Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Φιλοσοφία των Αντιφάσεων και του Παραλόγου
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 25, 2012 11:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Φιλοσοφία των Αντιφάσεων και του Παραλόγου Απάντηση με Συμπερίληψη

Η αντίφαση και το παράλογο είναι παντού γύρω μας και μέσα μας.
Είχε ανοίξει παλαιότερα το θέμα "Αντιφάσεις" ο Ιάσωνας αλλά θεωρώ πως έκανε τον κύκλο του και έκλεισε.

Θεωρώ πως ένα θέμα όταν έχει παρέλθει ικανή περίοδος, έχουν χαθεί οι βασικοί συντελεστές εισηγητές ή συζητητές οι οποίοι έτρεξαν το θέμα μέσα από μια συγκεκριμένη ώσμωση-πνεύμα μπορεί να επανέλθει. Ή όχι ;

Η πρωταρχική ένδειξη πολιτισμού από πολλές πηγές αναφέρεται η μνήμη, η απόδοση τιμών, ο σεβασμός στους νεκρούς.
Κάτι εξόχως συμβολικό μιας και περιστρέφεται γύρω από κάτι που ήταν "ζωή" και πια "δεν είναι" (τα εισαγωγικά λόγω υπογραφής του Ouliathi με τον Εμπεδοκλή : Αυτό που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.)

Η πορεία αυτού του πολιτισμού από όσο μπορώ να αντιληφθώ δύσκολα θα διαφωνίσει κάποιος οτι φτάνει από τον συμβολισμό των νεκρών εντός μερικών χιλιετηρίδων στο απόγειό της με την αγάπη.

Αν όμως η αγάπη έχει αναδειχθεί ως το άκρο άωτον του πολιτισμού μας τότε σε αυτό ακριβώς μπορεί να ξεκινήσει ο χορός των άπειρων αντιφάσεων με την ρήση του Βία του Πριηνεύ (625 - 540 π.Χ.) :

Να αγαπάς, σαν να πρόκειται να μισήσεις, και να μισείς σαν να πρόκειται να αγαπήσεις.

[Φίλει μεν ως ο μισήσων, μίσει δε ως φιλήσων.]

Κάτι δεν πάει καλά με τον πολιτισμό ;
Με τον νου ;
Με τη γλώσσα (εννοιολογικά) ;
Με την "αλήθεια" ;



υγ > ας μου επιτραπεί να μεταφέρω και τη φράση από μία άλλη υπογραφή (δεν αφορά το θέμα αλλά τη πορεία) του David Hume :
Truth springs from argument amongst friends
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 26, 2012 1:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο πολιτισμός μας ξεκίνησε από τον τρόμο της ζούγλας και έφτασε στις μέρες μας με την χαρά της αγάπης, με κύριο μέσο την λογική, και ότι συνεπάγεται με αυτήν. Υπήρχε πάντα αγάπη και θα συνεχίσει να υπάρχει, όπως υπήρχε τρόμος και θα συνεχίσει να υπάρχει, απλά άλλαξε η αναλογία τους.
Πολλές φορές εμφανίζεται όπως η όαση στην έρημο, μια ανατροπή του σκηνικού. Τα μέσα αντί να μας φέρουν αγάπη, μας φέρνουν τρόμο. Δεν φταίνε τα μέσα, ούτε οι προθέσεις μας, αλλά οι αδυναμίες μας τις δεδομένες στιγμές. Κάποιοι θέτουν το ζήτημα ως έλλειψη εκπαίδευσης, προετοιμασίας, θέλησης. Μπορεί να είναι και αυτά, ή ένα από αυτά το αίτιο σε κάποια περίπτωση. Δυστυχώς οι άσχημες καταστάσεις είναι πάντα στο πρόγραμμα. Το πώς θα τις αντιμετωπίσει κανείς δηλώνει και την ωριμότητά του. Αν περάσουν πολλά χρόνια δίχως να εμφανιστεί κρίση, τότε όλοι θα είναι ανώριμοι να διαχειριστούν την πρώτη τυχόντα!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 26, 2012 12:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αλλιώς το τοποθέτησα εγώ. Δεν ξέρω πως το είδες έτσι εσύ Bugman.
Στην ύπαρξη της αντίφασης εστίασα.

(Ευελπιστώ να μην ακούσω από τώρα τα ερπυστριοφόρα των opyrgou και rakis με τα ανώτερα φιλοσοφικά τους :

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=100650&highlight=#100650
rakis έγραψε:
opyrgos έγραψε:
_Δεν μπορούμε επομένως πλέον να τη σκεφτόμαστε μεσα στην αντίθεση της περατότητας και της απειροσύνης, της απουσίας και της παρουσίας, της άρνησης και της κατάφασης...» (Derrida, La voix el le phenomene, σ. 114 - αγγλ. μτφρ.: σσ. 101-102).

