Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 3:16 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Μην παίζεις με τις λέξεις! |
Με τις λεξεις κρυβεις την πραγματικοτητα οταν δεν απαντάς το καθε ερωτημα σε μια συζητηση ... _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 6:45 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εγώ απαντώ αλλά εσύ δεν κατανοείς επειδή διστρέφεις συνεχώς το ιστορικό νόημα των λέξεων με αυτό που σου έμαθαν στο κατηχητικό! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 6:54 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Στον Προμηθέα Δεσμώτη τμήμα μιας τριλογίας με αμφίβολη σειρά κατάταξης ο Αισχύλος αποκαλύπτει τη βαθειά θρησκευτική ιδιοσυγκρασία του, δίχως να αποφεύγει –εσκεμμένα ίσως, εξαιτίας των δημοκρατικών του πεποιθήσεων- κάποιες νύξεις σκεπτικισμού και αμφισβήτησης σε ό,τι αφορά στην κοσμική εξουσία του Δία. |
Ο Αισχυλος δεν απευθυνεται με την τραγωδια του σε αθεους Αρχαιους Ελληνες αλλά σε πιστους _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 6:56 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φυσικά,οι χριστιανοί είχαν εξαπλωθεί από τότε ... π.Χ. ! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 7:28 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εσυ ως αθεος που που ξεφυτρωσες ;
Οι γνησιοι Ελληνες ειναι πιστοι στο Θεο απο αρχαιοτάτων χρονων ... _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 7:37 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Είμαι απ' τη γενιά του Ιούδα,ο οποίος ζούσε π.Χ. ,όπως κι ο Χριστός! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 7:40 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Είμαι απ' τη γενιά του Ιούδα,ο οποίος ζούσε π.Χ. , όπως κι ο Χριστός! |
Καλα αρχισες να τα λές ... _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 8:13 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλά τα λέω αλλά δεν τα ξέρω κι όλα...
Εσύ ,ως χριστιανός, που γνωρίζεις και τους προγόνους σου τέλεια για πες μου, όταν βαφτίζονταν το γιόρταζαν με Ολυμπιακούς Αγώνες;
Γιατί τους έχω δει γυμνούς να παλεύουν σε κάποια αγγεία αλλά δε βλέπω την κολυμπήθρα εκεί κοντά! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 8:45 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Καλά τα λέω αλλά δεν τα ξέρω κι όλα...
Εσύ ,ως χριστιανός, που γνωρίζεις και τους προγόνους σου τέλεια για πες μου, όταν βαφτίζονταν το γιόρταζαν με Ολυμπιακούς Αγώνες;
Γιατί τους έχω δει γυμνούς να παλεύουν σε κάποια αγγεία αλλά δε βλέπω την κολυμπήθρα εκεί κοντά! |
Συνωμοτικοί δάκτυλοι έσβησαν τις κολυμπήθρες! _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 9:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ν' αποκατασταθούν τότε! Θ' αυξηθεί κι ο χριστιανικός τουρισμός στα μουσεία!
Και τα μαντεία να δοθούν πάλι στους χριστιανούς για τις τελετές τους!
Ακούς εκεί "αρχαιολογικοί χώροι" εκεί που περπάτησε ο ίδιος ο Χριστός!
(από τη Βικιπαίδεια) _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 11:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Μόνο οι Ορφικοί,οι Πυθαγόρειοι και οι Πλατωνικοί πιστεύουν στην αθανασία της ψυχής αλλά μια τέτοια δοξασία δεν βρήκε απήχηση στη λατρεία του δωδεκάθεου απ' το λαό. |
ε χμ....... όχι ακριβώς! Ξέρεις πολλούς Αθηναίους και όχι μόνο που να μην ήταν μυημένοι στα Ελευσίνια μυστήρια; _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 1:44 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν είναι προφανές ότι πίστευαν στην αθανασία της ψυχής όσοι συμμετείχαν στα Ελευσίνια.Ήταν μια γιορτή που ένωνε τους Έλληνες σε μια ποιητική τελετή για την ιερότητα του κύκλου της φύσης χωρίς να κατακυρώνεται επίσημα εν τυμπάνω και χορώ ότι οι ψυχές μπορούν να ξεφύγουν από αυτόν τον κύκλο.
Αν ήταν έτσι,γιατί οι επιτύμβιες στήλες δεν επιγράφονται με τις ευχές των συγγενών να απελευθερωθεί η ψυχή του νεκρού απ' το σώμα; Και γιατί οι ανάγλυφες παραστάσεις τους να είναι μελαγχολικές και οριστικά αποχαιρετιστήριες;
Σε ατομικό επίπεδο δεν μπορεί ν' αποκλειστεί μια τέτοια πίστη αλλά η δημόσια πρακτική υπερισχύει των ευσεβών πόθων. Η πόλις-κράτος δε βασίζεται στους ευσεβείς πόθους αλλά στους ευσεβείς νόμους και ο νόμος "νέμει" στον καθένα ανάλογα με τις πράξεις του .
Η ίδια η έννοια του πολίτη αποστρέφεται την "ατομική σωτηρία".Ο πολίτης-οπλίτης παρατάσσεται στη μάχη με την ασπίδα του να προστατεύει τον διπλανό του. Αυτό είναι δυνατόν αν έχει εναποθέσει όλο το νόημα της ζωής του στην πόλη κι όχι σε κάτι έξω από αυτήν,αν έχει αποδεχτεί δηλαδή τον οριστικό και αμετάκλητο θάνατό του .
