Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΠΙΣΤΗ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 75, 76, 77  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1951

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 19, 2019 6:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
timestotimes,

η κινητική ενέργεια της ύλης εξαιτίας της διαστολής του χώρου λειτουργεί αντίθετα απ' την βαρύτητα,ενώ η σκοτεινή ενέργεια δεν δρα αντιθετικά.


ετσι οπως το περιγραφεις.. φανταζομαι τους πλανητες να σπινιαρουν καθως διαγραφουν τροχιες Laughing Laughing Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18319

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 19, 2019 6:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μα όλος ο γαλαξίας κινείται ,οπότε τα σπινιαρίσματα θα είναι συλλογικά. Wink
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1951

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 19, 2019 6:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

I like
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 19, 2019 8:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

    ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
    skapaneas έγραψε:
    ... αν το συμπαν εχει αιτια αυτη δεν μπορει να ειναι εξωτερικη του συμπαντος ...

    Ναι,και αν δεν είναι εξωτερική ,δεν θα είναι αιτία,ενώ εσύ μας απέδειξες περίτρανα ότι μπορεί μια αιτία να είναι εσωτερική του αποτελέσματος.Μπράβο! Η αιτία της βροχής είναι εντός της βροχής,λοιπόν! Laughing

    Ιωαννη

    Θα στο πω για μια ακομα φορα

    Ο ορισμος 1 του συμπαντος παρακατω δεν ειναι δικος μου αλλά δικος σου

    skapaneas έγραψε:
    Ορισμος 1
    Συμπαν ονομαζεται το συνολο ολων οσων υπαρχουν, ενεργεια και δυναμει

    ..........

    Θεωρημα 1
    Ουδεν υπαρχει εκτος του συμπαντος

    Αποδειξη
    Εστω οτι υπαρχει κατι εκτος του συμπαντος
    Αυτο σημαινει οτι ενα αντικειμενο, ενεργεια ή δυναμει, δεν περιλαμβανεται στο συνολο που εχουμε ορισει ως συμπαν
    Το οποιο ομως ειναι αδυνατο
    Διοτι εξ ορισμου το συμπαν οριζεται ως το συνολο παντων οσων υπαρχουν
    Αρα η υποθεση δεν ευσταθει
    Συνεπως ουδεν υπαρχει εκτος του συμπαντος ο.ε.δ.

    ..........

    Θεωρημα 2
    Αν το συμπαν εχει αιτια, αυτη δεν δυναται να ειναι εξωτερικη του συμπαντος

    Αποδειξη
    Εστω οτι το συμπαν εχει αιτια και οτι αυτη δεν περιεχεται στο συμπαν ουτε και ταυτιζεται με αυτο
    Αλλά τοτε η αιτια του συμπαντος ως υπαρχουσα, ειναι αντικειμενο εκτος αυτου
    Το οποίο ομως αποκλειεται ( θεωρημα 1 )
    Αρα η υποθεση δεν ευσταθει
    Επομενως αν το συμπαν εχει αιτια αυτη δεν δυναται να ειναι εκτος αυτου ο.ε.δ.

    ..........

    θεωρημα 3
    Αν το συμπαν εχει αιτια, αυτη θα ειναι υποχρεωτικα ή εσωτερικη στο συμπαν ή θα ταυτιζεται με το συμπαν

    Αποδειξη
    Με δεδομενο οτι οι σχετικες θεσεις "στοιχειου" και συνολου ειναι τρεις
    α. εντος του συνολου
    β. εκτος του συνολου και
    γ. ταυτιζομενο με το συνολο
    αν το συμπαν το οποίο εξ ορισμου ειναι συνολο, εχει αιτια, αποκλειεται για αυτην η περιπτωση β ( θεωρημα 2 )
    Αρα η υποθεση δεν ευσταθει
    Επομενως η αιτια του συμπαντος αν υπαρχει θα ειναι ή εσωτερικη στο συμπαν ή ταυτιζομενη με το συμπαν ο.ε.δ.