Πώς σχολιάζουμε αυτό το παράθεμα του Ντεριντά;


Η διαφωρά επιδιώκει να υπερκεράσει αντιθετικά ζεύγη που για τον Ντεριντά είναι απόλυτα και ολοκληρωτικά όπως «της περατότητας και της απειροσύνης, της απουσίας και της παρουσίας, της άρνησης και της κατάφασης»

Ο λόγος πχ πάντα καθώς τίθεται περικλείει και αποκλείει. Ο αποκλεισμός για τον Ντ. Είναι η απονομιμοποίηση μιας επικράτειας που δεν υπάρχει αν μείνουμε στα πλαίσια ενός λογοκεντρισμού γιατί ο λόγος ήδη αυτή την επικράτεια την έχει αποκλείσει. Αυτό δε σημαίνει ότι η «εν λόγω» επικράτεια δεν υπάρχει. Υπάρχει ως φάντασμα.__


Ας το δούμε εξωκοινοβουλευτικά πρώτα το θέμα Twisted Evil
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 27, 2012 12:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να μια επίκαιρη αντίφαση ενόψη θετικού αποτελέσματος στο Eurogroup για την δόση (ελπίζω να μην βροντήξουν πάλι τα καριοφίλια) :

Ο Σύριζα έπαιξε έναν εξαιρετικό ρόλο πίεσης που αναγκάζει τους Ευρωπαίους, ενόψιν των απειλών του, να δώσουν το μαλλί, αλλά την ίδια στιγμή αυτή του η επιτυχία ενδέχεται σοβαρά να του κοστίσει να μην έρθει στην εξουσία διότι το μαλλί θα βελτιώσει την κατάσταση και άρα θα πάψει να είναι χρήσιμος.

Η επιτυχία που στρώνει τον δρόμο στην αποτυχία.
Επιτυχία που βασίζεται αποκλειστικά σε μια αποτυχία.

"Κάτι" πρέπει να "πεθαίνει" για να αναδύεται "κάτι" άλλο.
Δεν μπορούν όλα να είναι επί σκηνής και συνεχώς.
Τι άθλια προνοητικότητα ... ( Embarassed )
Rolling Eyes συμπαντική οικονομία μήπως ;
κι όλο αυτό το λογιστικό σχέδιο μέσα σε ένα σωματίδιο του "θεού" ;
μην τρελαθούμε.
μα και γιατί όχι ;

Όλα να κατατείνουν σε ένα μηδέν αθροιστικά αλλιώς ο παντοδύναμος θα είχε να δώσει απάντηση στην συνεπακόλουθη κολοκυθιά : "και πόσα να'ναι αν δεν είναι μηδέν ; Rolling Eyes "

Πολύ λογικό τον βρίσκω Embarassed
Κανείς αιώνια ευχαριστημένος αλλά την ίδια στιγμή και kaneis αιώνια δυσαρεστημένος ...
Στο εν τω μεταξύ οτι και όποιος και για όσο προλάβει ..
Σορτάκηδες (short sales) λοιπόν σαν αυτούς που αγοράζουν το πρωί με τις κακές ειδήσεις της προηγουμένης και πουλάνε μέχρι να κλείσει το χρηματιστήριο το μεσημέρι (έχοντας τροφοδοτήσει διά του οικείου τύπου τους κάποια "αισιόδοξη" είδηση).



υγ > ελπίζω τώρα να έγινα κατανοητός στο concept του θέματος τούτου.
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 27, 2012 10:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ρουπέλιον έγραψε:

Κανείς αιώνια ευχαριστημένος αλλά την ίδια στιγμή και kaneis αιώνια δυσαρεστημένος ...


Αν κάτι έχουμε κερδίσει από το φόρουμ αυτό, είναι ακριβώς αυτή η διαπίστωση.

Όπως κάπου αλλού έγραψε και ο ρακις,
Παράθεση:
Ακριβώς, αυτό που δεν είναι η Δημοκρατία είναι η υλοποίηση ενός ιδεώδους. Η Δημοκρατία παραμένει ζωντανή, όταν έχει συνείδηση του ατελούς χαρακτήρα της.


Αν το προβάλλουμε στην καθημερινότητά μας, διαπιστώνουμε το πόσες πολλές ευκαιρίες μας προσφέρονται καθημερινά για "μετάνοια"..
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 27, 2012 4:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Ρουπέλιον έγραψε:

Κανείς αιώνια ευχαριστημένος αλλά την ίδια στιγμή και kaneis αιώνια δυσαρεστημένος ...


Αν κάτι έχουμε κερδίσει από το φόρουμ αυτό, είναι ακριβώς αυτή η διαπίστωση.



