Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Έχει αρχή ο κόσμος?
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 5:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Έχει αρχή ο κόσμος? Απάντηση με Συμπερίληψη

Έχει πολλές φορές τεθεί το θέμα της “πρώτης αρχής” του κόσμου.
Φιλοσοφικά έχουν από την αρχαιότητα προταθεί διάφορες απόψεις και πρόσφατα επιστημονικές θεωρίες.

Δεν εξετάζω σε αυτό το θέμα αυτές τις απόψεις.

Το θέμα μου μου είναι αν υπάρχει ανάγκη πρώτης αρχής του κόσμου?

Αν απορρίψουμε την υπόθεση πως ο κόσμος γενικά είναι άναρχος και αυθύπαρκτος, τότε δεν απομένει άλλη αιτία του, από το ότι κάποτε δημιουργήθηκε.

Δημιουργήθηκε μόνος του από το “τίποτα”?
Είναι παράλογο.

Δημιουργήθηκε από μια ανώτερη αιώνια άπειρη οντότητα , αυτό που ονομάζουμε θεό ?

Αν η απάντηση είναι ναι, θα πει πως ο κόσμος έχει μιαν αρχή και ένα τέλος που προσδιορίζεται σε αυτή την στιγμή που θα διαβάσετε αυτό το θέμα.
Αυτό σημαίνει πως ο κόσμος είναι πεπερασμένος.

Κάθε πεπερασμένο μέγεθος όσο τεράστιο και αν είναι, συγκρινόμενο με το άπειρο, είναι απείρως μικρότερο.

Η απορία μου είναι.
Αν δεχθούμε πως ο κόσμος, έχει μια πρώτη αιτία, και αυτή είναι ο θεός, με τί ασχολείτο ο θεός στην αβυσσαλέα (άπειρη) περίοδο πριν αποφασίσει να δημιουργήσει τον κόσμο?
Και αφού σαν παντογνώστης γνώριζε τι θα έκανε, άπειρες στιγμές πριν, γιατί δεν το έκανε απείρως νωρίτερα?

Μήπως η ανάγκη της “πρώτης αρχής” είναι παραλογισμός?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 5:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για τη θεωρία που έχω γράψει...δεν υπάρχει αρχή, ούτε τέλος, γιατί και τα δύο προϋποθέτουν χρονικό διάστημα, ενώ το τελευταίο είναι παράγωγο και όχι θεμέλιο του κόσμου.
Για την θεωρία μου δεν χρειάζεται να υπάρχει δημιουργός με στόχο. Η ερμηνεία περί δημιουργήματος είναι ανθρώπινης προέλευσης. Είναι μια ερμηνεία που έχει τη βάση της στη θεώρηση ενός βέλους του χρόνου, όπου υπάρχει εκείνο που έγινε, αυτό που γίνεται και αυτό που θα γίνει. Αυτός που κατασκεύασε το πρώτο κλειδί είχε και το σχέδιο της κλειδαριάς στο μυαλό του. Άσχετα με το ποιο ήρθε πρώτο...το άλλο ήταν εκεί! Ομοίως λοιπόν αν δούμε το σύμπαν ως δημιούργημα τότε το σχέδιο του υπήρχε πριν δημιουργηθεί! Ποια θα ήταν όμως η σκοπιμότητα της αντιγραφής του από ένα μοντέλο σύμπαντος σε ένα υλικό σύμπαν; Αν ο στόχος είναι η αλήθεια, τι εμποδίζει να δείξει την αλήθεια ένα μοντέλο; Μα ακριβώς εμείς τώρα δεν ψάχνουμε ένα μοντέλο σύμπαντος που να δείχνει την αλήθεια; Γιατί δεν δεχόμαστε αυτό που βλέπουμε, αυτό που υπάρχει ως αλήθεια και πρέπει να φτιάξουμε ένα μοντέλο; Γιατί αυτό δεν μας δίνει τις πληροφορίες που θέλουμε...και έτσι θα τις δημιουργήσουμε εμείς, σκεπτόμενοι την "κλειδαριά", το μοντέλο που θέλουμε, θα φτιάξουμε το κλειδί, το τρόπο που θα δείξουμε πως το σύμπαν είναι αυτό που θέλουμε! Μα τότε δεν θα έχουμε την αλήθεια αλλά μια υπόθεση χωρίς κανένα νόημα!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
null
Κοσμήτωρ


Εγγραφή: 26 Φεβ 2012
Δημοσιεύσεις: 71
Τόπος: Πάνω στο περήφανο άτι μου...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 5:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η άποψη μου για το θέμα συνοψίζεται στο απόσπασμα 30 των Απάντων του Ηρακλείτου.

