Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5 ... 94, 95, 96  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ντίνος Μηναΐδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 205
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 11:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:

Ποιο είναι το μεγαλύτερο επίπεδο ρε συ; Το να θεωρείς ότι είσαι μια... πολύπλοκη πέτρα;



Όταν συγκρίνεις τον άνθρωπο με την πέτρα, είναι σαν να συγκρίνεις τη νοημοσύνη ενός ποντικού με αυτή του ανθρώπου.
Πολύ φτηνό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 11:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
gianiss
έγραψε:
Παράθεση:
skapaneas

Αν οντως δεν υπαρχει νομος ( νομοτελεια φυσικη ) και ειναι ολα τυχαια, τοτε ειναι απολυτως παραλογο ο ανθρωπος να δομει τις κοινωνιες του βασιζομενος στο νομο 



Ιδιοτελές, ναι!
Εγωιστικό, ίσως!

“Παράλογο” γιατί?




Παράθεση:

Ειναι απολυτως εξω απο την κοσμικη "ταξη" να προσπαθει ο ανθρωπος να αναγνωρισει ταξη ( νομοτελεια ) στο χαος και στοολοκληρωτικα ασυντακτο κοσμικο γιγνεσθαι, που τη μια ειναι και την αλλη δεν ειναι 



Και πως αναγνωρίζεις εσύ και κυρίως πως ορίζεις, τι είναι η “κοσμική τάξη” , και πως εννοείς εσύ το “χάος” ?
Μιλάς για το “θεολογικό χάος” , το “φιλοσοφικό” , ή για την μοντέρνα επιστημονική αντίληψη περί “χάους” ?


Παράθεση:


Ειναι μια ιδιοτροπια του ( τυχαια εμφανισθεντος ) ανθρωπου να θετει ορια και φραγμους στα πραγματα οικοδομωντας τους πολιτισμους του, ενω γνωριζει ( συμφωνα με τον Ηρακλειτο παντα ) οτι ολα αυτα που πραττει και επιχειρει ειναι ματαια και ανευ νοηματος 


Ματαιότητα η επίγεια δόξα?
Παραγνωρίζεις το ρηθέν παρά του μέγα προφήτου?
“Το χρήμα πολλοί μίσησαν , την δόξα ουδείς”

Δεν γνωρίζεις που βασίσθηκε η μεγάλη απάτη κατά της ανθρωπότητας?


Παράθεση:

Και πανω απο ολα, ειναι απολυτως ασκοπη η επιστημη που διερευνα τις παραμετρους της παρουσας τυχαιας αναλαμπης του κοσμικου πυρος, αφου μετα το σβησιμο της και στην επομενη αναλαμπη του ( αγνωστο πότε ) ουτε οι παραμετροι του παροντος κοσμου θα υφιστανται αλλά ουτε και εμεις που χειριζομαστε τωρα την τυχαια εμφανιση της νοησης 
Κατα συνεπεια η οποιαδηποτε εξουσια μεσα σε μια φυσαλλιδα τυχαιου δεν εχει καμια χρησιμοτητα και η απολυτη και συνεχης και εως θεμελιων καθε φορα ανατροπη οφειλει να ειναι ο μονος ισχυων "κανονας" 
Διοτι μονο ετσι ο νοημων ανθρωπος μπορει να ευθυγραμμιζεται με την κοσμικη τυχαιοτητα και να γινεται πραγματικα "το παιδι που παιζει τα ζαρια" 




Αν δεν είναι όλα “απροσδιόριστα”, θα πει πως υπάρξουν και γίνονται, βάση ενός προμελετημένου σκοπού .
Ποιος ο σκοπός?
Ποιος ο σχεδιαστής , και ποιες οι ανάγκες του σχεδιαστή?

Υπάρχει κάποιος λόγος της δημιουργίας , και πότε αυτός (ο λόγος ) ενέσκηψε ?


.

Idea

Η θεση μου ειναι σαφης και κατηγορηματικη πανω σε αυτα που αναφερονται στον Ηρακλειτο
Ουδεν αλλο εννοω και υπονοω
Κυριολεκτικα

KOSTAS
GIAVASOGLOU
έγραψε:
Ο Ηρακλειτος΄λέει ότι: Τον κόσμο αυτό κανένας Θεός ή άνθρωπος εδημιούργησε, αλλά είναι αιώνια φωτιά που ανάβει και σβήνει με μέτρο. τον εξουσιάζει ο χρόνος Αιων που είναι σαν ένα παιδί που παίζει τα ζάρια, δεν υπάρχει σκοπιμότητα και τα παντα είναι τυχαία.Τον εξουσιάζει η Φωτιά, ο Λόγος και ο Χρόνος.

Αν θελεις παρε θεση επι της συγκεκριμενης αναφορας και δωσε τη δικη σου ερμηνεια στις θεσεις του Ηρακλειτου
Αλλιως δεν εχει νοημα να μιλαμε

Η παραπανω αναφορα του Κωστα στον Ηρακλειτο εχει θεση στο θεμα ;
Σαφως !
Διοτι η ουσια του ζητηματος ειναι οτι ο Ηρακλειτος απορριπτει μεν την ιδεα ενος κοσμικου δημιουργου, δινει ομως τη δικη του καθαρη αποψη για την προελευση του κοσμου



Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει


Οι ερωτήσεις μου ήταν σαφής και ξεκάθαρες, και αναφέρονται σε δικές σου “ασαφείς” θέσεις.
Μπορείς να απαντήσεις διευκρινίζοντας τι θέσεις σου - αν βεβαίως θέλεις και γνωρίζεις τις απαντήσεις.


Όσο για τον Ηράκλειτο, είναι ξεκάθαρο πως είχε καταλάβει (με μόνο εργαλείο την κοινή λογική) πως η υλοενέργεια οφείλει να είναι αυθύπαρκτος, άναρχος και άπειρος.

Αυτό είναι το νόημα της φράσης “αλλ' ην αεί και έστιν και έσται, πυρ αείζωον”, (αν το κατάλαβες, βεβαίως) .

Πλήρης η πρόταση του , έχει ώ εξής

“κόσμον τόνδε, τον αυτόν απάντων, ούτε τις θεών ούτε άνθρώπων εποίησεν, αλλ' ην αεί και έστιν και έσται πυρ αείζωον απτόμενον μέτρα και αποσβεννύμενον μέτρα.”

Ενδεχομένως να χρησιμοποιούσε την λέξη “ενέργεια”, αντί για “πυρ” , αν την εποχή του ήταν γνωστή σαν έννοια, και αυτή η άποψη (για αείζωον ενέργεια) εναρμονίζεται σχεδόν με την σύγχρονη επιστημονική.

Και όλα αυτά, χωρίς καμία επιστημονική γνώση , πέραν της κοινής λογικής.



