Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 11, 2011 5:00 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Επειδή αν υπήρχαν μόνο άτομα και τίποτα άλλο, δεν θα είχαν πού να σταθούν και πού να κινηθούν, και δεν θα υπήρχε κίνηση. Επειδή όμως παρατηρείται ότι η κίνηση υπάρχει, υπάρχει αναγκαστικα και ο χώρος μέσα στον οποίο μπορούν αυτά να κινηθούν, το κενό. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 11, 2011 5:27 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Απο οσο θυμαμαι, η Ατομικη Θεωρια ( Λευκιππος - Δημοκριτος ) την οποια χρησιμοποιει ο Επικουρος, δεν μιλαει για υπαρξη κενου.
Τι χρειαζεται το κενο, οταν μπορουμε να δεχτουμε ( Ατομικη Θεωρια ), μια αδιακενη "πηχτρα" ατομων, οπου σε διαφορα μεγεθη και ποικιλιες και εχοντα το δικο του χωρο το καθενα, μπορουν και "κυλανε" μεταξυ τους αλλαζοντας σχετικες θεσεις και αρα να κινουνται.
Το κενο με την εννοια του : εχω χωρο που δεν περιεχει κατι, δεν φαινεται να ειναι αναγκαιο.
Η κινηση πραγματοποιειται με "επαλληλη" μεταθεση των ατομων στον ευρυτερο ( μη κενο συμβατικα ) χωρο.
ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 11, 2011 11:31 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skapaneas έγραψε: | Απο οσο θυμαμαι, η Ατομικη Θεωρια ( Λευκιππος - Δημοκριτος ) την οποια χρησιμοποιει ο Επικουρος, δεν μιλαει για υπαρξη κενου. |
Κάνεις λάθος.
skapaneas έγραψε: | Τι χρειαζεται το κενο, οταν μπορουμε να δεχτουμε ( Ατομικη Θεωρια ), μια αδιακενη "πηχτρα" ατομων, οπου σε διαφορα μεγεθη και ποικιλιες και εχοντα το δικο του χωρο το καθενα, μπορουν και "κυλανε" μεταξυ τους αλλαζοντας σχετικες θεσεις και αρα να κινουνται.
Το κενο με την εννοια του : εχω χωρο που δεν περιεχει κατι, δεν φαινεται να ειναι αναγκαιο.
Η κινηση πραγματοποιειται με "επαλληλη" μεταθεση των ατομων στον ευρυτερο ( μη κενο συμβατικα ) χωρο. |
Ναι, είναι παράδοξο κατα μία έννοια. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 11, 2011 11:56 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Darkmind
έγραψε: | skapaneas έγραψε: | Απο οσο θυμαμαι, η Ατομικη Θεωρια ( Λευκιππος - Δημοκριτος ) την οποια χρησιμοποιει ο Επικουρος, δεν μιλαει για υπαρξη κενου. |
Κάνεις λάθος.
|
Εχεις κατι αλλο πιο συγκεκριμενο υποψη σου ;
ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 12, 2011 12:16 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skapaneas έγραψε: | Darkmind
έγραψε: | skapaneas έγραψε: | Απο οσο θυμαμαι, η Ατομικη Θεωρια ( Λευκιππος - Δημοκριτος ) την οποια χρησιμοποιει ο Επικουρος, δεν μιλαει για υπαρξη κενου. |
Κάνεις λάθος.
|
Εχεις κατι αλλο πιο συγκεκριμενο υποψη σου ;
|
Αριστοτέλης, Μετ. Α 4, 985 b4 (DK 67 a 6): Λεύκιππος δε και ο εταίρος αυτού Δημόκριτος στοιχεία μεν το πλήρες και το κενον είναι φασί, λέγοντες το μεν ον το δε μη ον, τούτων δε το μεν πλήρες και στερεόν, το ον, το δε κενόν και μανόν το μη ον.{..} _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 13, 2011 9:30 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Darkmind
έγραψε: | skapaneas
έγραψε: | Darkmind
έγραψε: | skapaneas
έγραψε: | Απο οσο θυμαμαι, η Ατομικη Θεωρια ( Λευκιππος - Δημοκριτος ) την οποια χρησιμοποιει ο Επικουρος, δεν μιλαει για υπαρξη κενου. |
Κάνεις λάθος.
|
Εχεις κατι αλλο πιο συγκεκριμενο υποψη σου ;
|
Αριστοτέλης, Μετ. Α 4, 985 b4 (DK 67 a 6): Λεύκιππος δε και ο εταίρος αυτού Δημόκριτος στοιχεία μεν το πλήρες και το κενον είναι φασί, λέγοντες το μεν ον το δε μη ον, τούτων δε το μεν πλήρες και στερεόν, το ον, το δε κενόν και μανόν το μη ον.{..} |
Δεκτον !
