Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
shafarevich Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 02 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 4
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 02, 2012 12:56 pm Θέμα δημοσίευσης: Κάτι σχετικό με τον Νίτσε... |
|
|
Γεια σας, βρήκα το forum σας και από το όνομα κατάλαβα ότι παίζει να υπάρχουν πολύ φιλοσοφημένα πρόσωπα εδώ μέσα. Θα ήθελα να σας παραθέσω ένα απόσπασμα από το "Will to Power" ή "θέληση για δύναμη" ή Der Wille zur Macht:
Παράθεση: | “And do you know what “the world” is to me? Shall I show it to you in my mirror? This world: a monster of energy, without beginning, without end; a firm, iron magnitude of force that does not grow bigger or smaller, that does not expend itself but only transforms itself; as a whole, of unalterable size, a household without expenses or losses, but likewise without increase or income; enclosed by “nothingness” as by a boundary; not something blurry or wasted, not something endlessly extended, but set in a definite space as a definite force, and not a space that might be “empty” here or there, but rather as force throughout, as a play of forces and waves of forces, at the same time one and many, increasing here and at the same time decreasing there; a sea of forces flowing and rushing together, eternally changing, eternally flooding back, with tremendous years of recurrence, with an ebb and a flood of its forms; out of the simplest forms striving toward the most complex, out of the stillest, most rigid, coldest forms striving toward the hottest, most turbulent, most self-contradictory, and then again returning home to the simple out of this abundance, out of the play of contradictions back to the joy of concord, still affirming itself in this uniformity of its courses and its years, blessing itself as that which must return eternally, as a becoming that knows no satiety, no disgust, no weariness: this, my Dionysian world of the eternally self- creating, the eternally self-destroying, this mystery world of the twofold voluptuous delight, my “beyond good and evil,” without goal, unless the joy of the circle is itself a goal; without will, unless a ring feels good will toward itself— do you want a name for this world? A solution for all of its riddles? A light for you, too, you best-concealed, strongest, most intrepid, most midnightly men?— This world is the will to power—and nothing besides! And you yourselves are also this will to power—and nothing besides!” |
Θα ήθελα εάν κανείς από εσάς γνωρίζει να μου εξηγήσει ποια είναι η φιλοσοφική ερμηνεία της λέξης midnightly (men) ή (μετα)μεσονύκτιοι (άνδρες) και εάν κανείς έχει το έργο στα ελληνικά ή και τα γερμανικά να δει εάν χρησιμοποιείται η ίδια/αντίστοιχη λέξη ή κάποια παραπλήσια. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tetragonos Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Νοέ 2010 Δημοσιεύσεις: 960
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
shafarevich Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 02 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 4
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 03, 2012 7:03 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μια απάντηση μπορεί να είναι ο,τι τα μεσάνυχτα είναι ένα σημείο καμπής στην φιλοσοφία του Νίτσε. Η θέληση για δύναμη είναι αυτή που κινεί τον κόσμο και αλλάζει τις εποχές ή τις καταστάσεις και αυτό γίνεται τα "μεσάνυχτα". Το προφίλ των "ανθρώπων του μεσονυχτιού" ταιριάζει με την δύναμη, το θάρρος και τον αποκρυφισμό. Είναι αυτοί που βλέπουν, μαθαίνουν ή παίρνουν μέρος στην αλλαγή.
Συνεχίζω να θέλω και την ελληνική μετάφραση και να μην το κατανοώ πλήρως. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 03, 2012 9:49 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αγαπητέ shafarevich,
Θα σε βοηθήσω λέγοντάς σου τα εξής.
Το "Θέληση για δύναμη" είναι μια συλλογή αδημοσιευτων και ημιτελών αποσπασμάτων από το πρόχειρο του μεγάλου φιλοσόφου. Σαφως και έχουν την αξία τους αλλά μην τρελαίνεσαι κι όλας. Ο μεγάλος φιλόσοφος Deleuze έπραξε το μοιραίο λάθος να βασίσει ένα μεγάλο μέρος της ανάλυσής του για τη φιλοσοφία του Νίτσε σ αυτό το βιβλίο που εξεδόθη με πλείστες μορφές συμπεριλαμβάνοντας άλλοτε λιγότερα και άλλοτε περισσότερα αποσπάσματα.
Το βιβλίο αυτό είναι ως επί το πλείστον απότοκο της αδερφής του Νίτσε, Ελισαβετ, η οποία μάλιστα έβαζε και τίτλους στα διάφορα αποσπάσματα που ταίριαζαν κάπως μεταξύ τους (μηδενισμός κλπ κλπ)
Η αρίθμηση των αποσπασμάτων πχ στον Deleuze είναι διαφορετική από την αρίθμηση που ακολουθεί ο W. Kaufmann. Αυτό από μόνο του αρκεί να μάς βάλει σε σκέψεις.
