Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η Πολιτική Βία στην Ελλάδα έχει Πολιτισμικές Ρίζες.
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 16, 2013 10:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Η Πολιτική Βία στην Ελλάδα έχει Πολιτισμικές Ρίζες. Απάντηση με Συμπερίληψη

επιτέλους χρόνια το λέω ότι το πρόβλημά μας είναι πάνω από όλα πολιτισμικό και τελικά βρέθηκε ένας χριστιανός να βάλει το μαχαίρι στο κόκκαλο με το βιβλίο του :

πηγή : Βήμα

Δ. Ψυχογιός: Η πολιτική βία στην Ελλάδα έχει πολιτισμικές ρίζες
Ο δημοσιογράφος και πανεπιστημιακός παρουσίασε το νέο του βιβλίο

Παρουσιάστηκε το απόγευμα της Τρίτης (15 Οκτωβρίου) στο προσφάτως ανακαινισμένο Μέγαρο Υπατία το νέο βιβλίο του δημοσιογράφου και πανεπιστημιακού κ. Δημήτρη Ψυχογιού υπό τον τίτλο «Η πολιτική βία στην ελληνική κοινωνία».

O κ. Πέτρος Παπασαραντόπουλος, ο οποίος συντόνισε τη συζήτηση εκ μέρους των εκδόσεων Επίκεντρο, είπε στην αρχή της εκδήλωσης ότι «η χώρα αυτή παράγει περισσότερη βία απ' όση μπορεί να καταναλώσει» υπογραμμίζοντας ότι «το βιβλίο είναι μια πολύ σημαντική συμβολή σε μια συζήτηση που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα». Αυτή δε η συζήτηση δεν είναι άλλη από την κοινωνική νομιμοποίηση της πολιτικής βίας που προήλθε από ένα «ακραίο διχαστικό σύστημα», όπως αυτό εγκαθιδρύθηκε στη διάρκεια της Μεταπολίτευσης, «όπου η πολιτική αντιπαλότητα αντικαταστάθηκε από τη λογική του Καρλ Σμιτ, από τον διαχωρισμό σε εχθρούς και φίλους».

Η μεγάλη συμβολή του συγγραφέα είναι ότι «εντοπίζει το φαινόμενο της πολιτικής βίας στον κόσμο των ιδεών, των συμπεριφορών και των νοοτροπιών, δηλαδή σε αυτό που αποκαλείται πολιτισμικό φορτίο της κάθε χώρας". Με το βιβλίο του «ο Δημήτρης Ψυχογιός τεκμηριώνει την άποψη ότι η κουλτούρα της βίας ευδοκίμησε στην Ελλάδα επειδή ήταν οργανικό και ηγεμονικό στοιχείο στην ιδεολογική αφήγηση τόσο της Δεξιάς όσο και της Αριστεράς. Η επισήμανσή του ότι η Δεξιά εξυμνούσε την πολεμική αρετή των Ελλήνων και η Αριστερά το διαχρονικό, αντιστασιακό ήθος του ελληνισμού είναι κάτι παραπάνω από εύστοχη", κάτι που βεβαίως εμπεδώθηκε από ένα προβληματικό εκπαιδευτικό σύστημα. Με τα λόγια του ίδιου του συγγραφέα «όλοι κρύβαμε μέσα μας κι από έναν οπλαρχηγό».

Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης είπε ότι εντυπωσιάστηκε «από τη διαύγεια της σκέψης του συγγραφέα» καθώς διάβαζε το βιβλίο το περασμένο καλοκαίρι. Έκανε μια ιστορική αναδρομή, ακόμη και στις «εμφύλιες αντιπαραθέσεις στη διάρκεια του απελευθερωτικού πολέμου», για να καταλήξει στο σήμερα συμφωνώντας ότι το πρόβλημα της πολιτικής βίας στη χώρα μας έχει πολιτισμικές ρίζες και επιπλέον ότι διαχέεται από την ρητορική του μίσους. Η δε «συγκρουσιακή κουλτούρα καλλιεργείται ήδη από το σχολείο» που «αποσιωπά την εμφυλιοπολεμική διάσταση του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα».

Εκεί βρίσκονται, κατά τον ίδιο, οι απαρχές της πολιτικής βίας που έκτοτε σημαδεύει την πορεία του τόπου. «Μια διαρκής εμφύλια διχοστασία διατρέχει την κοινοβουλευτική μας ιστορία, ήδη από τις πρώτες δεκαετίες του εικοστού αιώνα» υπογράμμισε. Στα καθ' ημάς η «εισαγωγή της καθολικής ψηφοφορίας (1843) ενέταξε το πολιτικό σώμα μέσα σε έναν πολιτικό στίβο όπου είχε ήδη ενσωματωθεί η βία ως θεμελιώδες χαρακτηριστικό του. Το πολιτικό σώμα κατηχήθηκε εξ αρχής στη λογική των ριζικών, των ασυμφιλίωτων αντιπαραθέσεων», συμπλήρωσε.

