Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ
Υφηγητής


Εγγραφή: 22 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 11

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 7:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ Απάντηση με Συμπερίληψη

Καταρχάς το θέμα αυτό έχει σαν σκοπό να θίξει τον αμφιλεγόμενο λόγο ύπαρξης θεικής φύσεως μέσα στον άνθρωπο, δηλαδή της ψυχής, που είναι και στην ουσία η καρδιά κάθε μεταφυσικής διερώτησης.

Πολλά μεταφυσικά συστήματα έχουν σαν απαρχή τους το γνωμικό ότι για να γνωρίσει ο άμθρωπος τη βαθύτερη του φύση-ψυχή, πρέπει να είναι ταπεινός.

Διερωτούμαι, δεν είναι πιο ταπεινό να πιστευεί ο άνθρωπος ότι μετά τον θανατό του δεν θα γίνει απολύτως τίποτα, ούτε θα ενωθεί με το θείο ούτε θα τον περιμένει κάποια θεία παραδεισένια ανταμοιβή, τάχα μου σαν επαναδιόρθωση της κακιάς γήινης εμπειρίας?.

¶ρα μήπως η ταπεινότητα χρησιμοποιείται προσχηματικά από τους μεταφυσικούς κύκλους ώστε να γίνει εφαλτήριο μεγαλοστομίας και μικρομεγαλισμού και όχι ως απλή παραδοχή ότι ο άνθρωπος είναι ένα τίποτα μπροστά στο μεγαλείο του σύμπαντος και μόνο όταν θα το παραδεχτεί αυτό, θα ζήσει ευτυχισμένος, αυτά τα λίγα χρόνια που του έχουν ανατεθεί, χωρίς να αναζητά μεταφυσικά μεγαλεία?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11110
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 8:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea !

Στη διερωτηση σου φιλε μου φαινεται οτι υπαρχει μια αντιφαση

Αν τα μεταφυσικα συστηματα, όποια κι ειναι αυτα, προβαλλουν τη ταπεινοτητα ως αναγκαια προϋποθεση για την κατακτηση μιας "καλης" θεσης μετα θανατο στον παραδεισο που καθε συστημα υποσχεται, γιατι ο ανθρωπος που απορριπτει επιλεκτικα τη μετα θανατο ζωη και συνεπως το όποιο μεταθανατιο κερδος να επιλεξει την ταπεινοτητα εστω με τη μορφη του να πιστεψει στην ανυπαρξια μετα θανατο ζωης, οπως λες ;

Γιατι δηλαδη θεωρεις εκφραση ταπεινοτητας το να παραδεχτει ο ανθρωπος και να πιστεψει στη μηδαμινοτητα του τη στιγμη που η ταπεινοτητα ειναι μεταφυσικη προϋποθεση και στην εδω ζωη η ταπεινοτητα δεν εχει καμια πρακτικη χρησιμοτητα ;

Τι να την κανει την ( μεταφυσικη ) ταπεινοτητα ενας ανθρωπος πιστευει και που ζει μονο στο εδω και τωρα, και μετα τιποτα ;



Idea Λογος Θεωρια Πραξη Βιωμα Idea
ουδείς άνθρωπος γεννιέται άθεος
λόγος εστί δέματος κίνητρον:β^δ
λόγου γεννήτωρ βιώματος νόησις
τινός ύπαρξης καρπος αντίληψης

. πιστεως δυναμις θεμελιο γνωσης
. πρόθεσις ενεργός, πίστις νοείται
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
MERLIN
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 349
Τόπος: MAHABRAHMA

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 8:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το τίποτα δεν υπάρχει στη φύση.
Τίποτα δε γεννάται απο το τίποτα και τίποτα το οποίο υπάρχει δεν καταλήγει στο τίποτα.
Η ενέργεια ούτε γεννάται ούτε καταστρέφεται.
Απλά αλλάζει μορφές παραμένωντας όμως αναλλοίωτη στον βασικό πυρήνα της.
_________________
η Μαγεία, έχει τη δύναμη να βιώσει και να κατανοήσει τις εκδηλώσεις του Θεού, οι οποίες είναι απροσέγγιστες για την ανθρώπινη λογική
ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΤΩΝ ΘΝΗΤΩΝ ΝΑ ΑΡΝΗΘΩ
ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ ΝΑ ΔΑΜΑΣΩ
ΣΑΝ ΡΑΨΩΔΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΩ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ
Υφηγητής


Εγγραφή: 22 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 11

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 8:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
Idea !