Αν θες πραγματικά να μάθεις για το νίτσε, διάβασε πρώτα τα υπόλοιπα του βιβλία _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tetragonos Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Νοέ 2010 Δημοσιεύσεις: 960
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 03, 2012 9:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Οι μεταμεσονύκτιοι είναι τύποι που είναι «ξύπνιοι» την ώρα που οι άλλοι «κοιμούνται».
Ο Ζαρατούστρας ήταν ένας από αυτούς.
Στο συγκεκριμένο βιβλίο που παρέθεσα γίνεται ξεκάθαρη αναφορά.
Αν θες να σχηματίσεις μια πιο τεκμηριωμένη άποψη δεν έχεις παρά να το διαβάσεις. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Chaos Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Φεβ 2008 Δημοσιεύσεις: 2132 Τόπος: Αθήναι
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 03, 2012 11:03 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σημειωτέον επίσης ότι η αγγλική απόδοση των λέξεων του συγκεκριμένου κειμένου είναι αδύναμη, ελλιπής και συχνά παραπλανητική.
Έχουν δίκιο, τόσο ο Τετράγωνος που σε παραπέμπει στον "Ζαρατούστρα" όσο και ο Δάκης που σου επισημαίνει μια παρόμοια ανάγκη.
Ο ίδιος ο Νίτσε βάδιζε πάντοτε στο μεταίχμιο του φωτός και του σκότους, της λογικής και της παράνοιας, της απαίτησης της αλλαγής και του πλεονεκτήματος της διατήρησης του κεκτημένου, της φανερής διακήρυξης των επιχειρημάτων και της κρυπτικής παρουσίασης των στόχων.
Εκείνο που θα χαρακτηριστεί κάποτε ως το μέγιστο επίτευγμα της σκέψης του, είναι η αποηθικοποίηση όλων αυτών των δυϊσμών και κάθε είδους άλλων, η απαλλαγή τους από την τεχνητή φόρτιση τους με τον προσδιορισμό του "Καλού" και του "Κακού".
Και η τελική αναγνώριση του γεγονότος ότι δεν είναι ο εφησυχασμός, η μακαριότητα και η ραστώνη που παράγουν την υπέρβαση, αλλά η αγωνία, ο πόνος και η προσπάθεια...
_________________ Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Αριστεύων Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Σεπ 2010 Δημοσιεύσεις: 686 Τόπος: Αλλού
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 04, 2012 5:30 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Θα στο εξηγήσω για να το καταλάβεις τι είναι αυτοί οι midnight men !
Είναι εκείνοι που αφήσαν αυτον τον κόσμο του φωτός και πήγαν να ζήσουν στο αστρικό πεδίο της Γής εκεί που υπάρχει ένα απέραντο σκοτάδι πλήν του ουρανού με τάστρα και γι αυτο ο κόσμος αυτός ονομάζεται αστρικός.
Ομως εκεί κυκλοφορεί και ο διάολος και κάθε λογής δαίμονες οι οποίοι τούς βασανίζουν αυτούς τους ανθρώπους είναι ένα είδος κολάσεως δηλαδή, χωρίς φώς ποτέ.
Ο Νίτσε, ένας αποτυχημένος μοναχός που έχασε τον θεό, κατόπιν πούλησε την ψυχή του στον διάολο και πήγε ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΑΣΤΡΙΚΟ να ζήσει.
Εκει βρήκε την δύναμη και ο Νίτσε ένας πρόστυχος Γερμαναράς που πέθανε τρελός απο σίφυλη, αλλα μόνο που η Δύναμη ήταν ο σατανάς που τον πηδούσε απο πίσω επανελλειμένα.
Διότι βέβαια εκεινος ο κόσμος δεν είναι των ανθρώπων αλλα του σατανά πρώτου σκύλου.
Η Δύναμις που λέει ο Νίτσε είναι τα παραμύθια που τού πούλησε ο διάολος, και ο υπεράνθρωπος είναι η σκύλα του διαόλου όπως καταλαβαίνει κανείς εύκολα αν τα βάλει κάτω όλα αυτα.
Αυτοί οι μετασονύκτιοι άνδρες όμως δεν αρέσκονται και πολύ στα σκοτάδια ούτε να τούς τρώει ο διάολος απο πίσω.
Η μόνη τους διέξοδος απο αυτο το μέρος είναι να σε στείλουνε εσένα εκεί και να σού κλέψουν το σώμα σου το οποίο ζεί στον κόσμο του φωτός.
