Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Υπάρχει το «τυχαίο»; [Η περίπτωση του Deep Blue]
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 11, 2016 8:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πέρα από αυτά που λέμε φιλοσοφικά, όταν κάποιος πάει στη φυλακή, δεν πάει ο χαρακτήρας του ενώ αυτός γυρνάει..έξω!
Άσχετα με το τι επιρροές έχει κανείς, πρώτα ελέγχεται αν έχει συναίσθηση του τι έχει κάνει. Μετά ψάχνουν το κίνητρο. Γιατί έχει κάνει εκείνο και γιατί το άλλο. Το κίνητρο σε βάζει στη φυλακή. Και φυσικά ο Νόμος. Ο Νόμος περιορίζει το τι κάνουμε, όση ελεύθερη βούληση και να λέμε ότι έχουμε, δεν θα μπορεί να γίνει πράξη, επειδή δεν θα το θέλουμε. Ή αν γίνει θα έχει συνέπειες.
Ασφαλώς κάθε πράξη μας έχει συνέπειες. Αλλά χωρίζονται και οι συνέπειές ως προς το πεδίο εφαρμογής. Από το ατύχημα, στην διακοπή επικοινωνίας, ή ακόμα περισσότερο στον εγκλεισμό, στην απομόνωση.
Για τους λόγους αυτούς, η ελεύθερη βούληση δηλώνεται για τις επιλογές που κάνουμε, ακόμα και αν έχουμε μόνο δύο. Η θέση, ο χαρακτήρας, η πληροφόρηση, η σκλέψη, παίζουν ρόλο.
Προβλέψιμος μπορεί να είναι κάποιος, τις περισσότερες φορές. Θα υπάρξουν όμως και απρόβλεπτες φάσεις. Διαφορετικά όλα τα εγκλήματα θα είχαν εξαληφθεί, θα είχαμε προβλέψει ποιοι θα εγκληματίσουν, πριν το κάνουν!
Πραγματικά λοιπόν σε επίπεδο ανθρώπινων σχέσεων, υπάρχει ελεύθερη βούληση.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 12, 2016 11:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν μιλάμε για τις πράξεις των ανθρώπων , όπως αυτές ορίζονται από τους νόμους της κοινωνίας που ζει, δηλαδή τι επιτρέπεται από την κοινωνία του να κάνει και τι όχι
Μιλάμε για την ελευθερία στην βούληση, αν δηλαδή ένα μεμονωμένο άτομο , μπορεί να θέλει να θέλει , όλα όσα οι φυσικές του ικανότητες του επιτρέπουν .

Θα ήθελες να θέλεις – άλλο παράδειγμα – να στρώσεις κώλο να σε πηδήξει κάποιος ?

Αν ο “χαρακτήρας” σου, σου το επιτρέπει , θα μπορούσες να το κάνεις
Το ερώτημα είναι, είσαι ελεύθερος εσύ σαν άτομο, να θέλεις να το θέλεις ?

Τι λες ?
Θα το ήθελες να θέλεις να πηδιέσαι σαν πούστης ?

Μιλάμε δηλαδή για τις βασικές επιλογές του κάθε ξεχωριστού ατόμου.
Θα μπορούσες να θέλεις να θέλεις ,όλα όσα δεν εμπεριέχονται στον “χαρακτήρα” σου και απεχθάνεσαι?

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 12, 2016 3:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γιατί διαχωρίζεις τις πράξεις με κριτήριο "όπως ορίζονται από τους νόμους;"
Όλες οι πράξεις ανήκουν σε ένα γενικό πλαίσιο, όπου "χαρακτηρίζονται".
Αν δηλαδή με ρωτάς αν "στρώσω κώλο για να με πηδήξει κάποιος" προφανώς με ρωτάς πώς θα το χαρακτήριζα αυτό και να το μοιραστώ μαζί σου, για να το δεις και εσύ στο γενικό πλαίσιο. Διότι αν σε ενδιαφέρει το "εσωτερικό πλαίσιο", αυτό που δεν έχει να κάνει με κανόνες που ...ορίζονται από νόμους..(προφανώς βάζεις και τους ηθικούς), τότε το να μοιραστεί κανείς το τι θέλει με "κρυφούς" εσωτερικούς λόγους κάνει άστοχη την περιγραφή του χαρακτήρα, διότι κάλλιστα το επόμενο λεπτό μπορεί να το αναιρέσει. Αν αυτός που ακούει την περιγραφή της επιθυμίας διαφωνήσει, λέγοντας "μα πριν ένα λεπτό ήθελες κάτι άλλο"...τότε θα έχει άδικο, αφού ο κανόνας "για πόσο καιρό θέλω κάτι"...είναι επίσης εσωτερικός...και δεν μπαίνει στο πλαίσιο αναφοράς που αναγνωρίζουν οι δυο συνομιλητές. Για το λόγο αυτό δεν μπορούμε να αναφερθούμε σε επίπεδο εσωτερικών νόμων, κανόνων, όταν θέλουμε να μιλήσουμε για ελεύθερη βούληση. Αντίθετα μπορούμε να πούμε ότι η πληροφόρηση καθώς και η εξυπνάδα και η εκπαίδευση, είναι τρία στοιχεία που μας κάνουν να παίρνουμε αποφάσεις, και δίνουν την ουσία της ελεύθερης βούλησης. Χάνουμε την ελεύθερη βούληση αν μας παραπληροφορήσουν, αν είμαστε ντοπαρισμένοι ...και δεν παίρνει στροφές το μυαλό, αν έχουμε άγνοια, και το παίζουμε στην τύχη.

Ασφαλώς αντιλαμβάνομαι ότι το πας στο "τι μου αρέσει" ως αυτό να είναι το κριτήριο της βούλησής μας. Μακάρι να ήταν αυτό. Αλλά αυτή είναι παιδική άποψη. Ένα παιδί βλέπει την δράση της πράξης του ως να έχει αποτέλεσμα για τα επόμενα πέντε λεπτά. Μετά τα πέντε λεπτά του λείπει δράση, και πάει για άλλα! Ένας μεγάλος άνθρωπος βλέπει πιο μακρυά. Σκέφτεται ότι η πράξη Α θα δημιουργήσει θέμα και θα τον αποκλείσει από την πράξη Β που θα ήθελε να κάνει πιο μετά. Δηλαδή κάθε απόφαση μπαίνει σε μια αλυσίδα διαδοχικών αποφάσεων, και δεν μπορεί να ανεξαρτητοποιηθεί.
Θα πεις βέβαια ότι το DNA μας "παίζει" παιχνίδι, αν για παράδειγμα αρρωστήσουμε, πράγμα που δεν είναι βούλησή μας. Αλλά αυτά τα εμπόδια δεν είναι παρά μια προσαρμογή στο περιβάλλον, και έχουμε μάλιστα και μερίδιο στην διαμόρφωση αυτού.