Εστω και ως μαρτυρια του Αριστοτελη !
Στο κειμενο που ειχα εγω για την ατομικη θεωρια ( Λευκιππος, Δημοκριτος ) δεν ειχε αναφορα στο κενο.
Η λεξη μανον ξερεις τι νοημα εχει ;
ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 13, 2011 9:57 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το σώμα είναι. Όσον αφορά το κενό δεν το λέει μόνο ο Αριστοτέλης, το αναφέρουν κι άλλοι όπως ο Διογένης ο Λαέρτιος, ο Σιμπλίκιος κλπ.
Κοίτα και αυτή την παραπομπή όσον αφορά την αιτιολόγηση του κενού:
Σιμπλίκιος, Περί Ουρανού 242, 18: "Αυτοί (δηλαδή ο Λεύκιππος, ο Δημόκριτος και ο Επίκουρος) έλεγαν ότι οι πρώτες αρχές των όντων είναι άπειρες στο πλήθος και πίστευαν ότι είναι άτομες και αδιαίρετες και απαθείς, επειδή είναι συμπαγείς, καθώς επίσης και ότι δεν έχουν καθόλου κενό μέσα τους' γιατί η διαίρεση οφείλεται στο κενό που υπάρχει στα σώματα." _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 14, 2011 3:16 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Darkmind έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Η αίσθηση είπες ότι μαρτυρά την ύπαρξη του υλικού κόσμου αλλά όχι και τον τρόπο δόμησης της ύλης με άτομα.Αυτά είναι λογική παραδοχή,ανεξάρτητη της εμπειρίας,όπως και το κενό |
Είναι λογική παραδοχή, απλά επιχείρησα να δείξω πώς φτάνει εκεί και πού δίνει μεγαλύτερη σημασία. Ακόμα και το κενό που τίθεται αξιωματικά, υποτθεται οτι επιβεβαιώνεται από τη γνωσιολογία του, απο τα κριτήρια αλήθειας. Πρώτα δλδ υπάρχει η αδιαμφισβήτητη μαρτυρία της κίνησης, και κατά συνέπεια υπάρχει αναγκαστικά ο κενός χώρος μέσα στον οποίο θα συντελείται αυτή. |
Αν κάτι επιβεβαιώνεται χωρίς εμπειρικές μαρτυρίες,δεν μπορεί παρά ν' ανήκει στην παραγωγική λογική,τη βασιλική οδό προς τα μαθηματικά. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 14, 2011 10:04 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Darkmind
έγραψε: | Το σώμα είναι. Όσον αφορά το κενό δεν το λέει μόνο ο Αριστοτέλης, το αναφέρουν κι άλλοι όπως ο Διογένης ο Λαέρτιος, ο Σιμπλίκιος κλπ.
Κοίτα και αυτή την παραπομπή όσον αφορά την αιτιολόγηση του κενού:
Σιμπλίκιος, Περί Ουρανού 242, 18: "Αυτοί (δηλαδή ο Λεύκιππος, ο Δημόκριτος και ο Επίκουρος) έλεγαν ότι οι πρώτες αρχές των όντων είναι άπειρες στο πλήθος και πίστευαν ότι είναι άτομες και αδιαίρετες και απαθείς, επειδή είναι συμπαγείς, καθώς επίσης και ότι δεν έχουν καθόλου κενό μέσα τους' γιατί η διαίρεση οφείλεται στο κενό που υπάρχει στα σώματα." |
Darkmind
Το κενο ειναι μαλλον απορροια της ικανοτητας του νου να διακρινει τα πραγματα και να τα καθιστα πεπερασμενα.
ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 14, 2011 2:19 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σκαπανέα, πριν τους ατομικούς (Λεύκιππος και Δημόκριτος) θεωρούσαν δεδομένο το Ον (ή Εόν) ως την "ουσία" που πληρεί τα πάντα και εντός της οποίας τα πάντα γίνονται.
Το μη-ον θεωρούνταν ανύπαρκτο.
Οι ατομικοί πρώτοι ισχυρίστηκαν πως υπάρχει και το μη-ον, το κενό, για να δικαιολογήσουν την κίνηση των συστατικών του όντος.
