Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΜΟΡΦΟΓΕΝΕΣΙΣ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 01, 2011 11:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

κε Σκαπανεύ, Καθηγητά Φυσικέ και ......Μεταφυσικέ

Ωραίο το θέμα σας. Η ανάσταση είναι παλιό φαινόμενο.
Τις πρώτες υπόνοιες έχουμε από τον Εμπεδοκλή ο οποίος ''ανέστησε'' την άπνουν κόρη Πανθεία, όπως μας σώζει ο Διογένης ο Λαέρτιος. Κι ο ίδιος ο θάνατος του Εμπεδοκλή ήταν περίργος αφού φάνηκε λέει ένα ισχυρό φως λαμπάδων και το σώμα του δεν βρέθηκε ποτέ. Από αυτό το επεισόδιο αντέγραψαν οι χριστιανοί την Ανάσταση του Ιησού. Επίσημη μαρτυρία για την ανάσταση του Ιησού έχουμε μόνο δια στόματος Φλαβιου Ιώσιππου (ο οποίος είχε ισχυριστεί ότι ο Μ. Αλέξανδρος είχε προσκυνήσει τα ιερά των εβραίων, πράγμα που ποτέ δεν επαληθεύτηκε αλλά συζητιέται ακόμα)......
Ανάσταση έχουμε και στις δυνατότητες του Πυθαγόρα, του Αβαρι και του Απολλώνιου του Τυανέα. Δεν ήταν κάποιο θαύμα. Ήταν απόκρυφη επιστήμη για μυημένους μόνο, που γινόταν υπό προϋποθέσεις..... Το θέμα είναι πολύ μεγάλο. Καλό θα ήταν να μη το συζητάτε εις βάθος, αν δε το ξέρετε.

Είναι φυσικό.... ένας φυσικός, όντας θετικός επιστήμονας να μην δέχεται την ανάσταση αφού οι θετικές επιστήμες στηρίζονται στον παραγωγικό θετικισμό του Κοντ (πείραμα -παρατήρηση-νόμος)

Αυτά που ξεφεύγουν από την σύγχρονη φυσική αποτελούν ίσως μια ''μεταφυσική'' που θα βρουμε στο μέλλον, μην τρομάζετε και μην απορρίπτετε τίποτα. Φυσική είναι κι αυτή. Αφήστε την στο συρτάρι και θα δούμε......
_________________
The fate of all mankind I see
Is in the hands of fools

KING CRIMSON-EPITAPH 1969
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 02, 2011 12:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:

1)Απ' οσο γνωριζουμε οπως λες...
Γιατι υπαρχουν χιλιαδες πραγματα που δεν γνωριζουμε...
Μην προδικαζεις λοιπον το ανεφικτο της αναστασης...



2)Ακριβεστατος ο ορισμος σου περι Επιστημης... Twisted Evil
Γιατι στην πραγματικοτητα η ιστορια της Επιστημη δεν ειναι τιποτα αλλο απο την καταγραφη της αγωνιωδους προσπαθειας του ανθρωπου για γνωση, μεσα απο διαρκεις υποθεσεις, πειραματισμους, επαληθευσεις, απορριψεις και παλι απο την αρχη...
Η Ιστορια της Επιστημης καταδεικνυει την πορεια ενος Μαθητευομενου Μαγου !




3)λαβε υποψη σου οτι η μη επιστημονικη επαληθευση απο την εμπειρια μας της αναστασης δεν οφειλεται στο οτι δεν υφισταται η ανασταση, αλλά στο γεγονος οτι οι πειραματικες συνθηκες "ανιχνευσης" της ειναι απο ακαταλληλες εως ανυπαρκτες επιστημονικα.



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ



1)Δεν προδίκασα τίποτε.Εσύ προδικάζεις ότι υπάρχει ανάσταση.

2)Κάνεις λάθος.Η ιστορία της επιστήμης δείχνει ότι κάθε ανακάλυψη δεν καταργεί τις προηγούμενες γνώσεις αλλά τις ενσωματώνει σ' ένα γενικότερο μοντέλο,για το οποίο αποτελούν υποπεριπτώσεις της νέας θεώρησης (π.χ. η Νευτώνειος φυσική ως μέρος της Σχετικότητας).