Το ερώτημά σου....αν ήθελα να ήθελα..δεν έχει νόημα. Θέλεις να θέλεις δεν υπάρχει. Ή θέλεις ή δεν θέλεις. Υπάρχει μετά το επιθυμείς να κάνεις αυτό ή το άλλο; Βέβαια η επιθυμία είναι κάτι που μπορεί να μην εκπληρωθεί, ή και αν εκπληρωθεί να μην αποδώσει αυτό που "υπόσχεται". Πώς θα φθάσει λοιπόν κάποιος να θέλει (επιθυμεί) την άλφα επαφή με άλλο άτομο; Πώς θα καταλάβει ότι αυτό που "υπόσχεται" η επιθυμία, μπορεί να δοθεί; Και καταλήγουμε στο ίδιο, ότι χρειάζεται πληροφόρηση, εξυπνάδα και εκπαίδευση. Άρα μιλάμε για "κοινωνικό πλαίσιο". Άρα ναι υπάρχει ελεύθερη βούληση πάντα εντός κοινωνικού πλαισίου.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 13, 2016 1:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

gianiss έγραψε:
Η σοφία της εξέλιξης βασίζεται στον “Λόγο” - δηλαδή στην λογική – πως κάθε λάθος αντιγραφή που βελτιώνει το άτομο επικρατεί, και η πληροφορία αυτή κληρονομείται και ενσωματώνεται στο γενετικό κώδικα του είδους, με αποτέλεσμα ο κώδικας συνεχώς να μεγαλώνει και το είδος να μεταβάλεται / εξελίσεται

Δηλαδη θεωρεις ως "λογο" της εξελιξης, το γεγονος της επικρατησης καθε μεταλλαξης ( και οχι λαθους ) που οδηγει στη βελτιωση ενος ειδους
Τοτε σε τι διαφερει αυτος ο "λογος" της εξελιξης απο την αιτια της εξελιξης ;

Αναδιατυπωνω λοιπον αυτο που λες παραπανω, και πες μου που διαφωνεις

Αιτια της εξελιξης και αρα της αυξησης των ικανοτητων ενος ειδους προς επιβιωση, ειναι το γεγονος οτι συμβαινουν μεταλλαξεις πολλες απο τις οποίες ειναι επικρατεστερες απο αλλες στο αυτο ειδος και αυτο εχει ως συνεπεια τα ατομα του ειδους με αυτες τις μεταλλαξεις να επικρατουν

Αυτη την αιτια της εξελιξης μπορεις να τη χαρακτηρισεις "λογο" της εξελιξης, αν καποιος με λογικη εχει ορισει να συμβαινει ετσι


gianiss έγραψε:
Η ελεύθερη βούληση σε κάθε ξεχωριστό άτομο “ορίζεται” (καθορίζεται) από τον “χαρακτήρα” του, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί την κάθε δεδομένη στιγμή που αναφέρεται

Η ελευθερη βουληση σε ενα ατομο καθοριζεται απο αυτα που γνωριζει οτι γινονται, οτι υπαρχουν δηλαδη οντως, και οχι απο το "χαρακτηρα" που οι συγκυριες εχουν συμβαλλει να διαμορφωσει

Αυτα τα οποία μπορει καποιος να κανει φυσιολογικα, δηλαδη με βαση τον υπαρχοντα εξοπλισμο του το σωματικο, οριζουν το πλαισιο των δρασεων του στον κοσμο

Ο "χαρακτηρας" του, του υπαγορευει τι απο ολα οσα μπορει να κανει θα πραξει τελικα

Αυτο ομως δεν τον εμποδιζει να θελει και πραγματα τα οποία δεν μπορει φυσιολογικα να κανει
Όπως το να παει στο φεγγαρι

Επομενως η ελευθερη βουληση δεν ειναι να θελεις να θελεις οσα μπορεις να κανεις, αλλά να θελεις να θελεις ολα οσα γινονται ανεξαρτητα αν μπορεις να τα κανεις
Δηλαδη να θελεις να θελεις ολα οσα γνωριζεις
Και ακομα και ολα οσα δεν γνωριζεις
Κι αρα τελικα ελευθερη βουληση ( συμφωνα με τη "λογικη" σου ) ειναι να θελεις να θελεις ολα οσα υπαρχουν ανεξαρτητα αν γνωριζεις την υπαρξη τους ή οχι

Και επιπλεον, οντως ελευθερος ειναι όποιος διερευνα λογικα ακομα και τη φυση του μηδενος Cool Cool

Υπαρχουν συνεπως πεντε κατηγοριες πραγματων
1. Αυτα που δεν γνωριζεις οτι υπαρχουν ( τα ανυπαρκτα Twisted Evil Twisted Evil )
2. Αυτα που γνωριζεις οτι υπαρχουν
3. Αυτα που μπορεις να κανεις
4. Αυτα που ο "χαρακτηρας" σου, σου επιτρεπει να κανεις
5. Αυτα που τελικα κανεις Exclamation


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 15, 2016 1:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Bugman

Γιατί διαχωρίζεις τις πράξεις με κριτήριο "όπως ορίζονται από τους νόμους;"
Όλες οι πράξεις ανήκουν σε ένα γενικό πλαίσιο, όπου "χαρακτηρίζονται".


Για να καταλάβεις πως αυτά που λες , για κίνητρα και νόμους κλπ , είναι άσχετα με την “ελευθερία στην βούληση”.

Προφανώς δεν καταλαβαίνεις , πως η επιλογή μιας απόφασης υπό το κράτος του φόβου μιας ενδεχόμενης σκληρής τιμωρίας , δεν επιβεβαιώνει την ελευθερία της βούλησης , αλλά το αντίθετο.

Παράθεση:

Αν δηλαδή με ρωτάς αν "στρώσω κώλο για να με πηδήξει κάποιος" προφανώς με ρωτάς πώς θα το χαρακτήριζα αυτό και να το μοιραστώ μαζί σου, για να το δεις και εσύ στο γενικό πλαίσιο.



Λάθος εκτίμηση.
Δεν ήταν αυτός ο σκοπός της ερώτησης μου.
Πρόκειται για σχήμα λόγου, κάτι σαν πρόταση, για να σε οδηγήσω να σκεφτείς κάτι που ενδεχομένως δεν θα ήθελες να θέλεις να θέλεις.

Προφανώς εσύ σαν “χαρακτήρας” , δεν περιλαμβάνεσαι στην πλειοψηφία των αρσενικών που που δεν θα ήθελε ποτέ να θέλει πηδιέται από άλλα αρσενικά.
Οπότε το ερώτημα ήταν άστοχο, δεν ήταν για σένα.

Και βεβαίως , δεν με ενδιαφέρει καθόλου , και ούτε πρόθεσή μου ήταν, να μοιραστείς μαζί μου τα “γούστα” σου.

Περί ορέξεως ........

Παράθεση:

Το ερώτημά σου....αν ήθελα να ήθελα..δεν έχει νόημα. Θέλεις να θέλεις δεν υπάρχει. Ή θέλεις ή δεν θέλεις.



