Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Σύμφωνο συμβίωσης
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 28, 2015 7:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μόνο σαν χιουμοριστικό "σοφικίστικο" ευφυολόγημα θα μπορούσα να το δω το συγκεκριμένο  ερωτηματολόγιο , καθώς στηρίζεται στην λογική της εξαίρεσης , που είναι “λάθος” .

Στην φύση , επικράτησε ως βέλτιστη επιλογή της εξελικτικής διαδικασίας , η “ανάγκη” ύπαρξης δύο διαφορετικών φίλων , με σαφείς – στην πλειοψηφία τους - οδηγίες συμπεριφοράς , διακριτές για κάθε φίλο , χωρίς ουσιαστικά δυνατότητα ελεύθερης επιλογής , καθώς ελέγχονται γονιδιακά , για κάθε σχήμα και λειτουργία των αδένων και των εκκρίσεών τους , που βεβαίως όπως και σε κάθε άλλο φυσιολογικό χαρακτηριστικό / γνώρισμα των ατόμων κάθε φίλου , διαφέρουν και στα όργανα και στις εκκρίσεις τους, με το μέγα πλήθος των διαφορών να βρίσκονται σε πλαίσια που θα μπορούσαν να θεωρηθούν κοινά (“φυσιολογικά”) , χαρακτηρίζοντας τις διαμετρικά ακραίες περιπτώσεις ως “ανώμαλες” .

Αυτό όμως δεν συμβαίνει μόνο με τις σεξουαλικές διαφορές , αλλά και με κάθε άλλη ανθρώπινη “ιδιαιτερότητα” (εμφανισιακά , ψυχολογικά , συναισθηματικά κλπ κλπ)

Είναι δύσκολο – για παράδειγμα – να πούμε ποιο άτομο είναι ψυχολογικά “ισορροπημένο” , δηλαδή χωρίς κανένα “κουσούρι”

Η διαφορετικότητα των ατόμων, αυτή καθεαυτή , δεν είναι ένα κουσούρι , και βεβαίως δεν είναι , κατά την γνώμη μου, αυτή που ορίζει το “μπόι” των ανθρώπων.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 10:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τα προσωπικά βίτσια του καθενός, εφόσον δεν βλάπτουν τον ίδιο ή τους άλλους,δεν αφορούν την ηθική.

Εδώ γίνεται αυτή η συζήτηση γιατί υπάρχει σύγκρουση 2 ιδεών: η σεξουαλική ταυτότητα είναι φυσική ,όποια κι αν είναι , ή η φύση επιλέγει κάποια σεξουαλική ταυτότητα ως επικρατέστερη με συνέπεια να την πριμοδοτεί με περισσότερη ευχαρίστηση;


Το θέμα δεν είναι ,βέβαια,να επιβληθεί κάποια σεξουαλική ταυτότητα αλλά να αποφευχθεί η σύγχυση στο άτομο ότι όλα είναι φυσικά, επομένως ότι μπορεί ν' αλλάζει σεξουαλική ταυτότητα όπως αλλάζει πουκάμισα και να εδραιωθεί η επιφυλακτικότητά του όσον αφορά την καλά καλυμμένη επιβολή στο ιδεολόγημα της "ελευθεριότητας".
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 1:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πως ορίζεται η ηθική, από ποιόν και με τι κριτήρια?
Εννοείς την ηθική σαν “ιδέα” που υπάρχει αφεαυτής ,και τα νοήμονα όντα την ανακαλύπτουν?
Είναι δυνατόν?

Στις τρεις μοντέρνες μονοθεϊστικές θρησκείες , η “ηθική” συνδέθηκε άμεσα με την σεξουαλικότητα, ένεκα μιας βλακώδους αναφοράς στο παραμύθι της “Γένεσης” , πως αμέσως μετά το αμάρτημα (αυτόματα) οι πρωτόπλαστοι κάλυψαν τα γενετικά τους όργανα με φύλα συκής, έτσι το “αμάρτημα” συνδέθηκε άμεσα με το σεξ.
Σε άλλες κοινωνίες ανθρώπων , παρατηρούμε το ακριβώς αντίθετο, όπου οι σεξουαλικές πράξεις κατά φύση και παρά φύση , ακόμη και ομαδικά όργια , “διακοσμούν” τους ναούς τους και προβάλλονται σε κοινή θέα , κατά τρόπο προσβλητικό και “ανήθικο” ακόμα και σε παιδιά .

