. Είναι το βασικό εργαλείο της γνώσης. Όμως αυτή έχει μια συνέπεια: θεωρούμε τον άνθρωπο ως μηχανή. Στην επιστήμη όλα στηρίζονται και αναφέρονται στο αντικείμενο. Εμείς, ως υποκείμενα, δεν αρκούμαστε στην επιστήμη, όμως δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε, επειδή ζητάμε γνώση αντικειμενική. Βάζουμε λοιπόν τη μηχανή αυτή στο τραπέζι του ανατόμου. Θα πει κάποιος, όχι ρε εγώ μηχανή δεν είμαι. Δεν είπαμε ότι είσαι μηχανή, είσαι ΚΑΙ μηχανή, πρώτα από όλα. Άρα δικαιούμαστε να σε δούμε σαν μηχανή. Είσαι μηχανή, αυτό είναι σίγουρο. Ας αναλύσουμε λοιπόν αυτή τη μηχανή.

Η μηχανή προέκυψε από την εξέλιξη, βάσει του εξελικτικού μηχανισμού προσαρμογής. Πρώτα, ο άνθρωπος είναι ένα ζώο. Ποιος είναι ο βασικός τρόπος μάθησης, απόκτησης γνώσης; Η παρατήρηση. Ας παρατηρήσουμε το ζώο. Έχει το υλικό μέρος και το μη υλικό. Το υλικό = σώμα. Το μη-υλικό = συναισθήματα. Πονάει, ευχαριστιέται, επιθυμεί, αποστρέφεται. "Σκέφτεται" περιορισμένα, συγκεκριμένα (όχι αφηρημένα).

Ο άνθρωπος εξελίχθηκε λίγο παραπάνω (το πώς και γιατί δεν έχει σημασία, παρατηρούμε τώρα). Κατέκτησε την αφηρημένη σκέψη, αυτό το ξέρουμε, το παρατηρούμε. Άρα, σε σύγκριση με την απλή σκέψη του ζώου, απέκτησε σύνθετη σκέψη, μία "μετασκέψη", που του δίνει την λογική. Όχι ότι είναι λογικός, το αποκαλύπτει ο Ηράκλειτος, αλλά μπορεί να εκλογικεύει. Ξέρει ότι δεν θα γνωρίσει την αλήθεια, γι΄ αυτό επινοεί το δεδικασμένο. Αυτή η ικανότητα λογικής σκέψης, έστω και περιορισμένη, είναι ο νους. Φυσικά ο νους κάπου θα υπάρχει στο σώμα, στο όργανο που λέγεται εγκέφαλος.

Έχουμε δυο διακρίσεις, δύο επίπεδα. Με την πρώτη διάκριση διακρίνουμε την ύλη (hardware) από τη σκέψη (software). Με τη δεύτερη διάκριση, χωρίζουμε τη σκέψη σε δύο, το θυμικό και το λογιστικό, για να χρησιμοποιήσω γνωστούς όρους αριστοτελικούς. Το λογιστικό προέκυψε τελευταίο στην εξέλιξη. Έχουμε δηλαδή τρία μέρη της ανθρώπινης ύπαρξης, υλικό σώμα, συναισθήματα και λογική. Αυτή η κατάταξη είναι απλή, αλλά αυτό μπορούμε αυτό κάνουμε. Είναι μια διάκριση που έχει τα προβλήματά της, γιατί αν τη θεωρήσουμε δομική χάνουμε τη λειτουργική άποψη, αν τη θεωρήσουμε λειτουργική την υπεραπλοποιούμε, αλλά αυτό μπορούμε, γιατί ως υποκείμενα δεν μπορούμε να είμαστε αντικειμενικοί.

Άρα πάμε στο τρίτο σενάριο, όχι όμως ως αλήθεια αλλά ως δεδικασμένο. Ούτε αυτό μας ικανοποιεί, και το ξέρουμε.

