Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 29, 2018 1:38 pm Θέμα δημοσίευσης: Είναι φύση & θεός ταυτόσημες έννοιες ? |
|
|
Οι πρόγονοί μας δέχονταν ότι η φύση είναι παντοδύναμη .
Μπορούμε να διευκρινίσουμε αν διαφοροποιούσαν την φύση από τον θεό ?
Ο λόγος που προτείνω το θέμα προς δημόσια αναζήτηση, είναι η μελέτη συγγραμμάτων των προγόνων μας ,καθώς επίσης σύγχρονων επιτευγμάτων της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας.
Φυσικά θα πρέπει να διευκρινιστεί τι εννοούσαν οι πρόγονοί μας ,με την λέξη θεός και την λέξη φύση .
Μετά αν το κατορθώσουμε μπορούμε να δούμε αν πρόκειται για έναν θεό που η φύση είναι έκφανση ,εκδήλωση μέρος της θεότητας του ,η δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.
Θερμή παράκληση :
Να παραθέτουμε πηγές , παραπομπές ,η συνδέσμους από όπου αντλούμε μια γνώση ,ώστε να έχουν την δυνατότητα οι συμμετέχοντες στο θέμα ,να συγκρίνουν την δική τους με την δική μας ερμηνεία των κειμένων που παραθέτουμε .
Διαφορετικά ο καθένας μπορεί να ισχυρίζεται ότι θέλει .
Αφορμή για το θέμα μου έδωσε αυτή η αντιπαράθεση :
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
Διαφοροποιείς την φύση από τον θεό ; ?
mars έγραψε : ¨Ο άνθρωπος είναι το πιο παράλογο είδος.
Λατρεύει έναν αόρατο θεό και καταστρέφει μια ορατή φύση.
Δεν γνωρίζει πως η φύση που καταστρέφει είναι ο θεός που λατρεύει.¨
[Χούμπερτ Ριβς, Αστροφυσικός]
¨΄Οστις την φύσιν θέλει παραβιάσει,
η φύσις θέλει τιμωρήση αυτόν.¨
[Αριστοτέλης]
Πως να μην είναι ένας θεός η ορατή φύση.. αφού είναι ο φορέας
της ύπαρξης των υλικών όντων και ο ίδιος ο νόμος που τα διέπει;
Ένας ορατός θεός.. που ουδεμία σχέση με τους αόρατους, τους υλικούς
ή τους ανύπαρκτους.. που δημιουργεί το μυαλό των ανθρώπων.
Υπάρχει εδώ μέσα έστω ένα άτομο που γνωρίζει τα εξής :
Τι είναι ύλη ?
Τι είναι φύση ?
Τι είναι θεός ?
Υλικό προς μελέτη :
Ύλη είναι διακυμάνσεις του κενού.
https://physics4u.wordpress.com/2012/02/28/%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CE%B7-%CF%8D%CE%BB%CE%B7-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80/
Φυσική επιστήμη :
http://www.physics.uoi.gr/el/node/66
http://www.physics.uoi.gr/el/node/66
Σύμφωνα με τις δύο άνωθεν παραπομπές για το τι είναι ύλη & φύση ,τα δύο αυτά δεδομένα παραμένουν ακόμη μυστήρια για τον Άνθρωπο .
Η ανάγκη του να ερμηνεύσει το μυστήριο τον οδήγησε στην αναζήτηση ενός αιτίου στο οποίο οφείλεται η ύπαρξη των πάντων και αυτό το αίτιο το ονόμασε θεό .
Επομένως αν δεν φτάσει στο τέλος η έρευνα και αναζήτηση του τι πραγματικά είναι ύλη & φύση ,ο θεός θα είναι και θα παραμένει η θεωρητική απάντηση του ερωτήματος .
