Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 01, 2015 6:53 pm Θέμα δημοσίευσης: Τι προβλέπει ο νόμος για διάδοση ψευδών ειδήσεων; |
|
|
Τι προβλέπει ο νόμος για διάδοση ψευδών ειδήσεων;
Δεν είμαι νομικός και δεν γνωρίζω. Είμαι βέβαιος όμως πως κάποιος φίλος θα βρεθεί να απαντήσει στην ερώτηση αν προβλέπονται ποινές η ποινή για όσους επιχειρούν μέσω ψεύτικων 100% πληροφοριών να διαμορφώσουν τις συνειδήσεις και τις αντιλήψεις των συνανθρώπων μας.
Δεν αναφέρομαι στους πωλητές - διαφημιστές βιβλίων «επιστημονικής» αρρωστημένης φαντασίας κλπ.
Αυτοί όλοι οι τσαρλατάνοι απαλλάσσονται κάθε κριτικής λόγω πλήρους προσωπικής αποχαύνωσης τους, αλλά βεβαίως με την ανοχή της πολιτείας αποχαυνώνουν παραμυθιάζοντας – πλουτίζοντας από τους κατά παιδεία φτιαγμένους προγραμματισμένα αφελείς και ευκολόπιστους πολίτες.
Αναφέρομαι κυρίως στο εκπαιδευτικό μας σύστημα που ανέχεται και ταυτόχρονα στηρίζει ένα θρησκευτικό δόγμα που για την εποχή μας, όσα επικαλείται ως «αλήθειες» δήθεν στη επιβαλλόμενη διδασκαλία της, αποτελούν στην καλύτερη των περιπτώσεων ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΓΡΙΟΥΣ.
Η παιδεία μας χρειάζεται ΔΟΜΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ αρχής γενομένης από το νηπιαγωγείο, καταργώντας τα θρησκευτικά ως μάθημα που όχι μόνο δεν προάγει την επιστημονική σκέψη και λογική αλλά αντίθετα αποπροσανατολίζει από την αντικειμενική πραγματικότητα στον σκοταδισμό και τρομολαγνεία Θεοκρατικής μεσαιωνικής αντίληψης των πραγμάτων. Αν συνεχίσουμε έτσι χαθήκαμε !!!!!
Ποια νομίζετε θα ήταν μια απόφαση δημοκρατικού ελεύθερου δικαστηρίου να λειτουργήσει χωρίς κόμπλεξ στην πολιτική εξουσία σχετικά με την διδασκαλία των θρησκευτικών ΨΕΥΔΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ; _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 01, 2015 11:08 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν μπορείς να στραφείς κατά οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου αν δεν τεκμηριώσεις ότι έχεις ζημιωθεί από την όποια δικαιοπραξία μεταξύ σας.
Με πιο απλά λόγια...μια ιδέα περί μη κανονικότητας για τη λειτουργία ενός οργανισμού ή υπουργείου, σε ένα θέμα που δεν σε θίγει άμεσα δεν αποτελεί τεκμήριο - απόδειξη- που θα σταθεί ως αιτιολογικό για να παρθούν μέτρα.
Στα δικαστήρια ότι γίνεται πρέπει να οδηγεί σε μέτρα. Αν το δικαστήριο δεν μπορεί να επιβάλει μέτρα (όπως την επιλογή πολιτικής) τότε δεν έχει καμία δικαιοδοσία.
Οι επιλογές του κράτους για να συμπεριλάβει τα θρησκευτικά και τις δυνατότητες που έχει ο μαθητής να εξαιρεθεί του μαθήματος για να το πούμε έτσι, δεν είναι ζήτημα δικαστικό, πχ αστικό ή ποινικό. Είναι όμως πολιτικό. Και στα πολιτικά ζητήματα το λόγο έχει ο λαός. Εκείνος επιλέγει την πολιτική που θέλει!
Πάντως αν θέλει ο πατέρας δεν βαφτίζει το παιδί του και δηλώνει στο σχολείο ότι δεν θέλει να παρακολουθήσει το μάθημα διότι δεν είναι του αυτού δόγματος. Το τι είναι δεν έχει καμία σημασία! Απαγορεύεται ο προσηλυτισμός, αλλά το μάθημα στο σχολείο εννοείται πως γίνεται με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων. Δεν είναι δηλαδή αναγκαστική η παρακολούθηση. Γράφεις ένα χαρτί με επικεφαλίδα αποκήρυξη ιδιότητας χριστιανού ορθόδοξου με το αιτιολογικό ότι μετά λόγου γνώσεως δεν συμφωνείς με αυτό και θα ήθελες και το παιδί σου να μην ασχοληθεί με αυτό, και το δίνεις στο σχολείο! Δεν νομίζω να σου πουν με το ζόρι.."όχι μα
είσαι χριστιανός..."