Ότι πεις !!!
Μπορείς να λες ότι θέλεις – στον λόγο υπάρχει ελευθερία , όπως και στις απόψεις – αλλά όχι “να θες να θέλεις” ότι θα μπορούσες σαν άνθρωπος.
Έχει μια διαφορά το “θέλω να θέλω” από το σκέτο “θέλω”

Δεν μπορείς να διακρίνεις την διαφορά.
Είναι ανώφελο να επιμείνω συνεχίζοντας αυτή τη κουβέντα.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 15, 2016 1:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
skapaneas

Δηλαδη θεωρεις ως "λογο" της εξελιξης, το γεγονος της επικρατησης καθε μεταλλαξης ( και οχι λαθους ) που οδηγει στη βελτιωση ενος ειδους
Τοτε σε τι διαφερει αυτος ο "λογος" της εξελιξης απο την αιτια της εξελιξης ;

Αναδιατυπωνω λοιπον αυτο πολυ λες παραπανω, και πες μου που διαφωνεις



Μην αναδιατυπώνεις κάτι που δεν είπα, ή κατάλαβες άλλο από αυτό που είπα .

Για τελευταία φορά το επαναλαμβάνω και ότι καταλάβεις, κατάλαβες.
Τα κύτταρα των εμβίων όντων , ανανεώνονται / πολλαπλασιάζονται , αντιγράφοντας το αρχικό τους “πρόγραμμα / πληροφορία” που φέρουν .
Μέσα σε ένα τεράστιο πλήθος αντιγραφών που θα γίνουν σε όλη την διάρκεια της ζωής του καθενός, θα γίνουν κάποια – ελάχιστα - απροσδιόριστα “λάθη” στην αντιγραφή.
Έχουμε πει πως ουδείς ...άσφαλτος

Κάποια από τα “λάθη” αυτά – τα ποιο πολλά ίσως - , θα είναι “αδιάφορα” για το άτομο (δεν βοηθούν ούτε βλάπτουν) , κάποια θα είναι επιβλαβή, και κάποια ενδεχομένως ευνοϊκά , σε μικρό ή μεγάλο βαθμό
Είναι “λογικό” να επικρατούν τα ευνοϊκά λάθη στο άτομο , και να μεταφέρονται στους απογόνους του και σε βάθος χρόνου το “λάθος αυτό στην αντιγραφή (μετάλλαξη λέγεται στη βιολογία) να το φέρουν όλα τα άτομα αρχικά της ομάδας και στην συνέχεια όλη η φυλή.

Αυτός είναι ο “λόγος” της εξέλιξης της ζωής, που οδήγησε στην θαυμαστή βιοποικιλότητα του σήμερα, θα ήταν παντελώς παράλογο , δηλαδή εκτός “λόγου” , να επικρατεί μια βλαβερή για το είδος μετάλλαξη

Απλή κοινή λογική
Παράθεση:
Η ελευθερη βουληση σε ενα ατομο καθοριζεται απο αυτα που γνωριζει οτι γινονται, οτι υπαρχουν δηλαδη οντως, και οχι απο το "χαρακτηρα" που οι συγκυριες εχουν συμβαλλει να διαμορφωσει

Αυτα τα οποία μπορει καποιος να κανει φυσιολογικα, δηλαδη με βαση τον υπαρχοντα εξοπλισμο του το σωματικο, οριζουν το πλαισιο των δρασεων του στον κοσμο
Να συμπεράνω δηλαδή , πως εσύ δεν γνωρίζεις έως τώρα , ότι στην κοινωνία μας υπάρχουν και ομοφυλόφιλοι? (μόνο σαν ένα παράδειγμα από όσα γίνονται το αναφέρω)
Ή θεωρείς πως αυτό είναι κάτι που είναι εκτός του “υπάρχοντος σωματικού εξοπλισμού” του ανθρώπου ?

Τι είναι αυτά που λες?
Παράθεση:

Επομενως η ελευθερη βουληση δεν ειναι να θελεις να θελεις οσα μπορεις να κανεις, αλλά να θελεις να θελεις ολα οσα γινονται ανεξαρτητα αν μπορεις να τα κανεις


Αν όλα όσα γίνονται, γίνονται από ανθρώπους , τότε είναι το ίδιο με όσα μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος.
Δεν καταλαβαίνω την διαφορά.

Υπάρχουν και περιπτώσεις ανθρώπων που δεν θα ήθελαν να θέλουν αυτά που κάνουν , αλλά δεν μπορούν να μην “θέλουν” όταν τα κάνουν
Ούτε και σε αυτές τις περίπτωσης , υπάρχει “ελευθερία” στην βούληση.

Ο σπουδαίος μας ποιητής γράφει σε ένα ποίημα του

“Ομνύει κάθε τόσο       ν’ αρχίσει πιο καλή ζωή.
Αλλ’ όταν έλθ’ η νύχτα       
     με τες δικές της συμβουλές,
με τους συμβιβασμούς της,     
και με τες υποσχέσεις της·
αλλ’ όταν έλθ’ η νύχτα             
με την δική της δύναμι
του σώματος που θέλει και ζητεί,
στην ίδια μοιραία χαρά, χαμένος, ξαναπηαίνει”

Τι μας λέει δηλαδή ο ποιητής?
Θα ήθελε πολύ , να μην θέλει την ζωή που κάνει, και ορκίζεται κάθε φορά να αλλάξει.......

.. .....“αλλά όταν έλθει η νύχτα .....”
....και το “σώμα” θέλει άλλα .......

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 15, 2016 6:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Λόγω έλλειψης χρόνου το πρωί δεν σχολίασα κάποια από αυτά που έγραψες

Παράθεση:
Και επιπλεον, οντως ελευθερος ειναι όποιος διερευνα λογικα ακομα και τη φυση του μηδενος


Όποιος διερευνά το “μηδέν/τίποτα” δεν είναι ελεύθερος, αλλά σαλταρισμένος , και μάλιστα τελείως , δηλαδή μπιτ για μπιτ.
Άκου “τη φύση του μηδενός”
Από πότε το παντελώς μη υπαρκτό , νοείται να έχει κάτι υπαρκτό.

Από το Δαφνί γράφεις?

Παράθεση:

Υπαρχουν συνεπως πεντε κατηγοριες πραγματων
1. Αυτα που δεν γνωριζεις οτι υπαρχουν ( τα ανυπαρκτα )
2. Αυτα που γνωριζεις οτι υπαρχουν
3. Αυτα που μπορεις να κανεις
4. Αυτα που ο "χαρακτηρας" σου, σου επιτρεπει να κανεις
5. Αυτα που τελικα κανεις


Υπάρχουν δεν υπάρχουν είναι ένα θέμα .
Τι σχέση όμως έχουν όλα αυτά με το θέμα που τώρα εξετάζουμε και είναι η ελευθερία της βούλησης ?

Τα .... "θέλεις" και τα λες αυτά , ή τα λες έτσι για να πεις κάτι ?


