Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ |
ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ |
|
60% |
[ 3 ] |
ΛΟΓΙΚΟ |
|
20% |
[ 1 ] |
ΑΔΙΑΦΟΡΟ |
|
20% |
[ 1 ] |
ΤΟ ΨΑΧΝΩ |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Σύνολο Ψήφων : 5 |
|
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
troian Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 2267 Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 16, 2012 4:59 pm Θέμα δημοσίευσης: ΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΡΤΕΣΙΟΣ (DESCARTES) |
|
|
Σκεφτομαι αρα υπαρχω μας λεει ο φιλος μας χρησιμοποιωντας το ως αξιωμα. Αξιωμα που αργοτερα θα κριθει σαν πορισμα που χρειζει αποδειξης. Το βημα για να μην χρειαστει να αποδειχτει ειναι το «το ειμαι παντα αληθευει». ΑυθΑΙρετο κι αυτο εχει κριθει απο φιλους του.
Σημειωση 1η: δεν φαινεται αν υπαρχω πριν την σκεψη ή αν ταυτιζεται η σκεψη με την υπαρξη.
Σημειωση 2η: ειναι αντιθετη η αποδειξη ενος αντικειμενου παρα μονο του υποκειμενου, του εγω δηλαδη.
Υποσημειωση: ο καρτεσιος αργοτερα εκανε την υπερβαση να αποδειξει ενα συγκεκριμενο αντικειμενο, μπορει βεβαια να ηταν λαθος ο αργοτερα συλογισμος του (ας μην στραφουμε στην εδω συζητηση σε αυτο το αντικειμενο).
Σημειωση 3η : δεν αποκλειεται αν η σκεψη ειναι 1 απο τα χαρακτηριστικα της υπαρξης.
Υποσημειωση: αν το σκεφτομαι ταυτιζεται με το υπαρχω τοτε το σκεφτομαι ειναι το 1 και μοναδικο χαρακτηριστικο της υπαρξης και αντιστοφα. _________________ μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 16, 2012 11:02 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Λογικό άλμα του Καρτέσιου είναι η γενίκευση απ' το γεγονός της σκέψης στο υποκείμενο της σκέψης,πίσω απ' τη σκέψη. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ στις Σαβ Μάρ 17, 2012 12:29 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
troian Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 2267 Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 17, 2012 12:27 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
το ευλογο/ελλογο δεν σημαινει και λογικο, αναγκαια. η λογικη εχει κανονες.
+ 1 επισημανση:
ευλογα λοιπον μπορουμε να πουμε και "δρω αρα υπαρχω", "τρεχω αρα υπαρχω" κοκ. μπορουμε; υπαρχω αρα σκεφτομαι ισχυει; _________________ μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Corto Πρύτανης
Εγγραφή: 16 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 117
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 17, 2012 4:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Υπάρχει κάποιος τρόπος να αποδείξουμε την ύπαρξη μας ; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 18, 2012 3:41 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Οι άλλοι. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
eleonora Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Οκτ 2009 Δημοσιεύσεις: 910 Τόπος: Των Ονείρων...
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 18, 2012 3:53 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Είχα νια παρόμοια ιδιωτική συζήτση λίγη ώρα πριν, με κάποιον όνομα και μη χωριό...
Το πόρισμα;
Υπάρχω' και κάθε περί τούτου συζήτηση, περισσεύει !
_________________ Εδώ, στην αγκαλιά της δυνατής τούτης γης που οι θαλασσινοί άνεμοι σέρνονται πάνω της...
Rainer Maria Rilke |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
troian Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 2267 Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 16, 2014 1:50 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
eleonora έγραψε: |
Είχα νια παρόμοια ιδιωτική συζήτση λίγη ώρα πριν, με κάποιον όνομα και μη χωριό...
Το πόρισμα;
Υπάρχω' και κάθε περί τούτου συζήτηση, περισσεύει !
|
για πες. _________________ μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 16, 2014 9:44 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εάν αυτός που είπε αυτό δεν υπήρχε, δεν θα το έλεγε.
Άρα, υπήρχε και πριν το πει.
