Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Περι Θεου...
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 7:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:


Αυτου του τυπου οι ορισμοι troian δεν ειναι προς αποδειξη με τη συμβατικη εννοια
Αυτες οι ρηματικες διατυπωσεις ειναι προς κατανοηση και εμπεδωση
Δεν αποδεικνυονται καθ΄οιονδηποτε συμβατικο επιστημονικο τροπο

Στην ιδια ακριβως κατηγορια ρηματικων διατυπωσεων ανηκει και το "Απαν Κατι" του φιλου μας του gianiss

Με το "Απαν Κατι" εχουμε ασχοληθει επι μακρον με τον gianiss
Αποδειξαμε λογικα την αναντιρρητη υπαρξη του, μπορεις να αναζητησεις στο Μεγα Διλημμα τη σχετικη συζητηση, και καταληξαμε στη βεβαιοτητα της υπαρξης του
Και ειναι "αυτο" για το οποιο ο gianiss λεει και ξαναλεει οτι : κανείς δεν μπορει να αμφιβαλλει για την υπαρξη του
Σε καμια περιπτωση ομως δεν μπορει να αποδειχτει επιστημονικα οτι το "Απαν Κατι" υπαρχει
Το "Απαν Κατι" ανηκει στη σφαιρα των ( φιλοσοφικων ) θεωριων

Η μονη "αποδειξη" που μπορει να υπαρξει, και εδω μοιαζει απολυτα με την Θεωρια περι Θεου, ειναι να διαμορφωθει τεχνητα και ελεγχομενα μια καταλληλη πραγματικοτητα, στην οποια θα ισχυουν ολα οσα περιλαμβανει η θεωρια του "Απαν Κατι" και αντιστοιχα η Θεωρια περι Θεου

Δηλαδη δεν υπαρχουν επιστημονικες αποδειξεις μεν, ομως κατασκευαζονται επιστημονικα καταστασεις που μπορουν να επαληθευουν στην πραγματικοτητα την όποια θεωρια εχουμε κατα νου



Κανένας ορισμός δεν αποδεικνύεται το ίδιο και τα αξιώματα.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 7:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
skapaneas έγραψε:


Αυτου του τυπου οι ορισμοι troian δεν ειναι προς αποδειξη με τη συμβατικη εννοια
Αυτες οι ρηματικες διατυπωσεις ειναι προς κατανοηση και εμπεδωση
Δεν αποδεικνυονται καθ΄οιονδηποτε συμβατικο επιστημονικο τροπο

Στην ιδια ακριβως κατηγορια ρηματικων διατυπωσεων ανηκει και το "Απαν Κατι" του φιλου μας του gianiss

Με το "Απαν Κατι" εχουμε ασχοληθει επι μακρον με τον gianiss
Αποδειξαμε λογικα την αναντιρρητη υπαρξη του, μπορεις να αναζητησεις στο Μεγα Διλημμα τη σχετικη συζητηση, και καταληξαμε στη βεβαιοτητα της υπαρξης του
Και ειναι "αυτο" για το οποιο ο gianiss λεει και ξαναλεει οτι : κανείς δεν μπορει να αμφιβαλλει για την υπαρξη του
Σε καμια περιπτωση ομως δεν μπορει να αποδειχτει επιστημονικα οτι το "Απαν Κατι" υπαρχει
Το "Απαν Κατι" ανηκει στη σφαιρα των ( φιλοσοφικων ) θεωριων

Η μονη "αποδειξη" που μπορει να υπαρξει, και εδω μοιαζει απολυτα με την Θεωρια περι Θεου, ειναι να διαμορφωθει τεχνητα και ελεγχομενα μια καταλληλη πραγματικοτητα, στην οποια θα ισχυουν ολα οσα περιλαμβανει η θεωρια του "Απαν Κατι" και αντιστοιχα η Θεωρια περι Θεου

Δηλαδη δεν υπαρχουν επιστημονικες αποδειξεις μεν, ομως κατασκευαζονται επιστημονικα καταστασεις που μπορουν να επαληθευουν στην πραγματικοτητα την όποια θεωρια εχουμε κατα νου



Κανένας ορισμός δεν αποδεικνύεται το ίδιο και τα αξιώματα.

! ! ! ! ! ! ! !
Idea

Γι΄αυτο και εθεσα την "αποδειξη" σε εισαγωγικα

Γιατι προκειται για μια κατασκευασμενη επιστημονικα πραγματικοτητα η οποια και επαληθευει την "εκαστοτε" θεωρια



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος m.E=P^2 Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης
Αληθειες Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 11:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

energoi_polites έγραψε:
Παράθεση:

mark εγραψε
Όλα αυτά που λες ισχύουν σε έναν κλασικό κόσμο. Η κλασική φυσική όμως, όπως εκφράστηκε από τον Νεύτωνα και άλλους, δεν μπορεί να εξηγήσει την πραγματικότητα του μικρόκοσμου.


Η αποψη οτι τα φαινομενα στην φυση διεπονται απο τον νομο του αιτιου-αποτελεσματος δεν εχει καταρριφθει και δεν εχει βρεθει κανενα φαινομενο που να παραγεται χωρις αιτια...!
Η αιτιοκρατια παραμενει ως η κυριαρχη αρχη της επιστημονικης σκεψης.

Ειναι διαφορετικο να μην γνωριζουμε την αιτια που παραγει ενα φαινομενο και διαφορετικο να λεμε οτι ενα φαινομενο παραγεται αναιτια...!
Το οτι δεν γνωριζουμε επακριβως γιατι συμβαινουν καποια φαινομενα στην κβαντομηχανικη η στον μακροκοσμο δεν σημαινει οτι αυτα τα φαινομενα παραγονται αναιτια...!