.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 12:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:
gianiss έγραψε:
Σίμων Resurrected έγραψε:
Οι χριστιανοί δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στις καινούργιος τεχνολογίες.
Όπως επίσης δεν πρέπει να έχουν πολιτικά δικαιώματα και πρόσβαση στην παιδεία (τι να την κάνουν; ..αφού έχουν την αγία γραφή) Cool


Κυρίως δεν χρειάζονται επιστημονική γνώση θα έλεγα εγώ, μια και ότι σχετίζεται με τον γνώση του κόσμου μας την κατέχουν ήδη , και μάλιστα κατά τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε, βάλουν λυσσαλέα κατά οποιασδήποτε επιστημονικής έρευνας. .

Το ίδιο βέβαια ισχύει όχι μόνο για όλους τους .... φανατικούς οπαδούς των δεκάδων, απανταχού γης, χριστιανικών εκδοχών της “μοναδικής”, κατά τα άλλα, αλήθειας, αλλά και για τους φανατικούς οπαδούς όλων των άλλων παλαιών και καινούργιων θρησκειών.


Αυτό που σε χαλάει και δεν θα το χωνέψεις ποτέ, είναι ότι με ενδιαφέρει η επιστημονική γνώση και δεν είμαι εναντίον της επιστημονικής έρευνας όσο και να θες να διαστρεβλώσεις τις απόψεις μου... Cool Απομένει να κατανοήσεις ότι εσύ είσαι αυτός που στο όνομα της επιστήμης καταργείς τα πάντα όλα όσα έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο σαν άνθρωπο και όχι σαν ζώο ή σαν ύλη.



“Ρε συ” , πότε άλλαξες και ενδιαφέρεσαι για την επιστημονική γνώση?
Σε κάθε σου ποστ, βάλεις κατά της επιστημονικής έρευνας, την οποία διαστρεβλώνεις και χλευάζεις αδυνατώντας να την καταλάβεις.

Όσο για το “ζώο άνθρωπος”, θα πρέπει πρώτα να καταλάβεις – αν ποτέ καταλάβεις – τους μηχανισμούς της εξελικτικής φυσικής διαδικασίας,και τότε θα πάψεις να αισθάνεσαι - υπεροπτικά – ξεχωριστό “δημιούργημα”.


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 12:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γεια σου Ντίνο και καλό μηνα.

1)Δεν βλέπω τίποτα "κατά" στις απόψεις τους.

Καταρχήν είναι ορθό το να υπάρχει ένας "συντηρητισμός" στην κοινωνία, διότι έτσι και "φιλτράρεται" καλύτερα η όποια νέα άποψη, αλλά και η ίδια η κοινωνία προστατεύεται από επιπόλαια πειράματα.
Όπως όταν ακούσουμε για μια νέα επιστημονική ιδέα δεν αρχίζουμε να πετάμε τη σκούφια μας αλλά προσπαθούμε να προβληματιστούμε και να λάβουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους, έτσι πρέπει να γίνεται και στις κοινωνικές μας συναναστροφές.

Ούτε θεωρώ σωστό το να διαλύονται γάμοι με τις πρώτες δυσκολίες, χωρίς πρώτα να εξαντληθεί η υπομονή και η επιμονή του ζευγαριού.

2) Δεν δημιουργήθηκε κύτταρο αλλά συναρμολογήθηκε κύτταρο χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες από άλλα κύτταρα.
Βλέπεις τελικά πως είχα δίκιο; Wink

3) Το ανθρώπινο πνεύμα χαρακτηρίζεται από ιδιοτέλεια και ανιδιοτέλεια, αχαριστία και φιλότιμο, αδιαφορία και έγνοια, αγάπη και φθόνο, έπαρση και ταπείνωση, πλεονεξία και γενναιοδωρία, τεμπελιά και προθυμία, μνησικακία και συγχώρεση, ιδεοληψία και προκατάληψη, δημιουργικότητα και καταστροφή.
Καμία από τις παραπάνω ενέργειες δεν συνδέεται με τους φυσικούς νόμους.
Άρα, υπάρχουν ενέργειες πέραν της ύλης οι οποίες όμως εκδηλώνονται μόνο στον άνθρωπο.
Αυτές οι ενέργειες αποτελούν εκφράσεις του ανθρώπινου πνεύματος.

Πως είσαι σίγουρος ότι δεν υπάρχει πνευματικός κόσμος αφού βιώνουμε όλα τα παραπάνω;
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 12:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό Απάντηση με Συμπερίληψη

Ντίνος Μηναΐδης έγραψε:
skakos έγραψε:

Ποιο είναι το μεγαλύτερο επίπεδο ρε συ; Το να θεωρείς ότι είσαι μια... πολύπλοκη πέτρα;



Όταν συγκρίνεις τον άνθρωπο με την πέτρα, είναι σαν να συγκρίνεις τη νοημοσύνη ενός ποντικού με αυτή του ανθρώπου.
Πολύ φτηνό.



Δεν είναι πολύ φτηνό φίλε μου, πολύ χαζό είναι.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 1:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
spyros


Παράθεση:
Το ανθρώπινο πνεύμα χαρακτηρίζεται από ιδιοτέλεια και ανιδιοτέλεια, αχαριστία και φιλότιμο, αδιαφορία και έγνοια, αγάπη και φθόνο, έπαρση και ταπείνωση, πλεονεξία και γενναιοδωρία, τεμπελιά και προθυμία, μνησικακία και συγχώρεση, ιδεοληψία και προκατάληψη, δημιουργικότητα και καταστροφή. 
Καμία από τις παραπάνω ενέργειες δεν συνδέεται με τους φυσικούς νόμους.


Όλα αυτά τα ανθρώπινα ... “χαρίσματα” , είναι εγκεφαλικές λειτουργίες.

Eπομένως είναι υλικές λειτουργίες και σαν έτσι υπόκεινται σε φυσικούς νόμους.
Τα τελευταία 5 χρόνια γίνονται παρά πολλά πειράματα πάνω σε αυτά τα "πνευατικά" ανθρώπινα χαρίσματα.

Υ.Γ
Κάπου αλλού – αν δεν κάνω λάθος – αναφέρεσαι σε “τυχαιότητα” .
Χρησιμοποιείς την “τυχαιότητα” αναφερόμενος στην κβαντική “απροσδιοριστία” ?

Καλά κατάλαβα?

Υπάρχει μια διαφορά ή όχι?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ντίνος Μηναΐδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 205
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 1:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Ντίνος Μηναΐδης έγραψε:
skakos έγραψε:

Ποιο είναι το μεγαλύτερο επίπεδο ρε συ; Το να θεωρείς ότι είσαι μια... πολύπλοκη πέτρα;



Όταν συγκρίνεις τον άνθρωπο με την πέτρα, είναι σαν να συγκρίνεις τη νοημοσύνη ενός ποντικού με αυτή του ανθρώπου.
Πολύ φτηνό.



