Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 01, 2014 9:24 am Θέμα δημοσίευσης: Έφτασε η εποχή του Επιστημονικού Μεσαίωνα; |
|
|
Παράθεση: | Ενοχλήθηκα τόσο από το βιβλίο αυτό, ώστε αν επιτρεπόταν να καίμε βιβλία, το δικό του θα ήταν σίγουρα υποψήφιο.
(John Maddox, αρχισυντάκτης του περιοδικού Nature) |
Η "απαγορευμένη ομιλία" (2013) του διάσημου βιολόγου Ρούπερτ Σέλντρεϊκ, σχετικά με τα δόγματα της επιστήμης, με τίτλο "Η Αυταπάτη της Επιστήμης".
Ο τίτλος αυτός (ακριβέστερα: "Η Περί Επιστήμης Αυταπάτη") είναι προσαρμογή στον τίτλο "Η Περί Θεού Αυταπάτη", το γνωστό μπεστ σέλερ του Ρίτσαρντ Ντόκινς που παρουσιάζει την πίστη στο Θεό ως μια παρωχημένη αυταπάτη, νικημένη από την επιστήμη και τη λογική.
Το βίντεο περιλαμβάνει επίσης αναφορές στις αλληλεπιδράσεις του Σέλντρεϊκ με τους δύο γνωστότερους σκεπτικιστές: τον Ρίτσαρντ Ντόκινς και τον Τζέιμς Ράντι.
Τα τρία μέρη αυτού του βίντεο βρίσκονται εδώ:
http://www.youtubetranslations.gr/Rup...
Αφού δείτε τα τρία αποκαλυπτικά βιντεάκια του συνδέσμου, θα σας συνιστούσα να διαβάσετε τους διαλόγους που ακολούθησαν, (οι οποίοι έχουν εκτενείς αναφορές στους έλληνες φιλοσόφους).
[Επειδή η ιστοσελίδα που έδωσα δεν τρέχει, δίνω τις διευθύνσεις στο ytube.
Κάθε βίντεο διαρκεί περίπου 15 λεπτά.
https://www.youtube.com/watch?v=32diTdBDkaE&noredirect=1
https://www.youtube.com/watch?v=mwj3c-24VtQ
https://www.youtube.com/watch?v=LETcF13u_LM ] _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την spyros στις Παρ Αύγ 01, 2014 5:27 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 01, 2014 10:45 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μια βλακεία του Maddox και πολλή αναπόδεικτη φαντασία απ' τον Sheldrake δε δικαιολογούν κανέναν επιστημονικό Μεσαίωνα:
...προφάσεις εν αμαρτίαις. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 01, 2014 1:13 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Λες ο Μαντοξ να είναι μεμονωμένη περίπτωση; _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 03, 2014 11:45 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
spyros έγραψε: | Λες ο Μαντοξ να είναι μεμονωμένη περίπτωση; |
Πραγματικά,πρώτη φορά ακούω μια τέτοια βλακεία από επιστήμονα που δεν είναι σταλινικός. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 03, 2014 12:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τότε δεν είδες το 3ο βίντεο που παρέθεσα. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 04, 2014 11:28 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το είδα αλλά και πάλι είναι υπερβολικός ο χαρακτηρισμός "επιστημονικός Μεσαίωνας",ιδιαίτερα αν ο πρωταγωνιστής του βίντεο δεν έχει ακόμα ισχυρές αποδείξεις των υποθέσεών του,ώστε να μην υπάρχει το άλλοθι απ' την άλλη πλευρά ότι δεν ασχολούνται με παραεπιστημονικές new age σχολές . _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 04, 2014 2:55 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το "επιστημονικός μεσαίωνας" έχει να κάνει με την τάση να θρησκειοποιούμε την επιστήμη, κυρίως λόγω άγνοιας. Είναι αδύνατον να παρακολουθούμε καθημερινά τις εξελίξεις σε όλους τους τομείς. Δεν προλαβαίνουμε και δεν καταλαβαίνουμε τι ακριβώς κάνουν και αν είναι σημαντικό ή ασήμαντο.
Αυτή η άγνοια, δημιουργεί παράπλευρες ψυχολογικές τάσεις θρησκειοποίησης.
Στην περίπτωση, αυτός που πραγματικά δρά επιστημονικά (δηλαδή αμφισβητεί το κατεστημένο και προτείνει νέες ιδέες προς έρευνα, έστω και "υπερβατικού" χαρακτήρα) είναι ο Σέλντρεϊκ και αυτός που δρα θρησκειοκρατικά (προσπαθώντας να υπερασπιστεί τι;..! ) είναι ο επιστημονικός υπέυθυνος Μαντοξ, αλλά και όλοι οι συντελεστές του TED!
