Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Έφτασε η εποχή του Επιστημονικού Μεσαίωνα;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 09, 2014 11:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

δηλαδη εχεις εμπειρίες αποδράσιμης αιτιοκρατιας; Confused

αν ναι, παρακαλω παράδειγμα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 10, 2014 11:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν έχω όρεξη,ευχαριστώ!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 10, 2014 2:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ε;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 10, 2014 6:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ααα ... μηπως λες οτι η "πρωτοβουλια" του στυλ: "δεν εχω ορεξη", αποτελει το παραδειγμα;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 11, 2014 7:08 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όχι,απαντώ όταν κρίνω ότι οι περιστάσεις έχουν κάποιο νόημα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 11, 2014 9:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

δηλαδη λες οτι απαντησες ανοησιες, επειδη δεν καταλαβες το ερωτημα μου;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 22, 2014 11:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όχι, λέει κάτι άλλο, ότι δεν απαντά λογικά σε ανόητα ερωτήματα.
JollyRoger έγραψε:
δηλαδη εχεις εμπειρίες αποδράσιμης αιτιοκρατιας; Confused

αν ναι, παρακαλω παράδειγμα!

Εσύ έχεις εμπειρίες λογικής απάντησης σε ανόητο ερώτημα;
Αν ναι, παρακαλούμε παραδείγματα!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 22, 2014 12:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

χμ, ισως εχεις δικιο... δυσκολευομαι να τον καταλαβω τον νεοφωτιστο
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 06, 2014 10:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη


Ο "επιστημονικός μεσαίωνας", στην πραγματικότητα ο ανθρωπιστικός μεσαίωνας, είναι ήδη παρωχημένη έννοια.
Τέτοιες - με κάποια δόση αλήθειας - ήσαν οι ανησυχίες των θεολόγων και φιλολόγων της παιδικής μου ηλικίας. Και ο ίδιος, αποδέχθηκα αυτόν τον κίνδυνο ως υπαρκτό' και τον καταπολέμησα σε όλη την έως τώρα ζωή μου, με όσες λίγες δυνάμεις διέθετα.
Ήδη, χωρίς θεία παρέμβαση αλλά με τις δικές μας ανθρώπινες ικανότητες, μπαίνουμε σε μια άλλη πορεία.
Αργά, δύσκολα, βασανιστικά, αλλά υπαρκτά.
Μπορούν όσοι το επιθυμούν να συνεχίζουν να αυτοβασανίζονται με αγωνίες που ανήκουν σε προγενέστερες αναζητητικές πορείες. Δικαίωμά τους αν αυτή την επιλογή κάνουν' και υποχρέωσή τους αν όντως πιστεύουν σε αυτήν.
Δικαίωμά μας είναι να αναδείξουμε την δυνατότητα' και υποχρέωσή μας να καταδείξουμε την ελπίδα.

_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 06, 2014 11:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Έφτασε η εποχή του Επιστημονικού Μεσαίωνα; Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Παράθεση:
Ενοχλήθηκα τόσο από το βιβλίο αυτό, ώστε αν επιτρεπόταν να καίμε βιβλία, το δικό του θα ήταν σίγουρα υποψήφιο.
(John Maddox, αρχισυντάκτης του περιοδικού Nature)


Η "απαγορευμένη ομιλία" (2013) του διάσημου βιολόγου Ρούπερτ Σέλντρεϊκ, σχετικά με τα δόγματα της επιστήμης, με τίτλο "Η Αυταπάτη της Επιστήμης".
Ο τίτλος αυτός (ακριβέστερα: "Η Περί Επιστήμης Αυταπάτη") είναι προσαρμογή στον τίτλο "Η Περί Θεού Αυταπάτη", το γνωστό μπεστ σέλερ του Ρίτσαρντ Ντόκινς που παρουσιάζει την πίστη στο Θεό ως μια παρωχημένη αυταπάτη, νικημένη από την επιστήμη και τη λογική.
Το βίντεο περιλαμβάνει επίσης αναφορές στις αλληλεπιδράσεις του Σέλντρεϊκ με τους δύο γνωστότερους σκεπτικιστές: τον Ρίτσαρντ Ντόκινς και τον Τζέιμς Ράν τι.
Τα τρία μέρη αυτού του βίντεο βρίσκονται εδώ:

http://www.youtubetranslations.gr/Rup...

Αφού δείτε τα τρία αποκαλυπτικά βιντεάκια του συνδέσμου, θα σας συνιστούσα να διαβάσετε τους διαλόγους που ακολούθησαν, (οι οποίοι έχουν εκτενείς αναφορές στους έλληνες φιλοσόφους).

[Επειδή η ιστοσελίδα που έδωσα δεν τρέχει, δίνω τις διευθύνσεις στο ytube.

Κάθε βίντεο διαρκεί περίπου 15 λεπτά.

https://www.youtube.com/watch?v=32diTdBDkaE&noredirect=1

https://www.youtube.com/watch?v=mwj3c-24VtQ

https://www.youtube.com/watch?v=LETcF13u_LM ]


Το κράτος του Ισλαμ αποδεικνύει οτι σιγουρα δε ζουμε σε επιστημονικο μεσαιωνα αλλα μάλλον σε θρησκευτικό. Βασικά δεν ξερω αν η θρησκεία ξέφυγε ποτέ απο το μεσαίωνα. Αλλα αυτο είναι μια διαφορετική συζήτηση. Όπως το βλέπω εγώ, επιστήμη ειναι η καρτεσιανή λογική. Να μη δεχόμαστε ποτέ τίποτα αν δεν είμαστε απολύτως σίγουροι οτι αληθευει. Ένα παράδειγμα είναι το χονδροειδές ψέμα πως η Γη είναι επίπεδη. Αποδείχτηκε επιστημονικά οτι αυτό είναι εσφαλμένο.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 07, 2014 10:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλώς τα παιδιά, Χάος και Δάκη.

