Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Δημήτρης Λιαντίνης
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 49, 50, 51
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 28, 2011 8:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos

Αυτο που παραμενει ασαφες στα λεγομενα σου ειναι τουτο : οι φιλοσοφοι μπαινουν σε αντιπαραθεση για να προτεινουν κατι καινουργιο που συνελαβαν την κορυφη του βουνου ή για να παραξουν κατι νεο που με τη δυναμη του μυαλου τους και του στοχασμου τους ανασυρουν μεσα απο την αντιπαραθεση ;



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ

ΟΝ ΕΣΤΙ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Hydra
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 26 Σεπ 2011
Δημοσιεύσεις: 8

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 28, 2011 8:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:
Ωραία, απάντησε στο ερώτημά μου με βάση την Γκέμμα.
Και το θέμα δεν είναι αν κάποιος είναι μεγάλος άνθρωπος. Και ο Ελευθέριος Βενιζέλος ήταν μεγάλος άνθρωπος. Δεν ήταν φιλόσοφος όμως. Ποιό είναι λοιπόν αυτό που αξιολογούμε όταν βλέπουμε έναν άνθρωπο; Και αυτά τα ερωτήματα τα βάζω διότι ακριβώς θέλει ο Λιαντίνης να παρουσιάζεται ως φιλόσοφος. Ένας φιλόσοφος δεν γράφει απλώς πώς βλεπει αυτός τα πράγματα. Αυτό μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε κι ας μην είναι φιλόσοφος. Ο φιλόσοφος αντίθετα μπαίνει στη φιλοσοφική συζήτηση, αντιπαρατίθεται, προτείνει κάτι καινούργιο. Φιλόσοφος δεν είναι κάποιος που γράφει μόνος του στην κορυφή ενός βουνού. Ο Ντεκάρτ για παράδειγμα χρειάστηκε να παραμερίσει μεσαιωνικές αντιλήψεις ριζωμένες στο έργο του Αριστοτέλη και να ανοίξει το δρόμο για μια σύχρονη αντίληψη σχετικά με την επιστήμη. Ο Καντ επεδίωξε να προαγάγει την αυτονομία του ατόμου έναντι των ανελεύθερων και δεσποτικών καθεστώτων, ο Μαρξ να απελευθερώσει την εργατική τάξη από τη φτώχεια και την καταναγκαστική εργασία κτλ. Αυτό κάνουν οι φιλόσοφοι. Εισέρχονται στη φιλοσοφική αντιπαράθεση, προκειμένου να προτείνουν κάτι καινούργιο, να αλλάξουν την πορεία της σκέψης και, γιατί όχι, του πολιτισμού. Τί απ' αυτά έκανε ο Λιαντίνης;
Κατά τη γνώμη μου ο Λιαντίνης, επειδή ομολογουμένως γράφει πολύ ωραία, θα γινόταν ένας πολύ αξιόλογος λογοτέχνης αν επικεντρωνόταν σε αυτό.
Και επειδή σου αρέσουν αυτά που λέει ο Λιαντίνης για τους Έλληνες, πού να διαβάσεις και Καστοριάδη!



Θα επιστρέψω με εντυπώσεις όταν διαβάσω κάποια απο τα υπόλλοιπα βιβλία του.
Προς το παρόν να πω απλά ότι δεν είπα πως είναι φιλόσοφος.
Ήταν σίγουρα όμως ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος και οι δημιουργούσε πολλές ανησυχίες,παρόλο που λες το αντίθετο.Απλώς έχοντας διαβάσει την Γκέμμα ... κατάφερα να αναθεωρήσω τις απόψεις μου για τη θρησκεία πχ.
Ποτέ δεν πίστεψα στον θεο,πάντα συμφωνούσα με το Χριστιανισμό ως φιλοσοφία και τρόπο ζωής ,αλλά μετά την Γκέμμα συνειδητοποίησα ότι και να υπάρχει Θεός,είναι μια πιθανότητα και πως ακόμα και να υπάρχει μερικοί θα συνεχίσουμε να θέλουμε να πορευθούμε μόνοι μας.

Σύμφωνα με όσα είπε η αλήθεια κρύβεται στο ενδιάμεσο,στο χάσμα από το ναι και το όχι στο ερώτημα "υπάρχει Θεός"

(μήπως τελικά η μεγάλη κουβέντα "μέτρον άριστον" θα ΄πρεπε να αποτελεί εργαλείο για το φιλτράρισμα και της αλήθειαςWink

"Όποιος πιστεύει στο θεό, έχει μέσα του ένα νεκρό θεό. Όποιος δεν πιστεύει στο θεό, έχει μέσα του ένα νεκρό άνθρωπο."

