Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Bonnot Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 980
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 8:50 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | @Bonnot,
αυτό που είπα είναι πως η έννοια λαός είναι αρκετά απροσδιόριστη ώστε να της αποδώσουμε και ευθύνη και αυτονομία. Παίρνουμε τα μονοπάτια του μύθου. | Mα απ' ό,τι είδα στο αρχικό σου κείμενο δεν απαντούσες σε αυτό αλλά στα περί ευθύνης που έχει ο ελληνικός λαός που στιγμάτιζε ο Κ. στη συνέντευξή του και έλεγες ότι αυτή η "μη-ευθύνη" (για να μην πω ανευθυνότητα) απέναντι σ' αυτά που συμβαίνουν είναι δικαιολογημένη αν τη δούμε ιστορικά και μάλιστα είναι και μια πολιτική πράξη αντίστασης.
Κάνω λάθος; _________________ "Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 27, 2013 10:41 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι. Με την έννοια πως αν o κόσμος δεν είχε πρόσβαση στην εξουσία λόγω της αυστηρής ιεραρχίας και δύναμης, οδηγήθηκε σε άλλες πρακτικές επιβίωσης κλπ κλπ. Αν μέχρι σήμερα δεχτούμε ότι αυτό παρείχε την επιβίωση δηλ. η οικογενειοκρατία και το πελατολόγιο της, τώρα που δε φαίνεται να προχωρά άλλο αυτό το μοντέλο, ναι, η ευθύνη είναι σε αυτούς που θέλουν να αλλάξουν.
Αλλά, όταν το ηθικό μοντέλο είναι πρωτίστως η οικογένεια, δύσκολο να αποδόσει κανείς ευθύνες για ανευθυνότητα. Απλώς,ήταν (και είναι) κυρίαρχο άλλο μοντέλο ευθύνης. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bonnot Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 980
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 28, 2013 5:27 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μα δεν νομίζω ότι, τουλάχιστον τους τελευταίους αιώνες (για να μην πω κι εγώ από τον πέμπτο π.Χ. αιώνα) ο κόσμος ήθελε ποτέ να έχει πρόσβαση στην εξουσία.
Το φαί του, την TV του και να διορίσει τα παιδιά του στο δημόσιο μονάχα ήθελε.
Και κάπου εκεί ανάμεσα έμπαινε και το διάλεγμα του ποιος θα τον εκμεταλλεύεται πιο όμορφα για τα επόμενα 4χρ.
Οι οικογένειες δεν ψηφίζουν για να τους αποδώσει κανείς ευθύνες....ο κόσμος ως άτομα ψηφίζει! _________________ "Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 28, 2013 6:54 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τουλάχιστον, στα τελευταία χρόνια, νομίζω πως η ευθύνη αφορούσε την οικογένεια. Τώρα, αν διαστρεβλώθηκε τόσο, πάλι προστασία της οικογένειας υπάρχει.
Είμαι της γνώμης δηλ. ότι αποδίδοντας ο καθένας, διαφορετικό περιεχόμενο στην έννοια της ευθύνης, ο Καστοριάδης κατηγορεί το λαό για κάτι που δεν σκεφτόταν καν ο ίδιος ο λαός ή καλύτερα διαφορετικές κοινωνικές ομάδες και διαφορετικό περιεχόμενο ευθύνης. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bonnot Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 980
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 9:39 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Γιατί μπλέκεις την οικογένεια σ' αυτό δεν μπορώ να καταλάβω.
Δεν ψηφίζουμε ως οικογένειες αλλά ως άτομα.
Σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα, όσο διεφθαρμένο και χειραγωγούμενο από τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και αν είναι, αυτός που ψηφίζει έχει ευθύνη γι' αυτό που ψήφισε.
Τη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν τα έβγαζαν στην εξουσία όλα αυτά τα χρόνια οι εξωγήινοι! _________________ "Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 9:41 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όταν έχεις οικογένεια, ψηφίζεις με τα συμφέροντα της οικογένειάς σου. Πώς είπες να διορίσει κάποιος το παιδί του; _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bonnot Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 980
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 10:07 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι αλλά εδώ δεν μιλάμε για το ποια συμφέροντα ψηφίζεις αλλά ποιος ψηφίζει. _________________ "Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 10:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Aytos poy psifizei den skeftetai alla peran toy eaytoy toy;
den katalabaino giati kollisame isos ftaio kai go.
Leei o KK gia thn eythini toy laoy;
leei.
e ego leo oti o kathenas ehei to diko toy skeptiko gia tin eythini pragma poy den ton aggizei i kritiki toy KK. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bonnot Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 980
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 10:52 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
συγγνώμη αλλά δεν κατάλαβα και μ' αυτά τα greeklish τι λες _________________ "Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 10:57 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι κόλλησε και ήθελε επανεκκίνηση το pc.