    Εγω απλα και μόνο διερευνω λογικα τις συνεπειες αυτου του ορισμου

    Αν οι συνεπειες που φαινονται στα τρια θεωρηματα μετα τον ορισμο δεν σου αρεσουν,
    διερευνησε το λαθος στην αποδειξη τους

    Δεν θα βρεις λαθος ειναι βεβαιο

    Τι σημαινει αυτο

    Οτι πριν κανεις ο,τιδηποτε άλλο μετα απο αυτα τα τρια θεωρηματα,
    θα πρεπει να σκεφτεις καλά τις λογικες συνεπεις αυτου του ορισμου σου

    Οι συνεπεις αυτες οπως μπορεις ευκολα να δεις δεν ειναι αξιωματικες και αρα υποχρεωτικες ...
    ... ειναι απλα συνεπειες λογικες του ορισμου σου

    Αν θες να πας παρακατω λοιπον,
    με βαση παντα αυτον τον ορισμο,
    που δεν ειναι δικος μου σου λεω αλλη μια φορα αλλά δικος σου
    θα πρεπει πρωτα απ' ολα να σεβαστεις λογικα τις λογικες συνεπειες του

    Και τι σημαινει αυτο ;

    Οτι οποιοδηποτε αξιωμα κι αν θεσεις μετα απο αυτον τον ορισμο,
    υποχρεωτικα δεν μπορει να παραβιαζει τις λογικες συνεπειες αυτου του ορισμου

    Αν δεν σεβαστεις αυτες τις λογικες συνεπειες και υιοθετησεις κατι αστοχαστα,
    τοτε θα ελθεις υποχρεωτικα σε αντιφαση


        Τι κανεις λοιπον εσυ τωρα στην πραγματικοτητα, αγνοωντας τις λογικες συνεπειες αυτου του ορισμου ;

        Θετεις αμεσως ως αξιωμα οτι : καθε αιτια ειναι εξωτερικη του αποτελεσματος

        Το οποίο αξιωμα ερχεται σε απολυτη αντιθεση με το θεωρημα 3 που ειναι λογικη συνεπεια του ορισμου σου περι του συμπαντος

        Ειναι δυνατον μετα να περιμενεις μη αντιφατικα συμπερασματα ;


    Τι προτεινω

    Ή θα αλλαξεις τον ορισμο σου για το συμπαν

    Ή θα αλλαξεις το αξιωμα σου για την υποχρεωτικη εξωτερικοτητα καθε αιτιας σε σχεση με το αποτελεσμα της



    Στο ιδιο ζητημα δεν προκειται να επανελθω, αν δεν εφαρμοσεις μια απο τις δυο εναλλακτικες που σου παρουσιαζω

    Ετσι κι αλλιως αυτο ειναι κατι που αφορα εσενα και μόνο εσενα

    Μόνο που τωρα εδω,
    ολοι ξερουμε οτι η εμμονη σου στις τωρινες επιλογες σου ...
    ( περι του συμπαντος και της εξωτερικοτητας καθε αιτιας )
    ... ειναι λογικα αντιφατικη


    .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
    _________________
    Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
    ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
    Δημοσιεύσεις: 18319

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 19, 2019 8:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

    Πάμε πάλι απ' την αρχή...

    Στην εις άτοπον απαγωγή αρχίζουμε με μια υπόθεση...

    "Έστω ότι το σύμπαν έχει αιτία" (1)

    Αναλύουμε τους όρους της υπόθεσης ...

    "Σύμπαν είναι το σύνολο των πάντων" (2)

    "Αιτία είναι η συνθήκη για να υπάρξει ένα αποτέλεσμα,άρα διακρίνεται από αυτό."(3)

    Κάνουμε λογικές συνεπαγωγές...

    "Αφού εξ ορισμού η αιτία είναι εξωτερική του αποτελέσματος,αν υπάρχει αιτία του σύμπαντος θα πρέπει να είναι εξωτερική αυτού" (ΑΤΟΠΟ,γιατί από την 2 έχουμε ότι δεν υπάρχει τίποτα έξω απ' το σύμπαν)

    ΑΡΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ (1) ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ.(ότι δηλαδή το σύμπαν έχει αιτία...ΑΡΑ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΙΤΙΑ)

    Ελπίζω τώρα να κατάλαβες!
    _________________
    Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
    με μάτια να σε χαίρομαι θολά
    και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
    πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
    (Κώστας Βάρναλης)
    Επιστροφή στην κορυφή
    Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
    skapaneas
    Πρύτανης


    Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
    Δημοσιεύσεις: 12421
    Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

    ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 4:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                              ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

      ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
      Πάμε πάλι απ' την αρχή...

      Στην εις άτοπον απαγωγή αρχίζουμε με μια υπόθεση...

      "Έστω ότι το σύμπαν έχει αιτία" (1)

      Αναλύουμε τους όρους της υπόθεσης ...

      "Σύμπαν είναι το σύνολο των πάντων" (2)

      "Αιτία είναι η συνθήκη για να υπάρξει ένα αποτέλεσμα,άρα διακρίνεται από αυτό."(3)

      Κάνουμε λογικές συνεπαγωγές...