Άρα ουδέν πρόβλημα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 8:30 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Bugman γράφεις : Δεν μπορείς να στραφείς κατά οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου αν δεν τεκμηριώσεις ότι έχεις ζημιωθεί από την όποια δικαιοπραξία μεταξύ σας.
ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΩ ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΣΟ ΨΕΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΚΑΚΟ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΠΛΑΣΜΕΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΘΕΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ΩΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ φιλε Bugman ;;;;
Νομιζω πως μπορω ΑΝΕΤΑ να στραφω κατά της πολιτειας που με υποχρεωνει να διδάσκομαι μεσω παραπληροφόρησης - διαστρεβλωσης ιστορικων δεδομενων με ιδιοτελείς ανακρίβειες που ευνοουν επαγγελματικα τους ρασοφόρους καθως και τρομολαγνειακα "αγια' ψεματα περι Θεου, Διαβολου, Φαντασματων κλπ στον 21 αιωνα της επιστημονικης αληθειας των πραγματων. Νομιζω πως κανεις ΛΑΘΟΣ Bugman......
Να τι κακο μπορουν να προκαλεσουν οι ιδεοληψίες περι Θεου κλπ "αγιων"
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ....
http://www.newsbeast.gr/world/arthro/1974407/o-drastis-tou-oregkon-xechorize-tous-christianous-ke-tous-elege-pos-se-ligo-tha-doun-ton-theo
[/b] _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την maxim_97 στις Παρ Οκτ 02, 2015 5:28 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 10:30 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μάλιστα, είπα κι εγώ..
Όλα τα'χε η Μαριώ, τα θρησκευτικά της έφταιγαν για να προοδεύσει..
Επίσης να καταργήσουμε και το μάθημα της πολιτικής αγωγής διότι προπαγανδίζει και αναπαράγει το συγκεκριμένο πολιτικό μοντέλο με το οποίο πολλοί άνθρωποι (κομμουνιστές, αναρχικοί, φιλομοναρχικοί και φιλοναζιστές-φασίστες) διαφωνούν (και μάλιστα πολλοί περισσότεροι από αυτούς που διαφωνούν με το μάθημα των θρησκευτικών), το μάθημα των αρχαίων ελληνικών (διότι είναι νεκρή γλώσσα), το μάθημα της ιστορίας (διότι ως γνωστόν δεν είναι αντικειμενική αλλά διάτρητη-εφόσον γράφηκε από νικητές) και το μάθημα της έκθεσης και της λογοτεχνίας διότι είναι μόνον για τα κορίτσια και τους πούστηδες. Α, και το μάθημα της φιλοσοφίας, διότι είναι γεμάτο ξεπερασμένες πλέον ιδέες και αντιφάσεις που μπερδεύουν αντί να ξεκαθαρίζουν.
Μαξ, σε ένα δικαστήριο όταν υπάρχουν μάρτυρες, είναι υποχρεωμένο το δικαστήριο να λάβει υπ'όψη τις επώνυμες μαρτυρίες των ανθρώπων και όχι τις συμπάθειες των ενόρκων. Στην περίπτωση των Αγίων και των θαυμάτων έρχονται πρώτα οι δεκάδες και εκατοντάδες επώνυμες μαρτυρίες και πολύ-πολύ αργότερα η εκκλησία μας (τουλάχιστον η Ελληνορθόδοξη αλλά και κάθε άλλη Ορθόδοξη-μη βλέπεις τους Καθολικούς), θεσμικά το αναγνωρίζει ως θαύμα ή προχωρά στην αγιοκατάταξη. Συνεπώς, θέμα ψέματος ή προπαγάνδας δεν υφίσταται, με τον νομικό τουλάχιστον όρο που προφανώς εννοείς. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 11:41 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Κατά το σύνταγμα και το νόμο, το ψεύδεσθαι δεν τιμωρείται.
Το να λέει ο κάθε Έλληνας πολίτης ψέμματα, είναι νόμιμο, και δεν διώκεται.
Ο ίδιος ο νόμος ορίζει, ότι "άγνοια νόμου δεν τιμωρείται (ΥΣ: λάθος, βλ. παρακάτω)".
Συνεπώς, το ερώτημα είναι άκυρο.
Επίσης, η "διάδοση ψευδών ειδήσεων" δεν είναι ίδιο με το ψεύδεσθαι, αλλά συνιστά κομμάτι της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, που είναι κάτι ξεχωριστό και ιδιαίτερο.
Συνεπώς, η εκκλησία μπορεί νομίμως να ψεύδεται, όπως και κάνει, βάσει κατοχυρωμένου συνταγματικού δικαιώματος, και δεν μπορεί κανείς να την εγκαλέσει. Και το ίδιο βέβαια ισχύει για τον καθένα, για τον κάθε Έλληνα πολίτη. Γούστο του και καπέλο του του καθενός να ψεύδεται όσο θέλει.