Φτάνει, γιατί ο εφοριακός με περιμένει στη γωνιά, άλλη φορά ίσως περισσότερα. Στο επόμενο τεύχος της φορολογικής, ε φιλοσοφικής δήλωσης ήθελα να πω. Καληνύχτα και όνειρα γλυκά και προπαντός ασκανδάλιστα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 8:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Αυτός – ο πρωτόγονος – προσπαθούσε για παράδειγμα με πολύ κόπο να ανάψει μια φωτιά , ενώ κάποιος άλλος – πολύ κοντά του , που όμως δεν έβλεπε -, πυρπολούσε δάση στο τσακ μπαμ.
Έτσι φαντάστηκε κάποιο αόρατο ον υπήρχε εκεί κοντά του, με τρομερές δυνάμεις.
Έτσι για να έχει την εύνοια του , του πρόσφερε ότι ο ίδιος θεωρούσε ποιο πολύτιμο για τον εαυτό του, ακόμα και τα παιδιά του.
Ο θεός αυτός , είναι δημιούργημα του ανθρώπου και μάλιστα “κατ εικόνα και ομοίωση ανθρώπου”


Αφού,λοιπόν,είναι δημιούργημα του ανθρώπου και ο άνθρωπος εκτός από γονίδια είναι και η ιστορία του,κι αφού η ιστορία του δεν μπορεί ν' αναχθεί αποκλειστικά στα γονίδιά του,άρα δεν μπορούμε να εντάξουμε και την φαντασιακή θέσμιση του θεού στα γονίδια.



gianiss έγραψε:

Όσο για το δεύτερο που λες , προϋπόθεση σχηματισμού της συνείδησης είναι η γνώση που αποκτάτε από την δοκιμή και εμπειρία , όχι το αντίθετο


Υπάρχει και το αντίθετο...π.χ.οι έμφυτες συντακτικές δομές της γλώσσας.(βλ. Chomsky)

gianiss έγραψε:
Είναι προφανές ότι κάτι άλλο ονομάζεις “συνείδηση” .
Σε ρώτησα -για να καταλάβω τι εννοείς- αν αυτό που εσύ ονομάζεις συνείδηση , έχει σχέση με αυτό που η επιστήμη σήμερα (η δυτική επιστήμη) ονομάζει “συνειδητό” και “ασυνείδητο”.

Έχεις κάποια άποψη ?


Το έγραψα πριν αλλά δεν το πρόσεξες:Τι θα έλεγες να πούμε πως συνείδηση είναι τα μακροσκοπικά φαινόμενα που δεν έχουν μέγεθος,σχήμα και κίνηση στον χώρο;(κατά Ντεκάρτ)
Να συμπληρώσω μόνο αυτό...εκτός απ' τον χώρο που καταλαμβάνει ο εγκέφαλος.

gianiss έγραψε:

Το πρώτο μόνο θα μπορούσε να ισχύει υπό την προϋπόθεση του ορισμού , της “συνείδησης”.
Τα άλλα , με οποιαδήποτε ερμηνεία της λέξης , δεν ισχύουν


Γιατί; Το δεύτερο σενάριο και το τρίτο ερμηνεύουν π.χ. φαινόμενα πλαστικότητας του εγκεφάλου από τη συμπεριφορά εκείνη του ατόμου που προέρχεται από τη βούλησή του,δηλαδή από την ενεργητική μάθηση,που είναι συνειδησιακό φαινόμενο.

gianiss έγραψε:
Ναι βεβαίως αυτή είναι η μία περίπτωση που έχω υο όψιν μου, αλλά όχι η μοναδική.
Άλλη αιτία είναι οι μεταλλάξεις που ακολουθούν , και από την φύση τους δεν θα μπορούσαν να είναι πανομοιότυπες , ακόμα και αν εγκλωβίσουμε τα δύο όντα με το ίδιο εξ αρχής γενετικό υλικό , ακριβώς και συνεχώς στον ίδιο χώρο , να βλέπουν και να αισθάνονται ακριβώς τα ίδια ερεθίσματα, κάτι παντελώς αδιανόητο να συμβεί , αλλά και πάλι θα υπάρχει η “απροσδιοριστία” των μεταλλάξεων.