_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 27, 2012 9:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:

συμφωνώ, η ανιδιοτέλεια πηγάζει απο μέσα και αυτό μπορεί να εκληφθεί ως εγωισμός. Θα σε ρωτήσω το εξής, αν ερχόταν κάποιος και σου λεγε αν με αγαπάς γίνε εγωιστής, κάντο για μένα..... σου ζητάει να γίνεις ανιδιοτελώς, αφου το κάνεις για τον άλλο, εγωιστής. Μπορείς? Μα αν γίνεις θα ναι ανιδιοτελής πράξη...


kaneis, δεν ξέρω τι, αλλά νομίζω υπάρχει κάτι που διαπερνά τα πάντα : από ένα μόριο, ένα κύτταρο, ένα σώμα, έναν πολιτισμό, μία σχέση πολιτική, εθνική, προσωπική κλπ ως και το σύμπαν ολόκληρο αν λάβουμε υπόψιν πχ την αντιύλη (τυχόν αντιρρήσεις για το ανέφικτο μέλλον μας κάνει να σκεφτούμε τα 600 χρόνια διαφοράς των πτήσεων με τον Ντα Βίντσι).

Μια διελκυστίνδα υφίσταται (ή στήνεται αν θες) παντού ανάμεσα σε δύο κατευθύνσεις.
Το δίπολο μπορεί να ονομασθεί με άπειρες ονομασίες : ύπαρξη - ανυπαρξία, νίκη - ήττα, κερδίζεις - χάνω κλπ
Αστρονομικοί αριθμοί από τέτοια δίπολα δημιουργούν "συμπεριφορές" (πχ πολιτισμών, ανθρώπων, ουράνιων σωμάτων) οι οποίες εισέρχονται σε ανώτερης κλίμακας δίπολα με αναφυόμενους "ανταγωνιστές".
Το κοινό στοιχείο όλων αυτών των άπειρων δίπολων και αφορά το σημείο στο οποίο εκτυλίσσεται η εκάστοτε διελκυστίνδα τους, είναι ο χρόνος.
Προφανώς για τον πολιτισμό μας δεν έχει παρέλθει ικανός χρόνος να βρεθεί το ανταγωνιστικό ταίρι και παίζουμε σκουότς αντί τέννις.
Εξ ου και οι αυτοκαταστροφικές τάσεις του πολιτισμού μας ο οποίος καταθληπτικός και μίζερος στα χαρακώματα "περιμένει" αυτό το έξωθεν που θα τον προκαλέσει σε διελκυστίνδα.

Υπάρχει από παλιά (τουλάχιστον μισό αιώνα ξέρω) ένα ωραίο διακοσμητικό που είναι μια μορφή πτηνού πάνω σε ένα γυάλινο σωλήνα. Στο κάτω μέρος ο σωλήνας είναι σφαιροειδής και φιλοξενεί ένα υγρό κόκκινο ειδικής χημικής σύνθεσης (δεν θυμάμαι τι).
Όλο αυτό στηρίζεται σε έναν άξονα κάπου στη μέση του πτηνού σε ένα ξύλινο πλαίσιο και κάνει "κούνια" αφού αρχικά του δώσουμε μια ώθηση.
Το υγρό σιγά σιγά ανεβαίνει στο λαιμό του πτηνού αλλάζοντας το κέντρο βάρους του και τελικά το αναγκάζουν όμορφα (...) να σκύψει μπροστά όπου πρέπει να έχουμε βάλει σε κατάλληλο ποτηράκι αρκετό νεράκι και η μύτη του πτηνού που είναι απορροφητική μουσκεύει με νερό αλλάζοντας την ιδιοσυστασία του νερού μέσα στο γυάλινο λαιμό και απελευθερώνοντάς το αρχίζει ξανά την κούνια του. Laughing

Για κάποιο λόγο νομίζω οτι τα πάντα παντού διέπονται από αυτό το μοντέλο με μόνη αλλαγή το χρονικό πλαίσιο στο οποίο συμβαίνει αλλά και σύνθετα μοντέλα όπου πχ ισχύει η αρχή του Παρέτο (πχ 80-20)
Παράθεση:
Το κατά Παρέτο κριτήριο (ή κατά Παρέτο βέλτιστο) είναι εκείνο κατά το οποίο, μία μεταβολή στην τιμή ή στην ποσότητα βελτιώνει τη θέση κάποιου χωρίς όμως παράλληλα να χειροτερεύει τη θέση κάποιου άλλου
το οποίο φαινομενικά μου τα ακυρώνει, θεωρώ πως κάποιο άλλο σύνθετο σχήμα κάπου αλλού κάποια στιγμή (φαινόμενο πεταλούδας) αποκαθιστά το ευρύτερο δίπολο : Πχ η ευημερία Αμερικής Ευρώπης ταυτόχρονα όταν επιτευχθεί θα βουλιάζει πχ την Αφρική. Όταν και αν ο πλανήτης γίνει παράδεισος θα ετοιμάζεται με εκτροχιασμό η σελήνη κι ο άρης από την υπερεκμετάλλευση και φυσικά θα ρημάξουμε κάποτε το γαλαξία κι όπως θα κατάλαβες τότε θα έρθουν οι "άλλοι" Laughing Laughing