Στη διερωτηση σου φιλε μου φαινεται οτι υπαρχει μια αντιφαση

Αν τα μεταφυσικα συστηματα, όποια κι ειναι αυτα, προβαλλουν τη ταπεινοτητα ως αναγκαια προϋποθεση για την κατακτηση μιας "καλης" θεσης μετα θανατο στον παραδεισο που καθε συστημα υποσχεται, γιατι ο ανθρωπος που απορριπτει επιλεκτικα τη μετα θανατο ζωη και συνεπως το όποιο μεταθανατιο κερδος να επιλεξει την ταπεινοτητα εστω με τη μορφη του να πιστεψει στην ανυπαρξια μετα θανατο ζωης, οπως λες ;

Γιατι δηλαδη θεωρεις εκφραση ταπεινοτητας το να παραδεχτει ο ανθρωπος και να πιστεψει στη μηδαμινοτητα του τη στιγμη που η ταπεινοτητα ειναι μεταφυσικη προϋποθεση και στην εδω ζωη η ταπεινοτητα δεν εχει καμια πρακτικη χρησιμοτητα ;

Τι να την κανει την ( μεταφυσικη ) ταπεινοτητα ενας ανθρωπος πιστευει και που ζει μονο στο εδω και τωρα, και μετα τιποτα ;



Idea Λογος Θεωρια Πραξη Βιωμα Idea
ουδείς άνθρωπος γεννιέται άθεος
λόγος εστί δέματος κίνητρον:β^δ
λόγου γεννήτωρ βιώματος νόησις
τινός ύπαρξης καρπος αντίληψης

. πιστεως δυναμις θεμελιο γνωσης
. πρόθεσις ενεργός, πίστις νοείται


Γιατί πολύ απλά η ταπεινότητα δεν είναι μόνο μεταφυσικό εφόδιο ( αν είναι) αλλά τέχνη του ζείν και ομαλή συνύπαρξη με τους άλλους. Χωρίς ταπεινότητα η παρούσα ζωή γίνεται πιο δύσκολη, δεν χρειάζεται μόνο για να έχεις αμοιβή μεταφυσική.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ
Υφηγητής


Εγγραφή: 22 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 11

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 8:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MERLIN έγραψε:
Το τίποτα δεν υπάρχει στη φύση.
Τίποτα δε γεννάται απο το τίποτα και τίποτα το οποίο υπάρχει δεν καταλήγει στο τίποτα.
Η ενέργεια ούτε γεννάται ούτε καταστρέφεται.
Απλά αλλάζει μορφές παραμένωντας όμως αναλλοίωτη στον βασικό πυρήνα της.


Συμφωνώ, αλλά αυτό δεν λέει κάτι. Από ένας μονοκύταρος οργανισμός μετά το θάνατο σου διασπάσαι σε απειροελάχιστες οργανικές ύλες, που σαφώς ποτε δεν θα χαθούν, αλλά το άτομο που ήξερες, δεν υπάρχει ούτε θα ξαναυπάρξει.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MERLIN
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 349
Τόπος: MAHABRAHMA

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 8:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ έγραψε:

Συμφωνώ, αλλά αυτό δεν λέει κάτι. Από ένας μονοκύταρος οργανισμός μετά το θάνατο σου διασπάσαι σε απειροελάχιστες οργανικές ύλες, που σαφώς ποτε δεν θα χαθούν, αλλά το άτομο που ήξερες, δεν υπάρχει ούτε θα ξαναυπάρξει.


Αυτή είναι η άποψη σου.
Υπαρχει και η αντίθετη άποψη που την υποστηρίζουν όλοι οι αρχαίοι Ελληνες φιλόσοφοι και οι θρησκευτικοί ηγέτες όλων των θρησκειών.
_________________
η Μαγεία, έχει τη δύναμη να βιώσει και να κατανοήσει τις εκδηλώσεις του Θεού, οι οποίες είναι απροσέγγιστες για την ανθρώπινη λογική
ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΤΩΝ ΘΝΗΤΩΝ ΝΑ ΑΡΝΗΘΩ
ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ ΝΑ ΔΑΜΑΣΩ
ΣΑΝ ΡΑΨΩΔΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΩ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ
Υφηγητής


Εγγραφή: 22 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 11

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 8:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MERLIN έγραψε:
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ έγραψε:

Συμφωνώ, αλλά αυτό δεν λέει κάτι. Από ένας μονοκύταρος οργανισμός μετά το θάνατο σου διασπάσαι σε απειροελάχιστες οργανικές ύλες, που σαφώς ποτε δεν θα χαθούν, αλλά το άτομο που ήξερες, δεν υπάρχει ούτε θα ξαναυπάρξει.


Αυτή είναι η άποψη σου.
Υπαρχει και η αντίθετη άποψη που την υποστηρίζουν όλοι οι αρχαίοι Ελληνες φιλόσοφοι και οι θρησκευτικοί ηγέτες όλων των θρησκειών.