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 15, 2016 11:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γενικά το γράφω, το να χρησιμοποιείς δήθεν γνωστά και τετριμμένα για να αποδομείς gianiss το επιχείρημα του άλλου δεν σημαίνει ότι πιάνει κιόλας.
Εδώ το ζήτημα της βούλησης δεν είναι για αντίδραση, δηλαδή για μια βεβιασμένη βούληση. Είναι στο στάδιο της κατανόησης των επιλογών. Δηλαδή να μπορεί κανείς να σκεφτεί ελεύθερα, όχι έτοιμη τροφή, όχι να του πασάρουν τις επιλογές.
Αυτά με το θέλω να θέλω όπως το έδωσες με το παράδειγμα "του κώλου" με το συμπάθιο πάντα (περί ορέξεως...κολοκυθόπιτα), έχουν να κάνουν με τις εσωτερικές τάσεις μας, δηλαδή έναν εσωτερικό εξαναγκασμό, τον οποίο δεν ελέγχουμε. Πχ αν μου αρέσει ο Χ τύπος γυναίκας, δεν θα σκεφτώ να θέλω να θέλω. Για ότι μας αρέσει δεν το αναλύουμε περισσότερο. Άλλο πράγμα βέβαια είναι να κάνω ενέργειες για να βρω αυτό που μου αρέσει. Αλλά πάλι δεν μιλάμε για ελεύθερη βούληση, αλλά για ορμή.

Ίσως με το να θέλω να θέλω πας στο πόσο θέλω κάτι, με την έννοια ότι για δυο διαφορετικά πράγματα, αν θέλω περισσότερο το ένα τότε αυτό θα αποφασίσω να πάρω ή να κάνω.
Τι γίνεται όμως όταν θέλω κάτι που απλά το περιγράφω και τώρα δεν το έχω....Τότε μπορείς να πεις ότι θέλω το ανύπαρκτο! Πάμε σε αυτό που λέμε συνειδητό μηδέν, ή απλά απουσία. Θα μπορούσε κάποιος να μην κάνει επιλογή επειδή αυτό που θέλει περισσότερο, δεν υπάρχει τώρα, και δεν θέλει να εγκαταλείψει την αναζήτηση.
Αυτό είναι που γίνεται συχνά.

Όσο για αυτόν που δεν ήθελε να κάνει τη ζωή που κάνει (όχι να μην ήθελε να ήθελε τη ζωή που κάνει, γιατί το πρώτο ήθελε είναι τώρα, ενώ το δεύτερο ήθελε, για αυτό που έχει κάνει, ήταν κάποτε), δεν σημαίνει ότι όταν την έκανε επίσης δεν ήθελε, αλλά αν όντως δεν ήθελε τότε εξαναγκάστηκε.

Μην κοροϊδεύεις τη φύση του μηδενός. Άλλο πράγμα είναι η απουσία του συγκεκριμένου, και άλλο η αίσθηση της μη πληρότητας. Όταν θες να λύσεις ένα πρόβλημα ψάχνεις κάτι συγκεκριμένο, το οποίο δεν έχεις, απουσιάζει για κάποιους λόγους, ακόμα και γιατί δεν εφευρέθηκε. Η αίσθηση της μη πληρότητας, του κενού, πχ να νιώθεις άσχημα και να μην ξέρεις γιατί, είναι υπαρκτή. Δηλαδή υπάρχει η αίσθηση της αδυναμίας εύρεσης του αίτιου. Πχ λέει ο άλλος ότι δεν ξέρει τι του φταίει! Μπορείς να τον πεις σαλταρισμένο, αλλά το επίθετο δεν αλλάζει την ουσία, το κενό, το μηδέν που κατέχει εκείνη τη στιγμή.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Bugman στις Τρι Νοέ 15, 2016 11:29 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 15, 2016 11:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

gianiss έγραψε:
Για τελευταία φορά το επαναλαμβάνω και ότι καταλάβεις, κατάλαβες.
Τα κύτταρα των εμβίων όντων , ανανεώνονται / πολλαπλασιάζονται , αντιγράφοντας το αρχικό τους “πρόγραμμα / πληροφορία” που φέρουν .
Μέσα σε ένα τεράστιο πλήθος αντιγραφών που θα γίνουν σε όλη την διάρκεια της ζωής του καθενός, θα γίνουν κάποια – ελάχιστα - απροσδιόριστα “λάθη” στην αντιγραφή.
Έχουμε πει πως ουδείς ...άσφαλτος

Κάποια από τα “λάθη” αυτά – τα ποιο πολλά ίσως - , θα είναι “αδιάφορα” για το άτομο (δεν βοηθούν ούτε βλάπτουν) , κάποια θα είναι επιβλαβή, και κάποια ενδεχομένως ευνοϊκά , σε μικρό ή μεγάλο βαθμό
Είναι “λογικό” να επικρατούν τα ευνοϊκά λάθη στο άτομο , και να μεταφέρονται στους απογόνους του και σε βάθος χρόνου το “λάθος αυτό στην αντιγραφή (μετάλλαξη λέγεται στη βιολογία) να το φέρουν όλα τα άτομα αρχικά της ομάδας και στην συνέχεια όλη η φυλή.

Αυτός είναι ο “λόγος” της εξέλιξης της ζωής, που οδήγησε στην θαυμαστή βιοποικιλότητα του σήμερα, θα ήταν παντελώς παράλογο , δηλαδή εκτός “λόγου” , να επικρατεί μια βλαβερή για το είδος μετάλλαξη

Απλή κοινή λογική

Κι εγω σε ξαναρωταω για "τελευταια" φορα΅:
Πως ξερεις οτι ειναι "λαθος" οι αντιγραφες που γινονται στα κυτταρα οταν πολλαπλασιζονται ;
Πως ξερεις οτι η φυση σκοπιμα δεν παρεκλινει κατα την αντιγραφη κυτταρων σε αλλες DNAϊκες επιλογες, με στοχο το καλυτερο για το καθε ειδος ;
Πως ξερεις οτι η φυση δεν πειραματιζεται προκειμενου να επιτυχει αυτο που εσυ δεν γνωριζεις ;

gianiss έγραψε:
Παράθεση:
Η ελευθερη βουληση σε ενα ατομο καθοριζεται απο αυτα που γνωριζει οτι γινονται, οτι υπαρχουν δηλαδη οντως, και οχι απο το "χαρακτηρα" που οι συγκυριες εχουν συμβαλλει να διαμορφωσει

Αυτα τα οποία μπορει καποιος να κανει φυσιολογικα, δηλαδη με βαση τον υπαρχοντα εξοπλισμο του το σωματικο, οριζουν το πλαισιο των δρασεων του στον κοσμο

Να συμπεράνω δηλαδή , πως εσύ δεν γνωρίζεις έως τώρα , ότι στην κοινωνία μας υπάρχουν και ομοφυλόφιλοι? (μόνο σαν ένα παράδειγμα από όσα γίνονται το αναφέρω)
Ή θεωρείς πως αυτό είναι κάτι που είναι εκτός του “υπάρχοντος σωματικού εξοπλισμού” του ανθρώπου ?