Παράθεση:

mark εγραψε
Όταν ένα σωματίδιο, πχ. ηλεκτρόνιο, προσκρούει σε ένα δυναμικό, έναν τοίχο, ο οποίος έχει ενέργεια μεγαλύτερη από την ενέργεια του ηλεκτρονίου, ενώ θα περιμέναμε κλασικά, το ηλεκτρόνιο να προσκρούσει στο δυναμικό και να γυρίσει προς τα πίσω ΠΑΝΤΑ, εντούτοις δεν είναι αυτό το οποίο παρατηρείται. Υπάρχει μια μη αμελητέα πιθανότητα το ηλεκτρόνιο να περάσει από το δυναμικό στην άλλη μεριά. Αν αυτή η πιθανότητα υπολογιστεί ότι είναι πχ. 30%, τότε μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως από τις 100 φορές που θα επαναλάβουμε το πείραμα, τις 30 το ηλεκτρόνιο θα περάσει και τις 70 θα εξοστρακιστεί προς τα πίσω.


Το πιο πιθανο αν οχι σιγουρο ειναι οτι υπαρχουν αιτιατοι παραγοντες που διεπουν τα κβαντικα φαινομενα και δεν παραγονται και εξελισσονται αναιτια τα φαινομενα αυτα.
Θεωρεις οτι υπαρχουν αναιτια φαινομενα και αποτελεσματα χωρις αιτια...??
και αν ναι τοτε ποιο θα μπορουσε να ειναι ενα τετοιο αναιτιο φαινομενο...??
Επαναλαμβανω οτι ειναι διαφορετικο να μην γνωριζουμε την αιτια και αλλο να λεμε οτι ενα φαινομενο παραγεται αναιτια...!

Επισης πως μπορει ο ανθρωπος να ερευνησει ενα αναιτιο φαινομενο η την αλληλεξαρτηση μεταξυ αναιτιων φαινομενων οταν το μονο που μπορει να κανει ειναι να ερευνα τα φαινομενα μεσα απο την σχεση αιτιου-αποτελεσματος...?


Κάτσε, διορθώνω. Έκανα λάθος όταν είπα "όλα αυτά που λες ισχύουν σε έναν κλασικό κόσμο". Δεν είναι όλα. Και εγώ υποστηρίζω την αιτιοκρατία, την σχέση αιτίας-αποτελέσματος. Από κει και πέρα, υπάρχει μια απροσδιοριστία στον μικρόκοσμο, που ταράζει κάπως τον κλασικό ντετερμινισμό. Σύμφωνα με την κβαντομηχανική, δεν μπορούμε να κάνουμε ακριβείς προβλέψεις για τον μέλλον, αλλά να μιλήσουμε με πιθανότητες, πόσο πιθανό είναι να συμβεί κάτι. Και πάλι ισχύει η αιτιοκρατία, π.χ. ένα αίτιο μπορεί να έχει 1-2-3 πιθανά αποτελέσματα και μόνον αυτά, όχι παραπάνω, με κάποιες πιθανότητες το καθένα τους. Και πάλι ντετερμινισμό έχεις, όχι όμως με την απόλυτη κλασική έννοια.

Για παράδειγμα, ένας ασταθής πυρήνας κάποια στιγμή θα διασπαστεί. Όταν διασπαστεί, το αίτιο θα είναι η αστάθειά του, και το αποτέλεσμα η διάσπασή του. Μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις για το πότε με αρκετά καλή ακρίβεια αλλά δε μπορούμε να προσδιορίσουμε ΑΚΡΙΒΩΣ το πότε θα γίνει αυτό. Και αν ο χρόνος της διάσπασης συνδέεται, έχει συγχρονιστεί με κάποιο μακροσκοπικό φαινόμενο, τότε αυτό σημαίνει πως το μέλλον, σε μακροσκοπικό επίπεδο, είναι και αυτό απροσδιόριστο, ακολουθώντας όμως τους φυσικούς νόμους και την αιτιοκρατία.

Μπορείς να δεις και εδώ:

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?t=4451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 28, 2013 11:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
gianiss έγραψε:

Σαν οντότητα , πέραν και έξω από την φύση, όπως λες.

Πως εντόπισες την βούληση του θεού ως αιτία του κόσμου.
Αυτή η «βούληση» αν δεν είχε αιτία, θα πει πως είναι άναρχος ?

Ο κόσμος γιατί να έχει αρχή , όντας αιτιατό μιας άναρχης βούλησης?

Νομίζω τα έχουμε ξαναπεί θα τους αδικήσω αν χρησιμοποιήσω τις θέσεις τους και τα επιχειρήματά τους. Πάντως καναδυο φιλόσοφοι ξεκίνησαν με παρόμοιες θέσεις σαν την δική σου - που λές συχνά αμφιβάλω για τα πάντα εκτος του εαυτού μου - και απέδειξαν τον θεό. θεωρείς ότι έκαναν λάθος και αν ναι που;

Παράθεση:
Ο κόσμος γιατί να έχει αρχή , όντας αιτιατό μιας άναρχης βούλησης?
Σε αυτό, τώρα, αν μιλάμε για την ηλικία του σύμπαντος τότε έχει και αρχή άσχετα ποιά είναι η αιτία του.


Δεν ξέρω ακριβώς σε ποιους αναφέρεσαι.
Όπως και να έχει, θα με ενδιέφερε να συζητήσω την άποψη τρίτου όχι με ενδιάμεσο ερμηνευτή

Δεν ενδιαφέρει – παράδειγμα – να μου πει ο φίλος μου ο σκαπανέας τι εννοούσε ο Ιησούς όταν έλεγε
“ο λόγος σας να είναι το ναι ναι και το όχι όχι. Οτιδήποτε πέραν αυτών είναι εκ του πονηρού”
Εγώ καταλαβαίνω αυτό που λέει ο Ιησούς και είναι ξεκάθαρο.
Αν χρειάζεται ερμηνείας , μόνο ο Ιησούς θα μπορούσε να μου ερμηνεύσει τον εαυτό του.

Πάν περισσό από του πονηρού.

Γνωρίζω πως και άλλοι ερευνητές της γνώσης, ξεκίνησαν από την ίδια βάση, και χαίρομαι για αυτή την ομοιότητα.
Επιβεβαιώνει πως είμαι σε σωστό δρόμο.