Έτσι λοιπόν στο τελικό σου
kaneis έγραψε:
Δεν ξεφεύγεις μου φαίνεται απ το λάβειν οπότε τη διαφορά την κάνει να μη σε νοιάζει αυτό που θα παρεις

δεν έχω παρά να σου πω πως :
κοίταζέ "το" τι όμοφα που ταλαντεύεται και ναι μην επεμβαίνεις στην ομορφιά παρά μόνον (και αυτό είτε το θες είτε όχι θα "έρχεται", διότι το "αέναο" εκκρεμές δεν υφίσταται ούτε καν σε ανθρώπινους χρόνους) οταν είναι η ώρα (το νου σου !) να γεμίσεις λίγο νερό στο ποτηράκι.
Καλή επιτυχία !!




Τα υπόλοιπα δεν είναι στο χέρι σου ...


_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 28, 2012 12:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ρουπέλιον,
Είναι μια άποψη αντιφατική ή ο λόγος που την μεταφέρει φέρει το στοιχείο της αντίφασης; Η άποψη μπορεί να προέρχεται από εμπειρία, ή να αποτελεί πρόταση, προϊόν σκέψης. Ο λόγος είναι το μέσο, ο τρόπος που η άποψη θα περάσει από τον έναν άνθρωπο στον άλλο. Η αντίφαση δεν είναι άποψη...αλλά συνδυασμός απόψεων, που εμφανίζεται κατά τη μεταφορά τους, δηλαδή δια του λόγου (και συνάμα και των πράξεων, όπου λείπει ο λόγος). Άρα μια άποψη δεν μπορεί να είναι αντιφατική, ενώ ένας συνδυασμός απόψεων μπορεί να είναι. Ο λόγος δεν φέρει το στοιχείο της αντίφασης, αλλά μπορεί να φέρει την αντίφαση, εκείνον το συνδυασμό απόψεων που δηλώνουν την αντίφαση. Το ερώτημα δηλαδή ουσιαστικά είναι αντιφατικό...αφού το διαζευκτικό ή δεν οδηγεί σε ένα "ναι είναι", είτε λέμε για το πρώτο ή για το δεύτερο...
Μπορεί ένα λάθος διατυπωμένο ερώτημα να αναδείξει τι είναι αντίφαση; Αν ναι τότε η αντίφαση είναι θεμιτή σαν τύπος του λόγου και μπορούμε να δεχτούμε ότι είναι εσκεμμένη! Η αντίφαση είναι ουσιαστικά ένα όριο που μας κρατάει εντός της λογικής. Αυτός που αναγνωρίζει το όριο, ή και στήνει ανάλογα όρια...προσεγγίζει περισσότερο την πραγματικότητα.
Στο φόρουμ οι συζητήσεις γίνονται με εναλλαγή απόψεων στηρίζοντας μια μακρόσυρτη αντίφαση, οριοθετώντας όμως το λογικό και μη, ώστε ένας αναγνώστης να νιώσει πως μπαίνει σε ένα χώρο και ανάλογα να νιώσει ξένος ή φίλος. Σε κάθε περίπτωση ο αναγνώστης μπορεί να αποφασίσει να αλλάξει οριοθέτηση επεμβαίνοντας στο χώρο, καταθέτοντας την άποψή του, ή να δείξει αδιαφορία ή απόλυτη συμφωνία, όπου και στις δυο τελευταίες περιπτώσεις η συμμετοχή του με άποψη στο θέμα δεν είναι επιθυμητή (αφού σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει κάτι από αυτά που έχουν δώσει οι μέχρι τώρα συζητητές). Με δεδομένο ότι λίγοι ενδιαφέρονται να γράψουν κάτι στο φόρουμ...είναι σίγουρο ότι οι περισσότεροι βρίσκονται στους αμέτοχους, και επειδή αυτοί οι αμέτοχοι δεν είναι αδιάφοροι, αλλιώς δεν θα γίνονταν μέλη, το λογικότερο είναι ότι συμφωνούν απολύτως με όλους αυτούς που διαφωνούν εγγράφως! Και η μη συμμετοχή στο φόρουμ...ενώ για χρόνια είναι κανείς αναγνώστης, φαίνεται να είναι αντιφατική...εκτός και αν δεχτούμε ότι ο αναγνώστης σκοπεύει να διατηρήσει τη λογική του ακεραιότητα σκεπτόμενος εκείνα που γράφουν άλλοι (εμείς εδώ). Π.χ. να βλέπει κανείς εκείνους που τρώνε ό,τι συχαίνεται για να καταλαβαίνει τι δεν του αρέσει και να αναζητήσει έτσι εκείνα που του αρέσουν! Θα μπορούσε να έψαχνε εκείνα που του αρέσουν, αλλά αποτελεί τύχη να μην πέσει πάνω σε εκείνα που δεν του αρέσουν. Με απλά λόγια: Η πραγματικότητα είναι υπέρ της δημιουργίας αντιφάσεων..και ο άνθρωπος σε κάθε φάση της ζωής του πρέπει να πάρει αποφάσεις για να αποφεύγει τις αντιφάσεις. Οι φάσεις δηλαδή, αυτά που κάνουμε αλλάζουν την πραγματικότητα, προσαρμόζοντας τη λογική μας σε αυτήν. Π.χ. δεν περιμένουμε την ανατολή και την δύση για να αρχίσουμε και να τελειώσουμε την δουλειά μας...αλλά καθορίζουμε τα όρια με το ρολόι, με ωρολόγιο πρόγραμμα, εντάσσουμε δηλαδή μια νέα πραγματικότητα στην προϋπάρχουσα. Ενώ λοιπόν το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι μια πραγματικότητα, δεν είναι απαραίτητο για τη ζωή γενικότερα, αλλά υπάρχει για τη ζωή που εμείς οριοθετούμε και αυτή η οριοθέτηση είναι μια αντίφαση..αφού είναι άχρηστη και απόδειξη αυτού είναι ότι δεν υπήρχε εκατομμύρια χρόνια για τη ζωή στη γη. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς ωρολόγιο πρόγραμμα..επειδή το ενέταξε στη ζωή του, ενώ αν δεν το είχε πάλι θα ζούσε.... όπως ζούσε και πριν από αυτό. Η ένταξη του προγράμματος προφανώς ήταν μια απόφαση, που έβγαλε τον άνθρωπο από μια φάση ακαθόριστων ή τυχαίων ενεργειών και τον έβαλε σε μια προγραμματισμένη δράση. Ομοίως η αλυσίδα παραγωγής στα μεγάλα εργοστάσια εξαφάνισαν τον τεχνίτη και δημιούργησαν τον εργάτη. Ο τεχνίτης έφτιαχνε τα πάντα, με κάθε δυνατή ενέργεια ενώ ο εργάτης περιορίζονταν σε απλές και επαναλαμβανόμενες ενέργειες. Κανείς δεν ξέρει σήμερα πώς φτιάχνεται ένα αυτοκίνητο...αφού για κάθε επιμέρους στοιχείο του γνωρίζουν οι ειδικοί εργάτες.
Η απαίτηση του Ρουπέλιον λοιπόν να εξετάσουμε την αντίφαση και το παράλογο δεν είναι έξω από το ρεπερτόριο του φόρουμ. Έχει αποφασίσει να οργανώσει το φόρουμ, και έχει δεχτεί ότι πολλοί από εδώ "ειδικεύονται" σε διάφορα θέματα. Θα μπορούσαμε όμως να έχουμε φόρουμ...που να συμμετέχουν όλοι σε όλα τα θέματα. Και ο Ρουπέλιον συμμετέχει σε όλα τα θέματα! Να λοιπόν η αντίφαση...Πώς γίνεται να καταργεί κανείς εκείνο που του αρέσει, και να το βλέπει αυτό ως πρόοδο;
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 28, 2012 11:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis τα βρήκα σε βίντεο και χάρηκα γιατί είχα χρόνια να τα δω (το δικό μου έσπασε Cool )