Δυο διαφορετικές κοινωνίες και ηθικές .

Όσο για αυτό που ρωτάς .
Η φύση δεν “επιλέγει” .
Κάθε “επιλογή” , προϋποθέτει “σκέψη” .
Η φύση δεν είναι σκεπτόμενο ον .
Κάθε “αποτέλεσμα” δεν είναι προϊόν επεξεργασίας και εφαρμογής ενός σχεδίου .
Προκύπτει απροσδιόριστα ανάμεσα σε μέγα πλήθος δοκιμών , και το “αποτέλεσμα” έχει “λόγο” απλό .
Τον απλούστερο
Το “λόγο” της σταθερότητας που επιβεβαιώνεται από το “αποτέλεσμα”
Πόσο ποιο απλό?
Τι “λόγο” έχει να υπάρχει αιώνια κάτι ασταθές?

Η εξέλιξη της ζωής στην γη, μετά από πολλές πολλές εκδοχές (όλες σταθερές) οδηγείται -σταθερά- σε όλο και ποιο πολύπλοκες μορφές ζωής , που προσαρμόζονται και στηρίζονται σε προηγούμενες σταθερές μορφές ζωής ποιο απλές , που χωρίς αυτές ΔΕΝ θα υπήρχαν.
Αυτό θα πει πως η ζωή εξελίσσεται σαν συνολικό οικοσύστημα και όσο αυτό (η εξέλιξη) συμβαίνει φυσιολογικά , η ζωή θα μπορούσε να εξελίσσεται στην αιωνιότητα πάνω στην γη , εάν βέβαια οι συνθήκες πάνω στην γη διατηρηθούν στην αιωνιότητα “φιλικές” .
Αυτά σαν βάση συζήτησης
Στα θηλαστικά (και σε μεγάλο βαθμό στα σπονδυλωτά) η εξελικτική διαδικασία οδήγησε σαν καλύτερο (επικρατέστερο) τρόπο/μέθοδο αναπαραγωγής να γίνεται από δύο διαφορετικά άτομα με διαφορετικά γενετικά όργανα και γενετικό πρόγραμμα που θα καθορίζει την δράση και την σεξουαλική τους συμπεριφορά.
Το βασικό “σχήμα” και πρόγραμμα λειτουργίας της αναπαραγωγής , στην βασική του “μορφή” είναι -σχεδόν- ίδιο, χωρίς να είναι απόλυτα πανομοιότυπο .
Αυτό όμως συμβαίνει και για κάθε ατομικό χαρακτηριστικό των δύο φύλων (μορφή ,μέγεθος σώματος , χαρακτηριστικών , εσωτερικών και εξωτερικών οργάνων , γονιδίων , εμφάνιση δυσλειτουργιών στο μέλλον , ψυχολογικών προβλημάτων (για την κατάθλιψη – παράδειγμα – έχουν εντοπιστεί πάνω από 100 γονιδιακοί παράγοντες)
Έτσι οδηγούμαστε σε ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών ατόμων , και αυτό συνήθως βοηθά και οδηγεί την εξέλιξη του είδους σε καλύτερες μορφές , εκτός αν δύο ακραίες περιπτώσεις που “φυσιολογικά” μπορούν να αναπαράγουν το είδος , συνευρεθούν .
Σε αυτές τις περιπτώσεις η “ζωή” οδηγείται σε “έκτρωμα” που η φύση δεν ευνοεί και διορθώνει το “λάθος”
Στο θέμα των ομοφυλόφιλων, έχουμε μια ακραία εκδήλωση της “λίμπιντο”, που όπως και κάθε άλλο χαρακτηριστικό των ατόμων διαφέρει , από άτομο σε άτομο .
Στην περίπτωσή τους , δεν έχουμε μόνο ακραία εκδήλωση της λίμπιντο , αλλά και ακραία παρέκκλιση της φυσιολογικής λίμπιντο που είναι η έλξη προς στο αντίθετο φύλο .
Δεν είναι “φυσιολογική” δηλαδή η σεξουαλική έλξη από άτομα του ίδιου φύλου.
Όπου όμως αυτό παρατηρείται να υπάρχει , δεν συμβαίνει με επιλογή του ίδιου του ατόμου, αλλά από “φυσικό” (όχι φυσιολογικό) αίτιο .
Το “φυσιολογικό” , εμπεριέχει τον “λόγο” .
“Φυσικό” χωρίς τον “λόγο” , ο ίδιος ο “λόγος” θα το απορρίψει , και θα οδηγηθεί σε “στείρο” αποτέλεσμα.
Οι σεξουαλικές προτιμήσεις όσον αφορά τα φύλα , ορίζονται από την φύση , και δεν είναι στο χέρι του κάθε ατόμου η επιλογή.
Βέβαια στα όρια του μεγάλου εύρους της διακύμανση των διαφορών της σεξουαλικής προτίμησης από άτομο σε άτομο , υπάρχουν και αρκετά άτομα με όχι έντονα διακριτές αυτές της προτιμήσεις.
Σε αυτές τις περιπτώσεις , ναι βεβαίως , υπάρχει η δυνατότητα της επιλογής , και της συνήθειας .