Κανένας τους όμως ΔΕΝ απέδειξε τον θεό.
Αυτό που λες είναι λάθος.

Με την δική μου προσέγγιση , ΔΕΝ υπάρχει θεός , υπό την έννοια ενός θεού προσωπικού, που δημιουργεί εκ του μηδενός το “Σύμπαν” (αυτό που εγώ ονομάζω “Άπαν κάτι” )

Βεβαίως αυτό που υπάρχει ή έχουμε εντοπίσει να υπάρχει , δηλαδή η υλοενέργεια και ο χωροχρόνος , υπάρχουν και αλληλεπιδρούν με συγκεκριμένο τρόπο, που είναι ίδιος παντού.
Το τρόπο αυτό ονομάσαμε “νόμους της φύσης”

Ενδεχομένως σε αυτούς αναφέροντο όσοι “απέδειξαν” (όπως λες) την ύπαρξη θεού.

Εκεί υπάρχει ένα θέμα, που απαιτεί μεγάλη έρευνα.
Εμείς στο σημείο αυτό είμαστε ποιο τυχεροί απ τους αρχαίους σοφούς
Οι άνθρωποι του μέλλοντος θα ξέρουν πολύ περισσότερα απο εμας.

Οι αρχαίοι ΔΕΝ γνώριζαν τότε, όσα η σύγχρονη επιστήμη είναι σε θέση να μας πληροφορήσει σήμερα .

Η προέλευση των “φυσικών νόμων” είναι ένα ζητούμενο προς έρευνα.
Την κουβέντα αυτή τη είχαμε με τον σκαπανέα.

Υπάρχει όπως έλεγα στον σκαπανέα , η υποψία πως ενδεχομένως αυτό που ονομάζουμε “νόμοι της φύσης” και “φυσικές σταθερές” , να είναι μια εγγενής ιδιότητα της ύλης, να ορίζονται δηλαδή από άγνωστα έως τώρα δομικά στοιχεία της ύλης, που απαιτούν τεράστιους επιταχυντές και ενέργεια για να εντοπιστούν.
Μπορεί κάποτε – αν δεν αυτοκαταστραφούμε – να αποκτήσουμε την τεχνολογία που απαιτεί η κατασκευή επιταχυντών στα όρια του ηλιακού συστήματος.

Η ανθρωπότητα τότε θα μπορούσε να απαντήσει με σιγουριά αν απαιτείται θεός για την δημιουργία του σύμπαντος.


Υ.Γ
Ο κόσμος μας – αυτός που τώρα βλέπουμε – είναι πεπερασμένος, έχει δηλαδή αρχή και πέρατα.
Αυτό όμως δεν οδηγεί στο συμπέρασμα πως το “Σύμπαν” – το “Άπαν κάτι” - είναι πεπερασμένο.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 28, 2013 12:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss

αναφέρομαι στους θειστές και στα επιχειρήματα τους και τις θέσεις τους περί θεού.

Λες ότι κανένας δεν απέδειξε τον θεό, θεωρείς ότι ο Καρτέσιος έχει κάνει κάπου λάθος στους συλλογισμούς του;
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 28, 2013 1:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
gianiss

αναφέρομαι στους θειστές και στα επιχειρήματα τους και τις θέσεις τους περί θεού.

Λες ότι κανένας δεν απέδειξε τον θεό, θεωρείς ότι ο Καρτέσιος έχει κάνει κάπου λάθος στους συλλογισμούς του;





Κάθε άποψη είναι απαραίτητη στην δική μου έρευνα.
Στις πλάτες αυτών των γιγάντων της νόησης έχω τη τύχη να πατώ και να αντικρίζω τον κόσμο μου.

Η γνώση του ανθρώπου είναι προσπάθεια συλλογική.
Κανένας σοφός δεν είναι αλάνθαστος
Η αντίληψη “ούτος έφα” είναι λάθος.


Κάποια πράγματα απαιτούν ΜΟΝΟ την κοινή λογική για να τα προσεγγίσει κάποιος.
Κάποια άλλα χρειάζονται και γνώσεις που σιγά σιγά η ανθρωπότητα κτίζει συλογικά.

Φαίνεται σε πολλούς παράξενο και φοβερά δύσκολο το πως ο Αρίσταρχος ο Σάμιος, κατάλαβε πως ο ήλιος και η σελήνη ήταν ουράνια σώματα με τον ήλιο στο κέντρο

Είναι παραξενο για μένα δεν το είχαν καταλάβει άλλοι πριν από αυτόν και γιατί το ... “ξέχασαν” οι επόμενοι.
Η μόνη δικαιολογία είναι ο φόβος του ιερατείου.
Δες τι έπαθε 2000 χρόνια αργότερα ο Γαλιλαίος

Αν λάβουμε υπ όψιν την καθαρότητα του ουρανού την εποχή εκείνη, και την γοητεία και δέος που προκαλούσε ο έναστρος ουρανός, την συνεχή παρατήρηση της κίνησης του ήλιου της σελήνης, την σχέση των φάσεων της σελήνης με την θέση του ήλιου, την θέση της σελήνης σε πανσέληνο και της νέας σελήνης, το συσχετισμό των εκλείψεων ηλίου και σελήνης σε σχέση με την πανσέληνο και την νέα σελήνη, είναι αδιανόητο - για μένα - πως δεν είχαν καταλάβει ποιο πριν , ότι η σελήνη είναι σφαίρα , το ίδιο και η γη και πως η γη γυρίζει γύρο από τον ήλιο και η σελήνη γύρο από την γη.

Δεν απαιτεί άλλες γνώσεις αλλά απλή συνεχή παρατήρηση των φαινομένων και λογική κρίση , που να εξηγεί αυτά τα φαινόμενα..

Κάποια πράγματα μπορεί να γίνουν έτσι, κάποια αλλιώς
Για όλα υπάρχει όμως μια εξήγηση , αρκεί να καταλάβουμε την “λογική” τους.

