Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Παράκληση για Κριτική
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 09, 2005 8:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Παράκληση για Κριτική Απάντηση με Συμπερίληψη

Πριν λίγο καιρό μερικοί από εσάς κερδίσαν στο διαγωνισμό του φόρουμ το βιβλίο μου. Το χάρισα με σκοπό αφενός την διάδοσή του, αφετέρου την κριτική των ιδεών μου από εσάς. Και το δεύτερο με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο.
Θα χαρώ αν εδώ όποιος θελήσει γράψει την κριτική του ή την άποψή του για το βιβλίο μου.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Φιλικά
Κ.Μαρίτσας
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2005 4:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να πω εγώ πρώτα την γενική άποψή μου.

Φαίνεται ότι έχεις ασχοληθεί πάρα πολύ, με πάμπολλες ώρες εργασίας. Το βιβλίο σου θα το χαρακτήριζα ως ανθολόγιο προβληματισμών. Δεν πραγματεύεται κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο εις βάθος. Εδώ έγκειται και το μεγαλύτερο μειονέκτημα αλλά και πλεονέκτημά του. Το καλό είναι ότι απευθύνεται σε μια μεγάλη μάζα ανθρώπων που θα ήθελαν να σκεφτούν κάποια πράγματα χωρίς να κουραστούν από ένα εκτενή προβληματισμό. Το κακό είναι πως αυτοί που είναι εξοικειωμένοι με τις φιλοσοφικές πραγματείες θα το βρουν επιφανειακό από την άποψη ότι δεν εμβαθύνεις στα ζητήματα που θέτεις.

Για παράδειγμα μια ενότητα δική σου που αποτελείται από 5-10 σελίδες θα μπορούσε να είναι θέμα ενός βιβλίου 150 και 200 σελίδων. Με λίγα λόγια το βιβλίο είναι πλατύ και όχι βαθύ.

Το άλλο κακό κατ'εμέ που παρατήρησα είναι η συγκεχυμένη βιβλιογραφία. Χρησιμοποιείς τελείως ετερόκλητες πηγές, όχι ως προς τις απόψεις τους (που θα ήταν καλό) αλλά ως προς τη φύση τους. Δηλαδή βλέπω κοινές Εγκυκλοπαίδειες, αρχαιοελληνικές πηγές και συγχρόνους λογοτέχνες. Νομίζω ότι πήρε το μάτι μου και θρησκευτικές πηγές. Αυτό δείχνει ότι χρησιμοποίησες αυτό που ήταν ευκόλως προσβάσιμο σε σένα και ότι δεν προχώρησες σε βάθος στο σπουδαστήριο κάποιου Πανεπιστημίου να πούμε ή στα σύγχρονα journals ξένων πανεπιστημίων που κυκλοφορούν στο internet.

Η συμβουλή μου -αν θεωρείς ότι είμαι σε θέση να σου δώσω κάποια- είναι να πιάσεις ένα θέμα (πχ αλήθεια και ψέμα που αποτελεί μια ενότητα του βιβλίου σου) και να το βαθύνεις, να το εκτείνεις, βρίσκοντας πηγές που ένας "κοινός θνητός" είναι δύσκολο να βρει.

Η επιστημονική έρευνα -τουλάχιστο στη φιλοσοφία που την κατέχω- κοιτάει εις βάθος και όχι εις πλάτος. Αυτό μου το είχαν πει από τα πρώτα εξάμηνα προπτυχιακώς και ακολούθως συμμορφώθηκα.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2005 6:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afham έγραψε:
Να πω εγώ πρώτα την γενική άποψή μου.