      "Αφού εξ ορισμού η αιτία είναι εξωτερική του αποτελέσματος ( 4 ) ,

      αν υπάρχει αιτία του σύμπαντος θα πρέπει να είναι εξωτερική αυτού"

      (ΑΤΟΠΟ,γιατί από την 2 έχουμε ότι δεν υπάρχει τίποτα έξω απ' το σύμπαν)

      ΑΡΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ (1) ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ.(ότι δηλαδή το σύμπαν έχει αιτία...ΑΡΑ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΙΤΙΑ)

      Ελπίζω τώρα να κατάλαβες!

      Αυτο το : εξ ορισμου ... : που χρησιμοποιεις στο τελος ειναι που αντιτιθεται στον ορισμο του συμπαντος

      Κι αυτο αποτελει αξιωμα

      Διοτι λες μεν εξ ορισμου, αλλα εξ ορισμου τινος ;

      Στην προταση 3 που αναφερεις τον ορισμο της αιτιας, δε λες τιποτα για το αν αυτη η αιτια ειναι εξωτερικη ή οχι

      Και δεν μπορεις να πεις, γιατι σ΄αυτην λες μόνο ( οριζεις ) περι της αιτιας, τι ειναι δηλαδη η αιτια ( που αναφερεις στην 1 )

      Πως προκυπτει η προταση 4 ;

      Η προταση 1 ειναι η υποθεση

      Η προταση 2 ειναι ο ορισμος του συμπαντος
      [ ο οποίος στην ουσια δεν ειναι ορισμος αλλά αξιωμα,
      οπως μπορεις να καταλαβεις
      αν σκεφτεις οτι αυτα τα παντα
      ( σε αυτο που λες για το συμπαν : προταση 2 )
      μπορει να ειναι
      μόνο τα εν ενεργεια
      ( οπως λεω εγω )
      ή
      ( οπως λες εσυ )
      τα ενεργεια και εν δυναμει
      ]

      Η προταση 3 ειναι ο ορισμος της αιτιας

      Η προταση 4 απο που ξεφυτρωνει ;


      Μόνο σε αυτο το τελευταιο απαντησε
      προφανως οχι σε μενα, αλλά σε σενα

      Μην ανακατεψεις παλι τα προηγουμενα
      Περιορισμου αποκλειστικα και μόνο στην 4

      Μπορει να τη θεωρεις λογικη για σενα την 4,
      αλλά δεν εχει σχεση με τη Αποδεικτικη Λογικη στην οποία πρεπει να βασιστεις ...
      ... για να επεξεργαστεις τις 1, 2, 3 και να καταληξεις σε συμπερασματα


      "Ελπιζω τωρα να καταλαβες"

      Και να θυμασαι οτι σε αυτο το θεμα δεν αντιτιθεσαι σε μενα,
      γιατι ολα τα στοιχεια που σχολιαζουμε ειναι δικα σου

      Η δικη μου συμμετοχη εδω,
      περιοριζεται μόνο στην αποδεικτικη διαδικασια

      Αν θελεις αυτη τη συμμετοχη, παει καλά

      Αν παλι δεν την θελεις, και παλι παει καλά



      .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
      _________________
      Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
      Επιστροφή στην κορυφή
      Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
      skapaneas
      Πρύτανης


      Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
      Δημοσιεύσεις: 12421
      Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

      ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 8:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                                ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

        Ιωαννη

        Αναδιατασσοντας τα παραπανω στην παραθεση των οσων λες :

        1. Θεσε πρωτα τον ορισμο της αιτιας
        ( με τον οποίο συμφωνω )

        2. Θεσε στη συνεχεια το αξιωμα σου περι του συμπαντος : συμπαν ειναι το συνολο των παντων, ενεργεια και δυναμει
        ( με το οποίο δεν συμφωνω, αλλά ειναι θεμα δικης σου επιλογης )

        3. Θεσε μετα μια προταση ( ως Θεωρημα αποδεικτεο ) το οποίο να αναφερεται στη σχεση του συμπαντος και της αιτιας
                                                ή δεν υπαρχει
                                                ή υπαρχει
                                                ή υπαρχει και δεν ειναι εξωτερικη
                                                ή υπαρχει και δεν ειναι εσωτερικη
                                                ή υπαρχει και δεν ταυτιζεται με το συμπαν
                                                ή ο,τιδηποτε άλλο μπορεις να σκεφτεις οτι θες να αποδειξεις

        4. Θεσε τελος Αποδειξη, η οποία θα ξεκιναει με την υποθεση που εχεις διατυπωσει
        ( "Έστω ότι το σύμπαν έχει αιτία" (1) )

