Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Σας άγγιξε το κείμενο; |
Ναι |
|
50% |
[ 5 ] |
Όχι |
|
50% |
[ 5 ] |
|
Σύνολο Ψήφων : 10 |
|
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 07, 2011 11:25 pm Θέμα δημοσίευσης: A.BadiouΗ κρίση του καπιταλισμού και η ιδέα του κομμουνισμού |
|
|
Από RD :
http://radicaldesire.blogspot.com/2011/02/alain-badiou_03.html
Alain Badiou
Η κρίση του καπιταλισμού και η ιδέα του κομμουνισμού
Ομιλία στο αμφιθέατρο Μ.Α.Χ, ΕΜΠ, Αθήνα, 28/1/2011
Θα ήθελα να σας μιλήσω απόψε για τις εξεγέρσεις της νεολαίας σε όλο τον κόσμο: τις εξεγέρσεις στην Ελλάδα εδώ και δύο χρόνια, στην Τυνησία αυτήν την εποχή, στην Αίγυπτο, και σε άλλες χώρες.
Τι θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε εξέγερση;
Αποκαλώ εξέγερση την δράση μέσα στους δρόμους ανθρώπων που επιδιώκουν την ανατροπή της κυβέρνησης μέσα από σημαντικές διαδηλώσεις που συνοδεύονται ορισμένες φορές και από τη βία.
Θα ήθελα ιδιαίτερα να τονίσω τον εξαιρετικό χαρακτήρα της εξέγερσης στην Τυνησία. Ο εξαιρετικός αυτός χαρακτήρας συνίσταται στο γεγονός ότι η εξέγερση αυτή ήταν νικηφόρα. Υπήρχε ένας πρόεδρος εδώ και εικοσιτρία χρόνια, ο οποίος φαινόταν καλά εδραιωμένος, και ο οποίος ανατράπηκε από τη λαϊκή δράση. Η νίκη δεν είναι ακόμα πλήρης. Ο Μπεν Αλί ανατράπηκε, αλλά το καθεστώς Μπεν Αλί, το κράτος του Μπεν Αλί βρίσκεται ακόμα στη θέση του. Παρ’ όλα αυτά επιτεύχθηκε μια τεράστια τακτική νίκη.
Στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, υπήρξαν μεγάλες αναταραχές, αλλά χωρίς νίκες, ούτε καν νίκες τακτικής. Μια νίκη του ενωμένου λαού κόντρα στο κράτος του, την αστυνομία του και το στρατό του είναι σπάνια νίκη. Θα πρέπει λοιπόν να χαιρετίσουμε αυτές τις νίκες, όσο περιορισμένες και αν είναι.
Για ποιο λόγο πρέπει να προχωρήσουμε σε μια ανάλυση αυτής της εξέγερσης [στην Τυνησία]; Θα μπορούσαμε να αρκεστούμε στο να πούμε “είμαστε ευχαριστημένοι και υποστηρίζουμε την νίκη σας.” Πρέπει όμως να αναλύσουμε και να στοχαστούμε την όλη κατάσταση. Μπορούμε να αισθανθούμε μια ανησυχία: πρώτον, η νίκη δεν είναι ακόμα πλήρης, και δεύτερον μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι υπερβολικά πολλοί δηλώνουν ότι είναι ευχαριστημένοι. Όσοι στον δυτικό κόσμο υποστήριζαν τον Μπεν Αλί επί εικοσιτρία χρόνια δηλώνουν σήμερα ευχαριστημένοι με την πτώση του. Αυτός είναι ήδη ένας λόγος ανησυχίας· υπάρχει ένα είδος συναινετικής ικανοποίησης γύρω από αυτή τη νίκη. Πρακτικά, η μόνη κυβέρνηση που δεν είναι ευχαριστημένη είναι η γαλλική. Όλες οι άλλες δήλωσαν ικανοποιημένες. Τελικά, είμαστε σήμερα υποχρεωμένοι να αντιμετωπίσουμε μια συναίνεση της γνώμης που μας θέλει όλους ικανοποιημένους με την πτώση του Μπεν Αλί.
