Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ακραία νοημοσύνη
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 05, 2017 4:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Αν σου πετάξω ένα μάτσο σπίρτα μπροστά σου και σε ρωτήσω πες μου πόσα είναι χωρίς να τα μετρήσεις, μπορείς να το κάνεις προφανώς μέχρι τον αριθμό πέντε. Αν σου πετάξω όμως 53 και βρεις αμέσως τον αριθμό χωρίς να τα μετρήσεις, τότε κάτι ιδιαίτερο συμβαίνει με τις εγκεφαλικές σου συνάψεις. Δεν είναι απλά ζήτημα ταχύτητας αυτό, είναι κάτι άλλο. Είναι ποιοτική διαφορά, δεν μπορείς να το πεις αλλιώς.

Επιμένω, εδώ πάλι υπάρχει ένα θέμα με την "ποιότητα", και με αυτόν τον όρο, κια θα προσπαθήσω να εξηγήσω τι εννοώ. Έχει επικρατήσει μια ποσοτική ερμηνεία της ποιότητας και όχι ποιοτική: η βιομηχανική εκδοχή της, ή η παραγωγική αν το θες, κατά την οποία η ποιότητα ορίζεται από το άθροισμα μετρήσιμων ποσοτικών χαρακτηριστικών. Από τη στιγμή που και αυτός που μετράει μέχρι 5 και αυτός που μετράει μέχρι 53 έχουν έναν όμοιο εγκέφαλο, τον οποίο μάλιστα αγνοούμε, δεν μπορείς να επικαλεστείς ποιοτική διαφορά λοιπόν. Όπως σωστά καταλαβαίνεις δηλαδή απλά δίνω διαφορετικό ορισμό της ποιότητας: μετρήσιμη διαφορά ίσον ποσοτική και αντικειμενική, ενώ η ποιοτική διαφορά είναι μη μετρήσιμη και συχνά ή μάλλον υποκειμενική.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 05, 2017 4:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
iason έγραψε:
Μια κουβέντα είναι αυτό όμως. Και τι είναι *πρωτοποριακό*;

Aυτό που εξηγεί και προβλέπει φαινόμενα που το παλιό δεν μπορούσε...

Μου βάζεις τον πειρασμό να σε παραπέμψω στην ιστορία, ... όπως έκανε ο Ουλιάδης... Wink
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 05, 2017 6:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
..όμως,μπορεί να γίνει απλούστερο για τους απλούς ανθρώπους,αν ο υπερευφυής θελήσει να μοιράσει λίγη απ' τη χαρά που ένιωσε στη θέα της νέας αλήθειας.


Αυτή είναι η ιδανική συνθήκη. Η ιστορία όμως δείχνει πως όσο ποιο διαφορετικός είναι ό άλλος από την όποια άποψη, τόσο πιο πολύ κινδυνεύει απο τους υπόλοιπους. Αν φανταστούμε κιόλας πως η όποια διάνοια υπήρξε και παιδί, δεν γεννήθηκε ενήλικας δηλαδή, τότε είναι ακόμα ευκολότερο να φανταστούμε τι μπορεί να έχει υποφέρει. Και είναι ευρέως γνωστό πως τα παιδικά τραύματα είναι τα χειρότερα, και παραμένουν για όλη την ζωή αν δεν θεραπευτούν.

Παράθεση:
Δε διαφωνώ σ' αυτό ,το οποίο δεν αναιρεί ότι μεταξύ τους έχουν ένα σημείο συναντίληψης κι όχι χάσμα αγεφύρωτο,όπως ο άνθρωπος και το ζώο.Η γλώσσα που μπορεί να μάθει ένα ζώο είναι το πολύ προνηπιακή.


Με ένα παιδί 5 χρονών θεωρείς πως έχεις αγεφύρωτο χάσμα; Θα έχεις αν πας να του διδάξεις την θεωρία της σχετικότητας (εκτός αν το παιδί αυτό λέγεται γουίλιαμ σίντις βέβαια), αλλά όσον αφορά την συνήθη επικοινωνία όχι.


