Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ο Ελληνας SUPER STAR του Ισλαμ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 1:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ayrton Senna έγραψε:
Άρα σε μία ιδεατή σχέση σου με τον κόσμο ολάκερο μπορεί και να διάλεγες να βασανιστούν και οι δύο Ιωάννη


Όχι,γιατί ανωτερότητα ηθική είναι να μην πράττεις σύμφωνα με το συμφέρον σου αλλά με το δίκαιο.Η επιλογή και των δύο σε απαλλάσσει απ' την ευθύνη της δικαιοσύνης..."μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά".
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 1:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
και τι είναι προτιμότερο να διαλέξεις κάποιον με μόνο κριτήριο ότι είναι άγνωστος? Αυτή είναι η λύση στον νεποτισμό?
Εδώ μιλάμε για αγάπη και εννοείται ότι η αγάπη είναι αξιοκρατική, κάποια αξία έχει για σένα ο άλλος και τον αγαπάς, άρα διαλέγοντας τον άγνωστο, την καμία αξία, καταργείς την αξιοκρατία, κατάργηση της οποίας είναι αιτία και του νεποτισμού.



Αξία έχουν και οι δύο ως άνθρωποι που μπορούν ν' αγαπήσουν και ν' αγαπηθούν.Αυτό σημαίνει ότι για να συντονιστείς με αυτή την ανθρώπινη αξία τους,θα πρέπει να διαλέξεις τον άγνωστο γιατί ο γνωστός είναι άγνωστος γαι τους περισσότερους και η αξία αυτή ανήκει σε όλους ,όχι σε σένα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 1:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ayrton Senna έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Παραμύθια,ο δρόμος της αρετής είναι για τους λίγους,οι υπόλοιποι θα μείνουμε στο σπήλαιο για πάντα και θα νιώθουμε τυχεροί που φοβηθήκαμε τον πόνο και το θάνατο,χωρίς να μάθουμε τίποτα απ' τον Επίκουρο.


Με μπερδεύεις. Ο Επίκουρος δεν είπε να μείνουμε μακριά από το συνοδοιπορικό του θανάτου ?


Να μη φοβόμαστε είπε. Αυτό που είναι τόσο δύσκολο!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 1:19 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ayrton Senna έγραψε:
Άρα σε μία ιδεατή σχέση σου με τον κόσμο ολάκερο μπορεί και να διάλεγες να βασανιστούν και οι δύο Ιωάννη


Όχι,γιατί ανωτερότητα ηθική είναι να μην πράττεις σύμφωνα με το συμφέρον σου αλλά με το δίκαιο.Η επιλογή και των δύο σε απαλλάσσει απ' την ευθύνη της δικαιοσύνης..."μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά".



http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97_%CE%9B%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%A3%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%BB%CE%B5%CF%81

Η Λίστα του Σίντλερ


Διαφωνώ Ιωάννη αλλά είναι μεγάλη ιστορία να σου το εξηγήσω. Θεωρώ ότι δικαιώτερο για την ανθρώπινη ιστορία είναι το : ή όλοι ή κανένας

αλλιώς πχ η Δύση θα εφησυχάζει με ημίμετρα σε σχέση με τον Τρίτο κόσμο αλλά τώρα και με τον Πρώτο κόσμο δηλαδή μέσα στα έγκατά της.

Η εκλογίκευσή σου κατάντησε τον πλανήτη ένα αισχρό αφήγημα για το Σύμπαν.
_________________
”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ

http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 1:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν είναι το ίδιο,τα ημίμετρα μας απαλλάσσουν απ' την ενοχή,στην περίπτωση που αναφέρω,όμως,η ενοχή για το βασανισμό και το θάνατο του δικού σου ανθρώπου θα σε βαραίνει για πάντα. Κι όμως,παρόλ' αυτά ,είναι πιο σωστό.Η ηθική δεν οδηγεί πάντα στην ευτυχία,όπως έλεγε κι ο Αριστοτέλης.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 1:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θυμήθηκα την τανία οι Νύφες. Στο καράβι εκατοντάδες Ελληνίδες πήγαιναν να συναντησουν τον αγνωστο γαμπρό στην Αμερική μετά τον Εμφύλιο. Κάποιες μετρημένες έγιναν θύματα επιθέσεων από τους άλλους επιβάτες. Μία ανήλικη την θέλησε ο υπεύθυνος του υπερατλαντικού παζαριού οπότε η βοηθός του ανακάλεσε τον ονειροπόλο, ρομαντικό φωτογράφο των Times σην τάξη αφού επιτέθηκε στον pig. τα λόγια της ίδια με τα δικά σου. Αν είναι να σωθούν τόσες γυναίκες δεν πειράζει να κακοπέσουν και 2-3.
Χάρισμά σου Ιωάννη τέτοιος κόσμος - οι δρόμοι μας χωρίζουν εδώ.
_________________
”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ

