Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 94, 95, 96  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 30, 2013 4:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σίμων Resurrected έγραψε:
Οι χριστιανοί δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στις καινούργιος τεχνολογίες.
Όπως επίσης δεν πρέπει να έχουν πολιτικά δικαιώματα και πρόσβαση στην παιδεία (τι να την κάνουν; ..αφού έχουν την αγία γραφή) Cool


ΟΚ_ Laughing
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 30, 2013 4:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Σίμων Resurrected έγραψε:
Οι χριστιανοί δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στις καινούργιος τεχνολογίες.
Όπως επίσης δεν πρέπει να έχουν πολιτικά δικαιώματα και πρόσβαση στην παιδεία (τι να την κάνουν; ..αφού έχουν την αγία γραφή) Cool


Κυρίως δεν χρειάζονται επιστημονική γνώση θα έλεγα εγώ, μια και ότι σχετίζεται με τον γνώση του κόσμου μας την κατέχουν ήδη , και μάλιστα κατά τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε, βάλουν λυσσαλέα κατά οποιασδήποτε επιστημονικής έρευνας. .

Το ίδιο βέβαια ισχύει όχι μόνο για όλους τους .... φανατικούς οπαδούς των δεκάδων, απανταχού γης, χριστιανικών εκδοχών της “μοναδικής”, κατά τα άλλα, αλήθειας, αλλά και για τους φανατικούς οπαδούς όλων των άλλων παλαιών και καινούργιων θρησκειών.


Αυτό που σε χαλάει και δεν θα το χωνέψεις ποτέ, είναι ότι με ενδιαφέρει η επιστημονική γνώση και δεν είμαι εναντίον της επιστημονικής έρευνας όσο και να θες να διαστρεβλώσεις τις απόψεις μου... Cool Απομένει να κατανοήσεις ότι εσύ είσαι αυτός που στο όνομα της επιστήμης καταργείς τα πάντα όλα όσα έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο σαν άνθρωπο και όχι σαν ζώο ή σαν ύλη.
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 30, 2013 4:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό Απάντηση με Συμπερίληψη

Ντίνος Μηναΐδης έγραψε:
skakos έγραψε:

Τι καλύτερο και πιο ξεκάθαρο: Ναι, οι άνθρωποι πιστεύουν σε συγκεκριμένα ΔΟΓΜΑΤΑ και το διατυμπανίζουν. Όλα είναι ΥΛΗ. Πάψτε ανόητοι άνθρωποι να πιστεύετε ότι είστε κάτι ανώτερο από τις πέτρες!


Ο χυδαίος ιδεαλισμός σε όλο του το μεγαλείο....
Ο διαλεκτικός υλισμός ανεβάζει τον άνθρωπο σε πολύ μεγαλύτερο επίπεδο, από αυτό που πιστεύεις και αυτό που κάνουν οι διάφορες θρησκείες.

Για τους υλιστές ο άνθρωπος είναι η ανώτερη μορφή οργάνωσης της ύλης, το τελειότερο "δημιούργημά" της με την ανώτερη υλική οργάνωση που έχουμε δει και μια μοναδική νοητική ιδιότητα που δεν έχει κανένας άλλος ζωντανός οργανισμός. Εμείς θαυμάζουμε τον άνθρωπο (και γενικά τη φύση) για αυτό που είναι. Όχι επειδή τον έφτιαξε κάποιος/κάτι που θαυμάζουμε.

Αντίθετα η θρησκεία σου ρίχνει τον άνθρωπο στον υπόνομο της "δημιουργίας". Καταδικασμένος να επιδιώκει την εύνοια του δημιουργού του και να περιμένει τη μεταθανάτια ζωή για να νοιώσει λίγη ευτυχία. Αφού εδώ στη γη, όλες οι απολαύσεις του είναι κακές, αμαρτήματα, ακόμα κι αν προέρχονται από το ίδιο του το σώμα -που του έδωσε ο Θεός (γαμάτο!;!Wink.

Σχετικά με τις πέτρες που αναφέρεις, οι ένθεοι μουσουλμάνοι έχουν έναν ιερό βράχο τον οποίο λατρεύουν. Αλλά και ο περιούσιος ελληνικός λαός έχει διάφορα λάδια (σημ: το λάδι από το καντήλι πουλιέται ακριβότερα στην ενορία μου από το απλά ευλογημένο λάδι γιατί έχει περισσότερη αγιοσύνη), κομποσκοίνια, ανθρώπινα απολιθώματα αλλά και τη ζώνη της Παναγίας του Εφραίμ (!)


Ποιο είναι το μεγαλύτερο επίπεδο ρε συ; Το να θεωρείς ότι είσαι μια... πολύπλοκη πέτρα;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 30, 2013 7:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss
έγραψε:
Παράθεση:
skapaneas

Αν οντως δεν υπαρχει νομος ( νομοτελεια φυσικη ) και ειναι ολα τυχαια, τοτε ειναι απολυτως παραλογο ο ανθρωπος να δομει τις κοινωνιες του βασιζομενος στο νομο 



Ιδιοτελές, ναι!
Εγωιστικό, ίσως!

“Παράλογο” γιατί?




Παράθεση:

Ειναι απολυτως εξω απο την κοσμικη "ταξη" να προσπαθει ο ανθρωπος να αναγνωρισει ταξη ( νομοτελεια ) στο χαος και στοολοκληρωτικα ασυντακτο κοσμικο γιγνεσθαι, που τη μια ειναι και την αλλη δεν ειναι 



Και πως αναγνωρίζεις εσύ και κυρίως πως ορίζεις, τι είναι η “κοσμική τάξη” , και πως εννοείς εσύ το “χάος” ?
Μιλάς για το “θεολογικό χάος” , το “φιλοσοφικό” , ή για την μοντέρνα επιστημονική αντίληψη περί “χάους” ?


Παράθεση:


Ειναι μια ιδιοτροπια του ( τυχαια εμφανισθεντος ) ανθρωπου να θετει ορια και φραγμους στα πραγματα οικοδομωντας τους πολιτισμους του, ενω γνωριζει ( συμφωνα με τον Ηρακλειτο παντα ) οτι ολα αυτα που πραττει και επιχειρει ειναι ματαια και ανευ νοηματος 


Ματαιότητα η επίγεια δόξα?
Παραγνωρίζεις το ρηθέν παρά του μέγα προφήτου?
“Το χρήμα πολλοί μίσησαν , την δόξα ουδείς”

Δεν γνωρίζεις που βασίσθηκε η μεγάλη απάτη κατά της ανθρωπότητας?


