Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΛΗΘΕΙΑ?
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΗΘΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΣΩΣΤΗ ?
ΣΩΣΤΟ ΕΝΙΟΤΕ
23%
 23%  [ 3 ]
ΛΑΘΟΣ
76%
 76%  [ 10 ]
Σύνολο Ψήφων : 13

Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 19, 2003 9:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

(MoHDa, τα κυκλάκια σου με ενδιαφέρουν. Χωρίς κυκλάκια, τι σόι Homo sapiens θα ήσουνα ... )
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Phoenix
Υφηγητής


Εγγραφή: 25 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 17

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 25, 2003 1:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα ήθελα να Θυμίσω την κινηματογραφική ταινία The Truman Show του Αυστραλλού Peter Weir
Κώδικας:
http://www.peterweircave.com/sndtrk/index.html

Στην ταινία ο κ.Truman είχε δημιουργήσει ένα σταθερό κόσμο στηριζόμενος στην περιγραφή που του δίνε ο υπόλοιπος κόσμος.Στην πραγματικότητα πρόκειτο για ένα ψεύτικο περιβάλλον ειδικά φτοιγμένο για προβολή σε ένα τηλεοπτικό κανάλι ένα ριαλιτυ...
Ο κ.Τ είχε πλήρη άγνοια.
Ο κ.Τ νόμιζε ότι αυτή ήταν η αλήθεια.
=@=
Ο κ.Φοίνιξ θεωρεί ότι η λέξη Αλήθεια έχει χάσει την αρχική της έννοια.
Το αντίθετο της θυμίζω είναι το ψέμα.
Αρα στην ερώτηση το αν είναι αλήθεια αυτό που υποστηρίζουν οι πολλοί ,θα πρέπει να είναι γιατί είναι λίγο δύσκολο τόσοι πολλοί άνθρωποι να μην βλέπουν σωστά και να υποκρίνονται.
=@=
Αν μιλήσουμε για την ΑΛΗΘΕΙΑ που άκουσα ή διάβασα,με την ένοια της πίστης σε αυτό που άκουσα η διάβασα,ο κ.Φοίνιξ θεωρεί ότι δεν μπορεί να υπάρχει μια κοινή Αλήθεια μια που ο καθένας πιστεύει διαφορετικά πράγματα από τον καθένα και πιστεύει σε αυτά για τους δικούς του προσωπικούς του λόγους και μπορεί αυτή η Αλήθεια να είναι τόσο διαφορετική όσοι είναι οι άνθρωποι που νομίζουν ότι πιστεύουν στο ίδιο πράγμα.
Εάν το πλήθος έχει ΜΙΑ και ΜΟΝΟ Αλήθεια τότε δεν είναι παρά ένα ψέμα που δημιουργείται για κάποιους Χ λόγους...
=@=
Τώρα αν αυτό βοηθάει μετά από αυτό μπλέξιμο με τις λέξεις θα πρότεινα την πιο ελαστική λέξη Γνώμη.
ΥΓ.
Παρακαλώ όπως τα κεφαλαία να χρησιμοποιούνται με σύνεση εως καθόλου γιατί αλλιώς δίνουν την εντύπωση ότι κάποιος φωνάζει.Αυτό μόνο για την αποφυγή παρεξηγήσεων και αυτός είναι και ο μοναδικός λόγος που το αναφέρω.
Αυτή είναι η υποκειμενική μου Αλήθεια και ο Αληθινός σκοπός που το γράφω και αυτό θα ήθελα να πιστευτεί.
_________________

There are No Masters,There are No Teachers.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 25, 2003 1:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

το Truman Show είναι μια από τις αγαπημένες μου ταινίες για το λόγο που και εσύ περιγράφεις.

Η ζωή του ανθρώπου περνά μέσα από μεγάλες ή μικρές ψευδαισθήσεις. Άλλοτε ο άνθρωπος βολεύεται και κάθεται πάνω σ'αυτές, άλλοτε τις ξεπερνά και αντιμετωπίζει την βάναυση -όμως αληθινή- πραγματικότητα.