Παράθεση:
Υπάρχει ένα μίνιμουμ πνευματικής καλλιέργειας που από εκεί και κάτω οι ηθικές αξίες είναι ετερόνομες ,καθοδηγούνται δηλαδή από φοβίες και φαντάσματα ενώ στην άλλη κατεύθυνση αυτόνομες,με βάση τη λογική και το θαυμασμό για το ωραίο και το αληθινό που ενυπάρχει στη φύση , μέχρι να κριθεί από την ίδια την κοινωνία ότι υπάρχει δυνατότητα βελτίωσής τους, ώστε ν' αλλάξουν.Δεν είναι ανάγκη να είσαι διάνοια για να βιώνεις μια τέτοια αυτόνομη ηθική,η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, δεν αποκλείει τη βαρβαρότητα αλλά την περιορίζει αισθητά.


Ναι αντιλαμβάνομαι τι λες και τα ασπάζομαι, ωστόσο ας εξετάσουμε λίγο καλύτερα τον Ινδό Ραμανουτζάν, ο οποίος προέρχεται από διαφορετική κουλτούρα. Ο ίδιος έλεγε και το πίστευε όχι απλά το έλεγε, πως τους τύπους τους υπαγόρευε σε αυτόν μια θεά, δεν θυμάμαι το όνομα τώρα είναι περίεργο, αυτός δεν τους σκέφτονταν καθόλου, γι αυτό και πήγαινε και τους έγραφε στο περίβολο του ναού της συγκεκριμένης θεάς, ως άλλος Ηράκλειτος, που ως γνωστόν το δικό του σύγγραμμα το αφιέρωσε και ό ίδιος σε μια θεά, στον ναό της Αρτέμιδας στην Εφεσο, δεν το κοινοποίησε.
Θεωρείς πως εξ αιτίας τούτου οι ηθικές του αξίες ήταν απλά κατώτερου επιπέδου; Σίγουρα θα ασπάζονταν και ο ίδιος τις απόψεις σου περί ωραίου και αληθινού, θα σου απαντούσε όμως λέγοντας πως το ωραίο είναι και εύτακτο, γι αυτό ακριβώς μάλιστα το αποκαλούμε ωραίο, πως όμως είναι δυνατόν το ωραίο να έχει τάξη χωρίς την νόηση; Το ίδιο ακριβώς θεωρώ πως θα ρώταγε και ο Πλάτων.

Είδα χθες και την ταινία για τον Ραμανουτζάν που ήταν πολύ καλή μπορώ να πω. Ιδού η διεύθυνση για όποιον ενδιαφέρεται. Επαναλαμβάνω πως είναι πολύ καλή!!! Καλύτερη απ την πρώτη που έβαλα, που παρεπιπτόντως ήταν και λάθος, αφού διηγείται την ζωή άλλης ευφυίας μεν αλλά όχι του Γουίλιαμ Σίντις όπως έγραψα αλλά κάποιου άλλου, και κανείς δεν μπήκε στον κόπο να με διορθώσει, με αφήσατε μόνο μου στην τύφλα μου. Απαράδεκτον!!!!!
Τέλος πάντων το link που λέγαμε