"Τον κόσμο αυτό, που είναι ο ίδιος για όλα τα ό- ντα, δεν το έπλασε κανένας θεός και κανένας άνθρω-πος, αλλά ήταν πάντα είναι και θα είναι αείζωο πυρ,που ανάβει σύμφωνα με ορισμένο μέτρο και όμοια
σβήνει."

Τώρα όσο αφορά το γιατί, νομίζω ότι είναι ένα γιατί επίπλαστο που έχει τοποθετηθεί εκεί από εμάς και έχει αναχθεί σε ουσία των πραγμάτων. Ρωτάμε γιατί το ένα,γιατί το άλλο ενώ η ιδέα της σκοπιμότητάς τους πράγματος έχει εμφυευτεί τεχνιέντως από εμάς. Η ουσία δεν είναι αυθύπαρκτη. Εμείς τη δημιουργούμε.
_________________
"Το φιλοσοφείν δεν ισοδυναμεί του βασανίζεσθαι;"

http://nietzsche-and-philosophy.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 6:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η άποψη του Ηράκλειτου, είναι πολύ κοντά σε αυτή που και εγώ πιστεύω, και οδηγεί σε ένα κόσμο χωρίς αρχή και τέλος, χωρίς δηλαδή “πρώτη αρχή” .

Σε αυτό το συμπέρασμα θέλω να καταλήξω , αποκλείοντας το - σαν υπόθεση - εξ αρχής, για να εξετάσω οποιοδήποτε άλλη προτεινόμενη θεωρία/υπόθεση που ο αποκλεισμός της θα οδηγούσε σε αυτή την εξ αρχής απόρριψη ως τη μόνη λογική λύση..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
j_pap
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Οκτ 2010
Δημοσιεύσεις: 1188
Τόπος: Θεσ/νίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 7:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Mυριάδες Νόες διακονούν. «Ο ποιών τους Αγγέλους Αυτού πνεύματα και τους λειτουργούς Αυτού πυρός φλόγα», αθανάτους κατά χάρη, δημιουργημένους πριν από όλην την κτίση, γιατί έπρεπε πρώτα να κτισθούν οι νόες που θα διακονούσαν πέριξ του Θεού και των απαραίτητων νόμων που το θείο θέλημα θα συγκροτούσε για την δημιουργία και συνοχή της κτίσης διά της Θείας Προνοίας.
_________________
Lams! Step By Step Forever We Will Sing ###Mighty to Save
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 8:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

j_pap έγραψε:
Mυριάδες Νόες διακονούν. «Ο ποιών τους Αγγέλους Αυτού πνεύματα και τους λειτουργούς Αυτού πυρός φλόγα», αθανάτους κατά χάρη, δημιουργημένους πριν από όλην την κτίση, γιατί έπρεπε πρώτα να κτισθούν οι νόες που θα διακονούσαν πέριξ του Θεού και των απαραίτητων νόμων που το θείο θέλημα θα συγκροτούσε για την δημιουργία και συνοχή της κτίσης διά της Θείας Προνοίας.


Έστω πως προηγήθηκε της δημιουργίας του κόσμου, η δημιουργία των αγγέλων.