Νομίζω ο Jimmy Carrey στο τέλος έκανε το δεύτερο... είναι παράδειγμα προς μίμηση Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maya
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 101
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 26, 2003 1:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Wink Phoenix μπερδεύτηκα... Wink
Προσωπικά δεν ξέρω αν ζούμε στην αλήθεια ή στο ψέμα και επίσης δεν ξέρω αν "υπάρχουν" αυτές οι δύο έννοιες... Ποιός, δηλαδή, μπορεί να κρίνει αν αυτό που πιστεύω/νομίζω/βλέπω είναι αλήθεια ή ψέμα; Όποιος και να το κρίνει, το κάνει με προσωπικά κριτήρια άρα μπορεί πάλι να κάνει λάθος. Αφού δεχόμαστε παμψηφεί ότι δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια με ποιά κριτήρια γίνεται ο διαχωρισμός αλήθειας και ψεύδους; Αν δύο άνθρωποι βλέπουν με διαφορετικό τρόπο τα πράγματα κι αφού δεν υπάρχει αντικειμενικός παράγοντας για να βασιστούν, ο τρόπος τους θα μπορούσε να είναι τόσο αλήθεια όσο και ψέμα. Όχι; Rolling Eyes
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Phoenix
Υφηγητής


Εγγραφή: 25 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 17

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 26, 2003 12:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ας ταξιδέψουμε στην αρχέγονη σκέψη και ας φανταστούμε την ώρα και την στιγμή που η λέξη αλήθεια εφευρέθηκε.Φαντάζομαι ήρθε να καλύψει ένα κενό έκφρασης.Αυτής της πίστης.
ΠΧ.
Ο Τάσος στην Μαριώ.
"Μαριώ μου ο γείτονας είδε χθες το βράδυ που μουνα στην στάνη το Γιάγκο να περνάει την πόρτα του σπιτιού μας"
"Τάσο μου ο Γιάγκος δεν πέρασε την πόρτα του σπιτιού μας χθες το βράδυ.
Θα πρέπει να με πιστέψεις."
Εκείνη την στιγμή αν δεν υπήρχε στο λεξιλόγιο τους η λέξη αλήθεια ή η λέξη ψέμματα (Αλληλένδετες) Θα είχε εφευρεθεί.
"Τάσο μου δεν σου λέω ψέμματα ο γείτονας δεν λέει την αλήθεια"
Εδώ η αλήθεια είναι αντικειμενική και όχι υποκειμενική. Ο Γιάγκος είτε πέρασε την πόρτα της Μαριώς είτε όχι.Και η Μαριώ τουλάχιστον το ήξερε αυτό.Ο γείτονας μπορεί και να κανε λάθος λόγω σκοταδιού.
==@
Η λέξη αλήθεια πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση έως καθόλου.Δεν έχει βασικά λόγο ύπαρξης στην ανθρώπινη έκφραση.Θεωρείται δεδομένο ότι οι ανθρωποι την χρησιμοποιούν έτσι η αλλιώς.Αν θα έδινα κάποιο λόγο για να συνεχίσει να υπάρχει δεν βρίσκω άλλη χρήση πλυν αυτής της πικάντικης, μεταξύ ενός ζευγαριού,πάνω στο παιχνίδι του έρωτα.Βασική προυπόθεση βέβαια να υπάρχει χιούμορ και άπλετη εμπιστοσύνη,ΟΠΩΣ θα πρεπε να ναι σε μια κανονική κατάσταση.
==@
Ασφαλώς ο Γιάγκος μπορεί και να μπήκε από το παράθυρο.
Βλέπετε αν και από όλλες τις αισθήσεις η όραση μπορεί να ναι η πιο αντικειμενική εντούτεις και αυτή κάποιες στιγμές μπορεί να ξεγελάσει και να νομίζουμε ότι βλέπουμε κάτι άλλο αντί άλλου.
_________________