        Και στη συνεχεια μονο με τη Λογικη και τιποτα άλλο αποδειξε την προταση που εχεις θεση ως Θεωρημα


        .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
        _________________
        Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
        Επιστροφή στην κορυφή
        Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
        ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
        Πρύτανης


        Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
        Δημοσιεύσεις: 18319

        ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 10:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

        skapaneas έγραψε:

        Αυτο το : εξ ορισμου ... : που χρησιμοποιεις στο τελος ειναι που αντιτιθεται στον ορισμο του συμπαντος

        Κι αυτο αποτελει αξιωμα

        Διοτι λες μεν εξ ορισμου, αλλα εξ ορισμου τινος ;


        Εξ ορισμού της λογικής:η αιτία αναγκαστικά διαχωρίζεται απ' το αποτέλεσμα,αλλιώς λέμε ανοησίες ,όπως το ότι η βροχή θα μπορούσε να έχει ως αιτία της τη βροχή.

        skapaneas έγραψε:
        Στην προταση 3 που αναφερεις τον ορισμο της αιτιας, δε λες τιποτα για το αν αυτη η αιτια ειναι εξωτερικη ή οχι


        Λέω ότι διακρίνεται από το αποτέλεσμα,άρα είναι εξωτερικό αυτού.




        skapaneas έγραψε:

        Η προταση 1 ειναι η υποθεση

        Η προταση 2 ειναι ο ορισμος του συμπαντος
        [ ο οποίος στην ουσια δεν ειναι ορισμος αλλά αξιωμα,
        οπως μπορεις να καταλαβεις
        αν σκεφτεις οτι αυτα τα παντα
        ( σε αυτο που λες για το συμπαν : προταση 2 )
        μπορει να ειναι
        μόνο τα εν ενεργεια
        ( οπως λεω εγω )
        ή
        ( οπως λες εσυ )
        τα ενεργεια και εν δυναμει
        ]


        Αναγκαστικά είναι τα πάντα,ενεργεία και δυνάμει,αλλιώς δεν θα υπήρχε αλληλεπίδραση μεταξύ τους και ούτε θα μπορούσαμε να τα γνωρίζουμε.

        Πιο απλά δεν γίνεται!
        _________________
        Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
        με μάτια να σε χαίρομαι θολά
        και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
        πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
        (Κώστας Βάρναλης)
        Επιστροφή στην κορυφή
        Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
        ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
        Πρύτανης


        Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
        Δημοσιεύσεις: 717

        ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 11:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

        Μερικές σπερματικές σκέψεις :
        Αν είναι ποτέ δυνατόν να βρεθεί η αιτία που υπάρχει το σύμπαν ,με την μέθοδο της εξωτερικά επίκτητης γνώσης .
        Αυτή η μέθοδος όπως έχει αποδειχθεί επαρκώς ,από τότε που ανακαλύφθηκε η επιστήμη δεν οδηγεί την ανθρωπότητα προς την ενάρετη ζωή .
        Ως ενάρετη ζωή αντιλαμβάνομαι π.χ για να έχουμε παράδειγμα ,το μέλος ΓιάνιΣΣ να συμπεριφέρεται αρμονικά προς τους συνανθρώπους του ,εδώ μέσα και όξω από το φόρουμ ,γενικά στην πανάθλια ζωή του .
        Γιατί παίρνω ως παράδειγμα τον χειρότερο μαθητή που είχα ποτέ μου ?
        Διότι όση γνώση και να μαζέψει ,αυτός ο χαρακτήρας ,από την στιγμή που δεν κατέχει τους στοιχειώδεις κανόνες ,αρχές της ευγένειας, συμπεριφοράς προς τον συνάνθρωπο ,διαχειρίζεται την κεκτημένη εξωτερικά γνώση του αρνητικά ,δλδ βλάπτει το περιβάλλον του .
        Εύχομαι να έγινα κατανοητός ,μέχρι εδώ.
        Η εσωτερική οδός ,είναι αυτή που αποκαλύπτει σε όποιον την ακολουθεί ,τα μυστικά του σύμπαντος ,της αιωνιότητας και γενικότερα οτιδήποτε, σηκώνοντας το κεφάλι προς τα πάνω (μακρόκοσμος)η κάτω (μικρόκοσμος) ατενίζοντας με ΔΕΟΣ, αυτά που αδυνατεί να εξηγήσει μέσω της εξωτερικά επίκτητης γνώσης .
        Για να μην παρεξηγηθώ ,φυσικά είναι χρήσιμη η εξωτερικά επίκτητη γνώση ,αλλά έχει τα όρια της .
        Αυτό δεν σημαίνει ότι η εσωτερική οδός ,είναι η ατέρμονη φαντασίωση, δίχως λογική υποδομή .
        Επιστημονική επαλήθευση όσων ισχυρίζομαι:
        Αν βρούμε τις διαχρονικές αξίες πάνω στις οποίες θα δομηθεί η καθολική συμπεριφορά της ανθρωπότητας, θα έχουμε απαντήσει θεωρητικά επαρκώς λογικά , τον λόγο για τον οποίο, υπάρχει η ανθρωπότητα και πρακτικά ,όταν το επιδιώξουμε σοβαρά για το άτομο μας δλδ σε ατομικό επίπεδο.
        GianiSS θύμισε μου να σου κάνω επανάληψη το μάθημα πανανθρώπινων αξιών 30 φορές αυτόν τον μήνα ,πανάθλιε μαθητή μου ,μέχρι να εμπεδώσεις την διαφορά όξω & εντός ΓΝΩΣΗ.
        Κάθε καλοπροαίρετη κριτική καλοδεχούμενη.
        Απαγορεύω όμως ρητά και αμετάκλητα την κακοπροαίρετη κριτική ,από οποιονδήποτε ,ειδικά από τον μαθητή μου ΓιανιΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣσσσςςςςςς.
        Επιστροφή στην κορυφή
        Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
        skapaneas
        Πρύτανης


        Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
        Δημοσιεύσεις: 12421
        Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

        ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 11:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                                  ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

          ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
          skapaneas έγραψε:
          Αυτο το : εξ ορισμου ... : που χρησιμοποιεις στο τελος ειναι που αντιτιθεται στον ορισμο του συμπαντος

          Κι αυτο αποτελει αξιωμα

          Διοτι λες μεν εξ ορισμου, αλλα εξ ορισμου τινος ;

          Εξ ορισμού της λογικής:η αιτία αναγκαστικά διαχωρίζεται απ' το αποτέλεσμα,αλλιώς λέμε ανοησίες ,όπως το ότι η βροχή θα μπορούσε να έχει ως αιτία της τη βροχή.

          skapaneas έγραψε:
          Στην προταση 3 που αναφερεις τον ορισμο της αιτιας, δε λες τιποτα για το αν αυτη η αιτια ειναι εξωτερικη ή οχι

          Λέω ότι διακρίνεται από το αποτέλεσμα,άρα είναι εξωτερικό αυτού.

          skapaneas έγραψε:
          Η προταση 1 ειναι η υποθεση

          Η προταση 2 ειναι ο ορισμος του συμπαντος
          [ ο οποίος στην ουσια δεν ειναι ορισμος αλλά αξιωμα,
          οπως μπορεις να καταλαβεις
          αν σκεφτεις οτι αυτα τα παντα
          ( σε αυτο που λες για το συμπαν : προταση 2 )
          μπορει να ειναι
          μόνο τα εν ενεργεια
          ( οπως λεω εγω )
          ή
          ( οπως λες εσυ )
          τα ενεργεια και εν δυναμει
          ]

          Αναγκαστικά είναι τα πάντα,ενεργεία και δυνάμει,αλλιώς δεν θα υπήρχε αλληλεπίδραση μεταξύ τους και ούτε θα μπορούσαμε να τα γνωρίζουμε.

          Πιο απλά δεν γίνεται!

          Αν δεν θες να καταλαβεις, προσωπικα δεν με απασχολει

          Δικο σου ειναι το συγκεκριμενο "θεμα" που συζηταμε

          Ωστοσο θα ηθελα να δω τον ορισμο της λογικης που λεει οτι : η αιτία αναγκαστικά διαχωρίζεται απ' το αποτέλεσμα

          Αν θες, καταχωρησε τον εδω



          Σημειωση
          Και ετσι που τα λες περι Λογικης, αντιλαμβανομαι οτι μαλλον εχεις και συγκεχυμενη αποψη για αυτην
          Λαβε υποψη σου οτι το λογικο και το φυσικο δεν ταυτιζονται παντα
          Το φυσικο οφειλει να ειναι παντα λογικο αφου υπαρχει αντικειμενικα
          Το λογικο ομως δεν ειναι παντα φυσικο
          π.χ. : η ευθεια ειναι μια ατερμων διαδοχη σημειων ( χωρις αρχη δηλαδη και χωρις τελος )
          Και ενω αυτο ειναι λογικο και κατανοητο, στην πραξη ειναι ακατασκευαστο ...
          ... αφου οι ευθειες που υποτιθεται κατασκευαζουμε ...
          ... στις διαφορες εφαρμογες της Ευκλειδιας Γεωμετριας ...
          ... στην ουσια ειναι ευθυγραμμα τμηματα
          Κι ουτε υπαρχουν στη φυση ευθειες καθ΄οιονδηποτε τροπο
          Και γενικα στη φυση δεν υπαρχει πουθενα το απειρο αφου τα παντα ειναι πεπερασμενα
          Αρα η ευθεια ...
          ... ως απειρη συμφωνα με τα αξιωματα που την διεπεουν ...
          ... δεν ειναι κατι το φυσικο