Η σημειολογία της λέξης Μεσαίωνα, έχει να κάνει πλέον με την ανθρώπινη φύση και όχι με μια συγκεκριμένη εποχή ή δραστηριότητα.
Για παράδειγμα και σήμερα χρησιμοποιούμε τη φράση "εργασιακός μεσάιωνας", παρότι δεν ζούμε στην Δ. Ευρώπη του 1000μ.Χ.
Η έννοια λοιπόν, δεν έχει πλέον ούτε καν θρησκευτικό περιεχόμενο, διότι η ανθρωπότητα γνώρισε πολλές περιόδους μεσαίωνα μετά το τέλος του ιστορικού Μεσαίωνα.
Για τους αυτόχθονες λαούς της Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας, ο δικός τους μεσαίωνας ξεκινά με τον επικοισμό των Ευρωπαίων, αμέσως μετά τα χρόνια της Αναγέννησης και της Γαλλικής επανάστασης (ω, ειρωνία!).
Για τους χριστιανούς της Ρωσίας, Πολωνίας, Ρουμανίας, Τσεχοσλαβακίας, Γιουγκοσλαβίας, Αλβανίας ο μεσαίωνάς τους ξεκινά μετά την Οκτωμβριανή επανάσταση του 1917.
Για τους εβραίους της δυτικής ευρώπης, με την άνοδο του χιτλερ.

Αυτό που γίνεται σήμερα στη Συρία και στο Ιράκ, δεν είναι αποτέλεσμα ενός θρησκευτικού φονταμενταλισμού, διότι έχει επαναληφθεί πολλές φορές στο παρελθόν, σε χειρότερο βαθμό και στη Τουρκία του άθεου Κεμάλ και των γενοκτονιών του, στη Ρωσία των άθεων Λένιν-Στάλιν και των γενοκτονιών τους και στην Κίνα του άθεου Μάο και στη Ρουμανία του άθεου Τσαουσέσκου και στην Καμπότζη των άθεων κόκκινων χμερ και στην ευρώπη των άθεων χίτλερ και μουσολίνι και στη κένυα-σομαλία.
Η αιτία όλων αυτών δεν είναι η θρησκεία του Θεού, αλλά η θρησκεία του χρήματος και της εξουσίας.
Προφάσεις πάντα υπάρχουν, αλλά η μοναδική αιτία είναι η δίψα για εξουσία με τα επακόλουθά της.


Αυτό λοιπόν φυσικά θα συμβαίνει και στον επιστημονικό χώρο, διότι η δίψα για εξουσία και έλεγχο είναι συνηφασμένη με την ανθρώπινη φύση. Αυτό καταγγέλεται από τον βιολόγο Ρούπερτ Σέλντρεϊκ.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 07, 2014 12:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όπως,λοιπόν,υπεύθυνη δεν είναι η θρησκεία γενικώς αλλά οι φανατικοί της θρησκείας ,έτσι υπεύθυνη δεν είναι η επιστήμη γενικώς,οπότε δε δικαιολογείται η ισοπεδωτική γενίκευση "επιστημονικός μεσαίωνας".
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 07, 2014 5:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συμφωνώ με τον προλαλίσαντα. Πρέπει να ξεχωρίζουμε τις έννοιες.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 07, 2014 6:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φυσικά, δεν είναι ποτέ δυνατόν να έχει την ευθύνη μια έννοια, όπως η επιστήμη, η θρησκεία, η δημοκρατία, η ποίηση, ο έρωτας.
Την ευθύνη πάντα την έχουν οι άνθρωποι που αποφασίζουν και πράττουν.
Ο μεσαίωνας βρίσκεται τελικά στις καρδιές όλων των ανθρώπων, απλώς εκδηλώνεται διαφορετικά στον καθένα μας.

Θα μπορούσα λοιπόν να βάλω ως τίτλο:
"Ήρθε η εποχή του μεσαίωνα και στον χώρο της επιστήμης;"

Πιθανόν να ηταν καλύτερα, αν και η ουσία είναι ακριβώς η ίδια.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Σεπ 08, 2014 9:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αφού ξεκαθαρίσαμε την αστοχία του πρώτου όρου ("επιστημονικός") ,πάμε στο δεύτερο ("μεσαίωνας").

Ο Μεσαίωνας αποστρεφόταν και δίωκε μέχρι φυσικής εξόντωσης κάθε επιστημονική ανακάλυψη που έθιγε τα θρησκευτικά δόγματα.Στην περίπτωση του Σέλντρεϊκ έχουμε μόνο υποθέσεις,χωρίς καμιά απόδειξη ή πρόβλεψη.Έτσι,λοιπόν,τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα και ακόμα κι αν υπήρξε προκατάληψη κατά του Σέλντρεϊκ δεν πρόκειται για ουσιαστική μεσαιωνική πρακτική,αφού αυτή είναι δικαιολογημένη (αν εξαιρέσουμε,βέβαια,την απαράδεκτη φράση του Μάντοξ) από την εμπειρία τόσων παραεπιστημονικών παραφυάδων που ταλαιπωρούν αρκετό κόσμο.

Καλύτερα,λοιπόν,είναι η χρήση του τίτλου "Τα όρια της ανεκτικότητας των επιστημόνων απέναντι στην ψευδοεπιστήμη".
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Επόμενο
Σελίδα 2 από 19

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center