Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η Θεολογία ως Εμπειρική Επιστήμη
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 39, 40, 41
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 16, 2015 3:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Άρα δεν είναι ισότιμες,αυτό λέω.
Υπάρχουν και ισότιμες και μη.


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Οπότε η έννοια του έθνους υπήρχε
περίπου υπήρχε το κατασύμβαση ελληνες και κατάφύσην αλλά δεν μας ενδιαφέρει. Καλό είναι να μην χρησιμοποιούμε τον όρο έθνος για την αρχαιότητα γιατί ο όρος υπήρχε και σήμαινε κάτι άλλο.

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Πού το λέει ότι ήταν "φιλέλληνας"; Και αν το λέει, τι σήμαινε από τα συμφραζόμενα;

«Ο Μαρδόνιος, αφού ανέγνωσε ό,τι έλεγαν οι χρησμοί, μετά από αυτά έστειλε άγγελο στην Αθήνα, τον Αλέξανδρον, το γιο του Αμύντα, άνδρα Μακεδόνα. Διάλεξε αυτόν, διότι αφενός οι Πέρσες ήσαν συγγενείς του (διότι κάποια αδελφή του Αλέξανδρου, τη Γυγαίην, θυγατέρα του Αμύντα, έλαβε γυναίκα ο Βούβαρης ο Πέρσης από την οποία γεννήθηκε στην Ασία ο Αμύντας….. και αφετέρου διότι ήκουσε ότι αυτός ήταν πρόξενος και ευεργέτης των Αθηναίων («πρόξεινος τε ειη και ευεργέτης») και έτσι θα έπειθε τους Αθηναίους να γίνουν σύμμαχοι… (Ηρόδοτος Η, 136 - 139).

Ελα βρε Ιωάννη δεν μας νοιάζει αν χρησιμοποιεί το φιλέλλην ή ευεργέτης μας νοιάζει ότι μιλάμε για το πρόσωπο Αλέξανδρο Α' αν θες. Να στο πω κιαλλιώς λέγεται ότι και κάποιος Σελευκίδης πήρε μέρος σε ολυμπιακούς, επίσης στον κύκλο του μιλούσαν ελληνικά αλλά και ήταν διαδεδομένα τα ελληνικά στο βασίλειο του, ήταν οι υποίκοοι του έλληνες; Πρόσεξε, μην ξεφύγουμε παλι, οι9 Μακεδόνες ήταν ελ δεν είναι αυτό που ζητάμε αλλά ότι οι υπόλοιποι ελληνές έφταναν μέχρι του σημείου να τους αμφισβητούν.

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Βλακεία δεν είναι να βάζεις σε μια κιβωτό όλα τα είδη της Γης; Η κιβωτός του Δευκαλίωνα δεν χώραγε τέτοιες ανοησίες.
Ναι και οι βράχοι που πετούσαν ξοπίσωτους είναι η υπέρτατη σοφία γιατί βράχος->γη->μητέρα γη=ζωή. Εντάξει το επόμενο στάδιο είναι να ξεκινήσουμε την αριθμοσοφία και τα λιακοπουλικά.


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Όχι,απλά δίδασκε την ελληνική παιδεία,αυτή που και ο ίδιος είχε λάβει.

Από την επιστολή προς Μενοικέα
θεοὶ μὲν γὰρ εἰσίν· ἐναργὴς γὰρ αὐτῶν ἐστιν ἡ γνῶσις· οἵους δ᾽ αὐτοὺς ‹οἱ› πολλοὶ νομίζουσιν, οὐκ εἰσίν· οὐ γὰρ φυλάττουσιν αὐτοὺς οἵους νοοῦσιν. ἀσεβὴς δὲ οὐχ ὁ τοὺς τῶν πολλῶν θεοὺς ἀναιρῶν, ἀλλ᾽ ὁ τὰς τῶν πολλῶν δόξας θεοῖς προσάπτων.