Τι είναι αυτά που λες?

Πολλα εχω ακουσει οτι συμβαινουν στην κοινωνια, αλλά αυτο δεν σημαινει οτι ο καθενας ειναι υποχρεωμενος να τα επαναλαμβανει επειδη συμβαινουν ...
Οπως εχω ακουσει και παρα πολλες περιπτωσεις και για ατομα που εχουν απεξαρτηθει απο το όποιο παθος τους, ναρκωτικα, ποτο, ομοφυλοφυλια, κ.α., οχι βεβαια γιατι το DNA τους τους το επετρεψε ( αν υποτεθει οτι αυτο ευθυνεται για τον κατηφορο που εχουν παρει ) αλλά γιατι επεβαλλαν τη θεληση τους πανω στο σωμα τους και το οδηγησαν σε ενα διαφορετικο και υγιη δρομο

gianiss έγραψε:
Παράθεση:

Επομενως η ελευθερη βουληση δεν ειναι να θελεις να θελεις οσα μπορεις να κανεις, αλλά να θελεις να θελεις ολα οσα γινονται ανεξαρτητα αν μπορεις να τα κανεις


Αν όλα όσα γίνονται, γίνονται από ανθρώπους , τότε είναι το ίδιο με όσα μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος.
Δεν καταλαβαίνω την διαφορά.

Υπάρχουν και περιπτώσεις ανθρώπων που δεν θα ήθελαν να θέλουν αυτά που κάνουν , αλλά δεν μπορούν να μην “θέλουν” όταν τα κάνουν
Ούτε και σε αυτές τις περίπτωσης , υπάρχει “ελευθερία” στην βούληση

Οταν καποιος ειναι στη διαδικασια να κανει πραγματα που θα ηθελε να μη κανει ειναι αργα να μη τα θελει καθε φορα που τα κανει
Το ζητημα ειναι αυτα που δεν θελει να κανει, να τα μη τα θελει πριν τα κανει
Και σ΄αυτο το τελευταιο εχει την ελευθερια να αποφασισει να μη θελει την εφαρμογη αυτων που δεν θελει να κανει πριν τα κανει
Εαν παρ΄ολα αυτα υποκυπτει σε αυτο που δεν θελει να κανει, σημαινει οτι η δυναμη του να αντισταθει καθε φορα ειναι μικρη, ητοι η θεληση του ειναι αδυναμη για να πει οχι
Θυμασαι που σου ειχα πει για την ελευθερια στη βουληση οτι ειναι η ιδιοτητα του ατομου να λεει ναι ή οχι σε κατι ;
Εδω φαινεται καθαρα ...
Οταν υποκυπτει καποιος σε κατι που το σωμα του "επιτασσει" ενω ο ιδιος δεν θελει να το κανει, τοτε αποδεικνυει οτι το σωμα του κανει κουμαντο και οχι αυτος
Αρα σε αυτη την περιπτωση γινεται σκλαβος του σωματος του


gianiss έγραψε:
Λόγω έλλειψης χρόνου το πρωί δεν σχολίασα κάποια από αυτά που έγραψες

Παράθεση:
Και επιπλεον, οντως ελευθερος ειναι όποιος διερευνα λογικα ακομα και τη φυση του μηδενος


Όποιος διερευνά το “μηδέν/τίποτα” δεν είναι ελεύθερος, αλλά σαλταρισμένος , και μάλιστα τελείως , δηλαδή μπιτ για μπιτ.
Άκου “τη φύση του μηδενός”
Από πότε το παντελώς μη υπαρκτό , νοείται να έχει κάτι υπαρκτό.

Από το Δαφνί γράφεις?

Σου εχω πει κι αλλη φορα και με "αναγκαζεις" να το επαναλαβω, οτι το πραγματικα ανυπαρκτο δεν το αντιλαμβανεσαι καν
Αρα, δεν μπορεις να μιλησεις για αυτο και ουτε βεβαια πολυ περισσοτερο να το ονομασεις με οποιοδηποτε τροπο
Αυτο λοιπον που λες ( ή λεμε ) ανυπαρκτο ή μηδεν, ειναι κατι το αντιληπτο και αρα περιγραψιμο και τελικα κατανοητο
Αν εσυ θελεις αυτο που ονομαζεις ανυπαρκτο και μηδεν να αποτελει φραγμο στη λογικη σου και στη δυναμη σου να κατανοεις πραγματα, ειναι δικο σου θεμα και θεμα της ελευθερης βουλησης σου να αποφασιζεις να μην ασχολεισαι με αυτο το θεμα
Κι αν αυτο το κανεις αυτονομα και με δικη σου απολυτως αποφαση, παει καλά ...
Αν ομως το κανεις, γιατι πιστευεις αυτο που λενε καποιοι οτι το μηδεν ή ανυπαρκτο ειναι ακατανοητο κι εσυ ακολουθεις πιστα αυτο που λενε, τοτε δεν εισαι ελευθερος οντως βουλητικα και δεν προκειται να ανακαλυψεις την αληθεια την οποία διατεινεσαι οτι διερευνας

Η αληθεια βρισκεται σε αυτο που σε εχουν διδαξει οτι ειναι ανυπαρκτο


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 17, 2016 1:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Bugman

Αυτά με το θέλω να θέλω όπως το έδωσες με το παράδειγμα "του κώλου"

Το παράδειγμα/ερώτημα για τον κώλο σου , στο έθεσα μόνο και μόνο για να σκεφτείς μια περίπτωση που – θεώρησα- πως δεν θα ήθελες να θέλεις.
Υπολόγιζα – λάθος το παραδέχομαι - πως συμπεριλαμβάνεσαι στην πλειοψηφία των αντρών .

Ήταν δηλαδή μια περίπτωση ουσίας στο θέμα που κουβεντιάζουμε και όχι συνουσίας .
Δεν με ενδιαφέρει τι κάνεις εσύ με τον κώλο σου.
Δικός σου είναι στο κάτω κάτω.

Παράθεση:

Γενικά το γράφω, το να χρησιμοποιείς δήθεν γνωστά και τετριμμένα για να αποδομείς gianiss το επιχείρημα του άλλου δεν σημαίνει ότι πιάνει κιόλας.


Είναι βαρετό για μένα – το παραδέχομαι – να αναγκάζομαι κάθε τόσο, να επαναλαμβάνω τα αυτονόητα .

Δεν υπάρχει λόγος να το επαναλάβω , ειδικά σε σένα.
Δεν έχω χρόνο και διάθεση να σχολιάσω αυτά που λες

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 17, 2016 1:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
skapaneas

Κι εγω σε ξαναρωταω για "τελευταια" φορα΅:
Πως ξερεις οτι ειναι "λαθος" οι αντιγραφες που γινονται στα κυτταρα οταν πολλαπλασιζονται ;
Πως ξερεις οτι η φυση σκοπιμα δεν παρεκλινει κατα την αντιγραφη κυτταρων σε αλλες DNAϊκες επιλογες, με στοχο το καλυτερο για το καθε ειδος ;


Γιατί πολύ απλά, αν γινόντουσαν “σκόπιμα” , τότε θα είχαν όλες - οι “λάθος” αντιγραφές (μεταλλάξεις) - κάποιο “λόγο” που έγιναν, ενώ τα στοιχεια δείχνουν πως έγιναν απροσδιόριστα .

