Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 10:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο σεβασμός ενέχει κάποιο όριο που αν υπερβείς επέρχεται ύβρις,δηλαδή μια αφύσικη κατάσταση επικίνδυνη για την πόλη και το ίδιο το άτομο.

Ποια ήταν η αφύσικη κατάσταση αν κάποιος διέπραττε τέτοια ύβρη;Δεν μπορώ ν' αντιληφθώ στον ελληνικό χώρο μια απαγόρευση μόνο και μόνο επειδή έτσι ήθελαν κάποιοι ιεροφάντες.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 11:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εγώ νομίζω πως αντιλαμβάνομαι τους λόγους και τολμώ να πω πως συμφωνώ κιόλας με αυτούς. Τα μυστήρια δεν ήταν μια θεία λειτουργία που απλά την παρακολουθούσες και μετα΄πήγαινες σπίτι σου μέχρι την επόμενη Κυριακή. Ήταν κάτι πολύ περισσότερο. Με την καθοδήγηση των ιερέων ο μυημένος συμμετείχε στα πάθη της θεάς, ένα ολόκληρο σκηνικό στήνονταν γύρω από αυτόν και ο μυημένος ήταν σαν ένας ηθοποιός που έπαιζε τον ρόλο του. Εκεί έχει και την καταγωγή του το θέατρο, μην αμφιβάλεις γι αυτό. Ακολούθως έπρεπε με ησυχία να δουλέψει μέσα του αυτά που βίωσε εκεί και να τα κατανοήσει. Δημόσια συζήτηση γι αυτά τα πράγματα απλά θα τα υποβίβαζε σε κάτι το καθημερινό και κοινότυπο.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 11:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σε μια πόλη που και η παραμικρή υποψία ότι θα τη βλάψεις μπορεί να σε εξορίσει, δε θα ήταν λογικό να έχει απαίτηση τα πάντα ,εκτός από την ιδιωτικότητα και κάποια κρατικά μυστικά, να δημοσιοποιούνται;

Ήταν κρατικό μυστικό το βίωμα των Ελευσίνιων μυστηρίων;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 09, 2015 12:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η αλήθεια έχει δύο όψεις εδώ, όπως και στα περισσότερα ανθρώπινα πράγματα. Από την μία πλευρά είναι η ιερότητα και από την άλλη η οικονόμα!!
Οι Αθηναίοι πήραν με πόλεμο τα μυστήρια από τους ελευσίνιους για να τα παίρνανε οι ίδιοι προφανώς από όλον αυτόν τον κόσμο που το θεωρούσε υποχρέωσή του να μυηθεί σε αυτά τουλάχιστον μια φορά στην ζωή του. Δημόσιες συζητήσεις γι αυτά όπως προείπα θα κατέληγαν να τα κάνουν να φαίνονται κοινότυπα, πράγμα που θα είχε και...κακό οικονομικό αντίκτυπο υποθέτω. Λίγο ιερότητα από την μια, ε και λίγο οικονόμα από την άλλη, φτάνουν για να εξηγήσουν τα πράγματα ικανοποιητικά νομίζω Rolling Eyes
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 09, 2015 6:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Υπήρχε δηλαδή εισιτήριο ή προσφορές ,όπως στα μαντεία;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 09, 2015 7:39 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ουλιάδη, δεν υπάρχει ''να μυηθώ τουλάχιστον μιά φορά στη ζωή μου'' : ή είναι κανείς μύστης, ή δεν είναι ! επί πλέον, σε αντίθεση με τις άλλες θρησκευτικές εκδηλώσεις, τα ελευσίνια μυστήρια δεν προϋπέθεταν την αθηναϊκή πολιτεία (μύστες μπορούσαν να γίνουν και δούλοι). Η συμμετοχή στα μυστήρια δεν επεχορηγείτο (αντίθετα με άλλες εκδηλώσεις), και δεν συνεπαγόταν πλεονέκτημα έναντι της πόλεως στα κοινά.
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 09, 2015 10:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
mark έγραψε:
shaman έγραψε:
η συμμετοχή στα ελευσίνια ήταν ίσως μαζική, αλλά δεν ήταν καθολική. Σε αντίθεση με τις δια νόμου θεσμοθετημένες εορτές, στις οποίες συμμετείχαν όλοι οι πολίτες, κι ακόμα, σε διακριτούς ρόλους, επίσης οι μέτοικοι και οι σύμμαχοι, και που τόνιζαν το μεγαλείο της Πόλης, τα ελευσίνια ήσαν ''μυστήρια'', και άρα, δεν εμυούντο όλοι.

