Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 3:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Μην παίζεις με τις λέξεις!

Με τις λεξεις κρυβεις την πραγματικοτητα οταν δεν απαντάς το καθε ερωτημα σε μια συζητηση ...
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 6:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εγώ απαντώ αλλά εσύ δεν κατανοείς επειδή διστρέφεις συνεχώς το ιστορικό νόημα των λέξεων με αυτό που σου έμαθαν στο κατηχητικό!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 6:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Στον Προμηθέα Δεσμώτη τμήμα μιας τριλογίας με αμφίβολη σειρά κατάταξης ο Αισχύλος αποκαλύπτει τη βαθειά θρησκευτική ιδιοσυγκρασία του, δίχως να αποφεύγει –εσκεμμένα ίσως, εξαιτίας των δημοκρατικών του πεποιθήσεων- κάποιες νύξεις σκεπτικισμού και αμφισβήτησης σε ό,τι αφορά στην κοσμική εξουσία του Δία.

Ο Αισχυλος δεν απευθυνεται με την τραγωδια του σε αθεους Αρχαιους Ελληνες αλλά σε πιστους
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 6:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φυσικά,οι χριστιανοί είχαν εξαπλωθεί από τότε ... π.Χ. !
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 7:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εσυ ως αθεος που που ξεφυτρωσες ;
Οι γνησιοι Ελληνες ειναι πιστοι στο Θεο απο αρχαιοτάτων χρονων ...
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 7:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είμαι απ' τη γενιά του Ιούδα,ο οποίος ζούσε π.Χ. ,όπως κι ο Χριστός!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 7:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Είμαι απ' τη γενιά του Ιούδα,ο οποίος ζούσε π.Χ. , όπως κι ο Χριστός!

Καλα αρχισες να τα λές ...
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 8:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλά τα λέω αλλά δεν τα ξέρω κι όλα...

Εσύ ,ως χριστιανός, που γνωρίζεις και τους προγόνους σου τέλεια για πες μου, όταν βαφτίζονταν το γιόρταζαν με Ολυμπιακούς Αγώνες;

Γιατί τους έχω δει γυμνούς να παλεύουν σε κάποια αγγεία αλλά δε βλέπω την κολυμπήθρα εκεί κοντά!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 8:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Καλά τα λέω αλλά δεν τα ξέρω κι όλα...

Εσύ ,ως χριστιανός, που γνωρίζεις και τους προγόνους σου τέλεια για πες μου, όταν βαφτίζονταν το γιόρταζαν με Ολυμπιακούς Αγώνες;

Γιατί τους έχω δει γυμνούς να παλεύουν σε κάποια αγγεία αλλά δε βλέπω την κολυμπήθρα εκεί κοντά!


Συνωμοτικοί δάκτυλοι έσβησαν τις κολυμπήθρες!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 9:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ν' αποκατασταθούν τότε! Θ' αυξηθεί κι ο χριστιανικός τουρισμός στα μουσεία!

Και τα μαντεία να δοθούν πάλι στους χριστιανούς για τις τελετές τους!

Ακούς εκεί "αρχαιολογικοί χώροι" εκεί που περπάτησε ο ίδιος ο Χριστός!

(από τη Βικιπαίδεια)
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 07, 2015 11:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Μόνο οι Ορφικοί,οι Πυθαγόρειοι και οι Πλατωνικοί πιστεύουν στην αθανασία της ψυχής αλλά μια τέτοια δοξασία δεν βρήκε απήχηση στη λατρεία του δωδεκάθεου απ' το λαό.



ε χμ....... όχι ακριβώς! Ξέρεις πολλούς Αθηναίους και όχι μόνο που να μην ήταν μυημένοι στα Ελευσίνια μυστήρια;
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 1:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν είναι προφανές ότι πίστευαν στην αθανασία της ψυχής όσοι συμμετείχαν στα Ελευσίνια.Ήταν μια γιορτή που ένωνε τους Έλληνες σε μια ποιητική τελετή για την ιερότητα του κύκλου της φύσης χωρίς να κατακυρώνεται επίσημα εν τυμπάνω και χορώ ότι οι ψυχές μπορούν να ξεφύγουν από αυτόν τον κύκλο.

Αν ήταν έτσι,γιατί οι επιτύμβιες στήλες δεν επιγράφονται με τις ευχές των συγγενών να απελευθερωθεί η ψυχή του νεκρού απ' το σώμα; Και γιατί οι ανάγλυφες παραστάσεις τους να είναι μελαγχολικές και οριστικά αποχαιρετιστήριες;

Σε ατομικό επίπεδο δεν μπορεί ν' αποκλειστεί μια τέτοια πίστη αλλά η δημόσια πρακτική υπερισχύει των ευσεβών πόθων. Η πόλις-κράτος δε βασίζεται στους ευσεβείς πόθους αλλά στους ευσεβείς νόμους και ο νόμος "νέμει" στον καθένα ανάλογα με τις πράξεις του .

Η ίδια η έννοια του πολίτη αποστρέφεται την "ατομική σωτηρία".Ο πολίτης-οπλίτης παρατάσσεται στη μάχη με την ασπίδα του να προστατεύει τον διπλανό του. Αυτό είναι δυνατόν αν έχει εναποθέσει όλο το νόημα της ζωής του στην πόλη κι όχι σε κάτι έξω από αυτήν,αν έχει αποδεχτεί δηλαδή τον οριστικό και αμετάκλητο θάνατό του .

