Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Νοέ 21, 2011 1:15 am Θέμα δημοσίευσης: ΝΙΤΣΕ, ένας παράλογος πιστός! |
|
|
Διαβάζοντας το "Η Γέννηση της Τραγωδίας" κατάλαβα πως όσα νομίζουν μερικοί ότι γνωρίζουν για τον "άθεο Νίτσε" δεν ισχύουν. Ο Νίτσε σε αυτό το κείμενο αναφέρεται σε πράγματα που άνετα μπορούσαν να είναι μέρος... θεολογικού κειμένου. Μιλάει για τον πρωταρχικό Εν και για το πως ο διονυσιακός άνθρωπος μέσα στην έκσταση του έρχεται σε αρμονία μαζί του. Αναλύει ακόμα και την αντίθεση του με τη θρησκεία της εποχής του, η οποία αντίθεση έχει να κάνει με το ότι η θρησκεία έγινε θρησκεία λογίων (ενώ η Λογική δεν μπορεί να εξηγήσει τον κόσμο!). Καταφέρεται εναντίον της Επιστήμης και της Λογικής που προσπαθούν να εξηγήσουν τον κόσμο εμμένωντας απλά στην φαινομενική επιφάνεια του.
Με μια έννοια ο Νίτσε είναι περισσότερο πιστός (σε μια μεταφυσικά εκστατική θέαση του μυστηρίου του κόσμου) παρά ένας κενός άθεος όπως πολλοί θέλουν να τον παρουσιάζουν.
Το πλήρης κείμενο μπορείτε να το δείτε εδώ: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2011/11/blog-post_21.html
Θα ήθελα σχόλια ή/και παρατηρήσεις. Ειλικρινά δεν πιστεύω πως η κατηγοριοποίηση του Νίτσε (ή οποιουδήποτε άλλου φιλοσόφου) σε κουτάκια είναι λογική και σωστή. Κάθε υπεραπλούστευση τόσο μεγάλων μυαλών μόνο λάθος μπορεί να είναι.
Καιρό είχαμε να δούμε "φασαρία" οπότε είπα να κάνω κάτι για να ξυπνήσουμε... _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skakos στις Τρι Νοέ 22, 2011 10:44 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 22, 2011 11:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλά είσαι με τα καλά σου;
Πρόκειται για το πρώτο βιβλιο του Νίτσε!!!
όπου είναι σαφώς επηρεασμένος από το πρώιμο είδωλό του, τον Σοπενάουερ ο οποίος στο έργο του "Ο κόσμος ως θέληση και ως παράσταση" κάνει λόγο για την ύπαρξη μιας παγκόσμιας θέλησης. επίσης στο ίδιο βιβλίο εξαίρει τον αργότερα "ακατανόμαστο", τότε φίλο του, Ριχαρντ Βάγκνερ. Αργότερα θα γράψει το έργο "Νίτσε εναντίον Βάγνερ".
Έχεις διαβάσει την εισαγωγή στη δεύτερη έκδοση της "τραγωδίας" ή όχι;
Διάβασε καλύτερα κανένα έργο της ωριμότητας του Νίτσε όπως το "ο Αντίχριστος" και θα καταλάβεις τι γνώμη έχει ο Νίτσε για το επέκεινα, το θεό, το διάβολο, τον Καντ, την κόλαση, την "επί του όρους ομιλία" κλπ κλπ.
Ελπίζω να μην αναφέρεις το "παραλογος" επειδή στο τέλος έχασε την πνευματική του υγεία. Θα με λυπήσει πολύ αυτό.