Για τον σκοπό αυτον θα σού πούνε παραμύθια για το πόσο μεγάλος φιλόσοφος είναι ο Νίτσε ....ο οποίος είναι κολασμένος φυσικά και ψάχνει τώρα να σε σκοτώσει πνευματικά και ψυχικά εσένα, τον αδελφό σου, όλη σου την οικογένεια.
Οι μεταμεσονύκτιοι αυτοί έχουν αρχηγό τον Ιούδα τον Ισκαριώτη τον ρουφιάνο θεού και ανθρώπων, το παιδί του διαβόλου ...ο οποίος ζούσε εκεί απο τότε που αυτοκτόνησε την εποχή του Χριστού, αλλα είναι κι άλλοι πολλοί όλοι αυτοκτονημένοι εγκληματίες κλπ. κλπ. ΟΛΟΙ οι ινδιάνοι του καστανέντα είναι εκεί
Ολοι αυτοί για να δούν φώς πρέπει να σκοτώσουν ανθρώπους ψυχικά να τούς στείλουν στο αστρικό και να πάρουν την θέση τους, γίνεται αυτο.
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ???? _________________ Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 04, 2012 7:42 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: |
Ο ίδιος ο Νίτσε βάδιζε πάντοτε στο μεταίχμιο του φωτός και του σκότους, της λογικής και της παράνοιας, της απαίτησης της αλλαγής και του πλεονεκτήματος της διατήρησης του κεκτημένου, της φανερής διακήρυξης των επιχειρημάτων και της κρυπτικής παρουσίασης των στόχων.
Εκείνο που θα χαρακτηριστεί κάποτε ως το μέγιστο επίτευγμα της σκέψης του, είναι η αποηθικοποίηση όλων αυτών των δυϊσμών και κάθε είδους άλλων, η απαλλαγή τους από την τεχνητή φόρτιση τους με τον προσδιορισμό του "Καλού" και του "Κακού".
Και η τελική αναγνώριση του γεγονότος ότι δεν είναι ο εφησυχασμός, η μακαριότητα και η ραστώνη που παράγουν την υπέρβαση, αλλά η αγωνία, ο πόνος και η προσπάθεια...
|
Δηλαδή ότι ακριβώς κάνει και ο Αριστεύων μέσα από τις δημοσιεύσεις του.
Παρότι τα κείμενά του είναι στα Ελληνικά, δύσκολα γίνονται κατανοητά. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
shafarevich Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 02 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 4
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 04, 2012 8:30 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
spyros έγραψε: | Παράθεση: |
Ο ίδιος ο Νίτσε βάδιζε πάντοτε στο μεταίχμιο του φωτός και του σκότους, της λογικής και της παράνοιας, της απαίτησης της αλλαγής και του πλεονεκτήματος της διατήρησης του κεκτημένου, της φανερής διακήρυξης των επιχειρημάτων και της κρυπτικής παρουσίασης των στόχων.
Εκείνο που θα χαρακτηριστεί κάποτε ως το μέγιστο επίτευγμα της σκέψης του, είναι η αποηθικοποίηση όλων αυτών των δυϊσμών και κάθε είδους άλλων, η απαλλαγή τους από την τεχνητή φόρτιση τους με τον προσδιορισμό του "Καλού" και του "Κακού".
Και η τελική αναγνώριση του γεγονότος ότι δεν είναι ο εφησυχασμός, η μακαριότητα και η ραστώνη που παράγουν την υπέρβαση, αλλά η αγωνία, ο πόνος και η προσπάθεια...
|
Δηλαδή ότι ακριβώς κάνει και ο Αριστεύων μέσα από τις δημοσιεύσεις του.
Παρότι τα κείμενά του είναι στα Ελληνικά, δύσκολα γίνονται κατανοητά. |
Βγάζει νόημα. Αυτό που θέλει να πει είναι ότι η σκέψη του Νίτσε είναι αυτό που λένε οι μαρξιστές "διαλεκτική". Ο Νίτσε μπλέκει διάφορες αντίθετες καταστάσεις μαζί τους και προσπαθεί να τις συνθέσει σε μια ουσία, σε μια θεωρία ή σε κάτι το μηχανιστικό, μέσα από το οποίο ανακύπτει ένα μεγαλύτερο νόημα.
Έτσι παίρνει π.χ. το καλό και το κακό και τα αντιμετωπίζει ουδέτερα ως δυο απλές "δυνάμεις", μέσα από την σύγκρουση των οποίων βγαίνει κάτι το πολύ ουσιώδες, π.χ. η ιστορία, ο σκοπός της ζωής, η δύναμη της θέλησης κτλ.