There are No Masters,There are No Teachers.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 26, 2003 4:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος και να το κρίνει, το κάνει με προσωπικά κριτήρια άρα μπορεί πάλι να κάνει λάθος. Αφού δεχόμαστε παμψηφεί ότι δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια με ποια κριτήρια γίνεται ο διαχωρισμός αλήθειας και ψεύδους; Αν δύο άνθρωποι βλέπουν με διαφορετικό τρόπο τα πράγματα κι αφού δεν υπάρχει αντικειμενικός παράγοντας για να βασιστούν, ο τρόπος τους θα μπορούσε να είναι τόσο αλήθεια όσο και ψέμα. Rolling Eyes


Όπως λέει η Maya το εκάστοτε κριτήριο είναι υποκειμενικό. Επειδή δυο άνθρωποι βλέπουν διαφορετικά ένα γεγονός και οι δυο μπορούν να γίνουν 10.000.000, τότε αυτονόητα αν συμφωνήσουν σε κάτι κοινό τότε κατά πάσα πιθανότητα αυτό είναι και αληθινό.
Η έκφραση (αλήθεια εστί οι πάντες ομολογούσι και έκαστος προσεπιμαρτυρεί), αυτό ακριβός εννοεί. Ότι αυτό που βλέπει ο καθείς είναι σύμφωνο με αυτό που βλέπουν όλοι. Τώρα αν όλοι βλέπουν και ζουν μια αυταπάτη τότε η αυταπάτη είναι η αλήθεια των 10000000.
Eδώ έρχεται το δίλημμα, βγαίνει ένας και τους ξυπνά-διασπά? ή οι αυταπατώμενοι κοινωνούν?

Ναι πάντες πρέπει να λέγουν ομού μαζί κάτι, να συνομολογούν, ώστε να υπάρξει κοινωνία. Η ομολογία (-ομού ο λόγος-) συγκροτεί κοινωνία. Η διάσπαση το μόνο που θα κάνει είναι να διαιρέσει το όλον. Θα αυξήσει μόνο της αλήθειες. Μια η δικιά μου (η σωστή) και μια η λάθος δικιά σου. Γιατί υπάρχουν πάντα δυο γνώμες, η δικιά μου και η λάθος. Η καινούργια αλήθεια ή οικειοποιείται, οπότε είναι σωστή-δικιά μου, ή απορρίπτεται, σαν λάθος-ξένη. Cool
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 27, 2003 2:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο αναξ ου το μαντειον εστι το εν δελφοις ουτε λεγει ουτε κρυπτει αλλα σημαινει - ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ.
Ήρεμα βρε παιδιά. Γιατί να πιάνουμε τα άκρα; Ούτε να δεχόμαστε άκριτα αυτά που μας πασάρουν «άνωθεν» αλλά ούτε και να πέφτουμε στον σχετικισμό. Shocked Σε τελική ανάλυση, αυτό το χάος θέλουν τα αφεντικά: χάος να ΄ναι κι ό,τι να ΄ναι! Wink Αν το πασάρανε με την κλασική οδό δεν θα τους πίστευε κανένας. Αχ αυτή η δύναμη των ανθρώπινων λέξεων!
Θέλετε χάος; Πάρτε να ΄χετε:
Η πραγματική επικοινωνία δεν έχει κανόνες επικοινωνίας.
Δισεκατομμύρια άνθρωποι, ένας κόσμος, δισεκατομμύρια κοσμοθεωρίες. Η φυσική ελευθερία και η πνευματική ελευθερία είναι ασύμβατες: ο επαναπροσδιορισμός του πνεύματος θα απαιτούσε τον επαναπροσδιορισμό του κόσμου.
Η δημιουργία δεν είναι απάντηση, είναι το ερώτημα.
Όταν οι λέξεις μάς ενοχλούν, βρίσκουμε άλλες.
Ο μύθος της πραγματικότητας είναι ο χειρότερος μύθος. Αλλά και ο πιο χρήσιμος.
Ψεύτες δεν είμαστε, μας έκαναν. Όταν νόθευσαν το μύθο μας με την πραγματικότητά τους.
Υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί; Εάν ναι, τα λόγια δεν αρκούν. Εάν όχι, τα λόγια είναι πλέον περιττά.
Τίποτα πιο ενοχλητικό από τις λέξεις. Γι΄ αυτό τις χρησιμοποιούμε κατά κόρον.
Θέλεις να μάθεις την αλήθεια; Μη πιστέψεις κανέναν.