Αντίθετα,οι θρησκευτικές αντιλήψεις έχουν διαψευστεί πολλάκις,χωρίς δυνατότητα αφομοίωσης από μια γενικότερη θεώρηση.Παραμένουν ,λοιπόν,ημερολόγιο υποθέσεων.

3)Έχεις να προτείνεις καλύτερες;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Tetragonos
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Νοέ 2010
Δημοσιεύσεις: 960

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 16, 2011 11:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: περι θεού Απάντηση με Συμπερίληψη

Tetragonos έγραψε:
Αριστεύων έγραψε:

Η φιλοσοφία είναι σοφία περί τού είναι αληθινό σ'αυτόν τον κόσμο, το τι ισχύει και τι δεν ισχύει, το τι μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα και τι δεν μπορούμε να πούμε.

Πολύ εύκολα τα λες Άρι , είσαι σίγουρος;
Τα παρακάτω που θα παραθέσω (μεταφορά από βιβλίο) τι είναι ; Φιλοσοφία ή πραγματικότητα;



Στην προσπάθειά μας να παρουσιάσουμε και να εκφράσουμε τις απόψεις μας για την πραγματικότητα δημιουργούμε μοντέλα και ιδέες, που είναι πολύ πιο απλά και εύκολα να συλλάβουμε από την ίδια την πραγματικότητα. Το πρόβλημα είναι ότι συνήθως συγχέουμε αυτά τα δυο και νομίζουμε, ότι επειδή έχουμε μια λέξη για ένα φαινόμενο μπορούμε να καταλάβουμε και τη φύση του. Δεν είναι όμως έτσι. Με τις λέξεις εξορκίζουμε απλά την άγνοιά μας και χρησιμοποιώντας τη μαγική τους δύναμη κτίζουμε τα απατηλά τείχη της οικειότητας και ασφάλειας γύρω από ένα βασικά άγνωστο και ανασφαλή κόσμο. Η σύγχρονη επιστήμη είναι αμείλικτη μπροστά στην καθησυχαστική αυτή ψευδαίσθησή μας.
Το σύμπαν δεν είναι έτσι όπως το νομίζουμε. Η κλασσική, Νευτώνεια, μηχανιστική άποψη για τον κόσμο δεν ισχύει πια. Αντικαταστάθηκε από την κβαντική θεωρία, τη κυματομηχανική και τη θεωρία της σχετικότητας. Ο ντετερμινισμός και τα βέβαια γεγονότα πέθαναν. Βασιλεύει παντού η αβεβαιότητα και η απροσδιοριστία. Η νέα πραγματικότητα που προβάλει μπροστά μας είναι ένα σύνολο αντίθετων, μη αποκλειόμενων, αλλά συμπληρωματικών εννοιών σε μια διαλεκτική σχέση και ενότητα μεταξύ τους, που δεν μπορεί να διακρίνει η κλασσική μυωπική μας όραση. Ναι το Α μπορεί να είναι και Α και όχι Α!, όσο αδύνατο κι αν φαίνεται αυτό στην άκαμπτη παραδοσιακή Αριστοτέλεια λογική μας. Ή όπως ο μεγάλος πυρηνικός φυσικός Ρόμπερτ Οπενχάιμερ λέει:

Αν μας ρωτήσουν: το ηλεκτρόνιο παραμένει στην ίδια θέση; είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε όχι. Αν μας ρωτήσουν αν η θέση του ηλεκτρονίου αλλάζει με το χρόνο, θα πρέπει ν' απαντήσουμε και πάλι όχι. Αν μας ρωτήσουν αν το ηλεκτρόνιο παραμένει ακίνητο, πρέπει να απαντήσουμε όχι. Αν μας ρωτήσουν αν κινείται, θα πρέπει να πούμε και πάλι όχι".


Και θα μπορούσαμε σε αυτό να συμπληρώσουμε:

Αν μας ρωτήσουν αν το ηλεκτρόνιο υπάρχει, είμαστε αναγκασμένοι να απαντήσουμε όχι. Και αν μας ρωτήσουν: "πιστεύετε δηλαδή ότι δεν υπάρχει;", θα πρέπει ν' απαντήσουμε και πάλι όχι!.