Σήμερα όμως τι γίνεται; «Πολλοί ισχυρίζονται ότι διανύουμε μια περίοδο ακήρυχτου εμφυλίου πολέμου. Εγώ θα το έλεγα αλλιώς: σήμερα πια η κρίση έφερε βίαια και ταυτόχρονα στην επιφάνεια όλη την παθογένειά μας, αυτή που όχι μόνο συγκάλυπτε την - σε σαθρές βάσεις - θεμελιωμένη μας ευμάρεια αλλά που και σε μεγάλο βαθμό την εξέθρεψε, και πάνω απ' όλα πολλαπλασίασε τη βία, ως το πιο ακραίο σύμπτωμα μιας προϊούσης ανομίας» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Αθηναίων καταλήγοντας ότι «αυτή η πόλη έχει σημαδευτεί από τη βία» και τον σφετερισμό του δημόσιου χώρου.

Ο διευθυντής του «Βήματος» κ. Αντώνης Καρακούσης είπε ότι ο Δημήτρης Ψυχογιός είναι ένας «διανοούμενος δημοσιογράφος» και ότι η βία απασχολούσε ανέκαθεν τον συγγραφέα και εξακολουθεί να τον απασχολεί. Στάθηκε σε δυο βασικά σημεία του βιβλίου «το ένα είναι ότι η πολιτική βία διαιωνίζεται επειδή αποθεώνεται η πολιτική βία των φανταστικών ή πραγματικών προγόνων μας, και το δεύτερο είναι αυτό που ο ίδιος περιγράφει ως αγωνιστική ανάγνωση της ιστορίας». Ο ίδιος ο κ. Καρακούσης «ως τέκνο της βίας, ως παιδί του Εμφυλίου Πολέμου, γεννημένο στην Τσεχοσλοβακία» προσέγγισε τα γραφόμενα και τις αναλύσεις μέσα από τα προσωπικά του βιώματα.

Επεσήμανε ότι «αν κανείς ανατρέξει σε προσωπικά περιστατικά στο βάθος του χρόνου, σε μεγάλο βαθμό η βία είναι εντός μας, το ζήτημα είναι ότι τα τελευταία χρόνια, εκείνες οι συνθήκες τις οποίες βιώσαμε οι περισσότεροι και πιστεύαμε, εγώ τουλάχιστον, ότι θα τους ξεφεύγαμε, ότι δηλαδή έχουμε κατακτήσει μια πιο ειρηνική εκδοχή της κοινωνικής ζωής και του πολιτικού βίου στη χώρα, φαίνεται πλέον ότι λαμβάνουν άλλες διαστάσεις. Νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι, ειδικότερα οι νέοι και μάλιστα υπό τις παρούσες συνθήκες, όλος αυτός ο μύθος της βίας που ενυπάρχει στην χώρα τους κατατρέχει και τους καταδιώκει και πρέπει κανείς να βρει έναν τρόπο να βγει ο τόπος από αυτήν την κατάσταση». Αναφέρθηκε και στις ευθύνες των μέσων ενημέρωσης, στις εφημερίδες αλλά κυρίως στους τηλεοπτικούς σταθμούς επειδή έχουνε δώσει «και χώρο και χρόνο πολύ σε όλες τις εκδοχές της βίας».

«Χαίρομαι πάντως που εδώ μέσα είμαστε όλοι χαμογελαστοί γιατί δεν αντέχω άλλο την κατήφεια και την κλαψούρα, παρ' όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε δεν είδα άνθρωπο με κατεβασμένα μούτρα και είναι μεγάλη χαρά αυτό» είπε ο ποιητής κ. Τίτος Πατρίκιος ο οποίος πάντοτε, σε τέτοιες περιστάσεις, έχει μια δυο ενδιαφέρουσες ιστορίες να αφηγηθεί.

«Το βιβλίο έχει πάρα πολλές όψεις. Θα σταθώ, κάπως σχηματικά, σε τέσσερα μεγάλα προτερήματά του. Πρώτον, καταλογογραφεί όλες τις εκδηλώσεις της βίας στη διάρκεια της Μεταπολίτευσης. Επιτέλους έχουμε ένα συγκροτημένο κείμενο πάνω στα γεγονότα ώστε να μη μιλάμε αφηρημένα ή από εντυπώσεις και αναμνήσεις. Δεύτερον, αναπτύσσει ο συγγραφέας τη δική του σκέψη πάνω στο πρόβλημα της βίας και λέει και πράγματα καινούρια, νεωτερικά θα έλεγα, πράγμα που είναι μεγάλη υπόθεση. Τρίτο προτέρημα, ξεπερνάει ο ίδιος το τοίχος που έχει ορθωθεί και στο οποίο όλοι βρισκόμαστε απέναντί του με σεβασμό, της μη-αναφοράς στα προσωπικά γεγονότα τα οποία τελικώς υπερκαλύπτονται από προσωπικά γεγονότα άλλων! Το τέταρτο προτέρημα είναι ότι το βιβλίο δημιουργεί στον αναγνώστη δικές του σκέψεις και δικούς του προβληματισμούς, είναι ένα βιβλίο που σε ενεργοποιεί. Είχα συνηθίσει κι εγώ να αποδίδω τη βία μόνον σε οικονομικούς παράγοντες. Τελικώς έχω καταλήξει στην εξής σκέψη, ότι κύρια αιτία είναι η πίστη στην απόλυτη αλήθεια, η πίστη αυτή που κάνει τους ανθρώπους να θέλουν να σώσουν τους υπόλοιπους, επιβάλλοντας διά της βίας, την απόλυτη αλήθεια τους» είπε αναφερόμενος στον φορουμιστή Saruman MERLIN. Laughing

