Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:27 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
troian έγραψε: | αδερφε rakis
δεν ξερω αν υπαρχουν αρχικες σταθερες αλλα ή υπαρχουν ή δεν υπαρχουν. αν υπαρχουν ειναι ο ορισμος της αιτιακης αναγκαιοτητας που απορρεουν οι κανονες.
εσυ τι θωρεις; πως εχει ή δεν εχει ο νους αιτιακη αναγκαιοτητα; |
Πως δεν έχει. Αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν αρχικές σταθερές ή ότι ο νους δεν μπορεί να γνωρίσει τον κόσμο, αλλά ότι δεν υπάρχουν αιτιακά αναγκαίες αρχικές σταθερές. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:29 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | rakis έγραψε: |
Ιωάννη,
δεν πολυκαταλαβαίνω τι λες. Θέλω να δείξω ότι :
το Εν δεν υπάρχει
Υπάρχουν πολλαπλότητες. |
Είπες ότι ο ενισμός έχει ως συνέπεια να υπάρχουν προβλήματα στη θεώρηση ενός κόσμου ανεξάρτητου από εμάς,επειδή κάτι τέτοιο θα προϋπέθετε τους μηχανισμούς γνώσης,που δε θα υπάρχουν.
Αυτή η αντίφαση,όμως,ξεπερνιέται,νομίζω,αν οι μηχανισμοί αυτοί προσεγγίζουν το αντικειμενικά υπαρκτό.Ο νους δηλαδή προσεγγίζοντας αυτό που υπάρχει,το προσεγγίζει είτε με τον εαυτό του είτε χωρίς αυτόν,στο απώτερο παρελθόν.Με άλλα λόγια ,αν κόσμος και νους είναι Ένα,θα είναι και τώρα και τότε και πάντα. |
Αν κόσμος και νους είναι ένα, τότε δε νομιμοποιούμαστε να μιλούμε για έναν ανεξάρτητο προϋπάρχον του ανθρώπου κόσμο. Δε νομίζεις; _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:31 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
timestotimes έγραψε: | Nαι, αλλα ετσι την μεταφραζει! Απορριπτωντας την Αιτιοτητα, δεν σημαινει ότι την καταρριπτεις κιολας. Το ιδιο συμβαινει και αντιστροφα. Δεν μπορεις γενικα να καταρρίψεις μια θεωρία αν πρωτα δεν την εχεις συμπεριλαβει στην δικη σου θεωρια, ως παραμετρο, καθ ολη τη διαρκεια αυτης!
Π.χ. Δεν μπορεις να αποκλεισεις την αισθηση, θεωρωντας ότι ετσι η κριση σου είναι αντικειμενικη, γιατι απλα δεν μπορεις! Αντικειμενικο είναι το να την συμπεριλαβεις ως παραμετρο. |
Μα δεν απορρίπτω την αιτιότητα. Απορρίπτω, όχι με το έτσι θέλω έγραψα ένα κειμενάκι στην αρχή, την αιτιακή αναγκαιότητα.
Δεν αποκλείω την αίσθηση για να βγάλω μια αντικειμενική κρίση. Ισχυρίζομαι πως δεν υπάρχει κάτι που να ενώνει εσωτερικά αναγκαστικά αιτιακά υποκείμενο που αντιλαμβάνεται και αντικείμενο της αντίληψης. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
timestotimes Πρύτανης
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010 Δημοσιεύσεις: 1951
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:41 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
εσωτερικα, απο την πλευρα τινος raki;
μιλας για εναν υποκειμενο και ενα αντικειμενο, σωστα; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:43 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | rakis έγραψε: |
Ιωάννη,
δεν πολυκαταλαβαίνω τι λες. Θέλω να δείξω ότι :
το Εν δεν υπάρχει
Υπάρχουν πολλαπλότητες. |
Είπες ότι ο ενισμός έχει ως συνέπεια να υπάρχουν προβλήματα στη θεώρηση ενός κόσμου ανεξάρτητου από εμάς,επειδή κάτι τέτοιο θα προϋπέθετε τους μηχανισμούς γνώσης,που δε θα υπάρχουν.