Συνεπώς, έχουμε ένα λόγο να αναλύσουμε την κατάσταση και να αναρωτηθούμε για ποιο λόγο τόσοι πρώην υποστηρικτές του Μπεν Αλί υποστηρίζουν τώρα την πτώση του. Επιμένω σε ένα σημείο: όταν μια κυβέρνηση ανατρέπεται από τη λαϊκή δράση, και ιδιαίτερα από τη νεολαία τόσο των διανοουμένων όσο και των λαϊκών ανθρώπων, έχουμε ένα σπάνιο φαινόμενο. Για να βρούμε κάποιο προηγούμενο, θα πρέπει να ανατρέξουμε τριάντα χρόνια πριν, στην στιγμή της ανατροπής του Σάχη στο Ιράν, το 1979: τριάντα χρόνια στην διάρκεια των οποίων η κυρίαρχη ιδέα ήταν ότι τέτοια φαινόμενα δεν είναι πλέον εφικτά, και ότι παντού θα υπάρχει μόνο η αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Η ανατροπή μιας κυβέρνησης με λαϊκή δράση ήταν αδύνατη. Τριάντα χρόνια μετά, έχουμε μια νέα νίκη στους δρόμους.
Στην διάρκεια αυτών των τριάντα ετών, είχαμε την ιδέα του “τέλος της ιστορίας”. Το τέλος της ιστορίας δεν σήμαινε ότι δεν θα συνέβαινε τίποτε, αλλά ότι δεν θα έχουμε εφεξής κανένα πολιτικό συμβάν, εφόσον ονομάσουμε συμβάν την άμεση συλλογική δράση, μια ιστορικής σημασίας απόφαση που επιβάλλει ο λαός. Όλοι έλεγαν πως η φυσιολογική πορεία των πραγμάτων θα ήταν η οικονομία της αγοράς και η κοινοβουλευτική δημοκρατία. Αυτό ήταν το ιδανικό όλου του κόσμου. Και στο τέλος, αυτή έπρεπε να είναι η γενική υποκειμενικότητα. Ήταν το βασίλειο της ελευθερίας: της ελεύθερης οικονομίας και των ελεύθερων εκλογών. Έτσι κι αλλιώς, οι εκλογές είναι μέρος της αγοράς.
Αυτό ήταν το πραγματικό νόημα της λέξης “παγκοσμιοποίηση”. Η παγκοσμιοποίηση έχει ένα νόημα αντικειμενικό, που είναι η παγκόσμια αγορά, ο παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός. Έχει όμως και ένα υποκειμενικό νόημα, την ιδέα ότι δεν υπάρχει παρά μόνο μια δυνατότητα, και ότι αυτή η δυνατότητα είναι η συμμαχία ανάμεσα στην ελεύθερη οικονομία και της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας. Υπήρξαν πόλεμοι στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, αγριότατοι εμφύλιοι πόλεμοι, ιδιαίτερα στα αφρικανικά κράτη, υπήρξε πολύ βίαιη καταστολή, όπως η καταστολή της Ιντιφάντα στην Παλαιστίνη, κι όμως, συνέχιζαν να λένε ότι όλα αυτά ήταν για να καταλήξουμε τελικά σε μια παγκόσμια κατάσταση στην οποία το ιδεώδες που όλοι συμμερίζονταν θα ήταν η συμμαχία της φιλελεύθερης οικονομίας και της εκλογικής δημοκρατίας.
Αυτό που ξεχωρίζει στα γεγονότα της Τυνησίας είναι ότι είναι εξωγενή ως προς αυτή την ιδέα: δεν συνδέονται με την οικονομία της αγοράς, και δεν συνδέονται επίσης ούτε με τις εκλογές. Ξαναβρίσκουν τη μορφή της άμεσης λαϊκής δράσης και αποδεικνύουν ότι αυτή η μορφή αυτή μπορεί να είναι ακόμα νικηφόρα.
Θα ήθελα να δώσω λοιπόν ένα όνομα σ’ αυτή τη συμμαχία της οικονομίας της αγοράς και της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, αυτού του συνόλου που θεωρήθηκε αξεπέραστο. Και προτείνω το όνομα “Δύση.” Αυτό το όνομα δίνει και το ίδιο στον εαυτό του άλλωστε. Υπάρχουν και άλλα ονόματα για αυτό [το σύνολο]: για παράδειγμα, “διεθνής κοινότητα” --όταν λέμε “διεθνής κοινότητα”, εννοούμε τις δυτικές δυνάμεις. Μερικές φορές ονομάζουν την δύση “πολιτισμό.” Έξω από αυτόν, οι υπόλοιποι είναι “βάρβαροι.” Γνωρίζετε την έκφραση “σύγκρουση των πολιτισμών”: σημαίνει τον πόλεμο που διεξάγει η Δύση ενάντια σε όλους τους άλλους. Με άλλα λόγια, “Δύση” είναι το όνομα της υποκειμενικά εννοούμενης παγκοσμιοποίησης: η αντίληψη ότι σήμερα μόνο μία κοσμοθεωρία είναι εφικτή και καταφατική.
