Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 11, 2005 4:18 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ouliathis έγραψε: | Και κάτι για τον Ιωάννη έτσι σαν προβληματισμός Λες «στη β' ο Θεός ακολουθεί μια ιδέα του καλού που τον υπερβαίνει γιατί μετέχει κι αυτός σε μια λογική του καλού, ανεξάρτητη απ' την αυθαίρετη βούλησή του.»
Έχουμε δύο παντρεμένα ζευγάρια ας πούμε. Ποιο είναι το κοινό τους; Ο αριθμός 2. Γιατί είναι 2 ζευγάρια. Τι πρέπει να πούμε τώρα εδώ; Ότι το 2 έχει αριθμό; Όχι βέβαια. Τίποτα δεν υπερβαίνει ούτε υπεβαίνεται εδώ. Αυτά τα δύο ζευγάρια ταυτίζονται εφ όσον από αυτή την όψη τα θεωρούμε. Το να ψάξουμε να βρούμε τι υπερβαίνει εδώ τον αριθμό 2 θα ήταν μάλλον απόπειρα σοφιστείας έτσι δεν είναι; |
Γιατί δεν υπάρχει υπέρβαση;Και τα 2 ζευγάρια αποτελούν μέρος του συνόλου όλων των δυάδων.Το σύνολο αυτό δεν υπερβαίνει τα μέρη του; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 11, 2005 4:20 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
1.eleytheria=eleysh tou therous.
2.yparxei eleyxeimoni(fernei xeimones) voulisi
3.yparxei to mellon oso kai to parelthon
abc gia sena |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 11, 2005 4:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
maxim_97 έγραψε: |
ΟΧΙ ΑΣΦΑΛΩΣ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΣΥ ΕΝΝΟΕΙΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ......ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΔΗ ΛΟΓΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ - ΣΥΝΔΕΣΗΣ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ
Ειναι ανθρωπινο εργαλειο φτιαγμενο να εξυπηρετει τις αναγκες μας. Μηπως αραγε και η παιδεια που μας παρεχεται δεν στοχευει στο να μας καταστησει ΕΡΓΑΛΕΙΑ εξυπηρετησης των ηγετων μας, μεσα απ' την ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ μας; |
Εγώ ... δεν εννοούσα τίποτα ή καλύτερα: εννοούσα, ότι εσ'υ εννοούσες, που δεν εννοούσες!!! κατάλαβες;;; (εγώ όχι)
Φιλική συμβουλή - ξεκαθάρισε μερικά πράγματα και, όσο και να μην σου αρέσει, δεν είσαι δάσκαλος, τουλάχιστον όχι για μένα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 11, 2005 4:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Vivian έγραψε: |
Επειδή το θέμα είναι πολύ ενδιαφέρον, απάντησε μου αν θέλεις για οποιαδήποτε ένσταση. |
οκ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Και για την ελευθερία, όπως για όλες τις έννοιες, θα μπορούσε να είχε γραφτεί:
«Μεταφυσική της Ελευθερίας. … Αδεξιότητα και ανεπάρκεια
των φιλοσόφων, όσων μιλήσανε για την ελευθερία.»
Ο λόγος, που η ανάλυση της έννοιας "ελευθερία" γίνεται εδώ, είναι επειδή σ' αυτή την έννοια συνυπάρχουν τα κριτήρια επιλογής της φυσικής επιλογή και του πολιτισμού.
{Όπως προαναφέρθηκε στο παρόν βιβλίο: "κριτήριο επιλογής είναι η διαδικασία περιορισμού της αύξησης της εντροπίας ενός όντος (ή γενικότερα φαινομένου) σε βάρος της μεγαλύτερης αύξησης της εντροπίας ενός άλλου όντος (ή φαινομένου). Στην φύση είναι η βία, στον πολιτισμό η γλώσσα, η ομορφιά και η ιδιοκτησία.}
Τα κριτήρια της φυσικής επιλογής, που είναι έμφυτα (και) στον άνθρωπο, πρέπει να περιοριστούν και να εφαρμοστούν τα κριτήρια του πολιτισμού. Όπως είναι ο Φρόυντ: «Η μεθοδική θυσία της λίμπιντο, η άκαμπτη εφαρμοζόμενη αποτροπή του προς κοινωνικά χρήσιμες δραστηριότητες και εκφράσεις, είναι ο πολιτισμός.» Η μεθοδική θυσία της λίμπιντο αρχίζει με το παιγνίδι, την εισαγωγή του παιδιού στα κριτήρια του πολιτισμού και την απομάκρυνσή του από τα κριτήρια της φυσικής επιλογής.