Άρα, όταν το είπε, δεν σκεφτότανε!
Κι ένας Καρτέσιος δικαιούται να πει και μια μαλακία ρε παιδιά. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 16, 2014 10:24 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Και πώς ξέρεις ότι είπε ο Ντεκάρτ τη μαλακία κι όχι ο Ντεκάρτ που ζει στο όνειρό σου; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 16, 2014 7:37 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Με τιμά που ασχολήθηκες με τη μαλακία μου, αλλά δεν ήταν απαραίτητο.
Δεν είπα ότι ο Ντεκάρτ είπε μαλακία.
Δεν είπα ότι ο Ντεκάρτ ζει στο όνειρό μου.
(Φτάνουν αυτά προς το παρόν.)
Εάν ο Ντεκάρτ δικαιούται να λέει κάτι μη αυτονόητο (που απαιτεί εξήγηση), το ίδιο δικαιούται ο καθένας.
Το "άρα" δεν είναι άρα συμπερασματικό, αυτό προσπάθησα να πω (και τώρα εξηγώ), διότι έτσι υπάρχει θέμα της ύπαρξης ως προϋπόθεση της σκέψης, οπότε περιττεύει η διαπίστωση.
Εάν λοιπόν δεν είναι συμπερασματικό, τότε τι είναι;
Η σκέψη είναι ενέργεια ή παρενέργεια της ύπαρξης;
Πρέπει να σκεφτεί κανείς για να υπάρξει; Δεν μπορεί να υπάρχει κάτι χωρίς σκέψη;
Δεν μπορεί κανείς να σκέφτεται χωρίς να ξέρει;
Δεν μπορεί κανείς να ξέρει χωρίς να σκέφτεται; _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 16, 2014 7:46 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: |
Το "άρα" δεν είναι άρα συμπερασματικό, αυτό προσπάθησα να πω (και τώρα εξηγώ), διότι έτσι υπάρχει θέμα της ύπαρξης ως προϋπόθεση της σκέψης, οπότε περιττεύει η διαπίστωση.
Εάν λοιπόν δεν είναι συμπερασματικό, τότε τι είναι;
Η σκέψη είναι ενέργεια ή παρενέργεια της ύπαρξης;
Πρέπει να σκεφτεί κανείς για να υπάρξει; Δεν μπορεί να υπάρχει κάτι χωρίς σκέψη;
Δεν μπορεί κανείς να σκέφτεται χωρίς να ξέρει;
Δεν μπορεί κανείς να ξέρει χωρίς να σκέφτεται; |
Συμπερασματικό είναι αλλά όχι για την ύπαρξη γενικώς αλλά για την ύπαρξη του σκεπτόμενου υποκειμένου, το οποίο αιτείται μιας αντικειμενικής βάσης για να μη χαθεί στη συνεχή αμφιβολία.
Αυτό είναι το νόημα του καρτεσιανού cogito,αν και το να σκέφτεται κανείς ότι το μόνο αναμφισβήτητο είναι ότι αμφιβάλλει δεν οδηγεί αναγκαστικά στην ύπαρξη ενός υπαρξιακού φορέα (Εγώ) ,ως προϋπόθεση της σκέψης,παρά μόνο ότι υπάρχουν σκέψεις που δεν επιδέχονται αμφιβολία. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 17, 2014 10:50 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εάν διαχωρίσεις το υπάρχειν από την ύπαρξη του σκεπτομένυ υποκειμένου, αυτομάτως εκτρέπεις εαυτόν από το δικαίωμα του σκέπτεσθαι αντικειμενικώς, και γίνεται πιο αστείο εάν αυτό το κάνεις επειδή σε ενοχλεί η αμφιβολία! Καλά κάνει και σε ενοχλεί: φιλοσοφία χωρίς αμφιβολία ίσον όλον χωρίς τίποτα.