Περιμένω την τοποθέτησή σου και συνεχίζουμε, αν και υποψιάζομαι ότι παρέθεσες το συγκεκριμένο θέμα για να με τσιγκλίσεις! αλλά ας μη γίνομαι τόσο ματαιόδοξος. _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 23, 2011 12:21 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: ΝΙΤΣΕ, ένας παράλογος πιστός! |
|
|
skakos έγραψε: | Διαβάζοντας το "Η Γέννηση της Τραγωδίας" κατάλαβα πως όσα νομίζουν μερικοί ότι γνωρίζουν για τον "άθεο Νίτσε" δεν ισχύουν. Ο Νίτσε σε αυτό το κείμενο αναφέρεται σε πράγματα που άνετα μπορούσαν να είναι μέρος... θεολογικού κειμένου. Μιλάει για τον πρωταρχικό Εν και για το πως ο διονυσιακός άνθρωπος μέσα στην έκσταση του έρχεται σε αρμονία μαζί του. Αναλύει ακόμα και την αντίθεση του με τη θρησκεία της εποχής του, η οποία αντίθεση έχει να κάνει με το ότι η θρησκεία έγινε θρησκεία λογίων (ενώ η Λογική δεν μπορεί να εξηγήσει τον κόσμο!). Καταφέρεται εναντίον της Επιστήμης και της Λογικής που προσπαθούν να εξηγήσουν τον κόσμο εμμένωντας απλά στην φαινομενική επιφάνεια του.
Με μια έννοια ο Νίτσε είναι περισσότερο πιστός (σε μια μεταφυσικά εκστατική θέαση του μυστηρίου του κόσμου) παρά ένας κενός άθεος όπως πολλοί θέλουν να τον παρουσιάζουν.
Το πλήρης κείμενο μπορείτε να το δείτε εδώ: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2011/11/blog-post_21.html
Θα ήθελα σχόλια ή/και παρατηρήσεις. Ειλικρινά δεν πιστεύω πως η κατηγοριοποίηση του Νίτσε (ή οποιουδήποτε άλλου φιλοσόφου) σε κουτάκια είναι λογική και σωστή. Κάθε υπεραπλούστευση τόσο μεγάλων μυαλών μόνο λάθος μπορεί να είναι.
Καιρό είχαμε να δούμε "φασαρία" οπότε είπα να κάνω κάτι για να ξυπνήσουμε... |
Συμφωνω με τις εκτιμισεις σου για τον Νιτσε......Στο παρα ενα δεν τον "αγιοποιησαν" οι εβραιοχριστιανοι φιλοι σου...... _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
j_pap Πρύτανης
Εγγραφή: 27 Οκτ 2010 Δημοσιεύσεις: 1188 Τόπος: Θεσ/νίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 23, 2011 1:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ελιτισμός-Ναζισμός
Σύμφωνα με τον εν παρανοία ευρισκόμενον Νίτσε: Παράθεση: | «το κακό που προεξένησε ο Σωκράτης στον κόσμο, το ολοκλήρωσε ο Χριατιανισμός, διότι ο Ιησούς κύρηξε την φιλεχθρία κατά ενστίγκτων, ορμών και των παθών γενικά· ακόμη δε , διότι η «οδός» κατά τον Ιησού, οπου οδηγεί στο αληθινό μεγαλείο, διέρχεται από το όρος της Ταπεινοφροσύνης και της κενότητας του εαυτού μας στις σχέσεις μας με άλλους (πράγμα «εχθρικό για την χοϊκή οδό του Νίτσε).
Κατ'αυτόν, οι χειρότεροι εχθροί του ανθρώπου είναι οι Σωκρατικοί («ο άνθρωπος ο οποίος αναζητά διαρκώς την ομολογία της συνείδησης με τον εαυτό της». Κατηγορούσε αυτόν και τους μαθητές του, ότι είχαν σκοπό να να θέσουν εμπόδιο εις τον αμοραλισμό και να καθιερώσουν ανατρεπτική ηθική που επιδιώκει να φιμώσει τις ορμές του ανθρώπου) και οι Χριστιανοί με τις πνευματικές προτροπές περί ταπεινοφροσύνης, κενότητας και αγάπης των οδοιπόρων προς τους εχθρούς τους. |
Παράθεση: | Η ηθική αδιαφορία (αηθικισμός ή αμοραλισμός) φέρνει πάντα ολέθρια αποτελέσματα,γι αυτό και ο αμοραλισμός που φέρνει ηθική κατάπτωση(πτώση ηθικών αξιών) κατακρίνεται.Ο αμοραλισμός υπήρξε χαρακτηριστικό γνώρισμα των ολοκληρωτικών καθεστώτων.Ο Χίτλερ πάτησε πάνω στα νιτσεϊκά έργα για να οικοδομήσει την θεωρία του εθνικοσοσιαλισμού η ναζισμού.Το πρότυπο της άριας φυλής βασίστηκε πάνω στον Υπεράνθρωπο «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» το σημαντικότερο ίσως έργο του Νίτσε.