Αν ότι έλεγε ο κάθε φιλόσοφος ήταν σωστό , θα είχαμε λύσει τα πάντα,


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 28, 2013 2:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss μαζί σου σε όλα αυτά.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
energoi_polites
Καθηγητής


Εγγραφή: 27 Νοέ 2012
Δημοσιεύσεις: 60

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 28, 2013 5:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:

skapaneas εγραψε
Θεος Ειναι Η Αναιτια Αιτια Του Κοσμου


Ακομη και αν ο Θεος ειναι αναιτιος και αυτος κατασκευασε ενα αιτιοκρατικο κοσμο τοτε...

Εφοσον υποθετουμε οτι ο ανθρωπος ειναι δημιουργημενος απο τον Θεο κατ εικονα και καθ ομοιωση τοτε θα επρεπε και ο ανθρωπος να ειναι ελευθερος και οχι να ζει σε ενα προκαθορισμενο αιτιοκρατικο περιβαλλον.

Αφου η φυση λειτουργει αιτιοκρατικα ακομη και αν ο Θεος ειναι αναιτιος ο ανθρωπος ζει σε ενα προκαθορισμενο αιτιοκρατικο περιβαλλον και ειναι ανελευθερος...
Επισης δεν εχει παρατηρηθει κανενα αναιτιο φαινομενο στην φυση αρα ο Θεος ειτε ειναι σαν να μην υπαρχει ειτε δεν υπαρχει.
_________________
http://energoipolitesgreece.blogspot.gr/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 12:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

energoi_polites
έγραψε:
Παράθεση:

skapaneas εγραψε
Θεος Ειναι Η Αναιτια Αιτια Του Κοσμου


Ακομη και αν ο Θεος ειναι αναιτιος και αυτος κατασκευασε ενα αιτιοκρατικο κοσμο τοτε...

Εφοσον υποθετουμε οτι ο ανθρωπος ειναι δημιουργημενος απο τον Θεο κατ εικονα και καθ ομοιωση τοτε θα επρεπε και ο ανθρωπος να ειναι ελευθερος και οχι να ζει σε ενα προκαθορισμενο αιτιοκρατικο περιβαλλον.

Αφου η φυση λειτουργει αιτιοκρατικα ακομη και αν ο Θεος ειναι αναιτιος ο ανθρωπος ζει σε ενα προκαθορισμενο αιτιοκρατικο περιβαλλον και ειναι ανελευθερος...
Επισης δεν εχει παρατηρηθει κανενα αναιτιο φαινομενο στην φυση αρα ο Θεος ειτε ειναι σαν να μην υπαρχει ειτε δεν υπαρχει.

! ! ! ! ! ! ! !
Idea

Ειτε δεν ειδες την προηγουμενη παρεμβαση μου, ειτε την ειδες και την παρεκαμψες

Για καθε ενδεχομενο, την παραθετω κατω και θελω την αποψη σου

Αυτο που σχολιαζεις παραπανω ειναι ελασσονος σημασιας, για τη συζητηση που ανοιξες, μπροστα στο "ερωτημα" που (ξανα)θετω

Και ειναι πολυ ευκολο να σχολιαζεις αποψεις αλλων σε ζητηματα που δεν εχεις εκθεσει τη δικη σου αποψη

Πρωτα πες λοιπον τι ειναι ο θεος τον οποιο πρεπει να αντιλαμβανεσαι, οφειλεις να αντιλαμβανεσαι οπως λεω και στη συνεχεια, και μετα βλεπουμε το παραπανω σχολιο σου



skapaneas έγραψε:
energoi_polites
έγραψε:
Πριν ξεκινησουμε την αναλυση μας θα πρεπει να εισαγουμε τις εννοιες της αιτιοκρατιας και της αναιτιοκρατιας και να τις συσχετισουμε με τον Θεο.

ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Συμφωνα με την αιτιοκρατικη αντιληψη τα παντα υπακουουν στον νομο αιτιο-αποτελεσμα.Με αλλα λογια τα παντα διπλα μας γινονται με μια αιτιωδη συναφεια και δεν υπαρχουν τυχαια φαινομενα.Ολα τα φαινομενα που συμβαινουν από τα πιο απλα μεχρι και τα πιο συνθετα διεπονται από νομους και κανονες της φυσης. Δεν συμβαινει κατι τυχαια και αυτό που μας φαινεται τυχαιο δεν είναι τιποτα άλλο παρα πολυπλοκοτητα.
Στην ζωη του ανθρωπου οπου τα παντα είναι αιτιοκρατικα και ο ανθρωπος διαθετει αιτιοκρατικες και ντετερμινιστικες αισθησεις ακομη και η συνειδηση του είναι ντετερμινιστικη.Το φαινομενο της ζωης υπακουει στους νομους της φυσης και ζει και εξελισσεται με βαση αυτους.Για παραδειγμα ο εγκεφαλος του ανθρωπου και των ζωων δεν είναι κατι που λειτουργει τυχαια αλλα αντιθετα, υπαρχει και η ιατρικη μια επιστημη η οποια μελετα τους κανονες και τους φυσικους νομους και γενικοτερα τον τροπο λειτουργειας του εγκεφαλου του ανθρωπου και των ζωων.
Ένα συμπερασμα που μπορούμε να εξαγουμε από την αιτιοκρατια είναι ότι τα παντα που συμβαινουν γυρω μας είναι προκαθορισμενα όπως επισης ένα δευτερο συμπερασμα είναι ότι αν ημασταν σε θεση να γνωριζουμε ολους τους νομους της φυσης που διεπουν τα φαινομενα στην φυση τοτε θα μπορουσαμε να προβλεψουμε το μελλον και να γνωριζουμε το παρελθον.Οπως προκυπτει από τα συμπερασματα η ελευθερια, η ηθικη, το καλο και το κακο είναι ανθρωπινες συμβασεις και δεν νοουνται στο πλαισο ενός προκαθορισμενου αιτιοκρατικου μοντελου οπου όλα συμβαινουν με βαση τους νομους της φυσικης.Ο ανθρωπος νιωθει ελευθερος αλλα στην πραγματικοτητα όπως ειπα η συνειδηση του υπακουει σε ντετερμινιστικους και αιτιοκρατικους κανονες οπου οδηγουν στο συμπερασμα ότι η αισθηση της ελευθεριας είναι μια αυταπατη.Επισης δεν μπορούμε να εξαγουμε αντικειμενικα ηθικα συμπερασματα όταν όλα στον κοσμο είναι προκαθαρισμενα και κινουνται σε νομοτελειακη βαση η οποια είναι απαραβατη.Δεν υπαρχει καλο και κακο σε μια πραξη που διεπεται από μια αιτιωδη συναφεια.Ολα αυτά είναι ανθρωπινες συμβασεις που σκοπο εχουν να βελτιωσουν το αιτιοκρατικο περιβαλλον μεσα στο οποιο κινειται ο ανθρωπος.

ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Τι είναι ένα αναιτιο φαινομενο?Πως μπορει να οριστει κατι ως αναιτιο φαινομενο και τι ιδιοτητες μπορει να εχει?Πως μπορει ο ανθρωπος να καταλαβει ένα αναιτιο φαινομενο όταν εχει ντετερμινιστικες αισθησεις?Πως ο ανθρωπος μπορει να καταλαβει την αλληλεξαρτηση μεταξυ αναιτιων φαινομενων?
Κατά την γνωμη μου ένα αναιτιο φαινομενο είναι ένα τελειως ακατανοητο πραγμα και δεν εχει καμια σχεση με την δομη της λογικης και της συνειδησης.Ειναι κατι που ο ανθρωπος ποτε δεν προκειται να κατανοησει και αν υπαρχει τοτε αυτό δεν εχει καμια σχεση με την αιτιοκρατικη συνειδηση του ανθρωπου.

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ

Εάν ο Θεος υπακουει στους νομους και κανονες της αιτιοκρατιας τοτε είναι και εκεινος ένα φυσικο φαινομενο καθορισμενο.Επομενως εάν ισχυει κατι τετοιο ουτε ο Θεος είναι ελευθερος και εχει και εκεινος προκαθορισμενο μελλον και διαγεγραμμενο παρελθον.Αρα ενας τετοιος Θεος είναι αδυναμος και ερμαιο των νομων και κανονων της φυσης.
Εάν ο Θεος τωρα εχει σχεση με την αναιτιοκρατια και δρα μεσα από αναιτια φαινομενα τοτε το προβλημα που ανακυπτει είναι ότι ο ανθρωπος δεν μπορει να τον κατανοησει και δεν υπαρχει ο παραμικρος διαυλος επικοινωνιας μεταξυ των μιας και ο ανθρωπος μπορει να κατανοησει μονο αιτιοκρατικα και ντετερμινιστικα φαινομενα.Αυτο σημαινει ότι εάν δεχτουμε ότι ο Θεος εφτιαξε τον ανθρωπο τοτε ο Θεος εφτιαξε καποιον ο οποιος δεν μπορει να επικοινωνησει μαζι του και δεν μπορει να τον καταλαβει ουτε κατά το ελαχιστον που σημαινει ότι Θεος και ανθρωπος δεν εχουν καμια σχεση και επομενως ο ανθρωπος δεν χρειαζεται να αναζητα κατι το οποιο δεν προκειται ποτε να κατανοησει ουτε καν να το συλλαβει στο μυαλο του.

! ! ! ! ! ! ! !
Idea

Συμφωνα λοιπον με οσα λες, και με δεδομενο οτι η συνειδηση του ανθρωπου ειναι αιτιοκρατικη, που σημαινει φαινομενα και καταστασεις μη υποκειμενες στο νομο της αιτιας και του αποτελέσματος του ειναι ακατανοητες και αρα μη αντιληπτες, και επειδη χρησιμοποιεις πολλες φορες τον ορο θεος, υποθετω οτι αντιλαμβανεσαι για τι πραγμα μιλας οταν αναφερεσαι στο θεο.
Διοτι αν μιλας για πραγματα που δεν κατανοεις, τοτε προφανως εισαι ανακολουθος με οσα υποστηριζεις στην ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Για πες λοιπον τι ειναι ο θεος, τον οποιο ειναι βεβαιο οτι αντιλαμβανεσαι προσωπικα εφ' οαον μιλας γι΄αυτον . . .



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος m.E=P^2 Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης
Αληθειες Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 11:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

energoi_polites έγραψε:
Παράθεση:

skapaneas εγραψε
Θεος Ειναι Η Αναιτια Αιτια Του Κοσμου


Ακομη και αν ο Θεος ειναι αναιτιος και αυτος κατασκευασε ενα αιτιοκρατικο κοσμο τοτε...

Εφοσον υποθετουμε οτι ο ανθρωπος ειναι δημιουργημενος απο τον Θεο κατ εικονα και καθ ομοιωση τοτε θα επρεπε και ο ανθρωπος να ειναι ελευθερος και οχι να ζει σε ενα προκαθορισμενο αιτιοκρατικο περιβαλλον.

Αφου η φυση λειτουργει αιτιοκρατικα ακομη και αν ο Θεος ειναι αναιτιος ο ανθρωπος ζει σε ενα προκαθορισμενο αιτιοκρατικο περιβαλλον και ειναι ανελευθερος...
Επισης δεν εχει παρατηρηθει κανενα αναιτιο φαινομενο στην φυση αρα ο Θεος ειτε ειναι σαν να μην υπαρχει ειτε δεν υπαρχει.


Το γεγονός ότι ζούμε σε ένα αιτιοκρατικό περιβάλλον, δεν σημαίνει και απαραίτητα ότι είμαστε ανελεύθεροι. Η αιτιοκρατία μας βάζει κάποιους περιορισμούς, αλλά και πάλι μια σχετική ελευθερία την έχουμε. Δεν μπορούμε π.χ. να πετάξουμε, αλλά μπορούμε να γίνουμε αστροναύτες.

