Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Πέθανε ο Θεός;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1951

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 23, 2018 9:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus έγραψε:
δεν αδικώ τον Ευριπίδη ούτε το κοινό του. Ο τραγωδός δεν μπορούσε φυσικά να μιλήσει ανοιχτά στους στίχους του εναντίον των Θεών. Τα λόγια που αναφέρεις πιο πάνω τα βάζει σε λόγια ηρώων μετά τη συμφορά και ας λάβουν οι αναγνώστες τον κόπο να ψάξουν λίγο τι σόι συμφορά έσπειρε ο Διόνυσος στη Θήβα. Οι ήρωες αυτοί τελούν υπό καθεστώς απόλυτου φόβου. Η φράση κλειδί του κειμένου είναι όμως ''δεν πρέπει η θεοί στην κακότητα να μοιάζουν στους ανθρώπους''. Εδώ εμφανίζει εμμέσως πλην σαφώς την ανεπάρκεια και την κακότητα των θεών, αλλά πολύ περισσότερο με την πράξη του Διόνυσου να σπείρει την άδικη αυτή συμφορά.


Οι βακχες ηταν οι Μαιναδες, ακολουθες του Διονυσου κι αρρηκτα συνδεδεμενες με τη φυση. Το ιδιο αρρηκτα συνδεδεμενος ηταν κι ο Σωκρατης με τον Πανα! Ποιος χριστιανισμος?? Τι μανεστρα εχεις κανει που αν το εκδοσεις θα σε παρουν με τις πετρες?? Δεν θα σε αποτρεψω βεβαια.. Να το εκδοσεις φυσικα και απαραιτητως και να μας πεις και πως πηγε για να σε συγχαρουμε 😊
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 23, 2018 10:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Πέθανε ο Θεός; Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus έγραψε:
Σύμφωνα με τον Νίτσε, ο Θεός πέθανε.
Συμφωνείτε;;


Γιατί δεν ρωτάς τον ίδιο, και ρωτάς τον Νίτσε;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 7:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προς timestotimes:
Οι Βάκχες ήταν οι γυναίκες της Θήβας, ανάμεσά τους και η βασίλισσα Αγαύη, που ο Διόνυσος τύφλωσε και μετέτρεψε για τιμωρία σε δολοφόνους. Η δε Αγαύη σκότωσε τον ίδιο της τον γιο. Ποια φύση; Αν αυτή είναι η φύση, προτιμώ τον χριστιανικό Θεό, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά ακριβώς αυτό. Ένα αντιστάθμισμα, ένα αντίβαρο στη σκληρότητα της φύσης. Ακριβώς γι' αυτό εμφανίστηκε εξ' άλλου ο χριστιανικός Θεός. Για να απαλύνει την τιμωριτική ισχύ του Διόνυσου.
Όσο για το βιβλίο, τη μανέστρα και τις πέτρες θα se ειδοποιήσω μη χάσεις τον λιθοβολισμό. Η ηδονή του όχλου και των ταπεινών ενστίκτων σε κάθε λιθοβολισμό, συναγωνίζεται αυτήν του βασικού ενστίκτου... Smile


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την georgemaus στις Τετ Οκτ 24, 2018 8:53 am, επεξεργάσθηκε 4 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 7:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προς iason:
Καλημέρα iason, χαίρομαι που είσαι καλά...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 9:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            .... Το κλειδι της ζωης ειναι το μη αντικαταστασιμο ....

skapaneas έγραψε:
georgemaus έγραψε:
Skapaneas είναι σαφές ότι ο Νίτσε μιλάει καθαρά για τον χριστιανικό Θεό. Ειδικά στο έργο του ο Αντίχριστος μιλάει ολοκάθαρα ενάντια στον χριστιανικό Θεό και τον χριστιανισμό...

Τοτε ειναι ομοιως σαφες οτι ο Νιτσε αναφερεται σε μια κοινοτυπη αληθεια του χριστιανισμου ...
... και δεν λεει τιποτα καινουργιο

Διοτι ειναι γνωστο οτι ο Χριστος,
ως το δευτερο προσωπο της Αγιας Τριαδος ( δογμα βασικο του χριστιανισμου ) ,
ενσαρκωμενος στη Γη πεθανε πανω στο Σταυρο,
οπως ειναι καταγραμμενο σαφως στην Κανη Διαθηκη ...