Τέλος και ο μακιαβελισμός είναι απόστημα που αιτία έχει την διδασκαλία του υπερανθρώπου. |
_________________ Lams! Step By Step Forever We Will Sing ###Mighty to Save
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την j_pap στις Πεμ Νοέ 24, 2011 12:10 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 23, 2011 10:40 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε: | Καλά είσαι με τα καλά σου;
Πρόκειται για το πρώτο βιβλιο του Νίτσε!!!
όπου είναι σαφώς επηρεασμένος από το πρώιμο είδωλό του, τον Σοπενάουερ ο οποίος στο έργο του "Ο κόσμος ως θέληση και ως παράσταση" κάνει λόγο για την ύπαρξη μιας παγκόσμιας θέλησης. επίσης στο ίδιο βιβλίο εξαίρει τον αργότερα "ακατανόμαστο", τότε φίλο του, Ριχαρντ Βάγκνερ. Αργότερα θα γράψει το έργο "Νίτσε εναντίον Βάγνερ".
Έχεις διαβάσει την εισαγωγή στη δεύτερη έκδοση της "τραγωδίας" ή όχι;
Διάβασε καλύτερα κανένα έργο της ωριμότητας του Νίτσε όπως το "ο Αντίχριστος" και θα καταλάβεις τι γνώμη έχει ο Νίτσε για το επέκεινα, το θεό, το διάβολο, τον Καντ, την κόλαση, την "επί του όρους ομιλία" κλπ κλπ.
Ελπίζω να μην αναφέρεις το "παραλογος" επειδή στο τέλος έχασε την πνευματική του υγεία. Θα με λυπήσει πολύ αυτό.
Περιμένω την τοποθέτησή σου και συνεχίζουμε, αν και υποψιάζομαι ότι παρέθεσες το συγκεκριμένο θέμα για να με τσιγκλίσεις! αλλά ας μη γίνομαι τόσο ματαιόδοξος. |
Ναι ό,τι έγραψα το έγραψα για αφορμή για συζήτηση.
Και εννοείται πως με το "παράλογος" δεν εννοώ το ότι τρελάθηκε στο τέλος. Το "παράλογος" για εμένα είναι κάτι το απόλυτα ΘΕΤΙΚΟ (δεν ειρωνεύομαι καθόλου) σε έναν κόσμο όπου το να είσαι "λογικός" είναι μέρος της μεθόδου της εκάστοτε κρατούσας εξουσίας να επιβάλλει αυτό που θέλει. Ο Νίτσε ξεκίνησε τον ιρρατιοναλισμό και την εναντίωση στο δογματισμό της "πανίσχυρης επιστήμης" που όλα προσπαθεί να τα εξηγήσει και στο τέλος τίποτα δεν εξηγεί...
Το έργο του κάθε φιλόσοφου περνάει από φάσεις. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να αγνοούμε το πρώιμο και να "αγιοποιούμε" τα τελευταία του. Σωστά; Πολλές φορές μάλιστα ο κάθε φιλόσοφος, βαθιά επηρεασμένος από προσωπικές περιπέτειες, αλλάζει τις θέσεις του με τρόπο που κανείς δεν θα έλεγε πως είναι "αντικειμενικός". _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 23, 2011 10:45 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: ΝΙΤΣΕ, ένας παράλογος πιστός! |
|
|
maxim_97 έγραψε: | skakos έγραψε: | Διαβάζοντας το "Η Γέννηση της Τραγωδίας" κατάλαβα πως όσα νομίζουν μερικοί ότι γνωρίζουν για τον "άθεο Νίτσε" δεν ισχύουν. Ο Νίτσε σε αυτό το κείμενο αναφέρεται σε πράγματα που άνετα μπορούσαν να είναι μέρος... θεολογικού κειμένου. Μιλάει για τον πρωταρχικό Εν και για το πως ο διονυσιακός άνθρωπος μέσα στην έκσταση του έρχεται σε αρμονία μαζί του. Αναλύει ακόμα και την αντίθεση του με τη θρησκεία της εποχής του, η οποία αντίθεση έχει να κάνει με το ότι η θρησκεία έγινε θρησκεία λογίων (ενώ η Λογική δεν μπορεί να εξηγήσει τον κόσμο!). Καταφέρεται εναντίον της Επιστήμης και της Λογικής που προσπαθούν να εξηγήσουν τον κόσμο εμμένωντας απλά στην φαινομενική επιφάνεια του.