Η επίκληση στην αυθεντία, δείχνει είτε αδυναμία εξαγωγής προσωπικών συμπερασμάτων είτε αδυναμία διαμόρφωσης νέων ιδεών.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11110
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 8:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea !

Εδω κάνεις λαθος !

Η απαντηση του ΜΕΡΛΙΝ σε μενα καλυπτει την αρχικη σου ερωτηση και αποτελει προσωπικη του θεση
Η Ταπεινοτητα ως τροπος ζωης πραγματικης και οχι αποδοχη της ανυπαρξιας μετα τη λεγομενη φυσικη ζωη



Idea Λογος Θεωρια Πραξη Βιωμα Idea
ουδείς άνθρωπος γεννιέται άθεος
λόγος εστί δέματος κίνητρον:β^δ
λόγου γεννήτωρ βιώματος νόησις
τινός ύπαρξης καρπος αντίληψης

. πιστεως δυναμις θεμελιο γνωσης
. πρόθεσις ενεργός, πίστις νοείται
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
MERLIN
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 349
Τόπος: MAHABRAHMA

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 9:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ έγραψε:
MERLIN έγραψε:
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ έγραψε:

Συμφωνώ, αλλά αυτό δεν λέει κάτι. Από ένας μονοκύταρος οργανισμός μετά το θάνατο σου διασπάσαι σε απειροελάχιστες οργανικές ύλες, που σαφώς ποτε δεν θα χαθούν, αλλά το άτομο που ήξερες, δεν υπάρχει ούτε θα ξαναυπάρξει.


Αυτή είναι η άποψη σου.
Υπαρχει και η αντίθετη άποψη που την υποστηρίζουν όλοι οι αρχαίοι Ελληνες φιλόσοφοι και οι θρησκευτικοί ηγέτες όλων των θρησκειών.


Η επίκληση στην αυθεντία, δείχνει είτε αδυναμία εξαγωγής προσωπικών συμπερασμάτων είτε αδυναμία διαμόρφωσης νέων ιδεών.


Κι εσύ επίκληση στην αυθεντία έκανες για να μάθεις μαθηματικά.
Κι εσύ επίληση στην αυθεντία κάνεις για να αφομοιώνεις συνεχώς καινούργιες γνώσεις.
Μήπως θεωρείς ότι η γνώση θα σου έρθει με επιφοίτηση του αγίου πνεύματος;;
Καθε φορά που διαβάζεις ένα βιβλίο επίκληση στην αυθεντία κάνεις.
Αυτός ο ορισμός της επίκλησης στην αυθεντία δεν γνωρίζω πότε μας προέκυψε αλλά είναι τελείως βλακώδης.
_________________
η Μαγεία, έχει τη δύναμη να βιώσει και να κατανοήσει τις εκδηλώσεις του Θεού, οι οποίες είναι απροσέγγιστες για την ανθρώπινη λογική
ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΤΩΝ ΘΝΗΤΩΝ ΝΑ ΑΡΝΗΘΩ
ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ ΝΑ ΔΑΜΑΣΩ
ΣΑΝ ΡΑΨΩΔΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΩ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ
Υφηγητής


Εγγραφή: 22 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 11

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 9:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MERLIN έγραψε:
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ έγραψε:
MERLIN έγραψε:
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ έγραψε:

Συμφωνώ, αλλά αυτό δεν λέει κάτι. Από ένας μονοκύταρος οργανισμός μετά το θάνατο σου διασπάσαι σε απειροελάχιστες οργανικές ύλες, που σαφώς ποτε δεν θα χαθούν, αλλά το άτομο που ήξερες, δεν υπάρχει ούτε θα ξαναυπάρξει.


Αυτή είναι η άποψη σου.
Υπαρχει και η αντίθετη άποψη που την υποστηρίζουν όλοι οι αρχαίοι Ελληνες φιλόσοφοι και οι θρησκευτικοί ηγέτες όλων των θρησκειών.


Η επίκληση στην αυθεντία, δείχνει είτε αδυναμία εξαγωγής προσωπικών συμπερασμάτων είτε αδυναμία διαμόρφωσης νέων ιδεών.


Κι εσύ επίκληση στην αυθεντία έκανες για να μάθεις μαθηματικά.
Κι εσύ επίληση στην αυθεντία κάνεις για να αφομοιώνεις συνεχώς καινούργιες γνώσεις.
Μήπως θεωρείς ότι η γνώση θα σου έρθει με επιφοίτηση του αγίου πνεύματος;;
Καθε φορά που διαβάζεις ένα βιβλίο επίκληση στην αυθεντία κάνεις.
Αυτός ο ορισμός της επίκλησης στην αυθεντία δεν γνωρίζω πότε μας προέκυψε αλλά είναι τελείως βλακώδης.