Πάλι το διάστημα και αυτής της διάρκειας, συνολικά μέχρι της ημέρες μας, είναι πεπερασμένο και συγκρινόμενο με το άπειρο, είναι απείρως μικρότερο.
Επανερχόμαστε λοιπόν πάλι στο ερώτημα, τι έκανε ο θεός, το άπειρο διάστημα που προηγήθηκε της δημιουργίας των αγγέλων?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
j_pap
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Οκτ 2010
Δημοσιεύσεις: 1188
Τόπος: Θεσ/νίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 10:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
j_pap έγραψε:
Mυριάδες Νόες διακονούν. «Ο ποιών τους Αγγέλους Αυτού πνεύματα και τους λειτουργούς Αυτού πυρός φλόγα», αθανάτους κατά χάρη, δημιουργημένους πριν από όλην την κτίση, γιατί έπρεπε πρώτα να κτισθούν οι νόες που θα διακονούσαν πέριξ του Θεού και των απαραίτητων νόμων που το θείο θέλημα θα συγκροτούσε για την δημιουργία και συνοχή της κτίσης διά της Θείας Προνοίας.


Έστω πως προηγήθηκε της δημιουργίας του κόσμου, η δημιουργία των αγγέλων.

Πάλι το διάστημα και αυτής της διάρκειας, συνολικά μέχρι της ημέρες μας, είναι πεπερασμένο και συγκρινόμενο με το άπειρο, είναι απείρως μικρότερο.
Επανερχόμαστε λοιπόν πάλι στο ερώτημα, τι έκανε ο θεός, το άπειρο διάστημα που προηγήθηκε της δημιουργίας των αγγέλων?

Πάλι εμπλοκή με κάτι απροσδιόριστο για το μυαλό μας. το ανθρωπομορφικό πλασματικό μέγεθος, τον «χρόνο».
Έχουμε ένα ζωύφιο που έστω πως έχει αυτοσυνειδησία. Ζει εφήμερα τη ζωή πχ τριών ημερών. Ο χρόνος γι ἀυτό το ζωύφιο πώς έχει αφομοιωθεί στη δική του ζωή; Τί άλλο είναι ο χρόνος αν όχι η πλασματική εικόνα που έχει διαμορφωθεί μέσα μας από φαινόμενα ρυθμικά γύρο μας. Η πλασματική εικόνα της κίνησης του ήλιου, η αλλαγή στα δέντρα σύμφωνα με τις εποχές, τα χιόνια, οι βροχές, τα αποδημητικά πουλιά, το μεγάλωμα των παιδιών, τα δοντάκια τους, το σχολείο, το γυμνάσιο, η ενηλικίωση, η αλλαγή του ύψους στον άνθρωπο και φυτά και ζώα γύρω μας, οι άνεμοι, τα χελιδόνια, το ρολόϊ, η αλλαγή με την εμφάνηση του γήρατος κλπ. Όλα λοιπόν τα φαινόμενα γύρω μας δίνουν την αίσθηση των χρόνων. Όταν η αίσθηση του χρόνου για ένα ζωήφιο έχει =σχέση με τις ατομικές του αλλαγές, ύψος, αλλαγή-απόρίψη-ανανέωση στοιχείων στο σώμα του, ικανότητα αναπαραγωγής κλπ θα έχει άλλη εικόνα πλασματική για τον χρόνο, αψηφώντας τη δική μας εικόνα. Δεν έχει αίσθηση σύγκρισης με άλλα όντα γύρω του, αλλά οργανώνεται με τα δικά του μέτρα και ρυθμούς.