«Επιτέλους ο Δημήτρης ο Ψυχογιός λέει ότι έβαζε βόμβες στη δικτατορία, ότι πιάστηκε και ότι βασανίστηκε, επιτέλους να ξέρουμε τι έχει κάνει ο καθένας! Όχι άλλο πια, από συστολή να μην τα λέμε και να βγαίνουν άλλοι και όχι μόνο να λένε πράγματα χωρίς καμία συστολή αλλά να μας κάθονται και στον σβέρκο, πολλοί εξ αυτών διάσημα πρόσωπα και τιμημένα λέγοντας, βεβαίως, από την αρχή μέχρι το τέλος ψέματα. Μιλάω κι εγώ προσωπικά γιατί με τον Ψυχογιό έχουμε μια παράλληλη αλλά ετεροχρονισμένη πορεία, και οι δύο έχουμε υποστεί τη βία, και μάλιστα την πολύ βίαιη βία, αλλά και οι δυο, ο καθένας από τη μεριά του και υπό άλλες ιστορικές συνθήκες, έχουμε ασκήσει βία. Έχω ασκήσει πολλή βία στις μάχες του Δεκέμβρη (1944) που ήμουν στον ΕΛΑΣ από τον οποίο έχω μάλιστα απολυτήριο με εύσημα. Έχω ασκήσει βία την οποία αναλογίζομαι και ανατριχιάζω» είπε ο κ. Τίτος Πατρίκιος απαγγέλοντας μάλιστα και ένα σχετικό ποίημά του, στο πνεύμα του βιβλίου του κ. Ψυχογιού.

Ο ποιητής δεν παρέλειψε, σε μια σύντομη δευτερολογία του, να αναφερθεί με σοβαρές επιφυλάξεις στον γάλλο φιλόσοφο Αλέν Μπαντιού αλλά και να στηλιτεύσει τις προσεγγίσεις του σλοβένου ψυχαναλυτή Σλαβόι Ζίζεκ για τη βία. Ο κ. Δημήτρης Ψυχογιός, από την πλευρά του, υπογράμμισε τον συμβολισμό του χώρου στον οποίο έγινε η παρουσίαση του βιβλίου του καθώς εκεί βρήκαν καταφύγιο μετανάστες που έκαναν απεργία πείνας το 2011. Η προστασία των ανθρώπων αυτών σε αυτό το μέρος, είπε, γλίτωσε την Αθήνα από επιπρόσθετες εντάσεις. Στην εκδήλωση παρέστη και ο πρώην πρωθυπουργός κ. Κώστας Σημίτης. Θα έλεγε κανείς ότι πολλοί υποστηρικτές της πρόσφατης Κίνησης των 58 για την ανασυγκρότηση της Κεντροαριστεράς βρήκαν μια πρώτη ευκαιρία να συζητήσουν τις πολιτικές εξελίξεις στα πηγαδάκια που δημιουργήθηκαν μετά το πέρας μιας επιτυχημένης κατά τα άλλα βραδιάς.


http://www.youtube.com/watch?v=DZiJQL9OLqI
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 16, 2013 10:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αναφέρθηκε σ εμένα ο κύριος Τίτος Πατρίκιος!!!!!!!
Μεγάλη μου τιμή. Very Happy
Μονο που εγώ δεν κομίζω καποια προσωπική αλήθεια απλά μεταφέρω τις θείες αλήθειες των φιλοσόφων και των μυστών.
Αν ζεις σύμφωνα με αυτές τις αλήθειες ζεις αρμονικά με το σύμπαν.
Αν τις παραβιάζεις ,τότε παραβιάζεις τους νόμους του σύμπαντος και η ανταμοιβή σου θα είναι η κατάλληλη.
Τόσο απλά είναι τα πράγματα
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 16, 2013 11:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μπεεε πρόβατο οπωδήποτε αναφέρθηκε - γίνεται να μη σε έχει μάθει όλη η ΑΘήνα

σημ: (για τους υπόλοιπους διότι αυτός ο άθλιος την καταβρήκε)
είναι το μοναδικό σημείο που "πείραξα" προσθέτωντας τη φράση : "αναφερόμενος στον φορουμιστή Saruman MERLIN. Laughing " προκειμένου να δω την αντίδραση του βασικού εκφραστή στο φόρουμ αυτό της δοξασίας : "Maria φύγε κορίτσι μου καλό φυγε να σωθείς αλλά φευγοντας μην γυρίσεις πίσω και δεις διότι θα γίνεις στήλη άλατος - θα έχω ξεκινήσει να τους λοβοτομώ όλους" Laughing Laughing

http://www.youtube.com/watch?v=rn_YodiJO6k
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 16, 2013 11:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ρε φίλε θα σου πώ κάτι
Πέρα απο ότι έχει ειπωθεί μεταξύ μας και πέρα απο τις ιδεολογικές μας διαφορές που δεν προκειται να γεφυρωθούν και πέρα απο ορισμένα πράγματα που είπα και δεν έπρεπε να πώ ,πιστεύω ότι έχεις καλή ψυχή.
Το κακό είναι ότι η πολλή συναναστροφή σου με μαυροψυχους εδω μέσα σε χάλασε.
Μην ακολουθείς κατα πόδας σαν το δουλικό τον Γιάννη ,δεν σου κάνει καλό.
Ξαναβρές τον παλιό καλό εαυτό σου.
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 16, 2013 11:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Shocked Shocked Shocked
τελικά οι φήμες για πραξικόπημα ήταν αληθινές
γι αυτό και δεν ακούγεται καθόλου ο τότε ΥΕΘΑ Παναγιωτόπουλος Cool