Δηλαδή δεν είναι άσπρο-μαύρο, για να δανειστώ και εγώ την ρήση του gianiss Wink, ή είμαστε ελεύθεροι ή δεν είμαστε ελεύθεροι. Και σίγουρα κάποιοι είναι πιο ελεύθεροι από κάποιους άλλους.

Για τον Θεό τώρα, αν αυτός είναι η αναίτια αιτία του κόσμου, η αλήθεια είναι πως ο άνθρωπος με την λογική του, η οποία διέπεται από αιτιοκρατία, δε μπορεί να τον κατανοήσει. Ίσως με άλλα χαρίσματα, όπως φαντασία, διαίσθηση, ή λειτουργίες πέραν της νόησης, να μπορέσει να συλλάβει ένα αναίτιο φαινόμενο όπως η δημιουργία του κόσμου. Γιατί αν Θεός δεν υπάρχει, το πρόβλημα, το μυστήριο της δημιουργίας του κόσμου παραμένει, απλά μετατοπίζεται από τον Θεό στην Ύπαρξη την ίδια. Η Ύπαρξη τότε γίνεται αυτο-δημιούργητη και αυτο-αναφερόμενη, όπως ο Θεός.

Και τέλος να πω πως ίσως να μην είναι φρόνιμο να προσπαθούμε να διανοηθούμε αναίτια φαινόμενα, να προσπαθούμε να μπούμε στο μυαλό του Θεού ή/και της Ύπαρξης δηλαδή, γιατί ίσως παίξει μαλακία! ΧΑΧΑΧΑ Cool Laughing Laughing Shocked Twisted Evil
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 12:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Περι Θεου... Απάντηση με Συμπερίληψη

energoi_polites έγραψε:
Πριν ξεκινησουμε την αναλυση μας θα πρεπει να εισαγουμε τις εννοιες της αιτιοκρατιας και της αναιτιοκρατιας και να τις συσχετισουμε με τον Θεο.

ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Συμφωνα με την αιτιοκρατικη αντιληψη τα παντα υπακουουν στον νομο αιτιο-αποτελεσμα.Με αλλα λογια τα παντα διπλα μας γινονται με μια αιτιωδη συναφεια και δεν υπαρχουν τυχαια φαινομενα.Ολα τα φαινομενα που συμβαινουν από τα πιο απλα μεχρι και τα πιο συνθετα διεπονται από νομους και κανονες της φυσης. Δεν συμβαινει κατι τυχαια και αυτό που μας φαινεται τυχαιο δεν είναι τιποτα άλλο παρα πολυπλοκοτητα.
Στην ζωη του ανθρωπου οπου τα παντα είναι αιτιοκρατικα και ο ανθρωπος διαθετει αιτιοκρατικες και ντετερμινιστικες αισθησεις ακομη και η συνειδηση του είναι ντετερμινιστικη.Το φαινομενο της ζωης υπακουει στους νομους της φυσης και ζει και εξελισσεται με βαση αυτους.Για παραδειγμα ο εγκεφαλος του ανθρωπου και των ζωων δεν είναι κατι που λειτουργει τυχαια αλλα αντιθετα, υπαρχει και η ιατρικη μια επιστημη η οποια μελετα τους κανονες και τους φυσικους νομους και γενικοτερα τον τροπο λειτουργειας του εγκεφαλου του ανθρωπου και των ζωων.
Ένα συμπερασμα που μπορούμε να εξαγουμε από την αιτιοκρατια είναι ότι τα παντα που συμβαινουν γυρω μας είναι προκαθορισμενα όπως επισης ένα δευτερο συμπερασμα είναι ότι αν ημασταν σε θεση να γνωριζουμε ολους τους νομους της φυσης που διεπουν τα φαινομενα στην φυση τοτε θα μπορουσαμε να προβλεψουμε το μελλον και να γνωριζουμε το παρελθον.Οπως προκυπτει από τα συμπερασματα η ελευθερια, η ηθικη, το καλο και το κακο είναι ανθρωπινες συμβασεις και δεν νοουνται στο πλαισο ενός προκαθορισμενου αιτιοκρατικου μοντελου οπου όλα συμβαινουν με βαση τους νομους της φυσικης.Ο ανθρωπος νιωθει ελευθερος αλλα στην πραγματικοτητα όπως ειπα η συνειδηση του υπακουει σε ντετερμινιστικους και αιτιοκρατικους κανονες οπου οδηγουν στο συμπερασμα ότι η αισθηση της ελευθεριας είναι μια αυταπατη.Επισης δεν μπορούμε να εξαγουμε αντικειμενικα ηθικα συμπερασματα όταν όλα στον κοσμο είναι προκαθαρισμενα και κινουνται σε νομοτελειακη βαση η οποια είναι απαραβατη.Δεν υπαρχει καλο και κακο σε μια πραξη που διεπεται από μια αιτιωδη συναφεια.Ολα αυτά είναι ανθρωπινες συμβασεις που σκοπο εχουν να βελτιωσουν το αιτιοκρατικο περιβαλλον μεσα στο οποιο κινειται ο ανθρωπος.

ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Τι είναι ένα αναιτιο φαινομενο?Πως μπορει να οριστει κατι ως αναιτιο φαινομενο και τι ιδιοτητες μπορει να εχει?Πως μπορει ο ανθρωπος να καταλαβει ένα αναιτιο φαινομενο όταν εχει ντετερμινιστικες αισθησεις?Πως ο ανθρωπος μπορει να καταλαβει την αλληλεξαρτηση μεταξυ αναιτιων φαινομενων?
Κατά την γνωμη μου ένα αναιτιο φαινομενο είναι ένα τελειως ακατανοητο πραγμα και δεν εχει καμια σχεση με την δομη της λογικης και της συνειδησης.Ειναι κατι που ο ανθρωπος ποτε δεν προκειται να κατανοησει και αν υπαρχει τοτε αυτό δεν εχει καμια σχεση με την αιτιοκρατικη συνειδηση του ανθρωπου.