http://ak.picdn.net/shutterstock/videos/1317319/preview/stock-footage-toy-water-pendulum-in-form-of-bird-in-action-liquid-fill-tube-and-balance-changed-shown-around.webm


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f1/Drinkend_vogeltje_video.ogg/Drinkend_vogeltje_video.ogg.360p.webm

Κάτι σαν την αρχή του παντός βλέπω σ'αυτά.
Απλά το νερό στο "άπειρο" ποτηράκι δεν ξέρω ποιος στο κόρακα το έβαλε αρχικά Laughing
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 29, 2012 11:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είχα ακούσει μια ερώτηση πριν καιρό : "Βλέπεις τον κόσμο υποκειμενικά ή αντικειμενικά ;"

Αν δεν καταφέρει κάποιος να επιτρέψει-επιβάλλει αρκετό υποκειμενισμό στη ζωή του, στην ενατένιση αυτή της ζωής, τόσο, που μάλιστα εν καιρώ να δεχτεί και καίριο πλήγμα (ασφαλώς μη επιδιωκόμενο και μη θανατηφόρο φυσικά, αλλά πάντως ικανό να ανατρέψει ανεπιθύμητα τη ζωή του επί καιρώ) αλλά τελικά, είτε συρθεί είτε επιβάλλει μια ακραία αντικειμενικότητα στη ζωή του, τότε σε τι διαφέρει η τροχιά της ζωής του από ένα άψυχο μετεωρητικό σώμα ή έστω από ένα ανθρώπινο πλάσμα όπως πχ Μπρέζνιεφ στα τελευταία του δηλ σχεδόν "φυτό" εξωτερικά καθοδηγούμενο ;