Ο Ένγκελς από την άλλη θεωρεί ότι: «η ελευθερία δεν βρίσκεται στην ονειρεμένη ανεξαρτησία από τους νόμους της φύσης αλλά στην γνώση αυτών των νόμων καθώς και στη δυνατότητα που παρέχεται με αυτόν τον τρόπο να την κάνουμε να λειτουργεί σχεδιασμένα προς όφελος ορισμένων στόχων». Άρα η ελευθερία της θέλησης είναι η ικανότητα να μπορούμε να αποφασίζουμε με γνώση των πραγμάτων. Όσο πιο ελεύθερη είναι η κρίση ενός ανθρώπου σε σχέση με κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα, με τόσο μεγαλύτερη αναγκαιότητα θα έχει καθοριστεί το περιεχόμενο αυτής της κρίσης. Η αγνωσία, η οποία οδηγεί στην αυθαίρετη επιλογή είναι ανελευθερία και όχι ελευθερία. (εξαιρετικά επίκαιρο καθώς ο Ένγκελς δεν περιορίζει την ελευθερία στο δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής, αντίληψη κυρίαρχη και στις μέρες μας, αλλά στην ικανότητα της γνώσης του αντικειμένου και της συνειδητής επιλογής με βάση αυτήν την γνώση. Στην κυριαρχία όπως λεει πάνω στον εαυτό μας και την εξωτερική φύση).
Συμπέρασμα: η ελευθερία είναι και αυτή προϊόν της ιστορικής εξέλιξης. Κάθε πρόοδος στον πολιτισμό ήταν ένα βήμα προς την ελευθερία (μπορούμε να το ισχυριστούμε αυτό σήμερα, όταν η πρόοδος αυτή μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην ολική καταστροφή της ανθρωπότητας
Ορισμός:
Ελευθερία είναι το όριο της εφαρμογής των κριτηρίων της φυσικής επιλογής στο πεδίο του πολιτισμού.
Ας θυμηθούμε εδώ την καθηγήτρια, που ερωτεύθηκε τον βίαιο μαθητή της: "Η νεαρή καθηγήτρια έβαλε κακούς βαθμούς σε ένα μαθητή της. Πιστεύοντας ότι αδικήθηκε, ο μαθητής προξένησε ζημιές στο αυτοκίνητο της καθηγήτριας. Και εκείνη τον ερωτεύθηκε!" Οι ζημιές στο αυτοκίνητο είναι η επίδειξη δύναμης, που προκάλεσε την επιλογή του μαθητή από την καθηγήτρια. Αυτή η επίδειξη προφανώς ήταν στα όρια αποδοχής της βίας στον πολιτισμό. Θέλω να πιστεύω, ότι εάν ο μαθητής έσπαγε το κεφάλι της καθηγήτριας, εκείνη δεν θα τον ερωτευόταν!
Όταν για τον περιορισμό της αύξησης της εντροπίας δεν επαρκούν τα κριτήρια του πολιτισμού, τότε μπορεί κανείς να καταφύγει στο κριτήριο της φύσης. Παράδειγμα οι πόλεμοι. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 11, 2005 4:35 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Abc έγραψε: | Βεβαίως!!! Έφτιαξε τον ωρολογοποιό, αλλά όχι το ρολόι!!!