Ασχετα βεβαια αν η επισημη ορθοδοξη εκκλησια εδω και 17 αιωνες,
απο την πρωτη οικουμενικη συνοδο δηλαδη,
αποκρυπτει το γεγονος αυτο στο συμβολο της πιστεως ...
... μη κανοντας σ΄αυτο ουδεμια αναφορα περι του θανατου του Ιησου Χριστου,
λες και αυτο το γεγονος δεν συνεβη ποτέ

georgemaus έγραψε:
Skapaneas είναι σαφές ότι ο Νίτσε μιλάει καθαρά για τον χριστιανικό Θεό. Ειδικά στο έργο του ο Αντίχριστος μιλάει ολοκάθαρα ενάντια στον χριστιανικό Θεό και τον χριστιανισμό...

georgemaus

Οπως φαινεται στις παραπανω παραθεσεις, εχεις αφησει ενα "ερωτημα" αναπαντητο και θελω να ξερω τη θεση σου ...

Ειδικα δε τωρα που ετοιμαζεις και σχετικο βιβλιο ...

Και φυσικα δεν θεωρω σκοπιμο αν απαντησεις στο "ερωτημα" να παραθεσεις καποιο αποσπασμα απο το βιβλιο σου ...
Πολυ δε περισσοτερο που ακομα δεν εχει εκδοθει ...

Ποιό ειναι το ερωτημα ;

      Γιατι θετεις ως θεμα συζητησης το θανατο του θεου κατα Νιτσε,
      αφου ειναι γνωστο σε καθε χριστιανο οτι ο θεος πεθανε οντως
      και αναστηθηκε βεβαια ;

      Οι αληθινοι αθεοι δεν ασχολουνται με το θεο, αρα δεν τους ενδιαφερει το ζητημα

Λαβε υποψη σου οτι ως συγγραφεας ...
( "επιδοξος", οπως προκυπτει με την αναγγελια στης εκδοσης του σχετικου βιβλιου σου, διοτι δεν ξερω αν εχουν προηγηθει και άλλα )
... εισαι "μαλλον υποχρεωμενος" να απαντησεις στο ερωτημα μου ...

"Πες" οτι ειναι ενα ερωτημα που "τιθεται" οταν ( θα ) γίνει η επισημη παρουσιαση του βιβλιου σου ...
... οπότε "εκει" δεν μπορεις σε καμια περιπτωση να αποφυγεις καθ΄οιονδηποτε τροπο την απαντηση
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 9:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σκαπανέα θέτω το ερώτημα κατά Νίτσε γιατί είναι μια από τις πιο διάσημες πνευματικές ρήσεις των τελευταίων δύο αιώνων. Ο Νίτσε δεν αναφέρεται στο αν ο Θεός-Χριστός πέθανε ή δεν πέθανε στον σταυρό, αλλά εάν σκότωσαν την έννοιά του οι άνθρωποι τον 19ο αιώνα. Εάν δεν πιστεύουν πια σ' αυτόν. Ουσιαστικά η ρήση θέτει το θέμα εάν είναι ικανός πια ο άνθρωπος να συνεχίσει την πορεία του σ' αυτή τη γη μόνος του, χωρίς την πίστη ή το φάντασμα του Θεού δίπλα του. Νομίζω πως απάντησα...

(και όχι δεν είμαι ''επίδοξος'' δεν είναι αυτό το πρώτο βιβλίο μου, έχουν προηγηθεί κι άλλα)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 10:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                            .... Το κλειδι της ζωης ειναι το μη αντικαταστασιμο ....

georgemaus έγραψε:
Σκαπανέα θέτω το ερώτημα κατά Νίτσε γιατί είναι μια από τις πιο διάσημες πνευματικές ρήσεις των τελευταίων δύο αιώνων. Ο Νίτσε δεν αναφέρεται στο αν ο Θεός-Χριστός πέθανε ή δεν πέθανε στον σταυρό, αλλά εάν σκότωσαν την έννοιά του οι άνθρωποι τον 19ο αιώνα. Εάν δεν πιστεύουν πια σ' αυτόν. Ουσιαστικά η ρήση θέτει το θέμα εάν είναι ικανός πια ο άνθρωπος να συνεχίσει την πορεία του σ' αυτή τη γη μόνος του, χωρίς την πίστη ή το φάντασμα του Θεού δίπλα του. Νομίζω πως απάντησα...