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 4:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν η ηθική είναι ό,τι συμφέρει τον καθένα, δε θα υπήρχαν κοινωνίες. Και κατά δεύτερο λόγο, δε θα υπήρχε εξέλιξη ηθική.


Αφού ,λοιπόν, οι άνθρωποι ,μέσα από την τραγικότητα της σύγκρουσης του προσωπικού συμφέροντος με την αλήθεια αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να προσαρμοστούν στο κοινό συμφέρον, ηθικό είναι το αληθινό και επειδή η αλήθεια δεν είναι θέμα ερμηνείας,η ηθική δεν είναι σχετική, σχετική είναι η αντίληψη που έχουμε για το κοινό συμφέρον.Όσο περισσότερο προσεγγίζουμε την αλήθεια, τόσο περισσότερο δίκαιοι γινόμαστε και προς τον εαυτό μας και προς τον κόσμο.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 4:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν η ηθική είναι ό,τι συμφέρει τον καθένα, δε θα υπήρχαν κοινωνίες. Και κατά δεύτερο λόγο, δε θα υπήρχε εξέλιξη ηθική.


Αφού ,λοιπόν, οι άνθρωποι ,μέσα από την τραγικότητα της σύγκρουσης του προσωπικού συμφέροντος με την αλήθεια αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να προσαρμοστούν στο κοινό συμφέρον, ηθικό είναι το αληθινό και επειδή η αλήθεια δεν είναι θέμα ερμηνείας,η ηθική δεν είναι σχετική, σχετική είναι η αντίληψη που έχουμε για το κοινό συμφέρον.Όσο περισσότερο προσεγγίζουμε την αλήθεια, τόσο περισσότερο δίκαιοι γινόμαστε και προς τον εαυτό μας και προς τον κόσμο.

Συμφωνω !!!

Αυτο ομως που αφηνεις ασαφες ειναι ο τροπος προσεγγισης της αληθειας

Και αυτη η ασαφεια ειναι και γινεται πολλες φορες αιτια των συγκρουσεων


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 5:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μέσω του έρωτα και της λογικής. Δηλαδή μέσω της αρετής.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 5:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

Δηλαδη εναρετος ειναι κατα τη γνωμη σου ο λογικος "ερωτυλος" Cool
Κι ας "λενε" οτι στον ερωτα δεν χωραει λογικη Twisted Evil
Αυτο κι αν ειναι αντιφαση, συμφωνα με αυτο που "λενε" Smile


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 6:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν η ηθική είναι ό,τι συμφέρει τον καθένα, δε θα υπήρχαν κοινωνίες. Και κατά δεύτερο λόγο, δε θα υπήρχε εξέλιξη ηθική.


Υπάρχει άραγε λογική σε αυτές τις δύο προτάσεις σου?.
Αναφέρθηκα σε δύο διαφορετικές κοινωνίες ανθρώπων (και όχι σε μεμονωμένα άτομα)..
Τις αναγνωρίζεις?
Οι κοινωνίες που ανέφερα είναι υπαρκτές , σύγχρονες , και πραγματικές και όχι ιδεατές όπως αυτές που εσύ φαντάζεσαι .
Το παράξενο με αυτές τις δύο διαφορετικές κοινωνίες ανθρώπων είναι πως έχουν διαμετρικά αντίθετη αντίληψη της ηθικής .
Σαν γεγονός υπαρκτό , δεν σε βάζει σε σκέψεις?