          Κι ολα αυτα βεβαια ...
          ... εδω στη σημειωση ...
          ... δεν εχουν σχεση με το θεμα σου ...
          ... τουλαχιστον αμεσα



          .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
          _________________
          Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος


          Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Κυρ Ιαν 20, 2019 12:26 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
          Επιστροφή στην κορυφή
          Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
          skapaneas
          Πρύτανης


          Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
          Δημοσιεύσεις: 12421
          Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

          ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 11:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                                    ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....

            ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
            Μερικές σπερματικές σκέψεις :
            Αν είναι ποτέ δυνατόν να βρεθεί η αιτία που υπάρχει το σύμπαν ,με την μέθοδο της εξωτερικά επίκτητης γνώσης .
            Αυτή η μέθοδος όπως έχει αποδειχθεί επαρκώς ,από τότε που ανακαλύφθηκε η επιστήμη δεν οδηγεί την ανθρωπότητα προς την ενάρετη ζωή .
            Ως ενάρετη ζωή αντιλαμβάνομαι
            π.χ για να έχουμε παράδειγμα ,το μέλος ΓιάνιΣΣ να συμπεριφέρεται αρμονικά προς τους συνανθρώπους του ,εδώ μέσα και όξω από το φόρουμ ,γενικά στην πανάθλια ζωή του .
            Γιατί παίρνω ως παράδειγμα τον χειρότερο μαθητή που είχα ποτέ μου ?
            Διότι όση γνώση και να μαζέψει ,αυτός ο χαρακτήρας ,από την στιγμή που δεν κατέχει τους στοιχειώδεις κανόνες ,αρχές της ευγένειας, συμπεριφοράς προς τον συνάνθρωπο ,διαχειρίζεται την κεκτημένη εξωτερικά γνώση του αρνητικά ,δλδ βλάπτει το περιβάλλον του .
            Εύχομαι να έγινα κατανοητός ,μέχρι εδώ.
            Η εσωτερική οδός ,είναι αυτή που αποκαλύπτει σε όποιον την ακολουθεί ,τα μυστικά του σύμπαντος ,της αιωνιότητας και γενικότερα οτιδήποτε, σηκώνοντας το κεφάλι προς τα πάνω (μακρόκοσμος)η κάτω (μικρόκοσμος) ατενίζοντας με ΔΕΟΣ, αυτά που αδυνατεί να εξηγήσει μέσω της εξωτερικά επίκτητης γνώσης .
            Για να μην παρεξηγηθώ ,φυσικά είναι χρήσιμη η εξωτερικά επίκτητη γνώση ,αλλά έχει τα όρια της .
            Αυτό δεν σημαίνει ότι η εσωτερική οδός ,είναι η ατέρμονη φαντασίωση, δίχως λογική υποδομή .
            Επιστημονική επαλήθευση όσων ισχυρίζομαι:
            Αν βρούμε τις διαχρονικές αξίες πάνω στις οποίες θα δομηθεί η καθολική συμπεριφορά της ανθρωπότητας, θα έχουμε απαντήσει θεωρητικά επαρκώς λογικά , τον λόγο για τον οποίο, υπάρχει η ανθρωπότητα και πρακτικά ,όταν το επιδιώξουμε σοβαρά για το άτομο μας δλδ σε ατομικό επίπεδο.

            GianiSS θύμισε μου να σου κάνω επανάληψη το μάθημα πανανθρώπινων αξιών 30 φορές αυτόν τον μήνα ,πανάθλιε μαθητή μου ,μέχρι να εμπεδώσεις την διαφορά όξω & εντός ΓΝΩΣΗ.
            Κάθε καλοπροαίρετη κριτική καλοδεχούμενη.
            Απαγορεύω όμως ρητά και αμετάκλητα την κακοπροαίρετη κριτική ,από οποιονδήποτε ,ειδικά από τον μαθητή μου ΓιανιΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣσσσςςςςςς.