Δεν είναι πολύ φτηνό φίλε μου, πολύ χαζό είναι.



Ναι...αλλά δε νομίζω ότι είναι η πραγματική άποψη του Σκάκου (ελπίζω)...

Είναι φτηνό σαν επιχείρημα στην αντιπαράθεσή μας....

Αν νομίζει δηλ. ότι αντιμετωπίζω τον άνθρωπο σαν μια πέτρα, τι άλλο μπορώ να πω;;;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 2:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Ελπιδα Αποτελει Το Κινητρο Της Νοημονος Εξελιξης Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea

Καλο μηνα και σε σενα Ντινο


Και οχι, δεν καταλαβες καλα οντως !! Smile

Εννοω να δειξεις το πως εφαρμοζεται ( επαληθευεται ) η εξελιξη που αποτελει το παρελθον του ανθρωπινου οντος, σε καθε νεα εφαρμογη της αναπαραγωγης του ανθρωπου
Καθε φορα δηλαδη που συλλαμβανεται, κυοφορειται και γεννιεται ενα νεο ανθρωπινο πλασμα
Αφου καθε φορα που εχουμε μια νεα γεννηση εχουμε την ανακεφαλαιωση της συνολικης ανθρωπινης πορειας, αρα αν ο ανθρωπος εχει οντως προκυψει εξελικτικα, αυτη η εξελικτικοτητα της οποιας ( πρεπει να ) ειναι φορεας ο καθενας μας, οφειλει να φαινεται και κατα τη διαρκεια που δημιουργειται με αναπαραγωγη ενα νεο μελος της ανθρωποτητας
Πρεπει να φαινονται εν ταχει με άλλα λογια, ολα τα σταδια απο τα οποια εχει περασει το ανθρωπινο ειδος μεχρι σημερα
Αν αυτο δεν συμβαινει στη διαρκεια της κυοφορικης αναπτυξης του ανθρωπου, τοτε η θεωρια της εξελιξης ειναι ενας καλοστημενος "μυθος", ο οποιος δεν επαληθευεται ανακεφαλαιωτικα στην πραγματικοτητα
Καθε εγκυρη επιστημονικη θεωρια, ομως, δεν χρειαζεται να εχει και την πειραματικη της επαληθευση η οποια να χαρκτηρριζεται απο επαναληπτικοτητα ;



1. Η δημιουργια της οποιασδηποτε πνευματικης οντοτητας απο τον ανθρωπο ειναι εσφαλμενη για σενα συμφωνα με αυτα που τωρα πιστευεις και σταματω εδω
2. Αναφερομαι στο θεο ως ιδεα-πνευματικο δημιουργημα του ανθρωπου, με την εννοια οτι ο ανθρωπος-δημιουργος αποδιδει σ΄Αυτον ( το θεο ) ολα οσα θελει να εχει ο ιδιος ο ανθρωπος
3. Διακρινω μια δυσκολια να δεις αυτα τα οποια λεγω και μονο, χωρις να αναφερθεις σε αυτα τα οποια πιστευω εγω τα υπερβατικα, στα οποια δεν κανω καμια απολυτως αναφορα στη συζητηση
4. Δεν μιλησα για μετα θανατο ζωη, δεν μιλησα για παραδεισο, δεν μιλησα για ο,τιδηποτε εξω απο τα ορια της ανθρωπινης σκεψης...
Προς τι η σχετικη αναφορα σου ;



Δεχομαι οτι δεν εχει νοημα για σενα η ελπιδα, αλλά μονο η γνωση



Και τελικα διαπιστωνω οτι, στο διαλεκτικο υλισμο δεν εχει καμια απολυτως θεση η πιστη, η ελπιδα και η αγαπη
Αυτα ειναι υπερβατικα πραγματα μη υποκειμενα στη θεωρηση, στον πειραματισμο, στον ελεγχο και στην επαληθευση τους απο την επιστημη
Ολη η ανθρωπινη ζωη για τον διαλεκτικο υλισμο τελειωνει στη χρηση και μονο του λογου
Καμια απολυτως ανθρωπινη αξια μη σχετιζομενη αμεσα με την επιστημη δεν εχει θεση μεσα στα πλαισια αυτης της κοσμοθεωριας

Σε τι ομως διαφερει τοτε ο ανθρωπος απο ενα πολυ εξυπνο και δημιουργικο και αναλωσιμο ρομποτ ;



Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ντίνος Μηναΐδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 205
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 4:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Γεια σου Ντίνο και καλό μηνα.

1)Δεν βλέπω τίποτα "κατά" στις απόψεις τους.

Καταρχήν είναι ορθό το να υπάρχει ένας "συντηρητισμός" στην κοινωνία, διότι έτσι και "φιλτράρεται" καλύτερα η όποια νέα άποψη, αλλά και η ίδια η κοινωνία προστατεύεται από επιπόλαια πειράματα.
Όπως όταν ακούσουμε για μια νέα επιστημονική ιδέα δεν αρχίζουμε να πετάμε τη σκούφια μας αλλά προσπαθούμε να προβληματιστούμε και να λάβουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους, έτσι πρέπει να γίνεται και στις κοινωνικές μας συναναστροφές.

Ούτε θεωρώ σωστό το να διαλύονται γάμοι με τις πρώτες δυσκολίες, χωρίς πρώτα να εξαντληθεί η υπομονή και η επιμονή του ζευγαριού.



Απόψεις σου...
Αλλά πες μου πως γίνεται ένας άνθρωπος σε ένα γάμο που δεν τον ικανοποιεί, που φτάνει στο σημείο να αντιπαθεί τον άλλο, να είναι ευτυχισμένος εφόσον πιστεύει στο θεό...



spyros έγραψε:

2) Δεν δημιουργήθηκε κύτταρο αλλά συναρμολογήθηκε κύτταρο χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες από άλλα κύτταρα.
Βλέπεις τελικά πως είχα δίκιο; Wink



Κοίταξε αν το αντιμετωπίζεις έτσι θα πάμε με την εξής λογική:
*Όταν δημιουργηθεί κύτταρο από οργανικές και ανόργανες ενώσεις, θα προβάλεις ότι οι ενώσεις ήταν έτοιμες.
*Όταν θα γίνει και ο σχηματισμός των ενώσεων από τον άνθρωπο, θα ζητήσεις να γίνει από πρωτόνια και νετρόνια.
*Όταν θα γίνει και το προηγούμενο, θα πεις πως απλώς είναι ένα κύτταρο και όχι ένας ολόκληρος οργανισμός.


spyros έγραψε:

3) Το ανθρώπινο πνεύμα χαρακτηρίζεται από ιδιοτέλεια και ανιδιοτέλεια, αχαριστία και φιλότιμο, αδιαφορία και έγνοια, αγάπη και φθόνο, έπαρση και ταπείνωση, πλεονεξία και γενναιοδωρία, τεμπελιά και προθυμία, μνησικακία και συγχώρεση, ιδεοληψία και προκατάληψη, δημιουργικότητα και καταστροφή.
Καμία από τις παραπάνω ενέργειες δεν συνδέεται με τους φυσικούς νόμους.
Άρα, υπάρχουν ενέργειες πέραν της ύλης οι οποίες όμως εκδηλώνονται μόνο στον άνθρωπο.
Αυτές οι ενέργειες αποτελούν εκφράσεις του ανθρώπινου πνεύματος.