Παράθεση:
Αφού ,λοιπόν, οι άνθρωποι ,μέσα από την τραγικότητα της σύγκρουσης του προσωπικού συμφέροντος με την αλήθεια αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να προσαρμοστούν στο κοινό συμφέρον, ηθικό είναι το αληθινό και επειδή η αλήθεια δεν είναι θέμα ερμηνείας,η ηθική δεν είναι σχετική, σχετική είναι η αντίληψη που έχουμε για το κοινό συμφέρον.Όσο περισσότερο προσεγγίζουμε την αλήθεια, τόσο περισσότερο δίκαιοι γινόμαστε και προς τον εαυτό μας και προς τον κόσμο.

Εδώ δεν καταλαβαίνω την “λογική” ολόκληρης αυτής της παραγράφου σου
Ξεκινάς με ένα “αφού” διατυπώνοντας ένα αρχικό συλλογισμό , - που θα περίμενα να ακούσω το λογικό του συμπέρασμα- , αλλά εσύ αντί αυτού , διατυπώνεις ένα αυθαίρετο δικό σου απόφθεγμα, σχετικά με το τι είναι ηθικό και αληθές., φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να επικαλείσαι την “αντικειμενική” αλήθεια , και την ηθική του δίκαιου.
Ποιος ορίζει το “δίκαιο” , το “καλό” , το “κακό” , την “αλήθεια” και κατά συνέπεια και τη “ηθική” ?
Υπάρχει κάπου εξ αρχής διαμορφωμένη και ολοκληρωμένη αυτή σαν “ιδέα”?
Αν υπάρχει , διατύπωσε την με σαφήνεια ώστε να γίνει κοινά αποδεχτή από όλους .

Η ηθική είναι κάτι που ακολουθεί τους λαούς στην εξέλιξή τους .
Δεν είναι κάτι σταθερό .


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 6:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν η ηθική είναι ό,τι συμφέρει τον καθένα, δε θα υπήρχαν κοινωνίες. Και κατά δεύτερο λόγο, δε θα υπήρχε εξέλιξη ηθική.


Υπάρχει άραγε λογική σε αυτές τις δύο προτάσεις σου?.
Αναφέρθηκα σε δύο διαφορετικές κοινωνίες ανθρώπων (και όχι σε μεμονωμένα άτομα)..
Τις αναγνωρίζεις?
Οι κοινωνίες που ανέφερα είναι υπαρκτές , σύγχρονες , και πραγματικές και όχι ιδεατές όπως αυτές που εσύ φαντάζεσαι .
Το παράξενο με αυτές τις δύο διαφορετικές κοινωνίες ανθρώπων είναι πως έχουν διαμετρικά αντίθετη αντίληψη της ηθικής .
Σαν γεγονός υπαρκτό , δεν σε βάζει σε σκέψεις?


Μα περιμένεις και εσύ από τον Νεοφώτιστο να μιλήσει λογικά! χαχαχα αστεία πράγματα! Laughing Laughing

gianiss έγραψε:

Παράθεση:
Αφού ,λοιπόν, οι άνθρωποι ,μέσα από την τραγικότητα της σύγκρουσης του προσωπικού συμφέροντος με την αλήθεια αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να προσαρμοστούν στο κοινό συμφέρον, ηθικό είναι το αληθινό και επειδή η αλήθεια δεν είναι θέμα ερμηνείας,η ηθική δεν είναι σχετική, σχετική είναι η αντίληψη που έχουμε για το κοινό συμφέρον.Όσο περισσότερο προσεγγίζουμε την αλήθεια, τόσο περισσότερο δίκαιοι γινόμαστε και προς τον εαυτό μας και προς τον κόσμο.