http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 1:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Στο παράδειγμά σου,υπάρχει ατομικό συμφέρον και για τις πολλές και για τις λίγες.Στο άλλο δεν υπάρχει,αν η επιλογή είναι ο άγνωστος.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 9:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννη νομίζω ότι αν αγαπάμε ανθρώπους είναι επειδή είναι πιο κοντά από μας σ αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως αλήθεια, καλύτερους από μας που με την ύπαρξη τους μας πάνε ψηλότερα. Την αλήθεια αγαπάμε και κατ επέκταση τους ανθρώπους μέσω των οποίων φανερώνεται. Πχ αν η αλήθεια για μένα είναι η σωματική ομορφιά δεν θα αγαπήσω κάποιον που νομίζει το ίδιο αλλά τον όμορφο. Γι αυτό κι όλας θυσιαζόμαστε για τον άλλο, επειδή είναι καλύτερός μας.

Από που προκύπτει ότι είναι δίκαιο να διαλέξεις τον άγνωστο? Η επιλογή του αγνώστου αν την διευρύνεις σε κάθε απόφαση καταλήγει στην εξορία της αγάπης απ την πράξη, αν δεν προστατεύεις όσα αγαπάς σε καμία πράξη σου πότε θα αγαπήσεις? Και τι θα αγαπήσεις? Το δίκαιο να μην αγαπά κανείς? Γιατί αν προεκτείνεις την απόφαση σε όλους αυτό προκύπτει, αφού αρνείσαι το δικό σου δικαίωμα να αγαπάς στην πράξη αρνείσαι και των άλλων. Δηλαδή για να ανήκει η αξία της αγάπης σε όλους πρέπει να μην αγαπάει κανείς, μας πρόλαβε η θρησκεία σ αυτό.

Διαλέγοντας τον γνωστό διαλέγεις να ζήσει η αλήθεια, στον άγνωστο τι θα επιζήσει? Ούτε που ξέρεις, το μόνο που ξέρεις είναι ότι θα επιζήσει κάποιος που δεν θα αγαπήσει ποτέ, αφού δεν θα προστατεύει όσα αγαπάει, και δεν θα αγαπήσει κανείς, αφού δεν θα τον προστατεύουν. Θα επιζήσει ο χριστιανισμός δηλαδή, δεν χρειάζεται τώρα μεταξύ μας να πούμε περί τίνος διαστροφής πρόκειται ε?

Αν η αγάπη είναι για το ανώτερο , αγάπη που δεν μας εξελίσσει είναι καταδικασμένη γιατί μας καταδικάζει στη στασιμότητα, αντίστοιχα η κοινωνία που δεν εξελίσσεται και το άτομο. Η κοινωνία θα επιζήσει στο βαθμό που αιώνιες αξίες θα καταφέρνουν να γίνονται πράξη και όχι ευνουχίζοντας τες απ την πράξη και παράγοντας καταπιεσμένα άτομα που ξέρουν μόνο να προσκυνάνε αυτά τα απόμακρα χωρίς να τα πράττουν. Άρα για να επιζήσει η κοινωνία τα άτομα θα πρέπει να κοιτάνε ψηλά και να διαλέγουν να επιζεί πάντα το ανώτερο, να φιλοσοφούν δηλαδή. Και επειδή το ανώτερο είναι και αυτό που αγαπάμε είναι καθήκον να διαλέξουμε τον αγαπημένο μας.