Τα γονίδια,όμως,δεν θα σου πουν το περιεχόμενο της συνείδησης,το πολύ πολύ να προσδιορίσουν τα όριά της,π.χ.δείκτης νοημοσύνης. Η μάθηση είναι αυτή που θα κάνει τα υπόλοιπα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 8:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:


Άρα πάμε στο τρίτο σενάριο, όχι όμως ως αλήθεια αλλά ως δεδικασμένο. Ούτε αυτό μας ικανοποιεί, και το ξέρουμε.

Φτάνει, γιατί ο εφοριακός με περιμένει στη γωνιά, άλλη φορά ίσως περισσότερα. Στο επόμενο τεύχος της φορολογικής, ε φιλοσοφικής δήλωσης ήθελα να πω. Καληνύχτα και όνειρα γλυκά και προπαντός ασκανδάλιστα.



Μήπως σε πιάνει το αφορολόγητο; Laughing

Σχετικά με το τρίτο σενάριο τώρα μια ερμηνεία βασισμένη στα Μαθηματικά είναι η θεωρία του χάους σε εξαιρετικά σύνθετα ,όπως είπες,φαινόμενα:υπάρχει αιτιοκρατία αλλά είναι τόσο σύνθετη που μια μικρή αλλαγή στα δεδομένα προκαλεί δυσανάλογα αποτελέσματα,γι' αυτό η ακριβής πρόβλεψη δεν είναι δυνατή.
Δεν αφορά μόνο τη συνείδηση ,βέβαια,αλλά και τον καιρό,την ανάπτυξη των φυτών,την κίνηση των κοπαδιών κ.ά.

Εδώ τίθεται ένας προβληματισμός:αν είναι αιτιοκρατική,τότε δεν υπάρχει ελευθερία.Αν υπάρχει ελευθερία,τότε θα πρέπει να προσδώσουμε ελευθερία και στα αντίστοιχα φυσικά φαινόμενα .
(Ως ελευθερία ορίζω την δυνατότητα κάτι να αυτοορίζεται)
Τότε,όμως,η ελευθερία θα είναι η δυνατότητα να αυτοορίζεται μέσα απ' την αιτιοκρατία,οπότε δεν ισχύει ο ορισμός της Φύσης ως το σύνολο των αιτιών διότι για να αυτοοριστείς πρέπει να διαθέτεις κάποιον σκοπό έξω απ' τα αίτια.

Ελευθερία,λοιπόν,ίσον μεταφυσική;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 10:49 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τώρα έβαλες ακόμα ένα πρόβλημα στο πρόβλημα. Φαίνεται λογικός ο προβληματισμός, αλλά μη ξεχνάς ότι η λογική είναι πρόβλημα δικό μας, του ανθρώπου, δεν είναι πρόβλημα της φύσης. Η φύση μας έχει γραμμένους στα τέτοια της.

Κάπου φίλε, κακά τα ψέματα, πρέπει να θυμόμαστε ότι έχουμε όρια. Τα όρια αυτά έρχονται από όλες τις κατευθύνσεις, και από έξω και από μέσα. Και η αιτιοκρατία, και η ελευθερία, είναι δικά μας προβλήματα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 791

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 11:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:


Ελευθερία,λοιπόν,ίσον μεταφυσική;


Μπορείς μόνος σου να απαντήσεις το ερώτημα.
Αν όλη σου η ζωή, ισοδυναμει με την προσπάθεια να υπηρετείς τον σκοπό της ατομικής σου ύπαρξης, είσαι λεύτερος.
Οταν τον βρίσκεις και τον υπηρετείς σωστά είσαι πληρης.
Δεν ψάχνεις για κάτι άλλο.
Έχει νόημα η ζωή σου και το απολαμβάνεις.
Αν δεν συνέβη μέχρι σήμερα, απέχεις απο την ελευθερία.
Επομένως ελευθερία προϋποθέτει αυτόπροσδιορισμό και η ευθυγράμμιση της ζωής μου με αυτόν,δλδ η αδιάλειπτη προσπάθεια να πραγματωσω τον ατομικό σκοπό της ύπαρξης μου.
Δεν είναι απαραίτητο να κάνει κάποιος μεταφυσικούς περίπατους , για να τον βρει...,,
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3608

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 11:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Τώρα έβαλες ακόμα ένα πρόβλημα στο πρόβλημα. Φαίνεται λογικός ο προβληματισμός, αλλά μη ξεχνάς ότι η λογική είναι πρόβλημα δικό μας, του ανθρώπου, δεν είναι πρόβλημα της φύσης. Η φύση μας έχει γραμμένους στα τέτοια της.