Παράθεση:

Και πανω απο ολα, ειναι απολυτως ασκοπη η επιστημη που διερευνα τις παραμετρους της παρουσας τυχαιας αναλαμπης του κοσμικου πυρος, αφου μετα το σβησιμο της και στην επομενη αναλαμπη του ( αγνωστο πότε ) ουτε οι παραμετροι του παροντος κοσμου θα υφιστανται αλλά ουτε και εμεις που χειριζομαστε τωρα την τυχαια εμφανιση της νοησης 
Κατα συνεπεια η οποιαδηποτε εξουσια μεσα σε μια φυσαλλιδα τυχαιου δεν εχει καμια χρησιμοτητα και η απολυτη και συνεχης και εως θεμελιων καθε φορα ανατροπη οφειλει να ειναι ο μονος ισχυων "κανονας" 
Διοτι μονο ετσι ο νοημων ανθρωπος μπορει να ευθυγραμμιζεται με την κοσμικη τυχαιοτητα και να γινεται πραγματικα "το παιδι που παιζει τα ζαρια" 




Αν δεν είναι όλα “απροσδιόριστα”, θα πει πως υπάρξουν και γίνονται, βάση ενός προμελετημένου σκοπού .
Ποιος ο σκοπός?
Ποιος ο σχεδιαστής , και ποιες οι ανάγκες του σχεδιαστή?

Υπάρχει κάποιος λόγος της δημιουργίας , και πότε αυτός (ο λόγος ) ενέσκηψε ?


.

Idea

Η θεση μου ειναι σαφης και κατηγορηματικη πανω σε αυτα που αναφερονται στον Ηρακλειτο
Ουδεν αλλο εννοω και υπονοω
Κυριολεκτικα

KOSTAS
GIAVASOGLOU
έγραψε:
Ο Ηρακλειτος΄λέει ότι: Τον κόσμο αυτό κανένας Θεός ή άνθρωπος εδημιούργησε, αλλά είναι αιώνια φωτιά που ανάβει και σβήνει με μέτρο. τον εξουσιάζει ο χρόνος Αιων που είναι σαν ένα παιδί που παίζει τα ζάρια, δεν υπάρχει σκοπιμότητα και τα παντα είναι τυχαία.Τον εξουσιάζει η Φωτιά, ο Λόγος και ο Χρόνος.

Αν θελεις παρε θεση επι της συγκεκριμενης αναφορας και δωσε τη δικη σου ερμηνεια στις θεσεις του Ηρακλειτου
Αλλιως δεν εχει νοημα να μιλαμε

Η παραπανω αναφορα του Κωστα στον Ηρακλειτο εχει θεση στο θεμα ;
Σαφως !
Διοτι η ουσια του ζητηματος ειναι οτι ο Ηρακλειτος απορριπτει μεν την ιδεα ενος κοσμικου δημιουργου, δινει ομως τη δικη του καθαρη αποψη για την προελευση του κοσμου



Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 30, 2013 9:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:

Αν οντως δεν υπαρχει νομος ( νομοτελεια φυσικη ) και ειναι ολα τυχαια, τοτε ειναι απολυτως παραλογο ο ανθρωπος να δομει τις κοινωνιες του βασιζομενος στο νομο
Ειναι απολυτως εξω απο την κοσμικη "ταξη" να προσπαθει ο ανθρωπος να αναγνωρισει ταξη ( νομοτελεια ) στο χαος και στο ολοκληρωτικα ασυντακτο κοσμικο γιγνεσθαι, που τη μια ειναι και την αλλη δεν ειναι
...


Και όχι μόνο.

Πολλές αντιφάσεις αναδύονται αν δεχτούμε την τυχαιότητα ακόμα και σε επίπεδο στοιχειώδους ύλης.

Άλλωστε η ανάπτυξη της επιστήμης αποδεικνύει ότι τα "πράγματα" μπορούν να ερμηνευθούν μέσα από λογικούς νόμους και όχι από αλλοπρόσαλλα συμβάντα.

Κανένας λογικός άνθρωπος σήμερα δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι υπάρχουν φυσικοί νόμοι. Wink
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 31, 2013 11:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Η λογικοτητα ειναι ο γεννητορας των νόμων Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros
έγραψε:
skapaneas έγραψε:

Αν οντως δεν υπαρχει νομος ( νομοτελεια φυσικη ) και ειναι ολα τυχαια, τοτε ειναι απολυτως παραλογο ο ανθρωπος να δομει τις κοινωνιες του βασιζομενος στο νομο
Ειναι απολυτως εξω απο την κοσμικη "ταξη" να προσπαθει ο ανθρωπος να αναγνωρισει ταξη ( νομοτελεια ) στο χαος και στο ολοκληρωτικα ασυντακτο κοσμικο γιγνεσθαι, που τη μια ειναι και την αλλη δεν ειναι
...


Και όχι μόνο.

Πολλές αντιφάσεις αναδύονται αν δεχτούμε την τυχαιότητα ακόμα και σε επίπεδο στοιχειώδους ύλης.

Άλλωστε η ανάπτυξη της επιστήμης αποδεικνύει ότι τα "πράγματα" μπορούν να ερμηνευθούν μέσα από λογικούς νόμους και όχι από αλλοπρόσαλλα συμβάντα.

Κανένας λογικός άνθρωπος σήμερα δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι υπάρχουν φυσικοί νόμοι. Wink

Idea

Και φυσικοι νομοι να μην υπαρχουν ( "αντικειμενικα" ) και να εχει δικιο ( ;;; ) ο Ηρακλειτος περι του τυχαιου στον κοσμο, εμεις ως λογικα οντα ειμαστε υποχρεωμενοι, να τους αναγνωρισουμε και να πορευτουμε την οδο της Επιστημης διοτι η λογικη μας ειναι το μονο εργαλειο προσεγγισης του κοσμου και ειναι το μεσο με το οποιο βαζουμε σε "ταξη" το χαος...
Δεν μπορουμε δηλαδη οσο ειμαστε μεσα στα ορια της λογικοτητας, να μην επιδιωκουμε να ταξινομουμε τον κοσμο και να επινοουμε νομοτελειες οι οποιες μπορει να μην ειναι φυσικες καθ΄εαυτες, αλλα ειναι απολυτα φυσικο να τις θεωρουμε φυσικες γιατι αυτο επιβαλλει η λογικη λειτουργια του νου που φερουμε
Διοτι η λογικη ειναι απολυτα συνυφασμενη με τη νομοτελεια



Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Δευ Απρ 01, 2013 4:46 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
KOSTAS GIAVASOGLOU
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2011
Δημοσιεύσεις: 163

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 31, 2013 11:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
KOSTAS
GIAVASOGLOU
έγραψε:
Ντίνος Μηναΐδης έγραψε:
skakos έγραψε:

Τι καλύτερο και πιο ξεκάθαρο: Ναι, οι άνθρωποι πιστεύουν σε συγκεκριμένα ΔΟΓΜΑΤΑ και το διατυμπανίζουν. Όλα είναι ΥΛΗ. Πάψτε ανόητοι άνθρωποι να πιστεύετε ότι είστε κάτι ανώτερο από τις πέτρες!



Ο χυδαίος ιδεαλισμός σε όλο του το μεγαλείο....
Ο διαλεκτικός υλισμός ανεβάζει τον άνθρωπο σε πολύ μεγαλύτερο επίπεδο, από αυτό που πιστεύεις και αυτό που κάνουν οι διάφορες θρησκείες.

Για τους υλιστές ο άνθρωπος είναι η ανώτερη μορφή οργάνωσης της ύλης, το τελειότερο "δημιούργημά" της με την ανώτερη υλική οργάνωση που έχουμε δει και μια μοναδική νοητική ιδιότητα που δεν έχει κανένας άλλος ζωντανός οργανισμός. Εμείς θαυμάζουμε τον άνθρωπο (και γενικά τη φύση) για αυτό που είναι. Όχι επειδή τον έφτιαξε κάποιος/κάτι που θαυμάζουμε.



Αντίθετα η θρησκεία σου ρίχνει τον άνθρωπο στον υπόνομο της "δημιουργίας". Καταδικασμένος να επιδιώκει την εύνοια του δημιουργού του και να περιμένει τη μεταθανάτια ζωή για να νοιώσει λίγη ευτυχία. Αφού εδώ στη γη, όλες οι απολαύσεις του είναι κακές, αμαρτήματα, ακόμα κι αν προέρχονται από το ίδιο του το σώμα -που του έδωσε ο Θεός (γαμάτο!;!Wink.

Σχετικά με τις πέτρες που αναφέρεις, οι ένθεοι μουσουλμάνοι έχουν έναν ιερό βράχο τον οποίο λατρεύουν. Αλλά και ο περιούσιος ελληνικός λαός έχει διάφορα λάδια (σημ: το λάδι από το καντήλι πουλιέται ακριβότερα στην ενορία μου από το απλά ευλογημένο λάδι γιατί έχει περισσότερη αγιοσύνη), κομποσκοίνια, ανθρώπινα απολιθώματα αλλά και τη ζώνη της Παναγίας του Εφραίμ (!)


Η διαλεκτική το πρώτον δημιουργήθηκε από τον Σωκράτη και ήταν η περίφημη μαιευτική μέθοδος όπου εκτίθετο μια θέση υπήρχε μια αντίθεση και εδημιουργείτο μια σύνθεση, εκ της μαιευτικής μεθόδου ο Σωκράτης προσπαθούσε να εκμαιεύσει την αρχέγονη γνώση, την ορθή γνώση η οποία προήρχετο από τον κόσμο των ιδεών όταν η ψυχή ευρίσκετο εκεί και την οποία μέσα του έχει κάθε άνθρωπος. Κατόπιν τη μέθοδο αυτή την εξέλιξε ο Εγγελος και έφτασε στον διαλεκτικό ύλισμό του Μαρξ.
Ο Ηρακλειτος΄λέει ότι: Τον κόσμο αυτό κανένας Θεός ή άνθρωπος εδημιούργησε, αλλά είναι αιώνια φωτιά που ανάβει και σβήνει με μέτρο. τον εξουσιάζει ο χρόνος Αιων που είναι σαν ένα παιδί που παίζει τα ζάρια, δεν υπάρχει σκοπιμότητα και τα παντα είναι τυχαία.Τον εξουσιάζει η Φωτιά, ο Λόγος και ο Χρόνος.
Ομως ο Χριστιανισμός πήρε από τον Πλατωνα για να δημιουργήσει το ηθικό του οικοδόμημα όπου θα πρέπει να υπάρχει πάντοτε κάτι έξω από αυτόν τον κόσμο για να τον ελέγχει έτσι ώστε εκείνοι που δεν φοβούνται τίποτα εδώ και πράττουν τα φαύλα να έχουν φόβητρο στην αιωνία ζωή.

Ετσι δομείται η ηθική τάξη και η τήρηση των νόμων, αλλά και η ελέω Θεού εξουσία των Βασιλέων.

Αλλα πέραν αυτού, δεν είμαι σίγουρος ότι επειδή δεν αντιλαμβάνομαι τίποτα, δεν υπάρχει τίποτα.

Idea

Αν οντως δεν υπαρχει νομος ( νομοτελεια φυσικη ) και ειναι ολα τυχαια, τοτε ειναι απολυτως παραλογο ο ανθρωπος να δομει τις κοινωνιες του βασιζομενος στο νομο
Ειναι απολυτως εξω απο την κοσμικη "ταξη" να προσπαθει ο ανθρωπος να αναγνωρισει ταξη ( νομοτελεια ) στο χαος και στο ολοκληρωτικα ασυντακτο κοσμικο γιγνεσθαι, που τη μια ειναι και την αλλη δεν ειναι
Ειναι μια ιδιοτροπια του ( τυχαια εμφανισθεντος ) ανθρωπου να θετει ορια και φραγμους στα πραγματα οικοδομωντας τους πολιτισμους του, ενω γνωριζει ( συμφωνα με τον Ηρακλειτο παντα ) οτι ολα αυτα που πραττει και επιχειρει ειναι ματαια και ανευ νοηματος
Και πανω απο ολα, ειναι απολυτως ασκοπη η επιστημη που διερευνα τις παραμετρους της παρουσας τυχαιας αναλαμπης του κοσμικου πυρος, αφου μετα το σβησιμο της και στην επομενη αναλαμπη του ( αγνωστο πότε ) ουτε οι παραμετροι του παροντος κοσμου θα υφιστανται αλλά ουτε και εμεις που χειριζομαστε τωρα την τυχαια εμφανιση της νοησης
Κατα συνεπεια η οποιαδηποτε εξουσια μεσα σε μια φυσαλλιδα τυχαιου δεν εχει καμια χρησιμοτητα και η απολυτη και συνεχης και εως θεμελιων καθε φορα ανατροπη οφειλει να ειναι ο μονος ισχυων "κανονας"
Διοτι μονο ετσι ο νοημων ανθρωπος μπορει να ευθυγραμμιζεται με την κοσμικη τυχαιοτητα και να γινεται πραγματικα "το παιδι που παιζει τα ζαρια"