Λοιπόν, το ερώτημα που θα ήθελα να σας θέσω είναι το εξής: Είμαστε σε ένα καιρό εξεγέρσεων; Και ποια είναι η σχέση ανάμεσα σ’ αυτές τις εξεγέρσεις και την κυριαρχία της Δύσης;
2ο μέρος:
http://radicaldesire.blogspot.com/2011/02/alain-badiou_04.html
3ο μέρος:
http://radicaldesire.blogspot.com/2011/02/alain-badiou_05.html
4ο μέρος:
http://radicaldesire.blogspot.com/2011/02/alain-badiou_06.html
όλο:
http://radicaldesire.blogspot.com/2011/02/alain-badiou_7987.html |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tetragonos Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Νοέ 2010 Δημοσιεύσεις: 960
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 08, 2011 9:44 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis,
δεν έχει σημασία το που με άγγιξε το θέμα ,
απλά αν με άγγιξε έχει σημασία; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
shaman Πρύτανης
Εγγραφή: 29 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 790 Τόπος: ΑΘΗΝΑΙ
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 08, 2011 9:52 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
υποθέτω ότι ο μπαντιού τά λέει όμορφα - αλλά, καί πάλι τά λέει σάν παιδί τής δυτικής φιλοσοφίας, καί πάλι η έξοδος από τή δύση, όπως τήν οραματίζεται, γίνεται εκφραστή μέ δυτική ορολογία.
ο κομμουνισμός δέν είναι άλλωστε λιγώτερο δυτικός από τόν καπιταλισμο όπως τόν βιώνουμε.
όταν ο ίδιος ο χάντιγκτον αναφέρεται στή ''σύγκρουση τών πολιτισμών'' σέ ''εγωκεντρισμό τής δύσεως'' καί σέ ''αδυναμία της νά νοήση τόν κόσμο με τήν ίδια στήν περιφέρεια κι όχι τό κέντρο'', πιθανώτατα βρίσκεται ήδη ένα βήμα μπροστά από τόν μπαντιού.
τό βέβαιο είναι πάντως (καί εδώ συμφωνώ μέ τόν μπαντιού, ασφαλώς) ότι ο κόσμος μας, ο δυτικός πολίτης πρώτα - πρώτα, έχει μπή σέ μία νέα εποχή καχυποψίας, καί αυτό πιθανώς θά δώση τέλος στό κατά γκράμσι ''ιντερρέγκνουμ'', τή ''μεσοβασιλεία'' - στήν οποία αναφέρεται καί ο μπαντιού στά κείμενα πού παρέθεσες .
γιά μιά ακόμη φορά, μερσί ράκις ! _________________ κόγξ όμ πάξ κι απάνω τούρλα ! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 08, 2011 9:55 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τετράγωνε,
Έθεσα ένα τέτοιο ερώτημα για να δω οι αναγνώστες πόσο ικανοί είναι να σαγηνευτούν από έναν τέτοιο λόγο.
Τη σαγήνη τη βλέπω φιλοσοφικά ως παράγοντα δημιουργίας ενός νέου υποκειμένου μέσα βέβαια από τη δράση.
Δεν είναι εύκολη δουλειά ο σαγηνευόμενος. Απαιτεί ξέχωρες ικανότητες γιατί για να σαγηνευτεί κάποιος πρέπει να μην είναι δογματικός, φανατικός.
Το ερώτημά μου δηλ. αφορά την τέχνη του πολιτικού λόγου (όπως αναπτύσσω λεπτομερειακά στο τρίτο μέρος του κειμένου μου:
http://www.filosofia.gr/item.php?id=629 ) _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 08, 2011 10:00 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σάμαν,
Ο Μπαντιού δεν βλέπει τον κομμουνισμό όπως πραγματώθηκε ιστορικά.
Και σε καμία περίπτωση στατικά, με ήδη δεδομένες κάποιες κομμουνιστικές κατηγοριοποιήσεις.
Επομένως, δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με τον Χ.
Απαιτείται μία γνώση των βασικών της φιλοσοφίας του Μπ.
ΥΓ Και σκέψου κάποιον καθηγητή να δηλώνει σε ομιλία ότι η λύση είναι η αποδυτικοποίηση. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tetragonos Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Νοέ 2010 Δημοσιεύσεις: 960
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 08, 2011 4:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Rakis , διάβασα τον badiou που παρέθεσες.