Αν δεν κάνω λάθος και ο Τετράγωνος αυτό λέει, βάζοντας τα εισαγωγικά έτσι που τα έβαλε. Δεν πρόκειται για ανθρώπους που είναι ιδιοφυΐες ενώ οι άλλοι κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου, αλλά απλά για παράξενους τύπους, παρακμιακούς και περιθωριακούς.
Έτσι αυτοί οι άνθρωποι θα είναι οι πρώτοι που θα δουν το "κύμα" που θα παρασύρει τον κόσμο των ανθρώπων της ημέρας.
Η ακροβασία από το ένα άκρο στο άλλο είναι μια συγκρουσιακή διαδικασία που παρατηρεί (ή εύχεται να παρατηρήσει) και αντί να πάρει το ένα ή το άλλο μέρος προσπαθεί να το παίξει υπέρ άνω.ι |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 04, 2012 9:19 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αλίμονο!
Είναι δυνατόν η ποίηση να μην βγάζει νόημα;
Απλά το νόημα δεν είναι καθόλου αντικειμενικό, αλλά χτίζεται από την επιθυμία του εκάστοτε αναγνώστη-παρατηρητή. Ακόμα και αν το νόημα που βλέπει ο παρατηρητής δεν έχει καμία σχέση με το νόημα που έχει την πρόθεση να δώσει ο ποιητής, ή ο "ποιητής".
Υπάρχει ένα ισχυρό κατάλοιπο μικροαστισμού όσον αφορά τους θιασώτες της τέχνης. Συνήθως και εύκολα παρασύρονται σε ερμηνείες "εξιδανικευμένες ή ελιτίστικες": Στον τύπο του απέναντι διαμερίσματος που έχει κατεβάσει τα παντελόνια του και παίζει δημοσίως το πουλί του, βλέπουν έναν Τσε Γκεβάρα του αντικομφορμισμού μάλλον, παρά έναν ψυχικά άρρωστο.. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
shafarevich Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 02 Ιούλ 2012 Δημοσιεύσεις: 4
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 04, 2012 9:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
spyros έγραψε: |
Υπάρχει ένα ισχυρό κατάλοιπο μικροαστισμού όσον αφορά τους θιασώτες της τέχνης. Συνήθως και εύκολα παρασύρονται σε ερμηνείες "εξιδανικευμένες ή ελιτίστικες": Στον τύπο του απέναντι διαμερίσματος που έχει κατεβάσει τα παντελόνια του και παίζει δημοσίως το πουλί του, βλέπουν έναν Τσε Γκεβάρα του αντικομφορμισμού μάλλον, παρά έναν ψυχικά άρρωστο.. |
Μικροαστισμού ή σοσιαλισμού; Αυτοί που διαβάζουν Νίτσε και αυτοί που πηδάνε καρπούζια είναι σοσιαλιστές συνήθως (αν όχι πάντα). |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 04, 2012 9:26 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα λοιπόν! _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Αριστεύων Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Σεπ 2010 Δημοσιεύσεις: 686 Τόπος: Αλλού
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 04, 2012 9:57 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
spyros έγραψε: |
Δηλαδή ότι ακριβώς κάνει και ο Αριστεύων μέσα από τις δημοσιεύσεις του.
Παρότι τα κείμενά του είναι στα Ελληνικά, δύσκολα γίνονται κατανοητά. |
Τι είναι τόσο δύσκολα να γίνει αντιληπτό?
Η ψυχή τους πάει στο αστρικό πεδίο Σπύρο, όχι το σώμα τους.
Εκει υποτάσονται υποχρεωτικά στον σατανά και μας λένε όλες αυτες τις αηδίες που μας λένε δήθεν για φιλοσοφία.
Δεν πιστεύω να νομίζεις ότι ο σατανάς είναι διαθετιμένος να αφήσει κανέναν γυφτοΓερμανό σαν τον Νίτσε να γίνει πιό ισχυρός απο αυτόν ??
χαχα
Ο Νίτσε και όλοι αυτοί αναιξερέτως έχουν διατελέσει σκύλες του Λούσιφερ.
Αυτα που έγραψε ο Νίτσε ήταν στην διαδικασία παραπλάνησης του μέχρι να τον κάνουν BITCH _________________ Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 05, 2012 12:41 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
spyros έγραψε: | Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα λοιπόν! |
Όχι, σουρρεαλισμός ή βαρβαρότητα! _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 05, 2012 8:49 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=TkYmlaXpmuA
μάλλον οι μεταμεσονύχτιοι είναι αυτοί που δεν την έχουν πατήσει _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|