Ο Ανθρωπος Ειναι Το Ον Που Νοει


Kαι τι λέει ο Ηράκλειτος στον Πυθαγόρα; με λίγα λόγια ότι η φιλοσοφία τους σκοπεύει να καθησυχάσει τον φόβο θανάτου του ανθρώπου, όμως πίσω από την αρμονία σου ευρίσκεται το χάος και πίσω από το χάος υπάρχει η αρμονία.

Τι θυμίζει αυτό; Μα τον νόμο της εντροπίας, και εκεί υπάρχει τάξη και αταξία και εκ της αταξίας πάμε σε τάξη εκ της τάξεως σε αταξία.

Κίνηση και μεταβολή λέει ο Ηράκλειτος εναρμόνιση των αντιθέτων, αρμονία από την κίνηση από την αντιπαράθεση, πόλεμος πάντων πατηρ, διχόνοια, αντιπαράθεση, εναρμόνιση.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
KOSTAS GIAVASOGLOU
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2011
Δημοσιεύσεις: 163

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 31, 2013 12:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:
gianiss έγραψε:
Σίμων Resurrected έγραψε:
Οι χριστιανοί δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στις καινούργιος τεχνολογίες.
Όπως επίσης δεν πρέπει να έχουν πολιτικά δικαιώματα και πρόσβαση στην παιδεία (τι να την κάνουν; ..αφού έχουν την αγία γραφή) Cool


Κυρίως δεν χρειάζονται επιστημονική γνώση θα έλεγα εγώ, μια και ότι σχετίζεται με τον γνώση του κόσμου μας την κατέχουν ήδη , και μάλιστα κατά τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε, βάλουν λυσσαλέα κατά οποιασδήποτε επιστημονικής έρευνας. .

Το ίδιο βέβαια ισχύει όχι μόνο για όλους τους .... φανατικούς οπαδούς των δεκάδων, απανταχού γης, χριστιανικών εκδοχών της “μοναδικής”, κατά τα άλλα, αλήθειας, αλλά και για τους φανατικούς οπαδούς όλων των άλλων παλαιών και καινούργιων θρησκειών.


Αυτό που σε χαλάει και δεν θα το χωνέψεις ποτέ, είναι ότι με ενδιαφέρει η επιστημονική γνώση και δεν είμαι εναντίον της επιστημονικής έρευνας όσο και να θες να διαστρεβλώσεις τις απόψεις μου... Cool Απομένει να κατανοήσεις ότι εσύ είσαι αυτός που στο όνομα της επιστήμης καταργείς τα πάντα όλα όσα έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο σαν άνθρωπο και όχι σαν ζώο ή σαν ύλη.


Η θρησκεία δεν έρχεται σε αντίθεση με την έρευνα και την επιστήμη. Ολα είναι ανοικτά και επιστήμη, έρευνα, φιλοσοσοφία, θρησκεία, αναζήτηση της αλήθειας. Ισως η αλήθεια να είναι η υπερτέρα θρησκεία. Οπως την προσεγγίζει κανείς, σε ότι αφορα τη φύση με τις φυσικές επιστήμες και τους φυσικούς νόμους, σε ότι αφορά τα αίτια της δημιουργίας με την φιλοσοφία και την θρησκεία εκεί που φθάνουμε στα όρια, εκεί όπου θα πρέπει να πιστέψεις σε κάτι όταν δεν μπορεί η έρευνα της αλήθειας να προχωρήσει, καταλήγεις σε πίστη, σε δογμα, έστω και προσωρινά, όμως η έρευνα της αλήθειας μέ κάθε τρόπο είναι συνεχής.

Αλλωστε υπάρχει και μυστική γνώση, και μυστήρια, και μυστικισμός, όπου κρύβεται η γνώση των μεμυημένων. Καθε θρησκεία έχει και τα μυστήρια αυτής. Η κεκρυμένη γνώση είναι ακόμη ένα στοιχείο που οδηγεί στην άλήθεια.

Το ότι υπάρχει μια υπερτέρα αρχή, όποια μορφή και να έχει, είναι ένα στοιχείο το οποίο προκύπτει από ενδείξεις, διότι ακόμη και τον κόσμο για τον οποίο ο Ηράκλειτος ομιλεί στην φιλοσοφία του, κάποια δημιουργός αιτία υπάρχει. Κατι που δεν μπορούμε να προσεγγίσουμε, κάτι που περιέχεται στα δόγματα των θρησκειών με συμβολισμούς και μυστικά.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 31, 2013 5:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σίμων Resurrected έγραψε:
gianiss έγραψε:
Σίμων Resurrected έγραψε:
Οι χριστιανοί δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στις καινούργιος τεχνολογίες.
Όπως επίσης δεν πρέπει να έχουν πολιτικά δικαιώματα και πρόσβαση στην παιδεία (τι να την κάνουν; ..αφού έχουν την αγία γραφή) Cool



Κυρίως δεν χρειάζονται επιστημονική γνώση θα έλεγα εγώ, μια και ότι σχετίζεται με τον γνώση του κόσμου μας την κατέχουν ήδη , και μάλιστα κατά τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε, βάλουν λυσσαλέα κατά οποιασδήποτε επιστημονικής έρευνας. .

Το ίδιο βέβαια ισχύει όχι μόνο για όλους τους .... φανατικούς οπαδούς των δεκάδων, απανταχού γης, χριστιανικών εκδοχών της “μοναδικής”, κατά τα άλλα, αλήθειας, αλλά και για τους φανατικούς οπαδούς όλων των άλλων παλαιών και καινούργιων θρησκειών.