Ποιοί είναι οι πολλοί που έχουν δοξασίες για τους θεούς και γιατί αρνείται τις δοξασίες τους;
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Τι έπρεπε να κάνω,να συμφωνώ για να μην "ακροβατώ λογικά"; Απόδειξέ το με ιστορικά στοιχεία ότι αυτά που λες δεν είναι υπεραπλουστεύσεις μαρξιστικού τύπου.



Και ο έρωτας είναι πόλεμος (Αφροδίτη-Άρης-ενότητα των αντιθέτων ,καταστροφή ,δημιουργία) και η δικαιοσύνη (ατομικό καλό,γενικό καλό,κοινωνική θέσμιση) .Όλα συνδέονται μια χαρά στην ελληνική μυθολογία.

Λες ο αριστερός Καστοριάδης να ήταν σωβινιστής όταν έγραφε ότι η ελληνική μυθολογία ξεχωρίζει από τις άλλες μυθολογίες στο ότι λέει την αλήθεια;

Να μην συγχέεις τις έννοιες. Ορίστε η επιστολή του επίκουρου είναι σαφής ο κόσμος έχει δαισιδαιμονίες για τους θεούς και από την τετραφάρμακο προτείνει να μην φοβόμαστε τους θεούς.

Ο Καστοριάδης νομίζω είχε εξιδανικεύσει τους αρχαίους ίωνες κυρίως από την συγκίνηση μπρός στη ιωνική δημοκρατία.

Θέλω να σε ρωτήσω κάτι, θεωρείς τον Κρατύλο οκ από την άποψη ότι είναι ορθή η δουλειά του Πλάτωνα;
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 16, 2015 2:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
Υπάρχουν και ισότιμες και μη.


Άρα δεν είναι όλες ισότιμες ,γι' αυτό και συζητάμε.


troian έγραψε:
περίπου υπήρχε το κατασύμβαση ελληνες και κατάφύσην αλλά δεν μας ενδιαφέρει. Καλό είναι να μην χρησιμοποιούμε τον όρο έθνος για την αρχαιότητα γιατί ο όρος υπήρχε και σήμαινε κάτι άλλο.


Τι σημαίνει "περίπου"; Η έννοια "έθνος" υπήρχε με άλλη λέξη ("γένος") αλλά σήμαινε το ίδιο ακριβώς πράγμα με τη σημερινή λέξη "έθνος".

troian έγραψε:

Ελα βρε Ιωάννη δεν μας νοιάζει αν χρησιμοποιεί το φιλέλλην ή ευεργέτης μας νοιάζει ότι μιλάμε για το πρόσωπο Αλέξανδρο Α' αν θες.


Εγώ κατάλαβα ότι σ' ένοιαζε,αφού εσύ έθεσες το ζήτημα. Τώρα που αποδείχτηκε ότι δεν υπάρχει ζήτημα ,φυσικά και δεν πρέπει να σε νοιάζει.

troian έγραψε:

Να στο πω κιαλλιώς λέγεται ότι και κάποιος Σελευκίδης πήρε μέρος σε ολυμπιακούς, επίσης στον κύκλο του μιλούσαν ελληνικά αλλά και ήταν διαδεδομένα τα ελληνικά στο βασίλειο του, ήταν οι υποίκοοι του έλληνες;



Παράθεσε το απόσπασμα να το δούμε,όχι προχειροδουλειές.

troian έγραψε:

Πρόσεξε, μην ξεφύγουμε παλι, οι Μακεδόνες ήταν ελ δεν είναι αυτό που ζητάμε αλλά ότι οι υπόλοιποι ελληνές έφταναν μέχρι του σημείου να τους αμφισβητούν.


Εδώ οι Αθηναίοι κατηγόρησαν τον δίκαιο Αριστείδη και τον εξόρισαν,δε θα κατηγορούσαν έναν Έλληνα απ' τη Μακεδονία;

troian έγραψε:
Ναι και οι βράχοι που πετούσαν ξοπίσωτους είναι η υπέρτατη σοφία γιατί βράχος->γη->μητέρα γη=ζωή. Εντάξει το επόμενο στάδιο είναι να ξεκινήσουμε την αριθμοσοφία και τα λιακοπουλικά.