Αν δούμε τα περί Θεού, πάμε σε άλλα απίστευτα. Ο Θεός είναι άφθαρτος, αιώνιος κλπ.
Αν το σύμπαν έχει κάποιο ρυθμό συστολής-διαστολής (ανάσα), ή περιστροφής, ή κάποια άλλη κίνηση, θα είναι το μόνο ικανό μετρίσιμο μέγεθος για τη μέρα του αιωνίου Θεού όπως για μας είναι ο ήλιος.
Από την άλλη, μετά την τελειοποίηση των κτισμάτων συναντούμε στη Γραφή την λέξη κατάπαυση. Οι μοναχοί μας έχουν κάποια ελάχιστη πρόγευση της «κατάπαυσης». Πρόκειται για την μεγαλύτερη ονειρεμένη πνευματική κατάσταση κάθε ασκητού. Η ονειρεμένη λοιπόν κατάσταση αυτή ίσως να μην έχει παρά ελάχιστη σχέση με την ουτοπική επιδίωξη των φιλοσόφων περί της ευδαιμονίας, που περισσότερο έχει σχέση με την έκσταση ή έκπληξη των αναχωρητών, παρά με την κατάσταση κατάπαυσης που είναι απέιρως απροσπέλαστη στην παρούσα ζωή. Στους ουρανούς λοιπόν η κατάσταση αυτή δεν έχει καμμία σχέση με την κενότητα του νοός μας εδώ στη γη, που προσπαθούμε να αναπληρώσουμε με ένα σωρό επινοήσεις! Εκεί υπάρχει για τους μάκαρους συνεχής τροφοδοσία εκπλήξεων και ατέρμονος θαυμασμού απ' όπου τρέφονται κατά τάξιν τόσο οι άγγελοι όσο και άλλοι τυχεροί που έφτασαν εκεί από εδώ...Αν τώρα ο Θεός ήταν στην κατάσταση κατάπαυσης δεν είναι κάτι που μπορεί να μας γεννήσει ιδέες που θα φέρουν σύγκρουση τους εσωστρεφείς χαρακτήρες με τους εξωστρεφείς που αντιπαρατίθενται άνθρωποι της πνευματικής δυναμικότητος με ανθρώπους της σωματικής τοιαύτης κι ο καθένας να υποστηρίζει τον δικό του τρόπο ζωής ως δραστήριο και ωφέλιμο στην κοινωνία. Ο Θεός δεν έχει σχέση με ανθρωπομορφικά σχήματα και επιδιώξεις ανθρώπινες.
_________________
Lams! Step By Step Forever We Will Sing ###Mighty to Save
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Corto
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 117

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 11:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η εισαγωγή της έννοιας του θεού ώστε να εξηγηθεί η δημιουργία του κόσμου, εισάγει μια μεγάλη αυθαιρεσία, την οποία, οι υποστηρικτές του θεού, θα πρέπει να εξηγήσουν.

Προκείπτουν ένα σωρό παραλογισμοί απ την υποθετική πρόταση ότι ο κόσμος κατασκευάστηκε από μια ανώτερη δύναμη, όπως δείχνεις κι εσύ Γιάννη. Αν υποθέσουμε π.χ ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε από την ύψιστη δύναμη, το θεό, τότε ίχνη αλληλεπιδράσεων του θεού με τον κόσμο, θα πρέπει να γίνονται αντιληπτά. Ο θεός όμως παρά την άπειρη δύναμή του, έχει μια πολύ περίεργη ιδιότητα. Καμία συσκευή ανίχνευσης δεν μπορεί να τον εντοπίσει, τη στιγμή που εντοπίζονται απειροελάχιστες ποσότητες ύλης και ενέργειας.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 11:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Corto έγραψε:
Η εισαγωγή της έννοιας του θεού ώστε να εξηγηθεί η δημιουργία του κόσμου, εισάγει μια μεγάλη αυθαιρεσία, την οποία, οι υποστηρικτές του θεού, θα πρέπει να εξηγήσουν.

Προκείπτουν ένα σωρό παραλογισμοί απ την υποθετική πρόταση ότι ο κόσμος κατασκευάστηκε από μια ανώτερη δύναμη, όπως δείχνεις κι εσύ Γιάννη. Αν υποθέσουμε π.χ ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε από την ύψιστη δύναμη, το θεό, τότε ίχνη αλληλεπιδράσεων του θεού με τον κόσμο, θα πρέπει να γίνονται αντιληπτά. Ο θεός όμως παρά την άπειρη δύναμή του, έχει μια πολύ περίεργη ιδιότητα. Καμία συσκευή ανίχνευσης δεν μπορεί να τον εντοπίσει, τη στιγμή που εντοπίζονται απειροελάχιστες ποσότητες ύλης και ενέργειας.


Corto...
αφού δεν καταλαβαίνεις τι λέμε Θεό...πως του δίνεις δυνατότητες;
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Corto
Πρύτανης


Εγγραφή: 16 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 117

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 11:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

copy paste από wikipedia :

Με τον γενικό όρο Θεός (πληθ. θεοί) στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα εννοείται η θεότητα ή υπέρτατη οντότητα που φέρεται κυρίως στις μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες ως Δημιουργός του Κόσμου.