σε κάθε περίπτωση, η λατρεία των χθονίων (οι χθόνιες περιλαμβάνουν και τις υποχθόνιες) θεοτήτων, είτε στην ελευσίνα, είτε στην πυθώ ή στο άντρο του τροφωνίου, είτε στους σημαντικούς τόπους, στις ''θόλους'' (επίδαυρος, δελφοί), μάς είναι άγνωστη, ελλείψει πηγών.

εγώ πάντως, όπως φαίνεται και από την υπογραφή μου, είμαι μύστης (λ0λ)


Ποιες θεότητες θεωρούνται χθόνιες και ποιες υποχθόνιες;


Η διαφορά είναι ελάχιστη. Χθων σημαίνει γη. Χθόνια θεότητα είναι η Γαία για παράδειγμα και υποχθόνιος ο Πλούτωνας, και οι δυο ζουν μέσα στην γη, αλλά ο δεύτερος ζει ακόμα πιο κάτω απο την Γαία, στον Άδη. Οι αρχαίοι επικαλούνταν και τους δύο με τον ίδιο τρόπο. Χτυπώντας το πόδι τους δυνατά στην γη ώστε να εισακουστούν.


Ok, ευχαριστώ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 09, 2015 11:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
@mark
Σου ομολογώ ότι έχω συγκεκριμένο πρόβλημα με την εξεύρεση αναλυτικών παραπομπών λόγω έλλειψης χρόνου και ειδικών ενδιαφερόντων (πλέον). Μη βλέπεις ξεκομμένα την Ιστάρ σα μονάδα, κάθε θεότητα προέρχεται από προηγούμενες, στην ανατολή υπήρχε θρησκευτική συνέχεια της Μάγκνα Μάτερ με τα ιερά άλση, με θηλυκές θεότητες πολλές, η Ιστάρ λατρεύονταν ιδιαίτερα αιμοσταγώς και στη Χαννάν εκτός από τη Βαβυλώνα ως η θεά του πολέμου ενώ σε παλιότερες εποχές πιο ειρηνικά. Αν ψάξεις λεπτομερειες θα βρεις, η Ιστάρ ήταν παράδειγμα μεταβολής, δεν είχε εξαρχής πολεμικά χαρακτηριστικά, και θυμάμαι σοβαρή διαφωνία κοινωνικών ανθρωπολόγων περί αυτής. Χαρακτηριστικά το περιβάλλον άρχισε να γίνεται πολεμικό πρόωρα ακριβώς εκεί που εμφανίστηκε και η Ιστάρ, πράγμα που δημιούργησε και εννοιολογικό θέμα περί αυτής. Για ανάλογο λόγο δεν μπορώ (δεν θέλω για την ακρίβεια) να ψάξω για τις λεπτομέρειες των ελευσινίων, ζητώ συγγνώμη, οι πηγές μου βρίσκονται σε παλιά βιβλία και εγκυκλοπαίδειες εντός βιβλιοθηκών δηλ. όχι στο σπίτι.


Εντάξει, θα τα ψάξω και θα σου πω αν βρω κάτι!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 09, 2015 10:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:
ουλιάδη, δεν υπάρχει ''να μυηθώ τουλάχιστον μιά φορά στη ζωή μου'' : ή είναι κανείς μύστης, ή δεν είναι ! επί πλέον, σε αντίθεση με τις άλλες θρησκευτικές εκδηλώσεις, τα ελευσίνια μυστήρια δεν προϋπέθεταν την αθηναϊκή πολιτεία (μύστες μπορούσαν να γίνουν και δούλοι). Η συμμετοχή στα μυστήρια δεν επεχορηγείτο (αντίθετα με άλλες εκδηλώσεις), και δεν συνεπαγόταν πλεονέκτημα έναντι της πόλεως στα κοινά.