Φαίνεται ότι έχεις ασχοληθεί πάρα πολύ, με πάμπολλες ώρες εργασίας. Το βιβλίο σου θα το χαρακτήριζα ως ανθολόγιο προβληματισμών. Δεν πραγματεύεται κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο εις βάθος. Εδώ έγκειται και το μεγαλύτερο μειονέκτημα αλλά και πλεονέκτημά του. Το καλό είναι ότι απευθύνεται σε μια μεγάλη μάζα ανθρώπων που θα ήθελαν να σκεφτούν κάποια πράγματα χωρίς να κουραστούν από ένα εκτενή προβληματισμό. Το κακό είναι πως αυτοί που είναι εξοικειωμένοι με τις φιλοσοφικές πραγματείες θα το βρουν επιφανειακό από την άποψη ότι δεν εμβαθύνεις στα ζητήματα που θέτεις.

Για παράδειγμα μια ενότητα δική σου που αποτελείται από 5-10 σελίδες θα μπορούσε να είναι θέμα ενός βιβλίου 150 και 200 σελίδων. Με λίγα λόγια το βιβλίο είναι πλατύ και όχι βαθύ.

Το άλλο κακό κατ'εμέ που παρατήρησα είναι η συγκεχυμένη βιβλιογραφία. Χρησιμοποιείς τελείως ετερόκλητες πηγές, όχι ως προς τις απόψεις τους (που θα ήταν καλό) αλλά ως προς τη φύση τους. Δηλαδή βλέπω κοινές Εγκυκλοπαίδειες, αρχαιοελληνικές πηγές και συγχρόνους λογοτέχνες. Νομίζω ότι πήρε το μάτι μου και θρησκευτικές πηγές. Αυτό δείχνει ότι χρησιμοποίησες αυτό που ήταν ευκόλως προσβάσιμο σε σένα και ότι δεν προχώρησες σε βάθος στο σπουδαστήριο κάποιου Πανεπιστημίου να πούμε ή στα σύγχρονα journals ξένων πανεπιστημίων που κυκλοφορούν στο internet.

Η συμβουλή μου -αν θεωρείς ότι είμαι σε θέση να σου δώσω κάποια- είναι να πιάσεις ένα θέμα (πχ αλήθεια και ψέμα που αποτελεί μια ενότητα του βιβλίου σου) και να το βαθύνεις, να το εκτείνεις, βρίσκοντας πηγές που ένας "κοινός θνητός" είναι δύσκολο να βρει.

Η επιστημονική έρευνα -τουλάχιστο στη φιλοσοφία που την κατέχω- κοιτάει εις βάθος και όχι εις πλάτος. Αυτό μου το είχαν πει από τα πρώτα εξάμηνα προπτυχιακώς και ακολούθως συμμορφώθηκα.



Δεν εχω διαβασει το βιβλιο σου και επομενως δεν μπορω να κανω κριτικη σ' αυτο. Απ' οσα ομως εχω διαβασει δικα σου δημοσιευματα στο filosofia.gr,
ανεπιφυλακτα τασσομαι με την κριτικη που σου κανει ο φιλος μας Afham και στην οποια συμφωνω απολυτα.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2005 10:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το βιβλίο το διάβασα και είναι ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ. Είναι και εισαγωγικό και "παραγωγικό", καθώς δεν αναμασά, αλλά δίνει μία ΠΡΩΤΟΥΠΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ του συγγραφέα του.


Κάποια σχόλια:

α)ο πολιτισμός ως δημιούργημα των αδυνάτων, πλέον έχει ξεφύγει, καθώς επανέρχεται ως δημιούργημα των δυνατών (βούληση για δύναμη, επιβολή). Από αυτό απορρέει λάθρα για τον Μαρίτσα μία εξύψωση της Κοινότητας και των Πολιτισμών της Φύσης ως ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ. Οι πολιτισμοί της κοινότητας αποτελούν πολιτισμό.

β) Γλωσσολογικά ίσως γίνεται μία λήψη ζητουμένου: ο άνδρας μιλά, για να πει ψέματα, ενώ το να πει ψέματα προϋποτίθεαι πως μιλά. Έρευνες, όμως, στη Γλωσσολογία δείχνουν ότι αφηρηένη σκέψη υπάρχει και άνευ γλώσσας. Συνεπώς, η βαθύτερη θέληση να "ουσιώσει" το ψέμμα, των ωθεί στην παραστατική γλώσσα κι από κει στην εξέλιξη της γλώσσας ως καταλυτικού συστήματος για τη ζωή του και πολιτισμό του.