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΕΞΗΓΗΣΗ.
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΚΛΑΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 243
Τόπος: ΒΕΡΟΙΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 12:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Pflegeleicht έγραψε:
επιτέλους χρόνια το λέω ότι το πρόβλημά μας είναι πάνω από όλα πολιτισμικό και τελικά βρέθηκε ένας χριστιανός να βάλει το μαχαίρι στο κόκκαλο με το βιβλίο του :

πηγή : Βήμα

Δ. Ψυχογιός: Η πολιτική βία στην Ελλάδα έχει πολιτισμικές ρίζες
Ο δημοσιογράφος και πανεπιστημιακός παρουσίασε το νέο του βιβλίο

Παρουσιάστηκε το απόγευμα της Τρίτης (15 Οκτωβρίου) στο προσφάτως ανακαινισμένο Μέγαρο Υπατία το νέο βιβλίο του δημοσιογράφου και πανεπιστημιακού κ. Δημήτρη Ψυχογιού υπό τον τίτλο «Η πολιτική βία στην ελληνική κοινωνία».

O κ. Πέτρος Παπασαραντόπουλος, ο οποίος συντόνισε τη συζήτηση εκ μέρους των εκδόσεων Επίκεντρο, είπε στην αρχή της εκδήλωσης ότι «η χώρα αυτή παράγει περισσότερη βία απ' όση μπορεί να καταναλώσει» υπογραμμίζοντας ότι «το βιβλίο είναι μια πολύ σημαντική συμβολή σε μια συζήτηση που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα». Αυτή δε η συζήτηση δεν είναι άλλη από την κοινωνική νομιμοποίηση της πολιτικής βίας που προήλθε από ένα «ακραίο διχαστικό σύστημα», όπως αυτό εγκαθιδρύθηκε στη διάρκεια της Μεταπολίτευσης, «όπου η πολιτική αντιπαλότητα αντικαταστάθηκε από τη λογική του Καρλ Σμιτ, από τον διαχωρισμό σε εχθρούς και φίλους».

Η μεγάλη συμβολή του συγγραφέα είναι ότι «εντοπίζει το φαινόμενο της πολιτικής βίας στον κόσμο των ιδεών, των συμπεριφορών και των νοοτροπιών, δηλαδή σε αυτό που αποκαλείται πολιτισμικό φορτίο της κάθε χώρας". Με το βιβλίο του «ο Δημήτρης Ψυχογιός τεκμηριώνει την άποψη ότι η κουλτούρα της βίας ευδοκίμησε στην Ελλάδα επειδή ήταν οργανικό και ηγεμονικό στοιχείο στην ιδεολογική αφήγηση τόσο της Δεξιάς όσο και της Αριστεράς. Η επισήμανσή του ότι η Δεξιά εξυμνούσε την πολεμική αρετή των Ελλήνων και η Αριστερά το διαχρονικό, αντιστασιακό ήθος του ελληνισμού είναι κάτι παραπάνω από εύστοχη", κάτι που βεβαίως εμπεδώθηκε από ένα προβληματικό εκπαιδευτικό σύστημα. Με τα λόγια του ίδιου του συγγραφέα «όλοι κρύβαμε μέσα μας κι από έναν οπλαρχηγό».

Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης είπε ότι εντυπωσιάστηκε «από τη διαύγεια της σκέψης του συγγραφέα» καθώς διάβαζε το βιβλίο το περασμένο καλοκαίρι. Έκανε μια ιστορική αναδρομή, ακόμη και στις «εμφύλιες αντιπαραθέσεις στη διάρκεια του απελευθερωτικού πολέμου», για να καταλήξει στο σήμερα συμφωνώντας ότι το πρόβλημα της πολιτικής βίας στη χώρα μας έχει πολιτισμικές ρίζες και επιπλέον ότι διαχέεται από την ρητορική του μίσους. Η δε «συγκρουσιακή κουλτούρα καλλιεργείται ήδη από το σχολείο» που «αποσιωπά την εμφυλιοπολεμική διάσταση του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα».

Εκεί βρίσκονται, κατά τον ίδιο, οι απαρχές της πολιτικής βίας που έκτοτε σημαδεύει την πορεία του τόπου. «Μια διαρκής εμφύλια διχοστασία διατρέχει την κοινοβουλευτική μας ιστορία, ήδη από τις πρώτες δεκαετίες του εικοστού αιώνα» υπογράμμισε. Στα καθ' ημάς η «εισαγωγή της καθολικής ψηφοφορίας (1843) ενέταξε το πολιτικό σώμα μέσα σε έναν πολιτικό στίβο όπου είχε ήδη ενσωματωθεί η βία ως θεμελιώδες χαρακτηριστικό του. Το πολιτικό σώμα κατηχήθηκε εξ αρχής στη λογική των ριζικών, των ασυμφιλίωτων αντιπαραθέσεων», συμπλήρωσε.

