Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η ετυμολογία της λέξης άνθρωπος
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 1:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Η ετυμολογία της λέξης άνθρωπος Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο λιαντίνης σε μια από τις περίφημες διαλέξεις του αναλύει τη λέξη "άνθρωπος" : άνθρωπος = ανήρ + όψη (όπωπα). Δεν μάς εξηγεί όμως πώς το "δ" γίνεται "θ", αφού αληθεύει πως σε καμιά άλλη περίπτωση με συνθετικό το ανήρ δεν παρατηρείται αυτό.

Καμιά ιδέα;


εδώ το σχετικό βίντεο

http://www.youtube.com/watch?v=B2mOsJ1OQbI&feature=share
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 1:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η ετυμολογία της λέξης άνθρωπος Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
Καμιά ιδέα;
χμμ... σαν απογοητευμένος (απο το θεο) "αθεος", μου ακούστηκε...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 2:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν το λέει ο Λιαντίνης, όλα τα λεξικά το λένε.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 7:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ETYMOLOGICON MAGNUM LEXICON

Ανθρωπος Παρά το ανω θρείν ,ήγουν άνω ,άνω βλέπειν
Μόνος γαρ των άλλων ζώων ο άνθρωπος άνω βλέπει
Η παρά το αναθρείν α όπωπεν,ήγουν αναλογίζεσθαι α είδε
και ήκουσε
,των άλλων ζώων μη λογιζομένων και προνοουμένων
Η παρά το δρώ ,το βλέπω, άνδρωπος-άνθρωπος
Η παρά το άνω ρέπειν ,ανώροπος τις ων.

ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΚΡΑΤΥΛΟΣ

Σωκράτης.
Άκουσε. Αυτό το όνομα άνθρωπος σημαίνει ότι, ενώ τα άλλα ζώα από
όσα βλέπουν τίποτε δεν επιθεωρούν, ουδέ συλλογίζονται, ουδέ,
καθώς έλεγαν οι αρχαίοι, &αναθρώσι&, ο άνθρωπος συγχρόνως και
παρατηρεί τελείως — τούτο δε ελέγετο τότε &όπωπε& — και &αναθρεί&
και συλλογίζεται εκείνο το οποίον είδε, δηλαδή &όπωπε&. Ως εκ
τούτου λοιπόν από όλα τα ζώα μόνον ο άνθρωπος πολύ ορθώς ωνομάσθη άνθρωπος, &αναθρών ά όπωπε& (επιθεωρών όσα είδε).

H ΛΕΞΗ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΑΝΗΡ
ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΝΑΙ, ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΝΔΡΑΣ
ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ ΝΑ ΜΕΤΑΦΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΤΙΔΑΝΕΙΑ ΤΗΣ.

_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 11:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afham έγραψε:
Δεν το λέει ο Λιαντίνης, όλα τα λεξικά το λένε.


1. Δεν απάντησες στο σχετικό παράδοξο
2. Το λένε όλα τα λεξικά αλλά, αν προσέξεις (στα καλά λεξικά), το λήμμα συνοδεύεται και από την υποσημείωση <αμφ.> που σημαίνει πως η ετυμολογία παρέχεται με πολλές επιφυλάξεις, κοινώς τίποτα δεν είναι σίγουρο.

Κάτι πάει να πει ο Saruman αλλά όπως πάντα τα κάνει μαντάρα στο τέλος μ' αυτές τις πομπώδεις εκφράσεις του, λες και μιλάει η υστερική @γ@μητη γειτόνισσα.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 11:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η ετυμολογία της λέξης άνθρωπος Απάντηση με Συμπερίληψη

JollyRoger έγραψε:
Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
Καμιά ιδέα;
χμμ... σαν απογοητευμένος (απο το θεο) "αθεος", μου ακούστηκε...


Όντως; Δεν το κατάλαβα...
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΚΛΑΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 243
Τόπος: ΒΕΡΟΙΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 11:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η ετυμολογία της λέξης άνθρωπος Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
Ο λιαντίνης σε μια από τις περίφημες διαλέξεις του αναλύει τη λέξη "άνθρωπος" : άνθρωπος = ανήρ + όψη (όπωπα). Δεν μάς εξηγεί όμως πώς το "δ" γίνεται "θ", αφού αληθεύει πως σε καμιά άλλη περίπτωση με συνθετικό το ανήρ δεν παρατηρείται αυτό.

Καμιά ιδέα;


εδώ το σχετικό βίντεο

http://www.youtube.com/watch?v=B2mOsJ1OQbI&feature=share


Μάλλον είναι δύσκολο να κατανοεί κανείς την βαθύτερη σημασία εννοιών που εκφράζουν αρχαίζουσες λέξεις, όταν κάποιοι δηλώνουν εξ΄αρχής την απέχθεια τους απέναντι στην καθαρεύουσα γλώσσα...