Εδώ δεν καταλαβαίνω την “λογική” ολόκληρης αυτής της παραγράφου σου
Ξεκινάς με ένα “αφού” διατυπώνοντας ένα αρχικό συλλογισμό , - που θα περίμενα να ακούσω το λογικό του συμπέρασμα- , αλλά εσύ αντί αυτού , διατυπώνεις ένα αυθαίρετο δικό σου απόφθεγμα, σχετικά με το τι είναι ηθικό και αληθές., φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να επικαλείσαι την “αντικειμενική” αλήθεια , και την ηθική του δίκαιου.
Ποιος ορίζει το “δίκαιο” , το “καλό” , το “κακό” , την “αλήθεια” και κατά συνέπεια και τη “ηθική” ?
Υπάρχει κάπου εξ αρχής διαμορφωμένη και ολοκληρωμένη αυτή σαν “ιδέα”?
Αν υπάρχει , διατύπωσε την με σαφήνεια ώστε να γίνει κοινά αποδεχτή από όλους .

Η ηθική είναι κάτι που ακολουθεί τους λαούς στην εξέλιξή τους .
Δεν είναι κάτι σταθερό .



Εδώ πια η νεοφώτιστη λογική κάνει άλματα ... ολυμπιακών διαστάσεων! Laughing

Τι να καταλάβεις, πιάσε τ' αυγό και κούρεφτο, που λένε!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 6:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:


Αφού ,λοιπόν, οι άνθρωποι ,μέσα από την τραγικότητα της σύγκρουσης του προσωπικού συμφέροντος με την αλήθεια αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να προσαρμοστούν στο κοινό συμφέρον, ηθικό είναι το αληθινό και επειδή η αλήθεια δεν είναι θέμα ερμηνείας,η ηθική δεν είναι σχετική, σχετική είναι η αντίληψη που έχουμε για το κοινό συμφέρον.Όσο περισσότερο προσεγγίζουμε την αλήθεια, τόσο περισσότερο δίκαιοι γινόμαστε και προς τον εαυτό μας και προς τον κόσμο.


Εδώ δεν καταλαβαίνω την “λογική” ολόκληρης αυτής της παραγράφου σου



1. Δεδομένο α: Ο άνθρωπος τραγικά συγκρούει το προσωπικό του συμφέρον με την αλήθεια
2. Δεδομένο β: Μέσα από αυτή τη σύγκρουση, αναγκάζεται να προσαρμοστεί στο κοινό συμφέρον
3. Συμπέρασμα από 1+2: ηθικό είναι το αληθινό
4. Δεδομένο γ: Η αλήθεια δεν είναι θέμα ερμηνείας
5. Συμπέρασμα από 4+3: η ηθική δεν είναι σχετική
6. Συμπέρασμα από 1-5: σχετική είναι η αντίληψη που έχει ο άνθρωπος για το κοινό συμφέρον
7. Συμπέρασμα ή δεδομένο: όσο περισσότερο προσεγγίζει ο άνθρωπος την αλήθεια, τόσο περισσότερο δίκαιος γίνεται με τον εαυτό του και τους άλλους

Τι δεν καταλαβαίνεις, που λένε; Laughing

https://www.youtube.com/watch?v=9fUyul2Hg18
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 7:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Αναφέρθηκα σε δύο διαφορετικές κοινωνίες ανθρώπων (και όχι σε μεμονωμένα άτομα)..
Τις αναγνωρίζεις?
Οι κοινωνίες που ανέφερα είναι υπαρκτές , σύγχρονες , και πραγματικές και όχι ιδεατές όπως αυτές που εσύ φαντάζεσαι .
Το παράξενο με αυτές τις δύο διαφορετικές κοινωνίες ανθρώπων είναι πως έχουν διαμετρικά αντίθετη αντίληψη της ηθικής .
Σαν γεγονός υπαρκτό , δεν σε βάζει σε σκέψεις?


Ό,τι ισχύει για τα άτομα ισχύει και για τις κοινωνίεςη :διαφορετικότητα ηθικών κωδίκων δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει φυσική ηθική αλλά ότι βρίσκονται σε απόσταση από αυτή για ιστορικούς λόγους. Εκτός κι αν υποστηρίζουμε στο τέλος ότι ο βιασμός π.χ. θα μπορούσε να είναι φυσικός σε έναν πολιτισμό κι όχι σε έναν άλλο. Ο βιασμός είναι βιασμός όσα άλλοθι κι αν εφευρίσκει το άτομο (θύμα ή θύτης) για να καλύψει την διαστροφή .




gianiss έγραψε:
[
Ποιος ορίζει το “δίκαιο” , το “καλό” , το “κακό” , την “αλήθεια” και κατά συνέπεια και τη “ηθική” ?
Υπάρχει κάπου εξ αρχής διαμορφωμένη και ολοκληρωμένη αυτή σαν “ιδέα”?
Αν υπάρχει , διατύπωσε την με σαφήνεια ώστε να γίνει κοινά αποδεχτή από όλους .