Αυτό που λες ότι αγαπάμε τους όμοιούς μας είναι εγωισμός, επιβεβαιωνόμαστε στα κοινά σημεία. Αυτό όμως δεν σε πάει πουθενά, σε αφήνει στάσιμο και σε καταδικάζει. Σε τι σε καταδικάζει? Στην εξορία της αγάπης που λεγα και όλων των αξιών, αν αγάπη είναι εγωισμός και διαλέγοντας τον άγνωστο θυσιάζουμε τον εγωισμό μας έχουμε ένα σύνολο χωρίς αξίες γιατί όπως η αγάπη κάθε άλλη αξία θα είναι εγωισμός, άρα θα πρέπει να τις θυσιάσουμε όλες. Έτσι τι μένει, αυτοκαταστροφικά καταπιεσμένα άτομα που διαλέγουν πάντα τη δουλοπρέπεια στο άλλο παρά την συνέπεια με τις αξίες, γιατί δεν αντιλαμβάνονται άλλη αξία πέραν της αυτοεπιβεβαίωσης. Η ηθική ανωτερότητα της επιλογής του αγνώστου είναι αυτοεπιβεβαιωτική διαδικασία τελικά
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 12:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
Ιωάννη νομίζω ότι αν αγαπάμε ανθρώπους είναι επειδή είναι πιο κοντά από μας σ αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως αλήθεια, καλύτερους από μας που με την ύπαρξη τους μας πάνε ψηλότερα. Την αλήθεια αγαπάμε και κατ επέκταση τους ανθρώπους μέσω των οποίων φανερώνεται. Πχ αν η αλήθεια για μένα είναι η σωματική ομορφιά δεν θα αγαπήσω κάποιον που νομίζει το ίδιο αλλά τον όμορφο. Γι αυτό κι όλας θυσιαζόμαστε για τον άλλο, επειδή είναι καλύτερός μας.

Από που προκύπτει ότι είναι δίκαιο να διαλέξεις τον άγνωστο? Η επιλογή του αγνώστου αν την διευρύνεις σε κάθε απόφαση καταλήγει στην εξορία της αγάπης απ την πράξη, αν δεν προστατεύεις όσα αγαπάς σε καμία πράξη σου πότε θα αγαπήσεις? Και τι θα αγαπήσεις? Το δίκαιο να μην αγαπά κανείς? Γιατί αν προεκτείνεις την απόφαση σε όλους αυτό προκύπτει, αφού αρνείσαι το δικό σου δικαίωμα να αγαπάς στην πράξη αρνείσαι και των άλλων. Δηλαδή για να ανήκει η αξία της αγάπης σε όλους πρέπει να μην αγαπάει κανείς, μας πρόλαβε η θρησκεία σ αυτό.

Διαλέγοντας τον γνωστό διαλέγεις να ζήσει η αλήθεια, στον άγνωστο τι θα επιζήσει? Ούτε που ξέρεις, το μόνο που ξέρεις είναι ότι θα επιζήσει κάποιος που δεν θα αγαπήσει ποτέ, αφού δεν θα προστατεύει όσα αγαπάει, και δεν θα αγαπήσει κανείς, αφού δεν θα τον προστατεύουν. Θα επιζήσει ο χριστιανισμός δηλαδή, δεν χρειάζεται τώρα μεταξύ μας να πούμε περί τίνος διαστροφής πρόκειται ε?

Αν η αγάπη είναι για το ανώτερο , αγάπη που δεν μας εξελίσσει είναι καταδικασμένη γιατί μας καταδικάζει στη στασιμότητα, αντίστοιχα η κοινωνία που δεν εξελίσσεται και το άτομο. Η κοινωνία θα επιζήσει στο βαθμό που αιώνιες αξίες θα καταφέρνουν να γίνονται πράξη και όχι ευνουχίζοντας τες απ την πράξη και παράγοντας καταπιεσμένα άτομα που ξέρουν μόνο να προσκυνάνε αυτά τα απόμακρα χωρίς να τα πράττουν. Άρα για να επιζήσει η κοινωνία τα άτομα θα πρέπει να κοιτάνε ψηλά και να διαλέγουν να επιζεί πάντα το ανώτερο, να φιλοσοφούν δηλαδή. Και επειδή το ανώτερο είναι και αυτό που αγαπάμε είναι καθήκον να διαλέξουμε τον αγαπημένο μας.