http://hdvid.tv/37o62nrd85b4

Είπαμε η ταινία είναι καλή δείτε την
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 05, 2017 6:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιάσονα θα επιμέινω ακόμα λίγο!! Αυτός μου αναγνωρίζει αμέσως ένα σωρό 50-100 σπίρτων, δεν τον αναγνωρίζει επειδή μετράει πιο γρήγορα από εμένα. Πιο συγκεκριμένα δεν μετράει καθόλου, απλά ξέρει πόσα είναι! Μόνο που τα είδε να πέφτουν, ήταν αρκετό γι αυτόν. Δεν χρειάζεται να μετρήσει με την όποια ταχύτητα! Αν αυτό δεν λέγεται ποιοτική διαφορά τότε πως λέγεται;;; ποσοτική; Αφού δεν μετράει κανένα ποσόν, απλώς ξέρει. Εσύ κι εγώ είναι που μετράμε.
Αυτός ξεκινάει από διαφορετική αφετηρία. Η ζωή είναι άδικη το ξέρω αλλά τι να κάνω;;;;;;
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 10:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Ιάσονα θα επιμέινω ακόμα λίγο!! Αυτός μου αναγνωρίζει αμέσως ένα σωρό 50-100 σπίρτων, δεν τον αναγνωρίζει επειδή μετράει πιο γρήγορα από εμένα. Πιο συγκεκριμένα δεν μετράει καθόλου, απλά ξέρει πόσα είναι! Μόνο που τα είδε να πέφτουν, ήταν αρκετό γι αυτόν. Δεν χρειάζεται να μετρήσει με την όποια ταχύτητα! Αν αυτό δεν λέγεται ποιοτική διαφορά τότε πως λέγεται;;; ποσοτική; Αφού δεν μετράει κανένα ποσόν, απλώς ξέρει. Εσύ κι εγώ είναι που μετράμε.
Αυτός ξεκινάει από διαφορετική αφετηρία. Η ζωή είναι άδικη το ξέρω αλλά τι να κάνω;;;;;;

Έλα τώρα μη με τρελαίνεις, γιατί θα χάσω πάσα ιδέα για σένα.

Τα μετράει όταν πέφτουν! Ποια είναι η διαφορετική αφετηρία; Μήπως το άγιο πνεύμα;

Ή μήπως εξυπονοείς... ότι ... η ζωή κάνει διακρίσεις και ευνόησε αυτόν ή εσένα... αλλά όχι... εμένα; Κι εγώ που νόμιζα ότι μιλάμε φιλοσοφικά... Twisted Evil
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 12:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Έλα τώρα μη με τρελαίνεις, γιατί θα χάσω πάσα ιδέα για σένα.


Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Προς τι το διαβολικό χαμόγελο θα αναρωτιέσαι!!!!! Πρώτον γιατί οι ιδέα σου για μένα είναι κάτι πολύ εφήμερο. Δεύτερον γιατί αν το έγραφες στον Ιωάννη αυτό αντί σε εμένα, θα καταλάβαινε αμέσως γιατί του έγραψα να μην βλέπει μόνο το ιδανικό μέρος του νόμου, και να μην συγκεντρώνει το βάρος της ευθύνης στην διάνοια, μόνο και μόνο γιατί είναι τέτοια!!!! Η κοινωνία σκοτώνει τρομερά ευκολότερα από ότι βελτιώνει.
Τρίτο και καλύτερο, πόσο νομίζεις πως θα τρελαθείς αν σου πω πως το φαινόμενο με τα σπίρτα, αλλά και άλλα τρομερά πιο υπερβολικά πράγματα, μπορούν να κάνουν οι αυτιστικοί, οι οποίοι όμως κατά τα άλλα είναι η θεωρούνται πως είναι διανοητικά καθυστερημένοι; Ορίστε κάποια μικρά παραδείγματα!

Παράθεση:
Μουσική: σύνθεση και εκτέλεση διαφόρων μουσικών έργων, κυρίως με πιάνο. Έχουν αναφερθεί και περιπτώσεις με χρήση πάνω από 20 μουσικών οργάνων. Παρά τις αποκλίνουσες αιτιολογίες του συνδρόμου, στην περίπτωση του μουσικού ταλέντου διαπιστώνονται κάποια κοινά χαρα κτηριστικά στους savants. Καταρχήν, όλοι ανεξαιρέτως οι μουσικοί savants έχουν πλήρη αρτιότητα που αγγίζει αυτήν των επαγγελματιών μουσικών χωρίς να έχει προηγηθεί μουσική παιδεία. Κατά δεύτερον, αυτό το μουσικό ταλέντο συνδυάζεται τις πλείστες φορές με κάποια σωματική αναπηρία, κυρίως τύφλωση, όπως το γνωστό παράδειγμα του αμερικανού πιανίστα Leslie Lemke. Ενδεχομένως, αυτός ο συνδυασμός να αντικατοπτρίζει ένα τρόπο αντιστάθμισης της λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου. Επίσης γνωστός είναι και ο "τυφλός Tom" Bethune αυτιστικός που αν και δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει πάνω από 100 λέξεις στον προφορικό λόγο του, έπαιζε πάνω από 7.000 μουσικά κομμάτια στο πιάνο μερικά και δικής του σύνθε σης. Αρκούσε μία μόνο φορά να ακούσει το κάθε κομμάτι και μπορούσε έπειτα να το αναπαράγει. Το μουσικό του επίπεδο ήταν τόσο υψηλό που ήταν συγκρίσιμο με το επίπεδο του πολύ γνωστού πιανίστα Louis Moreau Gottschalk. Θεωρήθηκε από πολλούς σαν το 8ο θαύμα της φύσης