Η ηθική είναι κάτι που ακολουθεί τους λαούς στην εξέλιξή τους .
Δεν είναι κάτι σταθερό .


.


Η αλήθεια που ο άνθρωπος κατακτά σταδιακά, η αλήθεια του κόσμου που τον περιβάλλει και του εαυτού του,ώστε να βρίσκει το μέτρο ανάμεσα στις δικές του επιθυμίες και την πραγματικότητα.Ποια αλήθεια θες να σου πω,αφού ή αναζήτησή της είναι αιώνια;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18509

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 7:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:


Δηλαδη εναρετος ειναι κατα τη γνωμη σου ο λογικος "ερωτυλος" Cool
Κι ας "λενε" οτι στον ερωτα δεν χωραει λογικη Twisted Evil
Αυτο κι αν ειναι αντιφαση, συμφωνα με αυτο που "λενε" Smile




Αυτό κατάλαβες εσύ! Εγώ εννοούσα τον Μπομπ τον Σφουγγαράκη!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 8:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν η ηθική είναι ό,τι συμφέρει τον καθένα, δε θα υπήρχαν κοινωνίες. Και κατά δεύτερο λόγο, δε θα υπήρχε εξέλιξη ηθική.


Αφού ,λοιπόν, οι άνθρωποι ,μέσα από την τραγικότητα της σύγκρουσης του προσωπικού συμφέροντος με την αλήθεια αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να προσαρμοστούν στο κοινό συμφέρον, ηθικό είναι το αληθινό και επειδή η αλήθεια δεν είναι θέμα ερμηνείας,η ηθική δεν είναι σχετική, σχετική είναι η αντίληψη που έχουμε για το κοινό συμφέρον.Όσο περισσότερο προσεγγίζουμε την αλήθεια, τόσο περισσότερο δίκαιοι γινόμαστε και προς τον εαυτό μας και προς τον κόσμο.

Συμφωνω !!!

Αυτο ομως που αφηνεις ασαφες ειναι ο τροπος προσεγγισης της αληθειας

Και αυτη η ασαφεια ειναι και γινεται πολλες φορες αιτια των συγκρουσεων


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )


Όπα!
Ποιο τρανταχτή απόδειξη του παραλογισμού σου υπάρχει?
Δεν σε προβληματίζει να συμφωνεί μαζί σου ο ... θεμελιωτής του άκρατου παραλογισμού , ο ιδρυτής του “συνειρμικού λογισμού” ?

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 8:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ό,τι ισχύει για τα άτομα ισχύει και για τις κοινωνίεςη 


Ποιος στο είπε αυτό?
Αν αυτό ήταν αληθές , δεν θα υπήρχε κάθε “καρυδιάς καρύδι” σε μια (οποιαδήποτε) κοινωνία ανθρώπων
Παράθεση:
διαφορετικότητα ηθικών κωδίκων δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει φυσική ηθική αλλά ότι βρίσκονται σε απόσταση από αυτή για ιστορικούς λόγους. 

Αυτό το λες εσύ , παρόλο που η ιστορική εξέλιξη της ηθικής σε διαψεύδει.
Αποφάσισε τελικά .
Παράθεση:
Εκτός κι αν υποστηρίζουμε στο τέλος ότι ο βιασμός π.χ. θα μπορούσε να είναι φυσικός σε έναν πολιτισμό κι όχι σε έναν άλλο. Ο βιασμός είναι βιασμός όσα άλλοθι κι αν εφευρίσκει το άτομο (θύμα ή θύτης) για να καλύψει την διαστροφή . 