Είναι μια ποιητική εικόνα που έχει λογικό συμβολισμό στη φύση που ξεπερνάει τον άνθρωπο.Στον Νώε ,ο συμβολισμός είναι ότι ο άνθρωπος είναι ο κυρίαρχος της φύσης, αυτός τη σώζει κι αυτός την κάνει ό,τι θέλει μετά.Τεράστιες οι ηθικές επιπτώσεις!

troian έγραψε:

Από την επιστολή προς Μενοικέα
θεοὶ μὲν γὰρ εἰσίν· ἐναργὴς γὰρ αὐτῶν ἐστιν ἡ γνῶσις· οἵους δ᾽ αὐτοὺς ‹οἱ› πολλοὶ νομίζουσιν, οὐκ εἰσίν· οὐ γὰρ φυλάττουσιν αὐτοὺς οἵους νοοῦσιν. ἀσεβὴς δὲ οὐχ ὁ τοὺς τῶν πολλῶν θεοὺς ἀναιρῶν, ἀλλ᾽ ὁ τὰς τῶν πολλῶν δόξας θεοῖς προσάπτων.

Ποιοί είναι οι πολλοί που έχουν δοξασίες για τους θεούς και γιατί αρνείται τις δοξασίες τους;



Είναι όσοι δεν βλέπουν τους θεούς με τον ελληνικό τρόπο,δηλαδή όχι ανθρωποκεντρικά αλλά φυσιολατρικά (είμαστε υπήρέτες της φύσης ,όχι αφεντικά) και ηθοκεντρικά (γνώση της αναγκαιότητας για τη μέγιστη δυνατή ελευθερία κι ευτυχία) . Η ελληνικότητα δεν είναι κληρονομική,διδάσκεται.
troian έγραψε:

Να μην συγχέεις τις έννοιες.


Πού είναι η σύγχυση;
troian έγραψε:

Ο Καστοριάδης νομίζω είχε εξιδανικεύσει τους αρχαίους ίωνες κυρίως από την συγκίνηση μπρός στη ιωνική δημοκρατία.

Θέλω να σε ρωτήσω κάτι, θεωρείς τον Κρατύλο οκ από την άποψη ότι είναι ορθή η δουλειά του Πλάτωνα;


Εγώ δε νομίζω. Ό,τι λέει ο Καστοριάδης το στηρίζει εξαντλητικά σε ιστορικά δεδομένα και λογικές κρίσεις,χωρίς συναισθηματισμούς.

Ο Κρατύλος δείχνει την ποιητική διάθεση του Πλάτωνα ως προς το θέμα της γλώσσας ,δεν είναι δοκίμιο γλωσσολογίας.

Το ίδιο και η ελληνική μυθολογία,είναι η αλήθεια διαμοιρασμένη ισότιμα σε κάθε κύτταρο του κόσμου κι όχι η αλήθεια συμπυκνωμένη στον ανθρώπινο ναρκισσισμό. Είναι δηλαδή καθαρή ποίηση (η ανάδειξη της ιερότητας του κόσμου,μέσ' απ' την τραγικότητά του)
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 16, 2015 10:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Τι σημαίνει "περίπου"; Η έννοια "έθνος" υπήρχε με άλλη λέξη ("γένος") αλλά σήμαινε το ίδιο ακριβώς πράγμα με τη σημερινή λέξη "έθνος".

Μα σε είπα υπήρχε κατά σύμβαση έλληνας και κατα φύσην έλληνας. Ταχουμε πει αυτά, το γένος δηλώνει καταγωγή.