Όχι λάθος. Υπήρχαν βαθμοί μυήσεως με ανώτερη την εποπτεία, μόνο σε αυτόν τον βαθμό αποκαλύπτονταν στον μυημένο ολοκληρωμένα τα μυστικά των μυστηρίων. Τέσσερις κατηγορίες ανθρώπων συμμετείχαν στα Μυστήρια: 1.Ιερείς, Ιέρειες και Ιεροφάντες. Ιεροφάντες ήταν οι ιερείς που έκαναν επίδειξη των ιερών αντικειμένων 2.Υποψήφιοι, που υποβάλλονται στην τελετή για πρώτη φορά. 3.Άλλοι που είχαν ήδη συμμετάσχει τουλάχιστον μία φορά. 4.Εκείνοι που είχαν ήδη επιτύχει το βαθμό της εποπτείας και είχαν μάθει τα μυστικά των μυστηρίων. Γενικά απαγορεύονταν η συμμετοχή μόνον όσων είχαν διαπράξει έγκλημα, η δεν γνώριζαν την ελληνική γλώσσα.
τα υπόλοιπα όπως συνήθως είναι ακαταλαβίστικα. Εγώ έγραψα πως η πόλη είχε οικονομικό όφελος από τα Ελευσίνια μυστήρια, με τον ίδιο τρόπο που και η Πάτρα σήμερα έχει οικονομικό όφελος από τον κόσμο που έρχεται για το καρναβάλι πχ. Για επιχορηγήσεις δεν έγραψα ούτε εννόησα τίποτα.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 09, 2015 11:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μάρκ : ακόμα και οι σουμεριακές θεότητες (γυναικείες εννοώ) έχουν χαρακτήρα ΚΑΙ πολεμικό (όπως ακριβώς και η ίδια η φύση της γής, της μεγάλης μητέρας, είναι ειρηνική, όταν δίνει τη ζωή, αλλά και πολεμική, όταν την παίρνει, κι όπως ακριβώς και οι φάσεις της σελήνης, που θυμίζουν τη γέννηση και το θάνατο). Καθώς οι θήλεις θεότητες ταυτίζονταν με τη γή ή τη σελήνη, ο χαρακτήρας τους ήταν ΚΑΙ πολεμικός. Δεν αρνούμαι αυτό που λέει ο Ιάσων (γι' αυτό άλλωστε και αναφέρθηκα στην Ερεσκιγκάλ, θεότητα της μάχης, ή, αν θές, την Αρίννα των Χετταίων) : πράγματι, σε φάσεις επέκτασης, ΚΑΙ οι θήλεις θεότητες προσλαμβάνουν ανάλογα χαρακτηριστικά. Δεν είναι ανάγκη να φτάσουμε στην Έμπλα και τον Σαργών τον Α', άς μείνουμε στην Αθήνα : άλλος ο χαρακτήρας της Αθηνάς Πολιάδος, μιάς θεάς - νοικοκυρούλας (μάλιστα δε και ''Εργάνης''), κι άλλος ο χαρακτήρας της ''Παλλάδος''.
Ούτως ή άλλως, οι θήλεις θεότητες έχουν διαφορετικές υποστάσεις σε όλους τους πολιτισμούς : η καλή 'Ντούργκα" είναι η κακή "Κάλι", κοκ.
Δεν μπορεί να υπάρχει γέννηση χωρίς θάνατο, δεν μπορεί να υπάρχει έρωτας, χωρίς πόλεμο - κι αυτό αντικατοπτρίζεται σε όλες τις θρησκείες και δοξασίες στην ίδια τη μορφή των θηλυκών θεοτήτων.
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 10, 2015 12:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Υπήρχε δηλαδή εισιτήριο ή προσφορές ,όπως στα μαντεία;