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της κβαντικής θεωρίας είναι η επίδραση του παρατηρητή στη διαδικασία της παρατήρησης. Στο κόσμο της ατομικής και της υποατομικής φυσικής ο παρατηρητής δεν είναι "έξω" από το πείραμα, αλλά συμμέτοχος σε αυτό. Με άλλα λόγια επηρεάζει τα αποτελέσματά του. Δεν υπάρχει δηλαδή αντικειμενική παρατήρηση της φύσης. Τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας είναι συνήθως χρωματισμένα από τις προσδοκίες μας. Σύμφωνα με μια ερμηνεία της κβαντικής θεωρίας τίποτα δεν είναι πραγματικό, εκτός αν παρατηρείται και παύει να είναι πραγματικό άμα σταματήσουμε να το παρατηρούμε!. Με άλλα λόγια είναι σα να δημιουργούμε εμείς μόνοι μας τον κόσμο. Όπως λέει ο Τζων Γκίμπριν:

Δεν υπάρχει απόλυτη αλήθεια σε κβαντικό επίπεδο. Αυτό που βλέπετε είναι αυτό που παίρνετε και τίποτα δεν είναι πραγματικό. Το καλύτερο που μπορούμε να ελπίζουμε είναι ένα σύνολο από αυταπάτες που συμφωνούν η μια με την άλλη. Κάθε τι που ονομάζουμε πραγματικό αποτελείται από πράγματα που δεν μπορούν να θεωρηθούν πραγματικά. Τα μόνα πραγματικά πράγματα είναι τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας, και ο τρόπος που κάνουμε τις μετρήσεις μας επηρεάζει αυτά τα αποτελέσματα. Τα γεγονότα δεν υπάρχουν στη στερεή και χρονική μορφή τους, παρά μονάχα όταν παρατηρηθούν. Με άλλα λόγια από το πλήθος των ρευστών ενδεχομένων γεγονότων, ο παρατηρητής επιλέγει μια εκδοχή και την παγιώνει. Το μυαλό μας δε συλλαμβάνει ό,τι παράγεται στον κόσμο, αλλά ό,τι πιστεύουμε ότι υπάρχει.

Ή ακόμα:

Αποφασίζουμε από κοινού πώς θα είναι ο κόσμος και τον αποδεχόμαστε έτσι όπως τον θέλουμε. Προκειμένου να γίνουμε αρεστοί στην κοινωνία κατατασσόμαστε στο σύνολο και δεχόμαστε ακόμα και το μεγαλύτερο ψέμα γι' απόλυτη αλήθεια. Από την κούνια μάς διδάσκουν να υποτασσόμαστε στις απόψεις του συνόλου και αυτό συμβαίνει πάνω απ' όλα στην ερμηνεία της πραγματικότητας. Μεγαλώνοντας μαθαίνουμε να αγνοούμε ορισμένες όψεις της πραγματικότητας, γιατί οι άλλοι ενήλικοι τις θεωρούν γελοίες ή ανύπαρκτες. Μαθαίνουμε να βλέπουμε τις γεωμετρικές μορφές. Συμφωνούμε ότι υπάρχουν μόνο τρεις διαστάσεις. Αποδεχόμαστε την εικόνα του κόσμου που μας παρουσιάζουν. Δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια και δεν παρατηρούμε μόνο το φυσικό κόσμο. Συμμετέχουμε σε αυτόν. Οι αισθήσεις μας δεν είναι χωρισμένες από αυτό που υπάρχει "εκεί έξω" Συμμετέχουμε αδιάκοπα σε μια περίπλοκη και ψυχολογική διαδικασία, που ουσιαστικά παράγει όλα τα πράγματα του κόσμου.

Στη σύγχρονη φυσική η έννοια της ύλης έχει αντικατασταθεί πια από την έννοια του πεδίου. Σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου του Αϊνστάιν:

Είμαστε υποχρεωμένοι να δούμε την ύλη σα μια σύνθεση των περιοχών του χώρου, όπου το πεδίο εμφανίζει μια ιδιαίτερη ένταση. Σε αυτό το είδος της φυσικής δεν υπάρχει θέση για το πεδίο και την ύλη. Η μόνη πραγματικότητα είναι το πεδίο.