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Εγώ κατάλαβα ότι σ' ένοιαζε,αφού εσύ έθεσες το ζήτημα. Τώρα που αποδείχτηκε ότι δεν υπάρχει ζήτημα ,φυσικά και δεν πρέπει να σε νοιάζει.
Βρε δεν με νοιάζει αν αναφέρεται σαν φιλέλλην ή ευεργέτης γιατί δεν βγάζουμε από αυτό συμπέρασμα, αυτό που μας ενδαφέρει είναι ότι δεν θεωρείται αυτονόητο να συμμετέχει μακεδόνας στους ολυμπιακούς, χρειάζεται να αποδείξει την ελληνική καταγωγή του κάτι που για τους υπόλοιπους είναι αυτονόητο.


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Παράθεσε το απόσπασμα να το δούμε,όχι προχειροδουλειές.

Δεν χρειάζεται. Δεχομαι ότι δεν υπήρξαν μακεδόνες συμμετέχοντες στους ολυμπιακούς.

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Εδώ οι Αθηναίοι κατηγόρησαν τον δίκαιο Αριστείδη και τον εξόρισαν,δε θα κατηγορούσαν έναν Έλληνα απ' τη Μακεδονία;
Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνεις αλλά το τι έκαναν οι Αθηναίοι με τον Αριστείδη ή τον Αλκιβειάδη δεν έχει σχέση αν αμφισβητούν τους Μακεδόνες.



ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Είναι μια ποιητική εικόνα που έχει λογικό συμβολισμό στη φύση που ξεπερνάει τον άνθρωπο.Στον Νώε ,ο συμβολισμός είναι ότι ο άνθρωπος είναι ο κυρίαρχος της φύσης, αυτός τη σώζει κι αυτός την κάνει ό,τι θέλει μετά.Τεράστιες οι ηθικές επιπτώσεις!
Είναι μια κατά δοκούν ερμηνεία γιατί υπάρχουν και μύθοι περισσότερο ηρώων που δαμάζουν την φύση. Με την τελευταία μάλιστα πρότασή σου συμπεραίνω ότι η ερμηνείες σου καθορίζονται από την προσπάθεια επιβεβαίωσης της ηθικής.



ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Είναι όσοι δεν βλέπουν τους θεούς με τον ελληνικό τρόπο,δηλαδή όχι ανθρωποκεντρικά αλλά φυσιολατρικά (είμαστε υπήρέτες της φύσης ,όχι αφεντικά) και ηθοκεντρικά (γνώση της αναγκαιότητας για τη μέγιστη δυνατή ελευθερία κι ευτυχία) . Η ελληνικότητα δεν είναι κληρονομική,διδάσκεται.

Κάνουμε όλη αυτή την κουβέντα γιατί ισχυρίστηκα ότι εκείνη την εποχή (κλασσική κυρίως) και στον ελλαδικό τόπο υπήρχαν και δεισιδαιμονίες και θρησκολιπτηκές δοξασίες και συ το αρνήθηκες. Κάνω λάθος;

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Πού είναι η σύγχυση;

Η μοίρα είναι δικαιοσύνη, ε πως να το κάνουμε άλλο η έννοια της μοίρας άλλο της δικαιοσύνης.

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Εγώ δε νομίζω. Ό,τι λέει ο Καστοριάδης το στηρίζει εξαντλητικά σε ιστορικά δεδομένα και λογικές κρίσεις,χωρίς συναισθηματισμούς.

Ο Κρατύλος δείχνει την ποιητική διάθεση του Πλάτωνα ως προς το θέμα της γλώσσας ,δεν είναι δοκίμιο γλωσσολογίας.

Το ίδιο και η ελληνική μυθολογία,είναι η αλήθεια διαμοιρασμένη ισότιμα σε κάθε κύτταρο του κόσμου κι όχι η αλήθεια συμπυκνωμένη στον ανθρώπινο ναρκισσισμό. Είναι δηλαδή καθαρή ποίηση (η ανάδειξη της ιερότητας του κόσμου,μέσ' απ' την τραγικότητά του)

Εγώ θεωρώ ότι η ελ μυθολογία είναι η φανταστική επεξεργασία της φύσης των ελλήνων. Αυτή την επισήμανση νομίζω έχουν κάνει και οι στωικοί.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 17, 2015 2:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:

Μα σε είπα υπήρχε κατά σύμβαση έλληνας και κατα φύσην έλληνας. Ταχουμε πει αυτά, το γένος δηλώνει καταγωγή.