Ποια είναι η συνταγή υποκειμενικότητας ("πιστοποίηση" οτι περάσαμε από αυτόν τον κόσμο και αφήσαμε ένα στίγμα) VS αντικειμενικότητας (ελαχιστοποίηση απωλειών σε κάθε επίπεδο και "ρομποτική ζωή") ;
Ένα 15%-85% είναι καλό ;
Κι επειδή στη πορεία της ζωής θα υπάρχουν αυξομειώσεις θέλοντας και μη :
Που πέφτει η μπίλια τελικά σαν μέσος όρος ;
Είναι στο χέρι μας ο καθορισμός αυτός ή τα γύρω μας 'θρασύτατα' ενδεχομένως 2%-98% που κυκλοφορούν (κι οπλοφορούν κατά ένα τραγουδάκι του έντεχνου λαικού) μας υποχρεώνουν ουσιαστικά να αποφασίσουμε μια πορεία "νίκης" (...) κατεβαίνοντας και εμείς στο 2%-98% ή μια πορεία "ήττας" (.......) ανεβαίνοντας σε ένα "Βουδιστικό" πχ 85%-15% ;;

(τα ζεύγη μπορεί να συντίθενται από πολλά επιμέρους καθορίζοντας το τελικό και να είναι και ελαφρώς μη αντιθέσιμα : εξωστρέφεια-εσωστρέφεια, τύχη-ατυχία, διεκδίκηση-αποστασιοποίηση κ.ο.κ)

(στα ζεύγη των ποσοστών, μπροστά είναι η υποκειμενικότητα κι έπεται η αντικειμενικότητα .. Πολύ αντικειμενικό αυτό ε ; Wink )

υγ 1 > θα μπορούσαμε αδόκιμα ίσως αλλά επικαιροποιημένα να ορίσουμε ως 100% "αντικειμενικότητα" το να πράτεις ως κράτος εις το ακέραιο οτι σου ορίζουν οι δανειστές με τα μνημόνια "διότι αυτοί σε κρατάνε στη ζωή", και 100% "υποκειμενικότητα" το να τα βροντήξεις όλα και να πας στην δραχμή να διαγράψεις μονομερώς το χρέος να εθνικοποιήσεις το "σύμπαν" (το Ελληνικό εννοώ) κλπ κλπ

υγ 2 > αν δεν είναι επιδιωκόμενο το αναφερθέν πλήγμα, εντούτοις, κριθεί άκρως απαραίτητο για την αυτοπραγμάτωσή μας τότε προφανώς αναδύεται ο παράγων τύχη. Μήπως πρέπει να την προκαλέσουμε ή ήδη ένας εσωτερικός μηχανισμός, ας πούμε κβαντικός, φροντίζει στα παρασκήνια ήδη γι' αυτό ;






http://ak.picdn.net/shutterstock/videos/1317319/preview/stock-footage-toy-water-pendulum-in-form-of-bird-in-action-liquid-fill-tube-and-balance-changed-shown-around.webm

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f1/Drinkend_vogeltje_video.ogg/Drinkend_vogeltje_video.ogg.360p.webm


_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 06, 2012 9:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Στον λόγο που περιέχει. Κι αν δεν το περιέχει τότε σε αυτό που υπονοεί σε σχέση με αυτό που κομίζει. Με καλή θέληση ("amongst friends") και μία μόνο λέξη πχ Α είναι αρκετή από μόνη της ειδωμένη μέσα σε ένα ερμηνευτικό πλαίσιο όπου έχουν υπάρξει οι αρχικές τοποθετήσεις που το οριοθετούν. Η οριοθέτηση φυσικά απαιτεί γενναιότητα αλλιώς πάνω στη χάραξη "θυμόμαστε" οτι δεν "είμαστε εδώ" αλλά "πιο κει". Τελικά μας βρίσκουν "πυροβολημένους" πάνω στο .. συρματόπλεγμα.




_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 09, 2012 11:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Από αυτά που λέει ο Ρουπέλιον, βγάζω το συμπέρασμα ότι εννοεί πως η αντικειμενικότητα είναι κάτι το κακό, προς αποφυγήν, ενώ η υποκειμενικότητα κάτι το καλό, που θα μας εξελίξει.

Δε μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχει η αντικειμενικότητα/υποκειμενικότητα με το κακό/καλό. Ποια η σχέση με τη ρομποτική ζωή, με το αν συμφωνεις ή όχι με το μνημόνιο και τη δραχμή.

Στην τελική, το να βλέπεις τα πράγματα αντικειμενικά πρέπει να είναι το ζητούμενο, αν θες να φτάσεις στην αλήθεια, την αντικειμενική αλήθεια και όχι την επιμέρους υποκειμενική. Συνεπώς, μπορούμε να πούμε ότι η αντικειμενικότητα συμβολίζει το καλό, αν και δε συμφώνω απόλυτα με αυτό, το γράφω μόνο και μόνο για να μπω στο δρόμο σκέψης του Ρουπέλιον.