Δεν θα διαφωνήσω, αλλά και οι νέες τεχνολογίες είναι του διαβόλου πράγματα και θα πρέπει να τις αποφεύγουν για το καλό τους (για να σώσουν την ψυχή τους Mr. Green )


Δεν έχεις βαρεθεί τις συζητήσεις αυτού του τύπου; Αλήθεια το λες αυτό σαν σοβαρό επιχείρημα ή απλά για να πικάρεις τους συμφορουμίτες; Πόσες φορές δεν έχουμε πει ξανά και ξανά για επιστήμονες που πιστεύουν στο Θεό; Έλεος...
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 31, 2013 6:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό Απάντηση με Συμπερίληψη

Ντίνος Μηναΐδης έγραψε:
spyros έγραψε:

Γιατί το βλέπεις ως κάτι "κακό";
Όταν βλέπεις ένα όμορφο έργο τέχνης, ή διαβάζεις ένα ποίημα που σε αγγίζει, οπωσδήποτε "απολαμβάνεις" εκείνες τις στιγμές.
Μένεις όμως εκεί ή προσπαθείς (υποσυνείδητα έστω) να προσεγγίσεις την σκέψη του δημιουργού του;

Δεν είναι επομένως κακό ούτε το να αρκείσαι στο δημιούργημα, ούτε όμως το να σκεφτείς και τον δημιουργό, διότι για το δεύτερο πρέπει οπωσδήποτε να περάσεις πρώτα από το πρώτο.


Είναι κακό, γιατί είναι λάθος.
Και είναι λάθος, γιατί κατασκευάζει μια έννοια που δεν υπάρχει: το δημιουργό.
Γιατί η ύλη το έχουμε δει πως αυτοοργανώνεται, συγκροτώντας αυτό που λέμε "δημιουργία", ακόμα και σήμερα και αυτή τη στιγμή. Δεν έχουμε όμως δει μπροστά μας κάποιο δημιουργό. Απλώς τον φτιάχνουμε στο μυαλό μας.


Έχουμε δει όμως και τον άνθρωπο να δημιουργεί πράγματα.
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 31, 2013 7:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Πιστη Στο Θεο Ειναι Παρογοντας Βελτιωσης Του Ανθρωπου Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:

Γιατι ειναι κακο λοιπον να φανταζεται καποιος κατι ανωτερο απο αυτον ;


Θα προσθέσω: Αν δεν φανταζόμαστε ότι υπάρχει κάτι ανώτερο από εμάς, τότε αυτό αυτόματα σημαίνει ότι θεωρούμε ότι ΕΜΕΙΣ είμαστε το ανώτερο ον όλων! Και αυτό είναι πολύ περίεργο...
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 31, 2013 7:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πολλά νέα μέλη. Ίσως πλησιάζει ο επόμενος Φιλοσοφικός Καφές...
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 12:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

KOSTAS GIAVASOGLOU έγραψε:

Η θρησκεία δεν έρχεται σε αντίθεση με την έρευνα και την επιστήμη.
...


Ακριβώς.

Άλλωστε και οι δύο χρησιμοποιούν κατεξοχήν τον εμπειρισμό.
Επιστήμη χωρίς πείραμα ίσον φαντασίωση και θρησκεία χωρίς βίωμα ίσον ιδεολογία.

Ο άνθρωπος διακαώς αναζητεί, δεν είναι μια "πολύπλοκη κοτρόνα" όπως εύστοχα σχολίασε ο σκακος πιο πάνω.
Και μέσα στα πλαίσια αυτής της αναζήτησης αναζητεί ισορροπία και πληρότητα και από την επιστήμη και από τη θρησκεία και από τις κοινωνικές του συναναστροφές οικογένεια, φίλους, ακόμα και από την εργασία του!

(Νομίζω πριν κάμποσο καιρό διάβασα μια παρόμοια αναφορά του μέλους rakis και ταυτίστηκα απόλυτα με τη δημοσίευσή του).

Ο άνθρωπος είναι κάτι πολύ πιο βαθύ από ένα σύνολο μορίων.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ντίνος Μηναΐδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 205
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 10:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Ελπιδα Αποτελει Το Κινητρο Της Νοημονος Εξελιξης Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
Ντίνος
Μηναΐδης
έγραψε:
Σκαπανέα,

1. Αρχικά λες ότι δεν έχουμε δει την ύλη να αυτοοργανώνεται και να “παράγει” τον άνθρωπο. Στην πραγματικότητα όμως, στη γέννηση του ανθρώπου βλέπουμε αυτό ακριβώς. Έχουμε δύο κύτταρα (: ωοάριο και σπερματοζωάριο) που εννώνονται και δημιουργούν το πρώτο ανθρώπινο κύτταρο, το οποίο με τη σειρά του πολλαπλασιάζεται με συγκεκριμένο τρόπο, σχηματίζοντας στο τέλος τον άνθρωπο. Έχουμε δηλαδή ύλη (οργανικές και ανόργανες ουσίες) που συγκροτούν αυτό το ζωντανό οργανισμό και που ποτέ δεν έχουμε παρατηρήσει κάποια “θεία” επέμβαση στο σχηματισμό του.

Αυτό που θέλεις να πεις είναι πως δεν έχουμε δει πως δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος, ο πρώτος homo sapiens. Και πράγματι αυτό δεν το έχουμε δει και δε θα μπορούσαμε να το δούμε αφού θα σημαινε πως η άμεση αντίληψη της πραγματικότητας θα εκτεινόταν σε γεγονότα που έχουν συμβεί στο παρελθόν. Ομοίως δεν έχουμε δει πως δημιουργήθηκε το πρώτο μόριο σιδήρου ή χαλκού ή νερού ή άνθρακα. Και εδώ ακριβώς υπάρχει η ανοιχτή χαραμάδα για το θεό-δημιουργό.