Πως είσαι σίγουρος ότι δεν υπάρχει πνευματικός κόσμος αφού βιώνουμε όλα τα παραπάνω;


Όπως θυμάσαι να σου έχω πει και αλλού, όλα αυτά που αναφέρεις υπάρχουν. Και υπάρχουν σε πολλούς ανώτερους ζωντανούς οργανισμούς, στον άνθρωπο όμως είναι πολύ περισσότερο εμφανή. Ίσως επειδή στον άνθρωπο τα καταλαβαίνουμε περισσότερο.

Είναι δηλαδή ιδιότητες του ανθρώπου. Και επειδή το ανθρώπινο σώμα είναι υλικό και επειδή ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι υλικός και επειδή όλα αυτά διαμορφώνονται στον εγκέφαλο, είναι ιδιότητες του εγκεφάλου. Ιδιότητες της ύλης.

Τα συναισθήματα προκαλούνται από ερεθίσματα και σχηματίζονται στη συνείδησή μας από εξ αιτίας των μεταβολών των χημικών ουσιών του εγκεφάλου. Αυτό έχει αποδειχτεί. Και έτσι ανακαλύπτουμε, χρησιμοποιούμε και κατασκευάζουμε ουσίες που αλλάζουν τη συναισθηματική μας κατάσταση (λ.χ. ναρκωτικά).

Τους άλλους χαρακτηρισμούς που αναφέρεις (λ.χ. ιδιοτέλεια - ανιδιοτέλεια) τους αποδίδουμε σε πράξεις κρίνοντάς τες "ηθικά"-κοινωνικά και με βάση μια συγκεκριμένη για τον καθένα μας ιδεολογική σκοπιά που δεν μπορούμε να αποφύγουμε ποτέ. Αλλά πάντοτε είναι κατηγορούμενα των πράξεων, και όχι των ανθρώπων. Δεν είναι ο άνθρωπος καλός ή κακός, αλλά οι πράξεις του. Και οι πράξεις αυτές φυσικά δεν κρύβουν τίποτε το υπερφυσικό, αλλά είναι πράξεις ενταγμένες μέσα στην αντικειμενική πραγματικότητα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 4:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μηπως τον υλισμο τον βλεπεις δογματικά;

οκ, να μη δεχεσαι αυθαιρετα την υπαρξη θεου... δεν εχεις αποδειξη... κατανοητό..

ομως πως εισαι σίγουρος οτι με το να θεωρεις οτι δεν υπαρχει κατι, δεν το "μεταφράζεις" ως μη-υπαρκτο, οπως μεταφράζει κατα το δοκουν τις ανθρώπινες εμπειρίες καθε θρησκεια?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ντίνος Μηναΐδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 205
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 5:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Ελπιδα Αποτελει Το Κινητρο Της Νοημονος Εξελιξης Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
Idea

Καλο μηνα και σε σενα Ντινο


Και οχι, δεν καταλαβες καλα οντως !! Smile

Εννοω να δειξεις το πως εφαρμοζεται ( επαληθευεται ) η εξελιξη που αποτελει το παρελθον του ανθρωπινου οντος, σε καθε νεα εφαρμογη της αναπαραγωγης του ανθρωπου
Καθε φορα δηλαδη που συλλαμβανεται, κυοφορειται και γεννιεται ενα νεο ανθρωπινο πλασμα
Αφου καθε φορα που εχουμε μια νεα γεννηση εχουμε την ανακεφαλαιωση της συνολικης ανθρωπινης πορειας, αρα αν ο ανθρωπος εχει οντως προκυψει εξελικτικα, αυτη η εξελικτικοτητα της οποιας ( πρεπει να ) ειναι φορεας ο καθενας μας, οφειλει να φαινεται και κατα τη διαρκεια που δημιουργειται με αναπαραγωγη ενα νεο μελος της ανθρωποτητας
Πρεπει να φαινονται εν ταχει με άλλα λογια, ολα τα σταδια απο τα οποια εχει περασει το ανθρωπινο ειδος μεχρι σημερα
Αν αυτο δεν συμβαινει στη διαρκεια της κυοφορικης αναπτυξης του ανθρωπου, τοτε η θεωρια της εξελιξης ειναι ενας καλοστημενος "μυθος", ο οποιος δεν επαληθευεται ανακεφαλαιωτικα στην πραγματικοτητα
Καθε εγκυρη επιστημονικη θεωρια, ομως, δεν χρειαζεται να εχει και την πειραματικη της επαληθευση η οποια να χαρκτηρριζεται απο επαναληπτικοτητα ;



Δηλαδή, αν προερχόμαστε από τον πίθηκο, θα έπρεπε να γεννιόμαστε πίθηκοι και στη συνέχεια να γινόμαστε άνθρωποι;


skapaneas έγραψε:

1. Η δημιουργια της οποιασδηποτε πνευματικης οντοτητας απο τον ανθρωπο ειναι εσφαλμενη για σενα συμφωνα με αυτα που τωρα πιστευεις και σταματω εδω



ΟΚ...σωστά...


skapaneas έγραψε:

2. Αναφερομαι στο θεο ως ιδεα-πνευματικο δημιουργημα του ανθρωπου, με την εννοια οτι ο ανθρωπος-δημιουργος αποδιδει σ΄Αυτον ( το θεο ) ολα οσα θελει να εχει ο ιδιος ο ανθρωπος



Άρα ο θεός -είτε υπάρχει είτε όχι- κάποια στιγμή δημιουργείται από τον άνθρωπο. Σωστά;


skapaneas έγραψε:

3. Διακρινω μια δυσκολια να δεις αυτα τα οποια λεγω και μονο, χωρις να αναφερθεις σε αυτα τα οποια πιστευω εγω τα υπερβατικα, στα οποια δεν κανω καμια απολυτως αναφορα στη συζητηση
4. Δεν μιλησα για μετα θανατο ζωη, δεν μιλησα για παραδεισο, δεν μιλησα για ο,τιδηποτε εξω απο τα ορια της ανθρωπινης σκεψης...
Προς τι η σχετικη αναφορα σου ;




Μα μου μιλάς για οράματα, ιδανικά, το νόημα της ζωής κ.α.
Πως μπορώ να αναφερθώ σε όλα αυτά; Πως μπορώ να σου απαντήσω σε όλα αυτά μαζί;
Για σένα ή άλλους μπορεί να είναι απλό να αναφερθείς σε έναν θεό ή σε μια απριορική μορφή ή σε μια οικουμενική αλήθεια.
Για μένα είναι πολύ δύσκολο κάτι τέτοιο.