γ) Προσωπικά δίπλα στον φρουδικό παράγοντα θα έβαζα και τον υπαρξιακό.Ίσως θα έκανα μια τομή ανάμεσα στον πρωτοπολιτισμό και μεταπολιτισμό. Στο πρώτο βλέπω τον Freud, στο δεύτερο την ύπαρξη.

Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν την σκιαγράφηση των ριζών των παγανιστικών δρωμένων, των παγανιστικών χορών και της φυσικής θρησκείας!!!!!!! όπου ο συγγραφέας σκιαγραφεί καταλυτικά την ΑΛΗΘΕΙΑ των δρωμένων ανάγοντάς τα πριν απ' τον παγανισμό!!! Αυτό το θέμα πρέπει όπωσδήποτε να ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΚΑΙ ΙΔΩΘΕΙ ΜΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ Wink

Ε) Από άποψη βιβλιογραφική δεν υπάρχει καμία έλλειψη! Είναι υπέροχη η βιβλιογραφία, πάνω στα πιο αναγνωρισμένα έργα ανθρωπολόγων και όχι μόνο. Στους "προφήτες" της βίβλου της ανθρωπολογίας όπως ο Ντεσμόντ Μορρίς.

ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΘΑ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΣΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ, το οποίο θα περιμένω να δω ολοκληρωμένο και αναπτυγμένο στις βασικές πρωτότυπες θέσεις του σε μία καινούργια έκδοση.
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2005 4:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Δεν πραγματεύεται κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο εις βάθος. Το καλό είναι ότι απευθύνεται σε μια μεγάλη μάζα ανθρώπων που θα ήθελαν να σκεφτούν κάποια πράγματα χωρίς να κουραστούν από ένα εκτενή προβληματισμό. Το κακό είναι πως αυτοί που είναι εξοικειωμένοι με τις φιλοσοφικές πραγματείες θα το βρουν επιφανειακό από την άποψη ότι δεν εμβαθύνεις στα ζητήματα που θέτεις.


Δεν πραγματεύεται κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο;

α) Ζωή-Θάνατος

β)Δημιουργία

γ)Δημιουργία του Πολιτισμού

δ)Γλώσσα-τέχνη

Ε) Αλήθεια-Ψέμα

στ)Εξέλιξη

Παράθεση:
Για παράδειγμα μια ενότητα δική σου που αποτελείται από 5-10 σελίδες θα μπορούσε να είναι θέμα ενός βιβλίου 150 και 200 σελίδων. Με λίγα λόγια το βιβλίο είναι πλατύ και όχι βαθύ.


Μπορεί να προσθέσει κι άλλα, κάνοντας ένα διαχωρισμό μεταξύ φροΰδικού και υπαρξιακού πολιτισμού, όπως και να αναπτύξει και με κινηματογραφικά ντοκουμέντα την θεωρία του για την αναγωγή των παγανιστικών δρωμένων στην προϊστορία.

Αλλά και η ένσταση για λήψη ζητουμένου στη θεωρία του για τη γλώσσα δε στέκει: μετρώντας τα χρόνια για γέννηση της γλώσσας με αυτά της εξέλιξης του πολιτισμού που στηρίζεται στη γλώσσα (γλωσσικός πολιτισμός) οδηγούμαστε σε παράδοξο!

Η αφηρημένη σκέψη δεν χρειάζεται κατ' ανάγκην τη γλώσσα.

Αφηρημένη σκέψη υπάρχει και δίχως γλώσσα, η γλώσσα θα τη μορφοποιήσει και στην περίπτωση του Μαρίτσα εφαρμόζει την αφηρημένη νοητική σύλληψη.