Κάπου φίλε, κακά τα ψέματα, πρέπει να θυμόμαστε ότι έχουμε όρια. Τα όρια αυτά έρχονται από όλες τις κατευθύνσεις, και από έξω και από μέσα. Και η αιτιοκρατία, και η ελευθερία, είναι δικά μας προβλήματα.

το αν η φύση μας-έχει-γραμμένους-ανεξάρτητα-από-το-τι-σκεφτόμαστε είναι αδιανόητο

άλλο το αδιανόητο και άλλο το τίποτα
_________________
"επανάληψη μήτηρ μαθήσεως"
Reboot!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 12:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
iason

Ο άνθρωπος είναι ον σύνθετο και πολύπλοκο, σε βαθμό που να μην κατανοεί τον εαυτό του. Σε όλες τις αρχαίες φιλοσοφίες, ανιχνεύεται η αρχή του "λευκού χάρτου": η φιλοσοφία είναι στη φύση της λογιστική διαδικασία. Σε μια κόλλα χαρτί σβήνουμε τα πάντα και αρχίζουμε να κάνουμε διάφορους λογαριασμούς, αλλά σίγουρα ξεκινώντας από το μηδέν. Μπορεί κανείς να διαφωνήσει με τους λογαριασμούς τους δικούς μου π.χ., αλλά όλοι θα συμφωνήσουμε για την αρχή: για το μηδέν. Αν αυτό δε γίνει, λογαριασμός δε γίνεται.


Κατάλαβα , έφερες και τον λογιστή μαζί σου , σε μια ατελέσφορη προσπάθεια να αποφύγεις να πεις “πόθεν έσχες” το δικό σου “λογισμικό”, αυτό που ο ίδιος δήλωσες ότι έχεις και τρέχει στο κεφάλι σου.
Παράθεση:
Έχουμε δυο διακρίσεις, δύο επίπεδα. Με την πρώτη διάκριση διακρίνουμε την ύλη (hardware) από τη σκέψη (software). Με τη δεύτερη διάκριση, χωρίζουμε τη σκέψη σε δύο, το θυμικό και το λογιστικό, για να χρησιμοποιήσω γνωστούς όρους
Βρε τι μανία είναι αυτή με τους Η/Υ.
Στον Η/Υ όπως λες , έχουμε τον επεξεργαστή (εγκέφαλο) , και το πρόγραμμα (λογισμικό) .
Αυτά όμως δεν αρκούν να “δουλέψει” το σύστημα .

Σου διαφεύγει προφανώς κάτι πολύ σπουδαίο και απαραίτητο .
Το ξέχασες ή δεν το σκέφτηκες ?
Παράθεση:
Φτάνει, γιατί ο εφοριακός με περιμένει στη γωνιά, άλλη φορά ίσως περισσότερα. Στο επόμενο τεύχος της φορολογικής, ε φιλοσοφικής δήλωσης ήθελα να πω. Καληνύχτα και όνειρα γλυκά και προπαντός ασκανδάλιστα.


Πάλι καλά που το κατάλαβες και πάτησες φρένο.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 12:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:


Ελευθερία,λοιπόν,ίσον μεταφυσική;


Μπορείς μόνος σου να απαντήσεις το ερώτημα.
Αν όλη σου η ζωή, ισοδυναμει με την προσπάθεια να υπηρετείς τον σκοπό της ατομικής σου ύπαρξης, είσαι λεύτερος.