Αυτό δεν εννοείς θεό Bugman; Αυτό εννοώ κι εγώ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
j_pap
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Οκτ 2010
Δημοσιεύσεις: 1188
Τόπος: Θεσ/νίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 11:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Corto έγραψε:
Η εισαγωγή της έννοιας του θεού ώστε να εξηγηθεί η δημιουργία του κόσμου, εισάγει μια μεγάλη αυθαιρεσία, την οποία, οι υποστηρικτές του θεού, θα πρέπει να εξηγήσουν.

Προκείπτουν ένα σωρό παραλογισμοί απ την υποθετική πρόταση ότι ο κόσμος κατασκευάστηκε από μια ανώτερη δύναμη, όπως δείχνεις κι εσύ Γιάννη. Αν υποθέσουμε π.χ ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε από την ύψιστη δύναμη, το θεό, τότε ίχνη αλληλεπιδράσεων του θεού με τον κόσμο, θα πρέπει να γίνονται αντιληπτά. Ο θεός όμως παρά την άπειρη δύναμή του, έχει μια πολύ περίεργη ιδιότητα. Καμία συσκευή ανίχνευσης δεν μπορεί να τον εντοπίσει, τη στιγμή που εντοπίζονται απειροελάχιστες ποσότητες ύλης και ενέργειας.


Corto...
αφού δεν καταλαβαίνεις τι λέμε Θεό...πως του δίνεις δυνατότητες;

Μία πιο προσητή λύση είναι να προσδιορίσουμε για τον Θεό τί δεν είναι: δεν είναι περιγραπτός, δεν είναι ορατός άμεσα παρά μόνο έμμεσα, δεν είναι θνητός, δεν είναι περιορισμένος από τον χωροχρόνο, δεν έχει αρχή και πέρας, δεν είναι ψηλαφητός, δεν εξουσιάζεται από κανέναν, δεν είναι πονηρός, δεν είναι φθαρτός κλπ
_________________
Lams! Step By Step Forever We Will Sing ###Mighty to Save
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΛΑ.Ο.Σ.
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 28 Ιαν 2012
Δημοσιεύσεις: 1241
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 13, 2012 11:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μήνυμα διεγράφη από τη διαχείριση λόγω υβριστικών και νομικώς μεμπτού περιεχομένου
_________________
Mr. Green Laughing opyλgos βλέχει βλέχει...
LaughingMr. Green κλατάς ομπλέλα;;;
Mr. Green Laughingγλήγολα μέσα μην βλαχείς και μας αλλωστήσεις τζάνεμ...
Laughing Mr. Green
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Yahoo Messenger MSN Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 14, 2012 12:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Corto έγραψε:
copy paste από wikipedia :

Με τον γενικό όρο Θεός (πληθ. θεοί) στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα εννοείται η θεότητα ή υπέρτατη οντότητα που φέρεται κυρίως στις μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες ως Δημιουργός του Κόσμου.

Αυτό δεν εννοείς θεό Bugman; Αυτό εννοώ κι εγώ...