Αυτός που ψηφίζει δεν σκέφτεται άλλα πέραν του εαυτού του; Δηλ. δεν μπορεί να υπάρχουν κριτήρια και άλλα πέραν του ατομικού συμφέροντος;
Τέλος πάντων δεν καταλαβαίνω γιατί κολλήσαμε και ίσως φταίω και γω σε αυτό, γιατί νιώθω ότι κολλήσαμε.
Λέει ο ΚΚ:
"Ουδείς μπορεί να δώσει απάντηση(για την τεράστια αδυναμία να συγκροτηθεί μια πολιτική κοινωνία) για ποιο λόγο, κάποιος, σε μιαν ορισμένη στιγμή, δεν δημιούργησε κάτι. Η συγκρότηση ενός λαού σε πολιτική κοινωνία δεν είναι δεδομένη, δεν είναι κάτι που χαρίζεται, αλλά κάτι που δημιουργείται. Μπορούμε απλώς να διαπιστώσουμε ότι, όταν απουσιάζει μια τέτοια δημιουργία, τα χαρακτηριστικά της προηγούμενης κατάστασης διατηρούνται ή αλλάζουν μόνο μορφή. "
Εδώ ταιριάζει το σχήμα μου ότι παρέμειναν οι συνθήκες που συντηρούσαν τις συνήθειες του Βυζαντίου.
όπως και αυτό ερμηνεύεται με το σχήμα μου:
"Βλέπουμε, για παράδειγμα, ότι η νομιμοφροσύνη και η αλληλεγγύη έχουν τοπικό ή τοπικιστικό χαρακτήρα, ισχυρότερο συχνά από τον εθνικό"
όπως κι αυτό:
"Ένα ακόμη χαρακτηριστικό είναι η στάση απέναντι στην εξουσία. Στην Ελλάδα, μέχρι και σήμερα, το κράτος εξακολουθεί να παίζει τον ρόλο του ντοβλετιού, δηλαδή μιας αρχής ξένης και μακρινής, απέναντι στην οποία είμαστε ραγιάδες και όχι πολίτες. Δεν υπάρχει κράτος νόμου και κράτος δικαίου, ούτε απρόσωπη διοίκηση που έχει μπροστά της κυρίαρχους πολίτες. Το αποτέλεσμα είναι η φαυλοκρατία ως μόνιμο χαρακτηριστικό. Η φαυλοκρατία συνεχίζει την αιωνόβια παράδοση της αυθαιρεσίας των κυρίαρχων και των «δυνατών»: ελληνιστικοί ηγεμόνες, Ρωμαίοι ανθύπατοι, Βυζαντινοί αυτοκράτορες, Τούρκοι πασάδες, κοτζαμπάσηδες, Μαυρομιχάληδες, Κωλέττης, Δηλιγιάννης… "
Γιατί εν ολίγοις έχει να κάνει με τις ιστορικές συνθήκες από το Βυζάντιο κι έπειτα που οδήγησαν στην έμφαση στο τοπικό.
Και στο
"Εγώ λέω ότι ο ελληνικός λαός -όπως και κάθε λαός- είναι υπεύθυνος για την ιστορία του, συνεπώς, είναι υπεύθυνος και για την κατάσταση, στην οποία βρίσκεται σήμερα. "
Δεν υιοθετώ αυτό της αριστεράς ότι φταίνε κάποιοι άλλοι αλλά το ελληνικό έθος που δημιουργήθηκε έχει να κάνει και με ένα ήθος, αυτό της τοπικότητας, της οικογένειας και του πελατολογίου της.
Αυτό οδήγησε στο σήμερα.
Λέει ο Καστ.Κορν. ότι ο λαός έχει ευθύνη για την κατάντια του;
Αν λέει αυτό, εγώ τότε, λέω, ότι εφόσον ο καθένας ορίζει διαφορετικά την ευθύνη δύσκολα τότε να τον αγγίξει η κατηγορία του ΚΚ.
Ευθύνη για να αλλάξει κάτι υπάρχει αλλά ευθύνη για να την αποδόσεις με ένα αίσθημα ενοχής δε νομίζω ότι μπορείς να το βρεις. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 3:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δηλ. εκεί που o ΚΚ βλέπει αδράνεια και ευθύνη ενοχοποιητική για αυτήν την αδράνεια, εγώ βλέπω δραστηριότητα και πρωτοτυπία για επιβίωση _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bonnot Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 980
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 29, 2013 7:34 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Απορώ που ρωτάς κι όλας αν αυτός που ψήφιζε όλα αυτά τα χρόνια σκεφτόταν κάτι άλλο πέραν του εαυτού του!
Πότε ο νεοέλληνας σκέφτηκε το συλλογικό;
Καταλαβαίνω αυτό που λες ότι ένα συγκεκριμένο έθος οδήγησε σε αυτή τη στάση απέναντι στην εξουσία αλλά δεν μπορώ να το θέσω αυτό σαν δικαιολογία για να δικαιολογήσω την έλλειψη ευθύνης που έχει ο λαός στην επιλογή αυτών που τον κυβερνούν. Και δεν βλέπω κάποια πρωτοτυπία σε αυτό.