¶λλο η συσσώρευση γνώσεων και άλλο η εκφορά γνώμης, μην τα συγχέεις. Η γνώμη πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ανεξάρτητη από τις γνώσεις που έχει αποκτήσει.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MERLIN
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 349
Τόπος: MAHABRAHMA

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 9:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για να μη κάνουμε στείρα και ανώφελη αντιπαραθεση θα παραθέσω κάποια αποσπάσματα απο την αρχαία φιλοσοφία.

ΠΛΑΤΩΝ-ΦΑΙΔΩΝ

Εγώ,είπε, Σιμμία και Κέβη,αν δεν φανταζόμουν ότι θα φθάσω κατΆ αρχάς
κοντά σε άλλους θεούς, σοφούς και αγαθούς, και έπειτα σε ανθρώπους που έχουν τελευτήσει και είναι καλύτεροι από τους εδώ,θα είχα άδικο να μην αγανακτώ με τον θάνατο
.
Τώρα όμως,το ξέρετε,ελπίζω να φθάσω και κοντά σε αγαθούς ανθρώπους
- πράγμα βέβαια που θα μπορούσα να υποστηρίξω με πεποίθηση. Το ότι όμως ελπίζω να φθάσω κοντά σε δεσπότες θεούς εξόχως αγαθούς, να το ξέρετε, αν υπάρχει κάτι που θα μπορούσα να υποστηρίξω με πεποίθηση, είναι αυτό. Συνεπώς, γιΆ αυτό δεν αγανακτώ όπως οι άλλοι, αντίθετα ευελπιστώ ότι υπάρχει κάτι για όσους έχουν πια πεθάνει και,όπως λέει και η αρχαία παράδοση,πολύ καλύτερο για τους αγαθούς παρά για τους κακούς

. Για μένα είναι φυσικό ένας άνθρωπος που αφιέρωσε πραγματικά τη ζωή του στη φιλοσοφία να μη λιποψυχεί την ώρα που πρόκειται να πεθάνει και να ευελπιστεί πως, όταν πεθάνει, θα έχει εκεί τα μεγαλύτερα αγαθά

Υπάρχει λοιπόν μια παλιά παράδοση,την οποία ήδη αναφέραμε, που λέει πως φτάνουν πράγματι από εδώ εκεί, και πάλι βέβαια επιστρέφουν εδώ και γεννώνται εκ των νεκρών. Και αν είναι έτσι,να ξαναγεννιούνται δηλαδή από τους πεθαμένους οι
ζωντανοί, τι άλλο μπορούμε να υποθέσουμε παρά ότι οι ψυχές μας υπάρχουν εκεί;
Γιατί δεν θα μπορούσαν να γεννιούνται πάλι,αν δεν υπήρχαν, και τούτο θα ήταν ικανή απόδειξη ότι έτσι έχουν τα πράγματα, αν όντως γινόταν φανερό ότι από πουθενά αλλού δεν γεννιούνται οι ζώντες παρά από τους νεκρούς. Αν όμως δεν είναι έτσι, τότε χρειάζεται κάποιο άλλο επιχείρημα

Επομένως, ποιο είναι αυτό που γίνεται από το ζωντανό
Το νεκρό, είπε.
Και ποιο από το νεκρό;συνέχισε.
Είμαι αναγκασμένος να ομολογήσω ότι είναι το ζωντανό.
¶ρα , Κέβη,εκ νεκρών δεν γίνονται και τα ζωντανά και οι ζωντανοί;;

HΡΑΚΛΕΙΤΟΣ

B30 Κόσμον τόνδε τὸν αὐτὸν ἁπάντων οὔτε τις θεῶν οὔτε ἀνθρώπων ἐποίησε, ἀλλʹ ἦν αἰεὶ καὶ ἔστι καὶ ἔσται πῦρ ἀείζωον, ἁπτόμενον μέτρα καὶ ἀποσβεννύμενον μέτρα.
• (Ο κόσμος παραμένει αναλλοίωτος για όλα τα όντα και δεν είναι δημιούργημα κανενός θεού και κανενός ανθρώπου, αλλά υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρξει στον αιώνα τον άπαντα, ως πύρ αείζωον, που αναφλέγεται σύμφωνα με καθορισμένα μέτρα και αποσβένεται με καθορισμένα μέτρα).

ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ

Ἡ ἐνσάρκωση τῶν ψυχῶν πραγματοποιεῖται προκειμένου νά τιμωρηθοῦν γιά ἁμαρτίες πού εἶχαν διαπράξει κατά τήν προηγούμενη ἐνσάρκωσή τους καί γι' αὐτό καταπέμπονται σέ σώματα ἀνθρώπων καί ζώων, γιά νά καθαρισθοῦν ἀπό τά ἁμαρτήματα καί ν' ἀπαλλαγοῦν ἀπό τήν ἐνοχή πού τίς βαραίνει. Αὐτό ἐπαναλαμβάνεται σέ συνεχεῖς μετενσαρκώσεις, μέχρι νά ἐπανέλθει ἡ ψυχή καθαρή στούς οὐρανούς γιά νά συγκατοικήσει μέ τούς θεούς καί ν' ἀπολαύσει τή θεία μακαριότητα.

Αυτή είναι καη δική μου αποψη φίλε μου που ταυτίζεται με τις απόψεις που παρέθεσα παραπάνω.
Εγώ συμφωνώ με την αυθεντία.
Αν εσύ θεωρείς τον εαυτό σου μεγαλύτερη αυθεντία εντάξει.
_________________
η Μαγεία, έχει τη δύναμη να βιώσει και να κατανοήσει τις εκδηλώσεις του Θεού, οι οποίες είναι απροσέγγιστες για την ανθρώπινη λογική
ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΤΩΝ ΘΝΗΤΩΝ ΝΑ ΑΡΝΗΘΩ
ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ ΝΑ ΔΑΜΑΣΩ
ΣΑΝ ΡΑΨΩΔΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΩ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ
Υφηγητής


Εγγραφή: 22 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 11

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 9:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MERLIN έγραψε:
Για να μη κάνουμε στείρα και ανώφελη αντιπαραθεση θα παραθέσω κάποια αποσπάσματα απο την αρχαία φιλοσοφία.

ΠΛΑΤΩΝ-ΦΑΙΔΩΝ

Εγώ,είπε, Σιμμία και Κέβη,αν δεν φανταζόμουν ότι θα φθάσω κατΆ αρχάς
κοντά σε άλλους θεούς, σοφούς και αγαθούς, και έπειτα σε ανθρώπους που έχουν τελευτήσει και είναι καλύτεροι από τους εδώ,θα είχα άδικο να μην αγανακτώ με τον θάνατο
.
Τώρα όμως,το ξέρετε,ελπίζω να φθάσω και κοντά σε αγαθούς ανθρώπους
- πράγμα βέβαια που θα μπορούσα να υποστηρίξω με πεποίθηση. Το ότι όμως ελπίζω να φθάσω κοντά σε δεσπότες θεούς εξόχως αγαθούς, να το ξέρετε, αν υπάρχει κάτι που θα μπορούσα να υποστηρίξω με πεποίθηση, είναι αυτό. Συνεπώς, γιΆ αυτό δεν αγανακτώ όπως οι άλλοι, αντίθετα ευελπιστώ ότι υπάρχει κάτι για όσους έχουν πια πεθάνει και,όπως λέει και η αρχαία παράδοση,πολύ καλύτερο για τους αγαθούς παρά για τους κακούς

. Για μένα είναι φυσικό ένας άνθρωπος που αφιέρωσε πραγματικά τη ζωή του στη φιλοσοφία να μη λιποψυχεί την ώρα που πρόκειται να πεθάνει και να ευελπιστεί πως, όταν πεθάνει, θα έχει εκεί τα μεγαλύτερα αγαθά

Υπάρχει λοιπόν μια παλιά παράδοση,την οποία ήδη αναφέραμε, που λέει πως φτάνουν πράγματι από εδώ εκεί, και πάλι βέβαια επιστρέφουν εδώ και γεννώνται εκ των νεκρών. Και αν είναι έτσι,να ξαναγεννιούνται δηλαδή από τους πεθαμένους οι
ζωντανοί, τι άλλο μπορούμε να υποθέσουμε παρά ότι οι ψυχές μας υπάρχουν εκεί;
Γιατί δεν θα μπορούσαν να γεννιούνται πάλι,αν δεν υπήρχαν, και τούτο θα ήταν ικανή απόδειξη ότι έτσι έχουν τα πράγματα, αν όντως γινόταν φανερό ότι από πουθενά αλλού δεν γεννιούνται οι ζώντες παρά από τους νεκρούς. Αν όμως δεν είναι έτσι, τότε χρειάζεται κάποιο άλλο επιχείρημα

Επομένως, ποιο είναι αυτό που γίνεται από το ζωντανό
Το νεκρό, είπε.
Και ποιο από το νεκρό;συνέχισε.
Είμαι αναγκασμένος να ομολογήσω ότι είναι το ζωντανό.
¶ρα , Κέβη,εκ νεκρών δεν γίνονται και τα ζωντανά και οι ζωντανοί;;