Το γένος δηλώνει και κοινή γλώσσα,θρησκεία,ήθη κι έθιμα,όχι μόνο καταγωγή.
troian έγραψε:

Βρε δεν με νοιάζει αν αναφέρεται σαν φιλέλλην ή ευεργέτης γιατί δεν βγάζουμε από αυτό συμπέρασμα, αυτό που μας ενδαφέρει είναι ότι δεν θεωρείται αυτονόητο να συμμετέχει μακεδόνας στους ολυμπιακούς, χρειάζεται να αποδείξει την ελληνική καταγωγή του κάτι που για τους υπόλοιπους είναι αυτονόητο.


Οποιοσδήποτε ερχόταν για πρώτη φορά στους Ολυμπιακούς θα γινόταν έλεγχος για την ελληνικότητά του, το ίδιο ίσχυσε και για τον Αλέξανδρο.

troian έγραψε:

Δεν χρειάζεται. Δεχομαι ότι δεν υπήρξαν μακεδόνες συμμετέχοντες στους ολυμπιακούς.


Δε γνωρίζουμε ποιοι συμμετείχαν αλλά ποιοι νίκησαν στους Ολυμπιακούς. Η συμμετοχή των Μακεδόνων δεν απαγορευόταν,άρα θεωρούνταν Έλληνες,που έπρεπε να το αποδείξουν όπως κι όλοι οι άλλοι.

troian έγραψε:

Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνεις αλλά το τι έκαναν οι Αθηναίοι με τον Αριστείδη ή τον Αλκιβειάδη δεν έχει σχέση αν αμφισβητούν τους Μακεδόνες.


Φυσικά κι έχει σχέση ,αφού ισχυρίζομαι ότι η αμφισβήτηση δεν αφορούσε μόνο τους Μακεδόνες αλλά κάθε Έλληνα.Πώς αλλιώς θα έλεγχαν την ελληνικότητα των αθλητών;

troian έγραψε:

Είναι μια κατά δοκούν ερμηνεία γιατί υπάρχουν και μύθοι περισσότερο ηρώων που δαμάζουν την φύση. Με την τελευταία μάλιστα πρότασή σου συμπεραίνω ότι η ερμηνείες σου καθορίζονται από την προσπάθεια επιβεβαίωσης της ηθικής.


Τη δαμάζουν μέσα σε λογικά όρια,όχι μέσω της παντοδυναμίας του εκλεκτού πλάσματος του θεού.
Η ερμηνεία μου ,λοιπόν,καθορίζεται απ' την ποιοτική διαφορά του μύθου.


troian έγραψε:

Κάνουμε όλη αυτή την κουβέντα γιατί ισχυρίστηκα ότι εκείνη την εποχή (κλασσική κυρίως) και στον ελλαδικό τόπο υπήρχαν και δεισιδαιμονίες και θρησκολιπτηκές δοξασίες και συ το αρνήθηκες. Κάνω λάθος;


Όχι,δεν λέω αυτό.Υπήρχαν αλλά δεν ενισχύονταν απ' την πολιτιστική ατμόσφαιρα.Ούτε θαυματοποιοί υπήρχαν,ούτε ιερά βιβλία,ούτε ιερατεία επαγγελματικά. Τυχαίο είναι;


troian έγραψε:

Η μοίρα είναι δικαιοσύνη, ε πως να το κάνουμε άλλο η έννοια της μοίρας άλλο της δικαιοσύνης.


«ΗΘΟΣ ΑΝΘΡΩΠΩ ΔΑΙΜΩΝ»

troian έγραψε:

Εγώ θεωρώ ότι η ελ μυθολογία είναι η φανταστική επεξεργασία της φύσης των ελλήνων. Αυτή την επισήμανση νομίζω έχουν κάνει και οι στωικοί.