(και όχι δεν είμαι ''επίδοξος'' δεν είναι αυτό το πρώτο βιβλίο μου, έχουν προηγηθεί κι άλλα)

Ναι, απαντησες πληρως στο ερωτημα μου

Και καλη επιτυχια στο νεο σου βιβλιο

Ωστοσο εκ της απαντησεως σου, προκυπτει ενα νεο ερωτημα που αφορα το Νιτσε

Κατα την εκτιμηση σου λοιπον, ο Νιτσε αναφερεται στο "αγωνιωδες" ( για τον εαυτο του εκτιμω τωρα εγω ) ερωτημα : αν ο θεος στην εποχη του ζει

Ειναι ομως δυνατον να θεωρει ο Νιτσε ως φιλοσοφος οτι η εννοια του θεου μπορει να πεθανει ;

Ειναι δυνατον να μην ξερει οτι οι εννοιες ειναι συμβατικα αθανατες ;

Διοτι αν οι εννοιες πεθαινουν, δεν ειναι λογικο και τα δικα του φιλοσοφικα εργα που βριθουν εννοιων καποια στιγμη να εξαφανιστουν ως θνησιγενη ;

Ο "Υπερανθρωπος" δεν ειναι δυνατον να "εννοειται" απο το Νιτσε ως θνητος
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 10:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σκαπανέα δεν υπάρχει τίποτα σ' αυτόν τον κόσμο που να μην είναι θνησιγενές. Είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως κάποτε ο ήλιος αλλά και ο κόσμος θα σβήσει. Κοντολογίς δε θα μείνει κολυμπηθρόξυλο! Ούτε άνθρωποι, ούτε ζώα, ούτε ιδέες, ούτε βιβλία. Φυσικά ο Νίτσε προφανώς το ήξερε πολύ καλά αυτό. Πως ακόμη και τα δικά του έργα θα εξαφανιστούν. Δεν είχε ψευδαισθήσεις ο Νιτσε ούτε για τον εαυτό του. Απλά έθεσε το ερώτημα, ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ -που θα γίνει πολύ πολύ αργότερα σε βάθος χρόνου τεράστιο για μας- τι κάνουμε; Περπατάμε μαζί με την έννοια του Θεού ή όχι; Πολλοί άνθρωποι ειδικά σήμερα θεωρούν ότι ο άνθρωπος είναι ικανός να περπατήσει χωρίς Θεό. Και ο Νίτσε κατά τα φαινόμενα το πίστευε αυτό και το έβλεπε σαν ένα σκαλοπάτι για να φτάσει ο άνθρωπος στον υπεράνθρωπο. Προσωπικά πιστεύω πως ο άνθρωπος δεν είναι ικανός ακόμη να περπατήσει χωρίς την έννοια του Θεού για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς τους λόγους και μάλιστα σημαντικός είναι ότι με την απώλεια της έννοιας του Θεού, δυστυχώς μεγαλώνει η αλαζονεία του και φυσικά η αμετροέπειά του.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 10:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus έγραψε:
Προς iason:
Καλημέρα iason, χαίρομαι που είσαι καλά...


Γεια σου και σένα βρε διαδικτυακέ παλιόφιλε! Very Happy
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 11:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ωραία, μετά το χαιρετισμό πάμε στο ψητό.

Για να μιλήσεις για τα θέματα, το θέμα αν θες, που θέτεις εδώ, θα πρέπει προηγουμένως να έχεις κατανοήσει το ιστορικό, την ιστορία... του θεού. Δεν είναι δυνατό να μιλάς για τον θάνατο κάποιου του οποίου δεν έχεια καν κατανοήσει τη γέννηση. Και από όσο καταλαβαίνω από όσα γράφεις, μάλλον δεν έχεις ψάξει αρκετά αυτή την έννοια, του θεού.