Ο παράδεισος είναι εντός της ανθρώπινης σκέψης, είναι όμως εκτός των ορίων της ανθρώπινης αντίληψης και της αντικειμενικής πραγματικότητας. Αν λοιπόν ελπίζεις σε κάτι εντός αυτών των ορίων της πραγματικότητας, μπορείς να σταματήσεις και να αρχίζεις να δρας.
Αν θέλεις παγκόσμια ειρήνη, δες πως αυτό μπορείς να το καταφέρεις. Διδάξου από το περιβάλλον και την ιστορία και καντο. Αλλά μην ελπίζεις. Γιατί όσο εσύ ελπίζεις, κάποιος άλλος σχεδιάζει και κάνει το αντίθετο.




skapaneas έγραψε:

Δεχομαι οτι δεν εχει νοημα για σενα η ελπιδα, αλλά μονο η γνωση

Και τελικα διαπιστωνω οτι, στο διαλεκτικο υλισμο δεν εχει καμια απολυτως θεση η πιστη, η ελπιδα και η αγαπη
Αυτα ειναι υπερβατικα πραγματα μη υποκειμενα στη θεωρηση, στον πειραματισμο, στον ελεγχο και στην επαληθευση τους απο την επιστημη
Ολη η ανθρωπινη ζωη για τον διαλεκτικο υλισμο τελειωνει στη χρηση και μονο του λογου
Καμια απολυτως ανθρωπινη αξια μη σχετιζομενη αμεσα με την επιστημη δεν εχει θεση μεσα στα πλαισια αυτης της κοσμοθεωριας

Σε τι ομως διαφερει τοτε ο ανθρωπος απο ενα πολυ εξυπνο και δημιουργικο και αναλωσιμο ρομποτ ;



Φυσικά στον διαλεκτικό υλισμό δεν υπάρχουν περιθώρια για καμία "πίστη" σε πράγματα που δεν υπάρχουν, παρά μόνο στα μυαλά αυτών που παρασύρουν και αυτών που παρασύρονται.
Υπάρχει όμως η πίστη στη δύναμη του ανθρώπου να αλλάζει τον κόσμο που έχει γύρω του.

Στο διαλεκτικό υλισμό δε χωράει καμιά ελπίδα για έξωθεν σωτηρία ή αλλαγή. Υπάρχει όμως η γνώση και η βεβαιότητα για τις αλλαγές του κόσμου, για την εξέλιξή του και για την πρόοδό του.

Δε χωράει ούτε η αγάπη για τα ψεύτικα και τα μάταια δημιουργήματα της ανθρώπινης φαντασίας ή απληστίας. Υπάρχει όμως η απέραντη αγάπη για τον άνθρωπο, τον ίδιο τον άνθρωπο, και για την ελευθερία από κάθε είδους δεσμά.


Αγωνίζεται για την επιστήμη. Για την ανάγκη της επιστήμης να ανακαλύπτει ελεύθερα και αβίαστα και για την άρση κάθε θρησκευτικού συνόρου στην έρευνά της. Δικαιώνεται γιατί κάθε μέρα η επιστήμη αποδεικνύει την υλικότητα του κόσμου και τη διαλεκτική φύση της πραγματικότητας. Και γιατί η επιστήμη και η επιστημονική ανάλυση είναι αυτή που δίνουν τα εφόδια στον άνθρωπο να σπάσει τις αλυσίδες του.


Και σε τι διαφέρει ο άνθρωπος από ένα ρομπότ;
Στο ότι μπορεί να είναι ελεύθερος. Όχι σκλαβωμένος σε δυνάστες και αντιλήψεις που του εμποτίζουν τη μοιρολατρία. Ο άνθρωπος είναι "προγραμματισμένος" να είναι μαζί με τους συνανθρώπους του, όχι από φόβο ή ελπίδα, αλλά από τη βεβαιότητα της φύσης του. Και κυρίως αυτό μελετά...την κοινωνία.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 02, 2013 8:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ντίνος Μηναΐδης έγραψε:
spyros έγραψε:
Γεια σου Ντίνο και καλό μηνα.

1)Δεν βλέπω τίποτα "κατά" στις απόψεις τους.

Καταρχήν είναι ορθό το να υπάρχει ένας "συντηρητισμός" στην κοινωνία, διότι έτσι και "φιλτράρεται" καλύτερα η όποια νέα άποψη, αλλά και η ίδια η κοινωνία προστατεύεται από επιπόλαια πειράματα.
Όπως όταν ακούσουμε για μια νέα επιστημονική ιδέα δεν αρχίζουμε να πετάμε τη σκούφια μας αλλά προσπαθούμε να προβληματιστούμε και να λάβουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους, έτσι πρέπει να γίνεται και στις κοινωνικές μας συναναστροφές.

Ούτε θεωρώ σωστό το να διαλύονται γάμοι με τις πρώτες δυσκολίες, χωρίς πρώτα να εξαντληθεί η υπομονή και η επιμονή του ζευγαριού.



Απόψεις σου...
Αλλά πες μου πως γίνεται ένας άνθρωπος σε ένα γάμο που δεν τον ικανοποιεί, που φτάνει στο σημείο να αντιπαθεί τον άλλο, να είναι ευτυχισμένος εφόσον πιστεύει στο θεό...



spyros έγραψε:

2) Δεν δημιουργήθηκε κύτταρο αλλά συναρμολογήθηκε κύτταρο χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες από άλλα κύτταρα.
Βλέπεις τελικά πως είχα δίκιο; Wink



Κοίταξε αν το αντιμετωπίζεις έτσι θα πάμε με την εξής λογική:
*Όταν δημιουργηθεί κύτταρο από οργανικές και ανόργανες ενώσεις, θα προβάλεις ότι οι ενώσεις ήταν έτοιμες.
*Όταν θα γίνει και ο σχηματισμός των ενώσεων από τον άνθρωπο, θα ζητήσεις να γίνει από πρωτόνια και νετρόνια.
*Όταν θα γίνει και το προηγούμενο, θα πεις πως απλώς είναι ένα κύτταρο και όχι ένας ολόκληρος οργανισμός.


spyros έγραψε:

3) Το ανθρώπινο πνεύμα χαρακτηρίζεται από ιδιοτέλεια και ανιδιοτέλεια, αχαριστία και φιλότιμο, αδιαφορία και έγνοια, αγάπη και φθόνο, έπαρση και ταπείνωση, πλεονεξία και γενναιοδωρία, τεμπελιά και προθυμία, μνησικακία και συγχώρεση, ιδεοληψία και προκατάληψη, δημιουργικότητα και καταστροφή.
Καμία από τις παραπάνω ενέργειες δεν συνδέεται με τους φυσικούς νόμους.
Άρα, υπάρχουν ενέργειες πέραν της ύλης οι οποίες όμως εκδηλώνονται μόνο στον άνθρωπο.
Αυτές οι ενέργειες αποτελούν εκφράσεις του ανθρώπινου πνεύματος.