            Κρατω μόνο οσα εχω τονισει
            Τα υπολοιπα εχουν συγκερκριμενο αποδέκτη και δεν αφορουν γενικα το συνολο

            Ενα μόνο με προβληματιζει ΑΥΘΟΡΜΗΤΕ

            Η οδος γενικα ειναι ενας χωρος που βαδιζεται
            Ενας χωρος που περπατα κανείς και τον διατρεχει εχοντας επιγνωση οτι κινειται
            Και μπορει και κοιταζει και πισω του και βλεπει τι εχει προσπερασει...
            Και μπορει και κοιταζει εμπρος του ...
            ... και βλεπει μεχρι εκει που κοβει το ματι του ...
            ... που εχει να παει ...
            ... κι αν υπαρχουν μπροστα του εμπόδια ή οχι ...
            ... και ο,τιδηποτε άλλο αξιοπροσεχτο για αυτον ...
            ... σε σχεση παντα με το σκοπο του και τον προορισμο του

            Στην εσωτερικη οδο που υπαρχουν ολα αυτα ;


            .............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι ..............
            _________________
            Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
            Επιστροφή στην κορυφή
            Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
            ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
            Πρύτανης


            Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
            Δημοσιεύσεις: 18319

            ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 11:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

            skapaneas έγραψε:


            Ωστοσο θα ηθελα να δω τον ορισμο της λογικης που λεει οτι : η αιτία αναγκαστικά διαχωρίζεται απ' το αποτέλεσμα



            Από λογικό συλλογισμό προκύπτει:

            Υπάρχουν μεταβολές,ακολουθίες αιτιών και αποτελεσμάτων .(1)

            Οι μεταβολές προϋποθέτουν εξέλιξη στο χρόνο και το χώρο .(2)

            (1),(2):Οι μεταβολές προϋποθέτουν χρόνο ΚΑΙ χώρο της αιτίας και χρόνο και χώρο του αποτελέσματος.(3)

            Διαφορετικοί χρόνοι και χώροι συνάπτονται με διαφορετικά γεγονότα. (4)

            (3),(4):Αιτία και αποτέλεσμα είναι διαφορετικά γεγονότα.

            ΑΠΛΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;
            _________________
            Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
            με μάτια να σε χαίρομαι θολά
            και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
            πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
            (Κώστας Βάρναλης)
            Επιστροφή στην κορυφή
            Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
            JollyRoger
            Πρύτανης


            Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
            Δημοσιεύσεις: 3540

            ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 11:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

            σκαπανεα, μια απορία.... ο ορισμός της οδού, είναι εσωτερικό ή εξωτερικό ζητημα;
            _________________
            "επανάληψη μήτηρ μαθήσεως"
            Reboot!
            Επιστροφή στην κορυφή
            Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
            gianiss
            Πρύτανης


            Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
            Δημοσιεύσεις: 5996

            ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 12:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

            Παράθεση:
            skapaneas

            Σου ζητησα εδω και καμποσες δημοσιευσεις ...
            ... να κανεις την μεταφραση του λογου του : τα παντα ρει και ουδεν μενει : και συ κανεις το κορόιδο

            Γιατι ;

            Γιατι αντιλαμβανεσαι ή ετσι σου εχουν πει ...
            ... οτι το ουδεν που εμπεριεχεται σε αυτο,
            μεταφραζεται ως μηδεν

            Και συ βεβαια ...
            ... δεν θες να παραδεχτεις οτι ο δασκαλος σου ο Ηρακλειτος αναφερεται στο μηδεν = τιποτα ...
            ... καθιστωντας το με αυτο το τροπο διαχρονικο και αθανατο
            Πάμε πάλι.
            Εσύ από μόνος σου δήλωσες εδώ , και μάλιστα με καμάρι, πως η θέση του Ηρακλείτου “τα παντα ρει και ουδεν μενει” είναι για σένα λάθος και ότι μπορείς να το αποδείξεις .
            Περίμενα με ενδιαφέρον να διαβάσω σε επόμενο μήνυμά σου την .... “λογική” σου απόδειξη.
            Μάλλον σε δεύτερο χρόνο , κατάλαβες πως είπες ακόμα μια μπούρδα , και δεν προχώρησες στην απόδειξη.
            Σε προκαλώ λοιπόν να παρουσιάσεις την “λογική” σου απόδειξη , για να την κρίνουμε.
            Όσο για την νέα βλακεία σου , περί μετάφρασης στην νεοελληνική , δώσε εσύ οποιαδήποτε δική σου μετάφραση , λέξη προς λέξη , αναλύοντας και τα νοήματα τους στο συνολικό νόημα της πρότασης του Ηρακλείτου .
            Κάθε ερμηνεία του συνολικού νοήματος της πρότασης (εκτός της σωστής) , θα βγάλει πολύ γέλιο φίλε μου .