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ στις Σαβ Νοέ 03, 2018 12:28 pm, επεξεργάσθηκε 4 φορές συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
georgemaus Πρύτανης
Εγγραφή: 26 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 712
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 29, 2018 1:54 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δύσκολο ερώτημα, δύσκολη απάντηση. Η φύση σίγουρα πάντως, δεν είναι κάτι διάφορο του Θεού. Από την άλλη, μερικές φορές είναι πολύ σκληρή για να την ταυτίσουμε με έναν... ικανοποιητικό και αρεστό Θεό. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 29, 2018 2:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Άντε πάλι. Ξανά μανά. Ο θεός, κι ο θεός, κι ο θεός. Αν -υπόθεση εργασίας- πω ότι υπάρχουν άνθρωποι που αγαπάνε τον θεό περισσότερο από όσο η μύγα το σκατό, θα έχω άδικο; Όχι, πείτε μου, θα έχω άδικο ρε;
Και για να μην κατηγορηθώ για παρέκβαση από το θέμα:
-Το ότι κάποιοι συσχετίζουν τη φύση με θεό, αυτό δίνει το δικαίωμα να λέει κανείς τη φύση παντοδύναμη; Και τι θα πει παντοδύναμη φύση; Της αποδίδεις προσωπικότητα δηλαδή;
-Συγγράμματα, ποιανών προγόνων; Υπάρχουν και πρόγονοι... θεολόγοι, ξέρεις. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 29, 2018 3:04 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Άντε πάλι. Ξανά μανά. Ο θεός, κι ο θεός, κι ο θεός. Αν -υπόθεση εργασίας- πω ότι υπάρχουν άνθρωποι που αγαπάνε τον θεό περισσότερο από όσο η μύγα το σκατό, θα έχω άδικο; Όχι, πείτε μου, θα έχω άδικο ρε; |
σε ενα νεα δικο σου θεμα, οχι... σαν απαντηση σε ενα θεμα που ανοιγει καποιος περι θεου, εσυ πώς το κοβεις; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 29, 2018 3:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: |
-Συγγράμματα, ποιανών προγόνων; Υπάρχουν και πρόγονοι... θεολόγοι, ξέρεις. |
Κάποιο κείμενο σχετικό με το θέμα μας, προγόνων θεολόγων ,μπορείς να μας προσκομίσεις ?
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 29, 2018 3:47 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε: | iason έγραψε: |
-Συγγράμματα, ποιανών προγόνων; Υπάρχουν και πρόγονοι... θεολόγοι, ξέρεις. |
Κάποιο κείμενο σχετικό με το θέμα μας, προγόνων θεολόγων ,μπορείς να μας προσκομίσεις ?
|
Και να μπορούσα, δεν θα το ήθελα. Είμαστε φόρουμ φιλοσοφικό. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 29, 2018 4:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
http://www.ekivolos.gr/aristotelis.htm _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 30, 2018 5:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
georgemaus έγραψε: | Δύσκολο ερώτημα, δύσκολη απάντηση. Η φύση σίγουρα πάντως, δεν είναι κάτι διάφορο του Θεού. Από την άλλη, μερικές φορές είναι πολύ σκληρή για να την ταυτίσουμε με έναν... ικανοποιητικό και αρεστό Θεό. |
Κάθε ερώτημα που μπορεί να διανοηθεί ένας άνθρωπος ,μπορεί και να το απαντήσει .
Το ζητούμενο είναι , αν γνωρίζουμε ποια ερωτήματα είναι ικανά ,όταν τεθούν να μας βελτιώσουν ως σύνθετα ανθρώπινα πλάσματα και φυσικά προϋποθέτει να το θέλουμε .
Αυτό εδώ το ερώτημα ανήκει στην κατηγορία αυτή .
Η βελτίωση ξεκινάει ήδη με την προσπάθεια αναζήτησης .
Διότι αν δεν αναζητήσεις αυτό που σε ενδιαφέρει , δεν θα έλθει από μόνο του να σε βρει ,δηλαδή θα πρέπει να το εφελκύσεις .