Δεν έχει νόημα ο θάνατος για την ελευθερία αν η ελευθερία είναι ο θάνατος. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 6:31 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ένα ενδιαφέρον σημείο για τα Ελευσίνια. Αυτά ήταν κατάλοιπα της παλιάς μυθολογίας, της λατρείας της Γαίας, της Θηλυκής Θεάς (Δήμητρα, Κόρη κλπ.), η οποία παλιά παράδοση ασφυκτιούσε κάτω από τη νέα νοοτροπία του αθηναϊκού άστεος, της αστικής τάξης δηλαδή της εποχής. Εξέφραζε τη νοσταλγία μιας παλιάς εποχής ήσυχης υπαίθριας ζωής, η οποία νοσταλγία στην ουσία ήταν που κινούσε και τους φιλόσοφους, ακόμα και τον Πλάτωνα τον ίδιο που δεχόταν στην ακαδημία γυναίκες κλπ. Ήταν κατά κάποιον τρόπο μία αντίδραση στην "αρσενικοποίηση" της θεάς Αθηνάς που τώρα κι αυτή ακόμα έπρεπε να αποκτήσει ασπίδα και δόρυ δηλ. πολεμικό χαρακτήρα. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
shaman Πρύτανης
Εγγραφή: 29 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 790 Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 7:55 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ουλιάδη : πώς, αμέ, το Σωκράτη ξέρω. Δεν θέλησε να μυηθεί στα ελευσίνια μυστήρια !
ιάσονα : δεν υφίσταται ''αρρενοποίηση'' της Αθηνάς, αγαπητέ : η Αθηνά, από το ρόλο της τής ''Πολιάδος'', μιάς τοπικής θεότητος που προστάτευε την πόλη των Αθηνών (οι πολλαπλές επιγραφές ''Αθαναία'' για τη θεά μαρτυρούν ότι μάλλον αυτής το όνομα προερχόταν από την πόλη, παρά το αντίστροφο), γίνεται η θεότητα μιάς πανίσχυρης πόλης με οικουμενικό χαρακτήρα, γίνεται λοιπον ''Παλλάς''. Η ιδέα δεν ειναι πρωτοφανής : η Ιστάρ είναι επίσης θεά τόσο του έρωτος όσο και της μάχης, μιά σειρά από θεότητες πολέμου της Ανατολής είναι θήλεις (όπως η Ερεσκιγκάλ) (κι αυτό δεν έινια παράλογο, αφού αυτή που μπορεί να δώσει τη ζωή, η γυναίκα, μπορεί να δώσεικαι το θάνατο), ενώ σήμερα δεν μάς ξενίζει καθόλου η εικόνα της Παναγίας ως ''Υπερμάχου Στρατηγού'' και προστάτιδος των όπλων μας.
τα ελευσίνια μυστήρια είναι τελετές που σχετίζονται με την (ξεπερασμένη) μητριαρχία και, κατ επέκταση, τη λατρεία των χθονίων θεοτήτων. _________________ κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα ! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 10:28 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
shaman έγραψε: | δεν υφίσταται ''αρρενοποίηση'' της Αθηνάς, αγαπητέ : η Αθηνά, από το ρόλο της τής ''Πολιάδος'', μιάς τοπικής θεότητος που προστάτευε την πόλη των Αθηνών (οι πολλαπλές επιγραφές ''Αθαναία'' για τη θεά μαρτυρούν ότι μάλλον αυτής το όνομα προερχόταν από την πόλη, παρά το αντίστροφο), γίνεται η θεότητα μιάς πανίσχυρης πόλης με οικουμενικό χαρακτήρα, γίνεται λοιπον ''Παλλάς''. Η ιδέα δεν ειναι πρωτοφανής : η Ιστάρ είναι επίσης θεά τόσο του έρωτος όσο και της μάχης, μιά σειρά από θεότητες πολέμου της Ανατολής είναι θήλεις (όπως η Ερεσκιγκάλ) (κι αυτό δεν έινια παράλογο, αφού αυτή που μπορεί να δώσει τη ζωή, η γυναίκα, μπορεί να δώσεικαι το θάνατο), ενώ σήμερα δεν μάς ξενίζει καθόλου η εικόνα της Παναγίας ως ''Υπερμάχου Στρατηγού'' και προστάτιδος των όπλων μας.
τα ελευσίνια μυστήρια είναι τελετές που σχετίζονται με την (ξεπερασμένη) μητριαρχία και, κατ επέκταση, τη λατρεία των χθονίων θεοτήτων. |
Από αυτά που διαβάζω είμαι υποχρεωμένος να οδηγηθώ στο συμπέρασμα, ότι αυτός που τα γράφει είναι ένας ημιμαθής που έχει ξύσει την επιφάνεια θεμάτων τα οποία αγνοεί.
Η απόκτηση από τις θηλυκές θεότητες πολεμικών χαρακτηριστικών - κλασική περίπτωση η Ιστάρ - είναι μεταγενέστερη ιστορία, που συνδέεεται με την "ποιοτική" μεταλλαγή τους σε συνάφεια με τις πολιτικές/κοινωνικές νέες "αναγκαιότητες" και σκοπιμότητες.
Αλλά δεν μπορεί να περιμένει κανείς και πολλές δυνατότητες κατανόησης από κάποιον που αντιλαμβάνεται την χριστιανική Παναγία ως "υπέρμαχο στρατηγό" και "προστάτη των όπλων μας". Αυτό το στοιχείο από μόνο του αποκαλύπτει μια συγκεκριμένη ποιότητα σκέψης. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|