            Ξεκίνα λοιπόν.
            Έχουμε πολύ ανάγκη και λίγο γέλιου (όχι γελοίου) στις μέρες μας.

            Υ.Γ1
            Έδωσες μια πρόγευση “χαράς” με την δική σου ερμηνεία της λέξης “ουδέν” κατά Ηράκλειτο, ως το παντελώς “μηδέν/τίποτα”.

            Φαντάζομαι πως ερμηνεύεις να λέει ο Ηράκλειτος ότι τα “πάντα” ρέουν/κινούνται (που είναι ως εδώ και το σωστό) και ότι αυτό που απομένει (από τα πάντα που ρέουν) είναι τίποτα/μηδέν .
            Μα θεωρείς τον Ηράκλειτο να έχει την δική σου νοημοσύνη , ώστε να εννοεί αυτό που η δική συ περιορισμένη αντίληψη κατάλαβε?
            Αλλά ας μην προτρέχω σε ερμηνεία της δικής σου απόδειξης του λάθους του Ηρακλείτου , πριν διατυπώσεις πλήρως την “λογική” απόδειξη του λάθους , όπως δημόσια δήλωσες

            Ο λόγος τώρα περί “κενού”
            Σε προηγούμενο μεταξύ μας διάλογο , σου εξήγησα το λάθος σου, όσον αφορά την θέση σου ότι “μηδέν=τίποτα=κενό”.
            Σου εξήγησα ότι η έννοια του “κενού” , προσδιορίζει άδειο (από ύλη) χώρο, που ωστόσο ορίζεται από υπαρκτή ύλη.
            Παράδειγμα , ο χώρος ο κενός (ύλης) μεταξύ των άστρων, ο χώρος ο κενός (φαιάς ουσίας) στο κρανίο σου κλπ κλπ
            Το “κενό” αναφέρεται πάντα , σε “άδειο χώρο”.
            Ο “χώρος” είναι βασικό κατηγόρημα του “όντως υπαρκτού” , όπως είναι και η “υλοενέργεια” Χωρίς αυτά δεν νοείται να υπάρχει “κάτι”
            Έτσι δεν έχει νόημα να φανταζόμαστε απόλυτα κενό χώρο, χωρίς ύλη να τον ορίζει ή ενέργεια να τον χαρακτηρίζει.

            Πάμε τώρα στο άλλο μεγάλο λάθος σου , αυτό που αναφέρεται στο νόημα της λέξης “σταθερότητα” που την ταυτίζεις με μηδέν/τίποτα ( μηδέν=τίποτα=κενό=σταθερότητα) , Θεωρείς ότι πως “σταθερή” κατάσταση την μηδενίζει, με την έννοια της πλήρους ..... εξαφάνισης της.
            Όταν δηλαδή λέμε “σταθερή” θερμοκρασία 36,6, εννοούμε μηδενική θερμοκρασία ε?
            Το ίδιο και με την “σταθερή” ταχύτητα του φωτός στο κενό , είναι μηδενική ε?
            Όταν ένα όχημα κινείται με “σταθερή” ταχύτητα 100 χιλ , εννοούμε πως κινείται με μηδενική ταχύτητα?
            Αυτές τις μπούρδες φαντάζεσαι?

            Να γιατί οδηγείσαι συνεχώς σε λογικά λάθη .
            Ερμηνεύεις τα νοήματα των λέξεων κατά το δοκούν, οικοδομείς θεωρήματα / σοφίσματα παραπλανώντας τους αφελείς και τον ίδιο τον εαυτό σου.

            Το κατάλαβες?

            .
            Επιστροφή στην κορυφή
            Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
            JollyRoger
            Πρύτανης


            Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
            Δημοσιεύσεις: 3540

            ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 20, 2019 12:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

            gianiss έγραψε:
            Κάθε ερμηνεία του συνολικού νοήματος της πρότασης (εκτός της σωστής) , θα βγάλει πολύ γέλιο φίλε μου .
            ......
            Έχουμε πολύ ανάγκη και λίγο γέλιου (όχι γελοίου) στις μέρες μας.

            εκτός της σωστής, που έχεις την αρμοδιότητα να βεβαιώσεις εε;

            Laughing
            _________________
            "επανάληψη μήτηρ μαθήσεως"
            Reboot!
            Επιστροφή στην κορυφή
            Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
            Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
            Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
            Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 75, 76, 77  Επόμενο
            Σελίδα 37 από 77

             
            Μετάβαση στη:  
            Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
            Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
            Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
            Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
            Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





            Μηχανισμός forum: PHPBB

            © filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

            Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center