Όσον αφορά στις αντιφάσεις, διαβάζοντας Bugman, καταλαβαίνει κανείς ότι αντίφαση=κακό. Ότι η αντίφαση δεν υφίσταται ουσιαστικά, είναι ένα παιχνίδι λέξεων, ένα παιχνίδι λόγου. Και όποιος καταφέρει να εντοπίσει αυτές τις φανταστικές αντιφάσεις, θα έρθει πιο κοντά στην πραγματικότητα, η οποία διέπεται από 100% λογική και 0% παράλογο. Μου θυμίζει λίγο Wittgenstein αλλά όχι ακριβώς...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 09, 2012 1:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Mark δεν προλαβαίνω τώρα - θα επανέλθω.
Ίσως δεν τα διατύπωσα καλά - δεν ξέρω.
Αντικειμενικότητα είναι πχ το Γερμανικό σχολείο να αποφασίζει από το δημοτικό οτι το παιδί σου δεν είναι ικανό να σπουδάσει θεωρητικές επιστήμες και να το στέλνει σε τεχνική κατεύθυνση ενώ στην Ελλάδα ο ίδιος γονιός μπορεί να δολοφονούσε τον διευθυντή του σχολείου διότι το παιδί του είναι υποκείμενο όσο ζει θα πολεμά για το καλύτερο κι ας μην μπορεί το παιδί να ρευστοποιήσει τη μάχη του γονιού του.
Ο Αινστάιν αντικειμενικά έπρεπε να καθαρίζει βόθρους σύμφωνα με την καθεστυκία τάξη αφού αλλά ευτυχώς θριάμβευσε ο υποκειμενισμός.
Με την αντικειμενικότητα επιβιώνουμε ενώ με την υποκειμενικότητα δίνουμε νόημα στη μικρούλα ζωή μας. Όσο πιο πολύ η συνταγή ξεχνά το άλλο συστατικό τόσο πιο πολύ κινδυνεύει κάτι κρίσιμο.



_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 09, 2012 1:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και περί παραλογισμών με ή χωρίς εισαγωγικά :
kaneis έγραψε:
Ρουπέλιον έγραψε:
Ένα έσχατο όριο ανιδιοτέλειας είναι εάν το κάνεις για την ψυχή σου ενώ πρακτικά δεν προκύπτει οτι δύνασαι να έχεις άλλο όφελος. Αν και αυτό (για την ψυχή σου) εκληφθεί ως ιδιότυπη ιδιοτέλεια τότε μόνον εάν βρεθεί μηχανισμός να ακυρώνει στην μνήμη σου κάθε λεπτομέρεια που σχετίζεται με το γεγονός (ακόμα και την ψυχολογική προετοιμασία για να πετάξεις στην Αφρική στα παιδάκια) τότε μπορεί να διασφαλιστεί η ανιδιοτέλεια αλλά από ένα κατ'ουσίαν πλέον άψυχο κορμί όσον αφορά τη συγκεκριμένη δράση. Όσο θα θυμάσαι οτι βοήθησες τότε τίποτε δεν διασφαλίζει οτι κάπου βαθιά κρυμένο ακόμα και από τον ίδιο σου τον εαυτό (υποσυνείδητο) δεν τρέφεις ιδιοτέλεια.

(νομίζω αυτό εχει πολύ ενδιαφέρον να το μεταφέρω στο νέο μου θέμα Φιλοσοφία των Αντιφάσεων και του Παραλόγου. Τι λέτε Wink

συμφωνώ, η ανιδιοτέλεια πηγάζει απο μέσα και αυτό μπορεί να εκληφθεί ως εγωισμός. Θα σε ρωτήσω το εξής, αν ερχόταν κάποιος και σου λεγε αν με αγαπάς γίνε εγωιστής, κάντο για μένα..... σου ζητάει να γίνεις ανιδιοτελώς, αφου το κάνεις για τον άλλο, εγωιστής. Μπορείς? Μα αν γίνεις θα ναι ανιδιοτελής πράξη...

kaneis έγραψε:
μάλλον επειδή κάθε ρήμα αιτιολόγησης της ανιδιοτέλειας καταλήγει να εκφράζει ιδιοτέλεια πιο σωστό θα ήταν πχ αντί να πεις ότι σε γεμίζει η ίδια η πράξη της προσφοράς να πεις ότι προσφέρεις επειδή είσαι ήδη πλήρης, σαν να ξεχειλίζεις. Οπότε αυτός που προσφέρει ανιδιοτελώς δεν έχει ανάγκη να προσφέρει, μοιράζεται χωρίς να σκορπίζεται η πληρότητα του ενώ ο χαμηλής αυτοεκτίμησης έχει ανάγκη την προσφορά του εαυτού του που αποκτά την έννοια του σκορπίσματος, δουλοπρέπεια μάλλον λέγεται αυτό, όχι επειδή ξεχειλίζει αλλά για να γεμίσει.
Απ την άλλη πάλι σκέφτομαι ότι η ανιδιοτελής προσφορά σου προσφέρει ενα επίπεδο ανώτερης πληρότητας, αν πχ είμαι γεμάτος ανασφάλειες και γίνει κάτι, έρωτας πχ, που με κάνει να τις ξεπεράσω και να αρχίσω να προσφέρω τότε χωρίς να το επιδιώκω αδειάζοντας απ τα εγωιστικά κίνητρα φτάνω πιο κοντά στης πληρότητα. Δεν ξεφεύγεις μου φαίνεται απ το λάβειν οπότε τη διαφορά την κάνει να μη σε νοιάζει αυτό που θα παρεις