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ

Εάν ο Θεος υπακουει στους νομους και κανονες της αιτιοκρατιας τοτε είναι και εκεινος ένα φυσικο φαινομενο καθορισμενο.Επομενως εάν ισχυει κατι τετοιο ουτε ο Θεος είναι ελευθερος και εχει και εκεινος προκαθορισμενο μελλον και διαγεγραμμενο παρελθον.Αρα ενας τετοιος Θεος είναι αδυναμος και ερμαιο των νομων και κανονων της φυσης.
Εάν ο Θεος τωρα εχει σχεση με την αναιτιοκρατια και δρα μεσα από αναιτια φαινομενα τοτε το προβλημα που ανακυπτει είναι ότι ο ανθρωπος δεν μπορει να τον κατανοησει και δεν υπαρχει ο παραμικρος διαυλος επικοινωνιας μεταξυ των μιας και ο ανθρωπος μπορει να κατανοησει μονο αιτιοκρατικα και ντετερμινιστικα φαινομενα.Αυτο σημαινει ότι εάν δεχτουμε ότι ο Θεος εφτιαξε τον ανθρωπο τοτε ο Θεος εφτιαξε καποιον ο οποιος δεν μπορει να επικοινωνησει μαζι του και δεν μπορει να τον καταλαβει ουτε κατά το ελαχιστον που σημαινει ότι Θεος και ανθρωπος δεν εχουν καμια σχεση και επομενως ο ανθρωπος δεν χρειαζεται να αναζητα κατι το οποιο δεν προκειται ποτε να κατανοησει ουτε καν να το συλλαβει στο μυαλο του.


O θεός δεν υπακούει σε καμμία αιτιοκρατία γιατί αυτός δημιουργεί την αιτιοκρατία.
Ο θεός είναι η αναίτια αιτία των πάντων.
Ο θεός είναι το πρώτο κινούν ακίνητο ,το μή ον που εκδηλώνεται ως όντως όν,ο Λόγος βάσει του οποίου όλα λειτουργούν,η κινητήρια δύναμη πίσω απο τον μηχανισμό της ύλης.
Η νόηση του είναι η νόηση βάσει της οποίας λειτουργεί η φύση και όλοι οι νόμοι της φύσης είναι η εκδήλωση της νόησης του στο σύμπαν.
Ο θεός εκδηλώνεται ως ζωή και μορφή.
Ξεκινά απο τον πιο ταπεινό μικροοργανισμό και καταλήγει στον ανώτερο εκδηλωμένο θεό.
Το θεικό στάδιο ζωής και μορφής είναι η ενδελέχεια του ανθρωπινου όντος το οποίο προορίζεται να γίνει θείο όν.
Αναιτιοκρατία δεν υπάρχει ,όλα σχεδιάζωνται και γίνωνται βάσει της Θείας Νόησης.
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 12:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

! ! ! ! ! ! ! !
Idea

SARUMAN, φιλε μου χαιρομαι που εισαι καλα !!

Το μεγαλο κολπο των αθεων, ειναι οτι μιλανε για πραγματα που δεν οριζουν
Αναφερονται ευκαιρως ακαιρως στην εννοια θεος, ελπιζοντας οτι οσοι ειναι πιστοι θα "τσιμπησουν" και θα αντιδρασουν
Δηλαδη με λιγα λογια το "παιζουν" εξυπνοι και παιζουν με τα μυαλα οσων πιστευουν στο Θεο καθ΄οιονδηποτε συμβατο τροπο με τη θεοτητα
Και εν τελει, χρησιμοποιουυν ο,τιδηποτε λενε οι πιστοι για να κανουν συζητηση

Συζητηση ομως επι ποίου πραγματος οταν οι ιδιοι ειναι κυριολεκτικα αδειοι απο οποιοδηποτε θεϊκο νοημα ;



Το Φως Ειναι Ο Λογος Του Συμπαντος m.E=P^2 Το Πνευμα Ειναι Η Βιωματικη Κατασταση Της Υπερθεσης
Αληθειες Ο Ανθρωπος Δρα
Ο Εχων Νου Νοειν Νοειτω Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει Η Λογικη Του Πληθους Ενεχει Αντιφαση Αληθευουσες Συμφωνα
Αναζητησε Την Αληθεια, Εμβαπτισε Την Στο Λογο Του Θεου Και Βιωσε Την. Και Αληθεια ειναι Αυτο Που Ζεις Αληθως Με Ο,τι Διαλογιζεται
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 2:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
μαρκ


Και τέλος να πω πως ίσως να μην είναι φρόνιμο να προσπαθούμε να διανοηθούμε αναίτια φαινόμενα, να προσπαθούμε να μπούμε στο μυαλό του Θεού ή/και της Ύπαρξης δηλαδή, γιατί ίσως παίξει μαλακία! ΧΑΧΑΧΑ


Α! κατάλαβα
Αυτό που προτείνεις , κοντολογίς , είναι να κάνουμε τον μαλάκα.

Να σου πω, αν με αυτό τον τρόπο εξασφαλίσουμε μια καλή θέση στην βασιλεία των ουρανών , .....μας συμφέρει

Αυτό μάλιστα αποφαίνεται με λογικότατα επιχειρήματα και ο Πασκάλ

Το πόσο ηθικό είναι αυτό εξετάζεται.


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
energoi_polites
Καθηγητής


Εγγραφή: 27 Νοέ 2012
Δημοσιεύσεις: 60

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 3:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:

skapaneas έγραψε
και επειδη χρησιμοποιεις πολλες φορες τον ορο θεος, υποθετω οτι αντιλαμβανεσαι για τι πραγμα μιλας οταν αναφερεσαι στο θεο.


Το οτι χρησιμοποιω την λεξη Θεος αρκετες φορες στο κειμενο Περι Θεου... δεν σημαινει οτι θα επρεπε υποχρεωτικα να γνωριζω την ουσια του Θεου.