Οκ,μπορεί να μην ήταν φιλόσοφος ,αλλά ήταν απο τους λίγους ίσως και ο μοναδικός άνθρωπος που θα μπορούσε να μεταλαμπαδεύσει τόσα πολλά ως καθηγητής πανεπιστημίου.Πόσο μεν στις μέρες μας... :/

Χάρηκα που τα είπαμε.Θα πω εντυπώσεις από τα άλλα βιβλία...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 28, 2011 8:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
opyrgos

Αυτο που παραμενει ασαφες στα λεγομενα σου ειναι τουτο : οι φιλοσοφοι μπαινουν σε αντιπαραθεση για να προτεινουν κατι καινουργιο που συνελαβαν την κορυφη του βουνου ή για να παραξουν κατι νεο που με τη δυναμη του μυαλου τους και του στοχασμου τους ανασυρουν μεσα απο την αντιπαραθεση ;
Συγγνώμη, δεν καταλαβαίνω τί λες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 28, 2011 8:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Hydra έγραψε:
Οκ,μπορεί να μην ήταν φιλόσοφος ,αλλά ήταν απο τους λίγους ίσως και ο μοναδικός άνθρωπος που θα μπορούσε να μεταλαμπαδεύσει τόσα πολλά ως καθηγητής πανεπιστημίου.Πόσο μεν στις μέρες μας... :/
Συμφωνώ μαζί σου απολύτως!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Tetragonos
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Νοέ 2010
Δημοσιεύσεις: 960

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 29, 2011 12:11 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:
Όχι. Απλά ασχολούμαι ακαδημαικά με τη φιλοσοφία.


Question
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 29, 2011 8:30 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos
έγραψε:
skapaneas
έγραψε:
opyrgos

Αυτο που παραμενει ασαφες στα λεγομενα σου ειναι τουτο : οι φιλοσοφοι μπαινουν σε αντιπαραθεση για να προτεινουν κατι καινουργιο που συνελαβαν την κορυφη του βουνου ή για να παραξουν κατι νεο που με τη δυναμη του μυαλου τους και του στοχασμου τους ανασυρουν μεσα απο την αντιπαραθεση ;
Συγγνώμη, δεν καταλαβαίνω τί λες.


Η αναφορα στο βουνο ειναι δικη σου και εννοεις, αυτο αντιλαμβανομαι εγω, οτι ο φιλοσοφος δεν μπορει να παραμενει κλεισμενος στον κοσμο του στοχαζομενος στους προβληματισμους του.
Πρεπει να βγει εξω στο στιβο της κοινωνιας και μεσα στην αντιπαραθεση των αποψεων να δωσει κατι καινουργιο.

Και αυτο που ρωτησα ειναι τουτο : αυτο το καινουργιο που θα παρουσιασει ο φιλοσοφος θα ειναι κατι που συνελαβε και επεξεργαστηκε μεσα στις ωρες της μοναξιας του και το προβαλλει προς τα εξω ή θα ειναι κατι νεο και για τον ιδιο που αναδυεται στο νου του μεσα στην τυρβη της αντιπαραθεσης ;

Η διαφορα ειναι εμφανης
Στην πρωτη περιπτωση εχει ετοιμο προϊον που το "σερβιρει"
Στη δευτερη περιπτωση μετεχει αμεσα στο κοινωνικο γιγνεσθαι και ανακαλυπτει με βασει τις κοινωνικες αναγκες και τα κοινωνικα δεδομενα νεες ατραπους κοινωνικης μεταλλαγης



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ

ΟΝ ΕΣΤΙ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 29, 2011 6:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν έχει σημασία πώς έβγαλε κάτι καινούργιο, ένα καινούργιο επιχείρημα π.χ. Σημασία έχει ότι συμμετέχει, συνειδητά ή ασυνείδητα, στη φιλοσοφική αντιπαράθεση.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΘΕΟΔΩΡΟΣ
Κοσμήτωρ


