Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Έφτασε η εποχή του Επιστημονικού Μεσαίωνα;
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 01, 2014 9:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Έφτασε η εποχή του Επιστημονικού Μεσαίωνα; Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Ενοχλήθηκα τόσο από το βιβλίο αυτό, ώστε αν επιτρεπόταν να καίμε βιβλία, το δικό του θα ήταν σίγουρα υποψήφιο.
(John Maddox, αρχισυντάκτης του περιοδικού Nature)


Η "απαγορευμένη ομιλία" (2013) του διάσημου βιολόγου Ρούπερτ Σέλντρεϊκ, σχετικά με τα δόγματα της επιστήμης, με τίτλο "Η Αυταπάτη της Επιστήμης".
Ο τίτλος αυτός (ακριβέστερα: "Η Περί Επιστήμης Αυταπάτη") είναι προσαρμογή στον τίτλο "Η Περί Θεού Αυταπάτη", το γνωστό μπεστ σέλερ του Ρίτσαρντ Ντόκινς που παρουσιάζει την πίστη στο Θεό ως μια παρωχημένη αυταπάτη, νικημένη από την επιστήμη και τη λογική.
Το βίντεο περιλαμβάνει επίσης αναφορές στις αλληλεπιδράσεις του Σέλντρεϊκ με τους δύο γνωστότερους σκεπτικιστές: τον Ρίτσαρντ Ντόκινς και τον Τζέιμς Ράντι.
Τα τρία μέρη αυτού του βίντεο βρίσκονται εδώ:

http://www.youtubetranslations.gr/Rup...

Αφού δείτε τα τρία αποκαλυπτικά βιντεάκια του συνδέσμου, θα σας συνιστούσα να διαβάσετε τους διαλόγους που ακολούθησαν, (οι οποίοι έχουν εκτενείς αναφορές στους έλληνες φιλοσόφους).

[Επειδή η ιστοσελίδα που έδωσα δεν τρέχει, δίνω τις διευθύνσεις στο ytube.

Κάθε βίντεο διαρκεί περίπου 15 λεπτά.

https://www.youtube.com/watch?v=32diTdBDkaE&noredirect=1

https://www.youtube.com/watch?v=mwj3c-24VtQ

https://www.youtube.com/watch?v=LETcF13u_LM ]
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την spyros στις Παρ Αύγ 01, 2014 5:27 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 01, 2014 10:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μια βλακεία του Maddox και πολλή αναπόδεικτη φαντασία απ' τον Sheldrake δε δικαιολογούν κανέναν επιστημονικό Μεσαίωνα:

...προφάσεις εν αμαρτίαις.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 01, 2014 1:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Λες ο Μαντοξ να είναι μεμονωμένη περίπτωση;
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 01, 2014 5:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επειδή η ιστοσελίδα που έδωσα δεν τρέχει, δίνω τις διευθύνσεις στο ytube.

Κάθε βίντεο διαρκεί περίπου 15 λεπτά.

https://www.youtube.com/watch?v=32diTdBDkaE&noredirect=1

https://www.youtube.com/watch?v=mwj3c-24VtQ

https://www.youtube.com/watch?v=LETcF13u_LM
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 03, 2014 11:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Λες ο Μαντοξ να είναι μεμονωμένη περίπτωση;



Πραγματικά,πρώτη φορά ακούω μια τέτοια βλακεία από επιστήμονα που δεν είναι σταλινικός.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 03, 2014 12:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τότε δεν είδες το 3ο βίντεο που παρέθεσα.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 04, 2014 11:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το είδα αλλά και πάλι είναι υπερβολικός ο χαρακτηρισμός "επιστημονικός Μεσαίωνας",ιδιαίτερα αν ο πρωταγωνιστής του βίντεο δεν έχει ακόμα ισχυρές αποδείξεις των υποθέσεών του,ώστε να μην υπάρχει το άλλοθι απ' την άλλη πλευρά ότι δεν ασχολούνται με παραεπιστημονικές new age σχολές .
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 04, 2014 2:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το "επιστημονικός μεσαίωνας" έχει να κάνει με την τάση να θρησκειοποιούμε την επιστήμη, κυρίως λόγω άγνοιας. Είναι αδύνατον να παρακολουθούμε καθημερινά τις εξελίξεις σε όλους τους τομείς. Δεν προλαβαίνουμε και δεν καταλαβαίνουμε τι ακριβώς κάνουν και αν είναι σημαντικό ή ασήμαντο.

Αυτή η άγνοια, δημιουργεί παράπλευρες ψυχολογικές τάσεις θρησκειοποίησης.

Στην περίπτωση, αυτός που πραγματικά δρά επιστημονικά (δηλαδή αμφισβητεί το κατεστημένο και προτείνει νέες ιδέες προς έρευνα, έστω και "υπερβατικού" χαρακτήρα) είναι ο Σέλντρεϊκ και αυτός που δρα θρησκειοκρατικά (προσπαθώντας να υπερασπιστεί τι;..! ) είναι ο επιστημονικός υπέυθυνος Μαντοξ, αλλά και όλοι οι συντελεστές του TED!