Οι ελληνικοί μύθοι κρύβουν μεγάλες αλήθειες για τη φύση και τον άνθρωπο. Δηλαδή οι 3 κατακλυσμοί που περιγράφονται δεν έγιναν; Η σοφία δεν είναι "παρθένος" (Αθηνά) αφού προσεγγίζει το αγέραστο αιώνιο; Οι σειρήνες δεν είναι η αιώνια αποτύπωση της καταστροφικής παραπλάνησης;
Κ.λπ. κ.λπ.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 17, 2015 4:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Το γένος δηλώνει και κοινή γλώσσα,θρησκεία,ήθη κι έθιμα,όχι μόνο καταγωγή.
Είσαι σίγουρος;



ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Οποιοσδήποτε ερχόταν για πρώτη φορά στους Ολυμπιακούς θα γινόταν έλεγχος για την ελληνικότητά του, το ίδιο ίσχυσε και για τον Αλέξανδρο.


Δε γνωρίζουμε ποιοι συμμετείχαν αλλά ποιοι νίκησαν στους Ολυμπιακούς. Η συμμετοχή των Μακεδόνων δεν απαγορευόταν,άρα θεωρούνταν Έλληνες,που έπρεπε να το αποδείξουν όπως κι όλοι οι άλλοι.


Φυσικά κι έχει σχέση ,αφού ισχυρίζομαι ότι η αμφισβήτηση δεν αφορούσε μόνο τους Μακεδόνες αλλά κάθε Έλληνα.Πώς αλλιώς θα έλεγχαν την ελληνικότητα των αθλητών;
Εχεις τέτοια πληροφόρηση ότι ζητούνταν η ελληνικότητα;


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Τη δαμάζουν μέσα σε λογικά όρια,όχι μέσω της παντοδυναμίας του εκλεκτού πλάσματος του θεού.
Η ερμηνεία μου ,λοιπόν,καθορίζεται απ' την ποιοτική διαφορά του μύθου.

Διαφορά έχουν και οι ελληνικοί μύθοι μεταξύ τους ή οι αιγυπτιακοί με τους μεσοποτάμιους, δεν λέει κάτι για την αλήθεια τους.



ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Όχι,δεν λέω αυτό.Υπήρχαν αλλά δεν ενισχύονταν απ' την πολιτιστική ατμόσφαιρα.Ούτε θαυματοποιοί υπήρχαν,ούτε ιερά βιβλία,ούτε ιερατεία επαγγελματικά. Τυχαίο είναι;

Προτείνω να δεις για τον ύμνο στον επίκουρο του επικουρειου Λουκρίτιου


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
«ΗΘΟΣ ΑΝΘΡΩΠΩ ΔΑΙΜΩΝ»


Ας τα κάνουμε όλα σούπα λοιπόν

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Οι ελληνικοί μύθοι κρύβουν μεγάλες αλήθειες για τη φύση και τον άνθρωπο. Δηλαδή οι 3 κατακλυσμοί που περιγράφονται δεν έγιναν; Η σοφία δεν είναι "παρθένος" (Αθηνά) αφού προσεγγίζει το αγέραστο αιώνιο; Οι σειρήνες δεν είναι η αιώνια αποτύπωση της καταστροφικής παραπλάνησης;
Κ.λπ. κ.λπ.
Ολοι οι μύθοι έχουν αλήθειες, οι κοσμογονίες, θεογονίες, θεομαχίες εσύ όμως θες να βγάλεις κάποιο υψηλό νόημα ντε και καλά
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 17, 2015 12:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Το γένος δηλώνει και κοινή γλώσσα,θρησκεία,ήθη κι έθιμα,όχι μόνο καταγωγή.
Είσαι σίγουρος;


Αφού ξέρεις τι είπε ο Ισοκράτης!


troian έγραψε:

Εχεις τέτοια πληροφόρηση ότι ζητούνταν η ελληνικότητα;


Εσύ πρώτη φορά το ακούς;

troian έγραψε:

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Τη δαμάζουν μέσα σε λογικά όρια,όχι μέσω της παντοδυναμίας του εκλεκτού πλάσματος του θεού.
Η ερμηνεία μου ,λοιπόν,καθορίζεται απ' την ποιοτική διαφορά του μύθου.