Με μια έννοια ο Νίτσε είναι περισσότερο πιστός (σε μια μεταφυσικά εκστατική θέαση του μυστηρίου του κόσμου) παρά ένας κενός άθεος όπως πολλοί θέλουν να τον παρουσιάζουν.
Το πλήρης κείμενο μπορείτε να το δείτε εδώ: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2011/11/blog-post_21.html
Θα ήθελα σχόλια ή/και παρατηρήσεις. Ειλικρινά δεν πιστεύω πως η κατηγοριοποίηση του Νίτσε (ή οποιουδήποτε άλλου φιλοσόφου) σε κουτάκια είναι λογική και σωστή. Κάθε υπεραπλούστευση τόσο μεγάλων μυαλών μόνο λάθος μπορεί να είναι.
Καιρό είχαμε να δούμε "φασαρία" οπότε είπα να κάνω κάτι για να ξυπνήσουμε... |
Συμφωνω με τις εκτιμισεις σου για τον Νιτσε......Στο παρα ενα δεν τον "αγιοποιησαν" οι εβραιοχριστιανοι φιλοι σου...... |
? Τι εννοείς; _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 26, 2011 1:16 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
j_pap έγραψε: | Ελιτισμός-Ναζισμός
Σύμφωνα με τον εν παρανοία ευρισκόμενον Νίτσε: Παράθεση: | «το κακό που προεξένησε ο Σωκράτης στον κόσμο, το ολοκλήρωσε ο Χριατιανισμός, διότι ο Ιησούς κύρηξε την φιλεχθρία κατά ενστίγκτων, ορμών και των παθών γενικά· ακόμη δε , διότι η «οδός» κατά τον Ιησού, οπου οδηγεί στο αληθινό μεγαλείο, διέρχεται από το όρος της Ταπεινοφροσύνης και της κενότητας του εαυτού μας στις σχέσεις μας με άλλους (πράγμα «εχθρικό για την χοϊκή οδό του Νίτσε).
Κατ'αυτόν, οι χειρότεροι εχθροί του ανθρώπου είναι οι Σωκρατικοί («ο άνθρωπος ο οποίος αναζητά διαρκώς την ομολογία της συνείδησης με τον εαυτό της». Κατηγορούσε αυτόν και τους μαθητές του, ότι είχαν σκοπό να να θέσουν εμπόδιο εις τον αμοραλισμό και να καθιερώσουν ανατρεπτική ηθική που επιδιώκει να φιμώσει τις ορμές του ανθρώπου) και οι Χριστιανοί με τις πνευματικές προτροπές περί ταπεινοφροσύνης, κενότητας και αγάπης των οδοιπόρων προς τους εχθρούς τους. |
Παράθεση: | Η ηθική αδιαφορία (αηθικισμός ή αμοραλισμός) φέρνει πάντα ολέθρια αποτελέσματα,γι αυτό και ο αμοραλισμός που φέρνει ηθική κατάπτωση(πτώση ηθικών αξιών) κατακρίνεται.Ο αμοραλισμός υπήρξε χαρακτηριστικό γνώρισμα των ολοκληρωτικών καθεστώτων.Ο Χίτλερ πάτησε πάνω στα νιτσεϊκά έργα για να οικοδομήσει την θεωρία του εθνικοσοσιαλισμού η ναζισμού.Το πρότυπο της άριας φυλής βασίστηκε πάνω στον Υπεράνθρωπο «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» το σημαντικότερο ίσως έργο του Νίτσε.
