Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 09, 2005 1:57 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το πρώτο που κατάφερες είναι να δυσκολέψεις εμένα.
Στο πρώτο, δεν ξέρω.
Στο δεύτερο, νομίζω όχι. Για να είναι κάτι σταθερό, πρέπει πρώτα να είναι μοναδικό...
Πώς να είναι η μονάδα σταθερή; Ούτε η λεμονάδα δεν είναι σταθερή και θα είναι η μονάδα;
Ουλιάδη, SOS - ρίξε λίγο φως! _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 09, 2005 8:10 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αν η μονάδα ξεκόψει από την αράδα...τότε έχουμε δυο μονάδες.
Αν δεν ξεκόψει τότε έχουμε πολλές μονάδες σε αράδα!
Όμως ξεκόψει ή δεν ξεκόψει η μονάδα, μια άλλη μονάδα πρέπει να το βεβαιώσει. Άρα ελάχιστες μονάδες είναι τρείς...μια η φυσική "το αίτιο", μια η δηλωτική "η άλλη είναι μονάδα" και μια η σκεπτική "η πρώτη είναι ξέχωρη μονάδα από την δεύτερη".
Παρατηρούμε δηλαδή το τρισυπόστατο της μονάδας: είναι, δηλώνει, ξεχωρίζει. Δεν σας θυμίζει το Θεός (Είναι), Χριστός (Δηλώνει), Άγιο Πνεύμα (Ξεχωρίζει), και όλα αυτά αποτελούν το ΕΝΑ; _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Bugman στις Δευ Απρ 11, 2005 9:28 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2005 7:58 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Το πρώτο που κατάφερες είναι να δυσκολέψεις εμένα.
1. Στο πρώτο, δεν ξέρω.
2. Στο δεύτερο, νομίζω όχι. Για να είναι κάτι σταθερό, πρέπει πρώτα να είναι μοναδικό...
3. Πώς να είναι η μονάδα σταθερή; Ούτε η λεμονάδα δεν είναι σταθερή και θα είναι η μονάδα;
Ουλιάδη, SOS - ρίξε λίγο φως! |
Χαίρομαι που μπόρεσα να σε δυσκολέψω, διότι όποιος αγαπάει παιδεύει
1. ούτε εγώ ξέρω
2. και εγώ είμαι μοναδικός, αλλά δεν είμαι σταθερός άρα;;;
3. ποια η σχέση μονάδας και λεμονάδας; υπάρχει μοναδική λεμονάδα ή λεμοναδένια μονάδα; βέβαια υπάρχει ο Τζό ο Λεμονάδας, κλασική ταινία και ελπίζω να την έχεις δει! Μήπως ο Τζο είναι η ζητούμενη μονάδα λεμονάδας;;; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2005 2:15 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δηλαδή Bugman, όταν η λεμονάδα ξεκόψει από την αράδα, παύει να είναι λεμονάδα; Κόβω τις λεμονάδες! Νεράκι του θεού στο εξής. Τέρμα. Όχι θα αφήσω τις παλιολεμονάδες να μου καταστρέφουν το τρισυπόστατο. Αμ δε.
Δηλαδή ο λογισμός μας έχει πρόβλημα. Θα μου επιτρέψεις να το θεωρήσω αυτό ως ένα συμπέρασμα από τα μέχρι τώρα;
abc, ούτε τον Τζο ξέρω ούτε τη λεμονάδα του. Μια λεμονάδα ήπιε, ή έπινε πολλές;
Κι αν πολλές, τι διέφεραν μεταξύ τους;
Ή υπήρχαν πολλοί Τζο; Μήπως υπάρχουν και πολλοί abc;
Καλά βρε abc, όταν δηλαδή δεν σε παιδεύω δεν σε αγαπάω;
Ουλιάδη SOS, ρίξε λίγο φως! _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 7:56 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Δηλαδή Bugman, όταν η λεμονάδα ξεκόψει από την αράδα, παύει να είναι λεμονάδα; Κόβω τις λεμονάδες! Νεράκι του θεού στο εξής. Τέρμα. Όχι θα αφήσω τις παλιολεμονάδες να μου καταστρέφουν το τρισυπόστατο. Αμ δε.