HΡΑΚΛΕΙΤΟΣ

B30 Κόσμον τόνδε τὸν αὐτὸν ἁπάντων οὔτε τις θεῶν οὔτε ἀνθρώπων ἐποίησε, ἀλλʹ ἦν αἰεὶ καὶ ἔστι καὶ ἔσται πῦρ ἀείζωον, ἁπτόμενον μέτρα καὶ ἀποσβεννύμενον μέτρα.
• (Ο κόσμος παραμένει αναλλοίωτος για όλα τα όντα και δεν είναι δημιούργημα κανενός θεού και κανενός ανθρώπου, αλλά υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρξει στον αιώνα τον άπαντα, ως πύρ αείζωον, που αναφλέγεται σύμφωνα με καθορισμένα μέτρα και αποσβένεται με καθορισμένα μέτρα).

ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ

Ἡ ἐνσάρκωση τῶν ψυχῶν πραγματοποιεῖται προκειμένου νά τιμωρηθοῦν γιά ἁμαρτίες πού εἶχαν διαπράξει κατά τήν προηγούμενη ἐνσάρκωσή τους καί γι' αὐτό καταπέμπονται σέ σώματα ἀνθρώπων καί ζώων, γιά νά καθαρισθοῦν ἀπό τά ἁμαρτήματα καί ν' ἀπαλλαγοῦν ἀπό τήν ἐνοχή πού τίς βαραίνει. Αὐτό ἐπαναλαμβάνεται σέ συνεχεῖς μετενσαρκώσεις, μέχρι νά ἐπανέλθει ἡ ψυχή καθαρή στούς οὐρανούς γιά νά συγκατοικήσει μέ τούς θεούς καί ν' ἀπολαύσει τή θεία μακαριότητα.

Αυτή είναι καη δική μου αποψη φίλε μου που ταυτίζεται με τις απόψεις που παρέθεσα παραπάνω.
Εγώ συμφωνώ με την αυθεντία.
Αν εσύ θεωρείς τον εαυτό σου μεγαλύτερη αυθεντία εντάξει.



Έιμαι αναγκασμένος να σεβαστώ μακραιώνιες θρησκευτικές παραδόσεις, αλλά πέρα από κάποιο λογοτεχνικό ενδιαφέρον, τα αποσπάσματα που μου παράθεσες, δεν παρουσιάζουν κάποια έστω λογικοφανή εξήγηση της αναγκαιότητας ύπαρξης της ψυχής. Καταλαβαίνω ότι το θείο, αν και εφόσων υπάρχει, δεν θα συλλαμβάνεται με κριτήριο την λογική εφόσων θα είναι κάτι το οποίο την υπερβαίνει, παραταύτα επειδή θεωρητικά όλα είναι κτίσμα του, θα έπρεπε θεωρητικά να υπάρχει όχι η απόδειξη παρουσία ς του αλλά η πιθανότητα ύπαρξης. Αν και εφόσων αν, έχεις κάποιο απόσπασμα που να θεωρητικολογεί υπέρ μιας τέτοιας πιθανότητας, θα ήμουν χαρούμενος να το διαβάσω. Αν όχι, τότε η υπόθεσης μένει ως έχει.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MERLIN
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 349
Τόπος: MAHABRAHMA

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 10:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ισως αυτά σε βοηθήσουν παραπάνω.

O Σπινόζα με τον όρο Θεός εννοώ το απολύτως άπειρο όν, τoυτέστιν μια υπόσταση συγκείμενη από άπειρα κατηγορήματα καθένα εκ των oπoίων εκφραζει μια απειρη και αιώνια oυσία

Ο Καρτέσιος ορίζει την υπόσταση ξεκινώντας από τη μεσαιωνική παράδοση, ως την έννοια εκείνου του όντος που «δεν εξαρτάται από τίποτε άλλο παρά μόνο από την ύπαρξή του» και το οποίο, ως αυταίτιο, «μπορεί να υπάρξει ανεξαρτήτως οποιουδήποτε άλλου δημιουργημένου πράγματος»

Στον Σπινόζα υπόσταση είναι «εκείνο το οποίο υπάρχει αφΆ εαυτού και νοείται διΆ εαυτού, εκείνο δηλαδή η έννοια του οποίου δεν έχει ανάγκη από την έννοια άλλου όντος, απΆ όπου πρέπει να σχηματισθεί»

Για τον Αριστοτέλη η ύλη είναι η δομή των όντων, με την έννοια πως συνιστά εκείνο που μένει κάθε φορά σταθερό και αναλλοίωτο μέσα και μετά από τις αλλαγές τους. Από αυτή την άποψη η ύλη στην πιο καθαρή μορφή της είναι "δυνάμει" στο κόσμο και απαρτίζει το απροσδιόριστο υπόστρωμα κάθε αντικειμένου, ενώ μπορεί να λάβει προσδιορισμούς μόνο στην τελική της εμφάνιση, στην έξοδό της σε "μορφή", στην υλοποιημένη μορφή