Παράθεση:
Πως ξερεις οτι η φυση δεν πειραματιζεται προκειμενου να επιτυχει αυτο που εσυ δεν γνωριζεις ;


Λογικό συμπέρασμα
Αν η φύση “πειραματίζεται” θα πει πως δεν “γνωρίζει” το αποτέλεσμα , δεν έχει δηλαδή σοφία.
Σοφία στην φύση είναι ο “λόγος” της επικράτησης της βέλτιστης μετάλλαξης , και αυτό ερμηνεύεται από κάποιους , σαν “σκοπός” , ενώ δεν είναι τίποτε περισσότερο από αυτό που ανέφερα, δηλαδή ο “λόγος”

Στα έχω εξηγήσει ξανά αυτά .

Παράθεση:
Πολλα εχω ακουσει οτι συμβαινουν στην κοινωνια, αλλά αυτο δεν σημαινει οτι ο καθενας ειναι υποχρεωμενος να τα επαναλαμβανει επειδη συμβαινουν ...
Οπως εχω ακουσει και παρα πολλες περιπτωσεις και για ατομα που εχουν απεξαρτηθει απο το όποιο παθος τους, ναρκωτικα, ποτο, ομοφυλοφυλια, κ.α., οχι βεβαια γιατι το DNA τους τους το επετρεψε ( αν υποτεθει οτι αυτο ευθυνεται για τον κατηφορο που εχουν παρει ) αλλά γιατι επεβαλλαν τη θεληση τους πανω στο σωμα τους και το οδηγησαν σε ενα διαφορετικο και υγιη δρομο


'Όλα αυτά τα “ακούσματα” της κοινωνίας που λες , είναι δράσεις διαφορετικών ανθρώπινων χαρακτήρων , και σαν τέτοιες , είναι ξεχωριστές. , διακριτές και μοναδικές για κάθε άτομο, καθώς ο τρόπος / συνθήκες που διαμορφώνεται ο κάθε ανθρώπινος χαρακτήρας, είναι “ανεπανάληπτος”, “χαοτικός”, και διαμορφώνεται χωρίς την προσωπική επιλογή του κάθε ατόμου.
Η βούληση του ατόμου , ελέγχεται και καθορίζεται από τον “χαρακτήρα” του , έτσι κάθε άτομο θέλει ή απεχθάνεται κάποια πράγματα , καταστάσεις και δράσεις , στα όρια που “ορίζονται” από τον χαρακτήρα του.
Στις έντονες ή και ακραίες εκφάνσεις όλων αυτών των δράσεων , μιλάμε για ανθρώπινα “πάθη”, και τα άτομα αυτά , ως δέσμια των παθών τους.
Στην πραγματικότητα όμως έχουμε στις περισσότερες από τις περιπτώσεις , ακραίες λειτουργίες των αδένων και των εκκρίσεών τους, και σε άλλες περιπτώσεις , για απροσδιόριστα / απρόβλεπτα προσωπικά βιώματα , που οδήγησαν σε χαρακτήρες με έντονα ψυχοσωματικά προβλήματα.

Αυτά περί “υγιούς δρόμου” δεν έχουν κανένα ηθικό/φιλοσοφικό νόημα , αν τα μονοπάτια που ακολουθεί ο καθείς , δεν είναι θέμα ελεύθερης βούλησης , αλλά θέμα χαρακτήρα

Παράθεση:
Οταν καποιος ειναι στη διαδικασια να κανει πραγματα που θα ηθελε να μη κανει ειναι αργα να μη τα θελει καθε φορα που τα κανει .

Έλα όμως που έτσι είναι το πρόγραμμα που φέρουμε.
Δεν επιλέγουμε εμείς , πότε τα βγάλουμε ......τρίχες κάτω από τις μασχάλες μας και ούτε είναι στο χέρι μας , να θέλουμε ή να μην θέλουμε τις ορμόνες που οι αδένες μας θα παράγουν στο χρόνο που το ατομικό μας πρόγραμμα ορίζει , και μάλιστα ακριβώς στην ποσότητα αυτή, που είναι για τον καθένα μας διαφορετική, όπως διαφορετικά είναι και δακτυλικά μας αποτυπώματα , ο σωματότυπός μας , ο γενετικός μας κώδικας και τόσα άλλα φυσιογνωμικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά (από το χαρακτήρας)
Παράθεση:

Σου εχω πει κι αλλη φορα και με "αναγκαζεις" να το επαναλαβω, οτι το πραγματικα ανυπαρκτο δεν το αντιλαμβανεσαι καν
Αρα, δεν μπορεις να μιλησεις για αυτο και ουτε βεβαια πολυ περισσοτερο να το ονομασεις με οποιοδηποτε τροπο
Αυτο λοιπον που λες ( ή λεμε ) ανυπαρκτο ή μηδεν, ειναι κατι το αντιληπτο και αρα περιγραψιμο και τελικα κατανοητο


Προφανώς δεν μπορείς να καταλάβεις πως η δική σου και ΜΟΝΟ ύπαρξη , θέτει εκτός “λόγου” ακόμα και σαν “υπόθεση” το μηδέν / τίποτα , θα πει πως είναι χάσιμο χρόνου για μένα να προσπαθήσω να σε κάνω να καταλάβεις τον παραλογισμό σου, όταν αναφέρεσαι σε κάτι παντελώς μη υπαρκτό , με χαρακτηρισμούς φυσικούς .
Αν υπάρχει “κάτι” - και όντως υπάρχει απόλυτα – τότε δεν έχει “λόγο” να μιλάμε για το “τίποτα”

Μην τα σκέφτεσαι όμως όλα αυτά , δεν τα μπορείς.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 17, 2016 2:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

gianiss έγραψε:

Μην τα σκέφτεσαι όμως όλα αυτά , δεν τα μπορείς.

Ακριβως αυτο ειναι το κλειδι της ελευθερης βουλησης, να σκεφτεσαι αυτα τα οποία "δεν" μπορεις να σκεφτεις Cool

Και συ βεβαιωνεις παραπανω ( παραθεση ) οτι τα σκεφτομαι

Σε αυτη την κατηγορία εντασσεται και το μηδεν για σενα, το οποίο δεν μπορεις να διανοηθεις καν οτι ειναι δυνατον να κατανοηθει Twisted Evil

Για αυτο και αρκεισαι ( και καλα κάνεις αφου μεχρι κει φτανεις λογικα ) να επαναλαμβανεις ο,τι λενε οι αλλοι αναμασωντας σαν καραμελα τις θεωριες τους


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 17, 2016 8:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Παράθεση:
skapaneas

Κι εγω σε ξαναρωταω για "τελευταια" φορα΅:
Πως ξερεις οτι ειναι "λαθος" οι αντιγραφες που γινονται στα κυτταρα οταν πολλαπλασιζονται ;
Πως ξερεις οτι η φυση σκοπιμα δεν παρεκλινει κατα την αντιγραφη κυτταρων σε αλλες DNAϊκες επιλογες, με στοχο το καλυτερο για το καθε ειδος ;


Γιατί πολύ απλά, αν γινόντουσαν “σκόπιμα” , τότε θα είχαν όλες - οι “λάθος” αντιγραφές (μεταλλάξεις) - κάποιο “λόγο” που έγιναν, ενώ τα στοιχεια δείχνουν πως έγιναν απροσδιόριστα .