Το πεδίο αυτό είναι ένα συνεχές μέσο που υπάρχει παντού μέσα στο χώρο στο οποίο τα σωματίδια(η ύλη) θεωρούνται σαν τοπικές συμπυκνώσεις του, συσσωρεύσεις ενέργειας που έρχονται και παρέρχονται, χάνοντας από ένα σημείο κα μετά το προσωπικό χαρακτήρα τους και διαλυόμενα μέσα στο πανταχού παρόν πεδίο.

Σύμφωνα πάλι με τον Τζων Γκίμπριν:

Οι λέξεις, οι φράσεις, οι μέθοδοι και οι θεωρίες αποτελούν τελικά ασώματα γονίδια, ένα είδος αφηρημένου DNA. Είναι δηλαδή ολοζώντανα πράγματα που μεταβιβάζονται από εγκέφαλό σε εγκέφαλο και αυτοαναπαράγονται με τη μίμηση. Από την άποψη αυτή οι ιδέες έχουν μια δική τους οντότητα. Με την επανάληψη γίνονται αντιληπτές σαν υλική πραγματικότητα, σαν ουσιαστικές δομές και διαδικασίες στ' ανθρώπινα νευρικά συστήματα.

Και αν ο Σελτρέικ έχει δίκιο (ο δημιουργός της θεωρίας των μορφογενετικών πεδίων), τότε κάθε φορά που σχηματίζονται κερδίζουν σε δύναμη και ορμή, ενισχύουν τα μορφογενετικά τους πεδία και γίνονται από μόνες τους μια εξελικτική δύναμη... Όλοι μας διαθέτουμε ένα ενσωματωμένο πρότυπο του κόσμου, αποτέλεσμα της πολύχρονης πείρας μας. Ο εγκέφαλός μας βρίσκεται κάτω από την απόλυτη κυριαρχία αυτού του προτύπου και κάθε τι που αντιλαμβάνεται σπεύδει να το κρίνει, να το συγκρίνει και να το εντάξει σύμφωνα με το πρότυπο που έχει συνηθίσει. Αν λοιπόν κάποιο φαινόμενο, συμβάν, αντικείμενο, ή γεγονός, δεν ταιριάζει με το διανοητικό πρότυπο του εγκεφάλου μας, αυτός αμέσως το αποδοκιμάζει, το απορρίπτει και το ξεχνά.
Οι λέξεις χωρίζουν συνήθως τα πράγματα και δημιουργούν την ψευδαίσθηση της ανεξάρτητης και αντικειμενικής τους ύπαρξης. Όπως όμως μας λέει ο μεγάλος σύγχρονος φυσικός Ντέιβιντ Μπωμ, η θεμελιώδης πραγματικότητα που δέχεται σήμερα η σύγχρονη φυσική είναι "η αδιάσπαστη κβαντική αλληλεπίδραση του σύμπαντος ιδωμένου σαν συνόλου και τα μέρη αυτού του συνόλου, που φαίνονται να συμπεριφέρονται σχετικά ανεξάρτητα, αποτελούν ουσιαστικά ιδιαίτερες εξαρτημένες μορφές". Κάθε υλικό αντικείμενο έτσι δεν είναι όπως έχουμε μάθει να το βλέπουμε, αλλά είναι ένα αδιαχώριστο τμήμα του συνόλου και η έκφραση της ενότητας όλων των πραγμάτων που βλέπουμε. Ένα σωματίδιο του κόσμου της ατομικής φυσικής δεν μπορεί να εννοηθεί σα μια ανεξάρτητη, αυθύπαρκτη και αναλλοίωτη οντότητα. Είναι βασικά ένα σύνολο σχέσεων που περιλαμβάνουν όλα τα υπόλοιπα πράγματα.
Οι απόψεις που έχουμε για την πραγματικότητα δεν είναι λοιπόν παρά μονάχα ιδέες, λέξεις και περιγραφές και με κανένα τρόπο η ίδια η πραγματικότητα. Είναι οι ετικέτες που κολλάμε στα πράγματα για να τους δώσουμε αυθαίρετα μια ταυτότητα και ουσία και οι οποίες γίνονται τελικά για μας η ίδια η πραγματικότητα.