Σε μένα ήταν προφανής η διάθεση και η ανάγκη υπεράσπισης των κεκτημένων με κάθε τίμημα, εκ μέρους των επιστημόνων απέναντι στον αιρετικό. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 05, 2014 6:44 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι,αλλά κι ο Σέλντρεϊκ προσπαθεί να αποκτήσει επιστημονικότητα μέσω της επίθεσης στην επιστήμη .Πού είναι οι αποδείξεις του; Όλοι ενώθηκαν εναντίον του,πια; Υπερβολικό το βρίσκω. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 06, 2014 1:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν υπάρχει "επίθεση στην επιστήμη". Τι φρούτο είναι πάλι αυτό;
Τι σημαίνει "επίθεση στην επιστήμη";
Να καταργήσουμε δηλαδή το πείραμα, τη θεωρία, την παρατήρηση;
Αυτό κατάλαβες ότι θέλει ο Σέλντρεϊκ;
Στην αρχή κάποιοι, αρκετοί, εναντιώθηκαν αλλά μετά από την υποστήριξη που είχε από άλλους, μαζεύτηκαν και υποχώρησαν. Και καλά έκαναν, διότι επίθεση στην επιστήμη κάνανε τελικά αυτοί οι ίδιοι που φωνάζανε υπερ της επιστήμης. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 07, 2014 7:35 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μιλάει,καταρχήν,για επιστημονικά δόγματα,που έχουν ξεπεραστεί προ πολλού (όπως π.χ. ο κόσμος-μηχανή) και για θεωρίες new age που κάνουν το συνηθισμένο σφάλμα να "επαληθεύονται" χωρίς να υπάρχει τρόπος να διαψευστούν (βλ. Popper).Δεν έχει συγκεκριμένες προβλέψεις,δηλαδή.
Αυτά είναι χτυπήματα προς την επιστήμη κάτω απ' τη μέση,προφανώς για να βγάλει φράγκα κι αυτός ,εκμεταλλευόμενος την φυσική περιέργεια του κοινού για φαινόμενα που δεν ανήκουν στο χώρο τη ςεπιστήμης. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 07, 2014 9:19 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Μιλάει,καταρχήν,για επιστημονικά δόγματα,που έχουν ξεπεραστεί προ πολλού (όπως π.χ. ο κόσμος-μηχανή) και για θεωρίες new age που κάνουν το συνηθισμένο σφάλμα να "επαληθεύονται" χωρίς να υπάρχει τρόπος να διαψευστούν (βλ. Popper).Δεν έχει συγκεκριμένες προβλέψεις,δηλαδή.
Αυτά είναι χτυπήματα προς την επιστήμη κάτω απ' τη μέση,προφανώς για να βγάλει φράγκα κι αυτός ,εκμεταλλευόμενος την φυσική περιέργεια του κοινού για φαινόμενα που δεν ανήκουν στο χώρο τη ςεπιστήμης. |
Προ πολλού; Αλήθεια;
Και τι πιστεύουμε τώρα δηλαδή; _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 07, 2014 6:17 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Κάτσε ρε Ιωάννη, ξεχνάς τη δήλωση του Χώκινς
"Θεός μπορεί να υπάρχει, αλλά μετά τη Μεγάλη Έκρηξη δεν είναι απαραίτητη η παρουσία Του στον κόσμο".
Δηλαδή, το σύμπαν, μετά την Μ.Ε εξελίσσεται αυτόματα, υπό συνθήκες και μηχανισμούς που εμφυτεύθηκαν κατά τη διάρκεια της Μ.Ε.
Αυτό, είναι ή όχι μια πίστη σε 100% μηχανιστική δημιουργία; _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 09, 2014 10:34 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skakos έγραψε: |
Προ πολλού; Αλήθεια;
Και τι πιστεύουμε τώρα δηλαδή; |
Γιατί ,αν σου πω υπάρχει περίπτωση να πειστείς; Αφού δε βολεύει τον πόλεμο που έχεις εξαπολύσει στην επιστήμη γενικώς. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 09, 2014 10:49 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
spyros έγραψε: | Κάτσε ρε Ιωάννη, ξεχνάς τη δήλωση του Χώκινς
"Θεός μπορεί να υπάρχει, αλλά μετά τη Μεγάλη Έκρηξη δεν είναι απαραίτητη η παρουσία Του στον κόσμο".
Δηλαδή, το σύμπαν, μετά την Μ.Ε εξελίσσεται αυτόματα, υπό συνθήκες και μηχανισμούς που εμφυτεύθηκαν κατά τη διάρκεια της Μ.Ε.
Αυτό, είναι ή όχι μια πίστη σε 100% μηχανιστική δημιουργία; |
Η νεώτερη δήλωσή του απορρίπτει εντελώς και τη θεϊκή εκκίνηση.Μηχανιστικό σύμπαν,όμως,δε σημαίνει αυτό το οποίο δεν έχει Δημιουργό με συνείδηση αλλά αυτό όπου υπάρχει μονοσήμαντη σχέση ανάμεσα σ' ένα σύνολο συνθηκών και στο αποτέλεσμά τους. Ούτε στις κοινωνικές ούτε στις θετικές επιστήμες έχει επικρατήσει αυτό το μοντέλο.(απροσδιοριστία, δυσαναλογία μεταβολής αρχικών συνθηκών και μεταβολής αποτελέσματος,στατιστική σημαντικότητα).
Σύμφωνα με τα παραπάνω,μάλιστα,μηχανιστικό θα ήταν ένα σύμπαν στο οποίο παρεμβαίνει ο Θεός,αφού τότε η αιτιοκρατία θα ήταν αναπόδραστη. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|