Ο "θεός" των αρχαίων Ελλήνων ουδεμία σχέση δεν έχει με τον θεό της θρησκείας, και πιο συγκεκριμένα των τριών μεγάλων ανατολικών αδελφών, ιουδαϊσμός/μωαμεθανισμός/χριστιανισμός. Στην εποχή των αρχαίων εκείνων, θρησκεία δεν υπήρχε ακόμα, υπήρχε μυθολογία. Μύθος, ως έκφραση του δευτέρου ημίσεος της Αληθείας, δηλ.
-πραγματικότητα = η άμεση γνώση, αυτά που αντιλαμβανόμαστε εδώ και τώρα,
-μύθος = η έμμεση γνώση, κωδικοποιημένη σοφία που μας μεταδίδεται είτε από τις παρελθούσες γενεές, είτε από τον συνάνθρωπο, κωδικοποιημένη όμως σε μια προσπάθεια να ξεπερνά το φράγμα της ανθρώπινης αντιληπτικότητας.
Πραγματικότητα + Μύθος = Αλήθεια. Οι αρχαίοι παλιά, αρκετά παλιά, από την εποχή 2-3η π.Χ. χιλιετία, τα είχαν φιλοσοφήσει αρκετά τα πράγματα, και με τη δύναμη της παρατηρητικότητας (ο φυσικός άνθρωπος ήξερε να παρατηρεί τη φύση) κωδικοποιούσαν σε μύθο γνώση που αργότερα αποκαλέστηκε "μεταφυσική", ως υπέρβαση της φύσης που ζούσαν. Η θεότητα ήταν μέρος της φύσης, του ανθρώπου συμπεριλαμβανομένου, δεν ήταν ο αφέντης πάνω από τα κεφάλια που έχει και το καρπούζι και το μαχαίρι. Η εξέλιξη της θεότητας -έξω από κάθε αριθμητική- σχετίζεται με την εξέλιξη των ανθρώπινων κοινωνιών. Η θρησκεία προέκυψε μέσα στο πλαίσιο της εξελικτικής μετάβασης από την συνεργατική κοινωνία στην ιεραρχική κοινωνία, κι αυτό έγινε βέβαια στις πολυάνθρωπες ανατολικές κοινωνίες, εκεί ακριβώς όπου η φύση είχε καταστραφεί και η διέξοδος ήταν ο πόλεμος και η χρηματική οικονομία.

Οι απόψεις που εκφράζεις παραπάνω για τους αρχαίους ελληνικούς "θεούς" (ο πληθυντικός σόλοικος εδώ, αλλά θα ήταν άλλη παράλληλη κουβέντα) απηχούν μια απουσία κατανόησης και του μύθου και της θρησκείας. Ας μην εκφραζόμαστε επιπόλαια για τα ανθρώπινα πράγματα, γιατί υπήρχε μεγάλο βάθος στην αρχαία ελληνική κοινωνία σε όλα τα επίπεδα.

Αλλά αυτό βέβαια το έχει πολεμήσει ανελέητα ο... χριστιανισμός. Με μια ανελέητη και επιθετική απολογητική εναντίον ο,τιδήποτε του ελληνικού, γιατί η αλήθεια του χαλάει το παραμύθι του -- εδώ παραμύθι και όχι μύθος!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 798

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 11:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

georgemaus έγραψε:
Ένας από αυτούς τους λόγους και μάλιστα σημαντικός είναι ότι με την απώλεια της έννοιας του Θεού, δυστυχώς μεγαλώνει η αλαζονεία του και φυσικά η αμετροέπειά του.


Με την απώλεια της έννοιας του θεού ,ο Άνθρωπος θα ξανά επέστρεφε στο φυσικό του περιβάλλον την φύση .


Επειδή δεν συνειδητοποίησες ακόμη τι είναι φύση (όχι μόνο εσύ αλλά και η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα ) ,την βαφτίζεις εκδικητική & Βίαιη .


Μάθε λοιπόν ότι οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν το μυστικό της φύσης και δεν ήταν αφελείς που την σεβόντουσαν απεριόριστα .Ότι ο θεός έχει άπειρες εκφάνσεις στον κόσμο μας και μία από αυτές είναι ακόμη και παραμένει το μυστήριο του τρόπου εκδήλωσης της φύσης .

Παραπέμπω μέσω συνδέσμου ,στην σελίδα όπου στο ερώτημά μου { Διαφοροποιείς την φύση από τον θεό ; ? }
Ο φίλος mars δίνει την σωστή απάντηση .

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?t=5362&postdays=0&postorder=asc&start=75
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 11:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προς iason:
Όσον αφορά την καταγωγή της θρησκείας έχω άποψη. Ξέρω πως θα φανεί αιρετική και ίσως επέλθει και ''λιθοβολισμός'' που είπε και ένας φίλος πιο πάνω, αλλά δε θέλω να φανερώσω αυτήν την άποψη τώρα, προτού δημοσιευθεί κάτι γιατί ουσιαστικά θα ακυρώσω εκ των προτέρων τη δημοσίευση. Οπότε παλιέ μου φίλε, κινδυνεύουμε να μη μπορεί να γίνει κουβέντα αυτή τη στιγμή και γι' αυτό βέβαια φταίω εγώ. Θα γίνει όμως -το υπόσχομαι- λίγο αργότερα.Τώρα θα μου πεις γιατί έβαλες τότε αυτό το θέμα. Απλά ήταν κάπως ανιχνευτικό ή επειδή ήθελα να δω τι γίνεται μετά από τόσα χρόνια σ αυτό το όμορφο σάιτ.