Παράθεση:
Ο Stephen Wiltshire είναι ένας Άγγλος καλλιτέχνης ο οποίος αν και αυτιστικός έχει αναπτύξει μια λαμπρή καριέρα. Αρκεί μία μόνο φορά για να δει ένα τοπίο κι αμέσως το ζωγραφίζει με τόση τελειότητα που θα λέγε κανείς ότι το "φωτογραφίζει". Η τρομερή αυτή ικανότητα του αποδεικνύεται και από το γεγονός πως μετά από μια 12λεπτη πτήση με ελικόπτερο πάνω από το Λονδίνο μέσα σε 3 ώρες έκανε ένα λεπτομερέστατο σκίτσο απεικονίζοντας 4 τετραγωνικά μίλια με πάνω από 200 κτίρια σύμφωνα με τους κανόνες της προοπτικής και με κλίμακα. Ο ίδιος έχει εκδόσει αρκετά βιβλία με δημιουργήματα του. Παράλληλα έχει εκδηλώσει και μουσικές ικανότητες2. Ο Alonzo Clemons μπορεί να φτιάξει τρισδιάστατα γλυπτά ζώων με απόλυτη ανατομική ακρίβεια κοιτάζοντας για μερικά λεπτά τη δισδιάστατη εικόνα τους6.
Μαθηματικά-ημερολογιακό μέτρημα: είναι εκπληκτικό το πώς ορισμένοι savants κάνουν αριθμητικούς υπολογισμούς σε “ταχύτητα φωτός” (savant lighting calculators). Γίνεται τόσο ασυνείδητα θα έλεγε κανείς και χωρίς προηγούμενη εκπαίδευση ενώ ούτε οι ίδιοι μπορούν να εξηγήσουν τις μεθόδους που χρησιμοποιούν. Όταν τα υγιή παιδιά της ίδιας ηλικίας αγωνίζονται για να κατανοήσουν βασικές μαθηματικές έννοιες, οι savants μπορούν να κάνουν πράξεις με εξαψήφιους ή και μεγαλύτερους αριθμούς ή να δώσουν ακριβή αριθμό των αντικειμένων που βλέπουν σε ένα δωμάτιο. Ωστόσο, δεν μπορούν να λύσουν απλές μαθηματικές εξισώσεις. Ο προσδιορισμός των ημερολογιακών ημερών είναι η ικανότητα να υπολογίζει κανείς σωστά τη μέρα της εβδομάδας ενός δεδομένου έτους. Το φάσμα των εφικτών υπολογισμών στους savants ποικίλει από ένα χρόνο μέχρι αρκετούς αιώνες.


Μετά από αυτά τα μικρά ομολογουμένως παραδείγματα, εσύ ασχολείσαι με τα σπίρτα ακόμα, όταν ο άλλος απεκόνισε με απόλυτη ακρίβεια τι υπήρχε μέσα σε 4 τετραγωνικά μίλια και είναι και διανοητικά καθυστερημένος κιόλας;;;;; Ο κύριος Γουίλιαμ Σίντις δεν ήταν!
Έλπίζω τώρα να έχασες κάθε ιδέα για μένα Smile