Αδικήματα βέβαια όπως η συκοφαντία κλπ. είναι άλλη ιστορία, γιατί περιλαμβάνουν το ψεύδεσθαι, αλλά εκεί το ψεύδος απλώς συμμετέχει στην στοιχειοθεσία του εγκλήματος, είναι μέσον για άλλους στόχους. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την iason στις Παρ Οκτ 02, 2015 6:55 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 12:16 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Κατά το σύνταγμα και το νόμο, το ψεύδεσθαι δεν τιμωρείται.
Το να λέει ο κάθε Έλληνας πολίτης ψέμματα, είναι νόμιμο, και δεν διώκεται.
Ο ίδιος ο νόμος ορίζει, ότι "άγνοια νόμου δεν τιμωρείται".
Συνεπώς, το ερώτημα είναι άκυρο.
Επίσης, η "διάδοση ψευδών ειδήσεων" δεν είναι ίδιο με το ψεύδεσθαι, αλλά συνιστά κομμάτι της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, που είναι κάτι ξεχωριστό και ιδιαίτερο.
Συνεπώς, η εκκλησία μπορεί νομίμως να ψεύδεται, όπως και κάνει, βάσει κατοχυρωμένου συνταγματικού δικαιώματος, και δεν μπορεί κανείς να την εγκαλέσει. Και το ίδιο βέβαια ισχύει για τον καθένα, για τον κάθε Έλληνα πολίτη. Γούστο του και καπέλο του του καθενός να ψεύδεται όσο θέλει.
Αδικήματα βέβαια όπως η συκοφαντία κλπ. είναι άλλη ιστορία, γιατί περιλαμβάνουν το ψεύδεσθαι, αλλά εκεί το ψεύδος απλώς συμμετέχει στην στοιχειοθεσία του εγκλήματος, είναι μέσον για άλλους στόχους. |
Ποιος είπε πως ο νόμος ορίζει οτι η “"άγνοια νόμου δεν τιμωρείται".
Πλάκα κάνει ρε μπαγάσα εεε?
Άγνοια νόμου ΔΕΝ νοείται , και επομένως τιμωρείται.
Η εκκλησία – όπως και κάθε άνθρωπος – μπορεί να “πιστεύει” σε όποια “δογματική αλήθεια” θεωρεί σωστή , και να μην ψεύδεται όταν την υποστηρίζει , καθώς “πιστεύει” πως λέει την αλήθεια.
Για αυτό και δεν διώκεται κάποιος για τις πεποιθήσεις του , εκτός και προτρέπουν / καλούν σε πράξεις κατά της ζωής ή προσβάλουν την προσωπικότητα και την ατομική ελευθερία του άλλου.
Το θέμα όμως που τίθεται είναι ποιος ορίζει τι προσβάλει και τι όχι , την προσωπικότητα και την ελευθερία του άλλου.
Έχει δικαίωμα η εκκλησία να ορίζει ,τι θα διδαχθεί το παιδί σου στο σχολείο πάνω σε θέματα θρησκευτικής πίστης ?
Να διδαχθεί ένα “δόγμα” , δηλαδή κάτι αυθαίρετο που δεν αντέχει σε καμία λογική τεκμηρίωση, στο στυλ αυτή είναι η “μοναδική αλήθεια” ,γιατί στο λέω εγώ?
Δεν είναι αυτός μια μορφή εξαναγκασμού (πράξη ανελεύθερη) και προσβολή της προσωπικότητας του ατόμου?
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 12:55 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σπυρο οι "μαρτυριες" θαυματων εχουν ακρινως την ιδια αξια με αυτές των ψυχοπαθών του τρελάδικου. Οσο δυσκολό είναι να σε πεισω πως ΤΙΠΟΤΑ ΑΠ' ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ από την θρησκεια σου - και όχι μονο αυτή αλλα από ολες τις θρησκείες γενικως- δεν περιεχουν ουτε στο ελαχιστο ΑΛΗΘΕΙΕΣ, το ιδιο δυσκολο είναι να πεισω ένα ψυχασθενή πως δεν είναι Ναπολέοντας.....
Ο "δικος" σου εβραιοπλασμενος Θεος, ευτυχως που δεν υπαρχει, διοτι αν υπηρχε, σ' αυτόν τον πλανητη θα ζουσαν μονο οι ευλογημένοι απ' αυτόν Εβραιοι ....ως οι εκκλεκτοι της "δημιουργιας" του. _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 1:08 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Για σένα Μαξ. Εσύ όμως είσαι ήδη ταγμένος στο αντιχριστιανικό κίνημα, οπότε είναι δεδομένο πως οτιδήποτε προέρχεται από το χώρο της εκκλησίας θα το απορρίπτει εν γένει.
Εν πάση περιπτωση, αν νομίζεις πως έχεις δίκιο, "εμπρός πεδίον δόξης λαμπρόν".