Twisted Evil Σας δίνω κάθε δικαίωμα να με βρίσετε ελεύθερα για το μαύρο μου χιούμορ.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 28, 2003 1:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η αλήθεια ως φιλοσοφική έννοια έχει μια ιδιαίτερη χροιά. Ένα μοναδικό συνδυασμό αντικειμενικότητας και υποκειμενικότητας, χωρίς το ένα να συγκρούεται με το άλλο, αλλά να το συμπληρώνει και να το ολοκληρώνει. Από πρακτική, από ερωτική άποψη, έχει νόημα να αναρωτιέται ένας Τάσος αν είναι αλήθεια ή όχι το αν ένας Γιάγκος σαλτάρησε το βράδυ από την πόρτα ή το παράθυρο. Από φιλοσοφική άποψη, δεν έχει νόημα να αναρωτιέται κανείς αν κάτι είναι αλήθεια ή δεν είναι αλήθεια, ή αν είναι ψέμμα, με αυτή την έννοια. Αυτή η παρεξήγηση νομίζω δημιουργεί τη σύγκρουση σε αυτή τη συζήτηση. Στην αρχή της συζήτησης, κάποιος έθιξε το αν θα έπρεπε πρώτα να ορίσουμε την αλήθεια.
Τι «είναι αλήθεια» λοιπόν; Αυτές οι δύο λέξεις, το είναι και το αλήθεια, περισσότερο μας ζημιώνουν de facto παρά μας ωφελούν. Αν κάτι ήταν αλήθεια, θα το ξέραμε. Αν η αλήθεια ίσχυε για όλους, θα την είχαμε αποδεχτεί. Αν η αλήθεια υπήρχε, θα τη βλέπαμε. Το ερώτημα του Πιλάτου προς τον Ιησού μένει: «τι είναι αλήθεια»; Όμως αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για μας, είναι όχι το ερώτημα το ίδιο, αλλά το γεγονός ότι ο Πιλάτος δεν περίμενε απάντηση, ούτε την ήθελε από τον Ιησού, αλλά έστριψε και έφυγε. Αν την ήθελε την απάντηση, θα περίμενε, δεν θα έφευγε, θα έδινε στον Ιησού την ευκαιρία να του μιλήσει. Αντίθετα, από την άλλη όχθη, ο Ιησούς ΕΙΧΕ απάντηση. Την είχε πει: η αλήθεια είμαι εγώ και η αλήθεια ελευθερώνει κλπ. Μη ρωτάμε ΤΙ είναι αλήθεια, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η αλήθεια είμαστε ΕΜΕΙΣ. Ο Πιλάτος τον φοβήθηκε, έφυγε, γιατί φοβόταν την αλήθεια. Αυτή την αλήθεια φοβότανε, φοβότανε τον εαυτό του. Ο άνθρωπος, έχει σημασία, η «αλήθεια» είναι μέσον, εργαλείο, έννοια φτιαχτή, ιδεατή.
Αυτό έρχεται σε συμφωνία με το του Ηράκλειτου: ΕΔΙΖΗΣΑΜΗΝ ΕΑΥΤΟΝ. Για να ξέρει κανείς κάτι, πώς θα το ξέρει; Πρέπει να το έχει μάθει από κάποιον άλλο. Ο τρομερός Εφέσιος, ο ποιητής της σκέψης, ανατρέπει, ξεπερνά τη λογική: τον εαυτό μου ρώτησα, γι΄ αυτό και ξέρω. Γι΄ αυτό και είμαι σίγουρος, ξέρω την αλήθεια. Η αλήθεια είμαι εγώ. Αλήθεια από δεύτερο χέρι δεν είναι αλήθεια!