Πως είσαι σίγουρος ότι δεν υπάρχει πνευματικός κόσμος αφού βιώνουμε όλα τα παραπάνω;


Όπως θυμάσαι να σου έχω πει και αλλού, όλα αυτά που αναφέρεις υπάρχουν. Και υπάρχουν σε πολλούς ανώτερους ζωντανούς οργανισμούς, στον άνθρωπο όμως είναι πολύ περισσότερο εμφανή. Ίσως επειδή στον άνθρωπο τα καταλαβαίνουμε περισσότερο.

Είναι δηλαδή ιδιότητες του ανθρώπου. Και επειδή το ανθρώπινο σώμα είναι υλικό και επειδή ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι υλικός και επειδή όλα αυτά διαμορφώνονται στον εγκέφαλο, είναι ιδιότητες του εγκεφάλου. Ιδιότητες της ύλης.

Τα συναισθήματα προκαλούνται από ερεθίσματα και σχηματίζονται στη συνείδησή μας από εξ αιτίας των μεταβολών των χημικών ουσιών του εγκεφάλου. Αυτό έχει αποδειχτεί. Και έτσι ανακαλύπτουμε, χρησιμοποιούμε και κατασκευάζουμε ουσίες που αλλάζουν τη συναισθηματική μας κατάσταση (λ.χ. ναρκωτικά).

Τους άλλους χαρακτηρισμούς που αναφέρεις (λ.χ. ιδιοτέλεια - ανιδιοτέλεια) τους αποδίδουμε σε πράξεις κρίνοντάς τες "ηθικά"-κοινωνικά και με βάση μια συγκεκριμένη για τον καθένα μας ιδεολογική σκοπιά που δεν μπορούμε να αποφύγουμε ποτέ. Αλλά πάντοτε είναι κατηγορούμενα των πράξεων, και όχι των ανθρώπων. Δεν είναι ο άνθρωπος καλός ή κακός, αλλά οι πράξεις του. Και οι πράξεις αυτές φυσικά δεν κρύβουν τίποτε το υπερφυσικό, αλλά είναι πράξεις ενταγμένες μέσα στην αντικειμενική πραγματικότητα.


1) Ρωτάς κάτι πολύ αόριστο.
Θα έλεγα ότι εξαρτάται από τον Θεό στον οποίο πιστεύει.
Ένας Χριστιανός "οφείλει" να είναι ανεκτικός και συγκαταβατικός με τους άλλους.
Μη ξεχνάς ότι ο χριστιανός έχει ως πρότυπο μόνο τον Χριστό.
Μπορεί να βλέπει το πρόβλημά του ως μια ευκαιρία να καλλιεργήσει την αρετή της υπομονής και της ελπίδας ότι ο σύντροφος μπορεί να αλλάξει και τα πράγματα να διορθωθούν.
Αυτό του δίνει δύναμη και κουράγιο να είναι παρών στη σχέση.
(Και αυτό είναι μια επιλογή του ανθρώπινου πνεύματος που δεν την έχει κανένα άλλο πλάσμα).


2) Είναι άλλο πράγμα το να κατασκευαστεί ένα κύτταρο αποκλειστικά από ανόργανη ύλη και άλλο από ένα άλλο κύτταρο.
Αλλά ακόμα και έτσι, πρέπει να λύσεις το εξής πρόβλημα:
Ας υποθέσουμε ότι ο άνθρωπος φτιάχνει κύτταρο από ανόργανα υλικά (πράγμα που δεν το έχει κατορθώσει ακόμα).
Τότε έχουμε μια δημιουργία ζωής από ένα νοήμων ον (τον άνθρωπο) ο οποίος μετά από άπειρες αλλεπάλληλες δοκιμές και αποτυχίες το κατορθώνει, έχοντας ήδη ένα πρότυπο (δηλαδή γνωρίζοντας εκ των προτέρων το τι ψάχνει) και έχοντας ήδη τις πρώτες ύλες για να το κατασκευάσει.
Με δεδομένο λοιπόν το παραπάνω, πόσο πιθανό θεωρείς ένα ά-λογο κενό να δώσει μέσα από ένα μπιγκ μπανκ ένα σύνολο επίσης ά-λογης ύλης η οποία θα δημιουργήσει το ίδιο κύτταρο;
Δεν είναι παιδαριώδης μια τέτοια σύγκριση;

3) Τι θα πει "συγκεκριμένη ιδεολογική σκοπιά";
Γιατί το σύνολο των μορίων που απαρτίζουν τον Ντίνο επιλέγει άλλη ιδεολογική σκοπιά από το σύνολο των μορίων που απαρτίζουν τον Σπύρο;
Μπορείς να το εξηγήσεις;
(Νομίζω ότι έτσι θα προσεγγίσεις την έννοια του πνεύματος)
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 02, 2013 4:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Ελπιδα Αποτελει Το Κινητρο Της Νοημονος Εξελιξης Απάντηση με Συμπερίληψη

Ντίνος
Μηναΐδης
έγραψε:

Δηλαδή, αν προερχόμαστε από τον πίθηκο, θα έπρεπε να γεννιόμαστε πίθηκοι και στη συνέχεια να γινόμαστε άνθρωποι;

...........................................

Άρα ο θεός -είτε υπάρχει είτε όχι- κάποια στιγμή δημιουργείται από τον άνθρωπο. Σωστά;

...........................................

Μα μου μιλάς για οράματα, ιδανικά, το νόημα της ζωής κ.α.
Πως μπορώ να αναφερθώ σε όλα αυτά; Πως μπορώ να σου απαντήσω σε όλα αυτά μαζί;
Για σένα ή άλλους μπορεί να είναι απλό να αναφερθείς σε έναν θεό ή σε μια απριορική μορφή ή σε μια οικουμενική αλήθεια.
Για μένα είναι πολύ δύσκολο κάτι τέτοιο.