Και ανθρωπολογικά και γλωσσολογικά γίνεται ο Μαρίτσας Χεγγελιανός (!!!), μεταφέροντας στην επιστήμη της ανθρωπολογίας το κοσμοείδωλο που φάνηκε στην φιλοσοφία των εννοιών στην Ευρώπη, καθώς η εξέλιξη του πολιτισμού (γλωσσικός πολιτισμός) στέκονται στο a priori συνεχές της αφηρημένης εμμενούς αφηρημένης σκέψης!

Με άλλα λόγια η γλώσσα στον Μαρίτσα είναι εφαρμογή αυτού (του περιεχομένου) που σκέπτεται, να πει ψέματα, να εκφράσει την αφηρημένη σκέψη του, το ψέμα είναι το κατεξοχήν υλικό αφηρημένης σκέψης!!! Με άλλα λόγια η σκέψη γεννά τη γλώσσα και όχι η γλώσσα τη σκέψη, όπως στο Xεγγελ ο πολιτισμός είναι η έκφραση και ουσίωση της ιδέας και όχι το αντίστροφο, όπως στο μαρξιακό εποικοδόμημα!
Γι' αυτό και μόνο αξίζει κανείς να κάτσει και να γράψει εργασία πάνω στο βιβλίο του Μαρίτσα.

Τα περί Αυτοκαταστροφικής τάσης του Πολιτισμού; ότι σεξουαλικά παράλληλα με την αυτοκαταστροφική τάση του πολιτισμού ο έρωτας με τον άλλον μετατρέπεται σε έρωτα με τον εαυτό; Απλά προβληματίζει, ή μήπως ξεκαθαρίζει;!

Θέτει ξεκάθαρα μετά από τη φρουδική του προσέγιση: μήπως ο υπαρξιακός κάματος είναι συνιταμένη της εξολοκλήρου δόσης στον froΰδικό στάτους και στο ψέμα του πολιτσμού. Μήπως ο υπαρξισμός είναι αναγκαίο και αναπόφευκτο του πρωτοπολιτισμού;

Όσο για την προσέγγιση των παγανιστικών γιορτών και θρησκείας ποιος μπορεί να τα αμφισβητήσει; Ίσα-ίσα προέβλεψε ότι τα δρώμενα αυτά πρέπει να απαντούν παντού, ακριβώς γιατί η κυνηγετική -και όχι μόνο- μάχη είναι παγκόσμια παρακαταθήκη κι απ' αυτή πέρασαν όλες οι Φυλές!

Εδώ σχολιάζουν και εκθέτουν την προσέγγιση Μαρίτσα και σε άλλα fora sto νετ!!!!!

(Οφείλει να την αναπτύξει)


Παράθεση:
Το άλλο κακό κατ'εμέ που παρατήρησα είναι η συγκεχυμένη βιβλιογραφία. Χρησιμοποιείς τελείως ετερόκλητες πηγές, όχι ως προς τις απόψεις τους (που θα ήταν καλό) αλλά ως προς τη φύση τους. Δηλαδή βλέπω κοινές Εγκυκλοπαίδειες, αρχαιοελληνικές πηγές και συγχρόνους λογοτέχνες. Νομίζω ότι πήρε το μάτι μου και θρησκευτικές πηγές. Αυτό δείχνει ότι χρησιμοποίησες αυτό που ήταν ευκόλως προσβάσιμο σε σένα και ότι δεν προχώρησες σε βάθος


Δεν κατάλαβα, ο Claude Kordon είναι "κοινότατος"Shocked Ο Γκουρού του Γυμνού Πιθήκου Ντεσμόντ Μόρρις είναι "κοινός"; Ο Richard Leakey κι αυτός; ο Δαρβίνος; ο χενρυ Μίλλερ; Shocked Shocked

Μη τρελαθούμε τελείως!!
Δεν έχει κατάλληλη βιβλιογραφία!;

Ο Συγγραφέας του Πολιτισμός και Φυσική Επιλογή δε γράφει εργασία για κάποιον καθηγητή, αλλά εργάστηκε στον τομέα τον ανθρωπολογικό.