|
Aν δε γνωρίζει τα παράγωγα του σύμπαντος που έφτιαξε,σημαίνει ότι δεν είχε σχεδιάσει το σύμπαν στην παραμικρή του λεπτομέρεια,υπήρχε δηλαδή μια μοίρα που τον υπερέβαινε και η οποία μοίρα είναι υπεύθυνη για την άγνωστη κατάληξη του σύμπαντος. |
Και εγώ έκανα μια κόρη, αλλά οι κακοί βαθμοί στο σχολείο είναι δι΄κοί της, όχι δικοί μου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 11, 2005 4:50 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Abc έγραψε: | Και εγώ έκανα μια κόρη, αλλά οι κακοί βαθμοί στο σχολείο είναι δι΄κοί της, όχι δικοί μου. |
Κι επειδή είσαι γονέας της είσαι και ο σχεδιαστής της;Υποτίθεται πως ο Θεός είναι ο δημιουργός του παντός,εσύ δεν είσαι δημιουργός της κόρης σου,δεν μπορείς να φτιάξεις ζωή. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 11, 2005 5:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: |
Κι επειδή είσαι γονέας της είσαι και ο σχεδιαστής της;Υποτίθεται πως ο Θεός είναι ο δημιουργός του παντός,εσύ δεν είσαι δημιουργός της κόρης σου,δεν μπορείς να φτιάξεις ζωή. |
Δηλ., δεν είμαι ο ... πατέρας!!!;;; Με τον γείτονα την έκανε η γυναίκα μου - Θα την σκοτώσωωωωωωωωωωωωωωωωω!!!
Και ο γείτονας, όμως δεν φτιάχνει ζωή!!!
Άρα, ή είμαστε νεκροί ή κάτι άλλο συμβαίνει - τι;;; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 1:44 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Νομίζω κατάλαβες τι εννοώ,Αbc,άλλο είναι να είσαι ένα γρανάζι της μηχανής (=κόσμος) κι άλλο να είσαι ο σχεδιαστής της.Αν ισχύει το β' και δεν γνωρίζεις πώς θα λειτουργήσει η μηχανή,τότε δεν είσαι δημιουργός του παντός,υπάρχει κάτι που σου διαφεύγει,μια υπέρτερη μοίρα που προκαθορίζει την τελική λειτουργία του δημιουργήματός σου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 4:41 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Περίπτωση 1η: Ο θεός είναι ελεύθερος, και ο άνθρωπος επίσης.
Δεν ισχύει. Διότι αν ίσχυε δεν θα υπήρχε το πρόβλημα.
Περίπτωση 2η: Ο θεός είναι ελεύθερος, ο άνθρωπος όχι.
Δεν ισχύει. Διότι αν ίσχυε, ο θεός θα ήταν κάθαρμα.
Περίπτωση 3η: Ο άνθρωπος δεν είναι ελεύθερος, ούτε ο θεός.
Δεν ισχύει. Διότι να ίσχυε, δεν θα είχαμε ούτε την υποψία της ελευθερίας.
Άρα τι μένει; - Η τέταρτη περίπτωση:
Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος, ο θεός όχι!
Τι τρώγεστε λοιπόν; Το θέρος ήρθε, χαλαρώστε βρε φιλοσοφάρες, οι παραλίες γέμισαν κιόλας. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Vivian Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 04 Μάϊ 2005 Δημοσιεύσεις: 9 Τόπος: Αυτός ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 7:17 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ωραίος ο iason!! Σε παραδέχομαι!! _________________ Βίον αιρείσθαι τον άριστον |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 8:28 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Περίπτωση τέταρτη. Αν ο άνθρωπος ήταν όντως ελεύθερος δεν θα συζητούσε καν για το τι σημαίνει η λέξη. Κανείς δεν ασχολείται με τα αυτονόητα.