Δηλαδή ο λογισμός μας έχει πρόβλημα. Θα μου επιτρέψεις να το θεωρήσω αυτό ως ένα συμπέρασμα από τα μέχρι τώρα;
abc, ούτε τον Τζο ξέρω ούτε τη λεμονάδα του. Μια λεμονάδα ήπιε, ή έπινε πολλές;
Κι αν πολλές, τι διέφεραν μεταξύ τους;
Ή υπήρχαν πολλοί Τζο; Μήπως υπάρχουν και πολλοί abc;
Καλά βρε abc, όταν δηλαδή δεν σε παιδεύω δεν σε αγαπάω;
Ουλιάδη SOS, ρίξε λίγο φως! |
ρώτα τις ... λεμονιές!!! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 9:34 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η μονάδα forum είναι το "αίτιο",
Η μονάδα μέλος είναι το "δηλωτικό",
Η μονάδα αναγνώστης είναι το "σκεπτικό".
Χωρίς αυτές τις μονάδες δεν θα υπήρχε www.filosofia.gr όπως είναι τώρα!
forum (software-hardware), μέλος και αναγνώστης είναι μονάδες του όλου που ονομάζουμε www.filosofia.gr. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 10:14 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Bugman έγραψε: | Η μονάδα forum είναι το "αίτιο",
Η μονάδα μέλος είναι το "δηλωτικό",
Η μονάδα αναγνώστης είναι το "σκεπτικό".
Χωρίς αυτές τις μονάδες δεν θα υπήρχε www.filosofia.gr όπως είναι τώρα!
forum (software-hardware), μέλος και αναγνώστης είναι μονάδες του όλου που ονομάζουμε www.filosofia.gr. |
Και τι σημαίνει ... υπάρχει ;;; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 12:01 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Βάζεις λοιπόν σαν ερώτημα την "παρατήρηση" του υπάρχω...υπάρχει.
Εγώ σου θέτω το ερώτημα...με βάσει ότι έχουμε κοινή παρατήρηση του "υπάρχω". Βλέπουμε κάτι και συμφωνούμε πως "υπάρχει". Από κει και μετά συζητάμε για μονάδες.
Αν δεν σε ενδιαφέρει το θέμα "μονάδες", και θες να σταθείς στο τι σημαίνει "υπάρχω" ανοίγεις ένα άλλο θέμα συζήτησης. Κάνεις θέμα δηλαδή, δηλώνεις, και γίνεσαι μονάδα "δηλωτική" για το φόρουμ....δίνεις νόημα στο φόρουμ, το οποίο σαν μονάδα "αίτιο" θα υπήρχε και δίχω εσένα αλλά όχι δίχως μονάδες "δηλωτικές".
Εν τέλη σου απαντώ και για το υπάρχω...ή υπάρχει...είναι αυτό που "είναι", που "δηλώνει", που "ξεχωρίζει". Και για τα τρία αυτά μπορείς να απαντήσεις: Είναι αυτό, δηλώνει αυτό, ξεχώρίζει απ΄ αυτό. Τα τρία "αυτά" είναι η ύπαρξη.
Είσαι ο abc, δηλώνεις abc, ξεχωρίζεις με τις ενέργειές σου, άρα υπάρχεις. Η πέτρα "είναι", δηλώνει μάζα (βαρυτικές δυνάμεις πηγάζουν από αυτή), ξεχωρίζει μετέχοντας στις ενέργειες των άλλων (μπορείς να προσκρούσεις απάνω της). Το βιβλίο "είναι", δηλώνει έντυπο λόγο, ξεχωρίζει διαβάζοντάς το..για τον άνθρωπο αλλά και με άλλους τρόπους, με πρόσκρουση για παράδειγμα, όπου πρόσκαιρα μπορείς να το μπερδέψεις με πέτρα! Έτσι υπάρχει και ο abc, και η πέτρα και το βιβλίο. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 4:43 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Bugman έγραψε: | Βάζεις λοιπόν σαν ερώτημα την "παρατήρηση" του υπάρχω...υπάρχει.
Εγώ σου θέτω το ερώτημα...με βάσει ότι έχουμε κοινή παρατήρηση του "υπάρχω". Βλέπουμε κάτι και συμφωνούμε πως "υπάρχει". Από κει και μετά συζητάμε για μονάδες.