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
georgemaus Πρύτανης
Εγγραφή: 26 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 712
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 31, 2018 6:10 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αυθόρμητε με εξιτάρεις με την καλή έννοια.
Να βοηθήσω το ερώτημά σου προσπαθώντας να απλοποιήσω κάπως τα πράγματα με τον εξής τρόπο...
Ας απομονώσουμε δύο αρχαίους Θεούς. Τον Διόνυσο και τον Απόλλωνα. Ο πρώτος ήταν ο Θεός της φύσης, ο Θεός των ενστίκτων, της γενετήσιας δυναμικής. Ο δεύτερος ήταν ο Θεός της πόλης. Ο Θεός της λογικής, του μέτρου και των κανόνων. Όχι τόσο συνυφασμένος με τη φύση όσο ο Διόνυσος.
Νομίζω ότι αυτή η απλοποίηση θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε.... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 31, 2018 7:15 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
georgemaus έγραψε: | Αυθόρμητε με εξιτάρεις με την καλή έννοια.
Να βοηθήσω το ερώτημά σου προσπαθώντας να απλοποιήσω κάπως τα πράγματα με τον εξής τρόπο...
Ας απομονώσουμε δύο αρχαίους Θεούς. Τον Διόνυσο και τον Απόλλωνα. Ο πρώτος ήταν ο Θεός της φύσης, ο Θεός των ενστίκτων, της γενετήσιας δυναμικής. Ο δεύτερος ήταν ο Θεός της πόλης. Ο Θεός της λογικής, του μέτρου και των κανόνων. Όχι τόσο συνυφασμένος με τη φύση όσο ο Διόνυσος.
Νομίζω ότι αυτή η απλοποίηση θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε.... |
Χαίρομαι πρώτα για σένα και μετέπειτα για μένα .
Μπορούμε να προσπαθήσουμε .
Διευκρίνιση :
Απόλλωνα και Διόνυσο δεν μελέτησα ,ώστε να έχω διαμορφώσει άποψη .
Στην πορεία της προσπάθειας ,θα δούμε που αντιπαρατίθενται ,η συγκρούονται οι απόψεις μας .
Καλή & εποικοδομητική μας αναζήτηση.
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ στις Παρ Νοέ 02, 2018 2:44 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
georgemaus Πρύτανης
Εγγραφή: 26 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 712
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 31, 2018 7:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Λοιπόν υποψιάζομαι πως ο Διόνυσος είναι πιο αρχαίος Θεός από τον Απόλλωνα. Προέρχεται μέσα από τα δάση, από κει που ήρθε και ο άνθρωπος. Ήταν Θεός των ενστίκτων, του σεξουαλικού, της μέθης της ζωής, της επιβίωσης. Ήταν ένας Θεός που είχε γεννηθεί μέσα στη φύση. Ο Απόλλωνας εμφανίστηκε μέσα στη πόλη. Όταν ''πύκνωσαν'' μεταξύ τους οι άνθρωποι και έπρεπε να εφεύρουν κανόνες συνύπαρξης...