Τον σκοπό της ύπαρξής σου, από πού τον μαθαίνεις;
Δύο περιπτώσεις:
α. από άλλους,
β. από σένα τον ίδιο.
Περ. α: Αφού από άλλους, την ελευθερία σου ξέχνα την. Ίσως ακόμα χειρότερα, να υπηρετείς την ελευθερία των άλλων...
Περ. β: Αφού εσύ έχεις και το καρπούζι και το μαχαίρι, τι σόι σκοπός είναι αυτός; Δεν έχει αξία! Άσε που δεν θάπρεπε να το συζητάς...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την iason στις Σαβ Φεβ 02, 2019 12:36 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 12:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Αφού,λοιπόν,είναι δημιούργημα του ανθρώπου και ο άνθρωπος εκτός από γονίδια είναι και η ιστορία του,κι αφού η ιστορία του δεν μπορεί ν' αναχθεί αποκλειστικά στα γονίδιά του,άρα δεν μπορούμε να εντάξουμε και την φαντασιακή θέσμιση του θεού στα γονίδια.


Αν η αναφορά σου στην “ιστορία” του ανθρώπου σαν είδος , έγινε με την γνώση της εξελικτικής πορείας του , τότε βεβαίως αυτή ανάγεται κατά κύριο λόγο στις μεταλλάξεις του, αλλά και ιστορία του περιβάλλοντος που αναπτύχθηκε .
Άρα μπορούμε κάλλιστα να εντάξουμε την φαντασιακή ιδέα του θεού στα γονίδια , δίνοντας και στην “ιδέα” αυτή εξελικτική πορεία (μετενσάρκωση, Τοτέμ/Ειδωλολατρία, θεοποίηση φυσικών δυνάμεων , πολυθεΐα , προσωπικός θεός ούνα φάτσα ούνα ράτσα ανθρώπου, αλλά, σοφός , παντοδύναμος, παντογνώστης αλλά κυρίως αθάνατος , ένα μοντέλο που θα ήθελε να είναι ο άνθρωπος
Παράθεση:
Υπάρχει και το αντίθετο...π.χ.οι έμφυτες συντακτικές δομές της γλώσσας.(βλ. Chomsky)


Η γλώσσα δεν είναι έμφυτη, δεν δόθηκε/εμφυτεύτηκε στον άνθρωπο από κάποιον, (από ποιον άραγε?) αλλά είναι και αυτή αποτέλεσμα της εξελικτικής “ιστορίας” του ανθρώπου.

Παράθεση:

Το έγραψα πριν αλλά δεν το πρόσεξες:Τι θα έλεγες να πούμε πως συνείδηση είναι τα μακροσκοπικά φαινόμενα που δεν έχουν μέγεθος,σχήμα και κίνηση στον χώρο;(κατά Ντεκάρτ)
Να συμπληρώσω μόνο αυτό...εκτός απ' τον χώρο που καταλαμβάνει ο εγκέφαλος.
Το είδα αυτό , και το πρόσεξα.
Έτσι κατάλαβα πως μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό , και είναι ο λόγος που σε ρώτησα ήδη δύο φορές και ρωτώ για τρίτη φορά , αν έχεις ακουστά για το “συνειδητό” και “ασυνείδητο” , έννοιες που χρησιμοποιεί η δυτική ψυχολογία .
Τι περιγράφουν αυτές οι έννοιες και ποια η σχέση τους – αν νομίζεις οτι έχουν- με την “συνείδηση” και τον “χαρακτήρα” του ατόμου.

Παράθεση:
Γιατί; Το δεύτερο σενάριο και το τρίτο ερμηνεύουν π.χ. φαινόμενα πλαστικότητας του εγκεφάλου από τη συμπεριφορά εκείνη του ατόμου που προέρχεται από τη βούλησή του,δηλαδή από την ενεργητική μάθηση,που είναι συνειδησιακό φαινόμενο.
Γιατί όλα αυτά είναι εγκεφαλικές λειτουργίες, αποτέλεσμα βιοχημικών και ηλεκτρομαγνητικών δράσεων (υλικών) , που ερευνά η νευροεπιστήμη
Παράθεση:
Τα γονίδια,όμως,δεν θα σου πουν το περιεχόμενο της συνείδησης,το πολύ πολύ να προσδιορίσουν τα όριά της,π.χ.δείκτης νοημοσύνης. Η μάθηση είναι αυτή που θα κάνει τα υπόλοιπα.