Αν δεν σε ενδιαφέρει το θέμα "μονάδες", και θες να σταθείς στο τι σημαίνει "υπάρχω" ανοίγεις ένα άλλο θέμα συζήτησης. Κάνεις θέμα δηλαδή, δηλώνεις, και γίνεσαι μονάδα "δηλωτική" για το φόρουμ....δίνεις νόημα στο φόρουμ, το οποίο σαν μονάδα "αίτιο" θα υπήρχε και δίχω εσένα αλλά όχι δίχως μονάδες "δηλωτικές".
Εν τέλη σου απαντώ και για το υπάρχω...ή υπάρχει...είναι αυτό που "είναι", που "δηλώνει", που "ξεχωρίζει". Και για τα τρία αυτά μπορείς να απαντήσεις: Είναι αυτό, δηλώνει αυτό, ξεχώρίζει απ΄ αυτό. Τα τρία "αυτά" είναι η ύπαρξη.
Είσαι ο abc, δηλώνεις abc, ξεχωρίζεις με τις ενέργειές σου, άρα υπάρχεις. Η πέτρα "είναι", δηλώνει μάζα (βαρυτικές δυνάμεις πηγάζουν από αυτή), ξεχωρίζει μετέχοντας στις ενέργειες των άλλων (μπορείς να προσκρούσεις απάνω της). Το βιβλίο "είναι", δηλώνει έντυπο λόγο, ξεχωρίζει διαβάζοντάς το..για τον άνθρωπο αλλά και με άλλους τρόπους, με πρόσκρουση για παράδειγμα, όπου πρόσκαιρα μπορείς να το μπερδέψεις με πέτρα! Έτσι υπάρχει και ο abc, και η πέτρα και το βιβλίο. |
... και το www.filosofia.gr ... δεν υπάρχει! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 6:56 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
abc, δεν πας μια βόλτα έξω στην πλατεία, να πιεις μια λεμονάδα, να σε χτυπήσει και λίγος φρέσκος αέρας;
Η λεμονιά μου το είπε αυτό, μην αρπάξεις!
Πάντως είσαι... μοναδικός! Αυτό είναι σίγουρο.
Bugman, για μένα το αίτιο δεν είναι η ύπαρξη του φόρουμ.... αλλά τέλος πάντων ο καθένας το χαβά του καταπώς βλέπω - ίσως κι αυτό να το έχουμε ανάγκη....... _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 8:20 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Iason το φορουμ είναι "αίτιο" να σχηματίσουμε την εικόνα του στο μυαλό μας, άρα να το συνειδητοποιήσουμε, και αυτό γίνεται στην έκταση που μπορούμε και όχι στην έκταση που έχει αναλογικά με κάθε άλλο τι. Η διαφορά του μπορούμε και του έχει, προκύπτει από τις άλλες δυο υποστάσεις της μονάδας. Το πόσο μας αγγίζει το φόρουμ (το δηλωτικό μέρος), και το πόσο το μετράμε στις ενέργείες μας (το σκεπτικό μέρος).
Κοίτα τις τρεις υποστάσεις της μονάδας, ίσως τις λέω με λάθος όνομα, έτσι θα ήθελα να δεις αν μπορούμε να βρούμε καλύτερες λέξεις που αν αποδίδουν το αυτό νόημα υπόστασης (αιτιακή, δηλωτική, σκεπτική) _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 9:14 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Bugman το ότι το δόγμα της Αγίας Τριάδας είναι κατά βάθος μία μαθηματική διατύπωση θα έλεγα να μην αμφιβάλλεις καθόλου γι αυτό!
Τώρα λες επίσης πως. «Αν δεν ξεκόψει τότε έχουμε πολλές μονάδες σε αράδα!»
Αυτός είναι ο ορισμός του Ευκλείδη για τον αριθμό βέβαια!! Αριθμός αποτελείται από πλείονα ένα δηλ μονάδες σε αράδα. Πάλι αγνοούν τον Πλάτωνα ή μάλλον τον Ζήνωνα που κρύβεται από πίσω. Η ιδέα αριθμός δεν αποτελεί είδος γιατί έχει πριν και μετά. Αυτό συλλαμβάνεται εύκολα αν δει κανείς πως σκέφτεται με τους αριθμούς. Όταν δηλ θες να πεις 3 και 3 δεν λες 1+1+1 συν άλλα 1+1+1 αλλά 3 συν 3. Κάθε ξεχωριστός αριθμός αποτελεί είδος από μόνος του (μία άλλη μονάδα δηλ ή όλον ) και δεν αποτελείται απλά από μονάδες. Άλλωστε αν ήταν έτσι τότε από ποια πρόσθεση ένα σε ένα προκύπτει ο άρρητος αριθμός; Την ίδια παρανόηση κάνει και ο Αριστοτέλης και αυτή είναι η βάση της πολεμικής του στον Πλάτωνα, κάνει όμως λάθος.