Ο παράδεισος είναι εντός της ανθρώπινης σκέψης, είναι όμως εκτός των ορίων της ανθρώπινης αντίληψης και της αντικειμενικής πραγματικότητας. Αν λοιπόν ελπίζεις σε κάτι εντός αυτών των ορίων της πραγματικότητας, μπορείς να σταματήσεις και να αρχίζεις να δρας.
Αν θέλεις παγκόσμια ειρήνη, δες πως αυτό μπορείς να το καταφέρεις. Διδάξου από το περιβάλλον και την ιστορία και καντο. Αλλά μην ελπίζεις. Γιατί όσο εσύ ελπίζεις, κάποιος άλλος σχεδιάζει και κάνει το αντίθετο.

...................................................

Φυσικά στον διαλεκτικό υλισμό δεν υπάρχουν περιθώρια για καμία "πίστη" σε πράγματα που δεν υπάρχουν, παρά μόνο στα μυαλά αυτών που παρασύρουν και αυτών που παρασύρονται.
Υπάρχει όμως η πίστη στη δύναμη του ανθρώπου να αλλάζει τον κόσμο που έχει γύρω του.

Στο διαλεκτικό υλισμό δε χωράει καμιά ελπίδα για έξωθεν σωτηρία ή αλλαγή. Υπάρχει όμως η γνώση και η βεβαιότητα για τις αλλαγές του κόσμου, για την εξέλιξή του και για την πρόοδό του.

Δε χωράει ούτε η αγάπη για τα ψεύτικα και τα μάταια δημιουργήματα της ανθρώπινης φαντασίας ή απληστίας. Υπάρχει όμως η απέραντη αγάπη για τον άνθρωπο, τον ίδιο τον άνθρωπο, και για την ελευθερία από κάθε είδους δεσμά.


Αγωνίζεται για την επιστήμη. Για την ανάγκη της επιστήμης να ανακαλύπτει ελεύθερα και αβίαστα και για την άρση κάθε θρησκευτικού συνόρου στην έρευνά της. Δικαιώνεται γιατί κάθε μέρα η επιστήμη αποδεικνύει την υλικότητα του κόσμου και τη διαλεκτική φύση της πραγματικότητας. Και γιατί η επιστήμη και η επιστημονική ανάλυση είναι αυτή που δίνουν τα εφόδια στον άνθρωπο να σπάσει τις αλυσίδες του.


Και σε τι διαφέρει ο άνθρωπος από ένα ρομπότ;
Στο ότι μπορεί να είναι ελεύθερος. Όχι σκλαβωμένος σε δυνάστες και αντιλήψεις που του εμποτίζουν τη μοιρολατρία. Ο άνθρωπος είναι "προγραμματισμένος" να είναι μαζί με τους συνανθρώπους του, όχι από φόβο ή ελπίδα, αλλά από τη βεβαιότητα της φύσης του. Και κυρίως αυτό μελετά...την κοινωνία.

Idea

Μου ειναι δυσκολο να δεχτω οτι δεν αντιλαμβανεσαι τι ακριβως λεω σχετικα με την εξελιξη

Οταν μιλαω για εξελικτικη ανακεφαλαιωση στη διαρκεια της κυοφορικης οπως την χαρακτηρισα αναπτυξης του ανθρωπου, εννοω πολυ απλα οτι το καθε νεο ατομο επαναλαμβανει σε μικρογραφια ( εν συντομια ) κατα τη διαρκεια της κυοφοριας του ολα τα σταδια απο τα οποια περασε το ειδος μας μεχρι να φτασει στην εξελικτικη βαθμιδα που βρισκεται τωρα
Και βεβαια ολα αυτα τα σταδια, απο τα οποια θεωρουμε οτι περασε συμφωνα με τη θεωρια της εξελιξης, επαναλαμβανονται ακριβως μορφολογικα προσαρμοσμενα στο περιβαλλον της μητρας κατα τη διαρκεια της κυοφοριας του
Αυτο αν θελεις αποτελει και τη βιολογικη συνεπεια του ειδους μας, αλλά και ολων των αμφιγονικων ειδων, προς το παρελθον μας και επιβεβαιωνεται αμεσα οτι οντως το ειδος μας ειχε αυτη την εξελικτκη πορεια

Αν λοιπον το ειδος μας εχει περασει εξελικτικα απο τον πιθηκο, τοτε σε καποια φαση της εννεαμηνης κυοφοριας των νεων ανθρωπινων ατομων οφειλει η ζωη του εμβρυου να προσομοιαζει με τη ζωη του ζωωδους πιθηκου
Αυτο δεν σημαινει ομως οτι σταματαει εκει...
Συνεχιζει την εξελικτικη του ανακεφαλαιωση οσο αναπτυσσεται εμβρυϊκα και οταν ελθει η ωρα να γεννηθει εχει φτασει, ως συνηθως, στο επιπεδο που ειναι και ολα τα υπολοιπα ανθρωπινα ατομα οταν βλεπουν για πρωτη φορα τον ηλιο

Και τονισα παραπανω οτι αν αυτο δεν συμβαινει οντως, τοτε δεν υπαρχει καμια απολυτως αποδειξη πειραματικη οτι η θεωρια της εξελιξης ειναι ορθη
Μπορει να στηριζεται σε ενδειξεις και σε διαφορα άλλα "ευφυολογηματα" προκειμενου να γεφυρωσει τα εξελικτικα γνωσιολογικα χασματα, αλλά αν δεν υπαρξει μια αδιασειστη αποδεικτικη διαδικασια οτι ολα οσα λεγει ( Η Θεωρια Της Εξελιξης ) ειναι και αποδεδειγμενα οντως ετσι, τοτε αποτελει μια ακομα αναποδεικτη θεωρια που βασιζεται σε ισχυρισμους

Ποιες ειναι ( ή μπορει να ειναι ) αυτες οι ( πειραματικες ή αλλες ) αποδειξεις της αληθειας της θεωριας της εξελιξης ;

Οσο δεν υπαρχουν αυτες οι αποδειξεις, η θεωρια της εξελιξης ειναι πολυ επισφαλης ως προς την αληθεια που ισχυριζεται οτι κατεχει

Η θεωρηση της εξελικτικης ανακεφαλαιωσης που προτεινω εδω, ερχεται να καλυψει το αποδεικτικο κενο της αληθειας των ισχυρισμων της θεωριας της εξελιξης
Γιατι οπως ολες οι θετικες επιστημες ετσι και η Βιολογια χρειαζεται πειραματικη επαληθευση
Γιατι απο λογια ξερουμε να λεμε...
Οι επιστημονικες ομως αποδειξεις στην εποχη μας ειναι απολυτως αναγκαιες...

Αυτη δεν ειναι η Γραμμη της Επιστημης ;

Αυτη δεν ειναι η Γραμμη της Αληθειας ;

.................................................