Οι απόχες χρησιμεύουν για να πιάσουμε ψάρια.
αλλά όταν πιάσουν τα ψάρια, οι άνθρωποι ξεχνούν τις απόχες.
Τα δόκανα είναι για να πιάνουμε λαγούς,
αλλά όταν πιάσουν τους λαγούς, οι άνθρωποι ξεχνούν τα δόκανα.
Οι λέξεις χρησιμεύουν για να μεταφέρουν ιδέες,
αλλά όταν πιάσουν τις ιδέες, οι άνθρωποι ξεχνούν τις λέξεις.





Για να αποκαταστήσω την τάξη η παράθεση είναι από το βιβλίο του Δημήτρη Ευαγγελόπουλου «Το συνειδητό ονείρεμα» .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αριστεύων
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Σεπ 2010
Δημοσιεύσεις: 686
Τόπος: Αλλού

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 27, 2011 6:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πολύ οκ φιλαράκι τετράγωνε μου παρέθεσες τον συγγραφέα τού κειμένου.
Ομως δεν σέ κακοχαρακτήρισα ακριβώς γι αυτό το θέμα

πρέπει να καταλάβεις τι είναι μεταφορική ερμηνεία ανεξήγητων επιστημονικών φαινομένων στην φιλοσοφία.
θα ήμουν τελείως ηλίθιος εάν άκουγα αυτα που προσπαθείς να μού πείς εσύ και το μυαλό μου θα περιήλθετο σε σύγχυση μεγαλύτερη απο αυτην που βρίσκεται το δικό σου μυαλό.

Εγω όμως είμαι σοφότερος απο αυτό
κατάλαβες τώρα?

Γι αυτο λοιπόν σού λέω ότι ....ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οποιαδήποτε ερμηνεία ή ακόμη και μεταφορική επεξήγηση φαινομένων της κβαντικής απο σένα πρός εμένα.

Εκτός κι άν μπορείς να μου διατυπώσεις την αρχή της αβεβαιότητος
(στην οποία περίπτωση θα μπορούσαμε να ανταλλάξουμε απόψεις σε περιορισμένη κλίμακα αλλα όχι φιλοσοφική)
_________________
Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Αριστεύων στις Κυρ Αύγ 28, 2011 2:23 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αριστεύων
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Σεπ 2010
Δημοσιεύσεις: 686
Τόπος: Αλλού

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 27, 2011 6:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν μπορώ να καταλάβω τί σχέση η ανάσταση με την μορφογένεση.
_________________
Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 27, 2011 7:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αριστεύων
έγραψε:

Γι αυτο λοιπόν σού λέω ότι ....ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οποιαδήποτε ερμηνεία ή ακόμη και μεταφορική επεξήγηση φαινομένων της κβαντικής απο σένα πρός εμένα.

Εκτός κι άν μπορείς να μου διατυπώσεις την αρχή της αβεβαιότητος του Σρόντιγκερ
(στην οποία περίπτωση θα μπορούσαμε να ανταλλάξουμε απόψεις σε περιορισμένη κλίμακα αλλα όχι φιλοσοφική)

Η αρχη της αβεβαιοτητος Αριστεύων, δεν ξερω κατα ποσο μπορει να ειναι επιστημονικα αποδεκτή, εφ' οσον εισαγει την παραμετρο της τριτης οδου, η οποια αποκλειεται απο τον 3ο νομο της Τυπικης Λογικης : εκτος απο το Α ή οχι Α σε καθε κατασταση δεν υπαρχει αλλο ενδεχομενο.
Και ειναι γνωστο οτι η Επιστημη βασιζει τη λειτουργια της αποκλειστικα και μονο στην Τυπικη Λογικη.



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Αριστεύων
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Σεπ 2010
Δημοσιεύσεις: 686
Τόπος: Αλλού

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 28, 2011 2:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η αρχή της αβεβαιότητος αγαπητέ Σκαπανεύ είναι κανόνας για την κβαντική.
Η κβαντική είναι οι κανόνες του υπατομικού κόσμου, και δεν συμπίπτουν με τούς υπόλοιπους κανόνες.
Στην παρούσα φάση δέν πιστεύουμε ότι η φύση του ατόμου είναι δυνατόν να γίνει γνωστή 100%.
Κι αυτό φυσικά οφείλεται στο μικρό του μέγεθος.