Εγγραφή: 17 Φεβ 2011
Δημοσιεύσεις: 72

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 16, 2012 5:39 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Eαν γνωριζε (πως κ δεν το πετυχε) ο Λιαντινης οτι ο θανατος του σωματος εδω στη γη,δεν ειναι παρα μια εναλλαγη διαστασεων...επειδη ειμαστε υποχρεωμενοι σαν οντα του συμπαντος να ζουμε και να ταξιδευουμε αιωνια.
Θανατος(που δεν υπαρχει)σημαινει αλλαγη διαστασης,ταξιδι σ εναν αλλο συμπαντικο χωρο-χρονο,πλανητικο συστημα,ειτε καλυτερο ειτε χειροτερο.
Γι αυτο και η αποτομη αλλαγη(βιαιη αλλαγη)απο μερους μας για να επισπευσουμε αυτο το ταξιδι σημαινει και υβρις,απεναντι σε ολο το συμπαν,και απεναντι σε ολους αυτους που λειτουργησαν κατω απο τον ΝΟΜΟ της ολης Δημιουργιας.Κανεις δεν εχει το δικαιωμα ν αφαιρεσει ζωη και ποσο μαλλον τη δικη του,ειναι ολιγοπιστια απεναντι στον ιδιο τον εαυτο του και αναιρει-καταστρεφει την ολη μεχρι τωρα πορεια του.Η ζωη,ειναι δωρο και δεν εχουμε δικαιομα να προσβαλουμε Αυτον που μας την εκανε δωρο.Ο Λιαντινης εχασε την αγαπη για τον εαυτο του,και παρεσυρε και τον σεβασμο που ειχε υποχρεωση να αποδιδει στο ολο εργο του.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΚΡΑΧΤΗΣ
Επίκουρος


Εγγραφή: 28 Ιούν 2012
Δημοσιεύσεις: 46

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 06, 2012 2:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΘΕΟΔΩΡΟΣ έγραψε:
Eαν γνωριζε (πως κ δεν το πετυχε) ο Λιαντινης οτι ο θανατος του σωματος εδω στη γη,δεν ειναι παρα μια εναλλαγη διαστασεων...επειδη ειμαστε υποχρεωμενοι σαν οντα του συμπαντος να ζουμε και να ταξιδευουμε αιωνια.
Θανατος(που δεν υπαρχει)σημαινει αλλαγη διαστασης,ταξιδι σ εναν αλλο συμπαντικο χωρο-χρονο,πλανητικο συστημα,ειτε καλυτερο ειτε χειροτερο.
Γι αυτο και η αποτομη αλλαγη(βιαιη αλλαγη)απο μερους μας για να επισπευσουμε αυτο το ταξιδι σημαινει και υβρις,απεναντι σε ολο το συμπαν,και απεναντι σε ολους αυτους που λειτουργησαν κατω απο τον ΝΟΜΟ της ολης Δημιουργιας.Κανεις δεν εχει το δικαιωμα ν αφαιρεσει ζωη και ποσο μαλλον τη δικη του,ειναι ολιγοπιστια απεναντι στον ιδιο τον εαυτο του και αναιρει-καταστρεφει την ολη μεχρι τωρα πορεια του.Η ζωη,ειναι δωρο και δεν εχουμε δικαιομα να προσβαλουμε Αυτον που μας την εκανε δωρο.Ο Λιαντινης εχασε την αγαπη για τον εαυτο του,και παρεσυρε και τον σεβασμο που ειχε υποχρεωση να αποδιδει στο ολο εργο του.


Νομίζω ότι τι έθεσες πολύ σωστά. Δεν μπαίνω στην διαδικασία να αρχίσω να ερμηνεύω το αν η τελική ''λύση'' του Λιαντίνη ήταν προϊόν φιλοσοφικής αναζήτησης ή ψυχιατρικής κατάστασης που είχε ή δεν είχε διαγνωσθεί.

Μένω στο γεγονός ότι ήταν ένας σκεπτόμενος άνθρωπος. Το θέμα είναι ότι στις αυτοκτονίες υπάρχει το φαινόμενο του μιμητισμού και όταν παρουσιάζεται τόσο ιδεατά μία τέτοια αυτοκτονία,προκαλεί κακό στο κοινωνικό σύνολο. Παρείχε κακή υπηρεσία στην κοινωνία η φυγή Λιαντίνη υπό αυτό το πρίσμα. Όλες οι φιλοσοφίες πάνε περίπατο όταν αφήνεις εκουσίως το παιδί σου χωρίς πατέρα και προκαλείς τον πόνο στους οικείους σου.



Και τώρα θα διαβάσετε κάποια βλακεία που θα γράψει ο γνωστός χρήστης Παντελής/Γιάννης Γαραντζώτης που κάνει stalking στα ποστ μου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 06, 2012 9:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το ότι ο θάνατος είναι εναλλαγή διαστάσεων είναι ωραίο concept για ταινία αλλά όχι για τη φιλοσοφία και την επιστήμη.
_________________
Στραβός είναι ο γιαλός

Δείτε επίσης: http://www.liantinis.org
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 49, 50, 51
Σελίδα 51 από 51

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center