Για παραδειγμα αν εγραφα καποιο κειμενο για τους εξωγηινους και εγραφα αρκετες φορες την λεξη εξωγηινοι πουθενα αυτο δεν οδηγει στο συμπερασμα οτι γνωριζω την ουσια τους.

Το κειμενο Περι Θεου στηριζεται σε ερωτηματικα και υποθεσεις για τον Θεο και εστιαζει στον τροπο που ο ανθρωπος μπορει να δει εαν υπαρχει Θεος.

Παράθεση:

skapaneas έγραψε
Πρωτα πες λοιπον τι ειναι ο θεος


Οπως ειπα εαν ο Θεος υπαρχει και ειναι ενα αιτιοκρατικο φαινομενο τοτε ειναι ανελευθερος και ερμαιο των νομων της φυσης.
Εαν ο Θεος υπαρχει και ειναι αναιτιος και δρα μεσα απο αναιτια φαινομενα τοτε αφου η φυση ειναι αιτιοκρατικη και ο ανθρωπος εχει αιτιοκρατικες και ντετερμινιστικες αισθησεις τοτε ο Θεος ειτε ειναι σαν να μην υπαρχει ειτε δεν υπαρχει.
Επισης ειπα οτι δεν εχει παρατηρηθει κανενα αναιτιο φαινομενο στην φυση...!

Παράθεση:

mark εγραψε
Το γεγονός ότι ζούμε σε ένα αιτιοκρατικό περιβάλλον, δεν σημαίνει και απαραίτητα ότι είμαστε ανελεύθεροι. Η αιτιοκρατία μας βάζει κάποιους περιορισμούς, αλλά και πάλι μια σχετική ελευθερία την έχουμε. Δεν μπορούμε π.χ. να πετάξουμε, αλλά μπορούμε να γίνουμε αστροναύτες.


Συμφωνα με την αιτιοκρατια τα παντα υπακουουν στον νομο αιτιο-αποτελεσμα και τα παντα ειναι προκαθορισμενα και τιποτα δεν γινεται τυχαια.
Μαλιστα ενα απο τα συμπερασματα της αιτιοκρατιας ειναι οτι αν γνωριζαμε ολους τους νομους της φυσης θα μπορουσαμε να προβλεψουμε το μελλον και να γνωριζουμε το παρελθον.
Ετσι λοιπον σε ενα προκαθορισμενο αιτιοκρατικο περιβαλλον ολα γινονται συμφωνα με τους νομους της φυσης και δεν νοειται η εννοια της ελευθεριας.
Η πολυπλοκοτητα της προβλεψης ειναι που κανει τον ανθρωπο να νιωθει ελευθερος κατι ομως που στην πραγματικοτητα ειναι αυταπατη μιας και ολα υπακουουν στον νομο του αιτιου-αποτελεσματος.
Δεν υπαρχει ελευθερια σε ενα αιτιοκρατικο περιβαλλον που κινειται σε νομοτελειακη βαση η οποια ειναι απαραβατη.

Παράθεση:

SARUMAN εγραψε
Ο θεός είναι η αναίτια αιτία των πάντων.


Επαναλαμβανω οτι...
ακομη και αν ο Θεος ειναι αναιτιος εφοσον ο ανθρωπος ζει σε ενα προκαθορισμενο αιτιοκρατικο περιβαλλον που σημαινει οτι ειναι ανελευθερος τοτε οδηγουμαστε στο συμπερασμα οτι ο ανθρωπος δεν ειναι κατ εικονα και καθ ομοιωση δημιουργημενος απο τον Θεο μιας και δεν ειναι ελευθερος.
_________________
http://energoipolitesgreece.blogspot.gr/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
TΡΙΟΜΗΔΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Απρ 2005
Δημοσιεύσεις: 2071
Τόπος: ΚΟΣΜΟΣ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 4:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΟΤΙ...

ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΟΛΟΙ
Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΕΝΟΣ
ΚΑΘ' ΟΜΟΙΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤ' ΕΙΚΟΝΑ
ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Ο ΘΕΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ
ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΙΩΝΙΑ
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟ ΣΩΜΑ
ΤΟ ΚΑΘΕ ΣΩΜΑ
Η ΚΑΘΕ ΥΠΑΡΞΗ
ΖΕΙ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΚΕΙ
ΣΑΝ ΤΟ ΓΟΡΓΟ ΑΙΜΑ ΠΟΥ ΡΕΕΙ ΣΑΝ ΠΟΤΑΜΙ ΣΤΙΣ ΦΛΕΒΕΣ ΣΑΣ
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ
ΑΠΛΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ
ΜΕ ΜΟΝΟ ΣΚΟΠΟ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΝΟΥ
ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΤΑ ΕΙΠΕ Ο ΘΕΟΣ
ΑΛΛΑ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ
ΚΑΙ Ω ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΘΝΗΤΟΣ ΣΑΝ ΚΑΙ ΕΣΑΣ
ΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΕΤΕ ΠΟΤΕ
ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΕΤΕ ΖΑΡΤΙΚΙΟ ΜΕ ΤΗΝ "ΑΛΗΘΕΙΑ" ΘΝΗΤΟΙ
ΚΑΙ ΕΞΗΝΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΓΡΑΨΩ ΠΡΙΝ ΓΕΡΑΣΩ
ΠΡΙΝ ΓΙΝΩ ΠΙΟ ΝΕΟΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ
ΠΙΟ ΑΞΙΟΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ

Υ.Γ

ΠΟΛΥ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΟ
ΚΑΙ ΦΤΕΡΝΙΖΟΜΑΙ
ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΙΛΗΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ
ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ

ΤΡΙΟΜΗΔΕΥΣ

https://www.youtube.com/watch?v=1ctfcWtHgMc
_________________
Η ΖΩΗ ΜΟΥ;OΛΗ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ...



Έχει επεξεργασθεί απο τον/την TΡΙΟΜΗΔΗΣ στις Τετ Μάϊ 29, 2013 6:27 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Επόμενο
Σελίδα 2 από 24

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center