Δεν έχει νόημα ο θάνατος για την ελευθερία αν η ελευθερία είναι ο θάνατος.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 6:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ένα ενδιαφέρον σημείο για τα Ελευσίνια. Αυτά ήταν κατάλοιπα της παλιάς μυθολογίας, της λατρείας της Γαίας, της Θηλυκής Θεάς (Δήμητρα, Κόρη κλπ.), η οποία παλιά παράδοση ασφυκτιούσε κάτω από τη νέα νοοτροπία του αθηναϊκού άστεος, της αστικής τάξης δηλαδή της εποχής. Εξέφραζε τη νοσταλγία μιας παλιάς εποχής ήσυχης υπαίθριας ζωής, η οποία νοσταλγία στην ουσία ήταν που κινούσε και τους φιλόσοφους, ακόμα και τον Πλάτωνα τον ίδιο που δεχόταν στην ακαδημία γυναίκες κλπ. Ήταν κατά κάποιον τρόπο μία αντίδραση στην "αρσενικοποίηση" της θεάς Αθηνάς που τώρα κι αυτή ακόμα έπρεπε να αποκτήσει ασπίδα και δόρυ δηλ. πολεμικό χαρακτήρα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
shaman
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 790
Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 7:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ουλιάδη : πώς, αμέ, το Σωκράτη ξέρω. Δεν θέλησε να μυηθεί στα ελευσίνια μυστήρια !

ιάσονα : δεν υφίσταται ''αρρενοποίηση'' της Αθηνάς, αγαπητέ : η Αθηνά, από το ρόλο της τής ''Πολιάδος'', μιάς τοπικής θεότητος που προστάτευε την πόλη των Αθηνών (οι πολλαπλές επιγραφές ''Αθαναία'' για τη θεά μαρτυρούν ότι μάλλον αυτής το όνομα προερχόταν από την πόλη, παρά το αντίστροφο), γίνεται η θεότητα μιάς πανίσχυρης πόλης με οικουμενικό χαρακτήρα, γίνεται λοιπον ''Παλλάς''. Η ιδέα δεν ειναι πρωτοφανής : η Ιστάρ είναι επίσης θεά τόσο του έρωτος όσο και της μάχης, μιά σειρά από θεότητες πολέμου της Ανατολής είναι θήλεις (όπως η Ερεσκιγκάλ) (κι αυτό δεν έινια παράλογο, αφού αυτή που μπορεί να δώσει τη ζωή, η γυναίκα, μπορεί να δώσεικαι το θάνατο), ενώ σήμερα δεν μάς ξενίζει καθόλου η εικόνα της Παναγίας ως ''Υπερμάχου Στρατηγού'' και προστάτιδος των όπλων μας.

τα ελευσίνια μυστήρια είναι τελετές που σχετίζονται με την (ξεπερασμένη) μητριαρχία και, κατ επέκταση, τη λατρεία των χθονίων θεοτήτων.
_________________
κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 08, 2015 10:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shaman έγραψε:
δεν υφίσταται ''αρρενοποίηση'' της Αθηνάς, αγαπητέ : η Αθηνά, από το ρόλο της τής ''Πολιάδος'', μιάς τοπικής θεότητος που προστάτευε την πόλη των Αθηνών (οι πολλαπλές επιγραφές ''Αθαναία'' για τη θεά μαρτυρούν ότι μάλλον αυτής το όνομα προερχόταν από την πόλη, παρά το αντίστροφο), γίνεται η θεότητα μιάς πανίσχυρης πόλης με οικουμενικό χαρακτήρα, γίνεται λοιπον ''Παλλάς''. Η ιδέα δεν ειναι πρωτοφανής : η Ιστάρ είναι επίσης θεά τόσο του έρωτος όσο και της μάχης, μιά σειρά από θεότητες πολέμου της Ανατολής είναι θήλεις (όπως η Ερεσκιγκάλ) (κι αυτό δεν έινια παράλογο, αφού αυτή που μπορεί να δώσει τη ζωή, η γυναίκα, μπορεί να δώσεικαι το θάνατο), ενώ σήμερα δεν μάς ξενίζει καθόλου η εικόνα της Παναγίας ως ''Υπερμάχου Στρατηγού'' και προστάτιδος των όπλων μας.

τα ελευσίνια μυστήρια είναι τελετές που σχετίζονται με την (ξεπερασμένη) μητριαρχία και, κατ επέκταση, τη λατρεία των χθονίων θεοτήτων.


Από αυτά που διαβάζω είμαι υποχρεωμένος να οδηγηθώ στο συμπέρασμα, ότι αυτός που τα γράφει είναι ένας ημιμαθής που έχει ξύσει την επιφάνεια θεμάτων τα οποία αγνοεί.

Η απόκτηση από τις θηλυκές θεότητες πολεμικών χαρακτηριστικών - κλασική περίπτωση η Ιστάρ - είναι μεταγενέστερη ιστορία, που συνδέεεται με την "ποιοτική" μεταλλαγή τους σε συνάφεια με τις πολιτικές/κοινωνικές νέες "αναγκαιότητες" και σκοπιμότητες.

Αλλά δεν μπορεί να περιμένει κανείς και πολλές δυνατότητες κατανόησης από κάποιον που αντιλαμβάνεται την χριστιανική Παναγία ως "υπέρμαχο στρατηγό" και "προστάτη των όπλων μας". Αυτό το στοιχείο από μόνο του αποκαλύπτει μια συγκεκριμένη ποιότητα σκέψης. Shocked
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
Σελίδα 4 από 8

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center