Αυτό που λες ότι αγαπάμε τους όμοιούς μας είναι εγωισμός, επιβεβαιωνόμαστε στα κοινά σημεία. Αυτό όμως δεν σε πάει πουθενά, σε αφήνει στάσιμο και σε καταδικάζει. Σε τι σε καταδικάζει? Στην εξορία της αγάπης που λεγα και όλων των αξιών, αν αγάπη είναι εγωισμός και διαλέγοντας τον άγνωστο θυσιάζουμε τον εγωισμό μας έχουμε ένα σύνολο χωρίς αξίες γιατί όπως η αγάπη κάθε άλλη αξία θα είναι εγωισμός, άρα θα πρέπει να τις θυσιάσουμε όλες. Έτσι τι μένει, αυτοκαταστροφικά καταπιεσμένα άτομα που διαλέγουν πάντα τη δουλοπρέπεια στο άλλο παρά την συνέπεια με τις αξίες, γιατί δεν αντιλαμβάνονται άλλη αξία πέραν της αυτοεπιβεβαίωσης. Η ηθική ανωτερότητα της επιλογής του αγνώστου είναι αυτοεπιβεβαιωτική διαδικασία τελικά


kaneis αν σε καταάλαβα καλά, διότι ίσως και η δομή και σύνταξη δεν με βοήθησαν όσο θα ήθελα, επιλέγεις το μικρότερο κακό. Όπως και να έχει η τελική σου φράση "Η ηθική ανωτερότητα της επιλογής του αγνώστου" είναι ένα εκλεπτισμένο χτύπημα στον Χριστιανισμό που καλά θα κάνουμε να αρχίσουμε να αποδεχόμαστε το γεγονός ότι αποτέλεσε έναν ευσεβή πόθο αλλά απέτυχε να πείσει σχετικά με τον πυρήνα της διδαχής του ακόμα και τους πλέον φανατικούς υποστηρικτές του καθότι είναι παντελώς ξένος με τις διαδικασίες της φύσης που υφίστανται δισεκατομμύρια χρόνια πριν τον Χριστιανισμό. Είναι σαν να παρακαλάς Έλληνα συνδικαλιστή να βγάλει όλο τον σκασμό και να πάει ενθουσιασμένος στο διάολο για να σωθεί η χώρα. Είναι αφύσικο να μην επιδιώκουμε την ασφάλεια της άλλης μας παρειάς. Όσο αυτό είναι θέσφατο τόσο ο Χριστιανισμός θα'ναι νεκρός κι εσύ θα έχεις δίκαιο σε ότι έγραψες. Crying or Very sad
_________________
”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ

http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 23, 2013 1:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
Ιωάννη νομίζω ότι αν αγαπάμε ανθρώπους είναι επειδή είναι πιο κοντά από μας σ αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως αλήθεια, καλύτερους από μας που με την ύπαρξη τους μας πάνε ψηλότερα. Την αλήθεια αγαπάμε και κατ επέκταση τους ανθρώπους μέσω των οποίων φανερώνεται. Πχ αν η αλήθεια για μένα είναι η σωματική ομορφιά δεν θα αγαπήσω κάποιον που νομίζει το ίδιο αλλά τον όμορφο. Γι αυτό κι όλας θυσιαζόμαστε για τον άλλο, επειδή είναι καλύτερός μας.




Δε διαφωνώ σ' αυτό, αυτό το κοινό που μας συνδέει στον ένα μπορεί να βρίσκεται σε έλλειψη σχετικά με τον άλλο,οπότε να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση.Αλλά μπορεί και να μην υπάρχει,π.χ. δυο εξίσου καλοί σκακιστές βρίσκουν στο σκάκι κοινό έδαφος για τη φιλία τους,ή δυο εξίσου μορφωμένοι κ.λπ.

kaneis έγραψε:
Η επιλογή του αγνώστου αν την διευρύνεις σε κάθε απόφαση καταλήγει στην εξορία της αγάπης απ την πράξη, αν δεν προστατεύεις όσα αγαπάς σε καμία πράξη σου πότε θα αγαπήσεις? Και τι θα αγαπήσεις? Το δίκαιο να μην αγαπά κανείς?


Αν το ακολουθούσαν όλοι αυτό,ο κόσμος θα ήταν καλύτερος:οι δικοί μας άνθρωποι θ' αγαπιούνταν περισσότερο απ' τους άλλους παρά από εμάς (αυτό δε θα 'πρεπε να θέλουμε,αφού έτσι μειώνουμε την πιθανότητα να χάσει την αγάπη αν χάσει εμάς τους ίδιους; )

kaneis έγραψε:
Διαλέγοντας τον γνωστό διαλέγεις να ζήσει η αλήθεια, στον άγνωστο τι θα επιζήσει? Ούτε που ξέρεις, το μόνο που ξέρεις είναι ότι θα επιζήσει κάποιος που δεν θα αγαπήσει ποτέ, αφού δεν θα προστατεύει όσα αγαπάει, και δεν θα αγαπήσει κανείς, αφού δεν θα τον προστατεύουν.