Στην ανθρωπολογία, αν γνωρίζετε, τα παραπάνω ονόματα είναι κλασικά. Δε σχολιάζει σαν φιλόλογος ούτε τον Ηράκλειτο ούτε κάποιον άλλον. Δεν είναι θεωρητικός, αλλά θετικός.
Π.χ. όλα όσα γράφει για τα παγανιστικά δρώμενα είναι επιβεβαιωμένα θετικά. Ούτε υποθέτει ούτε ονειρεύεται, αλλά βλέπει.

Πολλοί στάθηκαν στη μορφή, στη γλώσσα και όχι στην Ιδέα, μήνυμα και περιεχόμενο του βιβλίου. Δεν είδαν τι γράφει, αλλά πώς το γράφει.

Και κρίμα γι' αυτούς, γιατί έχουμε τόσους μήνες που προσπαθούμε να κατανοήσουμε το φαινόμενο Μαρίτσας.
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την vv στις Παρ Ιούν 10, 2005 5:12 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 10, 2005 5:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=1097&whichpage=7&ARCHIVE=

Τυχαία, καθώς περιπλανιόμουν στο internet μέσω google. Αναφέρουν και εκθέτουν τη θεματική του Μαρίτσα Κωνσταντίνου σε μία θεματική για τον παγανισμό. Τα σχόλια περιττεύουν.
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 11, 2005 1:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η βιβλιογραφία είπα ότι είναι συγκεχυμένη και ετερόκλητη. Δεν είπα ότι είναι ακατάλληλη.

Παράθεση:
α) Ζωή-Θάνατος
β)Δημιουργία
γ)Δημιουργία του Πολιτισμού
δ)Γλώσσα-τέχνη
Ε) Αλήθεια-Ψέμα
στ)Εξέλιξη


Μα από τα παραπάνω μόνο ή έννοια του Θανάτου αποτελεί ολόκληρο το περιεχόμενο της φιλοσοφίας. Πώς είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι αναλύεται επαρκώς η έννοια αυτή σε 5 σελίδες;

Παράθεση:
Δεν είναι θεωρητικός, αλλά θετικός.


Ναι αλλά τώρα μπήκε σε θεωρητικά χωράφια και ως θεωρητικό τον κρίνω. Το ίδιο φαντάζομαι επιθυμεί και ο ίδιος.

Παράθεση:
Πολλοί στάθηκαν στη μορφή, στη γλώσσα και όχι στην Ιδέα, μήνυμα και περιεχόμενο του βιβλίου. Δεν είδαν τι γράφει, αλλά πώς το γράφει.


Μα το περιεχόμενο σχολιάζω. Δεν είπα ότι είναι ακατάλληλο ή άχρηστο ή αβάσιμο. Είπα ότι είναι πλατύ και όχι βαθύ. Δεν αποτελεί απαραίτητα αξιολογική κρίση η φράση μου αυτή.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 11, 2005 11:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Η βιβλιογραφία είπα ότι είναι συγκεχυμένη και ετερόκλητη. Δεν είπα ότι είναι ακατάλληλη.


Όταν μία βιβλιογραφία στηρίζεται σε διαφοτρετικές μεταξύ τους πηγές ("ετερόκλητες"), τούτο σκιαγραφεί την ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ του συγγραφέα του, πλούσια έρευνα, κίνηση της ψυχή του όχι κατά την ιδεολογία του, αλλά κατά την θετικότητα των δεδομένων.

Παράλληλα, ανέφερες ότι χρησιμοποιεί κοινή βιβλιοραφία και όχι πλούσια και βαθιά, κάτι που, όπως σου έδειξα, δεν στέκει.