Ποιο αναλυτικά Ιωάννη για να δούμε αν κατάλαβα καλά αυτό που λες. «Ο θεός μετέχει του καλού» Συνεπώς υποθέτω ότι αυτό που εννοείς είναι το εξής. Το Α (Θεός) είναι όμοιο προς το Β (καλό). Το Β τώρα συγκρίνεται με μια γενική ιδέα του καλού που είναι και το αρχέτυπο γιατί εκεί το Α «μετέχει» σωστά; Συνεπώς λοιπόν το Α ομοιάζει προς το Β, και το Β προς το Α, εξαιτίας κάποιου κοινού ως προς τα 2 προτύπου. Έχουμε εδώ συμμετρική σχέση. Το πρότυπο τώρα ως προς τι ομοιάζει; Θα πρέπει να υπάρχει και τέταρτο ως προς αυτό, και πέμπτο ως προς το προηγούμενο και ούτω καθ εξής στο άπειρο. Αυτό είναι που λες και μάλιστα πολλές φορές. Είναι έτσι ή όχι; Ακόμα ποιο αναλυτικά. Ένα κατηγόρημα (καλό) σημαίνει κάτι για το υποκείμενο (θεός) εξ αιτίας ενός αρχέτυπου ή ιδέας (το καθαυτό καλόν θα λέγαμε). Αλλά αυτό το τελευταίο αρχέτυπο χρειάζεται ένα μεγαλύτερο για να το εξηγήσει και συνέχεια στο άπειρο σωστά πάλι; _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 13, 2005 12:38 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συμφωνώ,αυτή είναι η λογική συνέπεια της παραδοχής ότι ο Θεός είναι καλός επειδή αποδεικνύεται καλό αυτό που κάνει κι όχι επειδή πιστεύουμε πως είναι καλό χωρίς να το γνωρίζουμε.Η θέση,λοιπόν,αυτή καταλήγει σε άπειρους "Θεούς",κάτι που είναι παράδοξο,γι' αυτό και η ίδια είναι παράδοξη. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 13, 2005 10:21 am Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι είναι τελικά η συνείδηση; |
|
|
Vivian έγραψε: | Συχνά έχω αναρωτηθεί τι είναι συνείδηση.
Και κατηγοριοποιώ τον όρο συνείδηση εννοώντας αυτή τη φωνή μεσα μας που ασκεί υποσυνείδητα έλεγχο στις πράξεις και ή ακόμα και στις σκέψεις μας.
Είναι λοιπόν η συνείδηση η πιο εμφανής απόδειξη της ύπαρξης του Θεού και της πνευματικής μας σύνδεσης μαζί του ή αποτελεί απλώς έναν αυτοπεριορισμό που προκύπτει στον καθένα μας ως προιον ενός κώδικα συμπεριφοράς δημιουργημένου από την ανθρώπινη διάνοια, τη λεγόμενη ηθική; |
Σχετικα με το ερωτημα που θετεις, απαντω σχετικα διεξοδικα σε κειμενα μου που βρισκονται στο "Περι Αληθειας". Κανε τον κοπο να τα διαβασεις και ελπιζω να βρεις απαντηση αν καταφερεις και τα καταλαβεις _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 13, 2005 5:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
abc έγραψε: | maxim_97 έγραψε: |
ΟΧΙ ΑΣΦΑΛΩΣ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΣΥ ΕΝΝΟΕΙΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ......ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΔΗ ΛΟΓΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ - ΣΥΝΔΕΣΗΣ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ
Ειναι ανθρωπινο εργαλειο φτιαγμενο να εξυπηρετει τις αναγκες μας. Μηπως αραγε και η παιδεια που μας παρεχεται δεν στοχευει στο να μας καταστησει ΕΡΓΑΛΕΙΑ εξυπηρετησης των ηγετων μας, μεσα απ' την ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ μας; |
Εγώ ... δεν εννοούσα τίποτα ή καλύτερα: εννοούσα, ότι εσ'υ εννοούσες, που δεν εννοούσες!!! κατάλαβες;;; (εγώ όχι)
Φιλική συμβουλή - ξεκαθάρισε μερικά πράγματα και, όσο και να μην σου αρέσει, δεν είσαι δάσκαλος, τουλάχιστον όχι για μένα. |
Δεν πρωτοτυπεις που δεν καταλαβαινεις......Ετσι συμβαινει δυστυχως η ευτυχως στους πολλους του κοσμου. Οχι βεβαια απο φυσικη ανικανοτητα.
Απο βιαιη καταναγκαστικη - υποχρωτικη "παιδεια" μαλακυνσης.....Δεν φταις εσυ γι' αυτο. _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 13, 2005 9:10 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
maxim, ελπίζω να τρως μεγάλες μπουκιές... γιατί από μεγάλες κουβέντες πας καλά πάντως... _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|