Θεώρησαν πως το Ον είναι κατακερματισμένο σε άτομα, και τα άτομα κινούνται τυχαία. Που όμως κινούνται; Εκεί που δεν υπάρχουν άλλα άτομα. Άρα, σε περιοχές μη-όντος, δηλαδή σε κενό. Άρα το μη-ον (κενό) πρέπει να υπάρχει όπως και το ον.
Ιωάννη, πολύ σωστή η παρατήρησή σου.
Όλες αυτές οι υποθέσεις έχουν ιδεαλιστική βάση, δηλαδή μαθηματική.
Άλλωστε, ούτε ο Δημόκριτος ούτε κανένας άλλος είχε δει την ύλη σε μέγεθος μικρότερο των κόκκων της άμμου.
Ούτε επίσης είχε σαφή εικόνα των ιδιοτήτων της.
Οι άνθρωποι ερμήνευαν αντλώντας από το χώρο των ιδεών και ελάχιστα από την εμπειρία.
Πάντως για να λέμε και του στραβού το δίκιο, και σήμερα, πάνω κάτω αυτές είναι οι θέσεις μας.
Άλλοι πιστεύουν ότι υπάρχει το κενό και άλλοι πως ο χώρος είναι "εν δυνάμει", δηλαδή πλήρης υλενέργειας!
Δεν έχουμε προχωρήσει ούτε ένα χιλιοστό τα τελευταία 2500 χρόνια!!
Φτιάξαμε επιταχυντές, πήγαμε στα άστρα, αλλά ακόμα μαλώνουμε για τα ίδια πράγματα.
Και αυτό είναι ένα καταπληκτικό μυστήριο.. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Darkmind Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 14, 2011 11:02 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Darkmind έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Η αίσθηση είπες ότι μαρτυρά την ύπαρξη του υλικού κόσμου αλλά όχι και τον τρόπο δόμησης της ύλης με άτομα.Αυτά είναι λογική παραδοχή,ανεξάρτητη της εμπειρίας,όπως και το κενό |
Είναι λογική παραδοχή, απλά επιχείρησα να δείξω πώς φτάνει εκεί και πού δίνει μεγαλύτερη σημασία. Ακόμα και το κενό που τίθεται αξιωματικά, υποτθεται οτι επιβεβαιώνεται από τη γνωσιολογία του, απο τα κριτήρια αλήθειας. Πρώτα δλδ υπάρχει η αδιαμφισβήτητη μαρτυρία της κίνησης, και κατά συνέπεια υπάρχει αναγκαστικά ο κενός χώρος μέσα στον οποίο θα συντελείται αυτή. |
Αν κάτι επιβεβαιώνεται χωρίς εμπειρικές μαρτυρίες,δεν μπορεί παρά ν' ανήκει στην παραγωγική λογική,τη βασιλική οδό προς τα μαθηματικά. |
Το κενό τίθεται σχεδόν αξιωματικά, αλλά όταν λέει "προχωράμε απο τα φανερά στα άδηλα" κάνει παραγωγικό συλλογισμό; _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 14, 2011 11:37 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
1)Κάθε τι που κινείται,χρειάζεται το κενό,αλλιώς δε θα μπορούσε να κινηθεί.
2)Τα όντως όντα που κινούνται είναι τα άτομα.
Συμπέρασμα:Τα άτομα χρειάζονται το κενό για να κινηθούν. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Αγησίλαος Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 120 Τόπος: Aθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 14, 2011 11:40 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ενα σώμα που κινήτε μέσα σε ένα υγρό δε χρειάζεται κενό για να κινηθή _________________ «Όπως είναι
άχρηστη η ιατρική που δε θεραπεύει το κορμί, τόσο άχρηστη είναι
και η φιλοσοφία που δε θεραπεύει την ψυχή»
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 14, 2011 11:43 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Λάθος.Το υγρό δεν είναι γεμάτο από άτομα.Ούτε καν τα στερεά δεν είναι συμπαγή. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Αγησίλαος Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 120 Τόπος: Aθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 14, 2011 11:54 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Απο τη στηγμή που ένα υλικό μπορεί και κινήτε μέσα σε ένα άλο υλικό δεν χρειάζεται απαρέτητα κάπιο κένο για την κίνηση. _________________ «Όπως είναι
άχρηστη η ιατρική που δε θεραπεύει το κορμί, τόσο άχρηστη είναι
και η φιλοσοφία που δε θεραπεύει την ψυχή»
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|