Σήμερα όμως τι γίνεται; «Πολλοί ισχυρίζονται ότι διανύουμε μια περίοδο ακήρυχτου εμφυλίου πολέμου. Εγώ θα το έλεγα αλλιώς: σήμερα πια η κρίση έφερε βίαια και ταυτόχρονα στην επιφάνεια όλη την παθογένειά μας, αυτή που όχι μόνο συγκάλυπτε την - σε σαθρές βάσεις - θεμελιωμένη μας ευμάρεια αλλά που και σε μεγάλο βαθμό την εξέθρεψε, και πάνω απ' όλα πολλαπλασίασε τη βία, ως το πιο ακραίο σύμπτωμα μιας προϊούσης ανομίας» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Αθηναίων καταλήγοντας ότι «αυτή η πόλη έχει σημαδευτεί από τη βία» και τον σφετερισμό του δημόσιου χώρου.

Ο διευθυντής του «Βήματος» κ. Αντώνης Καρακούσης είπε ότι ο Δημήτρης Ψυχογιός είναι ένας «διανοούμενος δημοσιογράφος» και ότι η βία απασχολούσε ανέκαθεν τον συγγραφέα και εξακολουθεί να τον απασχολεί. Στάθηκε σε δυο βασικά σημεία του βιβλίου «το ένα είναι ότι η πολιτική βία διαιωνίζεται επειδή αποθεώνεται η πολιτική βία των φανταστικών ή πραγματικών προγόνων μας, και το δεύτερο είναι αυτό που ο ίδιος περιγράφει ως αγωνιστική ανάγνωση της ιστορίας». Ο ίδιος ο κ. Καρακούσης «ως τέκνο της βίας, ως παιδί του Εμφυλίου Πολέμου, γεννημένο στην Τσεχοσλοβακία» προσέγγισε τα γραφόμενα και τις αναλύσεις μέσα από τα προσωπικά του βιώματα.

Επεσήμανε ότι «αν κανείς ανατρέξει σε προσωπικά περιστατικά στο βάθος του χρόνου, σε μεγάλο βαθμό η βία είναι εντός μας, το ζήτημα είναι ότι τα τελευταία χρόνια, εκείνες οι συνθήκες τις οποίες βιώσαμε οι περισσότεροι και πιστεύαμε, εγώ τουλάχιστον, ότι θα τους ξεφεύγαμε, ότι δηλαδή έχουμε κατακτήσει μια πιο ειρηνική εκδοχή της κοινωνικής ζωής και του πολιτικού βίου στη χώρα, φαίνεται πλέον ότι λαμβάνουν άλλες διαστάσεις. Νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι, ειδικότερα οι νέοι και μάλιστα υπό τις παρούσες συνθήκες, όλος αυτός ο μύθος της βίας που ενυπάρχει στην χώρα τους κατατρέχει και τους καταδιώκει και πρέπει κανείς να βρει έναν τρόπο να βγει ο τόπος από αυτήν την κατάσταση». Αναφέρθηκε και στις ευθύνες των μέσων ενημέρωσης, στις εφημερίδες αλλά κυρίως στους τηλεοπτικούς σταθμούς επειδή έχουνε δώσει «και χώρο και χρόνο πολύ σε όλες τις εκδοχές της βίας».

«Χαίρομαι πάντως που εδώ μέσα είμαστε όλοι χαμογελαστοί γιατί δεν αντέχω άλλο την κατήφεια και την κλαψούρα, παρ' όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε δεν είδα άνθρωπο με κατεβασμένα μούτρα και είναι μεγάλη χαρά αυτό» είπε ο ποιητής κ. Τίτος Πατρίκιος ο οποίος πάντοτε, σε τέτοιες περιστάσεις, έχει μια δυο ενδιαφέρουσες ιστορίες να αφηγηθεί.

«Το βιβλίο έχει πάρα πολλές όψεις. Θα σταθώ, κάπως σχηματικά, σε τέσσερα μεγάλα προτερήματά του. Πρώτον, καταλογογραφεί όλες τις εκδηλώσεις της βίας στη διάρκεια της Μεταπολίτευσης. Επιτέλους έχουμε ένα συγκροτημένο κείμενο πάνω στα γεγονότα ώστε να μη μιλάμε αφηρημένα ή από εντυπώσεις και αναμνήσεις. Δεύτερον, αναπτύσσει ο συγγραφέας τη δική του σκέψη πάνω στο πρόβλημα της βίας και λέει και πράγματα καινούρια, νεωτερικά θα έλεγα, πράγμα που είναι μεγάλη υπόθεση. Τρίτο προτέρημα, ξεπερνάει ο ίδιος το τοίχος που έχει ορθωθεί και στο οποίο όλοι βρισκόμαστε απέναντί του με σεβασμό, της μη-αναφοράς στα προσωπικά γεγονότα τα οποία τελικώς υπερκαλύπτονται από προσωπικά γεγονότα άλλων! Το τέταρτο προτέρημα είναι ότι το βιβλίο δημιουργεί στον αναγνώστη δικές του σκέψεις και δικούς του προβληματισμούς, είναι ένα βιβλίο που σε ενεργοποιεί. Είχα συνηθίσει κι εγώ να αποδίδω τη βία μόνον σε οικονομικούς παράγοντες. Τελικώς έχω καταλήξει στην εξής σκέψη, ότι κύρια αιτία είναι η πίστη στην απόλυτη αλήθεια, η πίστη αυτή που κάνει τους ανθρώπους να θέλουν να σώσουν τους υπόλοιπους, επιβάλλοντας διά της βίας, την απόλυτη αλήθεια τους» είπε αναφερόμενος στον φορουμιστή Saruman MERLIN. Laughing