Διαφορά έχουν και οι ελληνικοί μύθοι μεταξύ τους ή οι αιγυπτιακοί με τους μεσοποτάμιους, δεν λέει κάτι για την αλήθεια τους.


Ποιοτική διαφορά είπα:συμφωνία με τη λογική και την πραγματικότητα.





troian έγραψε:

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
«ΗΘΟΣ ΑΝΘΡΩΠΩ ΔΑΙΜΩΝ»


Ας τα κάνουμε όλα σούπα λοιπόν


Οι λογικές σχέσεις δεν είναι σούπα και η ελληνική μυθολογία είναι η συμβολική συστηματοποίηση φυσικών και ηθικών σχέσεων. Το ήθος που διακήρρυσσε ο Ηράκλειτος ηταν η ουσία του ρόλου του πολίτη.


troian έγραψε:

Ολοι οι μύθοι έχουν αλήθειες, οι κοσμογονίες, θεογονίες, θεομαχίες εσύ όμως θες να βγάλεις κάποιο υψηλό νόημα ντε και καλά


Αναλόγως το πολιτιστικό επίπεδο ειναι και οι μύθοι κάθε λαού.Στους Έλληνες ήταν υψηλότερο ,γι' αυτό και οι μύθοι ήταν πιο διεισδυτικοί και συστηματοποιημένοι.

Πες μου έναν μόνο μύθο ,εκτός Ελλάδας,που να θεωρεί κάποιον ότι είναι τέρας (βλ. Κύκλωπες) επειδή δεν έχει "βουληφόρους αγοράς" και "θέμιστας" (θεσμούς).
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 09, 2015 9:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

troian έγραψε:

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Τη δαμάζουν μέσα σε λογικά όρια,όχι μέσω της παντοδυναμίας του εκλεκτού πλάσματος του θεού.
Η ερμηνεία μου ,λοιπόν,καθορίζεται απ' την ποιοτική διαφορά του μύθου.

Διαφορά έχουν και οι ελληνικοί μύθοι μεταξύ τους ή οι αιγυπτιακοί με τους μεσοποτάμιους, δεν λέει κάτι για την αλήθεια τους.


Ποιοτική διαφορά είπα:συμφωνία με τη λογική και την πραγματικότητα.



Αυτή η "λογική" και η "πραγματικότητα".
Κάθε άθεος νομίζει ότι έχει ειδική πρόσβαση σε αυτές...
Μόνο αυτός τις κατέχει.
Όλοι οι άλλοι κάνουν λάθος.
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 10, 2015 6:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτό όπως και τα υπόλοιπα που συνηθίζεις να λες, είναι κρίση χωρίς αντίστοιχη θέση σε αυτο που υποστηρίζει ο άλλος. Κρίση άνευ αντίστοιχης θέσης που να την δικαιολογεί, δείχνει απλώς ανεπάρκεια για να το πω με επιείκεια.
Ο Ιωάννης έγραψε κάτι για να καταδείξει την ποιοτική διαφορά που υποστηρίζει πως όντως υπάρχει. Αναφέρομαι στην παραπάνω ερώτησή του που αφορά τους κύκλωπες και τους θεσμούς. Έχεις κάτι να απαντήσεις περί αυτού; Αν έχεις πες το, γιατί αυτό θα έχει πράγματι κάποιο ενδιαφέρον, αν όχι οι κρίσεις σου μόνο είναι άχρηστες και δεν ενδιαφέρουν κανέναν
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 16, 2015 3:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πρόβλημα σου αν σε ενδιαφέρουν ή όχι.
Και δικαίωμα μου να τις γράφω.
Αντίστοιχα και εμένα δεν με ενδιαφέρει αυτό που λέτε.
Δεν σας εμποδίζω όμως.
Χαλαρά.
Απόλαυσε το.
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 39, 40, 41
Σελίδα 41 από 41

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center