Προχωρά τις μυνησεις σου να δούμε.. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 3:17 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πραγματικά αμφιβάλλω αν κανένας άθεος κατανοεί το πόσο τραγικά εκνευρισμένος και εκτός εαυτού είναι ΣΥΝΕΧΕΙΑ. Λες και κάποιος τους κυνηγάει. ΟΚ και εγώ μάθαινα πολλά στο σχολείο. Και με πολλά διαφωνούσα. Και πολλά ήταν μαλακίες. Δεν θα πάω να κάνω μήνυση. Άσε που η διδασκαλία της κοσμοθεωρίας της βασικότερης θρησκείας του πλανήτη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί "μαλακία" αλλά αυτό είναι ψιλά γράμματα για έναν ΤΑΓΜΕΝΟ άθεο. Εύχομαι φίλε μου να χαλαρώσεις. Σαν άθεος, σαν χριστιανός, δεν έχει σημασία. Απλά να χαλαρώσεις. Μην είσαι τόσο στην τσίτα. _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 5:23 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skakos έγραψε: | Πραγματικά αμφιβάλλω αν κανένας άθεος κατανοεί το πόσο τραγικά εκνευρισμένος και εκτός εαυτού είναι ΣΥΝΕΧΕΙΑ. Λες και κάποιος τους κυνηγάει. ΟΚ και εγώ μάθαινα πολλά στο σχολείο. Και με πολλά διαφωνούσα. Και πολλά ήταν μαλακίες. Δεν θα πάω να κάνω μήνυση. Άσε που η διδασκαλία της κοσμοθεωρίας της βασικότερης θρησκείας του πλανήτη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί "μαλακία" αλλά αυτό είναι ψιλά γράμματα για έναν ΤΑΓΜΕΝΟ άθεο. Εύχομαι φίλε μου να χαλαρώσεις. Σαν άθεος, σαν χριστιανός, δεν έχει σημασία. Απλά να χαλαρώσεις. Μην είσαι τόσο στην τσίτα. |
Ρε συ !
Σταμάτα να γράφεις κοιτώντας συνεχώς τον καθρέπτη σου.
Δεν καταλαβαίνεις που προβάλεις ξεδιάντροπα την κενότητα σου ?
Ντροπιάζεις και κάποιους θειστές , που τέλος πάντων προτείνουν κάποιους προβληματισμούς που επιδέχονται κάποιας συζήτησης
Πέραν από την κενότητα των επιχειρημάτων σου, προβάλλεται – δεν το καταλαβαίνεις? - και η κακία σου
Υ.Γ
Απορία !!
Το “s” στο “kakos” , μήπως είναι το αρχικό γράμμα της λέξης “super” ?
Καλά υπέθεσα ?
Ρωτώ , “μήπως” .....
Δες το ερωτηματικό στο τέλος
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 5:45 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το κλειδί θεωρώ πως βρίσκεται στην πρόταση του Giannis και συγκεκριμένα εκεί που ρωτά αν έχει η εκκλησία το δικαίωμα να καθορίζει την πίστη του παιδιού. Δηλαδή το μάθημα των θρησκευτικών θα έχει ως σκοπό την κατήχηση η θα είναι καθαρά θρησκειολογικό; Το πρώτο σημαίνει πως το μάθημα διδάσκεται από την πλευρά αυτού που πιστεύει στο δόγμα, και σκοπό έχει να το πιστέψουν και τα παιδιά, και το δεύτερο πως διδάσκεται με ουδέτερο τρόπο με σκοπό να μάθουν τα παιδιά τις απόψεις του δόγματος εν γένει, αποφεύγει όμως την κατήχηση. Θα βοηθήσει ίσως λίγο να δούμε τι κάνουν και οι άλλοι!! Σε 7 χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης το μάθημα αυτό διδάσκεται καθαρά θρησκειολογικα και μόνο, αποφεύγοντας αυστηρά την κατήχηση. Αυτό συμβαίνει για ευνόητους λόγους. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται η
Αγγλία και η Σουηδία. Σε 22 άλλες διδάσκεται με τον κατηχητικό τρόπο μεν, αλλά όχι μόνο για μια αλλά για πολλές θρησκείες, τις κυριότερες 5 η 6 τέτοιες.
Σκοπός αυτών των μαθημάτων εδώ είναι η κατανόηση όχι μόνο μιας "αλήθειας" αλλά και της "αλήθειας" των άλλων. Εδώ ο κατηχητικος τρόπος διδασκαλίας δηλαδή σκοπεύει στην σύγκριση και στην βαθύτερη κατανόηση του πως βλέπει ο καθένας απ αυτούς τον κόσμο. Μόνο σε τρεις χώρες, εξ όσων γνωρίζω διδάσκεται μόνο το "επίσημο" δόγμα, και με τέτοιο απόλυτο κατηχητικό, και γι αυτό επαίσχυντο θα έλεγα τρόπο. Στην Ελλάδα, Βουλγαρία, και Κύπρο. Για εμάς ισχύει ότι και για τις βαθειά μουσουλμανικές χώρες, τα παιδιά είναι υποχρεωμένα να υποστούν την κατήχηση ενός δόγματος, η να μην συμμετέχουν αν ανήκουν σε άλλο. Όπως και νάχει όμως κάποιος θα τους την κάνει. Αυτή η χώρα είμαστε, και σκατά στα μούτρα μας θα έλεγα, για να μην πω κάτι χειροτερο. _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 6:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Λάθος έκανα, συγνώμη!!! --- Άγνοια νόμου δεν συγχωρείται.