Ο Χρύσιππος ο Σολεύς ,ο οποίος ανέλαβε από τον Κλεάνθη την ηγεσία της Στοάς ονόμασε τις ιδέες του Πλάτωνος ,αρχές και θεωρησε την ύλη ως στοιχεία.
Οι αρχές είναι όπως οι ιδέες αγέννητες ,άφθαρτες ,άμορφες,αιώνιες .
Τα στοιχεία του Χρυσίππου ,είναι όπως και η ύλη αιώνια και ακατάστρεπτα.
Τα στοιχεία αποτελούν και αυτά αιώνιες και άφθαρτες ουσίες.

Το πύρ του Ηρακλείτου είναι το πρωταρχικό σύμπαν ,ο κόσμος των Ιδεών.
Είναι ο κόσμος όπου οι ιδέες δεν έχουν ακόμη μορφοποιηθεί σε ύλη ,δηλαδή στα στοιχεία των στωικών και του Εμπεδοκλή.
Το πύρ ειναι το πνεύμα ,η θεία νόηση ,το πρώτο στοιχείο ,η πεμπτουσία.
Από αυτό προκύπτουν όλα τα υπόλοιπα στοιχεία ,από αυτό παίρνουν τις μορφές τους.
Το πυρ είναι ακατάστρεπτο όπως και τα υπόλοιπα στοιχεία που απορρέουν από αυτό και κατά προκαθορισμένα διαστήματα ανάβει με μέτρο και σβήνει με μέτρο κι έτσι τα σύμπαντα έρχονται σε δημιουργία και κατόπιν
επιστρεφουν στην ανεκδήλωτη κατάσταση του μη όντος μέχρι να επανεκδηλωθούν ξανα.

Ο Hegel εξηγεί πως η ύλη είναι η ταυτότητα του απροσδιόριστου εν δυνάμει με το συγκεκριμένο εν ενεργεία του. Μέσα από αυτή την ταυτότητα, δεν έχει νόημα να πεις πως η ύλη είναι εκεί, στην απεραντοσύνη της• είναι κάθε φορά το εδώ στην συγκεκριμένη εμπειρία μας. Και από την άλλη, δεν έχει νόημα να την εγκλείσεις ούτε εδώ, στο πεπερασμένο αντικείμενο, εφ όσον κάθε αντικείμενο στο κόσμο αλλάζει, μεταμορφώνεται και γίνεται κάτι άλλο. Αυτή η διαδικασία της αλλαγής του αντικειμένου είναι ακριβώς εκείνη που αποτρέπει σε τελική ανάλυση το συγκεκριμένο και προσδιορισμένο της ύλης!
_________________
η Μαγεία, έχει τη δύναμη να βιώσει και να κατανοήσει τις εκδηλώσεις του Θεού, οι οποίες είναι απροσέγγιστες για την ανθρώπινη λογική
ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΤΩΝ ΘΝΗΤΩΝ ΝΑ ΑΡΝΗΘΩ
ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ ΝΑ ΔΑΜΑΣΩ
ΣΑΝ ΡΑΨΩΔΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΩ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MERLIN
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 349
Τόπος: MAHABRAHMA

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 22, 2013 10:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο Θεός είναι μια υπόσταση συγκείμενη από άπειρα
κατηγορήματα καθένα εκ των οποίων εκφράζει μια άπειρη και αιώνια ουσία

Ο Θεός είναι αιώνιος και όλα τα κατηγορήματα του είναι αιώνια, τoυτέστιν κάθε κατηγόρημά του εκφράζει ύπαρξη.
¶ρα τα ίδια κατηγορήματα του Θεού που εξηγούν την αιώνια ουσία του Θεού εξηγούν συγχρόνως την αιώνια ύπαρξη του,
τουτέστιν εκείνο το ίδιο που συνιστά την ουσία του Θεού συνιστά
συγχρόνως την ύπαρξη του,ως εκ τούτου η ύπαρξη του και η ουσία του είναι ένα και το αυτό.

Ο Θεός είναι υπόσταση αυταίτια ,δηλαδή η ύπαρξη του εμπεριέχεται στην ουσία του.
Αρα η ύπαρξη του Θεού δεν μπορεί να γίνει κατανοητή από τη διάνοια παρά μόνο μέσω των κατηγορημάτων δηλαδή των ιδιοτήτων που ο νούς αντιλαμβάνεται ως ουσίες που εμπεριέχουν την ύπαρξη του.