Παρόλαυτα, αφού στη γέννηση όλων των ανθρώπων που έχουμε δει δεν υπάρχει τίποτε το θείο και μη υλικό, με ποια δικαιολογία να επεμβαίνει θεός στη διαμόρφωση του ανθρώπου ως ξεχωριστού όντος;;

Από την άλλη πλευρά πως μπορούμε να παραβλέψουμε τη θεωρία της εξέλιξης; Είμαστε σε θέση απλά εξ αιτίας μιας ιδεοληψίας να αρνηθούμε ότι η επιστημονική έρευνα θα δείξει και δείχνει πως διαμορφώθηκε ο άνθρωπος στην εξελικτική διαδρομή;

Idea

Ντινο

Θα δεχομουνα ως ισχυρο το επιχειρημα σου για τη θεωρια της εξελιξης στην παρουσα συζητηση αν ταυτοχρονα αναφεροσουν και στο πως εφαρμοζεται στο παραδειγμα της δημιουργιας του ανθρωπου απο τους φυσικους του γονεις

Διοτι αν προτεινεις ως ισχυρο το επιχειρημα για την αυτοοργανωση της υλης τον τροπο που αναπαραγονται ανακεφαλαιωτικα ολοι οι αμφιγονικοι οργανισμοι, τοτε θα πρεπει και η εξελικτικοτητα να ειναι δρωσα σε αυτη την επαναληψη της πορειας για την εκ νεου καθε φορα αναδημιουργια ( και οχι μονο ) του ανθρωπινου οντος




Καλημερα και καλό μήνα,

Δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά αυτό που λες, θέλεις η εξέλιξη να υπάρχει σε κάθε επόμενη γέννα;;





skapaneas έγραψε:
Ντίνος
Μηναΐδης
έγραψε:
2. Γιατί είναι κακό κανείς να πιστεύει στο θεό;

Αρχικά έχουμε δύο απόψεις για την ύπαρξη του θεού: η μία είναι ότι υπάρχει και άλλη οτι δεν υπάρχει. Πίσω από αυτές όμως υπάρχει αυτή που αναγνωρίζει την ύπαρξη μιας πνευματικής δύναμης, ενός μη-υλικού όντος. Απέναντι αυτή η οποία αρνείται την ύπαρξη του πνευματικού ως ξεχωριστού όντος και προτάσει την υλικότητα του κόσμου. Αυτό δεν μπορούμε να μην το λάβουμε υπόψη γιατί εγώ αυτήν την τελευταία άποψη ισχυρίζομαι και σε αυτή αναφέρθηκε και το θέμα του Σκάκου.

Η πίστη λοιπόν σε έναν πνευματικό κόσμο και σε πνευματικά όντα με ιδιαίτερες ιδιότητες είναι λάθος. Και είναι μεγάλο λάθος αφού δεν υπάρχουν εμπειρικά στοιχεία στον πραγματικό κόσμο που να επιβεβαιώνουν την ύπαρξή τους.

Πως από το “λάθος” πηγαίνουμε στο “κακό”;

Κατ΄αρχας δεν αναφερθηκα στο θεο...
Ουτε σε ανωτερα οντα !!!
Αλλα στην νομοτελειακα επιβεβλημενη αναγκη του ανθρωπου να εξελισσεται μεσα απο τη συνετη χρηση του νου του
Ο θεος ως ιδεα συγκεντρωνει για το μεσο ανθρωπο που πιστευει σ¨Αυτον τα χαρακτηριστικα εκεινα που θα ηθελε να εχει ο ιδιος ο ανθρωπος και τα βρισκει συγκεντρωμενα στο προσωπο Του
Κατ΄επεκταση ο Θεος ( ως ΙΔΕΑ παντα σε αυτη τη συζητηση και το τονιζω αυτο ) αποτελει το μεσο ή το πεδιο εμπνευσης του καθε πιστου
Διοτι ολοι οι λογικοι ανθρωποι απο καπου εμπνεονται στη ζωη τους
Καποιος το λεει επιστημη
Αλλος το λεει τεχνη
Ενας τριτος το λεει κραιπαλη
Ενας ακομα το λεει τζογο
Και καποιος συγχρονος και "εξυπνος" το ονομαζει ... κερδοσκοπια και εξουθενωση των λαων εως γενοκτονιας ... ( Ελλαδα, Κυπρος, ..., ..., ..., ... )
Ουδεις εξ ημων ειναι αυτονομος* και αυθυπαρκτος** και απειρος*** αλλά ουτε και αναρχος****...
Ολοι ειμαστε βουτηγμενοι ( κυριολεκτικα ) μεσα στην υλη και ψαχνουμε τις ακρες μας
Το νοημα της ζωης
Ποιος το ξερει ;
Ουδεις
Αλλά κυριολεκτικά κανένας όμως ...
Κανενας δεν μπορει να βαλει το χερι του στη φωτια και να πει : ναι, αυτο ειναι το νοημα της ζωης και ο προορισμος του ανθρωπου στον κοσμο, γιατι αυτο μου εδειξε η ενδελεχης εξεταση που εκανα των πραγματων
Συνεπως γιατι εχεις δικιο εσυ και οχι εγω ;
Εχεις οραματα ;
Εχεις ιδανικα ;
Εχεις προσδοκιες ;
Πολυ φοβαμαι πως οχι ! Smile
Για αυτο και απορριπτεις την ελπιδα
Μονο με τη θεωρια και την πραξη δεν εχει αξια η ζωη
Μια ζωη χωρις ελπιδα σε "κατι" καλυτερο δεν μπορει να ειναι καλυτερη απο μια ζωη με ελπιδα σε "κατι" ανωτερο απο το συνηθη μεσο ανθρωπο
Δεν εχει νοημα να ζει καποιος χωρις προσδοκια ( = ενεργος ελπιδα )
Καλη η θεωρια, καλλιστη η πραξη...
Μια ζωη χωρις ελπιδα ειναι απολυτως ανουσια




1. Μιλάς για "συνετή χρήση του νου" του ανθρώπου. Εγώ όμως ήδη απάντησα, ότι η δημιουργία μιας πνευματικής οντότητας είναι εξ αρχής εσφαλμένη. Άρα δεν είναι "συνετή".

2. Αναφέρεσαι στο θεό αποδίδοντας του όλα αυτά που ο άνθρωπος θέλει να έχει ο θεός. Είναι σαν να δημιουργώ στο μυαλό μου την ιδέα ενός τσιγάρου που δεν κάνει κακό στην υγεία. Από τη μια πλευρά δηλαδή είναι κάτι φανταστικό. Από την άλλη το δημιουργώ για να καλύψω τις εγωιστικές μου ψυχολογικές ανάγκες. Την "έμπνευσή" μου όπως λες.

3. Δε μίλησα ποτέ για το νόημα της ζωής. Η άποψή μου για αυτό (αν μπορείς να το πεις έτσι) καμία σχέση δεν έχει με αυτό το υπερβατικό που πιστεύεις εσύ. Εγώ ικανοποιούμαι με πολύ πιο απλά πράγματα.