Αν θες μπορώ να συζητήσουμε τις παρατηρήσεις μου.
Το πρώτο ερώτημα που σου έστειλα , ήταν για τον τρόπο που απόρησες και όχι για το περιεχόμενο της απορίας σου.
Το εξέφρασα πριν καν διαβάσω τις παραθέσεις.
Αν έχεις όρεξη για κουβέντα για τα κείμενα που παρέθεσες μου λες.
Όσο για το αν με άγγιξε ή όχι, δεν μπορώ να απαντήσω σε μια ερώτηση που δεν καταλαβαίνω. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 08, 2011 5:54 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αυτό προσπάθησα να εξηγήσω, ότι δηλ. ο τρόπος της απορίας μου έχει άμεση σχέση με το περιεχόμενο με το οποίο σου εξήγησα πώς το εννόησα.
τέσπα.
Οι παρατηρήσεις σου ευπρόσδεκτες _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 12, 2011 5:35 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η εξέγερση μέσω εκλογών δεν είναι εξέγερση, γιατί ακολουθεί την κανονιστικότητα που προαπαιτεί το κυρίαρχο σύστημα εξουσίας.
Άρα, ενδυναμώνει το ίδιο το σύστημα.
N'est pas;
Η εξέγερση θα πρέπει να είναι αντισυστημική. Να θέτει καινούργια αιτήματα. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 12, 2011 5:46 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Kαι να θυμίσουμε τη ρήση του Ένγκελς, αν οι εκλογές μπορούσαν ν' αλλάξουν τον κόσμο θα ήταν παράνομες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 13, 2011 1:13 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Διάβασα και εγώ το κείμενο που έδωσες Rakis.
Ένα κράτος έχει βασικά όργανα: ταμείο, σώμα υπαλλήλων, Κυβέρνηση. Το κράτος παρέχει υπηρεσίες πληρώνοντας υλικά, υπηρεσίες και υπαλλήλους, μαζεύει φόρους και διοργανώνει εκλογές. Όλα αυτά γίνονται υπό την διαχείριση της κυβέρνησης, υπό την δικαστική εξουσία και υπό την νομοθετική εξουσία της Βουλής των Ελλήνων...και όλα αυτά υπό τον πρόεδρο της Δημοκρατίας. Τώρα ποιο είναι το πρόβλημα του Μπαντιού; Ότι η Βουλή και η κυβέρνηση αποτελείται από άτομα της αγοράς, ή είναι στημένα από την αγορά και πως για αυτήν τη αγορά δουλεύουν. Φυσικά αναγνωρίζει ένα πρόβλημα στην αγορά...ως κρίση του καπιταλισμού. Αν όντως η αγορά κατευθύνει τα πάντα και αυτή έχει προβλήματα....τότε πρέπει να είμαστε λιγότερο σίγουροι ότι καταφέρνει η αγορά καλώς να κατευθύνει τα πάντα. (1)
Τι σημαίνει αυτό που συνέχεια προβάλει, το "ελεύθερες εκλογές"; Δεν σημαίνει στην κυριολεξία αυτό που λέει...γιατί οι εκλογές (χωρίς το επίθετο ελεύθερες) εξ ορισμού γίνονται με ελεύθερους ανθρώπους, που έχουν δηλαδή το δικαίωμα να εκλέγουν....έτσι οι "ελεύθερες εκλογές" δεν είναι περισσότερο ελεύθερες από τις "εκλογές". Στα κανονικά Ελληνικά υπάρχουν αδιάβλητες και διαβλητές εκλογές, ανάλογα με το αν η διαδικασία είναι σωστή. Μπορούμε να πούμε ότι ελεύθερες εκλογές είναι οι αδιάβλητες εκλογές. Έτσι ο κύριος Μπαντιού ή θεωρεί διαβλητές τις εκλογές στην Δύση, ή θεωρεί το κόσμο ανελεύθερο λόγω επιρροών, άρα και η τυχόν εκλογή του θα είναι επίσης ανελεύθερη (πλύση εγκεφάλου των εκλογέων). Αν συμβαίνει το τελευταίο, τότε πρέπει να δεχτεί ότι οι άνθρωποι από φυσικού τους δέχονται μια πλύση εγκεφάλου, ενώ αν συμβαίνει το πρώτο τότε υπάρχει εγκληματική ενέργεια διαφθορέων από στελέχη της αγοράς. (2)
