Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 09, 2014 11:48 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
δηλαδη εχεις εμπειρίες αποδράσιμης αιτιοκρατιας;
αν ναι, παρακαλω παράδειγμα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 10, 2014 11:16 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν έχω όρεξη,ευχαριστώ! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 10, 2014 2:08 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ε; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 10, 2014 6:27 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ααα ... μηπως λες οτι η "πρωτοβουλια" του στυλ: "δεν εχω ορεξη", αποτελει το παραδειγμα; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 11, 2014 7:08 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όχι,απαντώ όταν κρίνω ότι οι περιστάσεις έχουν κάποιο νόημα. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 11, 2014 9:47 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
δηλαδη λες οτι απαντησες ανοησιες, επειδη δεν καταλαβες το ερωτημα μου; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 22, 2014 11:03 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όχι, λέει κάτι άλλο, ότι δεν απαντά λογικά σε ανόητα ερωτήματα.
JollyRoger έγραψε: | δηλαδη εχεις εμπειρίες αποδράσιμης αιτιοκρατιας;
αν ναι, παρακαλω παράδειγμα! |
Εσύ έχεις εμπειρίες λογικής απάντησης σε ανόητο ερώτημα;
Αν ναι, παρακαλούμε παραδείγματα! _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 22, 2014 12:43 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
χμ, ισως εχεις δικιο... δυσκολευομαι να τον καταλαβω τον νεοφωτιστο |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Chaos Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Φεβ 2008 Δημοσιεύσεις: 2132 Τόπος: Αθήναι
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 06, 2014 10:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο "επιστημονικός μεσαίωνας", στην πραγματικότητα ο ανθρωπιστικός μεσαίωνας, είναι ήδη παρωχημένη έννοια.
Τέτοιες - με κάποια δόση αλήθειας - ήσαν οι ανησυχίες των θεολόγων και φιλολόγων της παιδικής μου ηλικίας. Και ο ίδιος, αποδέχθηκα αυτόν τον κίνδυνο ως υπαρκτό' και τον καταπολέμησα σε όλη την έως τώρα ζωή μου, με όσες λίγες δυνάμεις διέθετα.
Ήδη, χωρίς θεία παρέμβαση αλλά με τις δικές μας ανθρώπινες ικανότητες, μπαίνουμε σε μια άλλη πορεία.
Αργά, δύσκολα, βασανιστικά, αλλά υπαρκτά.
Μπορούν όσοι το επιθυμούν να συνεχίζουν να αυτοβασανίζονται με αγωνίες που ανήκουν σε προγενέστερες αναζητητικές πορείες. Δικαίωμά τους αν αυτή την επιλογή κάνουν' και υποχρέωσή τους αν όντως πιστεύουν σε αυτήν.
Δικαίωμά μας είναι να αναδείξουμε την δυνατότητα' και υποχρέωσή μας να καταδείξουμε την ελπίδα.
_________________ Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 06, 2014 11:47 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: Έφτασε η εποχή του Επιστημονικού Μεσαίωνα; |
|
|
spyros έγραψε: | Παράθεση: | Ενοχλήθηκα τόσο από το βιβλίο αυτό, ώστε αν επιτρεπόταν να καίμε βιβλία, το δικό του θα ήταν σίγουρα υποψήφιο.
(John Maddox, αρχισυντάκτης του περιοδικού Nature) |
Η "απαγορευμένη ομιλία" (2013) του διάσημου βιολόγου Ρούπερτ Σέλντρεϊκ, σχετικά με τα δόγματα της επιστήμης, με τίτλο "Η Αυταπάτη της Επιστήμης".
Ο τίτλος αυτός (ακριβέστερα: "Η Περί Επιστήμης Αυταπάτη") είναι προσαρμογή στον τίτλο "Η Περί Θεού Αυταπάτη", το γνωστό μπεστ σέλερ του Ρίτσαρντ Ντόκινς που παρουσιάζει την πίστη στο Θεό ως μια παρωχημένη αυταπάτη, νικημένη από την επιστήμη και τη λογική.
Το βίντεο περιλαμβάνει επίσης αναφορές στις αλληλεπιδράσεις του Σέλντρεϊκ με τους δύο γνωστότερους σκεπτικιστές: τον Ρίτσαρντ Ντόκινς και τον Τζέιμς Ράν τι.
Τα τρία μέρη αυτού του βίντεο βρίσκονται εδώ:
http://www.youtubetranslations.gr/Rup...
Αφού δείτε τα τρία αποκαλυπτικά βιντεάκια του συνδέσμου, θα σας συνιστούσα να διαβάσετε τους διαλόγους που ακολούθησαν, (οι οποίοι έχουν εκτενείς αναφορές στους έλληνες φιλοσόφους).
[Επειδή η ιστοσελίδα που έδωσα δεν τρέχει, δίνω τις διευθύνσεις στο ytube.
Κάθε βίντεο διαρκεί περίπου 15 λεπτά.
https://www.youtube.com/watch?v=32diTdBDkaE&noredirect=1
https://www.youtube.com/watch?v=mwj3c-24VtQ
https://www.youtube.com/watch?v=LETcF13u_LM ] |
Το κράτος του Ισλαμ αποδεικνύει οτι σιγουρα δε ζουμε σε επιστημονικο μεσαιωνα αλλα μάλλον σε θρησκευτικό. Βασικά δεν ξερω αν η θρησκεία ξέφυγε ποτέ απο το μεσαίωνα. Αλλα αυτο είναι μια διαφορετική συζήτηση. Όπως το βλέπω εγώ, επιστήμη ειναι η καρτεσιανή λογική. Να μη δεχόμαστε ποτέ τίποτα αν δεν είμαστε απολύτως σίγουροι οτι αληθευει. Ένα παράδειγμα είναι το χονδροειδές ψέμα πως η Γη είναι επίπεδη. Αποδείχτηκε επιστημονικά οτι αυτό είναι εσφαλμένο. _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 07, 2014 10:53 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλώς τα παιδιά, Χάος και Δάκη.