Παράθεση:
[...]μόνο ή έννοια του Θανάτου αποτελεί ολόκληρο το περιεχόμενο της φιλοσοφίας. Πώς είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι αναλύεται επαρκώς η έννοια αυτή σε 5 σελίδες;


Μα δεν γράφει "μελέτη θανάτου", αλλά ένα ανθρωπολογικό έργο! Συνεπώς πρέπει να περιλάβει όπωσδήποτε τον θάνατο στο έργο, αλλά τόσο όσο του χριεάζεται για να σκιαγραφήσει το ρόλο του και σημασία του στην εξέλιξη! Και το κάνει περίφημα, σκιαγραφώντας τα παράδοξα που γεννιούνται όταν τοποθετήσουμε αυστηρά κριτήρια διαχωρισμού και οριοθέτησης ζωή και θανάτου. Το έργο είναι "Πολιτισμός και Φυσική Επιλογή", όχι "μελέτη θανάτου".

Εσύ δηλαδή θα ήθελες να δεις μια μελέτη θανάτου; Έλα που ο συγγραφέας είναι ανθρωπολόγος!




Παράθεση:
Ναι αλλά τώρα μπήκε σε θεωρητικά χωράφια και ως θεωρητικό τον κρίνω. Το ίδιο φαντάζομαι επιθυμεί και ο ίδιος.


Όχι, γιατί να το επιθυμεί; Το ότι είναι στο filosofia.gr δεν σημαίνει ότι πρέπει να μεταλλαχτεί το επιστημονικό του θετικό έργο σε θεωρητικό-υποθετικό, επειδή είναι στο filosofia.gr! Κάτι τέτοιο θα ήταν ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ και δεν θα αντίκρυζε το έργο.

Afham, όπως είπα και προηγουμένως, το έργο του Μαρίτσα δεν είναι "εργασία", αλλά έργο. Δεν σχολιάζει, αλλά σκοπος του είναι "η επισήμανση της αναγκαιότητας και η εξήγηση των γεγονότων" και ΔΕΝ είναι η "επαναδιατύπωση των γεγονότων" (από το ίδιο το έργο).

Τώρα καταλαβαίνω γιατί επέμενε ο Μαρίσας στην ιδέα της παρακμής γα την δημιουργία μέσω αναμασήματος.



Παράθεση:
Μα το περιεχόμενο σχολιάζω. Δεν είπα ότι είναι ακατάλληλο ή άχρηστο ή αβάσιμο. Είπα ότι είναι πλατύ και όχι βαθύ. Δεν αποτελεί απαραίτητα αξιολογική κρίση η φράση μου αυτή.


Δεν σχολιάζεις το περιεχόμενο. Πού, σχολίασες καμία ιδέα και διδασκαλία του συγγραφέα, όπως ανέλυσα εγώ πιο πάνω;

Εσύ στάθηκες σε καθαρά ΚΛΙΣΕ τοποθετήσεις περί κοινής και όχι "πανεπιστημιακής" ή "σπουδαστηριακής" βιβλιογραφίας, σε κλισέ τύπου "πλατυάζει και δεν εμβαθύνει" (ο άνθρωπος πραγματεύεται τον πολιτισμό, τον άνθρωπο και τον παγανισμό, ούτε τι ειπε ο Ηράκλειτος, ούτε αναμασά, ούτε θέλει να γίνει "φιλόσοφος").

Μετά από αυτά αμφιβάλλω αν διάβασες το βιβλίο του με κλιτότητα και δίκαια, χωρίς αναδρομές και "πετάγματα", από την πρώτη σελίδα στη εικοστή Rolling Eyes

Θα έπρεπε, αν δεν θέλει δημόσια ο Συγγραφέας, να το κάνει μέσω email, να σου στείλει την κριτική του βιβλίου του από έναν πανεπιστημιακό του θετικού χώρου.
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 11, 2005 3:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Απότι βλέπω έχεις μια κάπως φανατισμένη οπτική και κάνεις ωσάν το έργο να το έχεις γράψει ο ίδιος. Τέλωσπάντων. Και πάλι μάλλον δεν κατάλαβες αυτό που γράφω.

Το έργο δεν έχει βάθος, αλλά πλάτος. Αυτό σημαίνει ότι με αφήνει στα κρύα του λουτρού όταν διαβάζω κάποια ενότητα καθότι αγνοεί σημαντικές πτυχές του ζητήματος και σημαντικότατες πηγές.