Επαναλαμβανω για μια ακομα φορα οτι εδω δεν μιλαμε για το αν υπαρχει ή δεν υπαρχει ο θεος
Μιλαμε για την αναγκη του ανθρωπου να εικονοποιει τον ιδανικο εαυτο του
Και αν αυτο τον ιδανικο εαυτο, ο ανθρωπος θελει να το ονομαζει θεο, "εσυ" τι προβλημα εχεις ;
Για σενα δεν υπαρχει αυτος ο συγκεκριμενος ιδανικος εαυτος του αλλου και συνεπως ειναι περιττο να ασχολεισαι μαζι του
Κατανοησε ομως οτι ειναι αναφαιρετο δικαιωμα του καθενος να σχηματιζει στο μυαλο του αυτο που θεωρει το καλυτερο γι΄αυτον και βασει αυτου να πορευεται
Εσυ για παραδειγμα εχεις εικονοποιησει, ενδεχομενως, το διαλεκτικο υλισμο δινοντας του το προσωπο του Μαρξ
Εμενα τι με ενδιαφερει η εσωτερικη απεικονιστικη σου δραση σε αυτο που εσυ θεωρεις ιδανικο για τον ανθρωπο και τον κοσμο ;
Θα πρεπει μηπως να σου πω οτι ειναι οικτρο και απαραδεκτο λαθος να φανταζεσαι τις ηρωϊκες εποχες που εζησε ο Μαρξ και ολοι οι αλλοι "μεγαλοι" υπαρκτοι ( λεγομενοι ) σοσιαλιστες, απο τους οποιους αντλεις εμπνευση και οραμα και δυναμη ζωης στην πραγματικη ζωη σου ;

...........................................................

Αν σου ειναι δυσκολο να μιλας για το θεο, τοτε γιατι αναφερεσαι "συνεχεια" σε αυτον, δινοντας την εντυπωση οτι τον χρησιμοποιεις σαν αλλοθι οταν δεν αντιλαμβανεσαι ( ;; ) ( καποιες φορες ) απλα και λογικα τι λεει ο συνομιλητης σου που πιστευει σ΄αυτον ;

Ασ΄ τον αλλον να πιστευει στο θεο και συ μη μιλας γι΄αυτον
Μια και οπως λογικα αντιλαμβανεσαι, η λεξη θεος ειναι απολυτως κενη περιεχομενου για σενα ενω ειναι πληρης νοηματων για τον πιστο
Ετσι καθε φορα που κάνεις χρηση του ορου θεος χωρις καμια συναισθηση του πνευματικου φορτιου που φερει και το οποιο ειναι απροσιτο για σενα, το μονο που μπορει να καταφερνεις ειναι να προσβαλλεις βαναυσα τα πιστευω του αλλου

.........................................................

Μιλα λοιπον για την ΕΠΙΣΤΗΜΗ και οχι για το ΘΕΟ


Και η ακριβης αναφορα μου, την οποια αποσιωπησες ηταν :

Σε τι ομως διαφερει τοτε ο ανθρωπος απο ενα πολυ εξυπνο και δημιουργικο και αναλωσιμο ρομποτ ;

Το επιχειρημα της ελευθεριας το οποιο επικαλεισαι ως ειδοποιο διαφορα ανθρωπου και ρομποτ το εχω λαβει υποψη μου στον ορο δημιουργικο
Γιατι ουδεις μπορει να ειναι δημιουργικος αν δεν ειναι ελευθερος

Σε τι λοιπον διαφερει ο ανθρωπος απο ενα τετοιου τυπου ( εξυπνο, δημιουργικο οσο και αναλωσιμο ) ρομποτ ;
Το οποιο ( φυσικα ) ως εξυπνο και δημιουργικο εκδηλωνει και ολες τις ιδιοτητες τις οποιες αναφερεις παραπανω ως "πιστη", "αγαπη" και "ελπιδα" που στρεφονται στον ανθρωπο
Και ειναι υποχρεωμενο να τις εκδηλωσει με τον τροπο που σημειωνεις, διοτι ως εξυπνο που ειναι και εχοντας συναισθηση οτι ειναι αναλωσιμο, βλεποντας το τελος του να ειναι αναποφευκτο, καταφευγει στην κοινωνικη συνειδηση και συναστροφη για να το αποτρεψει ή τουλαχιστον να το καθυστερησει ( το τελος του, το μοιραιο και αναποφευκτο )

Σε τι λοιπον διαφερει ο ανθρωπος, επαναλαμβανω το ερωτημα, απο απο ενα τετοιο εξελιγμενου τυπου νοημον ρομποτ ;



Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 02, 2013 7:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:


skapaneas

Ποιες ειναι ( ή μπορει να ειναι ) αυτες οι ( πειραματικες ή αλλες ) αποδειξεις της αληθειας της θεωριας της εξελιξης ; 

Οσο δεν υπαρχουν αυτες οι αποδειξεις, η θεωρια της εξελιξης ειναι πολυ επισφαλης ως προς την αληθεια που ισχυριζεται οτι εμπεριεχει 



Έχεις εσύ φίλε μου, κάποια άλλη θεωρία που να εξηγεί την βιοποικιλότητα που παρατηρούμε στις μέρες μας, καθώς και τα πολλά εκλιπόντα ήδη που έχει εντοπίσει η παλαιοντολογία?
(και δεν αναφέρομαι μόνο στην εξαφάνιση των δεινοσαύρων)

Για πες την δική σου άποψη.

Θεωρείς σοβαρή την χριστιανική πρόταση, όσον αφορά τον άνθρωπο – μια και για τον άνθρωπο κυρίως γίνεται η κουβέντα,- που απαριθμεί έναν προς ένα (και μάλιστα ονομαστικά) όλους τους γεννήτορες του Ιησού από τον “πρώτο” άνθρωπο (τον Αδάμ)?

Και εν πάση περιπτώσει γιατί κόπτεστε όλοι εσείς οι μοναδικοί γνώστες της δογματικής σας αλήθειας , για την μοντέρνα θεωρία της εξέλιξης, αν αυτή δεν σας αφορά?

Θεωρείς πως πρέπει να πιστεύει κάποιος στον δικό σας προσωπικό θεό, για να δικαιούται να ερευνά την φύση , την προέλευση του κόσμου και της ζωής γενικά?



/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 02, 2013 7:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

τι αποψη εχεις για αυτο που δεν ξερεις;



μπορεί και να υπάρχει? θα δουμε? κλπ...

ή

θεωρείς σημαντικό να ξερεις οτι δεν υπάρχει, μεχρι αποδείξεως του εναντίου;



συμφωνεις οτι η 2η περιπτωση δυναται να ειναι δογματική τοποθέτηση που να αλλοιώσει καποια επιστημονικη παρατηρηση;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5 ... 94, 95, 96  Επόμενο
Σελίδα 4 από 96

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center