Μπορούμε όμως να συζητήσουμε κάποια περιφερειακά ζητήματα που δεν παύουν όμως να είναι αρκετά σοβαρά. Θα συμφωνήσω σε πολλά με την άποψή σου περί της αρχαίας θρησκείας. Αλλά θα πρέπει να μου πεις γιατί δεν θεωρείς όλο αυτό θρησκεία. Και στο κάτω κάτω τι ακριβώς είναι η θρησκεία; Επίσης πιστεύω σε κάτι που μάλλον δεν πιστεύεις εσύ. Στο ότι όλα τα πράγματα έχουν έναν κύκλο. Όταν ολοκληρώνεται αυτός ο κύκλος, δεν υπάρχει συνέχεια όσο κι αν θέλει κανείς να το σώσει. Η αρχαία ''θρησκεία'' λοιπόν ολοκλήρωσε απλά τον κύκλο της. Εξυπηρέτησε καταπληκτικά μια συγκεκριμένη εποχή που δεν ήταν άλλη από την εποχή του χαλκού. Βίαιη και αρκετά ιεραρχική εποχή. Γιατί η εποχή του χαλκού ήταν σαφώς ιεραρχική και όχι συνεργατική.
Όπως και νάχει όμως χαίρομαι που συνομιλώ μετά από πολλά χρόνια με έναν παλιό καλό φίλο... Smile
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 12:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προς Αυθόρμητο:
Ποτέ δε μίλησα για εκδικητικότητα της φύσης, αλλά για σκληρότητα. Άλλο εκδικητικότητα, άλλο σκληρότητα. Η φύση αδιαφορεί για το κάθε υποκείμενο ξεχωριστά. Την ενδιαφέρει η αέναη συνέχεια. Ο πολιτισμός λοιπόν που μέρος του είναι και η έννοια του Θεού, έρχεται να απαλύνει αυτήν την σκληρότητα και να δώσει αξία σε κάθε υποκείμενο. Πέρα από τη φύση λοιπόν, κάτι πρέπει να κάνουν κι οι άνθρωποι...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
georgemaus
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 712

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 12:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Διακρίνω όμως μια λάθος άποψη που έχετε οι περισσότεροι. Πιστεύετε πως δεν έχω εκτίμηση στον αρχαίο κόσμο και αυτό είναι λάθος. Εκτιμώ αφάνταστα τον αρχαίο κόσμο, απλά πιστεύω πως είχε ολοκληρώσει τον ιστορικό του κύκλο. Εξ άλλου δεν υπήρχε ο Διόνυσος μόνο στον αρχαίο κόσμο που εξέφραζε τη δύναμη της φύσης, την σκοτεινότητά της, τα γενεσιουργά ένστικτα κτλ αλλά και ο Απόλλωνας που ήταν η δύναμη του φωτός, της λογικής. Ο χριστιανισμός για μένα ήταν αποτέλεσμα της σύγκρουσης και της νίκης του Απόλλωνα απέναντι στον Διόνυσο. Μονάχα με τον Φρόυντ μπόρεσε ο Διόνυσος να επιστρέψει και σήμερα βρισκόμαστε ξανά μέσα σε μια τέτοια σύγκρουση...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 798

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 24, 2018 12:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Georgemaus Η εκτίμηση σου στους αρχαίους Έλληνες είναι θεωρητική και άκρως επιφανειακή.
Σου γράφει ο φίλος μαρς ότι ο χριστιανισμός επιβληθεί στους εθνικούς δια πειρος και σιδήρου, αλλά εσύ το βιολί σου...,, βαπτιζεις αυτήν την σκληρή πράξη ως πνευματική διαμάχη.., όπως επίσης την ανέγερση χριστιανικών εκκλησιών επάνω σε αρχαίους ελληνικούς Ναούς.

Το βιβλίο σου δεν θα το διαβάσω, διότι απεδειχθει ότι επιχειρείς προσυλιτισμο, δια της πλάγιας οδού.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Επόμενο
Σελίδα 4 από 21

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center