Η λέξη ετερόκλητος δε σημαίνει διαφορετικός, σημαίνει ανομοιόμορφος. Υπάρχει μια σημαντική διαφορά. Άλλο να πάρω σαν πηγή τον Αριστοτέλη και τον Πλάτωνα (διαφορετικές πηγές) και άλλο να πάρω σαν πηγή την Εγκυκλοπαίδεια "Για σας παιδιά" ή τη Britannica και να τη βάλω δίπλα στο Νίτσε και τον Ηράκλειτο (ανομοιόμορφο/ετερόκλητο/πρόχειρο).

Επιπλέον η εξέλιξη και η ανθρωπολογία όπως λες είναι το μεγαλύτερο κομμάτι της φιλοσοφίας (για να μη σου πω όλο). Όταν μιλάμε για οντολογία, γνωσιολογία, ηθική, αισθητική κλπ πάντα μιλάμε για εξέλιξη και ανθρωπολογία. Δεν είναι δυνατό να διαχωρίσεις την εξέλιξη και την ανθρωπολογία από τη φιλοσοφία.

Ποτέ δεν με ενόχλησε αν κάποιος τηρεί ή όχι τους Πανεπιστημιακούς κανόνες. Εξάλλου οι περισσότεροι είναι στείροι. Εδώ σου μιλάω για ουσία και πίστεψέ με κάτι έχω διαβάσει κι εγώ το βιβλίο για να τα λέω αυτά. Τώρα αν σε εκνευρίζει το ότι έχω άλλες απαιτήσεις και απόψεις περί θεωρητικών πονημάτων αυτό είναι αλλουνού παππά ευαγγέλιο.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 11, 2005 4:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Απότι βλέπω έχεις μια κάπως φανατισμένη οπτική και κάνεις ωσάν το έργο να το έχεις γράψει ο ίδιος. Τέλωσπάντων. Και πάλι μάλλον δεν κατάλαβες αυτό που γράφω.


Afham, δεν κάνω σαν να το έχω γράψει ο ίδιος. Απλά με εκφράζουν οι ιδέες που σου ανέφερα και νομίζω ότι αδικείς το έργο προβάλλοντας καθαρά κλισέ "επιχειρήματα".


Παράθεση:
Επιπλέον η εξέλιξη και η ανθρωπολογία όπως λες είναι το μεγαλύτερο κομμάτι της φιλοσοφίας (για να μη σου πω όλο). Όταν μιλάμε για οντολογία, γνωσιολογία, ηθική, αισθητική κλπ πάντα μιλάμε για εξέλιξη και ανθρωπολογία. Δεν είναι δυνατό να διαχωρίσεις την εξέλιξη και την ανθρωπολογία από τη φιλοσοφία.


Ξεχνάς το διαχωρισμό, μεταξύ φιλοσοφικής ανθρωπολογίας και ανθρωπολογίας γενικής. Επισφαλές Wink
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
dim mam
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2005
Δημοσιεύσεις: 1711
Τόπος: καλαματα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 05, 2005 10:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κωστα, επανεφερα την θεματικη σου...
Δεν θα πω πολλα λογια. Σου ειπα, πως δυο βιβλια με εχουν επηρρεασει τοσο πολυ. Το ενα ειναι του Βίλχεμ Ραϊχ το ''Ακου Ανθρωπακο'' και το δευτερο ειναι το δικο σου. Υιοθετω μπορω να πω, πληρως τις ιδεες σου. Ειναι καθαρα η ερμηνεια της ζωης και του θανατου(=ολο το φασμα της υπαρξης) μεσω της καθαρης λογικης και κυριως φυσικης πραξης. Οπως αλλωστε γραφεις το βιβλιο ''στοχευει στην αναπτυξη της κριτικης ικανοτητας του αναγνωστη'' και θεωρω πως μεσω των φυσικων ιδεων του, το φερει πληρως εις περας. Λοιπον, συνεχισε την καλη δουλεια και σκεψη, ευχομαι να παει καλα η εκδοση στην Βουλγαρια και να ξερεις πως εχεις ηδη εναν υποστηρικτη των ιδεων σου(αναμεσα στους αλλους..) Wink