Όσον αφορά το πρόβλημα της λογικής διαίρεσης τώρα, αυτό δεν αναλύεται έτσι εύκολα αλλά για την ώρα θα παραθέσω ένα απόσπασμα από τον Νεύτωνα.
«Το πιθανότερο είναι κατά την γνώμη μου πως στην αρχή της δημιουργίας ο Θεός δημιούργησε την ύλη με την μορφή σκληρών και αδιαπέραστων και κινητών μορίων, καθορίζοντας ταυτόχρονα τον αριθμό, το μέγεθος, τις ιδιότητες και τις αναλογίες τους στον κόσμο. Τα αρχικά αυτά μόρια είναι πολύ σκληρότερα από οποιαδήποτε πορώδη σύνθεση όσο σκληρή και αν φαίνεται σε εμάς. Πρέπει να θεωρηθούν τόσο σκληρά και συμπαγή ώστε είναι αδύνατον να διασπαστούν από μια συνηθισμένη δύναμη εκτός από αυτήν που τα δημιούργησε δηλ ο Θεός.»
Βλέπει συνεπώς την μονάδα σαν το στοιχειώδες μέγεθος που φτάνει να είναι το μικρότατο, σκληρότατο και αδιαπέραστο τέτοιο. Στην ουσία έτσι σκεφτόμαστε όλοι είναι όμως έτσι; Η κβαντομηχανική απάντησε πως μόνο έτσι δεν είναι! Δηλαδή όταν φτάνουμε στο μικρότατο, πχ ένα ηλεκτρόνιο, και προσπαθήσουμε να μετρήσουμε την μάζα του (σαν να λέμε μέγεθος), τότε αυτό έχει άγνωστη ταχύτητα δηλ δεν ξέρουμε που είναι. Και το χειρότερο είναι πως είναι λάθος η όλη έκφραση. Το ποιο σωστό είναι πως δεν είναι μόνο σε ένα μέρος αλλά σε ένα εύρος μερών. Αν μετράμε που είναι τότε αυτό δεν έχει μάζα. Όπως λέει δηλαδή ο Πλάτωνας στον σοφιστή. «Ότι δεν είναι, είναι κατά κάποιον τρόπο και αυτό που είναι κατά κάποιον επίσης τρόπο δεν είναι».
http://www.physics4u.gr/articles/2002/quantumrelativ.html _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 9:33 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | abc, δεν πας μια βόλτα έξω στην πλατεία, να πιεις μια λεμονάδα, να σε χτυπήσει και λίγος φρέσκος αέρας;
Η λεμονιά μου το είπε αυτό, μην αρπάξεις!
Πάντως είσαι... μοναδικός! Αυτό είναι σίγουρο.
Bugman, για μένα το αίτιο δεν είναι η ύπαρξη του φόρουμ.... αλλά τέλος πάντων ο καθένας το χαβά του καταπώς βλέπω - ίσως κι αυτό να το έχουμε ανάγκη....... |
με ... χαρά... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 27, 2005 11:13 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ouliathis έγραψε: | Αυτές οι διαπιστώσεις έκαναν τον Πλάτωνα να μιλάει για αδιαίρετες στην ουσία γραμμές οι οποίες σχηματίζονται όχι με πρόσθεση σημείων αλλά με «ροή». Φυσικά εδώ κρύβεται πάλι ο Ηράκλειτος. Αλλά τι ακριβώς σημαίνει το τελευταίο; |
Ouliathis έγραψε: | Δηλαδή όταν φτάνουμε στο μικρότατο, πχ ένα ηλεκτρόνιο, και προσπαθήσουμε να μετρήσουμε την μάζα του (σαν να λέμε μέγεθος), τότε αυτό έχει άγνωστη ταχύτητα δηλ δεν ξέρουμε που είναι. Και το χειρότερο είναι πως είναι λάθος η όλη έκφραση. Το ποιο σωστό είναι πως δεν είναι μόνο σε ένα μέρος αλλά σε ένα εύρος μερών. Αν μετράμε που είναι τότε αυτό δεν έχει μάζα. Όπως λέει δηλαδή ο Πλάτωνας στον σοφιστή. «Ότι δεν είναι, είναι κατά κάποιον τρόπο και αυτό που είναι κατά κάποιον επίσης τρόπο δεν είναι».