Ο Θεός λοιπόν μπορεί να κατανοηθεί μέσω των κατηγορημάτων που εκφράζουν την ουσία του ,δήλαδή τη σκέψη-νόηση ,την έκταση-ύλη-κίνηση (την ύλη ως εν δυνάμει ουσία και όχι ως μορφή)και την αιωνιότητα-χρόνο- διάρκεια
_________________
η Μαγεία, έχει τη δύναμη να βιώσει και να κατανοήσει τις εκδηλώσεις του Θεού, οι οποίες είναι απροσέγγιστες για την ανθρώπινη λογική
ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΤΩΝ ΘΝΗΤΩΝ ΝΑ ΑΡΝΗΘΩ
ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ ΝΑ ΔΑΜΑΣΩ
ΣΑΝ ΡΑΨΩΔΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΩ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Μέγας Αστεράρχης του Σύμπ
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 20 Ιούλ 2013
Δημοσιεύσεις: 82
Τόπος: Παντού και Πουθενά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Σεπ 23, 2013 12:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ Απάντηση με Συμπερίληψη

ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ έγραψε:
Καταρχάς το θέμα αυτό έχει σαν σκοπό να θίξει τον αμφιλεγόμενο λόγο ύπαρξης θεικής φύσεως μέσα στον άνθρωπο, δηλαδή της ψυχής, που είναι και στην ουσία η καρδιά κάθε μεταφυσικής διερώτησης.

Πολλά μεταφυσικά συστήματα έχουν σαν απαρχή τους το γνωμικό ότι για να γνωρίσει ο άμθρωπος τη βαθύτερη του φύση-ψυχή, πρέπει να είναι ταπεινός.

Διερωτούμαι, δεν είναι πιο ταπεινό να πιστευεί ο άνθρωπος ότι μετά τον θανατό του δεν θα γίνει απολύτως τίποτα, ούτε θα ενωθεί με το θείο ούτε θα τον περιμένει κάποια θεία παραδεισένια ανταμοιβή, τάχα μου σαν επαναδιόρθωση της κακιάς γήινης εμπειρίας?.

¶ρα μήπως η ταπεινότητα χρησιμοποιείται προσχηματικά από τους μεταφυσικούς κύκλους ώστε να γίνει εφαλτήριο μεγαλοστομίας και μικρομεγαλισμού και όχι ως απλή παραδοχή ότι ο άνθρωπος είναι ένα τίποτα μπροστά στο μεγαλείο του σύμπαντος και μόνο όταν θα το παραδεχτεί αυτό, θα ζήσει ευτυχισμένος, αυτά τα λίγα χρόνια που του έχουν ανατεθεί, χωρίς να αναζητά μεταφυσικά μεγαλεία?


Αγαπητέ ΜΑΧΑΤΜΑ ΧΑΝ, θεωρώ ότι προσεγγίζεις τον θέμα μέσα από μία υλική διάσταση και θεωρώ ότι εξ΄αρχής προϊδεάζεις ή μάλλον καταδικάζεις το θέμα εκ των προτέρων σε μία μη μεταφυσική-μεταθανάτιον κατάσταση, μη υπαρκτή...


Προσωπικά όμως, θεωρώ ότι η φύση έχει δύο πραγματικότητες: Την αντικειμενική και την υποκειμενική..

Η αντικειμενική πραγματικότητα, είναι ακριβώς αυτή που συλλαμβάνεται εν μέρει από τις κοινές αντιλήψεις των ανθρώπων, επιβοηθούμενες από την ανακάλυψη των γνωστών νόμων της φύσης, έτσι τουλάχιστον όπως τους ορίζει και τους εξηγεί η συμβατική επιστήμη, καθώς επίσης και την προσδοκία και προοπτική που αυτή δίνει, ότι αυτή θα ανακαλύψει επιπλέον νόμους, άγνωστους μέχρι σήμερα, στην φύση...


Υποκειμενική είναι αυτή που εμείς βλέπουμε...Χωρίς όμως ωστόσο να είναι κοινά αποδεκτή από ολόκληρη την ανθρωπότητα..

Το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: Ποιες από τις δύο πραγματικότητες είναι η σωστότερη και ποια η αληθινότερη?

Προσωπικά πιστεύω, ότι το σύμπαν μπορεί να παρομοιαστεί με την ζύμη, την οποία μπορούμε να πλάσουμε κατά όπως επίσης θέλουμε...Η ζύμη είναι έμψυχη και μπορούμε να της δίνουμε όποιο ¨σχήμα" θέλουμε...

Όποτε, αν κάποιος πιστεύει και επιθυμεί μία ύπαρξη η οποία μετα το θάνατον της, δεν θα έχει συνέχεια...Τότε δεν θα έχει συνέχεια...
_________________
Ο Eteronymous είναι φασιστοειδές...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 1 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center