Γεια χαρα...
_________________
''Οταν λέω ποίηση δεν εννοώ κάποιο λογοτεχνικό είδος. Ποίηση είναι ένας ξεχωριστός τρόπος να συνειδητοποιείς τον κόσμο...'' (Αντρέι Ταρκόφσκι)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 05, 2005 12:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

dim mam έγραψε:
Κωστα, επανεφερα την θεματικη σου...
Δεν θα πω πολλα λογια. Σου ειπα, πως δυο βιβλια με εχουν επηρρεασει τοσο πολυ. Το ενα ειναι του Βίλχεμ Ραϊχ το ''Ακου Ανθρωπακο'' και το δευτερο ειναι το δικο σου. Υιοθετω μπορω να πω, πληρως τις ιδεες σου. Ειναι καθαρα η ερμηνεια της ζωης και του θανατου(=ολο το φασμα της υπαρξης) μεσω της καθαρης λογικης και κυριως φυσικης πραξης. Οπως αλλωστε γραφεις το βιβλιο ''στοχευει στην αναπτυξη της κριτικης ικανοτητας του αναγνωστη'' και θεωρω πως μεσω των φυσικων ιδεων του, το φερει πληρως εις περας. Λοιπον, συνεχισε την καλη δουλεια και σκεψη, ευχομαι να παει καλα η εκδοση στην Βουλγαρια και να ξερεις πως εχεις ηδη εναν υποστηρικτη των ιδεων σου(αναμεσα στους αλλους..) Wink

Γεια χαρα...


Γιώργο, σε ευχαριστώ!
Ελπίζω ότι η κριτική σου βασίζεται σε γρήγορο διάβασμα - σαββατοκύριακο. Θέματα όπως έρωτας, τέχνη, θρησκεία, γλώσσα κτλ, πιστεύω ότι θέλουν επιπλέον συζήτηση και ανάπτυξη πριν συμφωνήσεις μαζί μου.
Με τιμά που με συγκρίνεις με τον Β. Ράιχ (ήταν το πρώτο βιλίο φιλοσοφία που διάβασα και με τάραξε), αλλά μην βιάζεσαι.
μφχ
κμ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
dim mam
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2005
Δημοσιεύσεις: 1711
Τόπος: καλαματα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 05, 2005 1:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Wink Smile Smile ...
_________________
''Οταν λέω ποίηση δεν εννοώ κάποιο λογοτεχνικό είδος. Ποίηση είναι ένας ξεχωριστός τρόπος να συνειδητοποιείς τον κόσμο...'' (Αντρέι Ταρκόφσκι)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 05, 2005 1:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

dim mam έγραψε:
Wink Smile Smile ...


Είχα ανοίξει θεματικές για όλα τα θέματα - μπορείς να τις δεις, αλλά ατόνισαν μετά την έκθεση των ιδεών μου, που πολλοί χλεύαζαν. Θα το δεις, αν ψάξεις λίγο.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
dim mam
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2005
Δημοσιεύσεις: 1711
Τόπος: καλαματα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 05, 2005 5:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τις εχω δει Κωστα. Το βιβλιο ειναι σιγουρο, για την αποψη μου, πως προκαλει την κριτικη σκεψη του αναγνωστη. Εαν θελεις μπορεις να ανοιξεις οχι πολλες, μια θεματικη, με τα βασικα σημεια της σκεψης σου, για να συζητησουμε ελευθερα...
_________________
''Οταν λέω ποίηση δεν εννοώ κάποιο λογοτεχνικό είδος. Ποίηση είναι ένας ξεχωριστός τρόπος να συνειδητοποιείς τον κόσμο...'' (Αντρέι Ταρκόφσκι)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center