4. Απορρίπτω την ελπίδα για κάτι που δεν υπάρχει. Απορρίπτω τη μετά θάνατο ζωή ή τον παράδεισο γιατί δεν υπάρχουν. Σε κάθε περίπτωση δεν τα βλέπω και δεν υπάρχει τίποτα, πέρα από το θρύλο, που να συνηγορεί σε αυτά.
Αντί της ελπίδας, θέτω τη δράση για τα πραγματικά, αυτά που βλέπω και αυτά που ξέρω ή υπολογίζω ότι μπορούν να συμβούν. Και για αυτά δεν μπορείς να ελπίζεις.


skapaneas έγραψε:
Ντίνος
Μηναΐδης
έγραψε:
Ο βασικός σκοπός του ανθρώπου, και προϋπόθεση για την εξέλιξή του και για τους “ανώτερους” στόχους του, είναι να ανταπεξέρχεται κάθε μέρα στο περιβάλλον του και να επιβιώνει. Προσαρμόζεται έτσι στο φυσικό του περιβάλλον και με την εργασία του, δηλαδή τη διαδικασία διαμόρφωσης του περιβάλλοντος αυτού, δημιούργεί καταλληλότερες συνθήκες για την επιβίωσή του. Η σύνδεσή του με το φυσικό περιβάλλον είναι άρρηκτη και συνεπώς, για να μπορέσει να το χρησιμοποιήσει, πρέπει να το γνωρίζει. Άρα να το εκλαμβάνει με τις αισθήσεις του και να το επεξεργάζεται επιστημονικά. Η φύση όμως είναι υλική. Όταν σε αυτή την υλική φύση ο άνθρωπος εισάγει αυθαίρετα το πνεύμα, κάνει το πρώτο βήμα πίσω στο να την καταλάβει. Συνεπώς αρνείται να μελετήσει τη φύση, δηλαδή την ύλη, και αρχίζει να αναζητά τις ιδιότητες και τις νομοτέλειες του πνεύματος. Ξεχνά το πραγματικό και ασχολείται με το φανταστικό.
Ας δούμε το παράδειγμα με τις ασθένειες. Στην αρχαιότητα η ασθένειες θεωρούνταν ότι προκαλούνται από τους θεούς. Έτσι, αντί για φάρμακα ανακάλυπταν προσευχές. Όταν όμως η ανθρώπινη σκέψη προχώρησε και είδε ότι η ασθένειες οφείλονται στην κατάσταση του σώματος, άρχισε να δημιουργείται η ιατρική όπως την ξέρουμε σήμερα. Αμέτρητοι άνθρωποι έχουν πεθάνει επειδή η πίστη στο θεό απέτρεπε τη μελέτη του σώματος. Γι' αυτούς τους ανθρώπους η πίστη στο θεό και η ελπίδα ότι ο θεός θα τους σώσει είναι κακό.
Όταν αναζητώ τα μέσα για να ανταπεξέλθω στην πραγματικότητα σε μέρη που δεν υπάρχουν, πάντοτε κάνω κάτι κακό.

Γιατι να εργαστεις για κατι καλυτερο, αν δεν ελπιζεις οτι μεσω αυτου θα ζησεις καλυτερα ;
Γιατι να θεραπευεις τις ασθενειες αν δεν ελπιζεις σε μια καλυτερη ποιοτητα ζωης ;
Γιατι να εισαγεις στη ζωη σου τα καθαρα πνευματικα μαθηματικα, αν δεν ελπιζεις οτι μεσω αυτων θα μετρησεις ποσοτητες και καταστασεις που δεν φτανουν τα χερια σου ;




Δεν ελπίζω.
Γνωρίζω!



skapaneas έγραψε:
Ντίνος
Μηναΐδης
έγραψε:
3. Για την ελπίδα.
Ο Καζαντζάκης έγραφε “δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα, είμαι ελεύθερος”. Γιατί ο φόβος και η ελπίδα ήταν σκλαβιά;
Από την άλλη πλευρά ο μύθος της Πανδώρας έλεγε ότι οι θεοί της έδωσαν ένα κουτί που είχε όλα τα κακά του κόσμου. Μέσα ήταν και η ελπίδα. Γιατί η ελπίδα ήταν κακό; Γιατί η ελπίδα είναι κάτι κακό;
Επειδή η ελπίδα προϋποθέτει την αδράνεια σε μεγάλο η μικρό βαθμό. Μπορώ να κάθομαι όλη μέρα στον καναπέ μου και να ελπίζω ότι θα αποκτήσω χρήματα (μεγάλος βαθμός αδράνειας). Μπορώ να ανοίξω μια επιχείρηση να την οργανώσω και να τη διευθύνω, ελπίζοντας να αποκτήσω χρήματα (μικρότερος βαθμός αδράνειας). Σε κάθε περίπτωση, κάπου στην αιτιακή διαδρομή το αποτελέσματος που επιθυμώ, υπάρχουν σημεία που δεν ελέγχω και δεν μπορώ να τα κατευθύνω. Μόνο μπορώ να ελπίζω ότι το αποτέλεσμα που θέλω θα συμβεί.
Όσα περισσότερα αυτά που δεν ελέγχω, τόσο μεγαλύτερη η ελπίδα και τόσο λιγότερη η δράση. Έτσι και ένας μεγάλος, πάνσοφος, δημιουργός θεός με υποβάλει να κάθομαι και να τον περιμένω για να μου δώσει υγεία, λεφτα, δουλειά, ηρεμία. Δε βγαίνω εγώ έξω στον κόσμο με το πρόσωπό μου να τα διεκδικήσω, αλλά τα περιμένω από το θεό-μεσίτη ευτιχίας.