Οταν τα παιδια ειναι μικρα και δεν καταλαβαινουν αρκετα, τα στοιχεια τους δειχνουν ( στα παιδια ), οτι δεν χρειαζεται ο πατερας να ειναι τοσο "σκληρος" μαζι τους ( αυστηρος δηλαδη ) σε καποια πραγματα
Για το μυαλο τους τα πραγματα ειναι αρκετα πιο απλα ...
Ομως τα στοιχεια που υπαρχουν στο μυαλο του πατερα για το τι τα περιμενει στη ζωη γενικα ειναι αδιανοητα για τα παιδια και θα αιτιολογουσαν πληρως ολ΄αυτα αυτα που τωρα τους φαινονται ... οτι ειναι ... ακατανοητα
Λογω της ηλικιας τους λοιπον και της πειρας τους, τα στοιχεια που εχουν στα χερια τους τα παιδια δεν ειναι επαρκης λογος ( και ουτε καν "λογος" ) για την απροσδιοριστα αυστηρη συμπεριφορα του πατερα

gianiss έγραψε:
Παράθεση:
Πως ξερεις οτι η φυση δεν πειραματιζεται προκειμενου να επιτυχει αυτο που εσυ δεν γνωριζεις ;


Λογικό συμπέρασμα
Αν η φύση “πειραματίζεται” θα πει πως δεν “γνωρίζει” το αποτέλεσμα , δεν έχει δηλαδή σοφία.
Σοφία στην φύση είναι ο “λόγος” της επικράτησης της βέλτιστης μετάλλαξης , και αυτό ερμηνεύεται από κάποιους , σαν “σκοπός” , ενώ δεν είναι τίποτε περισσότερο από αυτό που ανέφερα, δηλαδή ο “λόγος”

Στα έχω εξηγήσει ξανά αυτά .

Κι ο ανθρωπος πειραματιζεται κι ας μη γνωριζει τα αποτελεσματα...
Εχει ομως νοημοσυνη και με τον καιρο αποκτα και σοφια
Αναγνωριζοντας λοιπον εσυ ρητα σοφια στη φυση, οχι μονο παραδεχεσαι οτι η φυση εχει νοημοσυνη, αλλά παραδεχεσαι οτι εχει πειραματιστει και επι μακρον ωστε με τη σοφια της γνωσης που εχει αποκτησει να μπορει και φερεται σοφα

gianiss έγραψε:
Παράθεση:
Πολλα εχω ακουσει οτι συμβαινουν στην κοινωνια, αλλά αυτο δεν σημαινει οτι ο καθενας ειναι υποχρεωμενος να τα επαναλαμβανει επειδη συμβαινουν ...
Οπως εχω ακουσει και παρα πολλες περιπτωσεις και για ατομα που εχουν απεξαρτηθει απο το όποιο παθος τους, ναρκωτικα, ποτο, ομοφυλοφυλια, κ.α., οχι βεβαια γιατι το DNA τους τους το επετρεψε ( αν υποτεθει οτι αυτο ευθυνεται για τον κατηφορο που εχουν παρει ) αλλά γιατι επεβαλλαν τη θεληση τους πανω στο σωμα τους και το οδηγησαν σε ενα διαφορετικο και υγιη δρομο


'Όλα αυτά τα “ακούσματα” της κοινωνίας που λες , είναι δράσεις διαφορετικών ανθρώπινων χαρακτήρων , και σαν τέτοιες , είναι ξεχωριστές. , διακριτές και μοναδικές για κάθε άτομο, καθώς ο τρόπος / συνθήκες που διαμορφώνεται ο κάθε ανθρώπινος χαρακτήρας, είναι “ανεπανάληπτος”, “χαοτικός”, και διαμορφώνεται χωρίς την προσωπική επιλογή του κάθε ατόμου.
Η βούληση του ατόμου , ελέγχεται και καθορίζεται από τον “χαρακτήρα” του , έτσι κάθε άτομο θέλει ή απεχθάνεται κάποια πράγματα , καταστάσεις και δράσεις , στα όρια που “ορίζονται” από τον χαρακτήρα του.
Στις έντονες ή και ακραίες εκφάνσεις όλων αυτών των δράσεων , μιλάμε για ανθρώπινα “πάθη”, και τα άτομα αυτά , ως δέσμια των παθών τους.
Στην πραγματικότητα όμως έχουμε στις περισσότερες από τις περιπτώσεις , ακραίες λειτουργίες των αδένων και των εκκρίσεών τους, και σε άλλες περιπτώσεις , για απροσδιόριστα / απρόβλεπτα προσωπικά βιώματα , που οδήγησαν σε χαρακτήρες με έντονα ψυχοσωματικά προβλήματα.

Αυτά περί “υγιούς δρόμου” δεν έχουν κανένα ηθικό/φιλοσοφικό νόημα , αν τα μονοπάτια που ακολουθεί ο καθείς , δεν είναι θέμα ελεύθερης βούλησης , αλλά θέμα χαρακτήρα

Οσο ο ανθρωπος ειναι "μικρος" ειναι ματαιο να του μιλας για ελευθερη βουληση
Ολα τα βλεπει "ψυχαναγκαστικα"...
Και εφευρισκει ενα σωρο δικαιολογιες, για να πεισει τον εαυτο του οτι ολα ειναι προγραμματισμενα
Τι γινεται ομως, οταν ο ανθρωπος αποφασισει οτι "δεν" ειναι ετσι και μπει στο δρομο να ανακαλυψει μονος του την αληθεια ;
Τι γινεται στ΄αληθεια Cool οταν ο ανθρωπος αποφασισει να γινει εραστης της αληθειας ;

gianiss έγραψε:
Παράθεση:
Οταν καποιος ειναι στη διαδικασια να κανει πραγματα που θα ηθελε να μη κανει ειναι αργα να μη τα θελει καθε φορα που τα κανει .