Η σημειολογία της λέξης Μεσαίωνα, έχει να κάνει πλέον με την ανθρώπινη φύση και όχι με μια συγκεκριμένη εποχή ή δραστηριότητα.
Για παράδειγμα και σήμερα χρησιμοποιούμε τη φράση "εργασιακός μεσάιωνας", παρότι δεν ζούμε στην Δ. Ευρώπη του 1000μ.Χ.
Η έννοια λοιπόν, δεν έχει πλέον ούτε καν θρησκευτικό περιεχόμενο, διότι η ανθρωπότητα γνώρισε πολλές περιόδους μεσαίωνα μετά το τέλος του ιστορικού Μεσαίωνα.
Για τους αυτόχθονες λαούς της Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας, ο δικός τους μεσαίωνας ξεκινά με τον επικοισμό των Ευρωπαίων, αμέσως μετά τα χρόνια της Αναγέννησης και της Γαλλικής επανάστασης (ω, ειρωνία!).
Για τους χριστιανούς της Ρωσίας, Πολωνίας, Ρουμανίας, Τσεχοσλαβακίας, Γιουγκοσλαβίας, Αλβανίας ο μεσαίωνάς τους ξεκινά μετά την Οκτωμβριανή επανάσταση του 1917.
Για τους εβραίους της δυτικής ευρώπης, με την άνοδο του χιτλερ.
Αυτό που γίνεται σήμερα στη Συρία και στο Ιράκ, δεν είναι αποτέλεσμα ενός θρησκευτικού φονταμενταλισμού, διότι έχει επαναληφθεί πολλές φορές στο παρελθόν, σε χειρότερο βαθμό και στη Τουρκία του άθεου Κεμάλ και των γενοκτονιών του, στη Ρωσία των άθεων Λένιν-Στάλιν και των γενοκτονιών τους και στην Κίνα του άθεου Μάο και στη Ρουμανία του άθεου Τσαουσέσκου και στην Καμπότζη των άθεων κόκκινων χμερ και στην ευρώπη των άθεων χίτλερ και μουσολίνι και στη κένυα-σομαλία.
Η αιτία όλων αυτών δεν είναι η θρησκεία του Θεού, αλλά η θρησκεία του χρήματος και της εξουσίας.
Προφάσεις πάντα υπάρχουν, αλλά η μοναδική αιτία είναι η δίψα για εξουσία με τα επακόλουθά της.
Αυτό λοιπόν φυσικά θα συμβαίνει και στον επιστημονικό χώρο, διότι η δίψα για εξουσία και έλεγχο είναι συνηφασμένη με την ανθρώπινη φύση. Αυτό καταγγέλεται από τον βιολόγο Ρούπερτ Σέλντρεϊκ. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 07, 2014 12:33 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όπως,λοιπόν,υπεύθυνη δεν είναι η θρησκεία γενικώς αλλά οι φανατικοί της θρησκείας ,έτσι υπεύθυνη δεν είναι η επιστήμη γενικώς,οπότε δε δικαιολογείται η ισοπεδωτική γενίκευση "επιστημονικός μεσαίωνας". _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 07, 2014 5:15 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συμφωνώ με τον προλαλίσαντα. Πρέπει να ξεχωρίζουμε τις έννοιες. _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 07, 2014 6:05 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φυσικά, δεν είναι ποτέ δυνατόν να έχει την ευθύνη μια έννοια, όπως η επιστήμη, η θρησκεία, η δημοκρατία, η ποίηση, ο έρωτας.
Την ευθύνη πάντα την έχουν οι άνθρωποι που αποφασίζουν και πράττουν.
Ο μεσαίωνας βρίσκεται τελικά στις καρδιές όλων των ανθρώπων, απλώς εκδηλώνεται διαφορετικά στον καθένα μας.
Θα μπορούσα λοιπόν να βάλω ως τίτλο:
"Ήρθε η εποχή του μεσαίωνα και στον χώρο της επιστήμης;"
Πιθανόν να ηταν καλύτερα, αν και η ουσία είναι ακριβώς η ίδια. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Σεπ 08, 2014 9:16 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αφού ξεκαθαρίσαμε την αστοχία του πρώτου όρου ("επιστημονικός") ,πάμε στο δεύτερο ("μεσαίωνας").
Ο Μεσαίωνας αποστρεφόταν και δίωκε μέχρι φυσικής εξόντωσης κάθε επιστημονική ανακάλυψη που έθιγε τα θρησκευτικά δόγματα.Στην περίπτωση του Σέλντρεϊκ έχουμε μόνο υποθέσεις,χωρίς καμιά απόδειξη ή πρόβλεψη.Έτσι,λοιπόν,τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα και ακόμα κι αν υπήρξε προκατάληψη κατά του Σέλντρεϊκ δεν πρόκειται για ουσιαστική μεσαιωνική πρακτική,αφού αυτή είναι δικαιολογημένη (αν εξαιρέσουμε,βέβαια,την απαράδεκτη φράση του Μάντοξ) από την εμπειρία τόσων παραεπιστημονικών παραφυάδων που ταλαιπωρούν αρκετό κόσμο.
Καλύτερα,λοιπόν,είναι η χρήση του τίτλου "Τα όρια της ανεκτικότητας των επιστημόνων απέναντι στην ψευδοεπιστήμη". _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|