Με τον τρόπο που γράφει ο Μπαντιού...περισσότερο το βλέπω να είναι υπέρ της άποψης της διαφθοράς, από στελέχη της αγοράς. Αυτό όμως είναι και το πρόβλημα του Σοσιαλισμού, με το γενναίο παρεμβατισμό του, τα υπέρογκα έξοδά του, όπου αν τον χτυπήσει η διαφθορά ...βάζει το κράτος να δανείζεται για την αγορά. Θα τον έβαζα με τους φιλελεύθερους (κατά τον Ευρωπαϊκό Φιλελευθερισμό) με βασικό στοιχείο το μικρότερο δυνατό κράτος σε δυο τομείς: μικρό ταμείο, λίγοι υπάλληλοι....αλλά φαίνεται η άρνησή του στις δυνατότητες της αγοράς...και η κατάφασή του σε ένα επαναστατικό μέτωπο με πολιτική ταυτότητα (το αφήνει αόριστο, προφανώς δέχεται την νομοτελειακή έλευση αυτής της επανάστασης, απροσδιόριστης για την ώρα). (3)
Το κείμενό του ήταν στραμμένο στην διερεύνηση των δυο εξεγέρσεων στο αν θα αποτελέσουν επαναστάσεις και αν κάποια από αυτές μπορεί να είναι αυτή που περιμένει νομοτελειακά να συμβεί. Η πραγματικότητα είναι ότι τα δυο κράτη και ταμείο έχουν και υπαλλήλους....και οι εξεγέρσεις έγιναν για να πέσει η Κυβέρνηση...επειδή θεωρούνται διεφθαρμένες. Δεν υπάρχει για τον κόσμο σύνδεση μιας κακής αγοράς πίσω από τους διεφθαρμένους στην εξουσία. Όπως εξήγησα στο (1) η αγορά δεν είναι Θεός άρα η Κυβέρνηση και η Νομοθετική Εξουσία πρέπει να επεμβαίνουν εκεί που υπάρχει ) πρόβλημα επαναπροσδιορίζοντας θεσμούς. Βάσει του (2) μπορεί να υπάρξει διαφθορά στη Κυβέρνηση έτσι εδώ η λύση είναι η διαφάνεια που μπορεί να είναι κατά των ενεργειών διαφθοράς. Τέλος δεν γίνεται να περιμένουμε να συμβεί αυτό που θα ήθελε ο Μπαντιού (δες 3), οπότε πρέπει να λάβουμε τα μέτρα μας για τα (1) και (2). Φαίνεται ότι η σημερινή κυβέρνηση πετυχαίνει σε αυτούς τους δυο τομείς (1) και (2). _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 13, 2011 2:36 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
opyrgos έγραψε: | Kαι να θυμίσουμε τη ρήση του Ένγκελς, αν οι εκλογές μπορούσαν ν' αλλάξουν τον κόσμο θα ήταν παράνομες. |
Οπότε; Τι λες να αντικαταστήσεις τις εκλογές; Μου κάνει εντύπωση: κάποιος σας δίνει το δικαίωμα ψήφου και εσείς το αρνείστε με τέτοια "επιχειρήματα"; Γιατί; Αντί να οργανωθείτε και να πετύχετε ό,τι θέλετε μέσω ενός συστήματος που έχει δώσει απλόχερα την εξουσία στα χέρια αυτού που ψηφίζει, εσείς επιλέγετε να διαλύσετε αυτό το σύστημα. Μα δεν θυμάστε; Δεν θυμάστε πως πριν από αυτό το σύστημα υπήρχαν συστήματα πιο απολυταρχικά; _________________ Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 13, 2011 8:50 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αν νομίζεις ότι η αντιπροσωπευτική δημοκρατία είναι δημοκρατικό πολίτευμα, εγώ δεν μπορώ να κάνω και πολλά.
Απλώς μπορώ να σου πω επιχειρήματα γιατί δεν είναι. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tetragonos Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Νοέ 2010 Δημοσιεύσεις: 960
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 13, 2011 9:46 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | Αν νομίζεις ότι η αντιπροσωπευτική δημοκρατία είναι δημοκρατικό πολίτευμα, εγώ δεν μπορώ να κάνω και πολλά.
Απλώς μπορώ να σου πω επιχειρήματα γιατί δεν είναι. |
Μην κάνεις αυτό rakis, περιέγραψέ μας ένα πραγματικό δημοκρατικό πολίτευμα που μπορεί να εφαρμοστεί στις μέρες μας. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|