kaneis έγραψε:
ecofan έγραψε:
Αν είναι έτσι πως μπορούμε να καθορίσουμε τα όρια μεταξύ αληθινής γενναιοδωρίας και χαμηλής αυτοεκτίμησης;;;

Όταν προσφέρω το κάνω από πραγματική αγάπη και εκτίμηση στον άλλο η στην πραγματικότητα περιμένω πνευματικά η υλικά ανταλλάγματα;;Πως μπορώ να διακρίνω αυτές τις δυο καταστάσεις;;;

υγ.Δύσκολη ερώτηση,το ξέρω Smile

Ναι είναι δύσκολη. Θα σου πω ένα περιστατικό και πες μου εσύ τι διακρίνεις. Είχε χάσει κάποιος το χαρτοφύλακα του με μέσα έγγραφα δουλειάς ταυτότητες κλπ και είχε λυπηθεί πάρα πολύ. Ψάχνοντάς τον με έναν φίλο του εκεί που ήταν όταν τον έχασε ρώταει έναν απ αυτούς που ζούνε στο δρόμο αν τον είχε δει. Εκείνος του απαντάει ότι δεν χρειαζόμαστε χαρτοφύλακες και ταυτότητες κλπ κλπ και θα πρεπε να νιώθει ξαλαφρωμένος που τα χασε. Κ εκείνος συνέχισε με τη βοήθεια του φίλου του να τον ψάχνει. Εσύ ποιός θεωρείς του πρόσφερε αληθινή βοήθεια ο άστεγος ή ο φίλος του?
ρουπέλιον καλή ιστορία για γκουρού?


χθες λοιπόν στην πόλη της Καβάλας κάηκαν ζωντανά τρία μικρά αδερφάκια. Ο πατέρας επιχείρησε να μπει στο φλεγόμενο σπίτι αλλά δεν τον άφησαν.

Για όσους άκουσαν ειδήσεις ειπώθηκε οτι αυτός που δεν τον άφησε να μπει να σώσει τα παιδιά του, είπε :

Ξέρω οτι αυτή τη στιγμή τα τρία παιδιά σου εκεί μέσα καίγονται.
Αλλά σκέψου οτι τα υπόλοιπα επτά παιδιά σου σε χρειάζονται για το υπόλοιπο της ζωής τους.



_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ρουπέλιον
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Οκτ 2012
Δημοσιεύσεις: 909

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 09, 2012 5:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:

Όσον αφορά στις αντιφάσεις, διαβάζοντας Bugman, καταλαβαίνει κανείς ότι αντίφαση=κακό. Ότι η αντίφαση δεν υφίσταται ουσιαστικά, είναι ένα παιχνίδι λέξεων, ένα παιχνίδι λόγου. Και όποιος καταφέρει να εντοπίσει αυτές τις φανταστικές αντιφάσεις, θα έρθει πιο κοντά στην πραγματικότητα, η οποία διέπεται από 100% λογική και 0% παράλογο. Μου θυμίζει λίγο Wittgenstein αλλά όχι ακριβώς...


Είναι ένας διαιτητής η αντίφαση παρακινώντας σε αφ'ενός να πάρεις θέση αφ'ετέρου να σε κρατήσει σε ένα κανάλι αφού σου "δείχνει" ποια είναι τα άκρα που θα εξωκοίλεις.
Ίσως είναι μια δομή του νου ή της λογικής μέσω των γλωσσικών κατασκευασμάτων που την απαρτίζουν και η οποία σε κάθε σύνορο "απαντά" με αντίφαση ενώ κατ΄ουσία σε ενημερώνει πως δεν μπορείς να σταθείς για πολύ με το ένα πόδι στη μια χώρα και το άλλο στην άλλη διότι θα χρειασθείς λεξοτανίλ (το λιγότερο διότι μετά έχει εισαγωγή σε "κτήριο" απολογικοποιημένης ζώνης Laughing
_________________
"Οι αρετές χάνονται μέσα στο συμφέρον, όπως τα ποτάμια μέσα στη θάλασσα" Φ.Ροσφουκώ
"Οι άνθρωποι αγωνίζονται πιο σκληρά για τα συμφέροντά τους παρά για τα δικαιώματά τους." Ναπολέων
"Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που κάνει παζάρια" Άνταμ Σμιθ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 1 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center