Πωπω τι είπα.. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 10:04 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
gianiss έγραψε: |
Το θέμα όμως που τίθεται είναι ποιος ορίζει τι προσβάλει και τι όχι , την προσωπικότητα και την ελευθερία του άλλου.
Έχει δικαίωμα η εκκλησία να ορίζει ,τι θα διδαχθεί το παιδί σου στο σχολείο πάνω σε θέματα θρησκευτικής πίστης ?
Να διδαχθεί ένα “δόγμα” , δηλαδή κάτι αυθαίρετο που δεν αντέχει σε καμία λογική τεκμηρίωση, στο στυλ αυτή είναι η “μοναδική αλήθεια” κάποος,γιατί στο λέω εγώ?
Δεν είναι αυτός μια μορφή εξαναγκασμού (πράξη ανελεύθερη) και προσβολή της προσωπικότητας του ατόμου? . |
Το ίδιο μπορείς να ισχυριστεί κάποιος και για τη διαφήμιση.
Έχει δικαίωμα μια εταιρία ή ένα κόμμα ή μια ομάδα ανθρώπων να διαφημίζει κάτι; Είναι ή όχι επιβολή και προσβολή της προσωπικότητας, ή εσκεμμένη απόκρυψη πραγμάτων, με ή χωρίς δόλο; Διότι διαφημίζει αυτός που έχει τη δυνατότητα να το κάνει, αποκρύπτοντας έμμεσα αυτούς που δεν έχουν αυτήν την δυνατότητα αλλά μπορεί να έχουν το ίδιο ή καλύτερο προϊόν.
Εγκληματικό για την κοινωνία, αλλά τι να κάνουμε; Πρέπει να αρχίσουμε να κυνηγάμε ο καθένας τις μάγισσες του;
Λοιπόν, για να το τελειώνουμε: Οποιοσδήποτε μπορεί να επικαλεστεί οτιδήποτε ως πρόκληση ή προσπάθεια προσβολής της προσωπικότητας.
Εδώ ο "δράκος του Σέιχ Σου" της δεκαετίας των 70, είχε επικαλεστεί τον ήχο από τα τακούνια των γυναικών ως το έναυσμα που τον μετέτρεπε από κανονικό άνθρωπο σε ψυχοπαθή και δεν θα υπάρχουν κάποιοι που θα επικαλεστούν την διδασκαλία της αγάπης ως αιτία της μισαλλοδοξίας τους;
Όσον αφορά το θέμα της διδασκαλίας, και ο γονιός και η εκκλησία και το σχολείο και η κοινωνία και τα μμε έχουν υποχρέωση να προσπαθούν να διδάσκουν και να δίνουν ερεθίσματα για σκέψη και αξίες. Μη βλέπεις που αυτό γίνεται σήμερα μόνο από την οικογένεια (και αν) και από την εκκλησία. Κανονικά όλοι πρέπει να προσπαθούν να μεταλαμπαδεύουν αξίες στα παιδιά μας, αντί μίσος και εγωκεντρικότητα. Δυστυχώς από τα μμε βλέπουμε ακριβώς το αντίθετο και οι περισσότεροι γονείς είναι εγκλωβισμένοι στα επαγγελματικά-προσωπικά τους και δεν έχουν χρόνο για τα παιδιά τους. Δυστυχώς, αλλά έτσι είναι. Μόνο η εκκλησία αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς και ελπίδας. Και κανένας παπάς δεν θα αρνηθεί να βοηθήσει αν του το ζητήσει κάποιος με ειλικρίνεια. Μπορεί ο γονιός να μην έχει χρόνο, αλλά ο παπάς πάντα έχει. Δυστυχώς..
Τέλος, το μάθημα των θρησκευτικών το θεωρώ ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα, άσχετα αν και εγώ ως μαθητής το είχα γραμμένο. Είναι όμως πολύ σημαντικό και άμεσα συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και τις αξίες που διαχρονικά πρεσβεύει. Θα μπορούσε να γίνει σίγουρα καλύτερο και πιο αντικειμενικό, αυτό όμως ισχύει πάντα για όλα τα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων και των μαθηματικών και της φυσικής για τα οποία έχω και πιο υπεύθυνη άποψη. Θεωρώ λάθος την κατάργησή του και ανοησία αυτών που απαγορεύουν στα παιδιά τους να το παρακολουθούν, διότι φοβούνται ότι θα παρασυρθούν και θα γίνουν κάτι άλλο από αυτό που οι ίδιοι θα ήθελαν. Διότι οι γονείς που αντιδρούν το κάνουν από εγωισμό και αρρωστημένη κτητικότητα, ενώ τα παιδιά βολεύονται από τεμπελιά.