Έλα όμως που έτσι είναι το πρόγραμμα που φέρουμε.
Δεν επιλέγουμε εμείς , πότε τα βγάλουμε ......τρίχες κάτω από τις μασχάλες μας και ούτε είναι στο χέρι μας , να θέλουμε ή να μην θέλουμε τις ορμόνες που οι αδένες μας θα παράγουν στο χρόνο που το ατομικό μας πρόγραμμα ορίζει , και μάλιστα ακριβώς στην ποσότητα αυτή, που είναι για τον καθένα μας διαφορετική, όπως διαφορετικά είναι και δακτυλικά μας αποτυπώματα , ο σωματότυπός μας , ο γενετικός μας κώδικας και τόσα άλλα φυσιογνωμικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά (από το χαρακτήρας)

Ωρα ειναι να μου πεις οτι ο ανθρωπος δεν επιλεγει τη γυναικα που θα κανει δικη του δημιουργωντας οικογενεια ...
... Και οτι δεν επιλεγει αυτος οταν αποφασιζει οτι δεν ... την αντεχει αλλο και αποφασιζει να "τη" χωρισει
Ωρα ειναι να μου πεις οτι δεν αποφασιζει αυτος, αν θα ασχοληθει με τα ζωα διερευνωντας τη ζωη τους και τη συμπεριφορα τους ( οπως εσυ ) ή θα το ριξει στις αναρριχησεις, στις καταδυσεις, ... ή ... στις περιπετειες για να ανακαλυψει αυτη που ( πραγματικα ) του ταιριαζει ή αδιαφορωντας για ολα τα προηγουμενα στρωθει στο κυνηγι του χρηματος, αποδεχομενος τελικα και την ιδεα του ( "προγραμματισμενου" του φυσικου ) θανατου ( οπότε και συμπεριφερεται σα μελλοθανατος Twisted Evil Twisted Evil )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 18, 2016 8:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
skapaneas

Οταν τα παιδια ειναι μικρα και δεν καταλαβαινουν αρκετα, τα στοιχεια τους δειχνουν ( στα παιδια ), οτι δεν χρειαζεται ο πατερας να ειναι τοσο "σκληρος" μαζι τους ( αυστηρος δηλαδη ) σε καποια πραγματα


Η συμπεριφορά ενός “σκληρού” πατέρα αφέντη , είναι αντιπαιδαγωγική , και οδηγεί σε προβληματικούς (κομπλεξικούς ) , "χαρακτήρες" ενηλίκων.
Φαντάζομαι πως θα έχεις στο νου σου , σαν μοντέλο του ζηλιάρη , τιμωρού και μισαλλόδοξου Γιαχβέ.

Θεωρείς πως ένας ζηλιάρης , οργισμένος , τιμωρός πατέρας , έχει ελευθερία στην βούληση?
Παράθεση:

Κι ο ανθρωπος πειραματιζεται κι ας μη γνωριζει τα αποτελεσματα...
Εχει ομως νοημοσυνη και με τον καιρο αποκτα και σοφια
Αναγνωριζοντας λοιπον εσυ ρητα σοφια στη φυση, οχι μονο παραδεχεσαι οτι η φυση εχει νοημοσυνη, αλλά παραδεχεσαι οτι εχει πειραματιστει και επι μακρον ωστε με τη σοφια της γνωσης που εχει αποκτησει να μπορει και φερεται σοφα

Μην λες πράγματα που δεν έχω πει.
Ονόμασα “σοφία” , την απλότητα του “λόγου” που εντοπίζω να υπάρχει ως αναπόσπαστο κατηγόρημα (μαζί με την υλοενέργεια και τον χωροχρόνο) στο “όντως υπαρκτό”.
Στην περίπτωση της εξέλιξης της ζωής στη θαυμαστή βιοποικιλότητα που παρατηρούμε σήμερα, ο “λόγος” που οδήγησε σε αυτές τις μορφές ζωής , είναι η επικράτησή της βέλτιστης μετάλλαξης (λάθος αντιγραφή) στο γενετικό κώδικα των όντων .
Θα ήταν εκτός “λόγου” - για να το καταλάβεις, παραλογισμός – αν επικρατούσαν οι επιβλαβείς μεταλλάξεις.

Το κατάλαβες ?
Δεν νομίζω.
Χαμένος ο χρόνος μου.

Παράθεση:

Τι γινεται ομως, οταν ο ανθρωπος αποφασισει οτι "δεν" ειναι ετσι και μπει στο δρομο να ανακαλυψει μονος του την αληθεια ;
Τι γινεται στ΄αληθεια οταν ο ανθρωπος αποφασισει να γινει εραστης της αληθειας ;



Όταν ο άνθρωπος αυτός , χρησιμοποιεί τον “λόγο” σαν εργαλείο αναζήτησης της αλήθειας , γίνεται ... φιλόσοφος , δηλαδή φίλος της γνώσης (σοφίας)

Φιλοσοφία χωρίς λογική , είναι αμπελοφιλοσοφία.

Παράθεση:
Ωρα ειναι να μου πεις οτι ο ανθρωπος δεν επιλεγει τη γυναικα που θα κανει δικη του δημιουργωντας οικογενεια ...
... Και οτι δεν επιλεγει αυτος οταν αποφασιζει οτι δεν ... την αντεχει αλλο και αποφασιζει να "τη" χωρισει


Ακριβώς , αυτός είναι και ο λόγος των διαζυγίων .
Η λάθος επιλογή "χαρακτήρα" γυναίκας , μη συμβατός με τον δικό του "χαρακτήρα". (το ίδιο ισχύει και για την γυναίκα)

Ασυμφωνία "χαρακτήρων" ονομάζεται το θέμα, για να ξέρεις και να μάθείς κάτι , έστω και αργά.
Τελικά καταλαβαίνεις ποιο είναι το συμπέρασμα?

Το τι θα κάνεις , με ποιον θα ζεις αρμονικά , δεν είναι θέμα δικής σου βούλησης , αλλά θέμα του "χαρακτήρα" σου, όπως αυτός θα έχει προκύψει , χωρίς εσύ να τον επιλέξεις .
Σου εξήγησα πως προκύπτει ο "χαρακτήρας" του καθενός και είναι ξεχωριστός / μοναδικός .
Είναι ο δικός του "χαρακτήρας" , αυτός που καθορίζει όλες τις αποφάσεις του και δράσεις του.


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 19, 2016 12:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τι σημαίνει λάθος;
Οτιδήποτε "λάθος" προϋποθέτει τη γνώση του σωστού. Πώς είναι δυνατόν η φύση α εξελίσσεται...εν γνώση της; Αν δεν υπάρχει γνώση, δεν υπάρχει λάθος. Μπορούμε να πούμε άνετα ότι η βιοποικιλότητα είναι τυχαία, μια κατάσταση που ευνοούν οι τωρινές συνθήκες, και αύριο που δεν θα ισχύουν, να έχουμε φθίνουσα εξέλιξη, να μείνουν ελάχιστα είδη. Δηλαδή ότι βιώνουμε απλά συμβαίνει και δεν εκπληρώνει κάποιο σκοπό ή κάποιο σχέδιο. Οι μεταλλάξεις στο DNA δεν γίνονται χωρίς εξωτερικές επιδράσεις. Οπότε δεν υπάρχει λάθος αλλά προσαρμογή.
Η βούληση είναι ο καθρέφτης του ανθρώπου στο περιβάλλον του!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Επόμενο
Σελίδα 3 από 11

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center