Αυτό που ξέρεις είναι ότι θα επιζήσει κάποιος που θα κεραυνοβοληθεί απ' την απορία:"γιατί διάλεξε εμένα,αφού του ήμουν άγνωστος"; Κάτι σαν κεραυνοβόλος έρωτας.
Αυτός που σε αγαπάει,αν σε ξέρει θα καταλάβει ότι η γήινη αγάπη παίρνει μορφή απ' την αιώνια,αυτή που δεν έχει ατομικά χαρακτηριστικά,οπότε θα ξέρει ότι υπερασπίστηκες το σωστό.


kaneis έγραψε:
επειδή το ανώτερο είναι και αυτό που αγαπάμε είναι καθήκον να διαλέξουμε τον αγαπημένο μας.


Τι διαφορά έχει αυτό απ' την οικογενειοκρατία;

Να συμπληρώσω ,επίσης,ότι δε θα διάλεγα έναν εχθρό της ανθρωπότητας ,όπως θα διάλεγε π.χ. ένας συνεπής χριστιανός.


kaneis έγραψε:
Αυτό που λες ότι αγαπάμε τους όμοιούς μας είναι εγωισμός, επιβεβαιωνόμαστε στα κοινά σημεία. Αυτό όμως δεν σε πάει πουθενά, σε αφήνει στάσιμο και σε καταδικάζει. Σε τι σε καταδικάζει? Στην εξορία της αγάπης



Όλοι είμαστε όμοιοι ,απ' την άποψη ότι όλοι μπορούμε ν' αγαπηθούμε και ν' αγαπήσουμε.Αν αυτή είναι η μεγαλύτερη αλήθεια και το μεγαλύτερο νόημα της ζωής μας,τότε αν επιλέξουμε την αγάπη του ενός ,φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι η αγάπη δε συντονίζεται με την αλήθεια.(; )
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 2:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Όχι αλλά αν δεν μπορεί να το νιώθει δεν υπάρχει αγάπη.Κάνε νοητικό πείραμα και μην ντραπείς για τ' αποτελέσματα.


Μήπως εννοείς αυτό το πείραμα;

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=143534#143534

Το ξαναγράφω:

==============================

Αλλά ας κάνουμε ένα άλλο πείραμα σκέψης.
Φαντάσου ότι σε είχαν απαγάγει, εσένα και κάποιον άλλο άνθρωπο και σου έλεγαν:

"Ένας από τους δυό σας πρέπει να πεθάνει, εσύ αποφασίζεις ποιος θα είναι αυτός."

Τι θα έκανες; Θα θυσίαζες τον εαυτό σου για να σωθεί ο άλλος; Θα προτιμούσες να σωθείς εσύ ο ίδιος; Δε θα έλεγες τίποτα; Η απόφασή σου, πού θα βασιζόταν; Στο ποιος είναι ο άλλος;
Αν ο άλλος ήταν το παιδάκι σου, τι θα αποφάσιζες; Αν ήταν το παιδάκι του γείτονα; Αν ήταν ο γείτονας; Η γυναίκα σου; Ο πατέρας σου; Ένα βρέφος; Ο ΓΑΠ, ο Βενιζέλος, ο Ομπάμα, ένας ναρκομανής, ένας παράλυτος, ένας διανοητικά καθυστερημένος;

==============================

Να σημειώσω εδώ πως σε όσους το έχω πει, κομπλάρουν. Τα παίζουν! Δεν απαντούν, ή απαντούν και γρήγορα το παίρνουν πίσω. Γιατί άραγε; Μήπως γιατί ντρέπονται για την απάντηση; Κανείς δε μου λέει... Sad Μόνο ένας μου είπε, μετά από έντονο προβληματισμό και αναστάτωση:

"πωπωπω, μα τι ψυχοφθόρα είναι αυτά που σκέφτεσαι; Πας καλά; Τι μαύρες σκέψεις είναι αυτές; Με μαύρισες!"