«Επιτέλους ο Δημήτρης ο Ψυχογιός λέει ότι έβαζε βόμβες στη δικτατορία, ότι πιάστηκε και ότι βασανίστηκε, επιτέλους να ξέρουμε τι έχει κάνει ο καθένας! Όχι άλλο πια, από συστολή να μην τα λέμε και να βγαίνουν άλλοι και όχι μόνο να λένε πράγματα χωρίς καμία συστολή αλλά να μας κάθονται και στον σβέρκο, πολλοί εξ αυτών διάσημα πρόσωπα και τιμημένα λέγοντας, βεβαίως, από την αρχή μέχρι το τέλος ψέματα. Μιλάω κι εγώ προσωπικά γιατί με τον Ψυχογιό έχουμε μια παράλληλη αλλά ετεροχρονισμένη πορεία, και οι δύο έχουμε υποστεί τη βία, και μάλιστα την πολύ βίαιη βία, αλλά και οι δυο, ο καθένας από τη μεριά του και υπό άλλες ιστορικές συνθήκες, έχουμε ασκήσει βία. Έχω ασκήσει πολλή βία στις μάχες του Δεκέμβρη (1944) που ήμουν στον ΕΛΑΣ από τον οποίο έχω μάλιστα απολυτήριο με εύσημα. Έχω ασκήσει βία την οποία αναλογίζομαι και ανατριχιάζω» είπε ο κ. Τίτος Πατρίκιος απαγγέλοντας μάλιστα και ένα σχετικό ποίημά του, στο πνεύμα του βιβλίου του κ. Ψυχογιού.

Ο ποιητής δεν παρέλειψε, σε μια σύντομη δευτερολογία του, να αναφερθεί με σοβαρές επιφυλάξεις στον γάλλο φιλόσοφο Αλέν Μπαντιού αλλά και να στηλιτεύσει τις προσεγγίσεις του σλοβένου ψυχαναλυτή Σλαβόι Ζίζεκ για τη βία. Ο κ. Δημήτρης Ψυχογιός, από την πλευρά του, υπογράμμισε τον συμβολισμό του χώρου στον οποίο έγινε η παρουσίαση του βιβλίου του καθώς εκεί βρήκαν καταφύγιο μετανάστες που έκαναν απεργία πείνας το 2011. Η προστασία των ανθρώπων αυτών σε αυτό το μέρος, είπε, γλίτωσε την Αθήνα από επιπρόσθετες εντάσεις. Στην εκδήλωση παρέστη και ο πρώην πρωθυπουργός κ. Κώστας Σημίτης. Θα έλεγε κανείς ότι πολλοί υποστηρικτές της πρόσφατης Κίνησης των 58 για την ανασυγκρότηση της Κεντροαριστεράς βρήκαν μια πρώτη ευκαιρία να συζητήσουν τις πολιτικές εξελίξεις στα πηγαδάκια που δημιουργήθηκαν μετά το πέρας μιας επιτυχημένης κατά τα άλλα βραδιάς.


http://www.youtube.com/watch?v=DZiJQL9OLqI



Δεν μπορώ να κατανοήσω σε βάθος, αυτό που λέει σχετικά με τις πολιτισμικές ρίζες...Είναι γεγονός πάντως ότι ο Έλληνας, στην διαχρονικότητα της ιστορίας του, έκρυβε και κρύβει κατά βάθος του έναν ισχυρό ηγέτη, ο οποίος πρέπει πάση θυσία να επιβάλλει την θέληση του...


Όμως οι διχαστικές καταστάσεις και οι εμφύλιοι σπαραγμοί που υπήρχαν και τώρα στο παρόν υπάρχουν με διαφορετικές μορφές και εκδηλώσεις, δεν έχουν να κάνουν μονάχα με τα συστατικά στοιχεία που αποτελούν τον μέσο χαρακτήρα του Έλληνα, αλλά οι εξωτερικές παρεμβάσεις που θέλουν την χώρα μας, να είναι ένα μόνιμο προτεκτοράτο, οι οποίες με τις σκοτεινές και μεθοδευμένεις υποχθόνιες κινήσεις τους, εκμεταλλευόμενοι φυσικά και τις ιδιαιτερότητες του λαού μας, που εκπηγάζουν φυσικά από τις πολιτιστικές του αξίες, με τα όποια θετικά και αρνητικά εμπεριέχουν αυτές, να πλάθουν συνειδήσεις, οι οποίες να επιθυμούν τις βίαιες συγκρούσεις και αρκετές φορές να οδηγούνται στην αλληλοεξόντωση ...