Τώρα, το πόσο καλά το εκμεταλλεύονται αυτό κάποιοι για να σπείρουν τη διχόνοια και να υπονομεύσουν την κοινωνία (όπως ο φίλος tai την ορίζει), υπονομεύοντας πρώτα το ίδιο το άτομο, υπονομεύοντας την προσεπιμαρτυρία, πριονίζοντας την καρέκλα της κοινωνίας, ε, εδώ θα άρχιζε ίσως μια άλλη πραγματικά μεγάλη συζήτηση... Και πολύ ενδιαφέρουσα!

Μια φορά βλέπει κάποιος τον Νασρεντίν Χότζα να ποτίζει μια γλάστρα με ένα ποτιστήρι σπασμένο, χωρίς πάτο. Τι κάνεις εκεί, του λέει, το ποτιστήρι δεν έχει νερό! Και απαντά εκείνος: «κανένα πρόβλημα, και τα λουλούδια που ποτίζω είναι ψεύτικα».
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Phoenix
Υφηγητής


Εγγραφή: 25 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 17

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 30, 2003 2:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αρα λοιπόν θα πρέπει να πιστέψουμε ότι υπήρξε Ο Ιησούς και ο Πιλάτος και ότι η ιστορία που διηγήθηκες έγινε έτσι ακριβώς.
Θα μου πείς και τι σε νοιάζει εαν αυτό σε βοηθάει να βγάλεις νόημα;
Χμμμ απλά επιμένω στην αντικειμενική θεώρηση της αλήθειας.
Εαν ήθελα να χρησιμοποιήσω κάποια λέξη για την υποκειμενική της χρήση,δεν θα έλεγα όχι στον Μύθο.
Αλλωστε ο μύθος-μύθοι έχει-έχουν δικαιωθεί από την ιστορία και ο Ιησους και ο Πιλάτος είναι πια Μυθικά πρόσωπα.
Δεν είναι πιο όμορφο να αρχίζει η ιστορία...κάπως έτσι.
Ο Μύθος λέει...κλπ
Αλλά βέβαια φοβού τους πιστούς χριστιανούς,ορθόδοξους και μή.
_________________