Κρίμα να περιορίζεις τη βεβαιότητα στα δεσμά της αμφιβολίας, βρε μανία με την αβεβαιότητα, ας προσπαθήσει επιτέλους το υποκείμενο αυτό να σκεφτεί πιο πέρα, η προσπάθεια τουλάχιστον δεν βλάφτει. Επίσης η φυσική προϋπόθεση της ύπαρξης υποκειμένου για να υπάρξει σκέψη γιατί πρέπει να περιορίζει τη σκέψη; Το μπέρδεμα υπάρχει λόγω του "πρωθύστερου", πώς το εγώ σκέφτεται για το πως σκέπτεται. Αυτό νομίζω εννοεί, θέλει τελικά να πει ο ποιητής ότι ποτέ ο σκεπτόμενος άνθρωπος δεν θα μπορεί να είναι βέβαιος εάν είναι λογικός ή όχι.
Η Ηράκλειτος πιο τολμηρός: 'μη ειναι λογικον τον άνθρωπον'!
Σού το ρίχνει κατάμουτρα και συ τρέχα να καταλάβεις... _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 17, 2014 10:59 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Συμπερασματικό είναι αλλά όχι για την ύπαρξη γενικώς αλλά για την ύπαρξη του σκεπτόμενου υποκειμένου, το οποίο αιτείται μιας αντικειμενικής βάσης για να μη χαθεί στη συνεχή αμφιβολία.
|
Ακριβώς έτσι
Ο νοήμων που θέτει το ερώτημα “υπάρχω” , συμπερασματικά επιβεβαιώνει απόλυτα , μόνο την δική του ύπαρξη .
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 17, 2014 1:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Εάν διαχωρίσεις το υπάρχειν από την ύπαρξη του σκεπτομένυ υποκειμένου, αυτομάτως εκτρέπεις εαυτόν από το δικαίωμα του σκέπτεσθαι αντικειμενικώς, και γίνεται πιο αστείο εάν αυτό το κάνεις επειδή σε ενοχλεί η αμφιβολία!Καλά κάνει και σε ενοχλεί: φιλοσοφία χωρίς αμφιβολία ίσον όλον χωρίς τίποτα.
Κρίμα να περιορίζεις τη βεβαιότητα στα δεσμά της αμφιβολίας, βρε μανία με την αβεβαιότητα, ας προσπαθήσει επιτέλους το υποκείμενο αυτό να σκεφτεί πιο πέρα, η προσπάθεια τουλάχιστον δεν βλάφτει. |
Μα ακριβώς η αναζήτηση αντικειμενικότητας οδηγεί το υποκείμενο στην αναμφίβολη διαπίστωση ότι τουλάχιστον το ίδιο υπάρχει.Χωρίς τη βάση αυτή δεν μπορείς να αποδείξεις την αντικειμενικότητα του κόσμου.Από εκεί και πέρα όλα μπορούν ν' αμφισβητηθούν,επειδή όμως αποδείχτηκε η λογική ύπαρξη του υποκειμένου,η λογική θέτει τα όρια της αμφισβήτησης επί παντός επιστητού.
iason έγραψε: | Επίσης η φυσική προϋπόθεση της ύπαρξης υποκειμένου για να υπάρξει σκέψη γιατί πρέπει να περιορίζει τη σκέψη; Το μπέρδεμα υπάρχει λόγω του "πρωθύστερου", πώς το εγώ σκέφτεται για το πως σκέπτεται. Αυτό νομίζω εννοεί, θέλει τελικά να πει ο ποιητής ότι ποτέ ο σκεπτόμενος άνθρωπος δεν θα μπορεί να είναι βέβαιος εάν είναι λογικός ή όχι.
Η Ηράκλειτος πιο τολμηρός: 'μη ειναι λογικον τον άνθρωπον'!
Σού το ρίχνει κατάμουτρα και συ τρέχα να καταλάβεις... |
Είναι ανάγκη να υπάρχει Εγώ για να υπάρχουν σκέψεις;Αν αύριο πάθω αλτσχάιμερ,πού θα πάει το Εγώ μου; Ή όταν κοιμάμαι ,κοιμάται κι αυτό;Ο Χιουμ με τον Ηράκλειτο θα έκαναν καλή παρέα! _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|