Κρίνεις με την δική σου ηθική ,την ηθική των πρωτογόνων?
Τι λες για την ηθική της ανθρωποθυσίας?
Πως την αντιμετώπιζαν οι Αζτέκοι της Αμερικής?
Η ανθρωποθυσία είναι ανθρωποθυσία , όση αναγκαιότητα και υπακοή αν υπηρετούσε
Το ίδιο και η αφαίρεση ζωής , ακόμα και των εχθρών και των αλλόδοξων .
Από δικαιολογίες , υπάρχουν πολλές.


Παράθεση:

Η αλήθεια που ο άνθρωπος κατακτά σταδιακά, η αλήθεια του κόσμου που τον περιβάλλει και του εαυτού του,ώστε να βρίσκει το μέτρο ανάμεσα στις δικές του επιθυμίες και την πραγματικότητα.Ποια αλήθεια θες να σου πω,αφού ή αναζήτησή της είναι αιώνια


Έλα ντε!
Ιδού η απορία
Η αλήθεια του “ταλιμπάν” είναι άραγε η σωστή?
Ή η αλήθεια του “αναχωρητή” , όπως αυτός την βιώνει (έτσι λέει) στα όρη ή μες σε σκοτεινά λαγούμια?
Για πες!!

Για ποια αλήθεια μιλάς αν δεν μπορείς απόλυτα να την ορίσεις?
Αν η αλήθεια τελικά είναι απροσπέλαστη απο τον άνθρωπο τότε είναι σχετική , και είναι ανάλογη με το μπόι του καθενός


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 29, 2015 8:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
skapaneas έγραψε:


Δηλαδη εναρετος ειναι κατα τη γνωμη σου ο λογικος "ερωτυλος" Cool
Κι ας "λενε" οτι στον ερωτα δεν χωραει λογικη Twisted Evil
Αυτο κι αν ειναι αντιφαση, συμφωνα με αυτο που "λενε" Smile




Αυτό κατάλαβες εσύ! Εγώ εννοούσα τον Μπομπ τον Σφουγγαράκη!

Δηλαδη οταν λες
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Μέσω του έρωτα και της λογικής. Δηλαδή μέσω της αρετής.

"απαντωντας" στο ερωτημα μου
skapaneas έγραψε:
Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν η ηθική είναι ό,τι συμφέρει τον καθένα, δε θα υπήρχαν κοινωνίες. Και κατά δεύτερο λόγο, δε θα υπήρχε εξέλιξη ηθική.


Αφού ,λοιπόν, οι άνθρωποι ,μέσα από την τραγικότητα της σύγκρουσης του προσωπικού συμφέροντος με την αλήθεια αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να προσαρμοστούν στο κοινό συμφέρον, ηθικό είναι το αληθινό και επειδή η αλήθεια δεν είναι θέμα ερμηνείας,η ηθική δεν είναι σχετική, σχετική είναι η αντίληψη που έχουμε για το κοινό συμφέρον.Όσο περισσότερο προσεγγίζουμε την αλήθεια, τόσο περισσότερο δίκαιοι γινόμαστε και προς τον εαυτό μας και προς τον κόσμο.

Συμφωνω !!!

Αυτο ομως που αφηνεις ασαφες ειναι ο τροπος προσεγγισης της αληθειας

Και αυτη η ασαφεια ειναι και γινεται πολλες φορες αιτια των συγκρουσεων


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )

περι του δρομου της αληθειας,
κι εγω σχολιαζω ( πρωτη παραθεση ) αυτο το δρομο που παρουσιαζεις ( του έρωτα και της λογικης )
και εσυ επεξηγεις ( παλι πρωτη παραθεση ) οτι εννοεις με αυτο το δρομο για την αληθεια ( του έρωτα και της λογικης ) τον Μπομπ τον Σφουγγαρακη,
στην ουσια παιζεις

Ενταξει, καταλαβα ...Twisted Evil
Δε θες κουβεντα μαζι μου ... Wink
Αλλά με το σχολιο μου στο "δρομο" σου για την αληθεια, ειμαι βεβαιος οτι εξεθεσα μιά πραγματικη αντιφαση μιά και έρωτας και λογικη δεν πανε μαζι ( Ρωμαιος και Ιουλιετα, Τριστανος και Ιζολδη, Ερωτοκριτος και Αρετουσα, ......................., Συριζα και "αντιμνημονιακη πολιτικη" Cool )


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Επόμενο
Σελίδα 12 από 16

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center