There are No Masters,There are No Teachers.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 30, 2003 3:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όχι, δεν συνάγεται από αυτό, ότι θα πρέπει να πιστέψουμε τίποτε.
Όχι, δεν συνάγεται ότι η ιστορία έγινε έτσι.
Ναι, η αξία του μύθου είναι το νόημά του. Αυτό, όσον αφορά το πρόσωπο. Όταν όμως έρχεται η κρίσιμη στιγμή της πραγματικής ζωής, εκεί οι συγκρούσεις εξωτερικεύονται. Και πριν υπήρχαν, και μέσα μας, αλλά εκεί δεν είναι φανερές, επειδή τις κρύβουμε καλά. Μας το έχουν μάθει καλά αυτό το παιχνίδι.
Όσο για τους χριστιανούς, ναι, φοβού την πίστη και δώρα φέρουσα. Αυτός ο φόβος είναι το τίμημα και αυτός που το είπε τον ζει ήδη.
Αν είχες την ευκαιρία να μάθεις μια πολύτιμη αλήθεια (όπως εσύ τη θεωρείς, σύμφωνα με τη δική σου «αντικειμενική θεώρηση») από το στόμα του διαβόλου (να είσαι σίγουρος ότι πάντα κάποιος θα την ξέρει, κι ας είναι όποιος να ΄ναι, μπορεί να είμαι εγώ, δεν το ξέρεις), θα έκλεινες τα αυτιά σου; Όχι, μην αρνιέσαι το μύθο, μόνος το είπες! Να το πω και αλλιώς: δώσε μου εσύ τον ορισμό σου του χριστιανού ή του πιστού (πάντα όπως εσύ τον είπες ή τον εννοείς) και θα σού θέσω εγώ το ανάλογο ερώτημα. Ίσως, να είναι και το ερώτημα του Πιλάτου.
Όχι, μην αρνιέσαι το μύθο! Υπάρχουν και «Πιλάτοι», που με την πίστη στον εαυτό τους κερδίζουν την κόλαση. Κάτι έχουμε να μάθουμε κι από αυτούς.
Ένας μύθος μπορεί να αξίζει όσο μια πραγματικότητα. Σε ευχαριστώ. Smile
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 30, 2003 4:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κάθε αρχή είναι και δύσκολη προπάντων, όταν ενδέχεται να επηρεάσει τη συνέχεια των πραγμάτων και ποια αρχή, όπως κι αν την εννοήσουμε, μπορεί να μην επηρεάσει τα μετέπειτα στοιχεία. Ενίοτε μπορεί η αρχή να παραμείνει μετέωρη και να μην ακολουθείται από κάτι άλλο. Αυτό προφανώς συμβαίνει γιατί δεν κατέστη δυνατόν να κινητοποιήσει την ανάγκη μιας συνέχειας.
Η σχέση του ερέβους με το φως είναι αμοιβαία και αλληλοσυμπληρούμενη. Την ημέρα υπάρχουν πάντα νησίδες ερέβους ακόμα και στις πιο καλοφωτισμένες επιφάνειες. Τη δε νύχτα υπάρχουν πάντα νησίδες φωτός ακόμα κι όταν το σκοτάδι φαίνεται απόλυτο.
Άραγε η μόνη αλήθεια είναι το ψεύδος; Εάν κάποιος συμβιβαστεί με τη βεβαιότητα και του ψεύδους τότε είναι όλα καλά, αν όμως αρχίσει να διψά για αλήθεια ενδέχεται να μείνει διψασμένος. Κι αν νομίσει κάποιος πως βρήκε την αλήθεια τότε είναι που είναι βέβαιον ότι κουράστηκε να την ψάχνει κι απλώς αναπαύθηκε σε ένα αληθοφανές ψεύδος.
Στα χέρια μας φτάνει το ελάχιστο αυτού του κόσμου που μας περιβάλλει και στην προσπάθειά μας να αρπαχτούμε από αυτό συχνά πληγωνόμαστε. Αλήθεια πως να δεχτεί κανείς την προσωρινότητά του; Πώς να δει τη φθαρτότητα των πραγμάτων που νομίζει ότι είναι δικά του. Κι όταν διαπιστώσει την τρωτότητα των δεδομένων του τότε αναζητά τις ευθύνες στους ανώτερους.
άραγε ποιος ανθρώπινος νόμος είναι αληθινός; Αφού ο άνθρωπος ερμηνεύει τα πάντα με τα δικά του κριτήρια και δίνει στο σύμπαν ιδιότητες δικές του.
Αν αγαπούμε τα βιβλία ίσως είναι γιατί με εισαγάγουν σε έναν κόσμο εξ ίσου αληθινό με αυτόν που με περιβάλλει κι αν είναι πλαστός αυτό τα καθιστά περισσότερο ελκυστικά.