Η αλήθεια είναι πως εγώ δεν το βλέπω καθόλου ψυχοφθόρο αυτό. Πάντως, μετά από αυτήν την εξομολόγηση, κατάλαβα πως δεν είναι σωστό να το λέω όπου κι όπου, οπότε σταμάτησα να το λέω εξ' ολοκλήρου. Και όχι μόνο, αλλά μετά από αυτό το γεγονός, είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός στο τι λέω και σε ποιον το λέω. Εκτός βέβαια άμα έχω πιει, που εκεί το χάνω και αρχίζω και τα λέω όλα, και γίνομαι κάπως...ανυπόφορος, τουλάχιστον! χαχαχα

Με τσίγκλισες όμως Ιωάννη, οπότε νάτο πάλι το ερώτημα.

Το πείραμα μπορεί να διαμορφωθεί επίσης "νεποτικά". Δεν είσαι εσύ και ένας άλλος, αλλά εσύ επιλέγεις ποιος θα πεθάνει μεταξύ δύο ανθρώπων, ενός "τελειωμένου" φίλου σου και ενός διακεκριμένου επιστήμονα.

Μου φαίνεται πως εδώ είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αντιφατικής λογικής. Από τη μια, δεν θέλουμε να πεθάνει κανείς εξαιτίας μας, πόσο μάλλον αγαπημένο μας πρόσωπο. Από την άλλη, ούτε εμείς θέλουμε να πεθάνουμε.

Όπως είπε και ο λευκός στον σκλάβο μαύρο στην ταινία Django:

"Και οφείλω να ομολογήσω ότι είμαι προβληματισμένος σε σχέση με σένα. Από τη μία πλευρά, σιχαίνομαι τη σκλαβιά. Από την άλλη όμως...χρειάζομαι τη βοήθεια σου. Και αν δεν μπορείς να αρνηθείς τόσο το καλύτερο. Οπότε προς το παρόν θα χρησιμοποιήσω τη δουλεία προς όφελος μου. Αλλά μόνο και μόνο που είπα κάτι τέτοιο, νιώθω ένοχος."

Είδατε πόσο απλά είναι τα πράγματα; Όλα εξηγούνται μέσω της αντίφασης. Αυτή είναι η αλήθεια. Cool

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν μπορούμε να αγαπήσουμε κάποιον άλλον άνθρωπο, και πολύ μάλιστα. Αντίφαση. Τον αγαπάμε σφόδρα αλλά αγαπάμε σφόδρα και τον εαυτό μας.

Το Donnie Darko το έχετε δει; Με αυτό έχει να κάνει, και όχι μόνο, ΤΕΡΑΣΤΙΑ ταινία, τα λέει ΟΛΑ. Να κάνω μια κριτική ανάλυση ή θέλετε να το δείτε πρώτα και να το συζητήσουμε αργότερα;

http://www.youtube.com/watch?v=qdKbNuhXWvQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 7:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλά,ο Σοπενάουερ τα είπε όλα!

Καταλήγουμε,λοιπόν,ότι αγάπη χωρίς θυσία,έστω και δυνητικά, είναι αδύνατη;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 7:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Αν το ακολουθούσαν όλοι αυτό,ο κόσμος θα ήταν καλύτερος:οι δικοί μας άνθρωποι θ' αγαπιούνταν περισσότερο απ' τους άλλους παρά από εμάς (αυτό δε θα 'πρεπε να θέλουμε,αφού έτσι μειώνουμε την πιθανότητα να χάσει την αγάπη αν χάσει εμάς τους ίδιους; )


Δηλαδή για να αγαπηθεί σε υποθετικές καταστάσεις που εγώ θα χαθώ το αγαπημένο μας πρόσωπο το σκοτώνω στην πράξη ο ίδιος? Ναι τις άυξησες πολύ τις πιθανότητες να αγαπηθεί έτσι. Αν κάνανε όλοι το ίδιο θα σκοτώνανε το πρόσωπο που θα θέλανε να αγαπηθεί αν χαθούν οι ίδιοι. Ας τους σκοτώσουμε να μην υποφέρουν όταν χαθουμε ένα πράγμα...Αυξάνεις, υποθετικά, τις πιθανότητες να επιζήσει και όχι να αγαπηθεί αφού εσύ οταν διαλέγεις τον άγνωστο δεν τον διαλέγεις από αγάπη. Σου ξαναλέω ότι μ αυτόν τον τρόπο βάζεις την επιβίωση πάνω απ την αγάπη. Και επειδή ο άλλος είναι μέρος του εαυτού σου όπως είπες απλά θα αύξανες τις πιθανότητες να επιζήσει το μέρος αυτό του εαυτού σου, δηλαδή δεν νοιάζεσαι για άλλη επιβίωση εκτός απ τη δικιά σου.