όχι δεν εννοώ αυτό!
Πρέπει να αντιληφθούμε πρώτα ότι δεν γίνεται να συμφωνήσουμε όλοι για το τι είναι θεός! Όχι γιατί δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς τον ορίζει ο καθένας, αλλά γιατί οι ορισμοί δεν συμπίπτουν. Είναι φυσικό αυτό; Ναι βέβαια...ο καθένας έχει την άποψή του!
Ο ορισμός του Θεού κατά Bugman:
Θεός είναι η αντίληψη της μεταβλητότητας του κόσμου. Κόσμος είναι το παρατηρήσιμο Σύμπαν. Η μεταβλητότητα δηλώνει πως ο κόσμος αλλάζει. Η αναγνώριση της αλλαγής γίνεται δια της αντιλήψεώς της. Αυτή η αντίληψη δηλώνει τον Θεό. Αν η ιδέα κάποιου λέει ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε...δεν έχει άδικο...αφού οι μεταβολές του είναι Θεϊκές. Αν κάποιος λέει ότι τα όντα εξελίχθηκαν...δεν αναιρούν την συμβολή του Θεού, εκείνου του αίτιου που μεταβάλει το κόσμο!
Η Βίβλος μας λέει τι έκανε ο Θεός...τι έκανε εδώ τι έκανε εκεί...μας αιτιολογεί πως έγιναν τα πράγματα σε γνωστά και άγνωστα μέρη. Αυτό που λέει όμως στα σίγουρα είναι ότι τίποτα δεν γίνεται αν δεν το κάνει ο Θεός! Ακριβώς αυτή είναι η αντίληψη της μεταβλητότητας του Κόσμου. Η οποία μπορεί να παρατηρηθεί...να θεαθεί...Θεός λοιπόν είναι το αίτιο αυτής της θέας. Και η λέξη Θεός δηλαδή δεν είναι τυχαία!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 14, 2012 12:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

εστω οτι υπαρχει ή οχι, η πρωτη αιτια θα μπορουσαμε καπως να το αποδειξουμε;
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
j_pap
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Οκτ 2010
Δημοσιεύσεις: 1188
Τόπος: Θεσ/νίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 14, 2012 12:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΛΑ.Ο.Σ. έγραψε:
j_pap έγραψε:
Bugman έγραψε:
Corto έγραψε:
Η εισαγωγή της έννοιας του θεού ώστε να εξηγηθεί η δημιουργία του κόσμου, εισάγει μια μεγάλη αυθαιρεσία, την οποία, οι υποστηρικτές του θεού, θα πρέπει να εξηγήσουν.

Προκείπτουν ένα σωρό παραλογισμοί απ την υποθετική πρόταση ότι ο κόσμος κατασκευάστηκε από μια ανώτερη δύναμη, όπως δείχνεις κι εσύ Γιάννη. Αν υποθέσουμε π.χ ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε από την ύψιστη δύναμη, το θεό, τότε ίχνη αλληλεπιδράσεων του θεού με τον κόσμο, θα πρέπει να γίνονται αντιληπτά. Ο θεός όμως παρά την άπειρη δύναμή του, έχει μια πολύ περίεργη ιδιότητα. Καμία συσκευή ανίχνευσης δεν μπορεί να τον εντοπίσει, τη στιγμή που εντοπίζονται απειροελάχιστες ποσότητες ύλης και ενέργειας.


Corto...
αφού δεν καταλαβαίνεις τι λέμε Θεό...πως του δίνεις δυνατότητες;

Μία πιο προσητή λύση είναι να προσδιορίσουμε για τον Θεό τί δεν είναι: δεν είναι περιγραπτός, δεν είναι ορατός άμεσα παρά μόνο έμμεσα, δεν είναι θνητός, δεν είναι περιορισμένος από τον χωροχρόνο, δεν έχει αρχή και πέρας, δεν είναι ψηλαφητός, δεν εξουσιάζεται από κανέναν, δεν είναι πονηρός, δεν είναι φθαρτός κλπ


Αποφατική Θεολογία!!! Πολύ την αγαπούσα στα νειάτα μου. Τώρα στα γεράματα αγαπάω να είμαι αποφατικής αποφατιστής. Razz

Γιατί τώρα καταφατική Θεολογία;
Πάρε κι ένα μικρό λουλούδι υπερκόσμιο από άρωμα αποφατικό:
«Ούτε ούν τι , ούτε ποιόν, ούτε ποσόν, ούτε νους, ούτε ψυχή,· ουδέ κινούμενον, ουδ' αύ εστώς, ουκ εν τόπω, ουκ εν χρόνω, αλλά το καθ' αυτό μονοειδές, μάλλον δε ανείδεον προ είδους όν παντός, προ κινήσεως, προ στάσεως· ταύτα γαρ περί το όν, ά πολλά αυτό ποιεί». -Μυστική Θεολογία-Διονύσιος Αρεοπαγείτης.
_________________
Lams! Step By Step Forever We Will Sing ###Mighty to Save
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 1 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center