Δεν μπορώ με άλλα λόγια να ακούω τον κοσμάκι να διαμαρτύρεται στο λεωφορείο και όταν τον ρωτάω "εσύ φίλε μου τι ψήφισες στις περασμένες εκλογές;" να μου λέει "μα, σαμαρά βέβαια!"
Δεν ζούμε στο Βυζάντιο ούτε σε δικτατορία για να τα επιβάλλουν ερήμην του.
Όσο κι αν δεν μας αρέσει ζούμε σε αντιπροσωπευτική κοινοβουλευτική δημοκρατία όπου ο λαός επιλέγει τους αντιπροσώπους του στη βουλή.
Ο λαός έβγαλε τον Δηλιγιάννη, ο λαός και τον Σαμαρά!
...και όσο πιο δημοκρατικό/ελευθεριακό γίνεται ένα πολίτευμα, τόσο μεγαλύτερη ενηλικίωση και ωριμότητα θα απαιτεί.
Αν δεν μας αρέσει ας είμασταν τότε στη φεουδαρχία να είχαμε την εύκολη καβάτζα να κατηγορούμε τους φεουδάρχες για όλα τα κακά που μας συμβαίνουν!
Και πως έρχομαι στα λόγια του Κ. "Εάν όμως είναι νήπιο, τότε ας μη μιλάμε για δημοκρατία. Εάν ο ελληνικός λαός δεν είναι υπεύθυνος για την ιστορία του, τότε, ας του ορίσουμε έναν κηδεμόνα…" _________________ "Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 30, 2013 1:06 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εγώ διαφωνώ με τον Καστοριάδη στα ιστορικά χρονικά όρια που βάζει (ότι από ένα σημείο και μετά τα πράγματα "άλλαξαν"). Η Ελλάδα και οι Έλληνες ανέκαθεν είχαν το πρόβλημα του ατομισμού και του "δεν γουστάρω να με εξουσιάζουν". Δεν είναι νέο αυτό. Πάντα το είχαμε. Είναι το σήμα κατατεθέν μας. Πάντα πλακωνόμασταν μεταξύ μας. Κάτι σαν το χωριό του Αστερίξ ένα πράγμα. Πάντα ήμασταν υπερβολικοί. Αυτό μας έκανε πολλές φορές να μεγαλουργήσουμε. Άλλες φορές μας κατέστρεψε. Αλλά μην ακυρώνουμε χιλιάδες χρόνια ιστορίας βάζοντας τόσο εύκολα ταμπέλες. _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 30, 2013 8:02 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
@Skakos,
Είναι πολύ μεγάλη η ιστορική αφήγηση από τους Αρχαίους Έλληνες μέχρι το σήμερα.
Πάντως όντως, ταμπέλες δεν είναι ορθό να βάζουμε κάτι όμως που κάνεις και συ όταν τους ταμπουρώνεις σε μια γραμμική ιστορία με ένα οντολογικό χαρακτηριστικό. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 30, 2013 8:23 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
@Bonnot,
Το να απαιτεί κάποιος από ένα λαό να έχει ευθύνη, είναι πέραν των πραγματικών γεγονότων που λαμβάνουν χώρα, ώστε οι έννοιες του λαού και της ευθύνης να τις λαμβάνουμε ως αληθείς ενώ είναι νοητικές αφηρημένες κατασκευές. (σφάλμα της πραγμοποίησης (reification)).
Επίσης στην περίπτωσή μας είναι σαν το παράδειγμα του Βίτγκενστάιν σε μία διάλεξή του, όπου λέει το εξής: Αν με ικανοποιεί το να είμαι καθ' έξιν ψεύτης, ο κόσμος θα έλεγε "ψέματα, αυτό δεν είναι αρκετά καλό, δε θα έπρεπε να ήσουν ικανοποιημένος" , το "θα' πρεπε" δεν περιγράφει πραγματικό γεγονός, και ανταπαντώντας θα μπορούσε κάποιος να βρίσκει άπειρους λόγους για να συνεχίσει να λέει ψέματα. Το "θα' πρεπε" είναι κάτι απόλυτο, Αυτό το απόλυτο είναι αδύνατο να περιγραφεί και άρα είναι αδύνατο να υπάρξει γενική ηθική πρόταση περί ευθύνης. Ο ΚΚ πλατωνίζει γιατί από τη μια απολυτοποιεί την έννοια του λαού και της ευθύνης του και έπειτα ηθικολογεί γιατί η κρυμμένη του προκείμενη είναι η ενοχή που οφείλει να έχει ένας λαός υπό την έννοια ότι ο ελληνικός λαός υστερεί σε κάποια απόλυτη ανάγκη που δεν μπορεί όμως να εξειδικευτεί, να περιγραφεί. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|