|
τι πιθανοτητες υπαρχουν να εξηγησεις τι σημαινουν αυτα? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 29, 2005 11:10 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η ροή έχει δυο τουλάχιστον χαρακτηριστικά: Την ουσία που ρέει και το μονοπάτι που διέρχεται η ουσία αυτή. Μια γραμμή μπορεί να δηλώνει μονοπάτι ή να δηλώνει την ρέουσα ουσία. Έτσι ένα σημείο πάνω στην γραμμή μπορεί να σημαίνει ή ένα "ονομασμένο" πέρασμα, ή μια εικόνα της ρέουσας ουσίας. Επιλέον για μεν το μονοπάτι υπάρχει η φυσική ερμηνεία, ένας σωλήνας για παράδειγμα, για μεν την διερχόμενη ουσία (ρευστό), υπάρχει η ερμηνεία της παροχής, μονάδες μάζας ανά μονάδα χρόνου.
Έτσι μια γραμμή (ακανόνιστη...όχι ειδικά ευθεία) χωρίς επιπλέον εξηγήσεις είναι απεικόνιση ενός νήματος, χωρίς πάχος, βάρος, ουσία, άρα ούτε μονοπάτι, ούτε ροή. Το νήμα λοιπόν το βλέπουμε ως κάτι εννιαίο. Αν προκύψουν πρόσθετες εξηγήσεις τότε μπορούμε να συζητάμε για τμήματα, ή για το τι άλλο δηλώνει, δηλαδή να συζητάμε για φυσική ερμηνεία.
Ομοίως και για την ύλη. Μπορούμε να συζητάμε για άτομα, όπως τα θεωρεί ο Δημόκριτος, ως τα ελάχιστα μέρη των ουσιών. Από την στιγμη που θα θελήσουμε να τα ερμηνεύσουμε φυσικά, θα προκύψουν τμήματα, δηλαδή τα φυσικά άτομα θα πάψουν να είναι "άτομα". Η θεώρηση όμως του Δημόκριτου παραμένει σωστή, νοητά υπάρχουν άτομα.
'Οσο βρίσκουμε εξηγήσεις για κάτι τόσο το αλλάζουμε νοητά από αυτό που σκεφτόμασταν γι' αυτό αρχικά. Ανάποδα αν διαβάσουμε την προηγούμενη πρόταση μας λέει ότι αρχικά αναφερόμαστε σε μια ιδέα, η οποία δεν είναι μοναδική αλλά αναγκαία για να αναπτυχθεί σε μια μεγαλύτερη ιδέα.
Η τάση μας να εξηγούμε φαινόμενα, εκδηλώνεται με την χρήση πρωτοϊδεών. Αυτές οι πρωτοϊδέες είναι οι "μονάδες" ιδεών. Γα να σκεφθούμε είναι απαραίτητο να βρούμε την "πρωτοϊδέα". Τα φαινόμενα όμως δεν ταυτίζονται με τις "πρωτοϊδέες", έτσι δεν μπορούμε να πούμε ότι η ύλη είναι άτομα και αυτό αποτελεί μια πλήρη εξήγηση (στέκει στο επίπεδο της πρωτοϊδέας, αλλά μέχρι εκεί).
Ερμηνεύοντας λοιπόν αυτό «Ότι δεν είναι, είναι κατά κάποιον τρόπο και αυτό που είναι κατά κάποιον επίσης τρόπο δεν είναι», θα δούμε δυο είναι, τη πρωτοϊδέα και το φαινόμενο που την προκαλεί. Η πρωτοϊδέα δεν είναι το φαινόμενο, αλλά με το τρόπο της εξήγησης που μπορεί να ακολουθήσει είναι. Το ίδιο συμβαίνει και ανάποδα, το φαινόμενο (είναι) μας προκαλεί την ανάγνωση αυτού που δεν είναι (της πρωτοϊδέας) με τον τρόπο που το βλέπουμε. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|