Δύο κακά σε ένα δηλαδή. Θα μπορούσαν κάλλιστα οι γονείς να συζητήσουν μετά στο σπίτι όσα άκουσε το παιδί από τον θεολόγο και να τα βοηθήσουν να οξύνουν τη σκέψη τους κάνοντας την κατάλληλη κριτική. Αυτό τουλάχιστον προσπαθώ να κάνω εγώ. Όμως, οι γονείς βαριούνται και τα παιδιά φυσικά αρχίζουν να αντιγράφουν και να βολεύονται από το παράδειγμα που έχουν στο σπίτι τους και προτιμούν να κωλοβαράνε παρά να ακούνε σε μια τάξη 100 πράγματα, από τα οποία όμως μπορεί το ένα, μόνο το ένα να σημαίνει κάτι. Μόνο για αυτό το ένα όμως, αξίζει. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 10:22 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλό θα ήταν πιστεύω να αντικατασταθεί το μάθημα των θρησκευτικών με τη Θρησκειολογία. Έτσι και αλλιώς τα θεολογικά θέματα είναι πολύ δύσκολα στην κατανόηση, εδώ δεν τα καταφέρνουν οι μεγάλοι, τα παιδιά στο σχολείο περιμένουμε να τα καταλάβουν;;!!!
Όπως φαίνεται άλλωστε από τα ελληνικά σχολεία, τα περισσότερα παιδιά, στην εποχή μας τουλάχιστον, δείχνουν μια αποστροφή από τα θεολογικά θέματα από πολύ νωρίς και τα γελοιοποιούν. Δεν είναι μυστικό πως τα θρησκευτικά είναι η "ώρα του παιδιού"! Και αυτή η γελοιοποίηση, μα και απαξίωση, συνήθως τους περνάει και στην ενήλική τους ζωή, ίσως για πάντα. Ενώ αν διδάσκονταν τα θρησκευτικά όπως οι άλλες επιστήμες, ίσως τότε να τους έμενε τουλάχιστον ο σεβασμός στις θρησκείες.
Από τη wikipedia:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1
Ο όρος θρησκειολογία αναφέρεται συνήθως στη μελέτη της θρησκείας από κοσμικής άποψης. Η συγκεκριμένη προσέγγιση πρόβαλε κατά τον 19ο αιώνα ως προσπάθεια ορθολογιστικής και συχνά νατουραλιστικής (μη υπερφυσικής) ερμηνείας της θρησκείας και σήμανε την απαρχή μιας μη θεολογικής ακαδημαϊκής μελέτης του θρησκευτικού φαινομένου. Οι θρησκειολόγοι προσπαθούν εν γένει να κατανοήσουν μια θρησκεία εκ των έξω, όχι ως πιστοί, αλλά από την ιστορική, κοινωνιολογική, ή ανθρωπολογική οπτική της. Ωστόσο, ενίοτε ο όρος θρησκειολογία χρησιμοποιείται υπό την ευρεία έννοιά του, περιλαμβάνοντας τόσο τις κοσμικές όσο και τις θεολογικές προσεγγίσεις της θρησκείας. Ως εκ τούτου ορισμένοι ακαδημαϊκοί χρησιμοποιούν τον όρο 'επιστήμη της θρησκείας' ή τον γερμανικό αντίστοιχο 'religionwissenschaft' για να περιγράψουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τη μη θεολογική, κοσμική μελέτη των θρησκειών. Προχωρούν μάλιστα και σε περαιτέρω διάκριση μεταξύ 'ιστορίας των θρησκειών' και 'συγκριτικής θρησκειολογίας'. Η ιστορία των θρησκειών τείνει να εστιάζεται σε διακριτές θρησκείες και τις διερευνά στο ατομικό ιστορικό, πολιτισμικό και γεωγραφικό τους εννοιολογικό πλαίσιο. Η συγκριτική θρησκειολογία διερευνά τις θρησκευτικές και διαφορές ανάμεσα σε θρησκείες και εποχές.