Δάκη, την καλησπέρα μου...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 17, 2013 11:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ελληνική γλώσσα δεν ετυμολογείται όπως οι ευρωπαικές.
Η ελληνική γλώσσα είναι η μόνη που οι λέξεις της είναι συγχρόνως μουσικές νότες ,αριθμητικά σύμβολα και φιλοσοφικές ιδέες.
Ή ελληνική γλώσσα έχει απόλυτη ταύτιση σημαίνοντος και σημαινόμενου.
Το σημαινόμενο ,δηλαδη η φιλοσοφική ιδέα που εμψυχώνει την κάθε λέξη θα δείξει την ετυμολογία.
Οι ευρωπαικές γλώσσες ετυμολογούνται εύκολα καθώς δεν εμπεριέχουν σύνθετα νοήματα και είναι απόλυτα μονοσήμαντες.
Η ελληνική γλώσσα όμως έχει κατασκευασθέι απο ανώτερες διάνοιες και η ετυμολόγηση της προυποθέτει γνώσεις φιλοσοφίας ,μουσικής και μαθηματικών.
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 18, 2013 10:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kατά την γνώμη μου, “άνθρωπος” να είναι ο “άνω ορών ” , ο “ανθ΄ ορών” .
Αν σκεφτούμε πως είναι το μοναδικό ζώο στην φύση που “ορά ορθό”, από όρθια στάση δηλαδή.
Έτσι έχει διευρυμένο ορατό πεδίο, και επόμενο ήταν να “ορά ορθά (σωστά)” ως “ορών ορθός” .
Η λέξη δηλαδή δηλώνει πως “άνθρωπος” είναι ο “ανθ' ορών”

Αυτή είναι μια δική μου προσέγγιση , χωρίς την χρήση λεξικών.
Η ορθότητά της ελέγχεται ... βεβαίως βεβαίως


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 18, 2013 5:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

OΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΑ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

Ούτως ουν και ο ορισμός περιορίζει το πράγμα το υποκείμενον και χωρίζει αυτό εκ των αλλοτρίων. οίον επί του ορισμού του ανθρώπου γυμνάσωμεν τον λόγον. Άνθρωπος εστί ζώον λογικόν θνητόν νου και επιστήμης δεκτικόν.ιδού διά του ειπείν ζώον εχώρισα αυτόν εκ των μη όντων ζώων , οίον εκ των αψύχων ,διά δε του ειπείν λογικόν εκ των μη όντων λογικών ,οίον των αλόγων,δια δε του ειπείν θνητόν εκ των αθανάτων ,δια δε του ειπείν νου και επιστήμης δεκτικόν εκ των μακραιώνων δαιμονων
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 18, 2013 10:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιστορικοσυγκριτικά και γλωσσολογικά μόνο από το ανήρ + ορώ μπορεί να βγει αυτή η λέξη. Όλα τα άλλα είναι φαντασίες.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 18, 2013 10:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afham έγραψε:
Ιστορικοσυγκριτικά και γλωσσολογικά μόνο από το ανήρ + ορώ μπορεί να βγει αυτή η λέξη. Όλα τα άλλα είναι φαντασίες.


Αυτό είναι δήλωση και όχι απόδειξη.
Δηλώσεις μπορεί να κάνει ο καθένας
Εξήγησε πώς συνδυάζεται η λέξη ανήρ με τη λέξη ορώ και προκύπτει η λέξη άνθρωπος.
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 18, 2013 11:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η ετυμολογία της λέξης άνθρωπος Απάντηση με Συμπερίληψη

ΚΛΑΣ έγραψε:
Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
Ο λιαντίνης σε μια από τις περίφημες διαλέξεις του αναλύει τη λέξη "άνθρωπος" : άνθρωπος = ανήρ + όψη (όπωπα). Δεν μάς εξηγεί όμως πώς το "δ" γίνεται "θ", αφού αληθεύει πως σε καμιά άλλη περίπτωση με συνθετικό το ανήρ δεν παρατηρείται αυτό.

Καμιά ιδέα;


εδώ το σχετικό βίντεο

http://www.youtube.com/watch?v=B2mOsJ1OQbI&feature=share


Μάλλον είναι δύσκολο να κατανοεί κανείς την βαθύτερη σημασία εννοιών που εκφράζουν αρχαίζουσες λέξεις, όταν κάποιοι δηλώνουν εξ΄αρχής την απέχθεια τους απέναντι στην καθαρεύουσα γλώσσα...


Δάκη, την καλησπέρα μου...


Φίλε μου ΚΛΑΣ, αν απευθύνεσαι σε μένα, απλά να σε ενημερώσω πως η καθαρεύουσα ουδεμία σχέση έχει με τις αρχαίες ελληνικές διαλέκτους παραπάνω από ό,τι θα μπορούσε να έχει η δημοτική. Πλέον η δημοτικη είναι μια ελεύθερη γλώσσα και έχει το δικαίωμα να δανειζεται ό,τι της αρέσει από την αρχαία, αφού στην ουσία πρόκειται για τη συνέχιση της ίδιας γλώσσας. Δε θα μπορούσα να πω όμως το ίδιο για την καθαρεύουσα
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 18, 2013 11:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afham έγραψε:
Ιστορικοσυγκριτικά και γλωσσολογικά μόνο από το ανήρ + ορώ μπορεί να βγει αυτή η λέξη. Όλα τα άλλα είναι φαντασίες.


Ναι αλλά πού κολλάει το "θ";
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 19, 2013 7:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μήπως λόγω δασείας ;
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
Σελίδα 1 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center