Η φιλοσοφία βασίζει την λειτουργία της στην κοινη λογική όχι η επιστήμη γενικώς θα λέγαμε.
Η επιστήμη έχει πάει παραπέρα απο την κβαντική και έχει φθάσει στην κβαντική ηλεκροδυναμική (και την ανακάλυψη του ποσιτρονίου) και επίσης στην Ενωση των δύο επιστημών διά της εξισώσεως του Ντιράκ
(ανακάλυψη αντιύλης ).

Ομως τίποτα απο αυτά δεν είναι κομπλέ θεωρία. Ολα είναι ατελή.

Οποιος είναι γνώστης του θέματος και ξέρει αγγλικά μπορεί να παρακολουθήσει αυτα τα πολύ επεξηγηματικά σε επιστημονική βάση ντοκυμαντέρ του ΒΒC

http://www.youtube.com/watch?v=Sqj6wLZi_4M&NR=1

Εάν τα δείς αυτα απο την αρχή θα πάρεις μια ολοκληρωμένη ιδέα σε τρείς μόνο ώρες για το άτομο την κβαντική κλπ.
_________________
Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αριστεύων
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Σεπ 2010
Δημοσιεύσεις: 686
Τόπος: Αλλού

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 29, 2011 3:11 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για να τελειωνουμε με το Μπινγκ-μπάνγκ...η θεωρία του μπίνγκ-μπάνγκ είναι συμβατή με την ύπαρξη Δημιουργού και συνεισφέρει στούς ένθεους φιλόσοφους.
Δεν συνηγορεί το μπινγκ-μπάνγκ υπέρ της θεωρίας της μη υπάρξεως δημιουργού, αντιθέτως μάλιστα.
Αυτό πρός γνώσιν και συμμόρφωσιν όλων των αναρωτημένων σχετικά.

βαρέθηκα αγαπητοί μου να μού λένε τελείως άσχετοι απο την φυσική και την χημεία περί μπίνγκ-μπάνγκ λές και ήταν στραγάλια και να το τοποθετούν στην θέση του θεού.
Που ακούστηκε αλλού αυτη η βλακεία? Πουθενά!

Επίσης να σου δώσω εγώ ένα φιλοσοφικό ερώτημα των σύγχρονων καιρών ...

Είναι σωστό να ανάγουμε την κβαντική φυσική στην φιλοσοφία ή όχι ?????

Η ορθή απάντηση για πολλούς είναι όχι διότι ο υπατομικός κόσμος δεν είναι ύλη !!!!!!!
Εφ'όσον λοιπόν το πρωτόνιο και το νετρόνιο δεν είναι ύλη αλλα δομικό στοιχείο της ύλης ......τότε για ποιό λόγο να το ανάγουμε σε ύλη?

Απλά πραγματάκια αλλά μόνον για σπουδαγμένους όχι για ανεγκέφαλους !
_________________
Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
πόκΑΑς
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1033
Τόπος: Το Αιώνιον Ποθητόν της Ανθρωπότις.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 29, 2011 8:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αριστεύων έγραψε:


Είναι σωστό να ανάγουμε την κβαντική φυσική στην φιλοσοφία ή όχι ?????

Η ορθή απάντηση για πολλούς είναι όχι διότι ο υπατομικός κόσμος δεν είναι ύλη !!!!!!!
Εφ'όσον λοιπόν το πρωτόνιο και το νετρόνιο δεν είναι ύλη αλλα δομικό στοιχείο της ύλης ......τότε για ποιό λόγο να το ανάγουμε σε ύλη?

Απλά πραγματάκια αλλά μόνον για σπουδαγμένους όχι για ανεγκέφαλους !


Στάσου μια στιγμή και κλείνε του ους σου στην ουτιδανότητα μου, διότι τυγχάνω ανεγκέφαλος, και όσο περισσότερο προχωράει η αρρώστεια αυτή της ανεγκεφαλιδίτιδας και γίνετε πιο βαρυά, τόσο και περισσότερο μεγαλώνει και η περιέργεια μου.