Η θρησκειολογία διαφέρει από τη θεολογία από πολλές απόψεις. Οι θεολόγοι ενδιαφέρονται συχνά για την κατανόηση, ερμηνεία και την υπεράσπιση των δογματικών αληθειών της θρησκείας τους. Ενδιαφέρονται κυρίως για νομοκανονικά ζητήματα -τι είναι αληθές και τι ψευδές σε ό,τι αφορά στους θρησκευτικούς ισχυρισμούς. Οι θρησκειολόγοι συνήθως παραμερίζουν ζητήματα που αφορούν στην αλήθεια ή το ψεύδος των θρησκευτικών ισχυρισμών περί έσχατων και πνευματικών πραγματικοτήτων και εστιάζονται στην κατανόηση της θρησκείας ή των θρησκειών ως ανθρώπινων πολιτισμικών φαινομένων. Ενδιαφέρονται λιγότερο για θεολογικά ερωτήματα του τύπου ποιες αλήθειες θα έπρεπε να πιστεύει κανείς και περισσότερο για το πώς και γιατί εμφανίζονται δεδομένες θρησκευτικές συμπεριφορές. Οι θεολόγοι ανατρέχουν στην αυθεντία ιερών κειμένων και παραδόσεων προκειμένου να υπερασπιστούν την άποψή τους, ενώ οι θρησκειολόγοι ανατρέχουν σε γενικές έννοιες, προσβάσιμες τόσο στους πιστούς όσο και στους μη πιστούς. Ο θρησκειολόγος ερευνητής μπορεί να είναι πιστός ή μη, αλλά είναι υποχρεωμένος να παραμερίσει τις ατομικές του πεποιθήσεις, προκειμένου να κατανοήσει μια θρησκεία (τη δική του ή άλλη). Όπως είναι φυσικό, οι υποκειμενικές του απόψεις περί πίστης ή μη στη θρησκεία είναι δυνατόν να επηρεάσουν τις θεωρίες και τα ερμηνευτικά πρότυπα που χρησιμοποιεί ως εργαλεία. Εν γένει, ενώ ο θεολόγος διεξάγει την έρευνά του στα συμφραζόμενα μιας θρησκευτικής κοινότητας και παράδοσης (Χριστιανισμός, Ινδουισμός, Βουδισμός, Ισλάμ κ.λπ.) ο θρησκειολόγος διεξάγει την έρευνά του στα συμφραζόμενα της ακαδημαϊκής κοινότητας και παράδοσης (κοινωνιολογία, ψυχολογία, ιστορία κ.λπ.).
Στο πεδίο της θρησκειολογίας διακρίνεται μια ποικιλία επί μέρους κλάδων, οι οποίοι κατηγοριοποιούνται γενικά ως εξής:
1. Ανθρωπιστικές σπουδές στη θρησκεία, που περιλαμβάνουν ιστορία της θρησκείας, φιλολογικές σπουδές και φιλοσοφία της θρησκείας. (Ιστορία των θρησκειών, Φιλολογική προσέγγιση, Φιλοσοφία της θρησκείας)
2. Κοινωνικές σπουδές στη θρησκεία, στις οποίες περιλαμβάνεται η ανθρωπολογία, η ψυχολογία και η κοινωνιολογία της θρησκείας. (Ανθρωπολογία της θρησκείας, Ψυχολογία της θρησκείας, Κοινωνιολογία της θρησκείας)
3. Φαινομενολογία της θρησκείας, μια μοναδική και διακριτή προσέγγιση στη μελέτη της θρησκείας per se, παρά στην αντιμετώπιση της θρησκείας ως υποκατηγορίας κάποιας άλλης ακαδημαϊκής σπουδής.
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την mark στις Παρ Οκτ 02, 2015 11:13 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mark Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 2337
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 02, 2015 10:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ακολουθούν οι ονομασίες των διαφόρων υπουργείων Παιδείας ανά τον κόσμο. Απ' ότι φαίνεται, μόνο στη χώρα μας το υπουργείο Παιδείας συνδέεται με θρησκεύματα!
Μπαγκλαντές: Ministry of Education
Δημοκρατία του Νίγηρα: National Ministry of Education
Σομαλία: Ministry Of Education,Culture & Higher Education
Ινδονησία: Ministry of Education and Culture και Ministry of Research, Technology and Higher Education
Σρι Λάνκα: Ministry Of Education
Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό: Ministère de l’Enseignement Primaire, Secondaire et Professionnel, Ministère de l’Enseignement Supérieur et Universitaire και Ministère des Affaires Sociales
Μαλάουι: Ministry of Education, Science and Technology
Μαρόκο: Ministry of National Education και Ministry of Higher Education and Executive Training
Τζιμπουτί: Ministry of Education & Higher Education
Αίγυπτος: Ministry of Education και Ministry of Higher Education
Μαυριτανία: Ministry of Primary & Secondary Education και Ministry of Higher Education & Scientific Research
Σιέρα Λεόνε: Minister of Education, Science and Technology
Μπουρουντί: Ministry of National Education
Αφγανιστάν: Ministry of Education
Γουινέα: Ministry of Higher Education and Scientific Research
Ζάμπια: Ministry of Education Science Vacation Training & Early Education.