Τέλος και ο μακιαβελισμός είναι απόστημα που αιτία έχει την διδασκαλία του υπερανθρώπου. |
|
ο πιο επικίνδυνος άνθρωπος είναι ο ημιμαθής _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 26, 2011 1:23 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skakos έγραψε: | Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε: | Καλά είσαι με τα καλά σου;
Πρόκειται για το πρώτο βιβλιο του Νίτσε!!!
όπου είναι σαφώς επηρεασμένος από το πρώιμο είδωλό του, τον Σοπενάουερ ο οποίος στο έργο του "Ο κόσμος ως θέληση και ως παράσταση" κάνει λόγο για την ύπαρξη μιας παγκόσμιας θέλησης. επίσης στο ίδιο βιβλίο εξαίρει τον αργότερα "ακατανόμαστο", τότε φίλο του, Ριχαρντ Βάγκνερ. Αργότερα θα γράψει το έργο "Νίτσε εναντίον Βάγνερ".
Έχεις διαβάσει την εισαγωγή στη δεύτερη έκδοση της "τραγωδίας" ή όχι;
Διάβασε καλύτερα κανένα έργο της ωριμότητας του Νίτσε όπως το "ο Αντίχριστος" και θα καταλάβεις τι γνώμη έχει ο Νίτσε για το επέκεινα, το θεό, το διάβολο, τον Καντ, την κόλαση, την "επί του όρους ομιλία" κλπ κλπ.
Ελπίζω να μην αναφέρεις το "παραλογος" επειδή στο τέλος έχασε την πνευματική του υγεία. Θα με λυπήσει πολύ αυτό.
Περιμένω την τοποθέτησή σου και συνεχίζουμε, αν και υποψιάζομαι ότι παρέθεσες το συγκεκριμένο θέμα για να με τσιγκλίσεις! αλλά ας μη γίνομαι τόσο ματαιόδοξος. |
Ναι ό,τι έγραψα το έγραψα για αφορμή για συζήτηση.
Και εννοείται πως με το "παράλογος" δεν εννοώ το ότι τρελάθηκε στο τέλος. Το "παράλογος" για εμένα είναι κάτι το απόλυτα ΘΕΤΙΚΟ (δεν ειρωνεύομαι καθόλου) σε έναν κόσμο όπου το να είσαι "λογικός" είναι μέρος της μεθόδου της εκάστοτε κρατούσας εξουσίας να επιβάλλει αυτό που θέλει. Ο Νίτσε ξεκίνησε τον ιρρατιοναλισμό και την εναντίωση στο δογματισμό της "πανίσχυρης επιστήμης" που όλα προσπαθεί να τα εξηγήσει και στο τέλος τίποτα δεν εξηγεί...
Το έργο του κάθε φιλόσοφου περνάει από φάσεις. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να αγνοούμε το πρώιμο και να "αγιοποιούμε" τα τελευταία του. Σωστά; Πολλές φορές μάλιστα ο κάθε φιλόσοφος, βαθιά επηρεασμένος από προσωπικές περιπέτειες, αλλάζει τις θέσεις του με τρόπο που κανείς δεν θα έλεγε πως είναι "αντικειμενικός". |
Μόνο που στην περίπτωση του Νίτσε αυτό δεν ισχύει.. Ακόμη κι από τη "γέννηση..." θα μπορούσε ένα διεισδυτικό μάτι να αντιληφθεί τι θα επακολουθούσε. Ήδη από τους "ανεπίκαιρους στοχασμούς" ο Νίτσε άρχισε να διαμορφώνει τις ιδέες του. Μάλιστα σ' αυτό το έργο γίνεται η τελευταία αναφορά του Νίτσε στο Βάγκνερ, καθώς ο πρώτος άρχισε να αποστασιοποιείται εξαιτίας και ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΠΕΡΙ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ του δευτέρου. _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 04, 2011 10:44 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skakos έγραψε: | Πάντως και στα Σημειωματάρια του Νίτσε που δημοσιεύτηκαν μετά το θάνατο του, ο φιλόσοφος αναφέρεται σε πολλά σημεία στο υπερφυσικό ή στο Θεό... |
Ας αφήσουμε τα σημειώματα στην άκρη κι ας μιλήσουμε για το ολοκληρωμένο έργο του Νίτσε (εσύ γιατί νομίζεις ότι είναι σημειώματα
Γιατί δε διαβάζεις καλύτερα το -σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου του Νίτσε- αριστούργημά του : "Έτσι μίλησε ο Ζαρατούτρα"; Εκεί θα διαβάσεις την αρχική τοποθέτηση του δημιουργού που είναι ότι:
Ο ΘΕΟΣ ΠΕΘΑΝΕ
Καλημέρα _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
shadowriter Καθηγητής
Εγγραφή: 17 Οκτ 2011 Δημοσιεύσεις: 69 Τόπος: Ελλαδα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 05, 2011 11:48 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε: |
Πρόκειται για το πρώτο βιβλιο του Νίτσε!!!