"Δεν" με ενδιαφερει τι λενε οι απελπισμενοι απο επιλογη ( Καζατζακης )
"Δεν" με ενδιαφερει τι λενε οι μυθοι ( αν και εδω ειναι προσωπικη σου εκτιμηση οτι η ελπιδα ηταν κατι κακο )
"Δεν" με ενδιαφερει η ερμηνεια που δινουν στην ελπιδα οι τεμπεληδες
Η προσωπικη μου βεβαιοτητα ειναι οτι η ελπιδα ειναι ενα πανισχυρο οπλο για οσους κατανοουν τη φυση της την αξια της πραγματικα, η οποια δεν τους αφηνει στιγμη σε ησυχια μεχρι να επιτυχουν αυτο που ελπιζουν
Γιατι η ελπιδα ειναι αυτη που διαμορφωνει μεσα στον ανθρωπο το οραμα της δρασης του προσδοκωμενου
Και αυτο το οραμα παρασυρει και τον υλικο ανθρωπο σε μια ανευ προηγουμενου εγρηγορση, ανεξαρτητως της θεσης του ως προς το θεο
Παρε παραδειγμα αυτους που θεωρουν τους εαυτους τους συνειδητα και φανατισμενα α-θεους...
Εχεις δει καποιον να πολεμαει τοσο λυσσαλεα την ιδεα του θεου, οσο αυτοι ;
Γιατι ;
Γιατι αυτος ο αγωνας μεχρις εσχατων αν δεν ελπιζουν σε "κατι" ;

Ο ανθρωπος που δεν ελπιζει χαραμιζει ανουσια το μυαλο του



Διαφωνούμε ως προς το θέμα της ελπίδας. Μάλλον διαφέρουμε στο πού δίνει ο καθένας μας το βάρος. Εσύ το δίνεις στην ελπίδα, ενώ εγώ στη δράση. Και αυτό είναι και το ζητούμενο στο διαλεκτικό υλισμό. Ότι δηλαδή για την επίτευξη ενός στόχου απαιτείται μια σειρά από αντικειμενικές και υποκειμενικές προϋποθέσεις τις οποίες και πάλι ο δρων καλείται να εκπληρώσει. Έτσι όμως ξεφεύγει από την απλή ελπίδα και περνά στην ουσιαστική δράση.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ντίνος Μηναΐδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Φεβ 2013
Δημοσιεύσεις: 205
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 01, 2013 10:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ένωση Άθεων: Από τον Μηχανιστικό στο Διαλεκτικό Υλισμό Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:

3) Θα αρχίσω με το τελευταίο για να δεις ότι δεν είναι μια προσωπική μου γνώμη, αλλά μια επιστημονικά επιβεβαιωμένη πραγματικότητα.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1581994/Believers-are-happier-than-atheists.html

Να τονίσω εδώ ότι έχουν ξαναγίνει αρκετές τέτοιες μελέτες στο παρελθόν και πάντα επιβεβαιώνεται η παραπάνω θέση.




Δεν είδες όμως και τα "κατά" των απόψεών τους:

"However, it also found that religious people across Europe tended to be more socially conservative and opposed to Government intervention in areas such as employment."

"Believers, for example, were less likely to look for a new job if they were out of work."


"Countries with a more religious electorate had lower unemployment benefits."

"The study, Deliver Us From Evil: Religion as Insurance, found that less than a sixth of churchgoers in Britain believe it is better to divorce than stay in an unhappy marriage."


Μιλάμε τελικά για ευτυχία; Ή μήπως επιβεβαιώνεται ότι "η θρησκεία είναι το όπιο του λαού";;;



spyros έγραψε:

1) Τότε πρέπει να μου εξηγήσεις πως είδες την ύλη να οργανώνεται σε κύτταρο, γιατί εγώ απ'ότι ξέρω δεν έχει δει ποτέ κανένας να συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Αν τοποθετήσεις σε ένα δοχείο άτομα υδρογόνου, αζώτου άνθρακα, οξυγόνου και τέλος πάντων όποιων στοιχείων θέλεις θα τα δεις να οργανώνονται σε κύτταρα ή οργανισμούς;
Το έχεις κάνει και τα έχεις δει ή πιστεύεις ότι το έχουν κάνει άλλοι;




Το 2010 έγινε η πρώτη δημιουργία κυττάρου από τον άνθρωπο...

http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703559004575256470152341984.html

Αλλά πέρα από τις όποιες δημοσιεύσεις και έρευνες το κύτταρο είναι ύλη. Όταν διχοτομείται ή αναπαράγεται με άλλο τρόπο, αυτό είναι ιδιότητα της ύλης.
Φυσικά είναι κάπως "χυδαίο" να σου "πετάω" τα στοιχεία αυτά χωρίς να αναλύουμε το ζήτημα. Η αλήθεια είναι πως ούτε εγώ το ήξερα και όταν το έψαξα περίμενα να βρω κάτι για σχετικές έρευνες και όχι ότι πράγματι δημιουργήθηκε κύτταρο. Ωστόσο το ζήτημα είναι πως εγώ πίστευα πως θα γίνει, ενώ εσύ όχι. Βλέπεις δηλαδή ότι η πραγματικότητα και ειδικά η επιστημονική έρευνα της πραγματικότητας επιβεβαιώνουν τις υλιστικές μου θέσεις, ενώ οι ιδεαλιστικές θέσεις δεν επιβεβαιώνονται ποτέ!



spyros έγραψε:

Τον δημιουργό μπορεί εσύ να μην τον έχεις δει, αλλά αρκετοί τον έχουν δει.
Φαντάζομαι ούτε τον κατασκευαστή του υπολογιστή σου έχεις δει. Ή μήπως τον έχεις δει;
Πάντως εγώ δεν τον έχω δει. Να υποθέσω ότι ο υπολογιστής σου προέκυψε από αυτοοργάνωση ατόμων;



Αυτοί που τον έχουν δει, ας πιστεύουν στην ύπαρξή του.
Το ζήτημά μου όμως δεν είναι ο Θεός. Είναι η άποψη για την ύπαρξη μιας πνευματικής ουσίας γενικά. Αυτή δεν υπάρχει! Άρα από τη στιγμή που δεν υπάρχει το πνεύμα ως κάτι ξεχωριστό, τότε δεν υπάρχει και ο οποιοσδήποτε πνευματικός θεός.



spyros έγραψε:

2) Ε, καλά και με την ίδια λογική και το σύννεφο ή θα βρέξει πάνω από τη Θεσσαλονίκη ή θα βρέξει μόνο στο Ρετζίκι. Δηλαδή αυτό κατάλαβες ότι εννοώ με το αυτεξούσιο ρε καρντάσι;

Laughing



Η αλήθεια είναι ότι δεν το καταλαβαίνω το αυτεξούσιο....Δεν εννοώ ότι είναι παράλογο εξ αρχής. Αλήθεια δεν το καταλαβαίνω. Αφενός δεν καταλαβαίνω τι είναι και αφετέρου πως είναι το διακριτικό γνώρισμα του ανθρώπου σε αντίθεση με την υπόλοιπη δημιουργία.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4 ... 94, 95, 96  Επόμενο
Σελίδα 3 από 96

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center