Έτσι. Βήμα βήμα θα το πάμε... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 19, 2018 11:42 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σωστά μιλάς! Σε αυτήν την περίπτωση όμως, ο Πάνας θα πρέπει να είναι ακόμα αρχαιότερος αφού η μορφή του είναι περισσότερο ζωώδης από αυτήν του Διονύσου. Όπως και νάχει πάντως, στοιχεία του Πανός ενυπάρχουν και στον Διόνυσο σίγουρα. Ένα πράγμα που επίσης πρέπει να δούμε, είναι πως ο Διόνυσος αντιπροσωπεύει επίσης την σκοτεινή πλευρά του Απόλλωνα. Τον χειμώνα για παράδειγμα, όταν ο Φοίβος εγκατέλειπε τους Δελφούς, αυτός που ξεχειμώνιαζε εκεί ήταν ο Διόνυσος. Άρα πρέπει να εξετάσουμε το δίπολο λογική και ένστικτο, καθώς και φυσικό δίκαιο σε σχέση με το ανθρώπινο; Μάλλον ναι, σκέτη τραγωδία δηλαδή, πόσο μάλλον όταν, το όνομα της και μόνο παραπέμπει απευθείας και στους δύο θεούς, αλλά και το κύριο θέμα της τραγωδίας έχει να κάνει με την σύγκρουση του φυσικού με το ανθρώπινο δίκαιο. Παράδειγμα η Αντιγόνη που δεν αναγνωρίζει το δίκαιο του Κρέοντα, του λέει λίγο πολύ να πάει να πνιγεί, και αυτή θα θάψει τον αδελφό της γιατί είναι αδελφή του, κι αυτό είναι φυσικό να κάνει, όσο και αν χτυπιέται ο Κρέοντας. Αυτός όμως αντιτάσσει πως ο νεκρός είναι προδότης, επιτέθηκε στην ίδια του την πόλη, φέρνοντας και ξένο στρατό μαζί του μάλιστα, δηλαδή διπλά προδότης, και το δίκαιο της πόλης απαιτεί τιμωρία, ακόμα και αν κείτεται νεκρός ο Πολυνίκης. Ποιός έχει δίκιο, η Αντιγόνη που υπερασπίζεται το εθιμικό η φυσικό δίκαιο, η ο Κρέοντας που υπεραμύνεται το δικαίου της πόλης; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ξέραμε τι θα έλεγε ο Σωκράτης γι αυτό! Στην τραγωδία περιέργως την πληρώνουν το ίδιο και οι δύο, γιατί η Αντιγόνη θάβεται ζωντανή, και ο Κρέοντας παθαίνει μύρια κακά. Κάπου στο κείμενο της τραγωδίας πάντως ο Κρέοντας λέει κάτι προφητικό για το θέμα μας. Πλέξαντες μηροίσι περί μηρούς, δηλαδή μπλέξαμε τα μπούτια μας!!! Κυριολεκτικά αυτό λέει, έτσι για να καταλάβουν και μερικοί, πόσο πολύ έχουμε αλλάξει από τότε. _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 20, 2018 10:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
http://www.ekivolos.gr/Antigonh-Kastoriadhs.htm _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 21, 2018 7:00 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εκτιμώ ότι ξεκινήσαμε λάθος.
Ο Θεός είναι αφηρημένη έννοια.
Η φύση, μας είναι περισσότερο προσιτή, διότι η ανθρωπότητα διαθέτει βιωματικες εμπειρίες του τρόπου λειτουργίας της.
Πρέπει να διευκρινησουμε όμως τι είναι φύση.
Μετά αν το κατορθωσουμε, μπορούμε να αναζητήσουμε τις αιτίες που η ανθρωπότητα έβαλε στην καθημερινότητα τον Θεό, η τους Θεους, με αποτέλεσμα να έχουμε σήμερα διάφορες θρησκείες από τις οποίες η κάθε μία να διεκδικεί τον μοναδικά ορθόν τρόπο αντίληψης του θεου,η των θεών,απο τον μέσο πολίτη του πλανήτη. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 21, 2018 11:14 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
Το ερωτημα ειναι : τι προηγειται ο ανθρωπος ή ο κοσμος ;
Αν ο καθενας απο μας θεωρησει τον εαυτο του ως μη υπαρχοντα, μπορει να υπαρχει ο κοσμος ;
Και οχι βεβαια τι πιστευει ο καθενας για το τι μπορει να ισχυει μετα τον θεωρητικο αφανισμο του ...
... αλλά με αποδειξεις οτι "ετσι" θα ειναι
Και βεβαια δεν ειναι αποδειξη το οτι : οταν καποιοι άλλοι αφανιζονται εμεις εξακολουθουμε να υπαρχουμε ...
... γιατι δεν ξερουμε πρακτικα τι ειναι αυτο που εμεις που ζουμε ανομαζουμε αφανισμο ( κοινως ΘΑΝΑΤΟ ) _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|