Στα γονίδια είναι “γραμμένες” οι συλλογικές γνώσεις που είναι απαραίτητες για την επιβίωση του ατόμου (συλλογικό ασυνείδητο) . Εκεί υπάρχουν και οι ενστικτώδεις αντιδράσεις /εκδηλώσεις χαράς , λύπης , φόβου, ευτυχίας κλπ κλπ , εκδηλώσεις ψυχικής κατάστασης
Ένα νεογέννητο μωρό ,- για παράδειγμα- εκφράζει πάντα με τον ίδιο τρόπο με όλα τα μωρά , την χαρά του με το χαμόγελο , την ευδαιμονία ή την δυσφορία με ανάλογες και πάντα ίδιες (κοινές) εκφράσεις του προσώπου του, τον πόνο ή τον φόβο , με το κλάμα κλπ κλπ
Βέβαια υπάρχει και το ατομικό ασυνείδητο, που είναι “γραμμένο” αλλού, και σχετίζεται πάντα και μόνο με ένα άτομο και το “χαρακτηρίζει”

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 12:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Πάλι καλά που το κατάλαβες και πάτησες φρένο.

.


Άσε τα σάπια. Και συ με ΗΥ κάνεις τους λογαριασμούς σου!

Διάβασε με προσοχή αυτά που έγραψα, γιατί αυτή η αναβάθμιση θα είναι για σένα major upgrade!

Laughing
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 12:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
gianiss έγραψε:
Πάλι καλά που το κατάλαβες και πάτησες φρένο.

.


Άσε τα σάπια. Και συ με ΗΥ κάνεις τους λογαριασμούς σου!

Διάβασε με προσοχή αυτά που έγραψα, γιατί αυτή η αναβάθμιση θα είναι για σένα major upgrade!

Laughing


Αυτά είναι όλα παραφιλολογία για να αποφύγεις να απαντήσεις .
Σου έθεσα και νέο ερώτημα , για να δω πόσο παλιό είναι το πρόγραμμα του τρέχει στο κεφάλι σου.
Επαναλαμβάνω
Στον Η/Υ όπως λες , έχουμε τον επεξεργαστή (εγκέφαλο) , και το πρόγραμμα (λογισμικό) .
Αυτά όμως δεν αρκούν να “δουλέψει” το σύστημα .

Που θα πει πως αν μόνα αυτά έχεις στο δικό σου κεφάλι , κάτι δεν πάει καλά .
Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να σου διέφυγε το άλλο βασικό στοιχείο να δουλέψει το νιο νιο .

Τι είναι αυτό ?
Μην ξεχάσεις να απαντήσεις και το άλλο που σε ρώτησα εξ αρχής , που αγόρασες το δικό σου “λογισμικό” , μια και λες πως δεν στο έβαλε (χωρίς να σε ρωτήσει) κάποιος.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 791

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 1:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:


Ελευθερία,λοιπόν,ίσον μεταφυσική;


Μπορείς μόνος σου να απαντήσεις το ερώτημα.
Αν όλη σου η ζωή, ισοδυναμει με την προσπάθεια να υπηρετείς τον σκοπό της ατομικής σου ύπαρξης, είσαι λεύτερος.


Τον σκοπό της ύπαρξής σου, από πού τον μαθαίνεις;
Δύο περιπτώσεις:
α. από άλλους,
β. από σένα τον ίδιο.
Περ. α: Αφού από άλλους, την ελευθερία σου ξέχνα την. Ίσως ακόμα χειρότερα, να υπηρετείς την ελευθερία των άλλων...
Περ. β: Αφού εσύ έχεις και το καρπούζι και το μαχαίρι, τι σόι σκοπός είναι αυτός; Δεν έχει αξία! Άσε που δεν θάπρεπε να το συζητάς...


Αυτό ισχύει για σένα, και όχι για τα άλλα άτομα, μην το γενικεύεις, αυθαίρετα.
Δλδ επειδή εσύ όντως δεν βρήκες τον ατομικό σκοπό της ύπαρξης σου, θα πρέπει να ισχύει και για τους υπόλοιπους...,
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 2:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

@giannis
Για open source έχεις ακουστά; Για το πώς βρέθηκε εκεί το λογισμικό, δεν είπα κάτι, αυτό είναι άλλο, παράλληλο ίσως, θέμα.