Υπήρχε εισιτήριο κανονικότατο 15 δραχμών το κεφάλι, αν υπήρχε έκτπωση για αυτούς που έχουν ξαναπάει δεν γνωρίζω. Δεν γνωρίζω επίσης την πραγματική αξία των 15 δραχμών που ίσχυε τότε, δεν πρέπει να ήταν κανένα μεγάλο ποσόν νομίζω.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 10, 2015 6:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν το συνδυάσουμε αυτό που λες με το γεγονός ότι η πολιτική ζωή δεν καθοριζόταν από μύστες ή όχι, πιο πιθανό μου φαίνεται τα Ελευσίνια να είναι μια εξαιρετικού κάλλους ποιητική εμπειρία την οποία οποιοσδήποτε μπορούσε να βιώσει ,άσχετα αν πίστευε ή όχι στην αθανασία της ψυχής. Και η πόλη ,κόβοντάς του εισιτήριο,του υπενθύμιζε ότι είναι μεν δικαίωμά του αλλά δεν μπορεί ν' αποτελεί κύριο στοιχείο της μόρφωσης του πολίτη ,όπως π.χ. το θέατρο ,που ήταν δωρεάν.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 10, 2015 8:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μάλιστα, κ. Ουλιάδη ! το δεκάδραχμο ισοδυναμούσε με 43,6 γραμμάρια αργύρου, και το 15δραχμο προφανώς με σχεδόν εβδομήντα γραμμάρια - κι ωστόσο, ''το ποσό δεν ήταν μικρό'' κατά τη γνώμη σου ...

προφανώς δεν έχεις ιδέα περί των μισθών στην αρχαία αθήνα, οπότε, ρίξε μιά ματιά σ' αυτό

http://www.tulane.edu/~august/H310/handouts/Finances.htm


εν πάση περιπτώσει, 15 δραχμές ήταν ένα αρκετά μεγάλο ποσό σε μιά κοινωνία όπου τα πάντα σχεδόν εκοστολογούντο με οβολούς, και όπου ένα μεροκάματο με το οποίο ζούσε μιά οικογένεια ολόκληρη μπορούσε να είναι μόνο μία δραχμή.
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 10, 2015 8:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

σόρρυ, στην προηγουμένη έπρεπε να σημειώσω ''κι ωστόσο, το ποσό δεν ήταν ΜΕΓΑΛΟ κατά τη γνώμη σου'' (αυτολεξεί του ουλιάδη μας).


κι όχι ότι θα έπρεπε να ήξερες το νομισματικό σύστημα της Αθήνας ! απλώς, με τέτοιες σημειώσεις, αποδεικνύεις ότι δεν έχεις επαφή ούτε με τα στοιχειώδη, ούτε κάν με τον Αριστοφάνη (ο οποίος σε κάθε μα κάθε κωμωδία αναφέρεται στο κόστος και τη δαπάνη προϊόντων και υπηρεσιών της εποχής του).
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 10, 2015 1:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν ο μέσος μισθός ήταν 1 δραχμή τη μέρα και το εισιτήριο για τα Ελευσίνια ήταν 15 δραχμές, αυτό σημαίνει πως ήταν μισό μηνιάτικο. Σε σημερινά δεδομένα, με ένα μέσο μισθό στα 1000 ευρώ, το εισιτήριο ήταν 500 ευρώ.

Τώρα για το κόστος ζωής. Από το λινκ που παρέθεσε ο shaman, λέει πως ένας θήτης, κάποιος από τις κατώτερες τάξεις δηλαδή, χρειαζόταν 18 δραχμές τον χρόνο για το σιτάρι του, ενώ 45 δραχμές για να φροντίσει μια οικογένεια από 4. Από τις 360 δραχμές που πληρωνόταν αυτός ετησίως, καταλαβαίνει κανείς πως του περίσσευαν αρκετά για να ικανοποιήσει άλλες του ανάγκες (να φάει και κανά κρεατάκι ας πούμε!)

Συνεπώς, το εισιτήριο των 15 δραχμών για τα Ελευσίνια, θεωρώ πως ήταν κάπως τσιμπημένο Smile , αλλά όχι και απαγορευτικό για τον μέσο αθηναίο.

Και τέλος, το θέατρο δεν ήταν δωρεάν, όπως είπε παραπάνω ο ακατονόμαστος Smile, αλλά κόστιζε 2 οβολούς. Μία δραχμή αντιστοιχούσε σε 6 οβολούς, οπότε 15 δραχμές σε 90 οβολούς. Το ελευσίνιο δηλαδή εισιτήριο ήταν κατά 45 φορές ακριβότερο από του θεάτρου. Ψυχρά να το δει κανείς, μια θεατρική παράσταση κρατούσε μερικές ώρες, ενώ τα ελευσίνια μερικές μέρες, οπότε έκανε κανείς καλή απόσβεση των χρημάτων του!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
Σελίδα 6 από 8

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center