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
kaneis έγραψε:
επειδή το ανώτερο είναι και αυτό που αγαπάμε είναι καθήκον να διαλέξουμε τον αγαπημένο μας.


Τι διαφορά έχει αυτό απ' την οικογενειοκρατία;

Να συμπληρώσω ,επίσης,ότι δε θα διάλεγα έναν εχθρό της ανθρωπότητας ,όπως θα διάλεγε π.χ. ένας συνεπής χριστιανός.



Οικογενειοκρατία είναι να θεωρείς ανώτερο αυτό που αγαπάς, λέμε τώρα....
Αυτό που λέω εγώ είναι να αγαπάς αυτό που θεωρείς ανώτερο, αξιοκρατία δηλαδή. Εδώ είναι και η διαφορά μας στο πιο πάνω, εσύ θεωρείς αυτόν που αγαπάς μέρος του εαυτού σου, εγώ μιας αλήθειας που με υπερβαίνει.

Δεν ξέρεις τι διαλέγεις στον άγνωστο αυτό είναι το πρόβλημα


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
kaneis έγραψε:
Αυτό που λες ότι αγαπάμε τους όμοιούς μας είναι εγωισμός, επιβεβαιωνόμαστε στα κοινά σημεία. Αυτό όμως δεν σε πάει πουθενά, σε αφήνει στάσιμο και σε καταδικάζει. Σε τι σε καταδικάζει? Στην εξορία της αγάπης



Όλοι είμαστε όμοιοι ,απ' την άποψη ότι όλοι μπορούμε ν' αγαπηθούμε και ν' αγαπήσουμε.Αν αυτή είναι η μεγαλύτερη αλήθεια και το μεγαλύτερο νόημα της ζωής μας,τότε αν επιλέξουμε την αγάπη του ενός ,φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι η αγάπη δε συντονίζεται με την αλήθεια.(; )



Αν όλοι είμαστε όμοιοι όπως το λες πρέπει εμείς οι ίδιοι να μην μείνουμε στην αγάπη του ενός και να τους αγαπάμε όλους. Τότε το δίλλημα είναι μεταξύ δύο αγαπημένων. Ποιά είναι η ουσία αυτουνού? Η αξία της ατομικότητας ως μοναδικότητα. Άρα στην επιλογή, αγαπώντας έστω το ίδιο τα δύο πρόσωπα, αυτό που ξέρεις και έναν τελείως άγνωστο, διαλέγοντας τον άγνωστο αναιρείς την δικιά σου ατομικότητα, κάτι που αντιβαίνει στην ίδια την αλήθεια. Αν πρέπει να διαλέξεις πάλι τον αγαπημένο διαλέγεις γιατί εξυψώνεις δύο ατομικότητες αντί μια και άρα είναι λίγο πιο συντονισμένη η αγάπη σου με την αλήθεια Very Happy
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την kaneis στις Δευ Ιούν 24, 2013 8:31 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 7:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ayrton μιλούσα εναντίον όσων από έλλειψη εσωτερίκευσης των αξιών τις τοποθετούν στα άφταστα ουράνια. Πχ θες να είσαι ήρεμος πάντα? Σου λέει καλά άνθρωποι είμαστε όχι ο βούδας μην περιμένεις πολλά.... Θες να αγαπάς τα πάντα? Καλά δεν είσαι θεός όπως ο ιησούς....κ έτσι το μόνο που ξέρουμε είναι να προσκυνάμε ιησούδες και βούδες, αυτό θεωρούν άξιο για τον άνθρωπο. Όχι τίποτα κακοί άνθρωποι, απλά όσοι βαριούνται να προσπαθήσουν να τα πράξουν
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 24, 2013 8:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

κάτι δεν πάει καλά, μας έχουν γεμίσει ενοχές να είμαστε ο εαυτός μας και μας έχει μείνει μόνο ένας λαβυρίνθιος εγωισμός, να σου σηκώνεται η τρίχα είναι, κάτι δεν παέι καθόλου καλά
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
Σελίδα 6 από 8

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center