Γι' αυτό πες μου, εάν δεν είναι ύλη το δομικό της στοιχείο πρωτόνιο και νετρόνιο, τότε τι είναι;;; Εάν η φύση του δομικού στοιχείου της ύλης δεν είναι αιτιατό επίπεδο οργάνωσης της, τότε τι είναι;;; Εάν το πρωτόνιο και το νετρόνιο δεν είναι μία μορφή επιπέδου οργάνωσης της ύλης τότε τι είναι;;; Εάν ο υποατομικός κόσμος δεν είναι ένα επίπεδο οργάνωσης της ύλης τότε τι είναι;;;
_________________


pol gt
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Αριστεύων
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Σεπ 2010
Δημοσιεύσεις: 686
Τόπος: Αλλού

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 29, 2011 12:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πάντως ύλη δεν είναι, διότι εάν ήταν θα είχε και τα χαρακτηριστικά της ύλης.
Π.χ το πρωτόνιο του άνθρακα (φέρει πείν) απο μόνο του δεν είναι άνθρακας.
Φαίνεται λοιπόν καθαρά η αλήθεια αυτού που λέω εγώ.
Τώρα το τι είναι δέν ξέρουμε ακόμη και ίσως να μην μάθουμε για πολύ καιρο.
_________________
Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
πόκΑΑς
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1033
Τόπος: Το Αιώνιον Ποθητόν της Ανθρωπότις.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 29, 2011 1:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Πάντως ύλη δεν είναι, διότι εάν ήταν θα είχε και τα χαρακτηριστικά της ύλης.

Μα αλλού πιο πάνω, αν δεν κάνω λάθος, απέδωσες υλικά χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τα ως δομικά στοιχεία της ύλης.

Δεν μπορεί να μην είναι ύλη. Είναι αδύνατο. Έστω μέσα από τα φυσικά περιορισμένα νοητικά μας όρια, δεν μπορούμε να μην ομιλούμε για ιδιαίτερο τρόπο υπαρξης της ύλης σε ένα ιδιαίτερο επίπεδο οργάνωσης της, ασύμβατο όμως για τα ανθρώπινα αντιληπτικά μέσα.
_________________


pol gt
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Αριστεύων
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Σεπ 2010
Δημοσιεύσεις: 686
Τόπος: Αλλού

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 29, 2011 8:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

πράγματι τα υποατομικά σωματίδια είναι δομικά στοιχεία της ύλης αγαπητέ Πόκα, όμως μπορούμε άραγε να πούμε με σιγουριά ότι αυτα είναι ύλη??

Σημειωτέον ότι το μέγεθος τού ατόμου είναι πολύ μικρό. Στο πλάτος μιάς ανθρώπινης τρίχας χωράνε περί το 1 τρις άτομα ! Τα μεγέθη αυτα δε είναι πολύ μεγαλύτερα απο τα μεγέθη του πρωτονίου νετρονίου κλπ. !

Εάν το εξετάσουμε σε φιλοσοφική βάση μπορούμε να πούμε τα εξής αξιοπερίεργα:
Το ΑΤΟΜΟ είναι (εξ ορισμού) το μικρότερο δυνατόν μέρος ενός στοιχείου ΤΟ ΟΠΟΙΟ διατηρεί όλες τίς ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ του στοιχείου αυτού
Π.χ.
Το άτομο του άνθρακα είναι μαύρο κάρβουνο, το άτομο του χρυσού είναι χρυσός, το άτομο του υδρογόνου είναι κάποιο άοσμο και άχρωμο ελαφρύ αέριο κλπ. κλπ. κλπ.
μέχρι στιγμής λοιπόν έχουμε ύλη με ιδιότητες.

Οσο για τα μόρια στα βιολογικά σώματα ισχύει το ίδιο όπως και παραπάνω για την ύλη.
Δηλαδή ένα μόριο ανθρωπίνου δέρματος φέρει πείν είναι το μικροτερο δυνατόν μέρος του δέρματος

οταν όμως εμβαθύνουμε περισσότερο στον μικρόκοσμο τότε χάνονται αφ'ενός οι ιδιότητες της ύλης και αφ'ετέρου η γνώσις δεν επαρκεί σήμερα εν έτοι 2011 για να βγάλουμε στερεά συμπεράσματα.

βέβαια εσύ διερωτάσαι "εαν δεν είναι ύλη τότε τι είναι?"