Όπως και να έχει η ιστορία πάντως, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι οι ιδέες του ενός, δεν μπορούν ποτέ να είναι καλύτερες ή χειρότερες απ΄του άλλου...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 6:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν είναι εύκολο ΚΛΑΣ να κατανοήσουμε κάτι που δεν έχει αναλυθεί αλλά εντέχνως αποκρυβεί από τους ταγούς του έθνους.
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 7:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πιές κι ένα καφέ ρε φίλε με την ησυχία σου δεν χάνεται το φόρουμ.
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 8:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

http://www.youtube.com/watch?v=BcL---4xQYA


http://www.youtube.com/watch?v=Wo-TF7R8YEc


στίχοι του Μπαγιαντέρα

ΝΑ 'ΝΑΙ ΓΛΥΚΟ ΤΟ ΒΟΛΙ

«Φόρεσ' αντάρτη τ' άρματα
ζώσε και το σπαθί σου
και σύρε για τον πόλεμο
κι η λευτεριά μαζί σου.


Πολέμησε αντάρτη μου
πως πολεμάνε όλοι
και με τον Άρη αρχηγό
γλυκό να 'ναι το βόλι».
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 31, 2013 12:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Από το '70 αγοράζουμε ανελλειπώς βιβλία για την πολιτική στην Ελλάδα ?
Τέλος με αυτά τα δύο - και μεγάλη η χάρη της (της Ελληνικής πολιτικής)
Απλά ήθελα να διαβάσω ό,τι πιο σκληρό αποστασιοποιημένο μπορούσε να γραφτεί και μετά να θάψω το θέμα 4ever. ΦΤΑΝΕΙ.-



αριστερά : Η πολιτική βία στην ελληνική κοινωνία

δεξιά : Κράτος και ομάδες συμφερόντων
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 04, 2013 1:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είπα κι εγώ να αγοράσω ένα βιβλίο για την πολιτική βία στην Ελλάδα και αμέσως ξανά πολιτικές δολοφονίες ...
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 04, 2013 7:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Pflegeleicht,
ας το συζητήσουμε το θέμα...όχι σε σχέση με το τι λέει το βιβλίο...Αυτό ας το κρίνουν οι ειδικοί. Εδώ μπορούμε να συζητήσουμε τι λέμε πολιτική βία και αν είναι δυνατόν να μετρηθεί στην Ελλάδα! (για το δεύτερο βλέπουμε αργότερα)

Είναι απαραίτητο να ξεκαθαρίσουμε τη είναι βία και τι όχι. Μια ενέργεια μπορεί να πούμε ότι αποτελεί βία όταν ο άνθρωπος που τη βιώνει λειτουργεί αυτόματα όπως η ενέργεια το επιτάσσει. Δηλαδή όταν ο άνθρωπος υπακούει σε μια ενέργεια ενστικτωδώς, την οποία δεν επιθυμούσε, τότε είναι θύμα βίας. Αν για οποιονδήποτε λόγο ο άνθρωπος αντιδράσει με σκέψη...τότε δεν αποτελεί θύμα βίας, διότι η αντίδραση θα είναι επιθυμητή, προϊόν σκέψης. Προφανώς αυτός που θα δεχτεί μια μπουνιά...δεν πρόκειται να σκεφτεί και θα φυλαχτεί, άρα είναι θύμα βίας! Αυτός όμως ο ορισμός της βίας...κάνει την ενέργεια να είναι πότε βία και πότε όχι...όταν υπάρχει άλλος αποδέκτης που ενεργεί ενστικτωδώς και άλλος που τιθασεύει το ένστικτο και λειτουργεί όπως τον συμφέρει, άρα με την σκέψη!