Μιανμάρ: Ministry of Education
Ιορδανία: Ministry of Higher Education & Scientific Research
Λάος: Ministry of Education and Sports
Πακιστάν: Ministry of Federal Education and Professional Training
Σενεγάλη: Ministère de l'Education National
Τανζανία: Ministry of Education and Vocational Training
Γκάνα: Ministry of Education
Καμπόζη: Ministry of Education, Youth and Sport
Κομόρος: Ministry of National Education, Research, Culture and Arts
Υεμένη: Ministry of Higher Education and Scientific Research
Μπαχρέιν: Ministry of Education
Καμερούν: Ministry of Basic Education και Ministry of Higher Education
Μαλαισία: Ministry of Education και Ministry of Higher Education
Νιγηρία: Federal Ministry of Education
Φιλιππίνες: Department of Education
Ρουάντα: Ministry of Education
Μάλι: Ministry of Education, Literacy and National Languages
Κατάρ: Supreme Education Council
Δημοκρατία του Κονγκό: Ministry of Primary & Secondary Education, Ministry of Higher Education, Ministry of Scientifical Research & Technical Innovation, Ministry of Technical & Professional Education
Σαουδική Αραβία: Ministry of Education
Κεντρική Αφρικανική Δημοκρατία: Ministry of Education and Geographical Opening-up
Τσαντ: Ministry of Higher Education, Research and Vocational Training
Κένυα: Ministry of Education, Science and Technology
Λιβερία: Ministry of Education
Σουδάν: Ministry of Education
Ταϊλάνδη: Ministry of Education
Αλγερία: Ministry of National Education και Ministry of Higher Education and Scientific Research
Μαδαγασκάρη: Ministry of National Education and Scientific Research
Νεπάλ: Ministry of Education
Παλαιστίνη: Ministry of Education and Higher Education
Τυνησία: Ministry of Education και Ministry of Higher Education and Scientific Research
Ουγκάντα: Ministry of Education and Sports
Μπενίν: Ministry of Primary Education, Literacy & National Languages, Ministry of Secondary Education, Vocational Training & Technical Training, Ministry of Higher Education & Scientific Research και Ministry of Technical Education & Professional Formation
Κουβέιτ: Ministry of Education και Ministry of Higher Education
Αρμενία: Ministry of Education and Science
Τρινιδάδ και Τομπάγκο: Ministry of Education
Ναμίμπια: Ministry of Education, Arts and Culture
Παραγουάη: Ministry of Education and Culture
Αιθιοπία: Ministry of Education
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα: Ministry Of Higher Education & Scientific Research
Μακεδονία: Ministry of Education and Science
Λίβανος: Ministry of Education and Higher Education
Ρουμανία: Ministry of Education and Scientific Research
Βολιβία: Ministerio de Educación
Αγκόλα: Ministry of Higher Education and Science and Technology
Γουατεμάλα: Ministerio de Educación
Ακτή Ελεφαντοστού: Ministry of Higher Education and Scientific Research
Παναμάς: Ministry of Education
Μπουργκίνα Φάσο: Ministry of Basic Education & Literacy και Ministry of Secondary & Higher Education & Scientific Research
Ζιμπάμπουε: Ministry of Education Sport, Arts and Culture και Ministry of Higher and Tertiary Education
Βραζιλία: Ministry of Education
Δομινικανή Δημοκρατία: Ministry of Education και Ministry of Higher Education, Science and Technology
Ιράκ: Ministry of Higher Education and Scientific Research
Μοζαμβίκη: Ministry of Education and Culture
Πουέρτο Ρίκο: Departamento de Educación
Νότιος Αφρική: National Department of Basic Education και Department of Higher Education and Training
Γεωργία: Ministry of Education and Science
Ονδούρα: Ministry of Education
Νικαράγουα: Ministerio de Educación
Περού: Ministerio de Educación
Ελ Σαλβαδόρ: Ministry of Education
Κολομβία: Ministry of National Education
Ιράν: Ministry of Education, Ministry of Science and Technology και Ministry of Health and Medical Education
Ισημερινός: Ministerio de Educación
Τόγκο: Ministry of Primary and Secondary Education and Literacy, Ministry of Higher Education & Research και Ministry of Technical Education and Professional Training
Κόστα Ρίκα: Ministerio de Educación Pública
Ινδία: Ministry of Human Resource Development (Department of School Education and Literacy και Department of Higher Education)
Βενεζουέλα: Ministry of Education
Σερβία: Ministry of Education, Science and Technological Development
Μποτσουάνα: Ministry of Education
Κύπρος: Ministry of Education and Culture
Αϊτή: Ministry of National Education and Vocational Training
Πολωνία: Ministry of National Education και Ministry of Science and Higher Education
Κιρζικιστάν: Ministry of Education and Science
Μεξικό: Secretaría de Educación Pública
Πορτογαλία: Ministry of Education and Science
Ιταλία: Ministry of Education, University and Research
Μολδαβία: Ministry of Education
Ελλάδα: Ministry of Culture, Education and Religious Affairs |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|