Α ιδού και η πηγή

http://www.encephalos.gr/48-3-01g.htm

Όρεξη νάχεις να διαβάζεις, και ναι είναι ολοφάνερο πως η ζωή κάνει διακρίσεις, μόλις είδες μερικές, αυτή η κρυφή αρμονία του Ηράκλειτου, όπως το λέει και ο ίδιος είναι κρυφή, δεν είναι εύκολο να την δούμε, ούτε να την κατανοήσουμε αν υπάρχει.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 1:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να διορθώσω ένα λάθος που έκανα στην περιγραφή μου για τον πίθηκο. Έγραψα εκεί πως αυτός διαθέτει ένα λεξιλόγιο γύρω στις 300 λέξεις. Έκανα λάθος, τώρα θυμήθηκα το ακριβές νούμερο. Ένας μέσος τουρίστας διαθέτει αυτό το λεξιλόγιο όχι ο πίθηκος. Ο τελευταίος διαθέτει 800! Αυτό είναι το πραγματικό νούμερο. Συμπέρασμα: Ο πίθηκος είναι σαφώς πιο έξυπνος από ένα μέσο τουρίστα, όσον αφορά τις δυνατότητες συνεννόησης με τον πειραματιστή βέβαια.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 2:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προκαταβολικά σου ζητώ να μου επιτρέψεις να το ρίξω στην πλάκα, διότι αφού οι αυτιστικοί μπορούν να κάνουν τέτοια πράγματα, κατ΄ αναλογίαν και η ζωή που αδίκησε εμένα, γιατί να μη μου δώσει την ικανότητα να σκέφτομαι.

Twisted Evil

Ατυχές το παράδειγμα με την κρυφή αρμονία του Ηράκλειτου, διότι πρώτον πρέπει να με πείσεις πρώτα ότι αντιλαμβάνεσαι την έννοια του κρυφού όπως την αντελήφθη εκείνος, και όχι αλλιώς, και δεύτερον διότι άλλο το αν είναι δυνατόν και άλλο το αν είναι εύκολο να την αντιληφθεί κανείς, διότι σε τελική ανάλυση και αυτά που αντιλαμβανόμαστε εμείς εδώ πέρα δε νομίζω ότι τα αντιλαμβάνονται εύκολα ούτε οι πίθηκοι ούτε οι τουρίστες σου (σου, για να σου κάνω τη χάρη). Αυτά που αντιλαμβάνονται όμως, τα αντιλαμβάνονται, όπως παραδέχεσαι. Αυτά τα λογικά άλματα απαιτούν προσοχή, διότι αυτή ακριβώς η ζωή που κάνει τις διακρίσεις αυτή ακριβώς είναι που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, καθότι ως γνωστόν όταν ο άνθρωπος βγάζει τη φύση από μέσα του και τη θέτει απέναντί του τότε αρχίζει να φιλοσοφεί.

Πρέπει λοιπόν πρώτα να με πείσεις ότι γνωρίζεις τι ήταν τόσο ο Sidis όσο και ο Ηράκλειτος, και μετά, αφού με πείσεις ότι τους κατάλαβες, και τους δύο, τότε έλα να μου δείξεις τα αμπελοχώραφά τους. Μέχρι τότε, θα μου επιτρέψεις αυτά που λες να τα ακούω, ή διαβάζω... βερεσέ.

Twisted Evil
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 3:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Που είδες εσύ να υποστήριξα εγώ πως κατάλαβα απολύτως και τον Σίντις αλλά και τον Ηράκλειτο, και πως αντικειμενικός σκοπός μου ήταν να σας δείξω τα αμπελοχώραφά τους. Για να το κάνω αυτό, θα έπρεπε να είχα από ίση έως μεγαλύτερη ευφυία από τον Σίντις, και να ήμουν τουλάχιστον ίσος ως προς τον Ηράκλειτο! Δηλαδή και εν ολίγοις θα ήμουν άξιος ζουρλομανδία αν υποστήριζα κάτι τέτοιο, εκτός αν πράγματι είμαι όλα αυτά, αλλά αφού δεν είμαι επανέρχεται ο ζουρλομανδύας.
Δεν οφείλω όμως να απολογηθώ ως προς αυτό. Ο λόγος που έθεσα το θέμα είναι γιατί ήθελα να συζητήσω τι μπορεί να σημαίνουν τέτοιου είδους άνθρωποι ως προς τις προσωπικές μας πεποιθήσεις, αλλά και τις συλλογικές τέτοιες, δηλαδή της κοινωνίας. Ο τρόπος που τους προσεγγίζουμε η αντιδρούμε σίγουρα αποκαλύπτει κάτι για μας, και όσο αποκαλύπτονται πράγματα για μας, τα οποια βέβαια μπορούμε και θέλουμε να κατανοήσουμε, τόσο καλύτερα προσεγγίζουμε και αυτούς τους ίδιους ως ένα τουλάχιστον βαθμό, όσο μικρός κι αν είναι.
Δηλαδή και εν ολίγοις με αφορμή τα δικά τους, τα δικά μας αμπελοχώραφα είναι που δείχνω και όχι τα δικά τους, και από ότι μου φαίνεται η επιλογή είναι σωστή.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 6:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
iason έγραψε:
Μια κουβέντα είναι αυτό όμως. Και τι είναι *πρωτοποριακό*;