όπου είναι σαφώς επηρεασμένος από το πρώιμο είδωλό του, τον Σοπενάουερ |
Να και ο Σοπενάουερ!!!!
Πρέπει να τον έχεις πραγματικά σε μεγάλη υπόληψη ε;;
Όπως και να έχει δεν ζήτησα συγγνώμη που η παράθεση Schopy δεν μου έλεγε τίποτα. Τώρα όμως δεν πρόκειται να τον ξεχάσω ποτέ..μάλλον!!! _________________ δεν ξερω αν θα ανακαλυψω ποτε τις απαντησεις στα ερωτηματα που θετουν οι αορατες δυναμεις,ξερω ομως οτι η αναζητηση τους θα με οδηγησει σε ανωτερα επιπεδα της σκεψης και εμπειριας οπου τοτε λιγη σημασια θα εχει η απαντηση τους σε αυτον τν νεο κοσμο |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 06, 2011 12:13 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μην αγχώνεσαι, θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα. Προχώρα κανονικά και μη μασάς. _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 10, 2011 5:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε: | skakos έγραψε: | Πάντως και στα Σημειωματάρια του Νίτσε που δημοσιεύτηκαν μετά το θάνατο του, ο φιλόσοφος αναφέρεται σε πολλά σημεία στο υπερφυσικό ή στο Θεό... |
Ας αφήσουμε τα σημειώματα στην άκρη κι ας μιλήσουμε για το ολοκληρωμένο έργο του Νίτσε (εσύ γιατί νομίζεις ότι είναι σημειώματα
Γιατί δε διαβάζεις καλύτερα το -σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου του Νίτσε- αριστούργημά του : "Έτσι μίλησε ο Ζαρατούτρα"; Εκεί θα διαβάσεις την αρχική τοποθέτηση του δημιουργού που είναι ότι:
Ο ΘΕΟΣ ΠΕΘΑΝΕ
Καλημέρα |
Ο Παπανούτσος διαβάζει διαφορετικά το "Ο Θεός πέθανε" του Νίτσε. Θεωρεί (και μάλλον συμφωνώ μαζί του) πως είναι περισσότερο θλίψη για κάτι (για το ότι ο άνθρωπος θεωρεί τον εαυτό του πλέον θεό) παρά θριαμβολογία... _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 10, 2011 5:59 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε: | skakos έγραψε: | Πάντως και στα Σημειωματάρια του Νίτσε που δημοσιεύτηκαν μετά το θάνατο του, ο φιλόσοφος αναφέρεται σε πολλά σημεία στο υπερφυσικό ή στο Θεό... |
Ας αφήσουμε τα σημειώματα στην άκρη κι ας μιλήσουμε για το ολοκληρωμένο έργο του Νίτσε (εσύ γιατί νομίζεις ότι είναι σημειώματα
Γιατί δε διαβάζεις καλύτερα το -σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου του Νίτσε- αριστούργημά του : "Έτσι μίλησε ο Ζαρατούτρα"; Εκεί θα διαβάσεις την αρχική τοποθέτηση του δημιουργού που είναι ότι:
Ο ΘΕΟΣ ΠΕΘΑΝΕ
Καλημέρα |
Και γιατί αλήθεια να αφήσουμε τα σημειώματα στην άκρη; Στα σημειωματάρια του κάποιος πολλές φορές εκφράζει πιο δικές του σκέψεις και από αυτή την άποψη αυτά ίσως είναι τα πρώτα που πρέπει να εξετάσουμε... _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|