Αυτή η αντίφαση,όμως,ξεπερνιέται,νομίζω,αν οι μηχανισμοί αυτοί προσεγγίζουν το αντικειμενικά υπαρκτό.Ο νους δηλαδή προσεγγίζοντας αυτό που υπάρχει,το προσεγγίζει είτε με τον εαυτό του είτε χωρίς αυτόν,στο απώτερο παρελθόν.Με άλλα λόγια ,αν κόσμος και νους είναι Ένα,θα είναι και τώρα και τότε και πάντα. |
Αν κόσμος και νους είναι ένα, τότε δε νομιμοποιούμαστε να μιλούμε για έναν ανεξάρτητο προϋπάρχον του ανθρώπου κόσμο. Δε νομίζεις; |
Γιατί;Αφού ο νους προσεγγίζει τον κόσμο sub specie aeternitatis. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:43 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
timestotimes έγραψε: | εσωτερικα, απο την πλευρα τινος raki;
μιλας για εναν υποκειμενο και ενα αντικειμενο, σωστα; |
σαν κάποια εσωτερική αναγκαστική σχέση που ενώνει αυτά τα δύο, σαν ενωτικός νόμος του σύμπαντος _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:46 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: |
Γιατί;Αφού ο νους προσεγγίζει τον κόσμο sub specie aeternitatis. |
Αυτό πώς το αποδεικνύεις; Σπινοζικά; Ο Σπινόζα είναι εξ αρχής μονιστής. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:50 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν υποστηρίζω μια τέτοια οπτική αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως βρίσκεται σε αντίφαση με το μονισμό,όταν αυτός υποστηρίζει ότι ο νους συλλαμβάνει τις άφθαρτες διαχρονικές ιδέες,οι οποίες υπήρχαν και πριν την εμφάνισή του. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 3:53 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Δεν υποστηρίζω μια τέτοια οπτική αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως βρίσκεται σε αντίφαση με το μονισμό,όταν αυτός υποστηρίζει ότι ο νους συλλαμβάνει τις άφθαρτες διαχρονικές ιδέες,οι οποίες υπήρχαν και πριν την εμφάνισή του. |
Αυτό είναι απόλυτος ρασιοναλισμός. Στον ρασιοναλισμό δεν βρίσκεις κάποιο πρόβλημα; _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:02 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι,βρίσκω,γιατί πρέπει να εξηγήσει πώς κατάγεται ο κόσμος της φθαρτής εμπειρίας απ' τον άχρονο κόσμο των ιδεών.Παρ' όλ' αυτά η συνέπεια για τον κόσμο πριν την εμφάνιση του ανθρώπου, που ανέφερες,δε συνάγεται απ' τον απόλυτο ρασιοναλισμό.Ίσα ίσα,το αντίθετο συνάγεται:αν ο νους μετέχει του άχρονου,δεν αποτελεί αντίφαση να κάνει αναδρομές στην εποχή που δεν υπήρχε. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
timestotimes Πρύτανης
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010 Δημοσιεύσεις: 1951
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:03 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
αλλο ομως το τι και αν μας ενωνει, αλλο το τι αντιλαμβανομαστε, και αλλο το πως πραγματικα λειτουργει αυτο το, εξω απο εμας, συμπαν. Δεν ειναι πολλα για να απαντηθουν ταυτοχρονως;
και παντα μιλαμε απο την θεση ενος υποκειμενου που παρατηρει ενα αντικειμενο, του οποιου τις ιδιοτητες καλα καλα δεν ξερει! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:04 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Ναι,βρίσκω,γιατί πρέπει να εξηγήσει πώς κατάγεται ο κόσμος της φθαρτής εμπειρίας απ' τον άχρονο κόσμο των ιδεών.Παρ' όλ' αυτά η συνέπεια για τον κόσμο πριν την εμφάνιση του ανθρώπου, που ανέφερες,δε συνάγεται απ' τον απόλυτο ρασιοναλισμό.Ίσα ίσα,το αντίθετο συνάγεται:αν ο νους μετέχει του άχρονου,δεν αποτελεί αντίφαση να κάνει αναδρομές στην εποχή που δεν υπήρχε. |
Πώς αποδεικνύεται ότι μετέχει του άχρονου; _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:05 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
timestotimes έγραψε: | αλλο ομως το τι και αν μας ενωνει, αλλο το τι αντιλαμβανομαστε, και αλλο το πως πραγματικα λειτουργει αυτο το, εξω απο εμας, συμπαν. Δεν ειναι πολλα για να απαντηθουν ταυτοχρονως;
και παντα μιλαμε απο την θεση ενος υποκειμενου που παρατηρει ενα αντικειμενο, του οποιου τις ιδιοτητες καλα καλα δεν ξερει! |
ναι οκ. Σου έδωσα την εντύπωση ότι προσπαθώ να τα απαντήσω ταυτοχρόνως;
Κάποιες σκέψεις έκανα _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:08 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: | Ναι,βρίσκω,γιατί πρέπει να εξηγήσει πώς κατάγεται ο κόσμος της φθαρτής εμπειρίας απ' τον άχρονο κόσμο των ιδεών.Παρ' όλ' αυτά η συνέπεια για τον κόσμο πριν την εμφάνιση του ανθρώπου, που ανέφερες,δε συνάγεται απ' τον απόλυτο ρασιοναλισμό.Ίσα ίσα,το αντίθετο συνάγεται:αν ο νους μετέχει του άχρονου,δεν αποτελεί αντίφαση να κάνει αναδρομές στην εποχή που δεν υπήρχε. |
Πώς αποδεικνύεται ότι μετέχει του άχρονου; |
Δεν αποδεικνύεται αλλά αυτό δεν πιστεύουν οι απόλυτοι ρασιοναλιστές,όπως ο Παρμενίδης; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
timestotimes Πρύτανης
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010 Δημοσιεύσεις: 1951
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 22, 2011 4:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
οπως και να χει, δεν απελπιζομαι ισως να καταλαβω καλητερα στην πορεια της συζητησης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|