Aυτό που εξηγεί και προβλέπει φαινόμενα που το παλιό δεν μπορούσε...

Μου βάζεις τον πειρασμό να σε παραπέμψω στην ιστορία, ... όπως έκανε ο Ουλιάδης... Wink


Αργά ή γρήγορα ,η αλήθεια θα λάμψει...μαζί με τους πρωτοπόρους...αυτό δε δείχνει η ιστορία;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 7:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Η ιστορία όμως δείχνει πως όσο ποιο διαφορετικός είναι ό άλλος από την όποια άποψη, τόσο πιο πολύ κινδυνεύει απο τους υπόλοιπους. Αν φανταστούμε κιόλας πως η όποια διάνοια υπήρξε και παιδί, δεν γεννήθηκε ενήλικας δηλαδή, τότε είναι ακόμα ευκολότερο να φανταστούμε τι μπορεί να έχει υποφέρει. Και είναι ευρέως γνωστό πως τα παιδικά τραύματα είναι τα χειρότερα, και παραμένουν για όλη την ζωή αν δεν θεραπευτούν.


Η ιστορία δείχνει κι αυτό αλλά κυρίως δείχνει ότι το πρωτοποριακό κοινοποιήθηκε και δεν έμεινε κτήμα μιας πνευματικής ελίτ. Πώς αλλιώς κοινοποιήθηκε η γνώση αν όχι από αυτούς που την ανακάλυψαν πρώτοι;


Ouliathis έγραψε:

Με ένα παιδί 5 χρονών θεωρείς πως έχεις αγεφύρωτο χάσμα; Θα έχεις αν πας να του διδάξεις την θεωρία της σχετικότητας (εκτός αν το παιδί αυτό λέγεται γουίλιαμ σίντις βέβαια), αλλά όσον αφορά την συνήθη επικοινωνία όχι.


Απ' ό,τι λέει η ιστορία,κανένα πεντάχρονο δεν ήταν ταλέντο σε αφηρημένα επιστημονικά πεδία για τον απλούστατο λόγο πως η υπερευφυία έχει κι αυτή τις φυσικές προϋποθέσεις της:υπάρχει μια σειρά διανοητικών σταδίων ,στις οποίες κανένα λογικό άλμα δεν μπορεί να γίνει...για να περάσεις στο επόμενο ,πρέπει να έχεις κατακτήσει το προηγούμενο (βλ. Piaget).
Άρα ,η συναντίληψη μεταξύ υπερευφυίας και μέσου όρου νοημοσύνης απαιτεί τουλάχιστον την κοινή κατάκτηση του υψηλότερου σταδίου διανοητικής ανάπτυξης του ανθρώπου:του σταδίου των αφηρημένων λογικών πράξεων.
Αν επιτευχθεί αυτό...όλα μπορούν να διδαχθούν απλουστευμένα...ακόμα κι η θεωρία της σχετικότητας...

http://www.katoptro.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=162&category_id=6&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=55




Ouliathis έγραψε:

Ναι αντιλαμβάνομαι τι λες και τα ασπάζομαι, ωστόσο ας εξετάσουμε λίγο καλύτερα τον Ινδό Ραμανουτζάν, ο οποίος προέρχεται από διαφορετική κουλτούρα. Ο ίδιος έλεγε και το πίστευε όχι απλά το έλεγε, πως τους τύπους τους υπαγόρευε σε αυτόν μια θεά, δεν θυμάμαι το όνομα τώρα είναι περίεργο, αυτός δεν τους σκέφτονταν καθόλου, γι αυτό και πήγαινε και τους έγραφε στο περίβολο του ναού της συγκεκριμένης θεάς, ως άλλος Ηράκλειτος, που ως γνωστόν το δικό του σύγγραμμα το αφιέρωσε και ό ίδιος σε μια θεά, στον ναό της Αρτέμιδας στην Εφεσο, δεν το κοινοποίησε.
Θεωρείς πως εξ αιτίας τούτου οι ηθικές του αξίες ήταν απλά κατώτερου επιπέδου; Σίγουρα θα ασπάζονταν και ο ίδιος τις απόψεις σου περί ωραίου και αληθινού, θα σου απαντούσε όμως λέγοντας πως το ωραίο είναι και εύτακτο, γι αυτό ακριβώς μάλιστα το αποκαλούμε ωραίο, πως όμως είναι δυνατόν το ωραίο να έχει τάξη χωρίς την νόηση; Το ίδιο ακριβώς θεωρώ πως θα ρώταγε και ο Πλάτων.

Αν η θεά είναι η προσωποποίηση της ευταξίας και του Λόγου ουδέν πρόβλημα.Όπως η ζωή δεν κατάγεται από ζωή αλλά από το ανόργανο που μετασχηματίζεται μέσω Λόγου,έτσι και το εύτακτο προέρχεται απ' το άτακτο πάλι μέσω Λόγου.Εξάλλου κι ο θεός στον Πλάτωνα μετέχει του Λόγου,όπως κι εμείς.Αυτή η τελευταία σχέση ίσως λύσει και το πρόβλημα που έθεσες:οι διάνοιες δεν είναι αυθεντίες αλλά "θεοί" με την ελληνική έννοια, πάνω κι απ' τους οποίους βρίσκεται ο Λόγος,που κοινοποιείται στους υπόλοιπους μέσω αυτών.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 7:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
η ζωή δεν κατάγεται από ζωή αλλά από το ανόργανο που μετασχηματίζεται μέσω Λόγου

αν λες οτι ο "Λογος" δεν ειναι ζωντανος, προκυπτει καπως;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 8:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
εν ολίγοις με αφορμή τα δικά τους, τα δικά μας αμπελοχώραφα είναι που δείχνω και όχι τα δικά τους, και από ότι μου φαίνεται η επιλογή είναι σωστή.

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν η θεά είναι η προσωποποίηση της ευταξίας και του Λόγου ουδέν πρόβλημα.Όπως η ζωή δεν κατάγεται από ζωή αλλά από το ανόργανο που μετασχηματίζεται μέσω Λόγου,έτσι και το εύτακτο προέρχεται απ' το άτακτο πάλι μέσω Λόγου.Εξάλλου κι ο θεός στον Πλάτωνα μετέχει του Λόγου,όπως κι εμείς.Αυτή η τελευταία σχέση ίσως λύσει και το πρόβλημα που έθεσες:οι διάνοιες δεν είναι αυθεντίες αλλά "θεοί" με την ελληνική έννοια, πάνω κι απ' τους οποίους βρίσκεται ο Λόγος,που κοινοποιείται στους υπόλοιπους μέσω αυτών.