Σε μένα ήταν προφανής η διάθεση και η ανάγκη υπεράσπισης των κεκτημένων με κάθε τίμημα, εκ μέρους των επιστημόνων απέναντι στον αιρετικό.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 05, 2014 6:44 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι,αλλά κι ο Σέλντρεϊκ προσπαθεί να αποκτήσει επιστημονικότητα μέσω της επίθεσης στην επιστήμη .Πού είναι οι αποδείξεις του; Όλοι ενώθηκαν εναντίον του,πια; Υπερβολικό το βρίσκω.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 06, 2014 1:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν υπάρχει "επίθεση στην επιστήμη". Τι φρούτο είναι πάλι αυτό;
Τι σημαίνει "επίθεση στην επιστήμη";
Να καταργήσουμε δηλαδή το πείραμα, τη θεωρία, την παρατήρηση;

Αυτό κατάλαβες ότι θέλει ο Σέλντρεϊκ;

Στην αρχή κάποιοι, αρκετοί, εναντιώθηκαν αλλά μετά από την υποστήριξη που είχε από άλλους, μαζεύτηκαν και υποχώρησαν. Και καλά έκαναν, διότι επίθεση στην επιστήμη κάνανε τελικά αυτοί οι ίδιοι που φωνάζανε υπερ της επιστήμης.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 07, 2014 7:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μιλάει,καταρχήν,για επιστημονικά δόγματα,που έχουν ξεπεραστεί προ πολλού (όπως π.χ. ο κόσμος-μηχανή) και για θεωρίες new age που κάνουν το συνηθισμένο σφάλμα να "επαληθεύονται" χωρίς να υπάρχει τρόπος να διαψευστούν (βλ. Popper).Δεν έχει συγκεκριμένες προβλέψεις,δηλαδή.
Αυτά είναι χτυπήματα προς την επιστήμη κάτω απ' τη μέση,προφανώς για να βγάλει φράγκα κι αυτός ,εκμεταλλευόμενος την φυσική περιέργεια του κοινού για φαινόμενα που δεν ανήκουν στο χώρο τη ςεπιστήμης.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 07, 2014 9:19 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Μιλάει,καταρχήν,για επιστημονικά δόγματα,που έχουν ξεπεραστεί προ πολλού (όπως π.χ. ο κόσμος-μηχανή) και για θεωρίες new age που κάνουν το συνηθισμένο σφάλμα να "επαληθεύονται" χωρίς να υπάρχει τρόπος να διαψευστούν (βλ. Popper).Δεν έχει συγκεκριμένες προβλέψεις,δηλαδή.
Αυτά είναι χτυπήματα προς την επιστήμη κάτω απ' τη μέση,προφανώς για να βγάλει φράγκα κι αυτός ,εκμεταλλευόμενος την φυσική περιέργεια του κοινού για φαινόμενα που δεν ανήκουν στο χώρο τη ςεπιστήμης.


Προ πολλού; Αλήθεια;
Και τι πιστεύουμε τώρα δηλαδή;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 07, 2014 6:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κάτσε ρε Ιωάννη, ξεχνάς τη δήλωση του Χώκινς
"Θεός μπορεί να υπάρχει, αλλά μετά τη Μεγάλη Έκρηξη δεν είναι απαραίτητη η παρουσία Του στον κόσμο".
Δηλαδή, το σύμπαν, μετά την Μ.Ε εξελίσσεται αυτόματα, υπό συνθήκες και μηχανισμούς που εμφυτεύθηκαν κατά τη διάρκεια της Μ.Ε.
Αυτό, είναι ή όχι μια πίστη σε 100% μηχανιστική δημιουργία;
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 09, 2014 10:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:


Προ πολλού; Αλήθεια;
Και τι πιστεύουμε τώρα δηλαδή;


Γιατί ,αν σου πω υπάρχει περίπτωση να πειστείς; Αφού δε βολεύει τον πόλεμο που έχεις εξαπολύσει στην επιστήμη γενικώς.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 09, 2014 10:49 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Κάτσε ρε Ιωάννη, ξεχνάς τη δήλωση του Χώκινς
"Θεός μπορεί να υπάρχει, αλλά μετά τη Μεγάλη Έκρηξη δεν είναι απαραίτητη η παρουσία Του στον κόσμο".
Δηλαδή, το σύμπαν, μετά την Μ.Ε εξελίσσεται αυτόματα, υπό συνθήκες και μηχανισμούς που εμφυτεύθηκαν κατά τη διάρκεια της Μ.Ε.
Αυτό, είναι ή όχι μια πίστη σε 100% μηχανιστική δημιουργία;


Η νεώτερη δήλωσή του απορρίπτει εντελώς και τη θεϊκή εκκίνηση.Μηχανιστικό σύμπαν,όμως,δε σημαίνει αυτό το οποίο δεν έχει Δημιουργό με συνείδηση αλλά αυτό όπου υπάρχει μονοσήμαντη σχέση ανάμεσα σ' ένα σύνολο συνθηκών και στο αποτέλεσμά τους. Ούτε στις κοινωνικές ούτε στις θετικές επιστήμες έχει επικρατήσει αυτό το μοντέλο.(απροσδιοριστία, δυσαναλογία μεταβολής αρχικών συνθηκών και μεταβολής αποτελέσματος,στατιστική σημαντικότητα).

Σύμφωνα με τα παραπάνω,μάλιστα,μηχανιστικό θα ήταν ένα σύμπαν στο οποίο παρεμβαίνει ο Θεός,αφού τότε η αιτιοκρατία θα ήταν αναπόδραστη.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Επόμενο
Σελίδα 1 από 19

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center