Ας δούμε όμως πρώτα τι δεν είναι !
Σε φιλοσοφική βάση πάντα.
_________________
Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
πόκΑΑς
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1033
Τόπος: Το Αιώνιον Ποθητόν της Ανθρωπότις.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 29, 2011 9:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μα το κάνεις, ορίζεις με βεβαιότητα πως είναι ύλη σε 3 σημεία μέσα στην πρόταση σου. Δες το:

Παράθεση:
πράγματι τα υποατομικά1 σωματίδια2 είναι δομικά3 στοιχεία της ύλης αγαπητέ Πόκα, όμως μπορούμε άραγε να πούμε με σιγουριά ότι αυτα είναι ύλη??


1. Το τοποθετείς στον χώρο
2. Του δίνεις υλική υπόσταση δηλώνοντας την μορφή του, τον τρόπο ύπαρξης του
3. Περιγράφεις την φύση του ως βάση σύνθεσης.

Μήπως προσπαθείς να με οδηγήσεις να καταλάβω κάτι αλλά δεν κάνεις σωστή ή την κατάλληλη χρήση εννοιών;;;
_________________


pol gt
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Αριστεύων
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Σεπ 2010
Δημοσιεύσεις: 686
Τόπος: Αλλού

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 30, 2011 12:07 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

πόκΑΑς έγραψε:
Μα το κάνεις, ορίζεις με βεβαιότητα πως είναι ύλη σε 3 σημεία μέσα στην πρόταση σου. Δες το:
Παράθεση:
πράγματι τα υποατομικά1 σωματίδια2 είναι δομικά3 στοιχεία της ύλης αγαπητέ Πόκα, όμως μπορούμε άραγε να πούμε με σιγουριά ότι αυτα είναι ύλη??

1. Το τοποθετείς στον χώρο
2. Του δίνεις υλική υπόσταση δηλώνοντας την μορφή του, τον τρόπο ύπαρξης του
3. Περιγράφεις την φύση του ως βάση σύνθεσης.
Μήπως προσπαθείς να με οδηγήσεις να καταλάβω κάτι αλλά δεν κάνεις σωστή ή την κατάλληλη χρήση εννοιών;;;


οχι δεν κάνω τίποτα απο αυτα τα 3 που νομίζεις εσύ ότι κάνω
Ιδέα σου
Ούτε στο χώρο τοποθετω κάτι ούτε υλική υπόσταση παίρνουνε αυτόματα ούτε και η φύση τους είναι γνωστή
_________________
Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
πόκΑΑς
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1033
Τόπος: Το Αιώνιον Ποθητόν της Ανθρωπότις.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 30, 2011 1:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σου διαφεύγει κάτι πολύ σημαντικό. Και το διατύπωσα κλείνοντας το προηγούμενο ποστ. Ο τρόπος της περιγραφής σου και η απόδοση των εννοιών δείχνει τα 3 σημεία όπως τα ερμήνευσα, και η ερμηνεία μου είναι απόρροια άμεση των δικών σου λόγων. Στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν νομίζω κάτι αυθαίρετα ούτε σχηματίζω ιδέα αυθαίρετα, αλλά ερμηνεύω τα ίδια τα δικά σου λόγια από άλλη όμως οπτική γωνία.

Βασικά εδώ παίζει κάτι που το αγνοείς, κι ο λόγος είναι πως δεν σου έτυχε μέχρι σήμερα σε αυτά που διάβασες και παρακολούθησες, να μαθητεύσεις και γνωρίσεις την ανάγκη αυτήν. Είναι η ανάγκη να επινοήσεις έννοιες οι οποίες θα αποδίδουν με μεγαλύτερη πιστότητα και ακρίβεια, εκείνο που μέχρι πρότινος αγνοούσαμε αλλά κυρίως επειδή παρουσιάζει, έστω και σαν ενδεχώμενο, μια νέα μη συμβατή ουσία για την τρέχουσα αντίληψή μας.

Και ξανατονίζω τα 3 σημεία θυμίζοντας σου πως με τα 3 αυτά ίδια χαρακτηριστικά θα μιλούσες και για κάτι το οποίο δίχως καμία αμφιβολία είναι ύλη.

Επομένως;;;
_________________


pol gt
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
Σελίδα 6 από 8

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center