Στέλλα Κοντογιάννη

το βρήκα στο way.gr και κολάί
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
puppy22
Λέκτωρ


Εγγραφή: 20 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 30
Τόπος: Manchester, UK

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 30, 2003 9:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afou diavasa ta posts gia to 8ema na pw kai egw th tapeinh mou mhxanologiki apopsh epi tou 8ematos.....

h alh8eia den einai mia.... einai oses akrivws kai oi an8rwpoi.... diaofertikoi an8rwpoi = diaforetikes apopseis = diaforetikes apodeikseis = klp klp klp klp klp

panta se polla kataligei auth h eksisosi opote sigoura den mporei na kataliksei se mia kai mono alh8eia.... ara kati einai alh8es analoga me to ti o egkefalos tou ka8e ena apo mas exei dextei ws psema kai alh8eia.....

oi parakatw eikones apodeiknuoun oti o egkefalos mas apla ema8e kai orise th einai or8h gwnia kai einai leuko kai gkri xrwma..... ara den 8a ma8oume pote an uparxei mia alh8eia para mono oti yparxoun polles....!!!


Sth prwth prospa8iste na vreite an einai oksia, amblia h or8h gwnia.... kai meta valte thn or8h gwnia apo ena komati xarti kai 8a deite ta apotelesmata..... kai sth deuterh prospa8iste na vreite pio komati einai gkri kai pio leuko.... kia meta valte ena komati xarti kai kalupste to komati pou enononte kai 8a deite pio einai.....!!!!

nastai kala......
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 01, 2003 1:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ωραία τα παραδείγματά σου, puppy22. Μια παρατήρηση όμως: δείχνουν τη σχετικότητα της αντίληψής μας (για την αλήθεια), δεν δείχνουν τη σχετικότητα της αλήθειας. Το κομμάτι χαρτί, με το οποίο ελέγχουμε τη γωνία, είναι ο αδιάψευστος μάρτυρας.
Καμιά σχετικότητα δεν αναιρεί την αξία, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνάμε τον σκόπελο της αξιολόγησής της. Ας θυμηθούμε μια γνωστή ιστορία με τον Ηράκλειτο:
DK A9: «Καθάπερ Ηράκλειτος λέγεται προς τους ξένους ειπειν, τους βουλομένους εντυχειν αυτω, οι επειδή προσιόντες ειδον αυτόν φερόμενον πρός τω ιπνω εστησαν. εκέλευε γάρ αυτούς εισιέναι θαρρουντας. είναι γάρ καί ενταυθα θεούς).»
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Phoenix
Υφηγητής


Εγγραφή: 25 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 17

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 01, 2003 4:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Phoenix έγραψε:

Αλλά βέβαια φοβού τους πιστούς χριστιανούς,ορθόδοξους και μή.

Χμμμ...ναι είναι αλήθεια ότι εδώ εκφράζω την υποκειμενικοτητά μου.
Και αυτή η έκφραση πρέπει να ναι αποτέλεσμα της"μοναδικότητας και απολυτότητας" που με την σειρά τους εκφράζουν εδώ και αιώνες η εκκλησία μας και οι αρχές μας,κάτι που ο Φοίνιξ που πιστεύει στον πλουραλισμό και στην πολυχρωμία δεν μπορεί να το δεχτεί και αντιδρά μάλλον υπερβολικά ειδικά μάλιστα όταν πρόκειται για δημόσιο διάλογο και γι αυτό ζητώ να μου συγχωρεθεί ο τόνος...
Τέλως πάντων μετά από όλη αυτήν την ανταλλαγή απόψεων,θα προσπαθήσω να ανταποκριθώ με κάτι που όμως δεν γέννημα δικό μου,αλλά που η μέχρι τώρα αντίληψη μου μπόρεσε και το επιβεβαίωσε.
Ο κόσμος είναι ένας κόσμος αντιφάσεων
Αυτή είναι η μόνη αλήθεια μου αυτό είναι το πιστεύω μου.
_________________

There are No Masters,There are No Teachers.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 01, 2003 5:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και όχι μόνο αντιφάσεων. Και αμφισημιών. Κι αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον.
Αυτό το εκκλησία "μας"... "Τους", ναι.
Δεν είναι η μόνη αλήθεια σου. Υπάρχουν κι άλλες.
Κι αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον. Κανείς δεν σκέφτεται μόνος. Cool
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3  Επόμενο
Σελίδα 2 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center