Όταν αναφερόμαστε σε πολιτική ενέργεια αναφερόμαστε σε ενέργεια που αναφέρεται σε πολλά άτομα, μια μαζική ενέργεια, μια πράξη προς πολλούς. Πολιτική βία λοιπόν είναι εκείνη η ενέργεια που οδηγεί πολλά άτομα στο ίδιο αυτοματισμό, τον οποίο δεν επιθυμούσαν και για τον οποίο δεν σπατάλησαν ούτε τόσο δα φαιά ουσία, ή ένιωσαν ανίκανοι να σκεφτούν και έτσι "βιάστηκαν" να αντιδράσουν!
Η τρομοκρατία είναι πολιτική βία γιατί κάνει ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων να φοβούνται και να φυλάγονται περιμένοντας το απροσδόκητο κτύπημα, χωρίς να ενεργούν με σκέψη, απλά να νιώθουν ανησυχία και τρόμο! Ο τρομοκρατημένος δεν έχει σταθμίσει την κατάσταση, δεν έχει λάβει πραγματικά μέτρα και δεν έχει εφαρμόσει ένα κυνήγι κατά εκείνων που τον εχθρεύονται!
Ο μόνος τρόπος να αντιδράσει κανείς σε εκείνον που θέλει την ενέργειά του να την καταστήσει βία είναι να βάλει την λογική πάνω από το συναίσθημα και να αντιδράσει μεταφράζοντας τις ενέργειες του "βιαστή" σε πρόβλημα προς επίλυση. Διότι ο άνθρωπος είναι από τη φύση του λύτης προβλημάτων.
Βία ασκεί και η κυβέρνηση όταν όμως ο κόσμος ακούει καλά ή κακά νέα και ενεργεί απερίσκεπτα. Π.χ. όταν ο Σημίτης πριμοδοτούσε το χρηματιστήριο και έκανε τον κόσμο να τρέχει να βάζει τα λεφτά του..δεν κατανοούσε ότι αυτός ο άνθρωπος εκτελούσε πολιτική βία...και όταν το κατάλαβε του απάντησε "ας πρόσεχε"... Ποιος όμως ρώτησε τον Σημίτη για τη θέση του ως φύλακα των θεσμών..που έπρεπε να επεξηγήσει στον "άμυαλο" κόσμο τους κινδύνους του χρηματιστηρίου, και πως η συγκυρία παραγόντων έδειχνε και όχι οι επιλογές του ιδίου για το πόσο καλά πηγαίνει το χρηματιστήριο. Εκείνος όμως ήθελε να εκμεταλλευθεί το χρηματιστήριο πείθοντας ότι είναι υπό τον έλεγχό του! Ειδικά ο Σημίτης είναι ένας από τους Πρωθυπουργούς που χειρίστηκε την βία προς όφελός του. Ο ΓΑΠ με την φράση "Λεφτά υπάρχουν" βίασε την σκέψη των πολλών, και πέτυχε την εκλογή του....και είναι και περήφανος και γυρνάει σε όλο το κόσμο και το λέει...και τα βρίσκει, αλλά μόνο γι΄αυτόν!
Οι πολιτικές δολοφονίες είναι δυο ειδών...αυτές που βγάζουν εκτός εκείνους που έχουν την δυνατότητα να βιάζουν την σκέψη των πολιτών, π.χ. του Ελευθερίου Βενιζέλου, και αυτές που βγάζουν εκτός άσχετα άτομα, όμως ικανά λόγω ιδιοτήτων να κάνουν τον πολίτη να ταυτιστεί με αυτά, με την έννοια "θα έρθει η σειρά μου".

Παραγωγή βίας...Αυτός είναι ένας όρος που εκ μιας πρώτης όψης δηλώνει κάτι επί σκοπού. Η βία δεν είναι σκοπός αλλά είναι αποτέλεσμα. Εκείνος που ενεργεί για να βιάσει μια κατάσταση δεν ξέρει αν θα το πετύχει, ή το κάνει ασυναίσθητα, έχοντας χάσει τα φρένα. Μπορεί να μην βγει. Δηλαδή αν δεν επιτύχει ο αυτοματισμός που θα ήθελαν οι τρομοκράτες που επιτέθηκαν στα γραφεία της Χ.Α. τότε δεν έχουμε πολιτική βία...δεν είναι καν τρομοκρατία, είναι μια αποτυχημένη ενέργεια. Ο αυτοματισμός θα συντηρήσει και άλλο την τρομοκρατία. Για την περίπτωση του Χρυσαυγίτη που μαχαίρωσε τον Φύσσα...πιστεύω ότι ο δολοφόνος βρίσκονταν σε αναβρασμό ψυχής...διότι ήταν ακάλυπτος, χωρίς σχέδιο, και δεν πέτυχε κάποιον αυτοματισμό πέρα από την αντίσταση του άτυχου Φύσσα. Με απλά λόγια ο δράστης τελούσε υπό κατάσταση βίας, ενεργούσε ενστικτωδώς και μετέφερε το αποτέλεσμα της βίας σε εκείνον στον άτυχο νέο.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 04, 2013 7:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:


Πολιτική βία λοιπόν είναι εκείνη η ενέργεια που οδηγεί πολλά άτομα στο ίδιο αυτοματισμό, τον οποίο δεν επιθυμούσαν και για τον οποίο δεν σπατάλησαν ούτε τόσο δα φαιά ουσία, ή ένιωσαν ανίκανοι να σκεφτούν και έτσι "βιάστηκαν" να αντιδράσουν!.


Κατ'αρχάς πες μου ότι οι Έλληνες βιάστηκαν (βία ως εγρήγορση) να αποφασίσουν να πολεμήσουν τους Ιταλούς και κατόπιν τους Γερμανούς και αυτό οφείλεται σε απερισκεψία τους ...

MAKE MY DAY !
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 04, 2013 8:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το 1940 αρχικά αντιδράσαμε καλά. Όμως το να μπούμε στην Αλβανία δεν ήταν σωστό κατά τη γνώμη μου. Και αυτό γιατί στέρησε σε μεραρχίες τα σύνορα προς τη Βουλγαρία. Ίσως όμως ήταν σκόπιμο...αφού η νίκη ήταν χαμένη από την αρχή. Έτσι μπορούμε να υποθέσουμε ότι 300.000 στρατός παρέμεινε στην Αλβανία για να βγει εκτός παιχνιδιού μέχρι την παράδοση στους Γερμανούς! Με αυτόν τον τρόπο έχεις τους Έλληνες ήρωες και αλώβητους...σε μεγάλο βαθμό!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 04, 2013 8:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιστορικό συμπέρασμα ότι είμαστε παμπόνηροι ? Rolling Eyes
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center