Α μπράβο και στους δυο. Έτσι νομίζω βγαίνει μια άκρη κάπως. Οι μονάδες, όσο μοναδικές κι αν είναι, από κάποια σύνολα προκύπτουν.
JollyRoger έγραψε:
αν λες οτι ο "Λογος" δεν ειναι ζωντανος, προκυπτει καπως;

Το τι καταλαβαίνουν αυτές οι μονάδες, θέμα της καθεμιάς - πρώτα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 8:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ε; το σκεπτικο θελω να καταλαβω, τι μου λες;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 06, 2017 11:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Η ιστορία δείχνει κι αυτό αλλά κυρίως δείχνει ότι το πρωτοποριακό κοινοποιήθηκε και δεν έμεινε κτήμα μιας πνευματικής ελίτ. Πώς αλλιώς κοινοποιήθηκε η γνώση αν όχι από αυτούς που την ανακάλυψαν πρώτοι;


Δεν λέει κανείς πως ζούμε ακόμα στην αρχαία Αίγυπτο! Ωστόσο δεν ζούμε και το ακριβώς αντίθετο! Μην ξεχνάς την θεωρία της μάζας. Θα χρησιμοποιήσω εδώ τη ρήση του Νίτσε. "Η παράνοια σε άτομα είναι σχετικά σπάνια. Όμως σε ομάδες, κόμματα, έθνη και εποχές είναι μάλλον ο κανόνας."


Παράθεση:
Απ' ό,τι λέει η ιστορία,κανένα πεντάχρονο δεν ήταν ταλέντο σε αφηρημένα επιστημονικά πεδία για τον απλούστατο λόγο πως η υπερευφυία έχει κι αυτή τις φυσικές προϋποθέσεις της:υπάρχει μια σειρά διανοητικών σταδίων ,στις οποίες κανένα λογικό άλμα δεν μπορεί να γίνει...για να περάσεις στο επόμενο ,πρέπει να έχεις κατακτήσει το προηγούμενο


Δεν έχω λόγο να διαφωνήσω με αυτό αντίθετα ενισχύει αυτό που λέω.
Υπάρχει επίσης και το παιδί των 8,10, η 12 χρονών. Με λίγα λόγια προσπαθώ να εξηγήσω γιατί μια ισχυρότατη κατά τα άλλα διάνοια, μπορεί ωστόσο να αναπτύξει παραβατικότητα!

Κατά τα άλλα συμφωνούμε, και οι διαφωνίες ακόμα είναι δευτερεύουσας σημασίας.

Στον Ιάσονα τώρα

Παράθεση:
Οι μονάδες, όσο μοναδικές κι αν είναι, από κάποια σύνολα προκύπτουν.


Φυσικά! Αν δεν σπάσεις αυγά με τα σύνολα όμως δουλειά δεν κάνεις!
Τι θέλω να πω! Η κοινωνία είναι το πραγματικό. Η διάνοια βρίσκεται πάντα μέσα στο αδύνατον (για την κοινωνία). Η διάνοια είναι που την σπρώχνει μπροστά, και όσο πιο μακριά την πάει με την μία, τόσο πιο πολύ το νιώθει σαν βία αυτό η κοινωνία, και τσινάει αναλόγως. Διαφωνεί κανένας σε αυτό;

Τέλος θα ήθελα να πω πως διαπιστώνω πως κάτι ξέφυγε απο όλους.
Πως το σύνδρομο του σοφού εμφανίζεται ως εγκεφαλικό ατύχημα!!!
Μία πόρτα μπορεί να κλείνει, εξ αιτίας ενός ατυχήματος, η γιατί κάτι λείπει από τον εγκέφαλο, η εξ αιτίας κάποιας φυσικής η νοητικής ασθένειας.
Το απρόσμενο όμως εδώ είναι, πως κάποια άλλη μπορεί να ανοίξει, όπως ο τύπος που ζωγράφιζε 4 τετραγωνικά μίλια με απόλυτη ακρίβεια. Και για να υπάρχει δυνατότητα να ανοίξει, σημαίνει απλά πως η δυνατότητα αυτή είναι υπαρκτή και μάλιστα σε όλους. Δεν γνωρίζουμε όμως πως γίνεται πράξη αυτό, γι αυτό και το βλέπουμε να συμβαίνει μόνο σαν ατύχημα. Αυτό είναι πολύ αισιόδοξο και αποδεικνύει πως η δυνατότητα ενυπάρχει σε όλους. Είμαστε πολύ πιο ικανοί απ ότι νομίζουμε, στην κυριολεξία. Απομένει να μάθουμε το πως, ένα μικρό βήμα όμως ήδη έγινε
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
Σελίδα 2 από 8

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center