@αυθόρμητος
Από πού συμπέρανες ότι εγώ δεν "βρήκα σκοπό ύπαρξης"; Δεν αναφέρθηκα σε αυτό. Και τι σημασία έχει για την κουβέντα μας; Και, από πού συμπέρανες ότι το γενίκευσα; Και, προς τι η αναγωγή και στους υπόλοιπους;

Αυτά, ως ελάχιστα παραδείγματα του πόσο καλά "ξέρουμε" να συζητάμε. Λες εσύ α, πεάει ο άλλος β, ξαναλές εσύ α, ο άλλος γ, αν πεις α ο άλλος θα πει δ, αν πεις εσύ δ αυτός θα πει ε. Συνενόηση μπουζούκι. Virus warning!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 5:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:

Αν όλη σου η ζωή, ισοδυναμει με την προσπάθεια να υπηρετείς τον σκοπό της ατομικής σου ύπαρξης, είσαι λεύτερος.


Aν ελευθερία είναι να ορίζω τον εαυτό μου...τότε προκύπτει ο περιορισμός (ορίζω-όρια) ...επομένως,ελευθερία είναι η δυνατότητα μέσα στους περιορισμούς να συνθέτω το καινούριο .Αλλά επειδή η κοινωνία είναι αυτή που με καθόρισε καταρχήν,όταν μιλάω για ελευθερία θα πρέπει αναγκαστικά να μιλάω για ελευθερία όλων,δηλαδή για τη δυνατότητα μιας κοινωνίας να αυτοκαθορίζεται για να συνθέτει την ιστορία της.

Και για να το συνδέσουμε με το θέμα ,τι καθοριστικό συμβαίνει στον εγκέφαλο ενός νεογέννητου κατά τη διάρκεια της διαπαιδαγώγησης ώστε να μεταμορφώνεται από σύνολο ανακλαστικών κλεισμένο στον εαυτό του σε κοινωνική οντότητα;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 791

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 02, 2019 6:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:

Αν όλη σου η ζωή, ισοδυναμει με την προσπάθεια να υπηρετείς τον σκοπό της ατομικής σου ύπαρξης, είσαι λεύτερος.


Aν ελευθερία είναι να ορίζω τον εαυτό μου...τότε προκύπτει ο περιορισμός (ορίζω-όρια) ...επομένως,ελευθερία είναι η δυνατότητα μέσα στους περιορισμούς να συνθέτω το καινούριο .Αλλά επειδή η κοινωνία είναι αυτή που με καθόρισε καταρχήν,όταν μιλάω για ελευθερία θα πρέπει αναγκαστικά να μιλάω για ελευθερία όλων,δηλαδή για τη δυνατότητα μιας κοινωνίας να αυτοκαθορίζεται για να συνθέτει την ιστορία της.

Και για να το συνδέσουμε με το θέμα ,τι καθοριστικό συμβαίνει στον εγκέφαλο ενός νεογέννητου κατά τη διάρκεια της διαπαιδαγώγησης ώστε να μεταμορφώνεται από σύνολο ανακλαστικών κλεισμένο στον εαυτό του σε κοινωνική οντότητα;



Aν ελευθερία είναι να ορίζω τον εαυτό μου...τότε προκύπτει ο περιορισμός (ορίζω-όρια)
Αν ο εαυτός σου είναι η κοινωνία φυσικά συμφωνώ.
Αν ο εαυτός σου είναι το σύμπαν ,τότε δεν προκύπτει περιορισμός ,διότι οδεύεις προς το άπειρο .

Εκτός βέβαια και αν εξ αρχής εσύ δέχεσαι μονάχα την καθαρή ενέργεια ως άπειρη ,άφθαρτη και αιώνια και τον εαυτό σου το αντίθετο δλδ συγκεκριμένο ,φθαρτό και χρονικά περιορισμένο .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43  Επόμενο
Σελίδα 3 από 43

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center